Guru SJKC Arah Murid Makan Rumput Dan Gantung Loceng Di Leher Bukan RASIS?

Barangkali disebabkan yang mencetuskan kontroversi ini adalah guru sekolah vernakular yang telah banyak menternak chauvinisme dan peningkatan ketara sokongan kepada Pakatan Rakyat khususnya DAP dan PKR, maka kes ini cuba disembunyikan dan enggan diperkata oleh para pecacai Pakatan Rakyat, apatah lagi para pemimpinnya. Sebaliknya mereka cuba mengalihkan perhatian dengan mengusik beberapa isu yang ada sesetengahnya sudah terlalu lapuk dan sekadar ingin melepaskan kemarahan seperti isu Rosmah Mansor dan Najib Abdul Razak.

Laporan polis telah dibuat oleh bapa kepada murid Melayu yang dianiayai oleh seorang guru yang telah berkhidmat di sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina di Sungkai. Guru terbabit telah menyumbat rumput ke dalam mulut seorang murid Melayu dan turut menggantung loceng di tengkuk murid yang malang itu. Manakala rakan murid Melayu yang dihukum itu pula, dilepaskan hanya kerana dia adalah anak Pengerusi PIBG sekolah tersebut yang kebetulan pula merupakan Pengerusi DAP Sungkai.

Walau apa pun alasannya termasuklah mendidik, sebenarnya apabila dalam keadaan begini, ia lebih tepat ditanggapi sebagai RASIS.

Tentu sebahagian daripada kita masih ingat bagaimana bersungguh-sungguhnya Lim Kit Siang untuk mengheret dua orang Pengetua sekolah berbangsa Melayu yang dilabelkannya sebagai Pengetua RASIS sehinggakan pernah cuba mengusulkannya di Dewan Rakyat pada tahun 2010 dahulu. Bagaimanapun, apabila guru terbabit berbangsa Cina, tidak pula Lim Kit Siang mengeluarkan sebarang kenyataan membidas, mengecam atau mengutuk. Bahkan DAP secara berterus-terang, menyediakan peguam secara percuma kepada guru-guru yang terbabit dalam usaha menambahsuburkan budaya ‘AKU CINA, AKU BOLEH APA SAJA’ di negara ini.

Bayangkanlah sekiranya kejadian di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Khai Meng, Sungkai itu melibatkan guru Melayu, manakala pelajarnya pula adalah Cina dan sekolah tersebut adalah Sekolah Kebangsaan, pastinya semenjak semalam lagi seluruh kekuatan DAP termasuklah macai-macai Melayunya akan melalak, menyalak dan melolong tentang elemen perkauman yang kononnya dibiaksuburkan oleh UMNO dan sistem pelajaran nasional. Mereka serta-merta akan berada di mana-mana, menyerang blog dan portal pro-UMNO untuk menyatakan bahawa kes tersebut adalah kes RASIS dan ini menunjukkan kelemahan, kelemahan serta kecenderungan UMNO untuk menghapuskan Cina dari bumi Malaysia.

Malangnya yang berlaku adalah sebaliknya. Justeru, senyap sunyilah semua orang termasuklah pecacai-pecacai mereka dari kalangan orang Melayu.

Beberapa tindakan melibatkan kerajaan khususnya Kementerian Pelajaran sebelum ini, amat tidak memuaskan hati. Dalam insiden terbaru, seorang Pengetua sekolah vernakular yang terlibat menghina amalan agama seorang guru wanita yang lain, hanya dikenakan ‘hukuman’ meminta maaf dan guru yang menjadi mangsa itu, ditukarkan ke sekolah lain untuk mengajar.

Sekolah-sekolah vernakular sebenarnya merupakan sekolah-sekolah yang banyak membiakkan Cina-Cina yang sangat totok dan berasakan mereka adalah pejuang-pejuang kemerdekaan Cina Seberang Laut atau HUA QIAO yang melihat Malaysia sebagai sebuah kawasan yang cukup mudah dijarah dan dijajah. Sifat dan kemuliaan serta kerendahan hati penduduk peribuminya yang merangkumi pelbagai suku kaum Melayu, termasuklah Melayu bukan Islam yang dikenali sebagai kaum Asli atau dalam Bahasa Pakatan Rakyat, Kaum Asal, menyebabkan golongan totok ini cukup teruja untuk meneruskan kesinambungan Parti Komunis Malaya yang telah gagal menjajah negara ini pada awal 1940-an.

Ramai yang melihat sekolah-sekolah vernakular di Malaysia (dan merupakan satu-satunya di dunia), merupakan satu pembaziran yang amat ketara. Sekolah-sekolah berkenaan yang sepatutnya wujud atas sifat persendirian, kini turut menyedut peruntukan Kementerian Pelajaran walaupun pada masa yang sama, sekolah-sekolah itu hanya mampu melahirkan pelajar-pelajar seperti Teresa Kok, Ngeh Kor Ham, Nga Kor Meng dan sebagainya yang hanya tahu tentang Cina, tetapi sangat jahil tentang Malaysia. Tiada sebarang sumbangan yang diberikan oleh sekolah-sekolah vernakular dalam usaha memupuk dan mewujudkan negara bangsa. Sebaliknya sekolah-sekolah vernakular itu menjadikan jurang perkauman di negara ini semakin melebar.

Dan buktinya dapat dilihat dengan jelas menerusi tindakan guru lelaki yang menyumbat rumput ke dalam mulut seorang murid Melayu tetapi tidak mengambil sebarang tindakan terhadap murid Cina yang merupakan anak Pengerusi PIBG sekolah dan Pengerusi DAP Sungkai!

Hero Tua

Cucu Tok Wan - The Flying Kick

62 thoughts on “Guru SJKC Arah Murid Makan Rumput Dan Gantung Loceng Di Leher Bukan RASIS?

  • January 25, 2014 at 9:07 AM
    Permalink

    Sekolah vernakular selain daripada Malaysia, sudah tidah ujud lagi di dunia. Geralan bersepada harus di lancarkan untuk menghapuskan sekolah-sekolah ini.

    Baru-baru ni muhyoddin yassin dengan penuh senyuman berjabat tangan dengan lembaga pengarah sekolah cina di Johor dan menghulurkan bantuan RM 1 juta.

    Perlu diingatkan sekolah vernikular tidak seharusnya menerima bantuan kerajaan walaupun mwngikut perlembagaan ianya di benarkan.

    Reply
    • January 26, 2014 at 11:27 AM
      Permalink

      Tak semua guru pandai, ada guru hanya layak jaga KANDANG BABI sahaja.
      Di negara China guru macam ini hanya bergaul dengan babi-babi dalam kandang.

      Reply
  • January 25, 2014 at 9:23 AM
    Permalink

    Kalau kerajaan lambat bertindak, rakyat kena bertindak sendiri. Tarik cikgu itu keluar, buat benda sama yang dibuat pada murid. Ada ke isu jenayah atau kekerasan dari tindakan itu ?

    Mingkin ada sikit. Bayar saman saja, yang penting hati puas.

    Reply
      • January 26, 2014 at 6:59 PM
        Permalink

        SETUJU,KASI TUKAR,…CUCUK DIA PUNYA HIDUNG,TAROK LOCENG DIA PUNYA TENGKOK,KASI RUMPUT DIA PUNYA MAKAN,AND KASI HERET MASUK KANDANG BABI PUNYA OOO BABI PUNYA KANDANG… FAIR

        Reply
    • January 25, 2014 at 8:14 PM
      Permalink

      Patut di dera guru cina laknat tu macam dia buat kat murid melayu dulu…tak pa kena tindakan perundangan habih habih kena denda jerr sebab kes ni bukan kesalahan boleh tangkap. Seksaan leh kena penjara sehingga 3 bulan ato denda sehingga RM1000.00 ato kedua dua sekali.

      Reply
  • January 25, 2014 at 9:41 AM
    Permalink

    Kewujudan sifat rasis adalah kewajipan dalam setiap individu Cina di Malaysia. Mereka akan menuduh kaum lain pula sebaik sahaja mereka melakukan perbuatan berunsur rasis.
    Strategi lemah mereka ini hanya berkesan apabila kaum yang dituduh rasis itu sendiri menyokong tuduhan tersebut.

    Reply
  • January 25, 2014 at 9:55 AM
    Permalink

    Memang benar bahawa sekolah-sekolah vernakular sebenarnya merupakan sekolah-sekolah yang banyak membiakkan Cina-Cina yang sangat totok dan bersikap serta berperangai keji. Orang-orang Cina yang mempunyai pendidikan asas Inggeris dan Melayu di negara ini mempunyai sikap yang jauh lebih baik dan lebih terbuka berbanding dengan mereka yang berpendidikan asas di SRJKC.

    Selama ini kaum ini telah mengambil kesempatan untuk menggunakan SJKC sebagai tempat mendidik fahaman perkauman dan melahirkan kaum yang mengagungkan fahaman kebangsaan sendiri dan “self centred”. Walaupun kerajaan menghulurkan berjuta-juta ringgit kepada mereka, sumbangan kerajaan itu dianggap sebagai kebodohan kerajaan kerana mereka kaya dan tidak perlu menurut arahan kerajaan. Ini pun kerajaan belum sedar lagi; kalau dilihat, lebih daripada 75% penyokong-penyokong DAP adalah mereka-mereka yang telah menerima pendidikan asas SJKC.

    Perkembangan SJKC akan membantu DAP. Sedarlah. Itulah sebab utama kemerosotan sokongan terhadap MCA kerana mereka melabelkan MCA itu sebagai anjing UMNO, dan ini ditanam dalam minda pelajar-pelajar dari sekolah rendah lagi.

    Ingatlah apa saja bantuan atau apa-apa yang dilaksanakan oleh kerajaan untuk mempromosi perpaduan kaum tidak akan diterima oleh mereka kerana tujuan mereka ialah untuk menjadi “master” di negara ini dan sikap ini telah menjadi darah daging mereka.

    Orang-orang Melayu dan mereka yang cintakan negara ini yang inginkan keharmonian kaum terpelihara dan berkembang menyedari hakikat ini.

    Nasihat kami, Najib dan BN perlu bersedia untuk berjinak-jinak sebagai pembangkang jika kerajaan sekarang masih lagi membutakan mata dan memekakkan telinga. Sekali terlepas kuasa kerajaan, UMNO tidak akan dapay bangkit semula kerana mereka akan menggunakan segala kekuasaan mereka untuk mengkuburkan UMNO, BN dan Melayu.

    Tunggulah masanya yang kami yakin akan berlaku sebelum 2020.

    Reply
    • January 25, 2014 at 10:11 PM
      Permalink

      Betul …bukti nya kat Singapura apa dah jadi ngan etnik minoriti melayu…..? Bila cina berkuasa secagha politik semua hak Lain Lain/Others akan di lenyap kan beransur ansur secagha diplomasi & sistematik. Begitu la licik nya cina ultra kiasu ni…mula mula depa begitu melunaki kat etnik minoroti yang dah hilang kuasa politik & ekonomi sampai sanggup melantik ketua negara pertama dari kalangan penduduk minoriti yang dah tak punya apa apa…tu cuma kepala negara pertama jerr sebagai model demokrasi & prinsip kesaksamaan. Bila perlantikan ketua negagha kedua & seteruih nya dah tentu di pilih dari satu etnik tertentu yang terdiri dari keturunan memegang kuasa politik mutlak
      sebagai penguasa negagha bangsa…..!!!

      Reply
  • January 25, 2014 at 11:49 AM
    Permalink

    Apa-apa pun aku tetap menyalahkan Melayu yg menyokong Pr. Atas kebodohan dan dendam kesumat mereka pada Umno mereka sanggup menjadi lembu dan anjing pada Dap. Dap kuat kerana undi dan sokongan mereka pada Pr. Setelah kalimah Allah di hina oleh kristian atas sokongan mereka, Aku pasti Allah akan balas perbuatan mereka dengan penghinaan pada bangsa melayu di Malaysia. Dah berlaku pun sekarang…Apa lagi selepas ini. Ingat balasan Allah itu pedih…maka takutilah Ia. Astagfirullahalazim..allazi la illahhaillah.

    Reply
  • January 25, 2014 at 12:21 PM
    Permalink

    Yup..untuk itu mereka sanggup melihat bangsa mereka sendiri dihina sebegitu rupa, tak ada satu perkataan membantah pun akan keluar dari mulut mereka, walaupun ianya delakukan keatas anak-anak mereka sendiri.

    Reply
    • January 25, 2014 at 12:38 PM
      Permalink

      Apa nak diharapkan kat org2 Melayu yg sokong FUCKUTAN!!!

      Depa tak boleh DISELAMATKAN dah!!! Entah kenapa, aku tak nampak harapan langsung pada mereka untuk kembali ke jalan yg benar!!!

      Aku tak pernah kisah mereka nak sokong parti selain dari UMNO, tapi sokonglah parti yg BENAR2 membela nasib dan memperjuangkan hak org2 Islam dam Melayu!!!

      Apa depa perjuangkan, ikut nafsu akibat DENDAM KESUMAT pemimpin2 dalam FUCKUTAN yang HADAP KUASA & HARTA dan AGENDA melemahkan org2 Islam dan Melayu!!!

      Reply
  • January 25, 2014 at 12:33 PM
    Permalink

    kedudukan sekolah ini umpama api dalam sekam kepada malaysia. Kerajaan perlu berani mengkaji semula kedudukan sekolah vernakular

    Reply
    • January 25, 2014 at 8:23 PM
      Permalink

      Kerajaan leh memansukh kan sistem pendidikan vernakular berdasaq kan senario terkini di mana regim sistem tersebut telah menyubur kan unsur unsur rasisme kepada para pelajar. Guna kan alasan terbaru sebagai satu kewajaran pemansukhan sistem pendidikan vernakular.

      Kerajaan tidak perlu lagi berakomodasi dalam isu ini….!!!

      Reply
  • January 25, 2014 at 1:08 PM
    Permalink

    pas dan dap parti berdaftar sah segi undang2.rakyat berhak memilih salah satu parti..apakata haramkan saje pas dan dap.

    Reply
    • January 25, 2014 at 1:24 PM
      Permalink

      Laa.. abu, sapa pulak kata pas dan dap tak berdaftar ? memang rakyat bebas memilih parti.. Tapi yg dungu sangat, orang pr pi pilh dap tu buat pa ? Apa hang ingat cina lahanat tu nak tolong melayu Islam kaa? Depa hina melayu dan Islam adalah..Nak tunggu ada lagi anak melayu yg di sumbat mulut dengan rumput lagi ? Yg hang nak haram kan pas dan dap tu apsal lak. Apalah hang ni lembab sangat ?

      Reply
    • January 25, 2014 at 6:23 PM
      Permalink

      Ya PAS, DAP berdaftar…tapi PR tu kira haram, tak pernah berdaftar pun.

      Reply
    • January 25, 2014 at 8:34 PM
      Permalink

      Ahhh jangan nak buat lawok plak…mana leh haram kan DAP,PKR & PAS…pertubuhan politis tersebut telah berdaftar secagha sah ngan ROS. Yang tak sah ada la Pakatan Rakyat(PR) keghana tak pernah di daftar sebagai pertubuhan gabungan pelbagai komponen parti macam BN tu. Sebab tu depa tak pernah ada logo tertentu sebagai identiti Pakatan Rakyat PR dan mengguna kan parti masing masing ketika calon depa bertanding dalam Parlemen & DUN dalam PRU.

      Reply
  • January 25, 2014 at 1:42 PM
    Permalink

    sekolah kebangsaan mendiskriminasi pelajar bukan melayu!

    itu sebab kaum cina kurang minat dengan sekolah kebangsaan!

    Reply
    • January 25, 2014 at 1:57 PM
      Permalink

      Aku tak pernah dengar la pulak anak cina didiskriminasikan di sekolah kebangsaan…yang aku selalu dengar anak cina di sekolah kebangsaan selalu failed bahasa malaysia.

      Reply
    • January 25, 2014 at 2:08 PM
      Permalink

      mendiskriminasi ? apa yg sekolah kebangsaan buat pada kaum cina ? Atau ko saja nak divert isu ? Pernah ke cikgu sekolah kebangsaan sumbat mulut budak cina dengan rumput atau sampah ?

      Reply
      • January 25, 2014 at 2:17 PM
        Permalink

        Walau apa pun alasan cikgu ni, Kalau anak aku lah yg kena, akan berbuihlah lah mulut cikgu ni….makan penampar aku.

        Reply
        • January 25, 2014 at 6:30 PM
          Permalink

          Apa cerita orang melayu sungkai, tak kan hangpa nak biar cina tu terlepas macam tu je ??

          Reply
    • January 25, 2014 at 8:45 PM
      Permalink

      Weiii toni talak guna ONE….lu cakap sekolah kebangsaan mendiskriminasi pelajar pelajar bukan melayu…sila tunjuk kan bukti dakwaan bodo hang tu….Jangan nak kelentong la wahai paria baruah haprak dongga.

      Kalo dah dasaq otak utopia terhadap Lain lain/Others…tu punca kaum cina sentiasa fobia kat melayu kunun etnik tersebut zalim,tak adil,ganas,bebal,menafi kan hak asasi & tak demokratik. Ni la skeptik kaum cina terhadap Lain Lain/Others yang sengaja di reka reka berbentuk persepsi supaya jadi satu realiti untuk menimbul kan kebencian antara etnik di negagha ni….!!!

      Reply
    • January 26, 2014 at 9:53 PM
      Permalink

      Srjkc adalah kandang yang menternak cina babi.

      Kerajaan mesti hapuskan srjkc. Suara rakyat sudah semakin berkumandang dengan lebih jelas dan kuat.

      Hapuskan hapuskan.

      Sila beri tndakan pentadbiran kepada guru rasis tersebut. Jangan tukar pada sekolah lain….aku tak mau guru ni ajar di mana-mana sekolah. Kurang AJAR pun cikgu cinababi!!!

      Reply
  • January 25, 2014 at 2:12 PM
    Permalink

    lu sendiri faham-fahamlah!

    Reply
    • January 25, 2014 at 2:21 PM
      Permalink

      sjkc ajaran lembu sebab itu tony galak murid2 makan rumput faham2 aje sjkc memang ajaran lembu, tak sangup aku masukan anak aku sjkc ini habis diajar bahasa lembu

      Reply
    • January 25, 2014 at 2:22 PM
      Permalink

      CNY nanti lu faham4444 sendiri la!!!

      Reply
    • January 26, 2014 at 9:56 PM
      Permalink

      Tak faham toni.

      Ikut marah aku, smua murid sjkc di seluruh malaysia sepatutnya diberi makan rumput kering. Dan mandi lumpur jadi macam babi kandang.
      Memang padan muka.

      Reply
  • January 25, 2014 at 2:16 PM
    Permalink

    Wahai kerajan UMNO/BN. Buatlah kajian akedemik dan pencerapan terperinci tentang apa yang yang didakwa dilakukan oleh SJKC ini. Kemudian ambillah tindakan sewajarnya sebelum terlambat. Membantu anjing tersepit hanya akan memburukkan lagi keadaan yang sememangnya telah rosak.

    Reply
  • January 25, 2014 at 2:21 PM
    Permalink

    SJKC adalah hak orang cina,umno tak boleh merampas hak orang lain!

    Reply
    • January 25, 2014 at 2:23 PM
      Permalink

      Ada ka org kata nak rampas ka Tony4444!!!

      TAKUT SEMACAM JER APEK4444 NI!!!

      Reply
    • January 25, 2014 at 2:27 PM
      Permalink

      hehehe.Lu sendiri faham-faham la !!!

      Reply
    • January 25, 2014 at 3:19 PM
      Permalink

      apa hak orang cina ?? meaning kat Australia, Amerika, Canada, UK or even singapore orang cina tak dak hak la !!

      baru lu ada akai, no wonder la dulu PM Australia kata cina jenis bangsa yang macam parasite !!

      Reply
    • January 25, 2014 at 3:43 PM
      Permalink

      hak apa tony di negara austaralia dan canada pun ada ahli parlimen dari orang cina tak ada seorang pun dia minta hak sjkc di canada dan australia di malaysia baik hati, kalau aku dah lama aku hapuskan sjkc bukan faedah pada orang cina pun, orang cina yg kaya pun tak nak masuk sjkc ini malah banyak orang cina pun masuk sekolah pervate dan cuba tengok orang melayu kaya banyak masukan anak dekat sekolah sk milik kerajaan jangan malu tony

      Reply
    • January 25, 2014 at 9:01 PM
      Permalink

      Apa toni lu mau cina guna kan HAK ka…? Hak hak jugak tapi jangan nak nafim kan HAK oghang lain plak…memang kaum cina ni selfish…tak dak jiwa nurani bagi menghormati perasaan oghng lain.

      Apa lu ingat bumi ni khusus untuk kaum cina ka toni….? Bumi ni untuk pelbagai bangsa & etnik ciptaan Allah/Lord mengikut penentuan sempadan politik masing masing. Ni la mentaliti Paria Remabat PR semua mau di rembat semacam jerr….dah la duduk di bumi ni atas ehsan penduduk asal pribumu Tanah Melayu..bila dah kuat mula la nak buat hal…semua hak pribumi mau di ambil…adil ka tony…? Apa lu ingat melayu ni etnik serba paria ka..? Ni ka doktrin Hak Asasi Manusia yang lu kepoh kepoh kan tu hah…? Cakap tak serupa bikin semua hipokrit…lu mau Demokrasi Akan Punah(DAP)ka tony bila cina berkuasa nanti….?

      Reply
    • January 26, 2014 at 9:59 PM
      Permalink

      Lu punya kaum bila sudah sangat kurang ajar, sjkc patot ditutup selamanya. Hak dilucutkan serta merta.

      Reply
  • January 25, 2014 at 2:34 PM
    Permalink

    SRJKC mengutamakan disiplin pelajar!
    tindakan guru terbabit cuma mahu mendisiplinkan pelajar terbabit,tiada kena-mengena dengan sikap rasis!

    Reply
    • January 25, 2014 at 2:59 PM
      Permalink

      Disiplinkan anak murid dgn sumbat rumput dan gantungkan loceng pada leher anak anak murid???

      Kat SRJKC jer perkara ni berlaku!!!

      Reply
      • January 25, 2014 at 3:20 PM
        Permalink

        Ya pelajar cina yang buat salah yang sama…dilepaskan pulak !!

        Reply
        • January 25, 2014 at 3:58 PM
          Permalink

          Dan si Tony kata, SRJKC bukan RACIST!!!

          Reply
    • January 25, 2014 at 3:08 PM
      Permalink

      kalau utama disiplin kenapa denda pukul tangan murid itu jika tak siap kerja atau dende angkat sampah dan buat kerja sekolah dua kali ganda itu itu denda biasa aku kena sekolah biasa atau pangil ibu bapa murid itu.. mamang betul itu ajaran sjkc suruh makan rumput supaya jadi lembu

      Reply
    • January 25, 2014 at 9:21 PM
      Permalink

      Apa tindakan tu nak mendisplin kan pelajaq ka tony…? Tu tindakan tak bertamadun barbarik la…apa hang ingat pelajaq tu lembu ka tabiat alami makan rumput…? Dia tu manusia macam Lim Guan Eng Demokrasi Akan Punah DAP sikit punya bodo Paria haprak Dongga guru cina ultra kiasu ni. Ada ka Lim Guan Eng jugak makan rumput macam lembu wahai tony…? Sungguh paria guru sekolah cina ni…jika begini la sikap para guru produk SRJKC lambat laun kan di mansukh kan sekolah vernakular baru padan muka cina ultra kiasu macam hang ni tony.Perangai guru cina SRJKC bodo macam lembu.

      Lagi satu pasai apa sang guru cina serba paria ni lepas kan pelajaq cina dari deraan sama sama ngan murid melayu tu atas alasan dia anak pengerusi PIBG sekolah tersebut. Ada ka ni tindakan adil dan demokrasi tony…? Mana dia hak asasi manusia yang cina DAP laung laung kan bagai nak ghak tu…? Memang dah lama aku kata DAP tu seakan akan membawa ‘Demokrasi Akan Punah’ di Malaysia jika cina DAP di bawah Lim Guan Eng dapat tawan Putrajaya nanti….!!!

      Reply
    • January 26, 2014 at 10:02 PM
      Permalink

      Lu toni kalau mau bagi makan rumput sama anak kaum lu,,….lu boleh teruskan….aku tak ambil peduli…lagipun, kaum cina sudah tak ada disiplin, lu apa mau crita?????
      Tapi jangan kurang ajar sama kaum melayu atau india, dll.

      Reply
  • January 25, 2014 at 4:21 PM
    Permalink

    Cuba anak bangsa depa yg kena Makan rumput, mau satu malaya depa berdemontrasi…Cikgu tuh silap kampung..cuba mai sumbat kat tempat kami tengok..dia nak makan akaq dengan perdu getah boleh laaaa..

    Reply
  • January 25, 2014 at 8:35 PM
    Permalink

    apa pun aku kita tunggu sejauh mana ketegasan Menteri berkenaan bertindak
    baik TPM atau Idris Jusuh
    kekadang buang masa dan sakit hati
    memikirkan kelembikan tindakan ketas segala kesalahan Cina macam cikgu bangsat tu
    buang masa
    baik aku terus asah keris dan lembing…

    Reply
  • January 25, 2014 at 11:04 PM
    Permalink

    inilah sikap sebenar bangsa cina ..oleh sebab itu orang melayu jangan baik ati sangat dengan cina..

    Reply
  • January 26, 2014 at 11:54 AM
    Permalink

    Sekarang akau nak tengaok berani tak si Y.B. Tuan P Kamalanathan a/l P. Panchanathan mengambil tindaka kepada pengetua dan guru rasis tersebut. Ada telor ke tak?

    Reply
  • January 26, 2014 at 7:25 PM
    Permalink

    Hehehe… asal bukak mulut je si Tony dah kena belasah. Contoh jelas dan nyata Red Bean Army lepasan SJKC memang tak tahu apa2. Duduk dalam kelompok bangsa Cina dan tidak langsung faham dengan sensitiviti orang Melayu. Dalam otak hanya kuasa, duit, kuasa, duit.

    Reply
  • January 26, 2014 at 8:15 PM
    Permalink

    bangsa cikgu ni beruntung tinggal di Malaysia, lain negara dia orang pulak jadi lembu pengampu…lahanat sungguh

    Reply
  • January 26, 2014 at 10:41 PM
    Permalink

    Muka memang muka komunis..kurang ajar..ni bukan cikgu..penyangak sebenarnya..ni yang tertangkap..sebelum ni entah berapa ramai lagi murid yang dah dikerjakan oleh binatang ini..dan mungkin ada murid yang telah mengalah untuk bersekolah disitu..atau mungkin sudah berapa ramai murid2 di srjkc yang lain yang dikenakan sebegini..kita pun takkan buat benda mcm ni kepada murid2 hatta bangsa apa dan level 0 sekali pun..
    saya sangat setuju sekolah vernakular ni diharamkan..kerajaan terlalu memberi muka kepada mereka2 ini semata2 nak jaga kepentingan parti dan mungkin takutkan mereka yang kononnnya kaya..they have their stand towards this srjkc, so do we..why must we afraid of them..

    Reply
  • January 26, 2014 at 11:21 PM
    Permalink

    Toni ni bodoh bangang!! Ko gi masuk kandang babi mkn rumput lg baguslah!!

    Reply
  • January 26, 2014 at 11:23 PM
    Permalink

    Cikgu sjkc tu kn tukar skola ulu lg bagus!! Nk tgok apa tindakan jpn negeri!!

    Reply
  • January 27, 2014 at 12:17 AM
    Permalink

    Cina paling rasis didunia.Jika cina berkuasa di malaysia, melayu dan india kena makan rumput.

    Reply
  • January 27, 2014 at 9:21 AM
    Permalink

    geram sgt la tu….sampai marah hypertension mungkin seblom pergi ngajor dia ada kes tak puas hati kot…..

    Reply
  • January 28, 2014 at 5:16 PM
    Permalink

    Weh tony. Bawa bukti sekolh kngsaan rasis. Kat sekolah aku semua bangsa ada. India,cina,iban,kadazan. Semua dilayan elok. Lu jgn wat tuduhan ikut sedap mulut. Aku sumbat mulut hang ngan rumput kang.

    Reply
  • January 28, 2014 at 6:40 PM
    Permalink

    baliklah ke negeri cinia, kalau lu balik cina lu boleh mamppos hidup kat sana.Dapat tumpang tinggal di Malaysia pun kira nasib baiklah. Tapi dah tak lama lagi kot…..

    Reply
  • January 29, 2014 at 12:58 PM
    Permalink

    apa cerita ni…pukuhan tahun merdeka rasis …rasis…rasis …pemimpin buat apa…main telorrr..
    geli aku dengar..

    Reply
  • February 4, 2014 at 7:24 AM
    Permalink

    guru melayu sekolah kampong aku pernah hina murid cina dan murid itu sudah jadi guru sekolah…..

    Reply
  • February 4, 2014 at 7:41 AM
    Permalink

    guru kampong sekolah berprestasi tinggi aku pernah menghina murid cina dengan mengambil kesempatan mendera mereka sewaktu pelajaran jawi…..apabila murid cina itu menanya soalan….tidak pula diajar…..malah disuruh ketuk ketampi…..nak paksa cina belajar jawi tapi tak ada hati nak ajar…waktu kelas agama islam dipaksa duduk dalam kelas….alsan diberi duduk kantin pergi padang panjat pokok…..dalam kelas agama islam hina murid cina sembah kayu…puji al-arqam best..kahkahkahkahkah….ibubapa komplen kementerian pelajaran….suruh murid tukar sekolah…..waktu perhimpunan sekolah kampong ada guru melayu hina murid cina nak halau cina malaysia jadi “boat people”….ikut mahathir mamakkutty maripandi paria pakistan ……kata “shoot when see”….sekarang Allah dah buat balik Rohingya islam paria….

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.