Dua Mercedes Guan Eng Dan Kg Buah Pala

Kejamkah Guan Eng apabila beliau bermewah-mewahan selepas merobohkan Kampung Buah Pala?  Pembangkang  telah tunjukkan taring sebenar selepas  berjaya merampas Selangor dan Pulau Pinang. Di Pulau Pinang , mereka telah  membeli sebuah kereta Mercedes-Benz S300L bagi kegunaan Ketua Menteri, Lim Guan Eng. Di Selangor gaji adun dan speaker telah dinaikkan sehingga lebih dari 300%.

 
Nampak gayanya belum lagi menjawat jawatan Perdana Menteri namun Guan Eng sudah mengalahkan DS Najib dari segi kereta rasmi. PM hanya menggunakan Proton Perdana sebagai kereta rasmi manakala Guan Eng sebagai  Ketua Menteri Pulau Pinang sahaja telah  diberikan dua kereta iaitu Mercedes-Benz S400 dan Mercedes-Benz S300, namun Guan Eng hanya menggunakan satu kenderaan sahaja.

 
Sebelum pilihanraya umum 2008 Anwar mewakili pembangkang telah menjanjikan dalam masa dua minggu kemenangan mereka di Pulau Pinang, pakatan akan menyelesaikan kemelut yang berlaku di Kampung Buah Pala. Namun perkara yang sebaliknya telah berlaku. Guan Eng tidak berminat untuk melayan kelompok daif kaum India. Beliau enggan turun ke padang untuk bersua dengan penduduk kampung kaum India.

 

Akhirnya Kampung Buah Pala tetap juga dirobohkan. Sebelum ianya berjaya dirobohkan beberapa insiden yang menyedihkan telah berlaku. Ketika jentolak cuba merobohkan rumah R. Indrani, 60, beliau telah menyimbah dirinya dengan kerosen dan cuba membakar diri. Namun ianya berjaya dihalang.  Indrani kelihatan menjerit “aku tinggal di sini sepanjang hidup aku…”. Kerja-kerja meroboh juga telah dihalang oleh sejumlah 50 orang yang terdiri daripada penghuni kampung tersebut.  Proses ini telah melalui banyak  kekecohan dan halangan dari penduduk yang ditipu oleh pakatan haram.

 

Guan Eng yang tidak mahu membela langsung penduduk Kampung Buah Pala telah menebalkan muka demi publisiti hadir ketika majlis penyerahan kunci dilangsungkan di tapak Kg Buah Pala yang telah  dirobohkan.  Akhirnya rakyat dapat menilai sendiri betapa rasis dan teruknya pemerintahan DAP di Pulau Pinang. Lebih kurang 20 tahun dahulu semasa berlaku isu Kampung Khoo Kongsi di Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, DAP telah bertungkus-lumus bermati-matian untuk menjaga kepentingan kampung Cina di Khoo Kongsi.

 

Namun perkara sebaliknya yang berlaku di Kampung Buah Pala. Rasisnya di sini hanya kerana mangsa merupakan bangsa India. Kampung Buah Pala merupakan  tanah yang  diamanahkan keluarga peladang Brown kepada buruh India mereka. Ianya  telah menjadi tempat kediaman cucu-cicit pekerja-pekerja India itu selama lebih 110 tahun .

 

Segala kekejaman pembangkang ini sepatutnya membuka mata semua rakyat Malaysia.  Namun kerana EGO dan terlalu menjaga KEPENTINGAN PERIBADI dan mereka yang mempunyai DENDAM PERIBADI   telah membutakan mata hati untuk melihat kebenaran. Dan yang menyedihkan lagi golongan yang buta mata hati ini sanggup diperkudakan oleh pembangkang  untuk melalak melolong tanpa asas yang kukuh  demi untuk memenuhi  cita-cita keji pembangkang.

 

Sebenarnya pembangkang hanya “survive” atas dasar fitnah dan propaganda sahaja.  Sekarang mereka memainkan sentimen kononnya  harga barangan naik yang akan  menyebabkan kos sara hidup yang tinggi.  Rakyat sentiasa perlu diingatkan bahawa kerajaan telah memperuntukkan cukai sifar ke atas 40 barangan keperluan asas.  Oleh itu harga barangan ini akan turun yang boleh memberi kebaikan dan nilai tambah yang lebih baik kepada golongan bawahan dan pertengahan.

20 thoughts on “Dua Mercedes Guan Eng Dan Kg Buah Pala

  • December 31, 2013 at 8:06 pm
    Permalink

    Kalau hangpa tanya cai PAS, depa telah pernah berkata, pemerintahan guan eng ala-ala Khalifah Al-Rasyidin.

    Kalau Guan eng kafir laknat tu macam Khalifal Al-Rasyidin, pemerintahan nik ajis kat kelantan tu macam sapa pulak ??

    Reply
  • December 31, 2013 at 8:31 pm
    Permalink

    macam mana dengan rumah 110 juta anak najib!
    macam-mana boleh banding!

    Reply
    • December 31, 2013 at 8:35 pm
      Permalink

      Lu nak bandingkan kejayaan anak DS najib atas usaha dan kebijaksanaan anak Melayu macam dia berniaga

      dengan apek racist Lim guan eng yang ada 2 kereta mewah Merc yang menggunakan DUIT RAKYAT !!!

      jauh beza laa apek DAPigs tony !!!

      Reply
    • December 31, 2013 at 8:52 pm
      Permalink

      La…buat perbandingan org buat filem Hollywood dgn dgn usaha sendiri dgn penipu tak tahu malu dapat no.5 dalam CEC baru2 ni…

      Awat, Tony444 dah start sanjung org MElayu ka???

      Memang org2 Cina Malaysia patut sanjung org Melayu Malaysia

      Cina2 serata dunia rata2nya di bawah pemerintahan org Cina ataupun Mat Salleh.

      Tapi refugee Cina Malaysia macam Tony4 kena dok perintah dgn Melayu Malaysia!!!

      Hangpa Cina Malaysia memang SPECIAL la, inilah hasil lulusan bebudak SRJKC!!!

      MUEH4444

      Reply
  • December 31, 2013 at 8:47 pm
    Permalink

    kepala otak awak gambus!
    lu tak payah cakap lu akal pendek!
    banyak anak melayu di malaysia kenapa hanya anak najib yang dapat semua ini!

    Reply
    • December 31, 2013 at 8:53 pm
      Permalink

      Napa Tony4!!!

      DAH MEROYAN KENA START SANJUNG ORG2 MELAYU KA!!!

      Cina2 serata dunia rata2nya di bawah pemerintahan org Cina ataupun Mat Salleh.

      Tapi refugee Cina Malaysia macam Tony4 kena dok perintah dgn Melayu Malaysia!!!

      Hangpa Cina Malaysia memang SPECIAL la, inilah hasil lulusan bebudak SRJKC!!!

      MUEH4444

      Reply
    • December 31, 2013 at 8:57 pm
      Permalink

      aiyo apek DApigs tony , lu mana pernah ada otak !!!

      ramai anak Melayu yang berjaya termasuk anak DS Najib berniaga sampai oversea tu !!! meroyan sakan apek DApigs macam lu dengan kejayaan anak Melayu !!!

      Lagi orang takde otak macam lu nak bandingkan kejayaan anak Melayu dalam bisnes diluar negara dengan apek racist Lim DAPigs yang beli Merc gunakan duit rakyat , sampai 2 biji tu !!!

      rakyat merana , apek Lim DApigs hidup gembira dengan Mercedeznya !!!

      Reply
      • December 31, 2013 at 9:22 pm
        Permalink

        gambus..hang buat cina bukit tu naik angin !! hehehe…menyalak macam anjing kurap !

        Reply
        • December 31, 2013 at 9:31 pm
          Permalink

          hahaha meroyan … dah berapa ramai macai Pakatan cuba nak buat ‘one liner jokes; , akhirnya semuanya meroyan juga akhirnya hahahahaha

          Reply
    • December 31, 2013 at 9:21 pm
      Permalink

      hehehe…toni anak najib kalau mesti hidup merempat la…dia tak boleh senang atas usaha sendiri ???? dia berjaya di hollywood, tak kan dia nak balik malaysia apply rumah PPRT kot ???

      anak guan eng raba buah dada budak sekolah…senang-senang je guan eng bayar RM 250,000 untuk tutup mulut…raba buah dada cost RM 250,000 !! kaya gila !! heheheh

      Reply
    • January 1, 2014 at 3:32 am
      Permalink

      sejak bila tony kapiaq ni ambil berat hal anak-anak melayu?berlakon wayang peiji punya orang..

      Reply
    • January 1, 2014 at 5:23 pm
      Permalink

      Saya ok kalau anak melayu kayaraya.
      Lu tony musti heran dan susah hati, apa pasat lu punya bangsa merempat lagi kat negara orang…..

      Reply
  • December 31, 2013 at 9:22 pm
    Permalink

    kalau bapa tak tolong mustahil dia dapat semua ini!

    gambus lu tak payah cakap besar,kenapa awak tak mampu beli rumah 110 juta di new york !
    sebab bapa awak bukan najib!
    betul tak?

    Reply
    • December 31, 2013 at 9:23 pm
      Permalink

      hahahahahaha….hang pi tanya guan eng rumah dia kat Australia dan condo dia kat spore tu sapa beli ???

      Reply
    • December 31, 2013 at 9:37 pm
      Permalink

      aiyooo makin bodoh laa lu apek DAPigs tony !!! camana bapa dia nak tolong , dia buat bisnes kat luar negara dan melabur dalam filem luar negara , lu nak kata bapa dia paksa semua orang luar negara tu pergi tonton filem dia kaa dan jadi kaya ??? kakakakakakaka bodoh laa lu apek DApigs , bisnes filem pun tarak tahu kaa .. lu punya filem orang suka lu kaya laa , apa kena mengena dengan bapa dia ?? kakakaka

      kalau lu anak lim kit sial pun dan jadi producer dan takde orang tonton lu mana boleh jadi kaya laa .. sebab tarak orang mau tgk anak lim kit sial punya filem!! wakakakaka

      dia punya rezeki dia makan laa , aku punya rezeki aku makan laa .. apa susah , apa mau dengki dengan anak Melayu yang berjaya !! Aku bangga ada laa !!!

      daripada jadi anak lim kit sial DApigs tu , mau pakai mercedez pun guna wang rakyat !!! tarak guna punya orang !

      Reply
      • December 31, 2013 at 9:57 pm
        Permalink

        Dah Lim Kit Sial buat filem bagaimana cucu Lim Kit Sial raba tetek budak bawah umur!!!

        Siapa yg nak tgk filem macam ni!!!

        SX18 pun tak lepas!!!

        Reply
        • December 31, 2013 at 10:25 pm
          Permalink

          hehe….pemimpin pakatan mane tau produce filem…berlakon filem blue bleh laa…

          Reply
    • January 1, 2014 at 5:24 pm
      Permalink

      Tony mesti faham, ini bukan anak najib, ini anak rosmah dgn suami dahulu.
      Najib hanya bapa tiri saja, tiada kena mengena pun iyer…sebab riza ada bapa kandung sendiri.

      Reply
  • December 31, 2013 at 11:03 pm
    Permalink

    cina=babi
    Mulakan kempen anti lim kit sial dan lim babi eng!!!

    Reply
  • January 1, 2014 at 3:52 am
    Permalink

    manyak untung apek tinggal disini

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *