SOSMA: Kit Siang Bukan Saja Pertikai Khutbah, Tapi Al-Quran, Tangkap Cepat!!

Share


KENYATAAN Lim Kit Siang mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disiarkan Roket Kini pada 2 Februari yang lepas (telah dipadamkan) bukan sahaja membawa maksud penasihat DAP itu mempersolkan teks khutbah Jumaat yang dikeluarkan JAKIM, tapi juga ayat-ayat suci Al-Quran (Ayat 120 – Surah Al-Baqarah).

Itu jelas dan nak menafikan pun tidak berguna kerana walaupun sudah dipadamkan, caption dari artikel tersebut bersepah di Internet untuk dirujuk.  Tambah memudahkan kerja polis, artikel itu disiarkan oleh kesemua media pro pembangkang seperti Malaysian Insider dan Malaysia kini.

Apa layak cina tua itu nak pertikai ayat-ayat Al-Quran?  Siapa bagi dia tauliah itu?  Ini bukan cakap budak-budak SRJ(C), tapi veteran politik yang dah berpuluh tahun bergelumang dalam politik, tunggu mati saja baru nak letak jawatan.  Takkan nak kata tak tahu atau tak sengaja?

Justeru, penulis tidak nampak apa-apa alasan kenapa pihak berkuasa negara perlu berlengah lagi.  Tua keparat DAP itu sudah sepatutnya ditahan di bawah  Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 atau ringkasnya SOSMA seperti yang disebutkan Ketua Polis Negara semalam.

Lagi lambat orang tua ini dihantar ke dalam, lagi banyak masalah yang akan timbul.

Di Pulau Pinang, ketegangan dikatakan sudah sampai ke tahap membimbangkan.  Beberapa insiden seperti pemasangan poster yang mengaitkan nama Allah dengan agama Kristian, masjid yang dibaling daging babi dan sebagainya, adalah bukti kepada dakwaan tersebut.

Bercakap tentang itu, kita masih tidak pasti pihak mana yang mula, pihak dalam negara ni atau pihak dari luar negara yang sengaja nak melihat Malaysia ini bergolak supaya pelaburan asing masuk ke negara pulau mereka yang kebelakangan ini semakin merudum (FDI kita semakin meningkat).

Oopss..penulis sebut negara pulau ke tadi?  Takpelah, ada berpuluh negara pulau di dunia ini, tekalah mana satu yang dimaksudkan.

Tapi yang pasti, apa yang berlaku di Pulau Pinang itu dan beberapa elemen hasutan seperti kenyataan Kit Siang yang mempersoal khutbah Jumaat dan ayat-ayat suci Al-Quran, boleh mencetus keadaan yang tidak tenteram kalau tidak ditangani dengan segera.

Nak bagi hangat keadaan, Lim Kit Siang sendiri yang membakar perasaan orang Islam dengan mempertikaikan khutbah Jumaat dan ayat Al-Quran tersebut, dia tuduh UMNO pulak yang main sentimen keagamaan dan perkauman!!  Mengejutkan?  Tidak, ini memang permainan DAP dari dulu, dia yang mula, lepas itu tuduh orang lain – 13 Mei sebagai contoh.

Teresa Cock baru-baru ini macam itu juga, satira la, apa la, tapi bila orang Melayu dah marah, siap menyembelih ayam atas gambar dia, dah tuduh kita pulak ekstrim, eh, kalau kau tak mula dulu, boleh jadi macam itu ke?

Jadi nak tunggu apa lagi, tangkap dan penjarakan orang tua itu dengan segera, jangan sampai ada yang ambil tindakan sendiri.

Politik cara Kit Siang dan konco-konconya dalam DAP  ni kalau tak dihentikan, dia akan bawa lebih banyak keburukan kepada negara kita kalau tak dibendung.  Nasib baik ada ISA dan pemimpin macam Tun Mahathir dulu, aman keadaan, keluar Tun Abdullah bagi longgar sana sini, dah puak2 ni ambik kesempatan.  Nasib baik ada SOSMA dibawah pentadbiran Datuk Seri Najib.

Maka itu, gunalah Akta itu untuk pastikan negara ini kekal aman dan harmoni.



21 thoughts on “SOSMA: Kit Siang Bukan Saja Pertikai Khutbah, Tapi Al-Quran, Tangkap Cepat!!

  • February 18, 2014 at 1:52 pm
    Permalink

    Kalau sicina tua tue melayu dah lama dah kena tangkap…!

    Reply
    • February 18, 2014 at 8:20 pm
      Permalink

      Rakyat sedang memerhati samada SOSMA betul2 berguna menggantikan ISA.
      BERTINDAKLAH!!!!!!!

      Reply
  • February 18, 2014 at 2:23 pm
    Permalink

    ini bukan negeri apek dap, jika apek dap nak bekuasa pergi negeri zhangzhou china akan terima balasan lebih teruk kena tangkap dan tembak mati, mayat buang ke luat,ini bakal belaku apek dap cuba berkuasa china.. di malaysia kira baik hati apek dap tak tahu bersykur duduk malaysia ini, ingat negeri ini bukan mak bapa anwar punya

    Reply
  • February 18, 2014 at 2:39 pm
    Permalink

    kesilapan pak lah terlalu lemah hadapi orangnya, tak tahu mana kawan atau lawan, tak tahu kelemahan musuh, pak lah tak layak jadi pemimpin, tapi tukang nasihat orang boleh

    Reply
  • February 18, 2014 at 4:23 pm
    Permalink

    Kit Siang ?? hehe…semalam orang gelang patah dok merungut kit siang sejak menang PRU13 tak nampak muka langsung. Nelayan nak mengadu hal, peniaga nak mengadu hal, rakyaat nak mengadu hal…dia tak nampak muka.

    Kalau ada pun dia singgah kejab je kat gelang patah on the way pi singapore ikut 2nd link.

    Kit siang ni semua dia cekap…kecuali bekerja.

    Reply
  • February 18, 2014 at 4:32 pm
    Permalink

    tiap-tiap hari nak tangkap orang ini orang itu ,tak ada kerja lagi!

    Reply
    • February 18, 2014 at 5:51 pm
      Permalink

      Toni gay tua…kalau polis tak tangkap anasir subversif macam kit sial, boleh timbulkan suasana tak aman di negara ni, kalau berlaku rusuhan akibat jahatnya kit sial…siapa yang rugi ?? peniaga bangsa cina la yang akan rugi.

      Rusuhan tak kan berlaku di dataran merdeka, tapi di bukit bintang, di seri hartamas di bangsar, di PJ…biasala bila ada rusuhan kedai di pecahkan, kereta di rosakkan, alaaaa…bukan hangpa tak tau…hangpa experts dalam bab merusuh ni.

      Reply
      • February 19, 2014 at 3:30 pm
        Permalink

        BEtul tu…kalau banyak kedai kena pecah…agak2 kedai siapa paling byk….?? jadi bangsa apa yg paling rugi??…sudah kita orang melayu kasi berniaga aman damai..duduk diam2 saja lah…buat wang saja lah..apa pasal kecoh2 mahu bising2….mahu itu…mahu ini…mahu rentap…..

        Reply
    • February 18, 2014 at 6:10 pm
      Permalink

      anak babi(tony) tentu tak faham orang kata lagi cepat lagi bagus untuk mengelak bapak babi(kit siang) tak pasal-pasal kena sembelih polis harus segera tangkap dan sumbatkan dalam lokap lepastu dakwa dengan SOSMA sampai kena penjara

      setidak-tidaknya keselamatan bapak babi(kit siang) terjamin tak kena sembelih(dengan orang Islam yang bila-bila masa boleh hilang sabar) bila bapak babi(kit siang) ini dapat disumbat dengan segera dalam lokap dan dipenjara dari membiarkan bapak babi(kit siang) ini terus bebas diluar membuat provakasi demi provokasi terhadap Islam

      Reply
    • February 18, 2014 at 11:08 pm
      Permalink

      puak DApigs yang selalu mengapikan perkauman dan agama memang manusia takde kerja apek DAPigs woiiii .. dorang memang tarak guna punya manusia !

      Reply
    • February 19, 2014 at 11:13 am
      Permalink

      Abis lu ingat polis mau duduk baca suratkhabar saje ka?
      LU TONY ada sikap double standard. Typical pig. Pengotor.

      (PKNS) – The Pakatan Rakyat-led Selangor government has been paying Selangor State Development Corporation (PKNS) staff millions to “just sit around reading newspapers”, a controversial blogger revealed today.

      In revealing this on his web portal, Malaysia-Today, Raja Petra Kamarudin, claimed that PKNS is being used as a vehicle to reward the supporters of certain key politicians in Pakatan Selangor, in particular from PKR.

      “These people are overpaid and they really have not much work to do, so most times they just sit around reading newspapers. Furthermore, their salaries are way above what one would consider as market price,” he said today.

      http://www.malaysia-today.net/pkns-staff-paid-millions-to-read-newspapers/

      Reply
  • February 18, 2014 at 10:20 pm
    Permalink

    Memang sial cilake punya cinababi tua!!

    Khutbah jumaat pun nak pertikaikan, ini sudah lebeh…….kurang Ajar punya cinababi. Lu pigi mampos lah!

    Pas dan puak liberal PKR, korang pun boleh gali satu kubur dgn cina-cina babi kurang ajau ni. Bodoh!! Dah nyata dan jelas pun nak jugak buat keras kepala, sebab benci umno , asal bukan umno. Padahal kita bercakap sesama saudara ISLAM.

    BODOH !!! BAGHAL!!!!!

    Reply
  • February 19, 2014 at 12:53 am
    Permalink

    cina komunis ini berani kerana ada melayu seperti Pas dan anwar yang mempertahankannya….sedang dia cukup sedap membalun islam…pas dan anwar duk spin itu salah UMNO….celaka sungguh…

    Reply
  • February 19, 2014 at 7:08 am
    Permalink

    MASAALAH BESAR DIMALAYSIA NI
    KDN DAN KPN
    KALAU ISU YG MELIBATKAN CINA YG TERLAMPAU
    dia orang buat kerja macam kena angin ahmar terketar lutut
    beraraklah orang melayu buat laporan polis
    mereka buat pekak macam tak ada perasaan je
    hanya buat kenyataan
    hanya buat amaran
    dalam bab menjaga sensitiviti
    kerajaan Singapura lebih tegas
    lebih menjaga dan ambil tindakan terhadap sikurang ajar terhadap bangsa dan agama lain
    kekadang ini yg kita menyampah sangat kepada kerajaan Najib
    baik tak bertempat
    tak pandai menjaga maruah bangsa Melayu dan Islam
    asal melibatkan Melayu dan Islam…tindakan macam (geram)…tak tahu nak dikato!

    Reply
  • February 19, 2014 at 10:50 am
    Permalink

    Orang melayu sudah cair dan beku otak selama beratus tahun. Cina sudah melampau. Mereka datang dari tanah besar CHina sebagai kongsi gelap dan pesuruh Inggeris untuk menjalankan lombong emas dan timah yang Inggeris rampas dari orang orang melayu. Inggeris sangat licik, mereka ambil alih kuasa raja memunggut cukai kemudia menaikkan cukai sehingga pemilik lombong emas dan timah berbangsa melayu tidak mahu kerana melanggar maruah melayu dan juga tidak mampu membayar cukai maka Inggeris rampas tanah lombong tersebut. Kemudian orang Inggeris menyerahkan kepada kongsi gelap cina untuk bekerja dan menjalankan operasinya. Kekayaan dibolot Inggeris.
    Kemudian bila Inggeris meninggalkan Malaya, Inggeris menyerahkan kepada kongsi gelap cina dan melantik ketua kongsi gelap cina menjadi towkey dan rakanniaga Inggeris.
    Wahai orang PAS dan UMNO! Bila kamu bertahaluf dengan cina sebenarnya kamu sedang bertahaluf dengan bangsa yang telah merampas dan membunuh datuk moyang kamu. Kenapa mereka kaya hari ini? Itulah jawabannya! Mereka mewarisi kekayaan dari Inggeris secara haram.
    Bacalah sejarah supaya kamu tidak merosakkan bangsa dan agama mu.

    Reply
    • February 19, 2014 at 8:27 pm
      Permalink

      Ni semua gara gara kebangangan raja raja setiap negeri Tanah Melayu…mudah di perkuda kan oleh kelicikan penjajah inggeris yang rakus tu. Raja raja melayu dah di gula gula kan ngan pembayaran elaun yang lumayan dan kemudian raja raja melayu ngan mudah menyerah kan kuasa memungut cukai pada tangan penjajah inggeris. Di sini la bukti betapa bengap & sikap mementing kan diri sendiri dari kepentingan bangsa & agama yang di laku kan oleh raja raja ni. Dampak nya sapa yang untung & sapa plak yang rugi…? Peghangai ni masih lagi berakaq umbi dalam minda kaum kerabat kedirajaan ni ngan meraih projek & tender kerajaan sebagai keistimewaan depa sebagai kuasa institusi melayu. Dapat peluang tender/projek kerajaan depa serah kan pada pemodal besaq peniaga kaum pendatang dari China ni. Kita dapat lihat ramai kerabat di raja ni hidup mewah ngan menjual tender/projek kemudian istihar kan diri depa dah berjaya ataih usaha kerja keras dalam perniagaan sendiri…podaahhh. Kalo dah banyak modal hasil dari pemberian tender…semua oghang leh buat macam tu kalo dapat peluang sama ngan kerabat diraja ni..meraih untung atas angin jerrr. Depa ambil alih syarikat yang dah kukuh kejayaan nya dan bangga kunun depa la memaju kan syarikat tersebut. Kemudian syarikat yang pernah di beli dulu di lupus kan saham nya dan kaut keuntungan berjuta juta ringgit. Ni la bentuk perniagaan kaum feaudal melayu ni…..

      Bila kita renung kan kembali semua fenomena ni hati nurani sentiasa sakit…tapi memandang kan keadaan la ni semakin gawat akibat kuasa politik melayu semakin terhimpit hasil asakan kuasa ekonomi mega & skeptis rasisme puak puak konglomorat & peniaga cina…kebencian oghang melayu terhadap sikap mementing diri sendiri kaum elit feaudalis melayu ni terpaksa di lupa kan jugak demi mengekal kan supremasi melayu di tanah tumpah darah para pribumi sebagai penduduk asal.

      Hudup melayu…hidup UMNO…..hidup institusi raja ….!!!

      Reply
      • February 19, 2014 at 9:36 pm
        Permalink

        Saya suka membetulkan komen saudara Bangkano, memang wujud peristiwa orang atasan yang tamak dan lupa daratan tetapi tidak semuanya begitu kerana sejarah telah mencatatkan bagaimana Raja-Raja melayu telah menyertai serangan serangan ke atas penjajah sejak kejatuhan Portugis. Raja-raja melayu telah membiayai dan ada yang turut sama berperang dan ada yang gugur syahid. Jangan terlalu naif hanya membaca artikel atau bahan sejarah yang telah dikorup oleh Penjajah.
        Kita mesti bersikap adil dan berhujah dengan fakta yang betul.

        Reply
  • February 21, 2014 at 1:37 am
    Permalink

    perperangan secara fizikal,bertumpah darah mungkin lambat lagi. mungkin tak ada.tapi peperangan secara pemikiran telah menunjukan orang Islam Melayu n Bumiputera sudah melemah dan mengalah.LGBTIQ oleh Comango rasanya tidak ramai melayu Islam dan bumiputera yang berahi/berkenan main jubur tahi. tapi kita macam mengalah je. kalimah Allah dll.melayu librel konon tapi merekalah termasuk PAS dah kalah sebelum berperang secara fizikal pun.mereka fikir umno menakut2kan orang dengan perang kaum.ini bukan cara kita. cuma ingat akalmu biar waras. jangan ikut orang gila sex.

    Reply
  • February 21, 2014 at 10:20 pm
    Permalink

    Tangkap mereka yg menghina islam…tangkap lim kit siang..tangkap Kasim Ahmad yg menghina islam dan menolak hadis,,,Tangkap mereka yg berada di belakang kassim Ahmad…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *