Wajarkah Selangor Terus Diberi Keistimewaan Oleh Persekutuan?

TERKEJUT penulis lihat di Buletin Utama tadi, bila mendengar sejumlah besar wang diperuntukkan oleh kerajaan persekutuan bagi membiayai beberapa projek rakyat di Selangor.  Untuk projek tebatan banjir sahaja, sejumlah RM 45 juta diperuntukkan.

Ini adalah tambahan kepada RM 400 juta dalam bentuk subsidi tol di 13 buah konsesi lebuhraya dalam bandar, 90% daripadanya betul-betul berada dalam negeri Selangor.

Yang luar Selangor macam SMART pun, tetap ada sebahagian dari lebuhraya itu yang masuk dalam negeri Selangor juga akhirnya.

Persoalannya sekarang, wajarkah wang yang banyak ini dibelanjakan untuk Selangor sahaja oleh kerajaan persekutuan bila mana negeri itu bukan negeri yang BN perintah pun?  Malah kalau ikut prestasi dalam PRU13 (DUN), rakyat Selangor bukan menerima BN tapi menolak lebih jauh lagi.

Tak berapa lama dulu Kelantan dapat peruntukkan RM 2 billion, sekarang Selangor pulak.

Ini lagi sedaplah Khalid Ibrahim menyimpan duit.  Dia nak cukai macam-macam untuk tampung kenaikan gaji pembesar-pembesar Pakatan di Selangor sehingga cecah 373%, kerajaan persekutuan pula salur banyak wang untuk projek rakyat yang sepatutnya jadi tanggungjawab kerajaan negeri.

Antara cukai dan bayaran perkhidmatan yang dinaikkan Pakatan di Selangor selepas PRu13 ialah cukai pintu (120%), cukai tanah (800%), sewa rumah PPR (100%) dan macam-macam lagi.

Itu tak sebut caj pemajuan bagi setiap rumah siap dibina (bukan rumah jual) sebanyak 30% yang perlu dibayar kepada kerajaan negeri.

Kira banyaklah duit tu, kenapa pula kerajaan persekutuan nak tunjuk baik dengan melimpahkan lagi banyak wang kepada negeri tersebut?

Padanlah Khalid berbangga dengan rekod tidak berhutang dengan kerajaan persekutuan (entah betul, entah tidak), rupanya dia lenggang kangkung kerana kerajaan persekutuan masih tabur banyak wang untuk negeri tersebut.

Ini tidak adil kepada negeri-negeri lain yang beri sokongan besar kepada BN.

Justeru, penulis saran supaya pendekatan ini diubah.  Jangan dibantu lagi negeri-negeri ini (Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor), biar pandai dialah nak uruskan negeri itu macam mana.  Lagipun rekod menguruskan dana persekutuan oleh negeri-negeri ini, tidaklah sebaik mana.

Contoh Selangor, tengok rekod peruntukkan dari MARRIS untuk kerja-kerja selenggara jalan yang diperuntukkan kerajaan persekutuan, mana duit tu pergi sebab penulis lihat sendiri jalan di negeri itu bukan makin elok, malah lagi teruk?

Maksudnya, bukan buat jalan, tapi entah apa belanja lain yang tidak bermotifkan kepentingan rakyat.

Tak hairanlah kenapa kos membayar gaji Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi  yang sepatutnya RM 12 setahun (RM 1 sebulan), tiba-tiba melambung jadi RM 150,000.  Mana datang tambahan RM 149,988 lagi tu?

p/s: gambar takdak direct link dengan artikel, melainkan berlaku dalam negeri Selangor

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

60 thoughts on “Wajarkah Selangor Terus Diberi Keistimewaan Oleh Persekutuan?

  • January 7, 2014 at 9:25 PM
    Permalink

    tu la..biarkan depa tu tadbir selangor..aku dengar banjir makin menjadi jadi…kajang tu bawah pr..dah 2 kali kene banjir teruk..

    Reply
    • January 7, 2014 at 10:10 PM
      Permalink

      mana lembu-lembu dan berok PAS yang suka buat demontrasi ??? ini macam-macam harga melambung ni … hahahaha

      ———–

      Dia nak cukai macam-macam untuk tampung kenaikan gaji pembesar-pembesar Pakatan di Selangor sehingga cecah 373%, kerajaan persekutuan pula salur banyak wang untuk projek rakyat yang sepatutnya jadi tanggungjawab kerajaan negeri.

      Antara cukai dan bayaran perkhidmatan yang dinaikkan Pakatan di Selangor selepas PRu13 ialah cukai pintu (120%), cukai tanah (800%), sewa rumah PPR (100%) dan macam-macam lagi.

      Itu tak sebut caj pemajuan bagi setiap rumah siap dibina (bukan rumah jual) sebanyak 30% yang perlu dibayar kepada kerajaan negeri.

      Reply
      • January 7, 2014 at 10:18 PM
        Permalink

        Gaji exco sarawak naik pada kadar yg sama, korang tak nak bising pulak yer..?? Padahal income dan jumlah pdduk selangor jauh lebih byk sari Swk. TS khalid kata, dulu projek kat selangor byk arangement sendiri…masyuukkkkk…skg transparent.

        Reply
        • January 7, 2014 at 10:45 PM
          Permalink

          serawak dapat wang pampasan 209 billion yang kerajaan jepun bagi…hang dah siasat ke mana duit tu pi ???

          Reply
          • January 8, 2014 at 9:30 AM
            Permalink

            Hehehehe….

        • January 7, 2014 at 11:07 PM
          Permalink

          hahaha kenapa moo lembu sebelum ni kenaikkan gaji ahli Parlimen ditentang oleh Pakatan , tapi tiaba-tiba gaji mereka yang naik berganda !!!

          pendapatan negeri sarawak berkali ganda daripada selangor !!!

          apa tu moo lembu projek negeri selangor banyak arrangement sendiri ??? kau ni cakap serupa orang mabuk laa , transparent ??? dulu masa BN guna lori sampah moden , tapi masa Pakatan kontrak sampah guna lori 3 tan !! tu kau kata transparent ?? kakakakakakaak

          Reply
        • January 8, 2014 at 2:18 AM
          Permalink

          pelaburan jatuh dah jatuh masih berlagak kaya nak gaji tinggi, naik dulu pelaburan jangan pandai jual tanah kerajaan selangor,, malu sikit dekat serawak itu berjaya atasi selangor tak ada satu pun harta negeri sarawak jual pada pemaju ya untuk gaji tinggi.
          aku ucap taniah kepada serawak dan johor kerana berjaya atasi selangor itu balagak kaya mahu gaji tinggi malas kerja tahu bagi anwar menbesarkan telur aje

          Reply
      • January 10, 2014 at 9:19 AM
        Permalink

        Berapa ekor sangat le…mb ke exco2 selangor ni….tak menaikkan cukai pun selangor terlebih mampu untuk menampung kenaikan gaji ni…..yg masalah utamanya segala kenaikan cukai itu cukai ini di selangor adalah angkara kerajaan ” Barang Naik” yang masih bertenggek di Pusat…wpun majoriti rakyat telah tak mengundinya !!!!

        Reply
        • January 11, 2014 at 8:43 PM
          Permalink

          pandai hang perli guan eng mek…hehe

          Reply
    • January 8, 2014 at 12:14 AM
      Permalink

      Assalamualaikum WB

      Saya minta sesiapa sahaja menjadi penulis artikel dalam myKMU dapat sekiranya membuat artikel mendesak PM dan kerajaan membubarkan Majlis Konsultansi Perpaduan Negara(MKPN) atau menukar 3 ahlinya iaitu Mujahid Rawa, Marina Mahathir dan Wardinah Safiyyah.

      Saya melihat awal-awal lagi fungsi MKPN telah gagal kerana menyelar secara berat sebelah tanpa asas dan sebab yang kukuh tindakan JAIS menyerbu premis PBM untuk merampas bible mengandungi kalimah Allah.

      Ingin saya menyatakan rasa kekesalan saya kerana kefahaman saya sebagai Orang Islam tentang menyelar tindakan JAIS itu ibarat mengikat ke dua belah tangan JAIS dari dapat menguatkuasakan peruntukan undang-undang jenayah di bawah Seksyen 9 Enakmen Pengawalan dan Pengembangan Agama Bukan Islam 1988(Enakmen 1998) negeri Selangor.

      Sekian terima kasih.

      Reply
      • January 8, 2014 at 7:33 AM
        Permalink

        mualaikomsalam,
        bukan setakad itu sahaja, malah pemimpin Pas seperti Mahfuz mesti dihadapkan kemahkamah kerana mencabat DYMM Yang Di Pertuan Agong dengan kenyataan agar Majlis Fatwa dibubarkan. Dia langsung tidak menyentuh nama paderi Lawrence yg telah melanggar perintah mahkamah dan durhaka kepada Sultan Selangor, yg dihamunnya Majlis Fatwa.
        Musuh dalam lipatan yg kurang ajar kepada payong negara patut diajar kebiadapannya!

        Reply
        • January 9, 2014 at 8:20 PM
          Permalink

          Masaalah nya nak tuduh Mahfus di bawah akta mana..? Kalo setakat nak dakwa di bawah Akta Hasutan & Kanon Keseksaan memang payah kita nak menang. Tu sebab la ni agensi penguat kuasaan dalam keadaan dilema akibat pemansukhan ISA. Andain nya ISA masih berkuat kuasa dah lama depa ni kena cekup dan di tahan di bawah akta tu….sebab tu la puak puak kughang hajaq ni begitu beghani mencabaq penguat kuasa & kerajaan.. depa tau kerajaan tok leh nak buat apa apa pun…..!!!

          Reply
      • January 8, 2014 at 12:23 PM
        Permalink

        Salam Ostad Kazam,

        Saya setuju dgn saudara Ostad Kazam

        MYKMU pernah melahirkan kebimbangan terhadap perlantikan beberapa individu dalam artikel berikut

        http://www.mykmu.net/?p=37250

        Ada baiknya Mujahid Rawa, Marina Mahathir dan Wardinah Safiyyah dibuang dari menyertai Majlis Konsultansi Perpaduan Negara kerana sudah jelas tindakan mereka baru2 ini sgt berlainan dgn aspirasi kerajaan Malaysia merapatkan jurang perbezaan dan mengukuhkan perpaduan antara kaum di Negara Malaysia.

        Reply
  • January 7, 2014 at 10:16 PM
    Permalink

    Peruntukan kat selangor memang byk, sbb rkyat selangor memang byk bbanding neg2 lain. Pokoknya selangor pun sumbang cukai kepada federal government, dan duit tu bukanduit dari parti BN, ada paham??? Duit tu duit kerajaanmalaysia yg diuruskan oleh kerajaan BN.

    Reply
    • January 7, 2014 at 10:47 PM
      Permalink

      ” duit kerajaan Malaysia yang diuruskan oleh BN “…hehehe, aku bagi hang 2 markah.

      Reply
      • January 7, 2014 at 11:08 PM
        Permalink

        patut fail kan je jangan beri sebarang markah dan kenakan hukum buat ketok ketampi

        dah BN jadi kerajaan dikatanya duit kerajaan Malaysia lagi…podahchittt, hari-hari moo tak boleh lepas pegang botol todi kat tangan

        Reply
    • January 7, 2014 at 11:11 PM
      Permalink

      memang duit yang diuruskan kerajaan BN , sebab kerajaan BN ni mengikut ajaran Islam laa , kami bagi kepada ang patut .. kalau ikut pelacur agama PAS dan puak Pakatan memang nak Melayu dan Islam mamposs jee !!!

      Reply
    • January 8, 2014 at 2:37 AM
      Permalink

      apa bodoh mooo ini masih tak sedar diri lagi’ dibodoh oleh anwar yg tahu memebesarkan telur aje, selangor dah jatuh nombor tiga masih berlagak kaya lagi, habis kau ingat negeri2 lain tak ada sumbangan, negeri pas minta2 wang kerajaan pusat , lupa nak cakap pas hanya berbangga royalti emas kelantan 10juta yg tak seberapa itu itu malu sikit, apa sumbangan kelantan untuk cukai di malaysia ini tak ada

      Reply
  • January 7, 2014 at 10:31 PM
    Permalink

    Ketua bahagian berlagak macam menteri….lebih lebih lagi yang takde kerusi tuh…..agak berbeza dengan mindset PR yang berdemo dan berhimpun bagi meminta sesuatu di tempat yang bukan bawah pemerintahan mereka

    Reply
  • January 7, 2014 at 11:03 PM
    Permalink

    lancau siapa bertayam?
    hahahahahaha!

    Reply
    • January 7, 2014 at 11:17 PM
      Permalink

      tukang check lancau daripada SJKC hahahahaha

      Reply
      • January 7, 2014 at 11:52 PM
        Permalink

        Maksud aku perbuatan bertayam adalah berdosa..

        Reply
      • January 8, 2014 at 12:18 AM
        Permalink

        iya hukumnya berdosa memasang/memasukkan ‘tayam’ ke dalam kemaluan(lelaki) kerana ‘tayam’ itu sama sahaja dengan susuk.

        Reply
  • January 7, 2014 at 11:27 PM
    Permalink

    Meroyan sakan le set BN…selangor kian jauh dari jangkauan…..makin banyak le ” keburukan” yg dipaparkan oleh tv3 suku saban malam….gila talak katakan…lagipun bekas bini tu kaya giler….hehe

    Reply
    • January 7, 2014 at 11:35 PM
      Permalink

      hahahaha camana jauh dari jangkauan tu mekk PAS ?? jauh dengan cukai yang tinggi dan membebankan rakyat eehhh !!! hahahaha

      camni kau kata demokrasi ? dulu masa pemerintahan BN pun semua negeri BN tiap-tiap hari masuk TV dengan pelbagai masalah , bila Pakatan memerintah dan masuk TV dengan masalah kau meroyan dan merengek !!! alahaaii mekk PAS

      memang kaya , kaya dengan cukai yang naik tinggi !!! kakaka

      Reply
      • January 8, 2014 at 9:00 AM
        Permalink

        Ingat lagi time PRU13, siap ada iklan dan lagu khas kat TV untuk Sgor shj..

        Reply
        • January 8, 2014 at 12:03 PM
          Permalink

          hang tengok ke TV kerajaan ??? hang ni mooo….kan PAS suruh boikot TV kerajaan, hang dah menderhaka pada pembangkang niii…

          Reply
          • January 8, 2014 at 12:05 PM
            Permalink

            Hehehehe…tengok TV Kerajaan rupanya si Mooh ni…

            Ini satu PENDERHAKAAN terhadap PAS!!!

          • January 8, 2014 at 12:09 PM
            Permalink

            hehehehe….hangppa nak kira dengan mooo mamak kodi tu..mak dia pun dia sanggup jual, toksah cakap benda lain laaa.

          • January 8, 2014 at 12:13 PM
            Permalink

            Mooh minum todi mabuk4444 pergi Zouk tengok amoi!!!

            Hehehehe

          • January 8, 2014 at 12:17 PM
            Permalink

            hehehe…

  • January 7, 2014 at 11:41 PM
    Permalink

    gambus lancau bertayam!
    hahahahaha!

    Reply
    • January 8, 2014 at 12:37 AM
      Permalink

      contoh apek DAPigs lulusan SJKC hahahaha

      Reply
  • January 8, 2014 at 3:11 AM
    Permalink

    aku baru perasan ada dua pengkomen yang guna nick hampir sama awalnya aku ingat orang yang sama rupanya sikit saja berlainan pada huruf nick maybe tujuan imposter aku harap admin mykmu block salah satu komen dari nick tersebut (imposter) supaya tak kelirukan pembaca biar dia komen guna nick berlainan

    1. raplahjingaa
    2. raplahjinggaa

    Reply
      • January 8, 2014 at 12:06 PM
        Permalink

        Takut ?? takut dengan gayboy yang hari-hari dok ingat lancau tu ???

        heheheh…..

        Reply
    • January 8, 2014 at 12:15 PM
      Permalink

      hang sorang je baru perasan…gayboy tu masuk sini 2/3 bulan dah..macam retarded je, kementerian kesihatan tak patut luaskan liputan wifi hingga ke wad psychiatry.

      Reply
      • January 8, 2014 at 1:59 PM
        Permalink

        Truth has and always will prevail..

        Reply
  • January 8, 2014 at 8:59 AM
    Permalink

    Org UMNO suka mencarut, tak nak pulak org umno condem…Oh lupa, umno memang amalkan budaya carut:

    gambus says:

    tukang check lancau daripada SJKC hahahahaha

    Reply
    • January 8, 2014 at 3:23 PM
      Permalink

      LOL kenyataan puak DAPigs yang anti Islam dan anti melayu tu kau buat-buat tak nampak kan moo lembu ??? itulah puak DAPigs tukang check lancau daripada DApigs dan disokong kau !!!

      Reply
    • January 8, 2014 at 9:36 PM
      Permalink

      UMNO suka mencarut tak pa jugak…ni hamPAS busuk punya kaki dok asyik gila seks memanjang sampai sanggup tunjuk kote kat Puteri UMNO dulu…yang lebih dasyat lagi depa sanggup tibai bini kawan semacam jerrr. Tu boleh tahan lagi…ada plak pemimpin ngaku waraq pernah bagi khutbah & jadi imam solat jumaat suka taram pungkoq jantan apa ceghita…betoi tak Mooo…?

      Reply
  • January 8, 2014 at 9:01 AM
    Permalink

    KUALA LUMPUR – Kes saman fitnah RM10 juta Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Dr Chandra Muzaffar selesai selepas presiden International Movement for Just World (JUST) itu menarik balik perkataan-perkataan berunsur fitnah berhubung artikel yang diterbitkan pada 2008.

    Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Nik Hasmat Nik Mohamad merekodkan persetujuan itu selepas peguam N.Surendran, yang mewakili Anwar memaklumkan kedua-dua pihak telah mencapai persetujuan bersama untuk menyelesaikan kes itu.

    Peguam Datuk Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin, yang mewakili Dr Chandra memberitahu mahkamah, anak guamnya bersetuju menarik balik keseluruhan perkataan-perkataan berunsur fitnah yang dinyatakan dalam artikel itu.

    Bagaimanapun, tiada sebarang kos dan ganti rugi ditetapkan mahkamah.

    Reply
  • January 8, 2014 at 9:03 AM
    Permalink

    KUALA LUMPUR 7 JAN: Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) menuntut kerajaan menaikkan kadar gaji minima dari RM900 sebelum ini kepada RM 1,200, kata Timbalan Presidennya Abdullah Sani.

    “Perwakilan dalam mesyuarat MTUC 22 Disember 2013 lalu juga menggesa gaji minima RM900 di semenanjung Malaysia dan RM800 bagi Sabah dan Sarawak dikaji semula,” kata Abdullah kepada Keadilandaily.

    “Dalam keadaan sekarang ketika harga barangan keperluan harian dan perkhidmatan tak menentu, kadar tersebut tidak relevan,” kata ahli parlimen Kuala Langat ini.

    Abdullah (gambar) turut merujuk kepada laporan Bank Dunia pada 2013 yang menyatakan bahawa Malaysia mampu untuk melaksanakan gaji minima RM1,200 sebulan.

    Beliau turut menggesa elaun sara hidup (Cola) RM300 sebulan diberi kepada pekerja swasta dan kerajaan memandangkan kos sara hidup semakin meningkat.

    “Elaun Cola diperkenalkan pada tahun 1974, ketika pentadbiran Tun Razak. Kita sekarang menuntut pula anaknya (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak) kembalikan hak pekerja,” kata Abdullah yang juga Pengerusi Kaukus Pekerja Parlimen Malaysia.

    Kerajaan sebelum ini menangguhkan pelaksanaan gaji minima RM900 sebulan di Semenanjung dan RM800 di Sabah, Sarawak serta Labuan yang sepatutnya dikuatkuasakan mulai 1 Januari 2013

    keadilandaily

    Reply
  • January 8, 2014 at 9:05 AM
    Permalink

    “Penulis setuju dengan tindakan JAIS merampas Bible terjemahan Bahasa Melayu biarpun Tun Mahathir Mohamad tidak setuju.

    Penulis boleh buktikan ketidaksetujuan Tun Mahathir Mohammad iaitu anaknya Marina bersama sama dengan pertubuhan Kristian sebagai mewakili ayahandanya tanda protes.

    Walaupun Tun Mahathir pernah berkata Melayu mudah lupa, tetapi penulis belum lupa yang Tun Mahathir semasa jadi perdana menteri sangat berharap Bible di terjermahkan ke Bahasa Melayu agar orang Melayu faham agama Kristian.

    Mengapa penulis setuju dengan tindakan JAIS. Kerana Agama Kristian tidak boleh disebar kepada orang Melayu beragama Islam sepertimana termaktub dalam perlembagaan Negara.Ia juga bertepatan dengan SOP enakmen JAIS.

    Oleh itu sangat wajar JAIS merampas Bible terjermahan Bahasa Melayu yang motifnya tidak lain dan tidak bukan untuk dibahagi bahagi kepada orang melayu beragama Islam.

    Penulis difahamkan tujuan terjemahan bible ke Bahasa Melayu bukan untuk orang China dan India meskipun dua bangsa majmud Malaysia ini fasis berbahasa Melayu.

    Apakah motif sebenar terjemahan Bible ke Bahasa Melayu? Jika bertujuan untuk menyebarkan agama Kristian kepada orang Melayu Islam di Malaysia.

    Jika bertujuan untuk menyebarkan agama Kristian kepada orang China dan India pasti Bible diterjemahkan kepada Bahasa China dan India yang tidak bercanggah dengan perlembagaan Negara.

    Seperkara lagi apa sebab Kristian di Malaysia ini mati matian mahu nama GOD di terjemahkan sebagai nama Allah yang pada penulis sangat tidak bertepatan.

    Mengapa nama Allah mati matian akan digunakan dalam Bible berbahasa Melayu. Sudah tentu ada tujuan yang tersurat dan tersirat.

    Bila masanya Kristian bertuhankan kepada Allah, sedangkan Tuhannya tiga (three nity) yang sangat tidak munasabah dengan tuntutan mahukan kalimah Allah di gunakan dalam Bible terjermahan Bahasa Melayu.

    Ini tidak menghairankan penulis kerana Allah sudah beritahu kepada kita bahawa orang Kristian dan Yahudi tidak akan duduk diam, selagi orang islam tidak ikut kehendak agama mereka.

    Reply
    • January 8, 2014 at 12:07 PM
      Permalink

      Ni cut and paste dari mana ni???

      Reply
      • January 8, 2014 at 2:29 PM
        Permalink

        Copy paste dari tranungkite online.
        Tu sebab pelik dan berbelit skit ayat penulis.

        Reply
        • January 8, 2014 at 2:31 PM
          Permalink

          Lol, blog kaki fitnah rupanya!!!

          Sampai Mahathir yg takder kuasa pun boleh difitnah!!!

          Reply
        • January 8, 2014 at 3:25 PM
          Permalink

          hehhe sumber berita fitnah PAS betul moo lembu ni !!!

          Reply
  • January 8, 2014 at 9:12 AM
    Permalink

    Pemimpin PAS Selangor Khalid Samad mengecam pendirian dua mufti tersebut yang dikatakan bertentangan dengan Al-Quran dan As-Sunnah.

    PETALING JAYA: Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad hari ini mengecam Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria dan bekas Mufti Johor Datuk Nooh Gadot ekoran kontroversi kalimah Allah sekarang ini dan perhimpunan Turun.

    “Kalimah Allah dijadikan isu. Bekas Mufti kata kufur kalau benarkan. Nabi (Muhammad saw) tidak halang. Para sahabat (Nabi) tidak menghalang. Oooi bekas Mufti, depa smua kufur ke?” kata Khalid yang juga timbalan pesuruhjaya PAS III Selangor dalam laman mikro blog, Twitter.

    Pada hari Khamis, Harussani turut mengecam kumpulan TURUN yang berdemonstrasi membantah kenaikan harga barang di Dataran Merdeka di ambang kemerdekaan.

    Beliau berkata: “Sepatutnya semua peserta perhimpunan ditangkap kerana menderhaka kepada kerajaan dan dari hukum syarak, dihalalkan darah golongan bughah.”

    Khalid juga marah terhadap Harussani dan menyatakan Harussani ialah seorang mufti bahlol ekoran label bughah yang diberikan Harussani terhadap peserta perhimpunan Turun.

    “Ada pula mufti yg halalkan darah peserta TURUN! Nak gambarkan Islam kejam dan sifat diktator! Kononnya bughah. Mufti bahlol disayangi UMNO!

    “Mufti tak tahu ke, tegur pemerintah adalah wajib? Itu kerja mufti tapi tak buat kerana sibuk mengampu. Maka rakyat buat! Bughah bila bersenjata,” kata Khalid.

    Seorang pengguna Twitter menuduh Khalid menyokong gereja Kristian dalam isu kalimah Allah.

    Pengguna Twitter @jackfadzli berkata: Baguslah sokong puak-puak gereja. Bagi cucu hang baca dak lagi Bible?”

    Khalid lantas menjawab: “Quran dah cerita apa yg dceritakn dlm Bible. Tak baca Quran?”-fmt

    Reply
  • January 8, 2014 at 12:36 PM
    Permalink

    Segala projek di negeri pembangkang, biar kerajaan bn buat bayaran dan bukan terus salur kepada kerajaan pembangkang. Pada penutup akaun dihujung tahun, segala bayaran projek pula akan disemak oleh Lembaga Audit Kerajaan BN, jika bayaran disalah guna oleh pembangkang, sprm jalankan siasatan. Kesimpulannya, dicadangkan biar kerajaan persekutuan yang mengurus bayaran/projek mega negeri pembangkang. Nokhtah.

    Reply
  • January 8, 2014 at 1:12 PM
    Permalink

    raplahjinggaa says:

    lancau siapa bertayam?
    hahahahahaha!

    11:03 PM on January 7, 2014

    Lancau ko.. dan mooh lembu

    Reply
  • January 8, 2014 at 2:41 PM
    Permalink

    Wahai penyokong2, pengampu2, penjilat2, pembodek2, barua2 UMNO/BN yg buta perut, bodoh, tak cukup akai…sememangnyalah
    Kerajaan dibawah UMNO/BN akan memberi peruntukan yg sgt besar kpd negeri2 dibawah pembangkang dgn harapan dapat memujuk rakyat negeri itu kembali menyokong mereka..tengok sajalah di Wilayah Perskutuan, Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan beberapa projek mega sedang dlm pembinaan..bagi negeri penyokong UMNO/BN adalah sedikit sebanyak projek2 barua dan macai..kononnya Rakyat didahulukan tetapi sekarang mcm2 penderitaan yg terpaksa dilalui akibat dari kenaikan harga barang..ketua hampa dan keluarga dah pun beli kapalterbang Airbus A300..hampa semua apa ada..cuma puji dan bangga, seronok dan syok sendiri kerana ketua hampa org melayu yg pertama beli Airbus A300..pelak dan bodo punya melayu..

    Reply
    • January 8, 2014 at 3:30 PM
      Permalink

      bangangnya punya macai PAS !! woiii bodoh , peruntukkan tu semua untuk rakyat TANPA peruntukkan kerajaan UMNO yang baik hati dan penuh dengan ajaran Islam , pemerintahan Pakatan akan hancur dan rakyat akan sengsara !!!

      airbus yang mewah tu adalah fitnah jee albuaya , dasar kaki fitnah punya puak macai lembu PAS !!!

      Reply
    • January 8, 2014 at 4:51 PM
      Permalink

      Kalau kerajaan baca alyabu cerita bodoh ni, siasat saudara-mara dia ada kerja dikerajaan BN, hantar saudara-mara dia bertugas di sabah atau sarawak. Rakyat pas banyak kerja dengan kerajaan, maka hantar mereka bertugas di tempat jin bertendang.

      Reply
  • January 8, 2014 at 3:26 PM
    Permalink

    Mr bodo alyabu. Kita sokong UMNO sebab melayu. Tapi awak bodoh kerana pkr/pas kaki jilat kaki dap. Awak tak sedar ke awak melayu dilembukan cina dapigs. Pasal dek duit, melayu dah mula gaban habis. Cina/india kaya awak bangga lah, bodoh punye melayu.

    Reply
  • January 8, 2014 at 8:54 PM
    Permalink

    Memang tidak patut melebihkan sesatu negeri untuk memberi peruntukan .kerajaan BN telah bertindak kurang cerdik bila sering memberi kelebihan kepada selangor dalam semua bidang …..dan kesanya amat buruk bila ramai orang tertumpu keselangor dan Kuala lumpur .Kesan buruk dari salah perancangan menyebabkan harga rumah dan segalanya menjadi terlalu tinggi .Dan yang menjadi lebih malang adalah bila BN kalah diselangor dan Pulau pinang …..Dalam masa sekarang dimana sumber kwangan amat terhad untuk membangunkan negeri lain menjadi semakin sukar ataupun Mustahil..
    kerajaan yang menyebabkan pembangunan tidak seimbang ……BN ni bodoh tak boleh diajar …..dan pandai tak boleh di ikut ..

    Reply
  • January 8, 2014 at 10:43 PM
    Permalink

    BN masih lagi menerus kan bagi peruntukan kat negeghi negeghi bawah PR saja jer nak tunjuk prihatin kerajaan pada rakyat yang tertindas di bawah pemimpin gila kuasa Penipu Rakyat nih. Ni ada la satu strategi psikologis nak memikat jiwa para pengundi.Mana tau satu hari nanti rakyat yang pernah mengundi Penipu Rakyat sebelum ni akan sedaq kesilapan depa lantas beralih angin pi menyokong BN dalam PRU akan datang. Ni semua takdir ALLAH jika pemimpin BN sentiasa adil,jujur,tulus & telus pemerentahan nya.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.