Nurul Izzah Nafi Tuntut Fasakh

Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menafikan beliau menuntut fasakh atau bercerai dengan suaminya sekarang.

IMG-20140123-WA0057

Sebelum ini The Star Online dan beberapa media internet utama melaporkan Nurul Izzah telah bercerai dengan suaminya.
thestarivorce

28 thoughts on “Nurul Izzah Nafi Tuntut Fasakh

      • January 23, 2014 at 3:30 PM
        Permalink

        Opssss cinta tiga segi depa ni!!!

        Kesian pada Mek Esah tak dilayan oleh Mooh dan Bujuk!!!

        Hehehehe…

        Reply
        • January 23, 2014 at 4:46 PM
          Permalink

          Bukan ke Mek dgn toni….

          Reply
      • January 23, 2014 at 3:45 PM
        Permalink

        itu dah jadi cinta empat segi, nurul cintakan bujuk, mek esak ,moo semua pompuan dan laki semua pun sapu macam anwar, macam kau faham pula citarasa ahli pr ini

        Reply
    • January 23, 2014 at 10:45 PM
      Permalink

      nak sorok sampai bila??

      KUALA LUMPUR 23 Jan. – Permohonan tuntutan bercerai secara fasakh oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar terhadap suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim akan disebut semula di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur pada 18 Februari ini.

      Beliau yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) memfailkan permohonan itu mengikut Seksyen 52 Enakmen Undang-undang Keluarga Islam 1984, kira-kira dua minggu lalu.

      Kes itu telah disebut kali pertama di hadapan Hakim Syarie, Ab. Malek Awang kelmarin

      Reply
  • January 23, 2014 at 3:19 PM
    Permalink

    Tak kan Nurul semudah itu nak mengaku. Kita kena tahu dia anak siapa?

    Bapak dia tepis segala2. Bila dia pernah mengaku atas perbuatan dia walau bukti terpampang depan mata.

    Reply
  • January 23, 2014 at 3:21 PM
    Permalink

    star pun confirm kata dia dah buat tuntuttan di mahkamah……mana satu yg betul ni

    Reply
  • January 23, 2014 at 3:24 PM
    Permalink

    nurul nafikan tapi malaysiakini pun sahkan…..hahahha

    Reply
    • January 23, 2014 at 3:33 PM
      Permalink

      Najib tak cerai ka dulu?? Kak Semah?

      Reply
  • January 23, 2014 at 3:31 PM
    Permalink

    Rakyat Msia buang seberat 33,000 ton sampah tiap hari. Di KL average 1.2kg tiap keluarga membuang sampah dan dilain tempat 0.8kg tiap penduduk.

    Berat akan bertambah jika sampah yang terdapat di PR yg terdiri dari DAP,PKR & PAS diketegorikan sebagai barang buangan.

    Reply
  • January 23, 2014 at 3:32 PM
    Permalink

    Yang ni tuntut..tapi RM500 million (Bapak dia lagi kaya):
    .
    .
    .
    Selain memiliki pegangan saham dalam 49 buah syarikat yang dianggarkan bernilai lebih daripada RM1 bilion, anak Ketua Menteri Sarawak juga dilaporkan memiliki sebanyak saham dalam 85 syarikat antarabangsa menurut akauntan Edward Heng.

    Heng memberitahu kepada Hakim Syarie Muhamad Abdul Karim, saham daripada 85 buah syarikat antarabangsa itu termasuklah hasil pembabitan Datuk Seri Mahmud Abu Bekir Abdul Taib sebagai pengarah urusan dalam syarikat Sakti International Corporation (SIC) yang berpangkalan di California, Amerika Syarikat.

    Heng juga berkata, saham itu kemungkinan juga tidak hanya terhad kepada negara Australia, Kanada, United Kingdom dan Amerika Syarikat.

    “Hasil siasatan, kami telah menerima sebuah dokumen permohonan yang menunjukkan defendan sebagai pemegang saham,” katanya kepada hakim di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur hari ini.

    “Dokumen itu berdasarkan Akta Perbadanan California Seksyen 307 (b) di mana pihak defendan memegang 200 pegangan saham SIC,” katanya.

    Bagaimanapun kata Heng, laporan jumlah keseluruhan harta dan aset yang dimiliki bekas suami plaintif itu tidak termasuk dalam jumlah peratus saham syarikat antarabangsa.

    Katanya, nilai aset yang tidak dipertimbangkan dalam laporan namun didedahkan mahkamah ialah tujuh buah kenderaan mewah berupa motosikal dan kereta milik defendan.

    Antaranya adalah sebuah motosikal model Demar Spark dan bagi kereta pula ialah Buggati EB110, Lamborghini Gallardo Coupe dan Bentley Continental GT (A) .

    Terdahulu Heng berkata, nilai saham bagi empat ladang minyak kelapa sawit di Sarawak milik Mahmud Abu Bekir dijangka bernilai RM636 juta dan RM1.05 bilion.

    Heng berkata daripada empat syarikat ladang kelapa sawit tersebut tiga daripadanya tidak mempunyai penyata kewangan yang telah diaudit.

    “Tiga syarikat yang tidak mempunyai penyata kewangan audit itu dikira mengikut keluasan ekar ladang iaitu hampir 13,000 hektar dimana nilainya antara RM296.85 dan RM 492.22 juta.”

    Mahmud Abu Bekir juga dikatakan memiliki 59% saham dalam syarikat keempat yang mempunyai penyata audit kewangan iaitu Titanium Management Sdn Bhd.

    Heng yang menjadi saksi kepada perbicaraan kes tuntutan harta sepencarian itu berkata, syarikat itu memiliki bangunan korporat Menara Titanium di Kuching dan 11,000 hektra tanah ladang kelapa sawit.

    “Bagi aset syarikat tersebut jangkaan nilai yang dipegang oleh defendan antara RM339 juta dan RM563 juta,” katanya.

    Sementara itu, anak ketua menteri Sarawak itu menafikan pendedahan pegangan 85% saham syarikat antarabangsa yang dibuat oleh akauntan lantikan bekas isterinya, Shanazadalah.

    Mahmud Abu Bekir juga turut menafikan bahawa beliau memiliki syarikat ladang kelapa sawit.

    “Mana datangnya 85 buah syarikat itu? Ia tidak wujud. Adakah kamu tahu siapa yang mempunyai syarikat tersebut?” katanya ketika ditemui wartawan sejurus selepas perbicaraan ditangguhkan.

    Tuntutan harta yang difailkan oleh Shanaz menjadi perhatian umum kerana mendedahkan hasil kekayaan keluarga Ketua Menteri Sarawak.

    Hakim kemudiannya menangguhkan perbicaraan sehingga 5 Februari depan. – 22 Januari, 2014.

    Reply
    • January 23, 2014 at 3:51 PM
      Permalink

      bapa dia kaya ada aku kesah , moo jangan lupa peluang ini nurul dah nak bercerai ini, jangan rebut2 mek esah , bujuk ya mooo

      Reply
      • January 23, 2014 at 4:14 PM
        Permalink

        Nak ke nurul kat hang moooo ??? apa pun moooo..tak ada yang mustahil, kalau dah tu jodoh hang, macam mana pun mesti jadi jugak !!

        Apa pun mooo…kita tak sehaluan kat dalam politik je, hang jangan la lupa jemput kami di hari persandingan hang dengan nurul nanti…nasi bungkoih, pun nasi bungkoih la…hang jemput aku mesti pi.

        Reply
        • January 23, 2014 at 4:21 PM
          Permalink

          Betul jugak tu!!!

          Jangan lupa jemput kami Mooh

          Semoga No Role Izzah cepat jumpa jodoh dgn Mooh!!!!

          Reply
          • January 23, 2014 at 4:50 PM
            Permalink

            Amin…pasni ramai2 kita tgk video..

          • January 23, 2014 at 6:04 PM
            Permalink

            Hehehehehe

          • January 23, 2014 at 10:47 PM
            Permalink

            Anak lemmoo dengan Izzah tak semestinya Islam….itu yang pasti Lemmoo…kalau lemmoo kahwin dengan Izzah..!!..apa pun asal bahagia…!!!

        • January 23, 2014 at 10:12 PM
          Permalink

          ya Moh aku boleh sponser lembing tukang pengiring dan percuma silat pulut sembah pengantin… no hal Moo

          Reply
          • January 24, 2014 at 4:48 PM
            Permalink

            Aku dah agak dah..he.he.Tak cukup pesilat, aku leh tambah sket.

          • January 24, 2014 at 6:22 PM
            Permalink

            hehehe…mooo tak mau silat, dia mau silambam…

  • January 23, 2014 at 5:29 PM
    Permalink

    Ha ha ha… Hampa ni pun, jangan la teruk sangat kenakan Moo lembu tu..sat lagi dia merajuk tak masuk MYKMU, teruih kita hilang PAK LAWAK kat ruangan ni. Kesian hang Moo..hang jgn merajuk naa..hang amat diperlukan untuk terus jadi bahan gelak di MYKMU ni..

    Reply
  • January 23, 2014 at 9:19 PM
    Permalink

    Another wedding of the decade

    Reply
  • January 25, 2014 at 1:13 AM
    Permalink

    On neutral ground not being bias to any political party!
    JAGA TEPI KAIN ORANG – is not going to increase the Malaysian economy or bring down our crime and poverty levels.!
    People should learn how to mind their own business! A divorce can happen to anybody including you and your family members…so stop the I am am more better , holier than thou crap!

    Reply
    • February 3, 2014 at 9:50 AM
      Permalink

      Saudara Thalaivan

      Nobody here said anyone here is houlier than thou!!!

      But to what extends that your support towards No Role Izzah is to increase the Malaysian economy or bring down our crime and poverty levels???

      Can you even elaborate please????

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.