Kecewa Tak Naik Gaji, Khalid Buang Azmin Dari PKNS

AZMIN adalah yang terawal membantah keputusan Khalid Ibrahim menaikkan gajinya sendiri selaku Menteri Besar sehingga melebihi 100%, gaji Spekaer lebih 200% dan gaji Timbalan Speaker, 373%.

Sedangkan Azmin selaku ADUN, hanya naik 80%.

Untuk tidak nampak sangat dia yang mula, Azmin minta teman berkongsi bini, Anwar Ibrahim yang mula kondem keputusan tersebut, tak sampai setengah jam selepas itu, dia pulak kondem.  Anwar kemudiannya guna pengaruh dalam Majlis Presiden Pakatan Rakyat untuk minta Khalid batalkan keputusan tersebut.

Akibat tekanan yang bertimpa-timpa, tak sebut lagi dari rakyat Selangor yang sudah nampak kenaikan pelbagai jenis cukai, caj dan seumpamanya dalam negeri tersebut (sedangkan khidmat tak seberapa), termasuk masalah serbuan JAIS tempoh hari, menyebabkan Khalid terpaksa batalkan kenaikan tersebut.

Tapi Khalid tak lepas Azmin macam itu saja, dalam masa yang sama dia gugurkan Azmin dari kerusi ahli lembaga Pengarah PKNS – satu jawatan dengan pendapatan lumayan tapi kerjanya yang sangat-sangat sedikit, tidak berbaloi dengan gaji yang diterima.

Keputusan gugurkan Azmin ini memang keputusan akibat sakit hati kerana dari segi kelayakan, Azmin masih layak kerana kerusi itu atas kuota ADUN Selangor.  Berbanding Teressa Kok yang turut digugurkan, dia bukan lagi ADUN Selangor selepas tidak mempertahankan DUN Kinrara.

Pendek kata, tidak ada sebab munasabah untuk Khalid gugurkan Azmin, apatah lagi, penasihat undang-undang dan pegawai kewangan negeri pun dah sokong Azmin dikekalkan.

Apa pun, perkembangan ini memang menarik untuk diikuti.  Sejauh mana Khalid mampu kekal bertahan dengan keputusan tersebut, atau kita akan lihat pergolakan politik paling hebat dalam tempoh terdekat berlaku di Selangor.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

19 thoughts on “Kecewa Tak Naik Gaji, Khalid Buang Azmin Dari PKNS

  • January 12, 2014 at 12:22 PM
    Permalink

    Bergolak atau tidak Politik di selangor,Harapan untuk BN kembalikan sengat di selangor sudah berakhir,dan mungkin pru 14 nanti juga demam penas berulangpun BN tidak akan dapat kembalikan sengatnya.

    Reply
  • January 12, 2014 at 12:31 PM
    Permalink

    betul,7 turun-temurun!

    Reply
  • January 12, 2014 at 12:33 PM
    Permalink

    Yup…pemindahan berpuluh-puluh ribu nama pengundi cina dari KL ke Selangor, terutamanya kekawasan kapasiti peluang 50/50 telah dan sedang diatur untuk mengekalkan dominasi DAP di Selangor.

    Reply
    • January 12, 2014 at 6:25 PM
      Permalink

      Kalo betoi gitu pasai apa UMNO/BN lembab sangat nak bertindak ikut strategi DAP tuhah…? Menang mau tapi berusha lebih sikit mau berkira plak nak itu ini..Kalo lagu ni la mentaliti pemimpin UMNO/BN hancus la nanti dalam PRU14…..!!!!

      Reply
      • January 13, 2014 at 4:49 PM
        Permalink

        Tu bukan lembab…tapi benak !! DAP dah anggap menangi undi satu peperangan, UMNO masih dok anggap macam berbalas pantun.

        Reply
  • January 12, 2014 at 12:44 PM
    Permalink

    tiada bukti jangan pandai menfitnah!

    Reply
    • January 13, 2014 at 12:30 AM
      Permalink

      ehhh apa fitnah pulak.. memang betui apa.. dah memang itu caranya yg cina bukit buat kat KL.

      Reply
    • January 13, 2014 at 7:55 PM
      Permalink

      Dey toni, dulu hangpa buat-buat hairan apasal terlalu banyak alamat rumah di Selangor mempunyai berpuluh-puluh nama pengundi, hangpa buat-buat salahkan SPR.

      Tapi kenyataannya itulah nama cina-cina yang duduk di KL yang mana alamat dan kawasan mengundi depa di pindahkan ke Selangor !!

      Cina punya celaka…

      Reply
  • January 12, 2014 at 1:25 PM
    Permalink

    kalau ikut cara zaman dulukala senang je..serang, perang dan jahanamkan maka tertakluklah kawasan atau negeri berkenaan.sesetengah negara luar sana ada amalkan cara ini, walaupun tak berjaya 100% tetapi sekurang-kurangnya hati puas, lu tak duduk senang dan sampai bila pun lu takkan senang macam kata lulah 7 keturunan.
    negeri atau negara boleh aman dN RAKYAT BOLEH MENERIMA HAKIKAT SESUATU PARTI TELAH BERJAYA MENANG PRU DGN CARA YG BETUL DAN SAH
    TETAPI ADAKAH LIM KIT SIANG RASA ORANG MELAYU DAN ISLAM BOLEH MENERIMA KERAJAAN YG ADA
    KALAU BANGSA DAN AGAMA ORANG NAK DIPERMAINKAN
    NAK DIPERLECEHKAN
    NAK DIPERGUNJINGKAN SESUKA HATI.
    BUKAN MUSTAHIL PERISTIWA DI BOSNIA
    DIGAZA DAN DINEGARA2 ARAB TERJADI DISINI
    KEPADA ORANG KRISTEAN DAN KUNCU2NYA INGATLAH
    BAHAWA KERANA TIDAK MAHU JADI DAYUS, KERANA DAYUS TIDAK AKAN MASUK SYURGA
    MAKA ATAS KEPERCAYAAN ITU
    UMAT MELAYU ISLAM SANGGUP BERPERANG DAN MATI KERANA AGAMANYA
    lu sendiri kena ingat…

    Reply
  • January 12, 2014 at 3:40 PM
    Permalink

    Baik tgk anak ismail sabri kahwin, perkahwinan berkonspkan Islam Wasatiyyah ala2 ameno…

    Reply
  • January 12, 2014 at 5:28 PM
    Permalink

    Selangor akan hanya terlepas utk 2 penggal. PRU akan datang selangor akan kembali kepada UMNO.

    Sudah banyak dalil kearah itu. Sibebal hanya layak jadi ketua rakyat yg bebal. Ternyata tidak semua rakyat Selangor bebal utk membiarkan ketua bebal terus berada disitu.

    Reply
  • January 12, 2014 at 6:15 PM
    Permalink

    Kes video blue Azmin dulu dalangnya adalah orang khalid ibrahim dan faekah husin. khalid ibrahim terpaksa main kotor kerana mahu menyekat kemaraan azmin merampas kuasa pemerintahan selangor. ingatkan pakatan ni power sgt tapi rupa-rupanya bertikam sesama sendiri utk merompak rakyat.

    Reply
  • January 12, 2014 at 9:45 PM
    Permalink

    UMNO dan BN dulu macam dlm PR sekarang nilah…bodoh sombong dan merasakan bahawa mereka kuat, tidak boleh diusik, tidak boleh dihalang…tapi akhirnya tumbang.

    Tapi percaya lah..ini juga yg akan berlaku pada PR satu hari bila rakyat pula membenci Pakatan Rakyat.

    Reply
  • January 13, 2014 at 4:17 PM
    Permalink

    Azmin releks je…. apasal orang lain yg. susah hati?

    Reply
    • January 13, 2014 at 4:42 PM
      Permalink

      buat artikel macam ni pun kira susah hati kee bujuk ?? kalau dah buat fitnah macam kau dan PAS tu agak-agaknya macamana tu kot

      Reply
      • January 13, 2014 at 5:16 PM
        Permalink

        Tak nampak macam artikel.. lebih kepada adu-domba dan fitnah. Cerita yg. langsung takda asas.

        Reply
        • January 13, 2014 at 7:50 PM
          Permalink

          hehe…typical cacai PAS, kena kat batang hidung hangpa…semua cerita tak berasas.

          Reply
        • January 13, 2014 at 8:49 PM
          Permalink

          biasalaaa bujuk , bila artikel ni kena batang hidung kau dan Pakatan semuanya jadi tak berasas , kalau dibawak bukti video seks pun kau dan macai Pakatan akan berkata tak berasas jugak .. itulah tahap kemacaian kau bujuk !!!

          Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.