Kangkung: Bukti Masalahnya Bukan Komunikasi, Tapi Spin Story

ASALNYA penulis tak beri perhatian sangat kepada beberapa kenyataan Menteri dalam beberapa isu yang dijadikan bahan jenaka oleh balaci pembangkang.  Sebab penulis tidak nampak keperluan melayan isu macam itu kerana ia jelas hanya taktik pembangkang untuk memburukkan menteri-menteri terbabit.

Kalau betul cakap pun macam itulah niat, kalau salah cakap, apatah lagi.

Tapi bila semalam kenyataan Perdana Menteri mengenai harga kangkung turun ini dijadikan bahan jenaka, penulis nak jelas apa yang samar sebelum ini bahawa dalam isu kenaikan harga barang sekarang, soalnya bukan Perdana Menteri atau Menteri tak telus dalam beri penjelasan, tapi kerana apa pun penjelasan yang diberi, akan diputar belitkan oleh para macai pembangkang yang pro dubor Anwar Ibrahim.



Itu saja masalah sebenarnya.

Perdana Menteri hanya ambil satu contoh, kangkung dan menyebut hal-hal lain yang lebih penting tentang kenaikan harga sesetengah barangan tertentu (bukan kawalan kerajaan), tapi balaci yang singkat otak ini, hanya ambik yang kangkung itu saja untuk jadi bahan ketawa, bodoh tak bodoh punya pendekatan.

Sememangnya, dalam banyak hal, kerajaan dah respon dengan cara yang betul dah dalam soal kenaikan harga, tapi semua respon itu tidak sampai kepada macai sebab mereka pilih untuk baca cerita yang dah diputar belitkan, bukan fakta yang sebenar.

Jadi sampai bila nak selesai masalah?

Selepas ini kalau baca apa yang macai tulis pasal kenaikan harga barang ini, sedarlah bahawa isu itu sama ada tidak ada tapi diada-adakan atau isu itu sebenarnya kecil dan terpencil, tapi diperbesar-besarkan macam isu nasional sangat.

Fakta dan intergriti penulisan seperti itu, bahkan isu yang dibangkitkan itupun (kenaikan harga barang) hampir tidak ada. hanya simulasi semata-mata.

Sebab itulah kita lihat sendiri, dari 28 juta rakyat Malaysia ini yang dikatakan terjejas dengan kenaikan harga barang sebaik 2014 bermula, hanya kurang 5,000 orang saja yang hadir malam tahun baru di Dataran Merdeka untuk menyokong demonstrasi Turun Kos Sara Hidup.

Kurang 5,000 ini tak wajar dijadikan panduan untuk mengatakan seluruh rakyat Malaysia tertekan dek kenaikan harga barang pun kerana ia kecil sangat dari segi jumlah dan nisbah.  Itu pun hanya anggaran kasar kerana pada malam itu memang ramai orang ke Dataran Merdeka untuk menyambut tahun baru bersama keluarga, puak ini saja yang datang buat kacau.

Tapi sebab nak juga tunjuk konon dapat sambutan di samping memastikan isu ini tidak hilang ditiup angin, maka diputar belitkanlah kenyataan-kenyataan rasmi pemimpin kerajaan macam dalam isu kangkung ini.

Situ pun dah tahu mentaliti pembangkang di tahap mana, lebih bawah dari tanah.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

40 thoughts on “Kangkung: Bukti Masalahnya Bukan Komunikasi, Tapi Spin Story

  • January 13, 2014 at 4:27 PM
    Permalink

    Betul tu bro. Pencacai ni x faham sangat bila orang bercakap dan tak nak memahami ape yang disampaikan.
    Sebaliknya semua benda nk di spin n salahkan UMNO dan kerjaan…

    Reply
  • January 13, 2014 at 4:50 PM
    Permalink

    Perihal spin sesuatu isu, pembangkang memang hebat malangnya dalam usaha untuk menangkis segala bentuk fitnah yg sepatutnya dilakukan dari pihak kerajaan tersangat hambar

    Reply
  • January 13, 2014 at 5:03 PM
    Permalink

    Wartawan atau pendengar yg suka spin ni tahap sampah, sebab tu keluar brita/crita tahap sampah. Yang pecaya pun suka sampah….mcm tu lah gayenyer.

    Reply
    • January 13, 2014 at 7:36 PM
      Permalink

      Sapa lagi yang taksub ngan berita sampah…?…kalo bukan puak puak hampeh Politikus Akal Sampah PAS tu hah….!!!

      Reply
  • January 13, 2014 at 5:09 PM
    Permalink

    betul..pembangkang hebat bilat fitnah..menipu..berulang2 mereka ulang…tp kerajaan..hmm membisu..hambar…nk harapkan blogger aje yg betulkan balik..tp kerajaan hambar…

    Reply
  • January 13, 2014 at 5:41 PM
    Permalink

    menipu , membelit dan memfitnah ni amalah orang-orang PAS .. tgk jee kat facebook orang PAS ni bab cerita agama memang hebat seolah hanya dia je yang dapat pahala banyak , tapi kalau memfitnah dan membelit lagii hebat rupanya … dorang lupa kee dalam Islam dengan terang dan jelas .. fitnah tu dosanya lebih besar daripada membunuh !

    Reply
    • January 13, 2014 at 6:50 PM
      Permalink

      Hang je kata artikal sampah bujuk….mooo dok pulun nak spin.

      Reply
      • January 13, 2014 at 9:05 PM
        Permalink

        sorang cecai(bujuk) kata sampah sorang lagi cecai(moo) boleh kebulur pulun nak spin, hahaha

        mesti buat malu bujuk bila moo pulun sampah, hehehe

        Reply
    • January 13, 2014 at 7:41 PM
      Permalink

      Memang pun puak puak hamPAS ni terdiri dari spesis ” Pemuja Artikel Sampah ” …sapa lagi kalo bukan puak puak pembangkang terutama PAS tu hah….bukan gitu bujuk..?

      Reply
    • January 13, 2014 at 8:41 PM
      Permalink

      kenyataan sampah daripada kaki putar belit !

      Reply
    • January 13, 2014 at 9:01 PM
      Permalink

      kegagalan bujuk menerangkan artikel ialah sampah merupakan satu lagi bukti bahawa mentaliti bujuk sarat dengan sampah, hahaha

      Reply
    • January 13, 2014 at 9:44 PM
      Permalink

      kamu ni bujuk, bila bicara soal agama dan nak mempertahankan agama, kamu lari duduk bawah kangkang amoi ke?
      aku cari jugak, kalau-kalau kau boleh jadi teman berjihad..rupa-rupanya kaulah sebenarnya SAMPAH DALAM TONG SAMPAH YG MEMANGNYA MACAM MUKA SAMPAH..HIPOKRIT, MUNAFIK..UMPAMA SIDAYUS LARI DARI PEPERANGAN JIHAD!

      Reply
      • January 13, 2014 at 10:19 PM
        Permalink

        boleh kena tembak atau dibomkan si dayus yang lari dari peperangan jihad kalau ikut zaman sekarang guna senjata

        Reply
    • January 14, 2014 at 11:48 AM
      Permalink

      Demo malam tahun baru bagai nak rak!!!

      Bila harga kangkung jer turun, puak hangpa tak mahu ambik credit pulak!!!

      CIPUT sangat hasil Demo FUCKUTAN!!!

      Aku dah nasihat kat Bujuk dulu…nak DEMO power punya, Bujuk ikut jer cara Mohamed Bouazizi (aka bunuh diri)

      http://www.mykmu.net/?p=38636

      Kalau boleh, Bujuk ajak saudara mara dan rakan2 FUCKUTAN!!!

      Sudah tentu LEBIH BERKESAN!!!

      TAKE BEER BUJUK!!!

      Ingat Bujuk, PERJUANGAN PERLUKAN PENGORBANAN!!!

      Reply
  • January 13, 2014 at 5:44 PM
    Permalink

    Dua tiga hari lepas KJ ada keluar kenyataan yg mengaku kerajaan sukar menangkis serangan cyber yg dibuat oleh pihak pembangkang.

    Untuk me-reka cipta sesuatu fitnah memerlukan masa. Melancar serangan memerlu effort. Ternyata pembangkang memiliki logistic yg cukup untuk kerja ini sedangkan kerajaan tidak mempunyai pasokan khas menangkis semua itu.

    Maklomkan berkerja utk memakmorkan rakyat, memajukan negara memerlu komitment yang tinggi berbanding dgn manusia yg bangun pagi saja mula fikir apa bahan fitnah yg bakal dicipta.

    Reply
    • January 13, 2014 at 9:47 PM
      Permalink

      BETUL CAKAP ABANG TU..tak apalah, kita bercakap yg benar sahaja..sebab Allah lebih meredhoi kebenaran dari membuat fitnah yg mencampakkan kita ke lubang neraka..puak-puak tu tak selesa duduk dalam kenyamanan diaorang suka pada api dan tinggal dalam api neraka..biarkan , biarkan

      Reply
    • January 15, 2014 at 11:19 AM
      Permalink

      kerajaan sibuk nak makmurkan negara, selesaikan masalah rakyat. mana ada masa nak reka fitnah. lagi pun reka fitnah ni senang kantoi. tapi yang peliknya, fitnah setan ni walaupun dah kantoi, ada lagi setan lain yg percaya.

      Reply
    • January 15, 2014 at 5:58 PM
      Permalink

      UMNO LAH RAJA SEGALA FITNAH KAT MALAYSIA NI. BUKTINYA, UTUSAN MELAYU MENJADI UTUSAN FITNAH. DAH BERJUTA HABIS DOK BAYAR SAMAN.LEPAS NI MELAYU UMNO MAKAN KANGKUNG JE LAH

      Reply
  • January 13, 2014 at 11:08 PM
    Permalink

    akhirnya demo turun berjaya menurunkan harga kangkung..

    Reply
  • January 13, 2014 at 11:56 PM
    Permalink

    Depa demo lagi sekali…harga kacang botol pulak turun.

    Reply
  • January 14, 2014 at 7:25 AM
    Permalink

    jangan gaduh2, nanti saya belanja kangkung utk semua… majulah kangkung utk negara….

    Reply
    • January 14, 2014 at 11:38 AM
      Permalink

      Hang pi la tweet kat milosuam tu, teori “rantaian makanan” Mek Esah dan kaitan dgn kenaikan harga barangan di Malaysia!!!

      http://www.mykmu.net/?p=38425

      Tentu bebudak FUCKUTAN akan kata “YES, FUCKUTAN ARE STUPID LIKE MEK ESAH”

      KEBODOHAN TIDAK TERBATAS DAN KEKAL ABADI ADALAH TRADEMARK FUCKUTAN!!!

      Reply
      • January 14, 2014 at 2:51 PM
        Permalink

        Yessssss….penjilat tegar bontot Mat najib dan kak semoh serta sekutunya sudah tidak makan diajar…..dunianya kelam…hanya kankung pengubat jiwa….hehe

        Reply
        • January 14, 2014 at 3:06 PM
          Permalink

          Napa Mek masih tak nak tweet kat milosuam tu, teori “RANTAIAN MAKANAN” Mek Esah dan kaitan dgn kenaikan harga barangan di Malaysia!!!

          Takkan Mek takut kena panggil BODOH KELAKNATE MU PAS!!!

          BTW, dipersilakan Mek Esah minum Holy Water. MUJAHIL RAWA kata minum Holy Water tidak akan mengubah sesiapa jadi Kristian.

          Lagipun, Holy Water lagi murah Mek dari kangkung!!!

          To add more insult to your pride (Mek ada PRIDE ka???), di mana Mek bersekutu dgn puak2 yang telah setuju kalimah Allah digunakan sbg kata ganti nama tuhan dalam BIBLE, DEMO malam tahun baru bagai nak rak tapi bukan sahaja tak Berjaya mendapat sokongan MAJORITI rakyat Malaysia, tapi hanya mampu turunkan harga kangkung, napa puak2 Mek tak mahu ambik credit pulak!!!

          CIPUT sangat hasil Demo FUCKUTAN!!! I mean harga kangkung jer TURUN hasil DEMO puak2 Mek!!!

          MUEH4444

          Aku dah nasihat kat Mek dulu…nak DEMO power punya, Mek kena ikut cara Mohamed Bouazizi (aka bunuh diri)

          Kalau boleh, Mek ajak saudara mara dan rakan2 FUCKUTAN!!!

          Sudah tentu LEBIH BERKESAN!!!

          Ingat Mek, PERJUANGAN PERLUKAN PENGORBANAN!!!

          Dan jangan lupa minum Holy Water!!! Dan jangan lupa, sapukan Holy Water pada lobang buntut Mek sbg PELINCIR bila suami Mek meliwat Mek mengikut Enakmen Jeanyah Syariah KELAKNATE 1993.

          TAKE BEER MEK ESAH!!!

          Reply
        • January 15, 2014 at 2:52 AM
          Permalink

          orang bodoh macam kau memang tak layak mengajar mekk PAS oiii

          Reply
    • January 15, 2014 at 2:54 AM
      Permalink

      twittwer harpak milosuam tu memang tak laku mekk oiii , patutlah otak kau bebal jee sentiasa .. jangan lupa jilat bontot pemimpin Pakatan yang dah menaikkan bermacam-macam cukai dan rumah kos rendah mekk PAS !!!

      Reply
  • January 14, 2014 at 9:04 AM
    Permalink

    ARTICLE INI POYO
    GAGAL MENCARI PUNCA WHY PM AH JIB DI SPIN SEBEGITU RUPA

    PUNCA UTAMA SPIN BERJAYA

    1.KEBODOHAN AH JIB BILA BERCAKAP
    2.KEGAGALAN MENTERI PENERANGAN TIDOR
    3.KEGAGALAN PENERANGAN UMNO TIDOR
    4.AH JIB TELOR TADAK TAK TEGAS
    5.AH JIB MEMANG PM BODOH LEMBIK
    6.AH JIB MEMANG DAYUS TAK BERANI AMBIK TINDAKAN

    Ah jib bacul

    Ah jib pondan

    Ah jib dayus

    Ah jib bapok

    Ah jib gagal membenteras pelampau cina dap communist dong zong king kong

    Ah jib gagal memerangi pemberontak nasrani kafirun

    Ah jib gagal menghapuskan puak kopiah pas khawarij bebal bidaah sesat

    Ah jib gagal menangani marina mujahid kj liberal murtad

    Ah jib harus meletak jawatan tidak layak memimpin agama bangsa negara

    Ah jib adalah pemimpin lemah 7x lebih bodoh drpd paklah

    NYAH KAU AH JIB GOR

    Reply
    • January 14, 2014 at 11:13 AM
      Permalink

      relex bro…tu bukan baru, kami dah tau dah…

      Reply
    • January 14, 2014 at 1:02 PM
      Permalink

      Najib memang pm paling noob

      Reply
    • January 14, 2014 at 7:42 PM
      Permalink

      dah…hang pi minum holy water.

      Reply
    • January 15, 2014 at 2:55 AM
      Permalink

      nilaa contoh bila dah minum holy water ,.. hahahaha

      Reply
  • January 14, 2014 at 1:21 PM
    Permalink

    Patutnya kita dah faham dah..pembangkang kerjanya spin..pembangkang kerjanya memfitnah…sama macam pembangkang kerja dia membangkang walaupun betul apa yg kerajaan buat.

    Reply
    • January 15, 2014 at 11:22 AM
      Permalink

      bangkang apa sahaja, walaupun yg benar dan adil, asalkan kena pada temanya iaitu sebagai pembangkang.

      Reply
  • January 15, 2014 at 11:20 PM
    Permalink

    Yes macai pakatan hanya spin isu ini… tak hingin aku nak pergi tujuk perasaan pasal isu barang naik ni.. apa kebulur ke macai pakatan tak makan.. macai pakatan paling ramai melancong keluar negara waktu barang naik. Penipu besar macai PKR.

    Reply
  • January 15, 2014 at 11:21 PM
    Permalink

    Jom komen dalam Yahoo… lubok pembiakan macai PKR. Biar depa tau ramai lagi rakyat Malaysia yang masih waras.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.