Wardina, Ahli Majlis Konsultansi Negara, Menipu dan Menghasut

Tindakan pelakon yang juga merupakan ahli Majlis Konsultansi Negara, Wardina Safiyah mendakwa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memperuntukan RM 15 juta sambutan Tahun Baru 2014 merupakan satu tuduhan yang tidak bertanggungjawab dan bercorak membakar api kemarahan kumpulan demontrasi kenaikan harga barang malam ini.

Wardina yang dipetik oleh Harakahdaily.net dari facebook beliau,

“Ini gila dan menghina. Saban tahun ia acara lagha yg langsung tiada faedah kepada rakyat. Kecuali jika sibuk benar mahu mempertahankan alasan pelancongan,”

Beliau menyatakan demikian sebagai respons kepada tindakan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang memperuntukkan RM15 juta untuk sambutan tahun baru 2014.

Wardina menambah: “Ini gila dan menghina, di saat rakyat disuruh berjimat cermat, hidup dengan berkat dan halal, positif dengan segala kenaikan, 15 juta dihabiskan untuk detik 2014”

Fakta dan kenyataan ini sangat tidak benar kerana dalam ucapan Datuk Bandar Kuala Lumpur bertarikh 20 Disember 2013 Datuk Seri Ahmad Phesal Talib menyatakan RM 15 juta diperuntukan DBKL untuk pelbagai acara sempena Tahun Melawat Malaysia termasuk sambutan Tahun Baru 2014 dan pelbagai acara lagi sepanjang tahun.

Ini bermakna bajet sebanyak RM 15 juta itu ialah untuk DBKL melaksanakan program-program membabitkan Tahun Melawat Malaysia sepanjang 2014.

Mengapa Wardina sanggup memutar belit kenyataan Datuk Bandar sangat mudah diagak. Beliau mahu membangkitkan kemarahan peyokong Pakatan untuk keluar berdemontrasi di Dataran Merdeka malam ini bagi mencetusk kekecohan dan kekacauan.

Wajarkah pembohong dan pengadu-domba seperti ini berada dalam Majlis Konsultansi Negara?

Sebelum ini kami telah pun membangkitkan isu perlantikan Wardina ke dalam Majlis Konsultansi Negara merupakan satu kesilapan dan tidak mencerminkan matlamat majlis tersebut.

Semasa perlantikan tersebut Mykmu telah menerbitkan sebuar artikel bertajuk MKPN: Wajarkah Wardina Safiyah Pemecah Belah Masyarakat Menjadi Ahli Panel

Hari ini sesiapa yang mencadangkan nama beliau kepada Perdana Menteri perlu bertanggungjawab sepenuhnya atas hasutan yang beliau lakukan.

41 thoughts on “Wardina, Ahli Majlis Konsultansi Negara, Menipu dan Menghasut

  • December 31, 2013 at 4:41 pm
    Permalink

    Tengoklah macam mana di punya tajuk ….kalau sekali pandang memang betul DBKL akan belanjakan RM 15 juta …….tapi itu perbelanjaan 1 tahun …dan dalam satu tahun ada 12 bulan ….ini bermakna setiap bulan DBKL akan berbelanja purata 1.25 juta untuk tujuan tersebut …..Tapi kalau boleh dikurangkan lagi baik …..perbelanjaan tersebut memang besar….itu baru DBKL dan belum termasuk kementerian pelancongan lagi dan bandar bandar lain …..wau banyak duit akan hangus ……

    Reply
    • December 31, 2013 at 5:05 pm
      Permalink

      Pendapatan Malaysia daripada sektor pelancongan meningkat 9.6 peratus dalam tempoh sembilan bulan pertama tahun ini kepada RM46.4 bilion berbanding RM42.4 bilion bagi tempoh yang sama 2012.

      Apa sangat peruntukan kalau 100 juta pun?

      Reply
      • December 31, 2013 at 5:24 pm
        Permalink

        Yup…promotion mesti ada cost, 15 juta untuk setahun, aku rasa tak banyak dan tak perlu dijadikan isu.

        Satu banner kokak pun cost printing dan lesen pun dah lebih dari RM 100.00, lain la kalau pakai kertas A4 dan pi lekatkan kat pokok kelapa….yang tu murah.

        Reply
        • December 31, 2013 at 5:37 pm
          Permalink

          bagi aku cost rm15 juta setahun untuk promotion dan segala macam event adalah kecik berbanding dengan peningkatan pelancong yang menyumbang berbillion ringgit .. DBKl bukan jee buat event tapi melangkau segala-galanya

          Reply
        • December 31, 2013 at 7:35 pm
          Permalink

          Kalau RM15 juta untuk satu negara kira ok juga…..tapi ni kat KL ja……Kalau stu negeri berbelanja 15 juta ….bayangkan seluruh negara 210juta wau.Kementrian pelancongan dan DBKL kena tengok cara pengiklanan yang lebih murah dan menarik macam papan iklan elektronik boleh guna banyak kali….dan boleh jadi sumber pendapatan .Tengok kat area bukit bintang tu ditiang tiang Monorail semua ada papan iklan elektronik kalau malam cantik gila ….berwarna warni …..tengok macam mana Monorail berniaga ….pendapatan dari iklan saja melebihi 30 juta setahun …

          Reply
          • December 31, 2013 at 8:12 pm
            Permalink

            RM 15 juta untuk promosi perlancungan 1 negara, memang tak cukup. Promosi melawat Pulau Pinang oleh kerajaan Guan eng je memakan belanja lebih dari RM 12 juta !! tu pulau pinang, hanya satu negeri, dan tak termasuk grant tambahan oleh kerajaan pusat.

            Kebodohan Najib nampak ketara kerana melantik perempuan puaka tu jadi ahli majlis konsultansi negara.

          • January 1, 2014 at 1:54 am
            Permalink

            TUbir kau cerita papan iklan kat bukit bintang tu kalo nak tarik pelancong tempatan boleh la…. tapi nak tarik pelancong luar dari mcm2 ceruk dunia agak2 ko bole ke kalo setakat tampal kat tiang2 monorel tu.. betul cantik dan berwarna warni.. tp ko ade perasan tak kat tiang2 monorel tu iklan barang2 dan produk je woi.. ko ni paham ke idak konsep dan strategi pengiklanan ni.. especially bab pelancongan ni… iklan bukan setakat buat gambar n video promosi je woi…. program dan acara pun adalah salah satu strategi dan kaedah promosi atau iklan.. so kalo nak ajak org UK pergi malaysia, selain kene tampal gambar dan bagi org uk tgk video iklan melawat malaysia, kita pon kene la pergi sana dan bagi pencerahan awal kepda mereka face 2 face utk perkenal kan malaysia keseluruhannya… itu semua memerlukan kos yang tinggi… boleh mencecah beratus juta tau tak… tapi ape lah sangat hatta 250 sekali pun kos pengiklanan sepanjang tahun utk 1 negara termasuk iklan domestik dan luar negara jika nak dibandingkan dgn pulangan pendapatan kepada negara yang mencecah berpuluh-puluh kali ganda dari kos iklan yg setakat 250juta itu… tau tak ko hasil pelancongan negara mencecah berpuluh puluh bilion ringgit… woi jual kuih pun perlukan modal tau, ni kan pulak pelancongan negara… ape la lain kali pegi blaja… malas2 blaja pun amik tau perkembangan pun jadi la… daripada jadi bongok seperti WARZINA tu….

        • December 31, 2013 at 8:34 pm
          Permalink

          hehehe…betul jga ya….

          Reply
          • January 2, 2014 at 9:55 am
            Permalink

            Kerajaan menjadi semakin boros berbelanja disebabkan ada segelintir rayaat yang sentiasa mengiakan saja apa yang kerajaan buat selama ini demi kunon penyokong kerajaan la kunon ……sedarkah anda semua kedaan kwangan negara semakin tenat ….mungkin ada diantara kita tidak sedar kerana kita tidak terlibat secara langsung dalam soal kwangan dan perniagaan …….Jangan nanti kita hanya mampu berkata ini adalah kesalahan pemimpin terdahulu ….dimasa itu semuanya sudah terlambat kerana kesan sudah dirasai .Brpada padlah jika berbelanja dan bertindak ……
            Berapakah peruntukan kementerian pelancongan untuk 2014?adakah peruntukan tersebut datangnya dari kerajaan pusat atau dari memaksa kerajaan negeri dan majlis tempatan menyumbang dana ?

      • December 31, 2013 at 9:01 pm
        Permalink

        kekadang naik malas nak bagi komen dengan puak yg tak ada otak bisnes..sebelum ni aku yg bekerja marketing peruntukan setahun untuk promosi satu produk sahaja dengan 1 juta pun tak cukup sedangkan ada banyak lagi produk lain yg juga memerlukan bajet dibelanjakan untuk promosi…nak iklan billboard beberapa lokasi di sepanjang lebuhraya pun dah ratus ribu, belum masuk iklan tv, akbar, acara dll.kepada orang macam si Tubir, kamu janganlah dok ingat promosi tu hanya dalam negara sahaja..kalau nak suruh orang luar negara datang KL maka promosi juga kena dibuat diluarnegara, kalau tak macam mana diaorang nak tahu program kita… adoii susah lah, takkan nak terang satu satu baru nak faham beb!ingatlah sikit yg dapat manfaat nanti bukan DBKL tetapi para peniaga,pasaraya,pusat beli belah, hotel, pengangkutan dll..luas-luaskanlah sikit minda tu wahai bang Tubir oii,

        Reply
        • January 1, 2014 at 12:56 am
          Permalink

          Apa kejadahnya DBKL nak berbelanja besar ….biarlah yang terlibat buat promosinya sendiri …macam hotel dan sebagainya …..Setakat buat pesta makan free kat luar negara tu tak banyak membantu pun .DBKL boros dan banyak membazir .Bandar kl tetap berbau busuk dan tong sampah tidak mencukupi dan lambat kutip sampah …ada tu sampai penuh tak ada orang kutip pun ini berlaku dibukit bintang dan dan kawasan sekitarnya …..tak caya pegilah tengok sendiri …..KL bandaraya berbau busuk …..Jalan utama aja yang elok cuba tengok kat belakang belakang tu tikus sebesar kucing merayau rayau disiang hari ….itu tandanya kotor .

          Reply
  • December 31, 2013 at 4:57 pm
    Permalink

    aku hairan betina mcm ni najib ambik jadi panel dlm mpkn. gila ka apa.

    Reply
    • December 31, 2013 at 5:09 pm
      Permalink

      Tak boleh komen Najib/Rosmah langsung..Dia org tu standard Nabi ka?

      Reply
      • December 31, 2013 at 5:19 pm
        Permalink

        Nak Komen ke tak nak itu kau org punya hal. Tapi kalau kau punya komen mmg tak da standard langsung Moo …

        Reply
      • December 31, 2013 at 5:21 pm
        Permalink

        Komen tu biarlah berlandaskan fakta…jangan menipu, orang yang kuat menipu macam hang dan wardina tu di keji Allah swt.

        Kat sekolah dulu ustaz dah ajar hang ke ?? opps ! sorry mooo…sekolah Tamil mana ada ustaz. Patutlah hang suka menipu.

        Reply
        • December 31, 2013 at 5:31 pm
          Permalink

          Fakta RM250 juta NFC? PKFZ Billions?? Fakta tu korang tutup sebelah mata ka?

          Reply
          • December 31, 2013 at 5:39 pm
            Permalink

            apa fakta pasal NFC ni moo lembu ?? adakah dorang tak bayar bulanan macam macai Pakatan !!! adakah NFC ni terbengkalai macam projek kambing jamnapari PAS kelantan tu yang mana habus duit rakyat kelantan hangus dan pemimpin PAS untung atas angin jee !!!

            sama juga dengan PKFZ , kalau kau ada bukti kenapa tak jadi jee saksi masa kat mahkamah moo lembu ???

          • December 31, 2013 at 5:48 pm
            Permalink

            Anuar tu yang kesana kemari seluruh dunia setiap bulan menabur fitnah, cacian, janji dan air …. , pakai tongkang ke Moo ?

            Aku masih tunggu nak lihat orang yang serupa dengan dia dalam video tu dan peti-peti yang mengandungi dokumen bukti rasuah pemimpin-pemimpin BN ! Orang yang menipu dah lah bodoh, orang yang percayakan penipu tentulah lagi bahalol !

          • December 31, 2013 at 7:14 pm
            Permalink

            RM25O juta pun bukan fakta…hang suka sangat menipu. Pembayaran yang di buat pda NFC hanyalah RM 180 juta…dan pembayaran balik sedang di buat.

            Kalau tak menipu bukan hang la mooo. Thats why komen hang hanya di pandang sebagai bahan jenaka.

            Hang suka sangat menipu !! harap anak-anak hang tak jadi macam hang !

          • December 31, 2013 at 7:52 pm
            Permalink

            Apa naik heghan ngn puak puak bengong ni…hidup depa kan menipu sepanjang hayat saja nak dapat kan sesuatu cara salah.

            Dah nama pun PR = Penipu Rakyat…betoi tak Mooo…?

          • December 31, 2013 at 9:09 pm
            Permalink

            aku tambah sikit leh tak.. dana RM600 juta yg faderal serah kat nik aziz dulu untuk bekalan air bersih kat Kelantan kenapa siMoo tak pernah bangkitkan.. Moo kalau kau ni Islam aku nak ingatkan bahawa Nik Aziz kamu tu tak amanah sebab tu air kelantan macam air banjir teh tarik..besar dosanya sebabkan libatkan kepentingan rakyat dan air adalah bahan asas manusia yg utama! duit hilang, projek kantoi..pinjaman pun tak bayar!

          • December 31, 2013 at 9:16 pm
            Permalink

            Dahlah tak bayar lagi MYR 600 juta, ada hati nak mintak pinjam lagi MYR 2 Billion.

  • December 31, 2013 at 5:32 pm
    Permalink

    orang cakap belanja utk setahun ,dia membelit menipu cakap belanja utk mlm tahun baru.inilah yg dia dpt hasil ajaran pas.menipu menipu menipu.menipu berdosa la wardina.pas tak ajar ker?ker bodoh tak paham org cakap.

    Reply
  • December 31, 2013 at 5:40 pm
    Permalink

    kan aku dah cakap betina ni memang golongan haramjadah pun , manusia penipu dan pembelit !!!

    cakap berdasarkan emosi politik bodoh dia !!!

    Reply
  • December 31, 2013 at 5:55 pm
    Permalink

    DIA SAJA NAK BUAT EXTRAVAGANZA, MEMANG TAK DINAFIKAN LAGI DARI KELOMPOK PENGHIDU PUNGKOQ NUAR.

    Reply
  • December 31, 2013 at 5:56 pm
    Permalink

    Bukan sekali ni Wardina menyalak. Dah byk kali dia memalukan golongan artis. Pada saya kalau 15 juta dilaburkan utk thn melawat Malaysia 2014, tapi dpt pulangan yg lebih, itu adalah lebih baik utk rakyat kita. Sya mahu Wardina berundur.

    Reply
  • December 31, 2013 at 6:03 pm
    Permalink

    tak faham aku faedah apa Najib ambil minah hati kaudu dan bodoh ini utk jadi ahli majlis konsultansi negara

    aku berharap sangat dan minta Najib dapat menyuruh setiausaha yg menjaga majlis konsultansi negara dapat mencari calon lain dgn secepat mungkin utk menggantikan minah hati kaudu dan bodoh itu

    Reply
  • December 31, 2013 at 6:06 pm
    Permalink

    putar2 cam dia punya abang non jugak… suka amik citer x abis…bila dah kantoi.. nampak sangat level iQ nya..

    Reply
  • December 31, 2013 at 7:04 pm
    Permalink

    Najib suka ambil orang yang “menentang arus” untuk sekapal dengan dia … pandangan dari banyak pihak cuma dipandang sebelah mata. Sekarang bila makhluk ngok ni buat hal begini … siapa yang nak jawab …. Najib …???

    Reply
    • December 31, 2013 at 7:16 pm
      Permalink

      Najib dia terlalu malas nak guna otak dia sendiri, dia bayar pelingkup semua untuk bagi feedback kat dia.

      Reply
      • January 1, 2014 at 4:21 am
        Permalink

        raplahjingga … Uncle nak kata Najib ni kalau minum kopi atau teh dibalun dengan serbuk-serbuknya sekali … tak perlu tapis-tapis … itu sebab berlaku banyak kecelaruan.
        Sepatutnya dalam sebarang urusan (perlantikan ini contohnya dia perlu buat sedikit kajian dan menyaring calon-calon yang disyorkan.
        Bila tapisan tak ada …. inilah jadinya. “Petualang” menyelinap dalam barisan yang diharap membantu kerajaan menangani masalah … lalu berleluasa menyebar dakyah.

        Reply
  • December 31, 2013 at 7:28 pm
    Permalink

    Nak tengok ada tak Presiden Ahli Majlis Konsultansi Negara akan buat kenyataan untuk menyingkir atau membantah kenyataan yang di buat oleh salah seorang ahli majlisnya. Orang yang banggang macam ni mana layak nak jadi Konsultan Negara. Apa punya mangkok ada ahli majlis macam ni. Memalukan je.

    Reply
  • December 31, 2013 at 7:34 pm
    Permalink

    Ahli majlis konsultansi negara…..???
    Biar betol…silap tu..
    Dia layak jd ahli msjlis pemutarbelit fakta n penghasut negara..hehe

    Reply
  • December 31, 2013 at 8:02 pm
    Permalink

    macai2 ni x boleh jentik skit….mula la maki hamun menyumpah serana… hahahaha. phuuuiiii….

    Reply
  • December 31, 2013 at 8:50 pm
    Permalink

    mmg xpatut wardina kata mcm tu…wardina patut mohon maaf diatas kesilapan dia tu…

    Reply
  • December 31, 2013 at 9:28 pm
    Permalink

    wardina menunjukkan bahwa dia adalah kaki penipu dan kaki pemfitnah !! bukan sekali salah fakta …

    kalau kita tgk macai Pakatan yang ada semua kata wardina mengkritik .. woii nak mengkritik kena ada fakta , bila kritikan takde fakta namanya fitnah !! fitnah dan putar belit kenyataan untuk kepentingan politik sendiri ni namanya munafik !!!

    Reply
    • December 31, 2013 at 9:39 pm
      Permalink

      perempuan puaka tu dok sibuk fitnah…berapa banyak income tax yang dia bayar tiap-tiap tahun ??? aku rasa dia tak payah bayar pun.

      Reply
  • December 31, 2013 at 11:01 pm
    Permalink

    betina tu tak patut dipilih…soh jd model susu je

    Reply
  • December 31, 2013 at 11:03 pm
    Permalink

    wardina menelanjangkan KEBODOHAN sendiri.
    alangkah bagusnya kita memeriksa sesuatu sebelum berkata-kata. Ini cerminan yang menerbalikkan kehitaman hati disebalik ayat-ayat ‘berlapikan’ keislaman. i.e halal, berkat.

    amat jelas kebodohan wardina safiyya. amat memualkan

    Reply
  • January 1, 2014 at 12:49 am
    Permalink

    Dulu aku minat gile kat minah ni, kini tidak lagiiiiiii…

    Reply
  • January 1, 2014 at 11:58 am
    Permalink

    Assalammualaikum..

    Tuan/Puan yang saya hormati..maaf ye..kenapa sampai perlu mengeluarkan kata kata kesat dan maki hamun..sy pasti semuanya adalah orang Islam. Kalau betulpun wanita itu bersalah..ada cara yg lebih molek utk diberi teguran. Islam itu syumul. Lebih baik dalami dan dikaji dahulu medium terbaik yg diajar dlm islam bagaimana utk tackle benda mcm ni. Berbicara tanpa emosi..itu lebih baik dari mencaci maki sesama umat islam yg menampakkan kejahilan dan mencerminkan kedangkalan akal seseorang individu. Wallahualam.

    Sematkan sebagai Azam Tahun Baru 2014.

    Selamat Tahun Baru 2014. Semoga bumi Malaysia terus Aman.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *