Barang Dan Tol Naik Didalangi Pembangkang?

Share


Tindakan pembangkang yang menyalahkan dan menghentam kerajaan dalam setiap langkah samada betul atau salah ternyata memakan diri mereka sendiri.  Rakyat dapat menilai akhlak dan moral jahat pembangkang yang tidak dapat memberikan pandangan yang adil dan benar dalam apa sahaja situasi.   Setiap perkara yang hebat bermula dengan langkah yang kecil.

 

Langkah kerajaan mengurangkan perbelanjaan sektor awam merupakan satu langkah yang baik untuk permulaan tahun 2014. Namun pembangkang tetap mendakwa kononnya ia  bersifat berat sebelah dan tidak menyentuh kepada perkara-perkara besar yang menyebabkan bebanan kewangan kepada rakyat. Selama ini mereka menuduh kerajaan tidak berbelanja dengan berhemah.  Sekarang mereka memutarbelit dengan mengatakan tindakan itu tidak akan memberi kesan.

 

Pembangkang sememangnya tidak ada kerja melainkan menyalahkan pihak lain. Sesungguhnya mereka perlu ingat bahawa satu jari mereka menuding kesalahan pihak lain, empat jari lagi menuding kesalahan mereka sendiri.  Adakah tindakan mereka menaikkan gaji adun Selangor sehingga lebih dari 300% dianggap berhemah dan betul?  Adakah tindakan mereka menyokong penggunaan kalimah Allah oleh pihak Kristian tidak mengguris hati umat islam? Adakah tindakan mereka menyokong tindakan murtad atas dasar kebebasan beragama yang sebenarnya terpakai pada bukan Islam tidak menghampakan umat Islam? Adakah tindakan mereka memecat individu yang membenteras penjualan arak di kawasan Islam itu tidak menghancurkan hati ibubapa yang beragama Islam?

 
Pengarah Strategi PKR terus menuduh bahawa  kos sara hidup rakyat tetap meningkat dan pemborosan kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak dapat ditangani. Hakikatnya DS Najib telah mengumumkan pengurangan perbelanjaan sector awam. Beliau telah bertindak secara berperingkat untuk menangani isu ketirisan  yang telah dilaporkan oleh Audit Negara. Ini merupakan langkah pertama yang amat baik. Namun pembangkang yang keji tetap mengkritik tindakan yang baik ini.

 

Kos sara hidup rakyat akan menurun kerana 40 barangan keperluan asas akan mengalami cukai sifar. Ini bermakna golongan bawahan dan pertengahan tidak akan dibebankan.  40 barangan keperluan asas yang menjadi senarai utama perbelanjaan golongan ini akan mengalami penurunan dengan cukai sifar yang menghapuskan cukai jualan dan perkhidmatan.

 

Segala dakwaan pembangkang ternyata tidak berasas sama sekali.   Tindakan mereka mahu mengadakan demo jalanan menuntut turun harga juga tidak berasas sama sekali.  Namun mereka tetap mengerah jentera mereka untuk terus memberikan pandangan buruk kepada dunia.

 
Pembangkang cuba berlagak pandai dengan menegur DS Najib. Kononnya langkah-langkah penjimatan yang diumumkan PM banyak melibatkan kakitangan awam bakal memberi gambaran bahawa kakitangan kerajaan adalah punca utama pembaziran pentadbiran beliau. Sebenarnya mereka cuba menafikan setiap langkah kerajaan. Maka dengan itu segala alasan dicipta untuk menidakkan tindakan kerajaan.

 
Langkah kerajaan berjimat itu selaras dengan hasrat kerajaan untuk mengamalkan perbelanjaan yang lebih berhemah pada tahun depan. Ini pun salah dimata pembangkang. PKR bagaimanapun membidas tindakan itu dengan mendakwa 11 pengurangan itu tidak membantu rakyat yang terbeban dengan kos sara hidup yang semakin meningkat. Bagi pembangkang rakyat menderita sebenarnya bukan urusan mereka.  Pemimpin pembangkang tetap akan hidup mewah dari dahulu walaupun rakyat “makan pasir”.

 

Pembangkang kononnya marah dan menuntut  hentikan kenaikan tol . Kononnya rundingan semula perlu untuk perjanjian-perjanjian konsesi tol supaya lebuhraya yang sudah mendapat kembali modal pelaburan dikembalikan kepada rakyat. Rakyat perlu tahu bahawa tol yang naik itu terletak di negeri Selangor dan pembangkang  berkemungkinan mempunyai kepentingan dalam syarikat-syarikat tol tersebut. Dengan kata lain tol naik mungkin disebabkan oleh pembangkang.

 

Banyak perkara mempunyai maksud tersirat yang tersendiri. Kenaikan harga barangan didalangi oleh pembangkang. Mereka sentiasa berusaha mencetus propaganda untuk melakukan demo jalanan.  Ianya terlalu sinonim dengan diri mereka. Kerajaan sebenarnya bertindak menjaga kepentingan rakyat terutama golongan bawahan dan pertengahan.  Setiap langkah disusuli dengan tindakan pengawalan dan perlindungan. Kerajaan Barisan Nasional untuk rakyat demi rakyat yang sebenarnya.



15 thoughts on “Barang Dan Tol Naik Didalangi Pembangkang?

  • December 31, 2013 at 3:13 pm
    Permalink

    kebanyakan pengedar2 brg yg terdiri dr kalangan penyokong pr sengaja menaikkan harga barang utk menimbulkan rasa marah rakyat kpd kerajaan. sepatutnya rakyat harus tahu yg kerajaan tidak menaikkan harga brg, tetapi para peniaga yg mengambil kesempatan. buatlah aduan kpd kementerian berkenaan ttg kenaikan harga barang yg terlampau.

    Reply
  • December 31, 2013 at 3:37 pm
    Permalink

    Artikel Bodo.

    Peniaga naikkan sebab kos utama meningkat ie elektrik, toll, kos pengankutan, kos bahan mentah, gula, petrol.

    Siapa yg naikkan harga bahan api, bahan mentah dan Toll??

    PR ka??

    Bodo betul artilek ni, macam ahli amenoooo…

    Reply
    • December 31, 2013 at 4:21 pm
      Permalink

      hellooo Moo lembu yg bebal…
      peniaga2 (yg majoritinya Cina DAPigs) ni mmg tertunggu2 pon kerajaan mengumumkan kenaikan harga.
      sbb inilah peluang mereka menaikkan harga barangan mereka berlipat kali ganda…
      dan di samping itu mereka cuba utk menghasut rakyat utk membenci kerajaan dgn bg persepsi yg kerajaan la yg punca mereka menaikkan harga barang sesuka hati…
      ini juga bg tujuan mereka utk menguasai politik negara ini pula…
      hang bukan taktau, Cina teringinnnn sgt nk memerintah Malaysia ni n perbodohkan melayu mcm hang…
      hang bodo n bebal, takyahla nk bg statement bangang sgt..PR penipu rakyat…

      Reply
    • December 31, 2013 at 4:46 pm
      Permalink

      Orang yang cakap ahli UMNO ni bodoh lebih bodoh lagi… Malah 1000 X lebih bodoh lagi, BODOHnya macam BABI. Suka sangat menggelar orang bodoh, padahal BODOH sendiri macam BABI.

      Reply
    • December 31, 2013 at 4:54 pm
      Permalink

      Mooh kau jangan hanya berani cakap orang lain bodoh dengan tulisan dan posting kau. Dasar orang BANGSAT.

      Reply
      • December 31, 2013 at 5:00 pm
        Permalink

        Moo sebelum anda nak membodoh kan org laen anda patut hya tanya diri sendiri ada kah anda sudah cukup pandai dan cerdik? Kalo anda kata anda tu cerdik kenapa tk jadi Perdana Menteri atau usahawan yg berjaya? Kenapa hari2 melalak dkt dlm blog sana Bodoh sini Bodoh

        Reply
    • December 31, 2013 at 5:43 pm
      Permalink

      aku dah cakap , ni keje puak DAPigs je yang nak menaikkan dan mempermainkan harga pasaran !!!

      otak moo lembu mana pernah berfungsi pun !!!

      Reply
  • December 31, 2013 at 4:58 pm
    Permalink

    Kenapa cina beriya2 sgt nk perintah mAlaysia adalah kerana malaysia sebuah negara yg kaya dgn hasil bumi, jgn laercaya dgn mulut manis DAP, aku dh bekerja. Dgn cina selama lebeh 24tahun walaupun kompeni mat saleh tapi lcl management suma bangsa cina merek sekat setiap peluang ank malayoo untuk naek keperingkat management…biar la mcm mana burok pun UMNO tapi dai tetap org malayoo biar mcm mana baek pun DAP sampai hujung nyawa pun aku tkkn pwrcaya manis mulut kaum cina depa ni memang cukup licik untuk ambil hati org di luar memang la dia bangsa yg paling baek (kononn) tapi dlm hati cina tetap cina walau bergenerasi pun mereka sanggup tunggu untuk memegang kuasa apa bila mereka sdh berkuasa masa tu malyoo PR ke malayoo PAS ke malayoo UMNO ke kau rasa la, kprang akan gigit jari ke tidak…sezalim2 UMNO setiap tahun berbelas ribu anak malayoo berjaya di IPTA,IPTS dan r amai graduan yg balek dari luar negara tapi bila cina dh berkuasa masa tu korang ingar anak malayoo blh dpt peluang mcm tu? Kau tunggu dan lihat je la kalo korang kata DAP tu cina baek,PKR akan bela rakyat,PAS akan di beri kebenaran berhudud…aku dh masak dgn perangai cina smpai kan dlm industri yg aku cebur skarang ni pun mereka pilih kaseh dlm memberi sebut harga, kompeni kalayoo harga tinggi, kompeni cina harga rendah pada hal benda yg sama, kalo malayoo yg dpt bisnes tu kjap lagi cina akan cantas si malayoo ni dgn harga yg murah….sedar lah org malayoo

    Reply
  • December 31, 2013 at 5:55 pm
    Permalink

    Pihak kerajaan akan menyiasat dan akan terus menyiasat, siasat demi siasat ….. berbulan-bulan siasat ……. Bila dapat tangkap, kalau nasib kurang baik dihadapkan ke mahkamah dan jika didapati bersalah, denda RM1000 dan penjara 1 hari.

    Esok buat lagi …….. Sampai hari ini kes BERSHIT belum selesai lagi ….

    Reply
    • December 31, 2013 at 11:04 pm
      Permalink

      Itu maknanya… tiada kesalahan yg. d lakukan, jadi siasat je laaa. Berapa kali d dakwa… akhirnya sendiri yg. kena saman balik sebab salah guna kuasa.

      Reply
  • December 31, 2013 at 8:05 pm
    Permalink

    haa..pembangkang ada kuasa..haaa bodoh punya artikel

    Reply
  • December 31, 2013 at 11:05 pm
    Permalink

    Kalau BN nak salahkan PR.. baik tukar tempat, BN jadi Pembangkang.

    Reply
    • December 31, 2013 at 11:34 pm
      Permalink

      bagi abang non jadi pm??? suruh dia pi sumpah depan al quran dulu…… kalo dia cukup jantan nak ganti tempat najib…

      Reply
  • January 4, 2014 at 4:44 pm
    Permalink

    Yg naikkan harga barang semua ni adalah Persatuan-Persatuan Peniaga. Alasan mereka adalah kerana kenaikan harga minyak. Semua akan naik harga kecuali harga babi sbb yg tue mereka nak makan.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *