Guru Sekolah Cina “Agen” Lancarkan Propaganda Bencikan Melayu?

Anak muda Cina yang bersekolah di sekolah venakular seolah-olah berada dalam “kem latihan ” untuk disemaikan benih kebencian terhadap bangsa Melayu yang merupakan Tuan Tanah Melayu. Mereka lupa bahawa bangsa Cina dibawa oleh Inggeris ke Tanah Melayu untuk menjadi pelombong bijih timah. Jelas di sini seolah-olah guru-guru di sekolah venakular terlibat dalam agenda jahat DAP ini.

Penglibatan sekolah venakular dalam penyebaran hasutan kebencian yang melampau ini telah lama kita war-warkan dan suarakan. Rakyat mahu sekolah venakular ini dihapuskan demi menjaga keamanan negara. Kebimbangan kita akan sekolah venakular yang menghampiri kepada “pusat didikan jahat ” yang sentiasa menghasut sememangnya berasas. Beberapa kes melampau telah menjadi bukti.

Namun kejadian terbaru yang berlaku di sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Khai Meng benar-benar melampau dan tidak boleh kita terima. Tindakan guru tersebut seolah-olah mencabar ketegasan kerajaan dalam menangani isu kebiadapan Cina. Sebelum ini mereka uji kerajaan dengan beberapa siri kebiadapan dan kerajaan dianggap lembik dan tidak mampu menangani mereka kerana dengan senang kerajaan diperbodohkan dengan sekadar ucapan maaf atas siri kebiadapan.

Memang melampau dan rasis apabila empat murid gagal menyiapkan tugasan sekolah yang diberi,namun hanya dua murid Melayu tahun empat di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Khai Meng dekat sini dilayan seperti seekor lembu apabila digantung loceng di leher dan dipaksa memakan rumput oleh seorang guru sekolah itu, Khamis lalu. Sedangkan dua orang lagi murid Cina tidak dihukum dengan cara yang sama.

Sikap rasis melampau guru lelaki berusia 26 tahun amat ketara. Beliau yang mengajar mata pelajaran Bahasa Inggeris itu menggelarkan Muhammad Nasvinder Muhammad Amit dan Mohd. Izat Iqbal Mohd. Harith sebagai ‘lembu’ dan turut mengugut akan memuat naik gambar mereka yang diambil menggunakan telefon bimbit di laman sosial Facebook.

Sebelum ini Ahli jemaah pengurus sekolah yang dikenali sebagai Pang berusia dalam lingkungan 60-an itu telah menyuruh guru mualaf berusia 25 tahun supaya membuka tudung selain mengancam keselamatannya sekiranya enggan berbuat demikian.Kejadian ini berlaku di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Nan Ya. Mereka yang bertanggungjuawab terlepas mudah begitu sahaja dengan hanya permohonan maaf. Kita sebenar boleh bayangkan bagaimana bangsa Cina ini sedang mentertawakan kita.

Tindakan murid-murid bangsa Cina yang bersikap biadap melampau sudah tentu didorong oleh guru-guru mereka yang menerapkan hasutan kebencian terhadap bangsa Melayu dan negara. Sebelum ini juga akhbar Utusan Malaysia bertarikh 12 Mei 2013 ada memaparkan gambar sekumpulan orang Cina rakyat Malaysia memegang bendera Malaysia yang diterbalikkan di Taiwan. Mereka ingin menggambarkan bahawa pemerintah kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak patut memerintah selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

Gerakan bencikan Melayu bencikan Islam bencikan Malaysia seolah-olah didokong oleh “tangan ghaib” yang berada di luar negara. Mereka benar-benar bertekad untuk memusnahkan negara melalui agen mereka iaitu bangsa Cina dengan bantuan Melayu yang lupa diri seperti PKR dan PAS. Ini merupakan mainan kuasa besar yang memperjudikan nasib rakyat yang tidak berdosa,

Oleh itu kerajaan perlu mengekang secara maksima segala tindak tanduk mereka ini. Kita telah bongkarkan bahawa sekolah venakular merupakan medium yang digunakan oleh “tangan ghaib” yang mempunyai agenda jahat ini. Maka kerajaan perlu faham akan keperluan memansuhkan sekolah venakular. Ianya sudah menjadi satu kemestian bukan lagi pilihan. Kami rakyat yang mengundi Barisan Nasional mahu kerajaan tegas demi keamanan negara dan kesinambungan agama Islam, bangsa Melayu dan Malaysia.

24 thoughts on “Guru Sekolah Cina “Agen” Lancarkan Propaganda Bencikan Melayu?

  • January 26, 2014 at 12:02 PM
    Permalink

    Tak de pun berita murid makan rumput tersiar di halaman Yahoo Malaysia.

    Reply
    • January 26, 2014 at 12:30 PM
      Permalink

      nampak sangat yahoo ni agen pembangkang.double standard..yahoo bangsat.

      Reply
    • January 27, 2014 at 7:30 AM
      Permalink

      Yahoo sokong pakatan haramjadah penipu rakyat. Memang betul yahoo bangsat

      Reply
  • January 26, 2014 at 12:09 PM
    Permalink

    dulu kalau orang luar masuk dalam kampong kita
    tak kira siapa
    jalan menunduk, atur kata-kata
    bawak kereta perlahan-lahan
    takut salah cakap
    tersalah langgar
    buruk padahnya
    hari ini walau dimana-mana
    orang dah tak takut dengan bangsa yg bernama MELAYU
    BUKAN SAHAJA SETAKAD MELAYU BERPECAH
    tetapi Melayu yg dah tak ada identiti
    dulu orang Melayu tahu mengamuk
    hari ini orang Melayu nyanyuk
    Melayu bela cina lebih dari cina bela cina
    melayu ampu cina lebih dari cina ampu pemimpin cina
    Melayu kibar bendera Dap lebih tinggi dari cina kibar bendera mereka
    Melayu sekarang tak pandai marah
    kalau marah tak ada yg kecut
    sebab Orang Melayu dah hilang berani
    kalau marah tak betul-betul marah
    kalau dah berkuasa tak betul-betul gunakan kuasa..bertindak tak ada
    memang pemimpin Melayu pun nyanyuk
    kalau bangsa sendiri dihukum ‘gantung’
    kalau bangsa sendiri hilang ‘tali gantung’!
    siapa nak takut dengan Melayu
    bila aku cakap nak asah mengasah
    ada member cakap aku ni gila ke apa..
    tetapi kalau Melayu tidak ada keberanian
    tiadak tahu tunjuk marah
    maka sentiasalah hidung kena jentik
    telor kena lambung
    cakap cakap tak kesudahan
    tang tu tang tu jugak
    cina dah belit tubuh Melayu…

    Reply
  • January 26, 2014 at 12:33 PM
    Permalink

    bukan setakat sekolah cina jer.pembekal dan peniaga cina pun sama jadi agen mbenci melayu.

    Reply
  • January 26, 2014 at 12:35 PM
    Permalink

    Kerajaan nak tunggu apa lagi ? Takkan nak tunggu depa perintah dan tindas melayu semahu mereka ? Kewujudan sekolah vernakular ni dah tak relevan lagi !

    Reply
    • January 26, 2014 at 12:44 PM
      Permalink

      beri bantuan pada cina ni tak guna.mcm melepaskan anjing gila tersepit.lepas dari tersepit awak digigitnya,cilako betul anjing ni.you beri cina ambekkkk,lepas tu pi mati la you melayu.

      Reply
  • January 26, 2014 at 12:51 PM
    Permalink

    Kita rakyaat marhein sedar betapa rasis nya seluruh warga sekolah cina terhadap orang melayu…kita risau, kita sedih, kita marah…tapi itu hanya kita,

    pemimpin-pemimpin negara tak pernah merasa denyut nadi rakyaat dan kerisauan kita terhadap pemusuhan warga sekolah cina terhadap orang melayu…kerana mereka di kelilingi oleh orang-orang cina yang amat ” baik “, penasihat-penasihat cina yang berlakun ” baik “.

    Cukuplah…kerajaan sekarang harus disedarkan dari mimpi indah negara harmoni bersama orang cina. Dilemanya kalau kita tidak mengalih undi dari BN…kemana harus undi itu diberi ??? pembangkang ??…tidak sesekali, untuk membantah dengan tidak mengundi, ini jugak bermakna memberi kemenangan pada pembangkang.

    so…di mana hala tuju undi kita ???

    Reply
    • January 26, 2014 at 2:01 PM
      Permalink

      Persoalan yg dibawa Sdr. raplahjingaa ni memang dah lama bermain di benak ni. Keberanian dan kekuatan pemimpin sediaada amat-amat di perlukan sekarang bagi menyatukan kembali umat Melayu agar kembali ke persadanya. Aah, pedulikan suara-suara sumbang yg datang dari orang melayu sendiri yg sememangnya sinonim dengan sifatnya sebagai pembangkang. Bagi si cina dan kafir pun telah kita ketahui dalam Pru 13 yg sememangnya memang mereka berniat menjatuhkan pemerintahan Melayu Islam di Malaysia. Jadi, sebagai pemimpin, laksanakan lah tugas dan amanah serta kepercayaan yg telah diberikan oleh pengundi Melayu Islam yg masih tetap setia ini…Ini lah sumber kekuatan Melayu sebenar ..

      Reply
  • January 26, 2014 at 1:03 PM
    Permalink

    ketegasan kerajaan dalam menangani isu kebiadapan Cina.????? Hang pi Tanya Najib betui ka dia tegas?? Betoi ka Zahid tegas??Aku tengok depa dok enjoyed piluaq Negara sambut taun bahru biarpi rakyat Malaysia sambut tanpa PM? Pi sambut Kismis dg LGE? Menteri pi cuti when banjir melanda?? Ni ah yang diajar Nabi SAW? PM dan menteri menteri dia semua kan baguih dalam menegakkan Islam? Biaqpi leh melayu ken cucuk kat hidung cam lembu, kerajan UMNO pud duk senyap je.. Pi lah demo kat depan Najib. Kalau ada teloq buat apa yang sepatutnya, kick him out. Sorry bahasa kasaq, dah naik bosan dengan cara dia.

    Reply
  • January 26, 2014 at 1:57 PM
    Permalink

    Tiada kerajaan dalam dunia ni yang benarkan sekolah-sekolah venakular ni wujud…kecuali Malaysia Tercinta…memang BANGANG !!!…elok lupuskan segera sebelum menjahanamkan perpaduan negara di masa hadapan.

    Reply
  • January 26, 2014 at 2:21 PM
    Permalink

    benci terhadap umno tiada kaitan dengan isu perkauman!

    umno hanya sebuah parti politik!

    Reply
    • January 26, 2014 at 4:47 PM
      Permalink

      Budak melayu yg kena makan rumput tu ayahnya penyokong pas

      Reply
      • January 26, 2014 at 5:17 PM
        Permalink

        Ayah sokong PAS, Sianak, cikgu Cina suruh makan rumput…Eloklah tue!!!Patut cikgu tu suruh siayah makan sama..!Lain kali kalu nak pangkah parti apa guna akal pikio ..!

        Reply
      • January 26, 2014 at 5:42 PM
        Permalink

        Satu lagi kes balasan Allah dah mula turun…

        Reply
    • January 26, 2014 at 10:15 PM
      Permalink

      Nak bagi selesai masalah perkauman ? TUTUP sekolah Venekular !

      Reply
    • January 26, 2014 at 11:10 PM
      Permalink

      La…maksud Tony4444 kat SRJKC, murid2 diajar benci UMNO ka???

      Pemikiran budak pun puak DAPigs nak manipulate, padanlah otak4444 bebudak SRJKC tak berkembang!!!

      Reply
      • January 27, 2014 at 12:22 PM
        Permalink

        dan kat SRJKC jugam murid di ajar menjadi ahli kongsi gelap…jual perempuan, buat dadah, jadi ah long, penyeludup, lari cukai…dan bermacam-macam lagi skill ikhtiar hidup.

        Reply
  • January 26, 2014 at 2:39 PM
    Permalink

    Sudah sampai masanya kita beri kerajaan tekanan supaya menutup sekolah venekular. Selamatkan Malaysia = Tutup sekolah Cina

    Reply
  • January 26, 2014 at 2:40 PM
    Permalink

    SELAMATKAN MALAYSIA = TUTUP SEKOLAH VENEKULAR

    Reply
  • January 26, 2014 at 3:29 PM
    Permalink

    Puncanya orang melayu jugak…inilah kerosakkan yang di perkenalkan oleh Anuar Berahim , Nik Ajis ngan puak-puaknya. Cina kapir dah beso kepala.
    Salah Najib pulak…hapuskan ISA.

    Reply
  • January 26, 2014 at 9:22 PM
    Permalink

    Najib kata tidak akan menutup sekolah cina …….Najib Najib kamu memang banggang dan sial serta haramjadah

    Reply
  • January 26, 2014 at 10:18 PM
    Permalink

    Pemimpin melayu yg ada sekarang bodoh tahap lembu, kita lantik mereka untuk menjaga kepentingan kita , tapi kita pulak nak kena pikiak apa yg depa buat . Kita dok bawah ni nampak kelemahan , yg depa kelam . Sakit hati sungguh

    Reply
  • January 27, 2014 at 1:00 PM
    Permalink

    Sekolah vernakular cina telah banyak memproduk kan kader kader cina ala ala rasisme,cauvanistis & opurtunistik yang berhasrat nak melumpuh kan kekuatan poltik,ekonomi & pendidikan tinggi bangsa melayu secagha diplomasi demokratis & anarki. Selagi pemimpin & sekelompok liberal melayu cuma anggap isu kritis ni remeh….maka mudah la etnik cina ultra kiasu paria ni nak melekeh lekeh para pemimpin,cendikiaSawan,institusi raja/keagamaan & kedudukan khusus melayu seperti tercatat dalam perlembagaan negagha. Golongan elit melayu ni sentiasa menyepi diri & sudi berakomodasi kat puak puak serba paria utopia-fobia ni…..!!!!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.