Awas Grafik Palsu Twitter PM Sedang Bertebaran

Masyarakat maya (virtual community) hari ini dikejutkan dengan penyebaran “screenshot” Twitter Perdana Menteri yang menyatakan Barisan Nasional tidak akan mengambil bahagian dalam pilihan raya kecil (PRK) DUN Selangor kawasan Kajang pada bulan hadapan.

Grafik Twitter palsu Perdana Menteri ini diedarkan sejak tengahari tadi berikutan pengumuman Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak bahawa Barisan Nasional belum membuat keputusan sama ada akan bertanding atau tidak dalam PRK tersebut.

Twitter Palsu PM
Twitter Palsu PM

Grafik palsu tersebut menunjukkan Mohd Najib mengumumkan “BN tidak akan meletak calon di PRK Kajang” pada jam 8.05 pagi, 30 Januari 2014.



Grafik ini palsu kerana semakan di Jalinan Masa (Timeline) Twitter Perdana Menteri sejak semalam langsung tidak mempunyai kenyataan sedemikan (lihat grafik di bawah)

Screenshot_2014-01-30-14-44-46

Screenshot_2014-01-30-14-44-54

twitterpmreal-30012014

19 thoughts on “Awas Grafik Palsu Twitter PM Sedang Bertebaran

  • January 30, 2014 at 3:37 PM
    Permalink

    Apa yang di takut sangat puak² pakatan ni kalau BN bertanding pun. Dah tentu insan anugerah tuhan boleh menang, tak kan takut dengan calon MCA yang tentu bangsa mereka tak sokong punya. Ataupun puak² pr ni dah kira² yg insan anugerah tuhan ni boleh tumbang. Gali lubang kubur sendiri la nampaknya si bang non ni. Kalau selalu optimia kekadang boleh miss. Ingat tu, renung² kan dan selamat bertanding.

    Reply
    • January 30, 2014 at 10:02 PM
      Permalink

      Aku budget Nuar Berahi akan menang dalam PRK N25 DUN Kajang, tapi entah kenapa puak4444 FUCKUTAN tak confident Nuar Berahi boleh menang.

      For me, PRK N25 DUN Kajang adalah bertujuan untuk DIVERT ISSUE masalah2 yang ditimbulkan mereka, baik masalah dalaman mahupun masalah yg ada dalam negeri yg diperintah masing4444.

      Reply
  • January 30, 2014 at 3:50 PM
    Permalink

    Pak Tho,lu ingat parti barang naik tu boleh menang????????

    lu masih bermimpi !

    Reply
    • January 30, 2014 at 3:57 PM
      Permalink

      Parti Barang Naik ni kalau bertanding kat kawasan Felda, kampung2 ulu, Kawasan pedalam S& SRawak (yg org tak byk maklumat), boleh la dia mendabik dada….

      BN…Juara Kawasan Pedalaman dan Felda-Felda.

      Reply
      • January 30, 2014 at 5:20 PM
        Permalink

        Sembang lebat lh bro. Ko ingat orang kampung x celik it ke. Orang kampung lagi berpendapatan tinggi dr orang bandar yang kononnya mewah padahal tersepit, tp menyalahkan orang lain apabila sesak.
        kalau orang kampung ada hasil sendiri. Ada tanah sendiri.

        Reply
        • January 30, 2014 at 5:28 PM
          Permalink

          Power bang p164. Setepek kene. Dia ingat dngan baca intrnet dah habs celik la. Padahal kna bodoh dngan blogger2 hingusan. Org duk kg lagi brharta dari org bandar lagi nak brlagak bagus hahaha

          Reply
      • January 30, 2014 at 7:38 PM
        Permalink

        Hah..Kau nak kata orang Felda, Ulu,Pendalaman, Sabah , Serawak takde maklumat macam kau yang duk kat bandar ? Biar pun kami kurang maklumat, tapi kami tidak bodoh sebodoh kau sehingga sanggup menjual agama dan bangsa macam kau Moooooyideeeeen.

        Reply
      • January 31, 2014 at 1:33 AM
        Permalink

        Hee..heee… Mooo kau dah intai intai ker peluang utk berebut anak anuwar.. ini ada sedikit nasihat moooo… kalau anu kau tak cukup keras tak payah ler nak berebut nurul izzah tu.. naya nanti diceraikan oleh beliau.. hiii..hiii

        Reply
    • January 30, 2014 at 5:32 PM
      Permalink

      hehehe…toni lu mimpi tahun 40an…kenyataannya cina malaysia di baruakan oleh anwar, apa cina dapat ?? penambahan rumah urut dan joint gay macam hang untuk bebas melakukan activiti ” belakang “….tu saja.

      Yang lebih-lebih dari tu…penyangak DAP je dapat, macai gay macam lu, tumpang meroyan je.

      Reply
    • January 30, 2014 at 7:05 PM
      Permalink

      Tony haiwan, lu cina kawtim sama anuwar kasi naik harga barang kan? Jangan buat hal la

      Reply
    • January 31, 2014 at 1:29 AM
      Permalink

      Hii..hii. rakyat makin celik. Penipu Rakyat makin terlondeh sbb tu sampai terdesak buat fake akaun..

      Reply
  • January 30, 2014 at 4:44 PM
    Permalink

    Walaupun juara kampung tapi masih memerintah gak.

    Reply
    • January 30, 2014 at 5:21 PM
      Permalink

      UMNO tetap di hati orang Melayu dan Kampung…. Kepercayaan yang tidak berbelah bahagi kepada UMNO dan Barisan Nasional.

      Reply
  • January 30, 2014 at 4:50 PM
    Permalink

    hahaa,,,setakat menang bandar tp jd pembangang buat apa…bodoh punya macai..

    Reply
  • January 30, 2014 at 5:23 PM
    Permalink

    Pendapat saya lah. UMNO dan BN tidak perlu bertanding di Kajang. Biarkan PKR dan sekutu pakatan dengan cara politik murahan mereka. BN harus lebih menumpukan perhatian dalam usaha membantu rakyat. Tunaikan tanggunjawap dengan lebih berkesan dalam membantu rakyat.

    Reply
  • January 30, 2014 at 7:07 PM
    Permalink

    “Anwar Ibrahim have created enough trouble to the country”

    Reply
  • January 30, 2014 at 8:56 PM
    Permalink

    dengan pecahan kaum lebih kurang 40% cina,50% melayu dan india 10% di kawasan PRK kajang dikatakan Anwar akan menang mudah walaupun ditentang oleh calon BN.

    Namun perlu di ingat tidak ada pekara mudah untuk mendapat sesuatu kejayaan biarpun Anwar dikatakan boleh menang dgn mudah,kerana perubahan boleh berlaku andainya pengundi mahu mengubah.

    Reply
  • January 31, 2014 at 1:31 AM
    Permalink

    usaha terdesak anuwar utk divert isu kes liwat. nampak benor terdesaknya.. semenjak media perdana tidak beri coverage langsung pada dia, populariti beliau jatuh merudum.

    Nak dapat tumpuan media maka beliau sanggup khianat lembu lembu yg telah memilih calun pkr di kajang.

    Reply
  • January 31, 2014 at 8:36 AM
    Permalink

    Inilah hadiah dari berhala anu war untuk macai lembu seperti mooo… kerana mendewakanya.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.