Kebijaksanaan Penyokong Pakatan Selangor Perlu Dihormati dan Dihayati

Siapa yang lebih bijak berbanding mereka yang menukarkan kesalahan menjadi kebenaran?

Siapa yang lebih bijak berbanding mereka yang boleh menerima pembohongan dan menukarkannya menjadi realiti?

Siapa yang lebih bijak berbanding mereka yang mengetahuinya dosa tetapi berkempen dan menuarkan dosa itu menjadi pahala?



Kebijaksanaan sebenar bukanlah kebijaksanaan mengakui kesalahan atau memperbaiki kelemahan. Itu adalah konsep purba. Konsep zaman dinosaur. Konsep yang hanya wujud dalam agama-agama purba yang dibawa oleh para Nabi dan Rasul yang diutuskan oleh Allah Taala. Semua konsep tersebut sekarang ini hanya wujud dalam kitab-kitab cabuk yang hanya layak dikategorikan sebagai hikayat dan buku cerita.

Konsep kebijaksanaan sekarang adalah siapa yang paling putar belit, itulah kebijaksanaan. Sendiri buat salah, tetapi berjaya menuding dan menimbulkan persepsi bahawa orang lain yang buat salah, itulah kebijaksanaan.

Selangor sebagai contoh, merupakan negeri yang sangat sesuai untuk dijadikan teladan bagi memahami konsep kebijaksanaan zaman moden. Negeri ini dipenuhi dengan orang-orang yang bijaksana seperti di Pulau Pinang. Mereka bijaksana kerana mereka cukup mempercayai cerita, angan-angan dan mimpi. Mereka bijaksana kerana berjaya menjadikan sesuatu yang ada dan berfizikal di hadapan mereka sebagai sesuatu yang bersifat halimunan dan hanya wujud dalam konsep.

Perhatikanlah apabila orang-orang bijaksana ini berhujah. Mereka tidak segan-silu untuk menterbalikkan keadaan. Barisan Nasional yang telah meninggalkan kekayaan dan khazanah besar di Selangor selama berdekad-dekad, dalam tempoh tidak sampai dua bulan, dikatakan semua khazanah tersebut adalah hasil kerja Pakatan Rakyat. Dan semua mereka sangat percaya dengan teori tersebut. Mereka mengimaninya bahkan mereka mencemuh dan melabelkan segala yang negatif kepada golongan yang cuba menyanggahnya.

Peningkatan kos hidup di Selangor adalah diakibatkan oleh peningkatan cukai dan yuran perniagaan selain peningkatan bayaran sewa premis dan kediaman. Disebabkan bijaksananya golongan ini, mereka menyalahkan kenaikan harga RON95 dan bayaran tol. Mereka juga melihat tarif elektrik menjadi punca utama kenaikan cukai, yuran perniagaan dan bayaran sewa premis di Selangor. Lebih menarik lagi ialah apabila mereka dapat mengekstrak kepentingan KANGKUNG daripada ucapan Perdana Menteri di Kemaman ketika pemberian bantuan kepada mangsa-mangsa banjir peringkat Negeri Terengganu.

anwarislam

Lebih mudah beginilah… kita perhatikan sahaja senario atau lebih tepat lagi kronologi di bawah:

18 Ogos 2012:
Saya akan bersara dan menjadi pensyarah universiti di Amerika Syarikat sekiranya Pakatan Rakyat kalah dalam PRU nanti.

7 Mei 2013:
Saya tidak akan bersara! Kami hanya kalah disebabkan oleh Bangla (pengundi hantu) dan blackout!

20 November 2013:
Saya tidak pernah kata adanya pengundi hantu dari Bangladesh. Ini semua fitnah jahat UMNO!

27 Januari 2014:
Saya tidak akan bertanding dalam Pilihanraya Kecil DUN Kajang

28 Januari 2014:
Saya dengan ini mengisytiharkan diri sebagai calon untuk PRK DUN Kajang

28 Januari 2014:
Khalid akan kekal sebagai Menteri Besar Selangor. Saya tidak akan mengambilalih jawatan tersebut. 

29 Januari 2014:
Anwar perlu jadi Menteri Besar Selangor untuk pertahankan Najib daripada digulingkan oleh Tun Dr. Mahathir.

Krisis dan kontroversi tercetus di Selangor semenjak pengumuman kenaikan gaji oleh Abdul Khalid yang dikatakan tidak dibuat secara konsensus. Kemudian disusuli pula dengan insiden pemecatan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali daripada jawatan Pengerusi PKNS, salah sebuah anak syarikat negeri. Kemelut berterusan apabila ADUN Kajang, Lee Chin Cheh mengosongkan kerusinya pada Isnin secara suka-suka bagi memberi laluan kepada Anwar Ibrahim.

Namun berbanding membolehkan rakyat melihat dan merumuskan sendiri gelagat serta tindak tanduk golongan lapar kuasa, PKR yang sangat bijaksana segera menggunakan kebijaksanaan mereka untuk menghalakan pemikiran rakyat Selangor mengikut arah yang mereka perlukan.

Inilah tahap kebijaksanaan yang perlu dicatatkan dalam sejarah negara. Belum pernah ada mana-mana pihak yang berani berterus-terang dalam melakukan pembohongan dan melakukan pembelitan ketara. Fakta-fakta sebenar tidak dipedulikan kerana yang hanya terpakai adalah rumusan terakhir.

Atas kesedaran tinggi itulah, para penyokong mereka yang juga tidak mahu ketinggalan daripada dikatakan bijaksana, akan memberikan sokongan tidak berbelah bahagi termasuklah memanjangkan lagi teori-teori kebijaksanaan menurut kemampuan mereka. Dan samalah seperti pemimpin-pemimpin mereka, para penyokong juga tidak akan segan silu memutarbelitkan fakta, atau mengada-adakan fakta baru walaupun terpaksa mengambil kredit atas usaha pihak lawan sepertimana mereka berbangga-bangga dengan Selangor sebagai negeri maju.

Terbaru ialah, penggunaan nama Tun Dr. Mahathir pula yang diseret menunjukkan tahap kebijaksanaan mereka, saling tidak ubah seperti Bani Israel yang membunuh para Nabi dan Rasul untuk memastikan pembetulan agama Yahudi yang mereka lakukan menerusi penulisan semula Taurat. Bani Israel dianggap sebagai golongan manusia yang paling bijaksana di muka bumi ini. Ada teori yang menyatakan, kebijaksanaan tersebut berakar umbi daripada manna dan salwa yang Allah Taala turunkan kepada mereka ketika mereka tersesat selama lebih 40 tahun. Hanya Bani Israel yang pernah melihat dan mencecapi manna dan salwa berbanding kelompok manusia lain di muka bumi ini.

Justeru, hendaklah kita menghormati para pengundi dan penyokong Pakatan Rakyat Selangor kerana mereka tersangat bijak berbanding mana-mana orang di Malaysia ini!

Hero Tua

Cucu Tok Wan - The Flying Kick

45 thoughts on “Kebijaksanaan Penyokong Pakatan Selangor Perlu Dihormati dan Dihayati

  • January 29, 2014 at 5:02 PM
    Permalink

    SIapa yang kata ni?

    29 Januari 2014:
    “Anwar perlu jadi Menteri Besar Selangor untuk pertahankan Najib daripada digulingkan oleh Tun Dr. Mahathir.”

    Reply
  • January 29, 2014 at 5:11 PM
    Permalink

    Kebijaksanaan penyokong pakatan x boleh dipertikaikan lgi, sebab itu guru tadika boleh mengalahkan pensyarah dalam PRK Sg limau tempohari. Teeerbaik.

    Reply
  • January 29, 2014 at 5:15 PM
    Permalink

    kebijaksanaan penyokong pakatan?????? bijaksana ke, kalau bijaksana senang ke mereka sering ditipu anwar?????

    Reply
    • January 29, 2014 at 8:07 PM
      Permalink

      Penyokong PR memang bijak…tapi cuma bijaksini jerr…tang bijak kat sana depa dah kantoi.

      Tu la sifat alami para paria PR tuuu…kunun dah ramai cendikiawan poraaahhhh…takat cendikiaSawan asyik kena sawann nak buat apa…..?

      Reply
  • January 29, 2014 at 5:21 PM
    Permalink

    UMNO dah panik ka…?

    Reply
    • January 29, 2014 at 5:33 PM
      Permalink

      Panik????

      Hehehehe…yg panik adalah Nuar Berahi, masalah dalaman berkenaan Khalid Tidoq sambil Gagap pun TAK BOLEH SETTLE!!!

      TAKE BEER AND DRINK LOTS OF HOLY WATER, okay Mooh!!!

      Mueh444444

      Reply
      • January 29, 2014 at 5:54 PM
        Permalink

        Ya ker…???

        Reply
        • January 29, 2014 at 5:57 PM
          Permalink

          La…tak percaya ka???

          Kalau masalah dalaman berkenaan Khalid Gagap sambil Tidoq boleh settle, tak perlu pun si Lim Chin Cheh letak jawatan sbg ADUN Kajang TANPA SEBAB dan Nuar Berahi offer diri nak jadi MB Selangor!!!

          TAKE BEER AND DRINK LOTS OF HOLY WATER, okay Mooh!!!

          Mueh4444

          Reply
          • January 30, 2014 at 2:31 PM
            Permalink

            laaaa…apasal UMNO lak nak panik ??? tak dak kena mengena langsung !!

            Bila kebodohan sendiri nak dikaitkan dengan orang lain…jadi lah macam mooooo.

    • January 29, 2014 at 6:29 PM
      Permalink

      UMNO tak panik sebab PKR letak kaki bontot. Reformasi bontot kasi

      Reply
    • January 29, 2014 at 9:20 PM
      Permalink

      kalau tanya lemboo peliharaan aljuburi macam moo UMNO panik yang macam mana tu pasti tak boleh dijawab…itulah ‘kebijaksanaan’ macai

      Reply
    • January 31, 2014 at 4:52 PM
      Permalink

      UMNO tak pernah panik la Moooo…yang dok sakan panik la ni ada la Paria Kelepek & Rembat(PKR) lubang pungkoq. Punasihat nya dah sasau & gelabah semacam jerr pasai kes rayuan Liwat II akan bermula pada 12 & 13 Feb.2014 ni….dia dah tertekan jadi caghi alasan lagu mana nak halang kan kes tersebut dari di bicara kan.Dia rancang kosong kan DUN Kajang supaya dia leh b ertanding dalam PRK kelak…kalo menang dia teruih jadi MB Selangor…kaedah ni amat strategik dia tak kan di bicara kan pasai dah ada sikit imuniti…pengaruh dah ada jadi rakyat akan bangkit sokong dia supaya kes Liwat II di lepas & dibebas kan. Tu la motif sebenaq nya Anuaq la ni…dia dah PANIK.

      Ngerti kamu Mooo serba bengong ni….?

      Reply
  • January 29, 2014 at 6:12 PM
    Permalink

    memang bijak tengok lah nanti sampai pru14 pun tak akan habis pergelutan sesama mereka … tengok aje lah selangor oh selangor ku sayang bijak2 terutama penyokong bahalol mereka tu.

    Reply
  • January 29, 2014 at 6:23 PM
    Permalink

    Apa kena mengena dgn kemenangan Islam dikaitkan dgn sesumpah Nuar ni! Dialah peruntuh Islam.. sejak dia keluar dr penjara Tuhan Allah dgn dgn Jesus Krstian pun dia dh sama kan.. dia dh xkenal mana dia Allahu AHAD.. bodoh pencacai Nuar sehingga saat inipun masih memuja perosak Agama Bangsa dan Negara ni?

    Mngkin ia Bala musibah buat Selangor dgn kemenangan perosak ini!

    Reply
  • January 29, 2014 at 6:24 PM
    Permalink

    kasihan pencacai tegar PR..terutama PAS..ditipu di perkuda lembukan..
    xubah sperti pelacur murahan yg xkisah lg dh apa shj digadai atau dicabul..

    Reply
  • January 29, 2014 at 6:26 PM
    Permalink

    Nurul puaka ckp.. hebat papaku!
    papaku bijak cover line..

    Nuar panik mslh melanda tiba2.. Jepun pun jijik nk kasi dia masuk..

    bekas peliwat.. ayam tak patuk..itik tk sudu.. >>> HINA…

    Reply
  • January 29, 2014 at 7:17 PM
    Permalink

    Aku masih ingat lagi disaat Anwar dilucutkan dari jawatan TPM….masa itu ramai para pemimpin UMNO meletakan sebelah kaki dipihak Anwar …ini termasuklah Si Najib ni …..dan zahid hamidi .Tapi najib tak jadi masuk kem Anwar…..
    PRk kajang hanyalah wayang cina yang diamalkan oleh pihak Anwar untuk mencapai cita citanya …..Pendokong watak dalam wayang cina jelas kelihatan Khalid ,azmin dan Pas adalah MUNAFIk…aku yakin dan percaya orang orang cina kajang tidak akan menyokong calun BN tak kiralah dari MCA atau UMNO.Dengan kemelut didalam MCA dan UMNO selangor untuk BN menang adalah amat tipis sekali .
    tunggulah apa yang akan Najib dan TMY akan umumkan peruntukan untuk sekolah cina dan segalanya .Aku rasakan semenjak kebelakangan ini dapat mengesan akan keganjilan perangai pemimpin pemimpin UMNO dan MCA dalam banyak hal dan kejadian .Cara Najib bertindak seperti sebuah kereta kawalan jauh .

    Reply
  • January 29, 2014 at 8:00 PM
    Permalink

    umno mesti kecewa sangat ,perbuatan pkr mencipta prk langsung tidak meletakan umno (parti politik kononnya terhebat di malaysia) di dalam matanya!

    umno malu betul !
    umno selangor langsung tak ada suara pun!
    hahahahaha

    Reply
    • January 29, 2014 at 8:14 PM
      Permalink

      Cipta masalah sendiri (dgn letak jawatan), kemudian mintak org lain settlekan!!!

      Nuar Berahi dan FUCKUTAN patut MALU!!!

      Kalau masalah dalaman berkenaan Khalid Gagap sambil Tidoq boleh settle, tak perlu pun si Lim Chin Cheh letak jawatan sbg ADUN Kajang TANPA SEBAB dan Nuar Berahi offer diri nak jadi MB Selangor!!!

      TAKE BEER AND DRINK LOTS OF HOLY WATER, okay Tony4444!!!

      Reply
      • January 30, 2014 at 2:34 PM
        Permalink

        UMNO nak kecewa dengan perbuatan PKR mencipta PRK ??? hang ni toni makin lama makin tonggong…apa kena mengena dengan UMNO ??

        Yang kecewa cina ADUN kajang tu !! jadi barua melayu yang bodoh. hehehehe…

        Reply
    • January 29, 2014 at 10:06 PM
      Permalink

      kami tak kecewa pun, kami sedang uji jentera mca adakah sokongan mca berjaya dipulihkan atau tak, sebelum pilihan raya 14 ketika itu kita lihat kejatuhan parti kelentong rakyat sama macam semangat46

      Reply
    • January 29, 2014 at 10:36 PM
      Permalink

      Cina gay bangang ni, menulis pun tak reti ada hati nak bagi komen.

      Reply
    • January 30, 2014 at 7:59 AM
      Permalink

      memang bodoh betullah tony ni PKR punya masalah perebutan jawatan UMNO pulak kecewa.Tak ada kaitan langsung.Suka sangat tony ni pd raja seks dua alam tu.

      Reply
      • January 30, 2014 at 12:52 PM
        Permalink

        Dia tlg jd penjilat cover mslh boss yg kena halau dgn Jepun.. bekas banduan..

        Reply
  • January 29, 2014 at 8:10 PM
    Permalink

    Apa yang jelas terpampang depan mata seluruh rakyat sekarang ialah Azmin sedang menggulingkan Khalid. Azmin proxikan proses penggulingan itu kepada Anwar ‘madunya’.

    Kita tak nampak pulak sebarang tanda Tun M akan menggulingkan Najib. Kita tahu Tun M sudah tiba dipenghujung dan beliau sendiri menyedari hakikat ini. Tun M bukan bertambah muda untuk mengambil alih. Tambahan pulak, kerja guling mengguling tidak pernah berlaku dalam BN.

    Kalau ada pun seingat kita yang paling akhir ialah Tun Ghafar Baba pernah diguling. Dan penggulingnya kita tahu siapa.

    Reply
  • January 29, 2014 at 9:12 PM
    Permalink

    Entahlah… X tau la nk ckp apa lg kpd penyokong2 jiran sebelah sana…

    Reply
  • January 29, 2014 at 9:31 PM
    Permalink

    azmin cakap penduduk kajang patut bersyukur disifatkan peminpin bertaraf dunia , bagi aku pula cakap penduduk kajang patut bersyukur bakal peliwat akan jadi dun kajang untuk memimpin lgbt selangor

    Reply
    • January 29, 2014 at 9:36 PM
      Permalink

      patut bersyukurlah anwar jadi dun kajang, patut patut pun lgbt jadi mb selangor, bair sejahtara rakyat selangor ini, kita tengok siapa akan jadi mangsa liwat anwar kita tunggu lihat

      Reply
    • January 30, 2014 at 10:08 PM
      Permalink

      Bertaraf dunia???

      Kena halau dgn Jepun atas tak isi boring khas untuk masuk negara Jepun atas status bekas banduan yg didapati bersalah atas tuduhan rasuah boleh kata bertaraf dunia???

      Jeming Ali ni jek lebih4444 Nuar Berahi, ingat Nuar Berahi nak bagi ker title MB Selangor kat Jeming Ali!!!

      Hehehehehe

      Reply
  • January 29, 2014 at 9:58 PM
    Permalink

    system baru ,liwat dubur awak!
    hahahahahahahaha!

    Reply
    • January 29, 2014 at 10:27 PM
      Permalink

      aku tujukan untuk kau tony selepas ini anwar liwat tony kau kau jangan kecewa jika anwar lebih penting madu nya azmin dan rafizi lah

      Reply
      • January 29, 2014 at 10:49 PM
        Permalink

        Hehehehe..apalah hang ni Tony4444

        Reply
        • January 30, 2014 at 2:35 PM
          Permalink

          Aku hairan sungguh la…cina kalau masuk MYKMU ni dan pertahankan bang non..mesti gay !

          Toni tell me hows its like to be a gay ??

          Reply
      • January 30, 2014 at 1:20 AM
        Permalink

        tony kena liwat dgn nuar , aku coti komen kat sini sebulan . hua5…

        Reply
    • January 31, 2014 at 4:56 PM
      Permalink

      Anuaq la dah liwat dubur jantan jambu termasuk hang la toni suka mengawan tapi lancau talak mau ngang….!!!

      Reply
  • January 29, 2014 at 10:09 PM
    Permalink

    dalam dunia ni
    pemimpin yg menghadapi tuduhan dan hukuman liwat,
    melanggan pelacur semuanya letak jawatan dan menghilangkan diri dr
    sebab maruah dan harga diri tercalar dgn seteruk-teruknya sebab kesalahan sendiri
    tetapi diMalaysia ada manusia yg tidak tahu malu, tidak ada harga diri,
    kotor dam jijik buat selamba masih menonjolkan diri dan terus menegakkan benang basah kedurjanaannya.
    dan dalam dunia ni hanya diMalaysia ada sekumpulan manusia yg bodo, ditutupkan mata hati dan dihancurkan pemikiran waras mereka untuk terus mendukung biawak hidup yg bernajis dgn kedurjanaan perbuatannya
    malah hanya diMalysia ada sekumpuln manusia yg mengaku pertubuhan Islam bernama PAS yg menyokong peliwat dan penzina sebagai ketua kumpulan nya.
    hinanya mereka ini
    dan bolehlah dibariskan dibarisan hadapan
    untuk terjun kedalam jurang balasan perbuatan syaitan mereka
    atas ketololan dan otak bagai kaum Luth..
    mereka adalah manusia terhina yg ujud atas dunia masa terkini…
    jika musibah dikenakan atas negara ini
    maka salah satu punca utamanya adalah mereka…

    Reply
  • January 30, 2014 at 1:03 AM
    Permalink

    klu puak dia menang dia ckp menangkan islam,klu puak dia klh pulak kerana perjuangan puak dia sebenarnya perjuangan penipu,sesat dan dajal.sbb tu pakatan haram selalu klh dlm PRU.klu nak kaitkan perkataan”menang” itu dgn allah telah tolong islam jadi allah telah tolong UMNOlah.sbb tulah UMNO selalu menang semasa PRU.ALLAH tak tolong pakatan haram ni.menipu jer pakatan haram ni.

    Reply
  • January 30, 2014 at 1:08 AM
    Permalink

    klu nuar menang PRK Kjang.itu kemenangan utk kristian.kerjasama PKR dan DAP menguntungkan kristian jer.

    Reply
  • January 30, 2014 at 12:55 PM
    Permalink

    Jepun pun xsudi izin makhluk jijik ni masuk bumi jepun.. halau balik je makhluk kotor ni..

    kah..kah..kah.. berok2 yg skai upahan NUar ni je masih setia jilat… kesiannnn… xde matlamat… kesiannnn..

    Reply
  • January 30, 2014 at 12:56 PM
    Permalink

    Nuar ni kategori sakit mentak kronik dah..
    yg sokong dia pun sama2 sakit mental.. org sihat hanya geleng kepala dgn semua ni..

    Reply
  • January 30, 2014 at 1:59 PM
    Permalink

    Chop, chop… tajuk kat atas tu “Kebijaksanaan Penyokong Pakatan Selangor Perlu Dihormati dan Dihayati” adalah kurang tepat. Penyokong pakatan mana ada bijak. Tak caya tengok mentaliti Mooh, Mek, Tony, Jinggay Boy. It should read “KEBODOHAN Penyokong Pakatan Selangor Perlu Dihormati dan Dihayati”

    Reply
    • January 30, 2014 at 3:07 PM
      Permalink

      aaaa baru betullll.kebodohan tapi bukannya kebijaksanaan.

      Reply
    • January 31, 2014 at 9:51 PM
      Permalink

      Bahasa sindiran tu…

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.