PRK Untuk Selesai Kemelut Dalam Parti… Bazir Duit Rakyat, Berapa Mantan YB Dapat?

Perletakan jawatan ADUN Kajang semalam sememangnya menjadi kejutan apatah lagi ianya berlaku dalam keadaan tiada isu-isu besar yang terpalit ke atas dirinya.

Apa punca, sebab musabab perletakkan jawatan Lee Chin Cheh?

Paling menguntungkan ialah Anwar Ibrahim, kerana pasti keadaan ini ibarat “diversion” kepada isu Jepun dan isu anaknya yang sedang panas diperdebatkan. Lebih hebat lagi, bukan sekadar mengalihkan isu, tetapi suasana yang sedang diciptanya memberi ruang dan peluang untuk menyelesaikan masalah dalam parti. Bijak bukan?

Demokrasi, itu bakal diucapkan oleh Anwar Ibrahim dalam menghalalkan strateginya, sedangkan apa yang rakyat perlu tahu ialah, pilihanraya kecil yang bakal berlangsung dijangka menelan kos sekitar RM2 juta. Dan kos ini bermakna wang rakyat. Bukankah mereka seringkali mendesak agar Kerajaan berjimat dan jangan boros menggunakan wang rakyat? Wang rakyat digunakan untuk selesaikan masalah dalam PKR di Selangor! Membazir!

Perletakan jawatan ADUN Kajang itu juga bermakna beliau tidak layak menerima pencen wakil rakyat. Apakah wujud gantirugi yang bakal diperolehi hasil perletakan jawatan tanpa sebab itu? Atau sekadar membiarkan ianya hanyut begitu sahaja… ini politik, bukan kebajikan, and money do the talks! Nothing is free in PKR.

You do not believe it? Please ask Johari Abdul. He knows how “minyak pelincir” works.

Sejarah sudah tercipta pada PRK DUN Penanti apabila BN mengambil sikap untuk tidak campurtangan serta tidak meletakkan calon hanya semata menjadi sebahagian dari “pemain politik” garapan PKR. Kekosongan DUN Kajang bukanlah berasaskan norma biasa seperti kematian, atau akibat hukuman penjara, waima ketidakpuasan wakil rakyat terhadap parti yang diwakilinya.

Kekosongan DUN Kajang adalah satu lagi aktiviti luar norma dan songsang yang sudah menjadi trend dan kebiasaan Parti Keadilan Rakyat dalam cita-cita menyelesaikan masalah dalamannya.

Bagi penulis, Barisan Nasional harus mengekalkan prinsip yang sama ditunjukkan pada PRK DUN Penanti tahun 2009. Tidak perlu terikut-ikut dengan permainan politik songsang PKR.

36 thoughts on “PRK Untuk Selesai Kemelut Dalam Parti… Bazir Duit Rakyat, Berapa Mantan YB Dapat?

  • January 28, 2014 at 12:29 PM
    Permalink

    “have created enough trouble for the country”

    Reply
  • January 28, 2014 at 12:32 PM
    Permalink

    anwar pasti dapat memajukan industari selangor dengan membanyakkan rumah pelacur dan gay aku tak terkejut jika kawasan melayu pun ada gay dan china doll

    Reply
  • January 28, 2014 at 12:43 PM
    Permalink

    apa belaku pada khalid ini’ hutang nya banyak mampu khalid bertahan lepas dia letak jawatan kita tunggu lihat,aku tengok apa rancangan anwar ini selepas dia jadi mb adakah ia menyusahkan rakyat lagi atau tak dengan mennaikan cukai atau tak kita tunggu aje lah

    Reply
  • January 28, 2014 at 12:51 PM
    Permalink

    umno mudah lupa sejarah!
    masa abu hassan omar jadi MB selangor dulu pun ikut cara ini!sudah rupa!
    sekarang bising apa?

    Reply
    • January 28, 2014 at 12:57 PM
      Permalink

      tony pasti gembira kerana teman gaynya yg dirindui semakin dekat

      Reply
      • January 28, 2014 at 1:04 PM
        Permalink

        Yang lupa sejarah hanya Cina Komunis keturunan pengedar candu dari negara China…, bila jadi kaya semakin tamak haloba segala benda mahu disapu oleh mereka…itu baru betul orang yang lupa sejarah…!!!

        Reply
    • January 28, 2014 at 1:24 PM
      Permalink

      Bisinglah..sebab laungan bazirkan duit rakyat tu korang dok pekik terlolong ucap..tapi sekarang…lebihhhhh dari tu korang buat…

      Apahal nak sentap tony????

      Reply
    • January 28, 2014 at 4:09 PM
      Permalink

      lupa cakap ya abu hassan omar ambil jawatan dari mat taip sebab mat taip banyak makan rasuah bersama anwar dulu, kami di selangor tahu ceritanya, abu hassan lepas jawatan atas sebab kesihatan dan bagi pada mohd khir toyo, jangan malu tony

      Reply
  • January 28, 2014 at 1:20 PM
    Permalink

    Tak perlu ada kan PRK, membazir duit rakyat je…depa yg slalu kata jgn bazir wang rakyat…rakyat tk kn mati kebuluran pun kalo hidup tanpa ADUN…jln raya seluruh selangor tu tolong repair dulu, dh mcm memandu dlm estet

    Reply
    • January 28, 2014 at 3:22 PM
      Permalink

      Pandai pulak bab membazir ni…

      PKFZ RM12 billion, camner tu?

      Reply
      • January 28, 2014 at 3:37 PM
        Permalink

        Kurang2 PKFZ tu wujud walaupun menelan belanja yang besar!!!

        Tapi dalam kes Dae Hanguru Infra, HASIL PUN TAKDER kerana pembinaan Lebuhraya Rakyat yang menghubungkan Kota Bharu dan Kuala Krai DIBATALKAN!!!!

        Mana lagi MEMBAZIR????

        PKFZ atau project Lebuhraya Rakyat!!!!

        Reply
  • January 28, 2014 at 2:04 PM
    Permalink

    mestilah mantan yb dapat ganjaran berbaloi….gajinya darab berapa tahun lagi jadi yb bersama bonus…….boleh cecah juta ni.

    Reply
  • January 28, 2014 at 2:28 PM
    Permalink

    YTM Sultan Selangor nak perkenan dia jd PM Selangor ke nnt?? Mau ke baginda meningizinkan negeri baginda dipimpin oleh peliwat?? Antara tugas MB ialah mengiringi baginda ke upacara keagamaan..agak meloyakan jika disebelah baginda duduk seorg yg video seksnya dak tersebar sehingga ke Jepun sana…

    Reply
  • January 28, 2014 at 2:47 PM
    Permalink

    liwat,video seks,semua fitnah umno!
    mana ada bukti!

    Reply
    • January 28, 2014 at 2:57 PM
      Permalink

      Relaks la Tony4444

      Just relax, sit back and enjoy!!!

      Mueh4444

      Reply
    • January 28, 2014 at 3:02 PM
      Permalink

      Kalau kau nak bukti semua tu, cuba kau buka seluar tonggeng depan anwar, dh tentu 40 hari jubor kau berair kena liwat.

      Reply
    • January 28, 2014 at 8:39 PM
      Permalink

      Klip video tunjuk Anuaq balun cipap Chinadoll tu buian bukti ke tony talak guna….? Lu memang manusia kelas paria suka bikin olang lain susah maaaa….!!!

      Reply
    • January 28, 2014 at 8:56 PM
      Permalink

      HOI tony
      kalau lu mahu bukti
      lu pasang itu video
      lepas tu lu panggil nuar
      minta di bogel sebelah skrin
      lepas tu
      lu teliti
      ‘ADA SAMA KAH’
      buatlah.. dia tak perlu sumpah
      buat itu saja…

      Reply
    • January 30, 2014 at 1:42 PM
      Permalink

      Video tu bahan bukti lah Tony ngok. Apek SJKC ni memang bengap lah.

      Reply
  • January 28, 2014 at 2:47 PM
    Permalink

    Nampaknya ada org nak calonkan diri menjadi calon bebas:

    “Jika Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, bekas pembantu penguam belanya, Yuktes Vijay menawarkan diri untuk menjadi calon bebas di DUN tersebut.”

    http://www.anwaraidc.com/?p=43455

    Pada pandangan aku, this is an opportunity to be considered oleh BN.

    Diharap BN tak perlu letak mana2 calon, tapi BN grass root shall support this young man during his campaign in PRK N25 Kajang!!!

    Biar Nuar Berahi lari tak cukup Tanah bila banyak RAHSIA akan dibongkarkan oleh Yuktes Vijay!!!

    Reply
    • January 29, 2014 at 9:43 AM
      Permalink

      Sejak bila BN hilang batu?

      Reply
      • January 29, 2014 at 9:54 AM
        Permalink

        Batu apa hang cerita ni Bujuk, cerita la sikit!!!

        Setahu aku, ada 2 berita yang keluar di media mengenai “batu”:

        1) Ahli Parlimen Batu (Tian TAK GOSOK GIGI ARNAB Chua) didapati BERSALAH dan dijatuhkan hukuman penjara 1 bulan dan denda MYR 1,000.00.

        2) Batu Asas yg dirasmikan oleh Nicky Ajis untuk Lebuhraya Rakyat dari Kuala Krai ke Kota Bharu dimana syarikat Dae Hanguru Infra Sdn Bhd (DHI) yang menyaman anak syarikat kerajaan Kelantan lebih RM 225 juta kerana projek itu dibatalkan.

        So, batu mana hang cerita ni Bujuk???

        Reply
  • January 28, 2014 at 2:55 PM
    Permalink

    taktik sama yang digunakan oleh umno sewaktu PRK dun penanti!
    masih kita ingat bagaimana makcik bekas pkr diperguna oleh umno untuk memburuk-burukan pkr sewaktu kempen prk tersebut!
    hari-hari rtm dan tv3 menemu-ramah dia,tapi bila pengumuman keputusan hanya dapat 50 undi!

    makcik tersebut menanggung malu,entah mana orang umno pergi!

    sekaraang keling ini pun nak cuba dapat malu!

    Reply
  • January 28, 2014 at 3:09 PM
    Permalink

    Lepas ni dengar Anwar nk sapu plak jawatan penghulu mukim. lepas tu nak pla jawatan tok 4 kampung. Senang crite semua jawatan dia nak. Dari Pm…..sampai …..tok 4 kmpg. Apa punya tamak la mamat ni. Budget bagus la tu.

    Reply
    • January 28, 2014 at 3:21 PM
      Permalink

      Igauan umno lagi…

      Reply
  • January 28, 2014 at 3:21 PM
    Permalink

    Berapa bayar untuk K-Pop? PSY? Apa kebaikan bwk k-pop?

    Reply
    • January 28, 2014 at 3:35 PM
      Permalink

      Apa kebaikan kerajaan Kelantan bawak syarikat Korea, Dae Hanguru Infra yg menuntut ganti rugi RM230 juta daripada anak syarikat kerajaan negeri Kelantan???

      Kurang2 ada orang terhibur dan enjoy tengok K-Pop dan Psy (kebaikan yg aku nampak la, tapi hang mesti tak setuju punya), tapi dalam kes Dae Hanguru Infra, HASIL PUN TAKDER kerana pembinaan Lebuhraya Rakyat yang menghubungkan Kota Bharu dan Kuala Krai DIBATALKAN!!!!

      Mana lagi MEMBAZIR????

      K-Pop & Psy atau Dae Hanguru Infra!!!!

      Reply
      • January 28, 2014 at 3:54 PM
        Permalink

        mooo lebih kasihan terpaksa jadi macai artis k-pop untuk bayar hutang syarikat korean, mooo hanya dapat batu di kelantan

        Reply
    • January 28, 2014 at 5:43 PM
      Permalink

      Apa2 hal pun Mooh, orang2 PAS tetap jadi macai. Ada kerusi majoriti tapi jadi kaldai Pee Gay Rrrr.

      Reply
    • January 28, 2014 at 8:49 PM
      Permalink

      Takat tu je lah modal hang. PKFZ, K-Pop, PSY
      …sian..

      Reply
    • January 28, 2014 at 9:01 PM
      Permalink

      WOI Moo
      kau ingat apek bekas Adun Kajang tu bodo ke
      kalau tak X,000,000.00
      kau ingat dia nak lepas ke tanpa pencen
      yg bodonya
      pemimpin politik dan pengikut politik PR macam kamu
      lepas agama kamu jual
      lepas Raja Melayu dan YD Agong kamu perlecehkan
      sekarang negeri Melayu, Selangor nak kamu ranapkah
      memang layak kamu dan puak kamu di cucuk dengan
      keris dan lembing!

      Reply
      • January 29, 2014 at 2:42 PM
        Permalink

        Sebelum cucuk macai2…boleh jugak sula dulu sapa2 yang ada bukti dan patut disula….

        Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.