Blackout Dan Dakwat Kekal : SPR Mangsa Penganiayaan Pembangkang

Pada PRU13 yang lalu  pembangkang mendakwa terdapat insiden lampu padam di beberapa kawasan pengiraan undi sehingga menyebabkan mereka gagal menawan Putrajaya. Maka siri perhimpunan “Blackout 505”  telah diadakan oleh pemimpin pembangkang kononnya bagi menuntut keadilan daripada pihak SPR. Rakyat perlu tahu bahawa dalam Pilihanraya Umum ke 13 yang lepas, Suruhanjaya Pilihanraya telah menjadi mangsa  fitnah jahat pembangkang.

 

Mereka telah ditohmah difitnah dengan bermacam-macam tuduhan   demi untuk menutup malu pembangkang atas kekalahan mereka.  Hakikat bahawa pembangkang memfitnah dengan bermacam-macam pembohongan ini sepatutnya “membuka” mata rakyat bahawa pembangkang tidak lebih dari sebuah pakatan jahat yang berfungsi untuk menghancurkan keamanan dan kestabilan Negara.

 

Pembangkang cuba mencetuskan fitnah dengan  sekeping gambar yang telah  dimuatkan di internet yang menunjukkan kononnya berlaku insiden lampu padam semasa pengiraan undi pada PRU13 bertarikh 5 Mei. Mereka telah melakonkan perkara ini sebelum pilihan raya lagi untuk disebarkan di internet sebagai helah bagi menunjukkan kononnya berlaku kejadian lampu padam, sedangkan ianya merupakan fitnah jahat pembangkang.

 
Pada gambar tersebut ditunjukkan kononnya petugas SPR sedang mengira kertas undi dan terpaksa menggunakan lampu bantuan kerana lampu padam sedangkan petugas itu langsung tidak memakai baju SPR. Bukti yang paling nyata apabila gambar tersebut menunjukkan terdapat ramai pemberita dan jurugambar berada di dalam tempat pengiraan undi sedangkan hakikatnya tidak ada sesiapa yang boleh berada di tempat tersebut melainkan petugas SPR dan ejen calon. Ianya jelas bertentangan dengan  prosedur Operasi Standard (SOP) dan tatacara kerja.Penipuan pembangkang ini jelas menjerat diri mereka sendiri. Malahan  dulang yang digunakan untuk meletak kertas undi juga bukan merupakan dulang SPR berdasarkan kepada  bahan dan saiznya berbeza.

 

Namun begitu Suruhanjaya Pilihan Raya tetap  mengambil pelbagai langkah persediaan bagi menghadapi sebarang kemungkinan termasuk insiden lampu padam.  Ini demi  memastikan PRK Dun Kajang berlangsung dengan baik.SPR telah berbincang dengan pihak Tenaga Nasional Berhad (TNB) untuk bersiap sedia dengan generator. Cuma kita perlu ingat bahawa jika berlaku perkara yang  diluar kawalan seperti bencana alam atau sebagainya maka pembangkang tidak boleh menyalahkan SPR seperti kebiasaan mereka.

SPR telah mengumumkan  23 Mac depan sebagai tarikh PRK Dun Kajang. Tarikh penamaan calon  akan bermula pada 11 Mac ini, manakala tarikh pengundi awal pada 19 Mac.  Ini berikutan dengan perletakan jawatan oleh bekas Adun Kajang, Lee Chin Cheh  pada 27 Januari lalu, yang disahkan oleh Speker Dun Selangor, Hannah Yeoh. Pembangkang telah mengumumkan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim sebagai calon untuk bertanding pada PRK Dun Kajang. Namun begitu  BN masih belum memutuskan mana-mana calon untuk diletakkan di kawasan tersebut. PRK Dun Kajang akan melibatkan 39,278 pengundi yang berdaftar. SPR juga akan memperuntukkan sebanyak RM1.6 juta pada PRK Dun Kajang dan melibatkan 673 orang petugas di 18 pusat pengundian.

 

Isu dakwat kekal yang telah dipolitikkan oleh pembangkang juga akan diberikan perhatian yang khusus. SPR  akan menggunakan dakwat kekal yang baharu daripada pembekal luar negara pada PRK Dun Kajang. Ini bagi menjamin kualiti dan ketahanan dakwat untuk tujuan PRK itu. Ianya  akan di import semula daripada pembekal luar negara. Dakwat kekal akan terus diaplikasikan dalam pilihan raya kerana ia telah ditetapkan dalam proses pengundian.

 

Kesungguhan SPR dalam memastikan sistem pilihanraya kita berjalan dengan adil dan lancar memang harus dipuji. Namun isu yang cukup “panas” di sini adalah kewajaran PRK Kajang. Tindakan pembangkang yang mendesak sehingga tercetusnya PRK Kajang mengakibatkan berlaku pembaziran duit rakyat secara tidak berhemah sememangnya amat tidak wajar. Oleh itu rakyat harus menolak pembangkang dalam PRK Kajang ini bagi  menyatakan bantahan terhadap pembaziran duit rakyat akibat  angkara agenda peribadi Anwar Ibrahim dan pembangkang.

36 thoughts on “Blackout Dan Dakwat Kekal : SPR Mangsa Penganiayaan Pembangkang

  • February 5, 2014 at 10:40 pm
    Permalink

    Blackout, pengundi bangla dan penipuan dakwat. Semua ini diperkatakan secara meluas dan didakwa penyebab mereka tewas. SElepas itu orang sama yang mendakwa perkara tersebut menafikan yang dia pernah mendakwa begitu. Dan mendakwa itu semua rekaan kerajaan.

    Malangnya balaci yang menelan cerita awal terus menelan lalu barang yang ditelan menyerap ditubuh menjadi darah daging, tanpa diberakkan.

    Maknanya semua balaci meneruskan hidup mereka dengan kepercayaan cita2 pemimpin mereka tidak kesampaian akibat dari penipuan saperti yang disebut itu.

    Aneh, pelik dan betul2 mengherankan.Tapi itulah hakikatnya.

    Reply
    • February 6, 2014 at 7:39 pm
      Permalink

      Golongan munafik ni memang tidak akan menang sampai bila-bila. Hidup mati hidup balik pun masih menipu.

      Reply
  • February 5, 2014 at 11:04 pm
    Permalink

    Bn pimpin selangor sampai maju pun penduduk selangor tak pandang. Sekarang kita tgk mb dan kerajaan pak kaduk pula memimpin selangor.

    Reply
  • February 5, 2014 at 11:10 pm
    Permalink

    doa org teraniaya antara doa yg makbul.petugas2 SPR berdoalah mohon pada allah swt mudah mudahan pembangkang yg telah menganiaya SPR akan terima balasannya di dunia lagi.mudah mudahan pembangkang yg jahat ni akan sentiasa KALAH dlm setiap kali PRU.AMINNNNN.sbb itulah juga pembangkang ni selalu klh dan dikalahkan dlm PRU.SEBAB PEMBANGKANG DI MALAYSIA NI JAHAT MCM DAJJAL.CILAKO KAU DAJJAL.

    Reply
  • February 5, 2014 at 11:19 pm
    Permalink

    Blackout dah jelas penipu , bangla pun dah jelas satu penipuan malah dakwat kekal pun takde sekor pun yang tampil ..

    Pakatan adalah jenis manusia munafik , puak yang sangat membenci Islam dan melayu hinggakan sanggup membuat fitnah dan apa sahaja demi kuasa .. itulah Pakatan Rakyat haramjadah !

    Reply
  • February 5, 2014 at 11:27 pm
    Permalink

    sipenipu selalu beranggapan
    orang lain pun akan menipu dia
    sebab dia penipu dgn bebayang penipuan
    samalah dengan orang yg takut hantu
    bayang sendiri pun boleh menyebabkan dia terjerit ketakutan
    hakikatnya anwar cukup takut dengan UMNO
    anwar tahu UMNO tidak boleh dikalahkan
    lalu dia mengatur penipuan
    anwar menipu Pas
    dan anwar pun menipu dap
    sebab tu kekadang wpun pas dan dap dah kena tipu
    tetapi tetap jaga muka sendiri
    dgn beri alasan macam-macam namun
    hakikatnya tertipu spt kes KAJANG
    walaupun terkejut beruk ditipu
    akhirnya pas dan dap sokong juga penipuan anwar
    apakah lagi yg anwar nak lakukan
    kubur kata mari
    rumah kata lu pergi
    selagi penyokong bangang dan buta mata hati
    senang di tipu dan diperdayakan
    maka selagi itulah anwar boleh bernafas
    oksijen anwar adalah auta dan putar belit
    tanpa menipu anwar mampos dan dah lama bungkus
    dan dia terus menipu
    selagi ujud penyokong bodo dan bebal…

    Reply
  • February 5, 2014 at 11:37 pm
    Permalink

    Aku kena tabik Anuwar… dalam asyik masyuk dia dok bantai SPR pun dia masih berani nak sua tengkuk, nak menaruh harap, mempertaruhkan nasib dan masa depan dia untuk bertanding dalam pilihanraya yang dikendalikan SPR. Dia masih menaruh kepercayaan kepada SPR ke? Atau dah ada alasan lapok yang akan diguna jika pengundi ‘pencenkan’ dia di Kajang. Yang pastinya Anuwar mengharap untung, sekurang2nya dapat menjadi Perdana Menteri Selangor pun jadilahhh…

    Reply
  • February 5, 2014 at 11:46 pm
    Permalink

    pakatan rakyat (PR) cap china doll tak ada seorang pun akan terima, malah pertubuhan ros,dap dan pas pun tak terima nama pr itu…
    hanya anwar bermimpi nama pr itu fikir2 kan moo, mek esak, bujur, nama pr hanya diluluskan pertubuhan china doll aje cukup memalukan

    Reply
  • February 5, 2014 at 11:56 pm
    Permalink

    Satu penipuan tetap kekal sebagai satu penipuan, bagaimana pun ia diolah supaya nampak benar dan cantik, ia tetap kekal sebagai satu penipuan. Bila penipuan menjadi amalan dan gaya hidup, keberkatan mula hilang dan menjauh. Maka terjadilah berbagai musibah dan nasib buruk menimpa. Tetapi dah resam si penipu, musibah yg turunkan Allah juga di olah cerita bagi menafikan balasan Allah yg menimpa diri sendiri sebaliknya balasan itu katanya semua adalah balasan atas kekejaman dan penipuan orang lain…dah dasar penipu, sekali menipu, akan terus menipu bagi menutup dan menjustifikasikan penipuan yg pertama. Maka terbentuklah satu kelompok manusia yg hidup tipu, mati tipu dan segala-galanya tipu. Moral of the story is… Jangan tipu ! hahaha sian si penipu, esok depan Allah lidah dah kelu, tak boleh lagi nak TIPU.

    Reply
  • February 6, 2014 at 12:22 am
    Permalink

    siapa yang kena tipu,umno atau spr,atau penerima maklumat,bagi saya,,lebih baik buat tak tahu,kerana yang makan gaji di spr pun asyik main dam haji,,buat apa nak ambil tahu

    Reply
  • February 6, 2014 at 2:35 am
    Permalink

    pr kalau berani lawan one by one dengan bn di dun kajang, aku tak nak tengok pr cuba letak calon bebas macam pilihanraya yg lepas2 untuk menang , taktik itu boleh gunakan sekali pakai aje.. lagi pesan dekat mek esak, bujur, dan moo, jangan cuba pecah undi guna calon bebas ya untuk menang, kau cakap anwar taktik pecah undi guna calon bebas tak berjaya ya

    Reply
  • February 6, 2014 at 8:30 am
    Permalink

    UMNO/BN bakal berputih mata lagi d kajang. Serangan jentera BN(mykmu) tak cukup kuat…
    BN hanya boleh menang jika dapat tampilkan calon rakyat(pro rakyat) dan bukan pro parti berkarat.

    Reply
    • February 6, 2014 at 8:58 am
      Permalink

      Yes Bujuk saya bersetuju yang UMNO/BN akan kalah. Pastinya itulah hadiah terhebat buat orang Selangor pada tahun 2014, seorang EmBee dengan masalah moral yang teruk. Peliwat, penzina, pembohong, penyalahguna kuasa dan seorang bekas banduan. Dah takde orang Selangor yang baik2 ke untuk dijadikan EmBee.

      Reply
    • February 6, 2014 at 9:05 am
      Permalink

      Laa. Si pembelit dan pembohong ni sejak bila plak jadi pak nujum… bujuk , ko tak payah lah nak risau kan nasib calon bn tu. Bantuan khidmat nasihat pembelit dari PR tak di perlukan di sini…cuba lagi !

      Reply
    • February 6, 2014 at 9:15 am
      Permalink

      Hang tak malu ka Bujuk, sampai la ni tak boleh jawab pasal BLACKOUT!!!

      http://www.mykmu.net/?p=31745

      MUKA TAK MALU, ASYIK MENIPU JER KERJA KAU!!!

      Pergi TAKE BEER and DRINK LOTSA HOLY WATER…okay Bujuk!!!

      Reply
      • February 6, 2014 at 1:30 pm
        Permalink

        blackout memang berlaku, itu sejarah. Hanya orang yg. mengalami yg. memahami. UMNO ambil data dari TNB, memang takda.. sebab perkara berlaku d pusat kiraan undi sahaja.

        Reply
        • February 6, 2014 at 4:40 pm
          Permalink

          berlaku kat mana tu bujuk ?? kalau kat area Pahang , orang DApigs sendiri nafikannya .. lepas tu kau buat fitnah berlalu kat area mana tahh , malas aku nak check TAPI area tu Pakatan jugak yang menang .. jadi camana ni bujuk ???

          sama jugak macam fitnah kau pasal bangla , habis air liur kau sembur depan komputer nak buat fitnah pasal bangla akhirnya anwar sendiri mengaku isu bangla tu tak wujud sampai fitnah umno pulak .. padahal macai munafik celaka PAS macam kau dan pemimpin Pakatan yang dokk bawak !!!

          tu laa bujuk kau , manusia munafik !!!

          Reply
        • February 6, 2014 at 4:47 pm
          Permalink

          KAKAKAKA…BLACKOUT BERLAKU????

          Hang masih nak MENIPU lagi BUJUK!!!

          Segala informasi aku beri kat hang dalam link tu bukan cut & paste, apatah lagi data TNB, tapi berdasarkan sumber dari Harakah, Utusan dan FB untuk menidakkan berlakunya BLACKOUT!!!

          Siapa hang kata org yang mengalami BLACKOUT Bujuk!!! Cer cerita sikit!!!

          Pergi TAKE BEER and DRINK LOTSA HOLY WATER…okay Bujuk!!!

          Reply
          • February 6, 2014 at 4:51 pm
            Permalink

            dulu bujuk laa antara manusia munafik yang sebar pasal bangla tu jugak !!! sekali anwar buat u-turun terus senyap bujuk ni !!!

            aku nak tgk camana pulak bujuk nak belit isu bangla ni hahahahahahaha

      • February 6, 2014 at 1:49 pm
        Permalink

        Bujuk, Bujuk, masih dalam “state of denial” lagi. Blackout masa kira undi tak pernah berlaku. Hanya otak penyokong PR yang dah blackout sampai sekarang ni. Mana buktinye Bujuk?? Jangan ikut perangai peliwat tua tu.

        Reply
        • February 6, 2014 at 4:46 pm
          Permalink

          dulu kat Pahang , lepas tu pemimpin DAPigs kata tak terjadi pun , bujuk dan pemimpin Pakatan tukar kat tempat lain kat area selangor .. tapi kat situ Pakatan pun menang .. cakap dengan golongan munafik memang macam ni broo , asyik menipu dan memfitnah jee kejenya !!!

          Reply
    • February 6, 2014 at 9:30 am
      Permalink

      baguslah bujuk
      kau masih berakidah bahawa
      sipeliwat mesti disanjung
      mesti diangkat jadi ketua umat
      kau tak maluke dgn Rasulullah
      kau tak takut ke dgn murka Allah
      kami bukan benci anwar kerana dia anwar ibrahim
      kamibenci dia sebab Allah dan Rasul benci dgn manusai durjana berperangai spt dia
      para sahabat kata:
      ‘kami dengar dan kami taat’
      manusia spt anuar mesti dikuburkan!

      Reply
    • February 6, 2014 at 11:11 am
      Permalink

      Bujuk…hang tau mau flashback kes blackout kat Kulim ke ??? alaaaaa…kan hang kata kawan hang ada kat sana dan dia yang cerita kat hang ??

      sapa yang kuat mohong ni bujuk ?? hang atau kawan hang ?? Nabi mana yang ajar hang jadi pembohong ???

      Kemunafikan…yang jelas dan terang.

      Reply
      • February 6, 2014 at 11:26 am
        Permalink

        Antara sifat nabi yang aku belajar masa sekolah dulu ialah siddiq (benar). Nabi Nik Aziz je yang kuat membohong.

        Reply
    • February 6, 2014 at 1:10 pm
      Permalink

      Parti mana yang pro rakyat bujuk..!!!.

      Pas…pro hutan balak,pro filem lucah

      DAP …pro komunis dan kongsi gelap dan
      yahudi

      PKR… pro LGBT

      parti mana yang pro rakyat bujuk..!!!??

      Reply
          • February 6, 2014 at 4:49 pm
            Permalink

            hehehehe….

        • February 6, 2014 at 4:49 pm
          Permalink

          Tang mana yg FUCKUTAN itu Pro Rakyat!!!

          Meh cerita sat kat sini!!!

          Reply
        • February 6, 2014 at 7:45 pm
          Permalink

          PR = Pukitan Rakyat

          Reply
    • February 6, 2014 at 4:38 pm
      Permalink

      kalah dan menang tu ketentuan Allah bujuk , jangan jadi macam kau dan pemimpin hina PAS yang asyik buat fitnah pasal bangla dan blackout !!!

      Reply
  • February 6, 2014 at 8:52 am
    Permalink

    SPR kena sediakan polis dan luar jangkaan seperti kebakaran. Ambil ikhtibar. Barua penyokong pas dah pasang strategi buat kacau, confirm punya.

    Reply
  • February 6, 2014 at 10:27 am
    Permalink

    Bujuk..memang kami sedar BN akan kalah di Kajang disebabkan peratusan cina disana dan juga puak bangang saperti ko yang tak sedar diri..kami cuma mau menyedarkan bangkai2 bernyawa saperti ko bujuk..moo..mek esah dan mooh lembu yang punya otak tapi tak reti nak guna..tengok sahaja contoh.

    1. Bila kes blackout dicanang – melayu Pas bersama anak bini sanggup berlonggok di Padang merdeka buat kacau bilau sedangkan perkara sebenarnya perkara ini tak ujud pun.
    2. Kata pengundi hantu daripada bangla – berkokok sakan melayu PAS menjadi barua terlombat bagai beruk didalam hutan tetapi yang sebenarnya mereka ini adalah hantu.
    3. Melayu PAS masih berterusan diperbodohkan, dipergunakan oleh Nuar brahi sedangkan dia lah pembohong paling besar..tetapi sayang nya disebabkan pemimpin PAS tamakkan kuasa, wang ringgit dan betina serta penyokong PAS yang terlalu bodoh..mereka2 ini berterusan dijadikan barua dan budak suruhan sahaja..

    Bujuk..BN menang di Kajang pun tak akan mengubah pegangan politik di Selangor tetapi..rakyat Selangor dan orang bangang saperti ko harus disedarkan daripada mimpi supaya tak berterusan diperbodohkan oleh pemimpin kalian.

    Reply
  • February 6, 2014 at 10:29 am
    Permalink

    oppp soryy.. bukan padang merdeka tapi padang merbuk..

    Reply
  • February 6, 2014 at 10:36 am
    Permalink

    Baguslah. Kerajaan tunduk dan ikut kehendak Bersih dan pembangkang agar dikotak-katikkan oleh mereka. Itulah namanya kerajaan bahalol.

    Penghapusan ISA bukan saja telah telah menyukarkan serta menyusahkan usaha pihak Polis menjaga keselamatan, tetapi telah menggugat keselamatan rakyat. Ini yang mereka kehendaki agar dapat berkuasa.

    Sistem kehakiman dan perundangan perlu ditransformasi segera. Tumpukan perhatian agar tiada pihak yang boleh memanipulasi kelemahan sistem sekarang. Kes Lahat Datu yang sudah menjadi sejarah masih belum selesai; kes rayuan si Anu masih lagi belum apa-apa kerana bantahan dan rayuan sana sini.

    Bagus Najib, keep up the stupid work ! Kita menyokong Najib dengan harapan dia akan lebih tegas dan berani, tidak sebahalol Pak Lah (Ini komen orang Singapore).

    Reply
    • February 6, 2014 at 7:51 pm
      Permalink

      Jambol, ape yang kerajaan sudah “berlembut” skarang ni ada hikmahnya. Lihat macam mana bangsatnya puak2 pembangkang ni menggunakan peluang untuk memecah belahkan rakyat, sengaja mengganggu sensitiviti kaum dan agama, membuat fitnah. Semuanya membuktikan yang mereka ini sampah masyarakat yang agung. Bagaimanapun masih ramai di luar sana yang buta, pekak dan bisu.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *