Pembongkaran Hudud : Kemuliaan Islam Cuba Dicabul Nik Aziz Dipelihara Tun M?

Share


Kerakusan Nik Aziz dalam mengejar  kuasa dan pangkat telah menyebabkan beliau bertindak melampaui batasan  yang telah digariskan oleh Islam. Tohmahan dan putar belit yang dilemparkan oleh Nik Aziz terhadap Tun Dr Mahathir akhirnya telah terbongkar dan ini dengan sendirinya memalukan Nik Aziz dan PAS itu sendiri.

 

Lebih-lebih lagi apabila seseorang itu cuba mempergunakan dan melacurkan kesucian Islam demi kepentingan peribadi. Sesungguhnya darjat umat Islam di sisi Allah tidak terletak pada besarnya serban dan kekerapan seseorang memakai jubah.  Niat seseorang itu lebih utama dalam apa jua tindak tanduk dalam kehidupannya.  Tun Mahathir telah membuktikan bahawa beliau tidak perlu berserban besar dan berjubah untuk menjaga kemuliaan Islam.

 

Bagi manusia hipokrit seperti Nik Aziz yang selama ini berlakon zuhud namun telah mengaut begitu banyak kekayaan dengan bantuan ahli keluarganya disamping menyusun ahli keluarga untuk terus mengekalkan jawatan dan kuasa di Kelantan sanggup memanipulasi ketaksuban rakyat Kelantan terhadap Islam dengan berlakon memperjuangkan hudud PAS yang jauh menyimpang dari hudud Islam yang sebenarnya.

 

Kita semua amat maklum bahawa  PAS seolah-olah bersumpah untuk melaksanakan hudud di Kelantan sebaik sahaja dapat memerintah Kelantan. Namun begitu setelah lebih dari 22 tahun mereka memerintah Kelantan dan segala draft hudud mereka telah diluluskan namun mereka masih berdolak-dalih untuk melaksanakan janji hudud mereka. Oleh itu seperti biasa maka alas an dan tohmahan dicipta untuk melepaskan diri.

 
Alasan yang telah diberi oleh Nik Aziz  “Dr Mahathir datang ke Kelantan memberi amaran sekiranya (kerajaan) Kelantan laksanakan hudud, kerajaan Pusat akan mengambil tindakan. Sebelum ini, Kelantan pernah digantung perlembagaan oleh Mageran.” Sedangkan merupakan  Mageran (Majlis Gerakan Negara). Mageran di Kelantan pada 1977-78 adalah untuk menyelamatkan negeri itu yang dilanda sengketa politik. Ia bertujuan mententeramkan keadaan dan memulihkan pentadbiran sivil. Selepas reda, kuasa diberi semula kepada kerajaan pilihan rakyat untuk berfungsi. Mageran tidak ada kena mengena dengan hudud.

 
Fitnah dan tohmahan yang sering dicanangkan oleh para pemimpin PAS dalam setiap  kempen pilihan raya  mereka bahawa perdana menteri ketika itu Tun Dr Mahathir Mohamad menentang pelaksanaan hudud sememangnya amat melampau dan keji. Kenyataan Nik Aziz yang  kononnya  takut Mageran dikenakan di Kelantan jika hudud dilaksanakan telah di alunkan tanpa rasa bersalah sedangkan hakikatnya Tun Dr Mahathir hanya memberi ingatan secara umum agar pelaksanaan hudud tidak sebabkan kekecohan.

 

 

Dalam suratnya bertarikh 8 Jun 1994 , Tun Dr Mahathir menyatakan bahawa kerajaan Pusat akan berpandukan kaedah Islam dalam tindakannya, iaitu menjaga kepentingan ramai. Beliau menekankan perlunya kerajaan bertindak secara adil untuk mengelak berlakunya kezaliman dan huru-hara. Tun Mahathir tidak langsung menyebut Mageran atau sebarang tindakan khusus terhadap mana-mana pemimpin Pas

 

Pengikut  fanatik PAS sepatutnya sedar  antara Nik Aziz dan Tun Mahathir, siapa sebenarnya yang menjaga kemuliaan Islam.  Segala dolak dalih yang telah dipersembahkan oleh Nik Aziz sepatutnya menjadi kayu pengukur  kerelevanan PAS dalam memperjuangkan Islam.  Tidak mungkin PAS  boleh lagi dianggap sebagai pejuang Islam apabila mereka terlalu seringkali mempertahankan para pemimpin mereka yang berzina.  Begitu juga dengan tindakan PAS yang memecat Datuk Hassan Ali yang cuba mencegah aktiviti murtad dan penjualan arak yang berleluasa di kawasan Melayu. Tambahan pula sikap mereka yang menyokong penggunaan Kalimah Allah oleh pihak Kristian amat mengguris hati umat islam.



42 thoughts on “Pembongkaran Hudud : Kemuliaan Islam Cuba Dicabul Nik Aziz Dipelihara Tun M?

  • November 23, 2013 at 12:40 am
    Permalink

    Haha bagus la admin tolong basuh taik tun m

    Reply
    • November 23, 2013 at 12:56 am
      Permalink

      lepas ni admin basuh jugak taik nik aziz pukimak tau.

      Reply
    • November 23, 2013 at 7:35 am
      Permalink

      tak terbasuh gamaknya…terlalu busuk…. tp Allah maha pengampun !!!!!!

      Reply
      • November 23, 2013 at 2:27 pm
        Permalink

        tidak mekk , pemimpin PAS sendiri dah cakap mereka yang tukang cuci tahi karpal !!!

        Reply
    • November 23, 2013 at 9:51 am
      Permalink

      Mek dan abu tolong basuh berak Pok Nik, Hj Hadi, LGE, Karpal dan LKS.

      Reply
    • November 23, 2013 at 9:57 am
      Permalink

      Ulamak mereka nak basuh tahi Karpal apa cerita?

      Reply
    • November 23, 2013 at 2:27 pm
      Permalink

      nik ajis dengan penuh munafik memfitnah Tun M mengenai hudud !! iunilah PAS manusia penuh dengan tahi !!!

      Reply
  • November 23, 2013 at 12:43 am
    Permalink

    Walau beribu cai2 umno membela tun belum tentu dosa tun mempersenda hukum tuhan d ampun kan allah.d perbicaraan allah nanti silalah kemut jd peguam bela d yaumulhisab nanti

    Reply
    • November 23, 2013 at 1:21 am
      Permalink

      konfius???ko tengah cakap pasal tun m penasihat oic ke??bukan ulamak pas ke yang main2 ngan isu hudud….

      Reply
    • November 23, 2013 at 6:51 am
      Permalink

      hai ABU barua PAS ! bawak 3 bukti kat sini yg menyatakan Tun mempersendakan hukum Allah swt ! admin bagi kau kesedaran , supaya kau berfikir dalam menyokong PAS ,SEBALIKNYA , kau letak akal dan fikiran kau di bawah tapak kaki kau . bodoh kau ni ! bawak bukti yang kau cakap , tun mempersendakan hukum tuhan . soal di ampunkan Allah , itu bukan urusan kau . kau siapa nak menentukan tun diampunkan Allah atau tidak. kau pun siap sedia menjadi pembela PAS di mahsyar nanti .sediakan juag diri menjadi pembela bagi guan eng & karpal singh . kau berani ke barua ?

      Reply
      • November 23, 2013 at 7:39 am
        Permalink

        wpun cuma sesudu ….darah keling memang berbelit le…putar2 je cakapnya…sekejap itu sekejap ini…pening2

        Reply
        • November 23, 2013 at 9:07 am
          Permalink

          Kau bercakap pasal darah keling berbelit ke, atau kau bercakap pasal didri kau yang tengah pening2..Siapa yang berputar2 ?

          Reply
        • November 23, 2013 at 9:49 am
          Permalink

          Anwar pun ada darah keling jugak, lagi berbelit lidah dia mengalahkan keling Kerala. 1 hari lepas PRU 13 dia kata ada 40k Bangla mengundi, sekarang dia kata dia tak pernah cakap pun. Huk aloh…

          Reply
        • November 23, 2013 at 2:34 pm
          Permalink

          Hehehe…racist rupanya Mek ni…

          Bangsa KELAKNATE beragama PAS mmg ASOBIYAH macam hang Mek…

          Syok zakar suami Mek masuk dalam lubang dubur hang Mek (nak sebut liwat tak boleh, sebab definisi liwat bagi org beragama PAS adalah bertentangan dgn Al-Quran dan Hadis)

          http://www.mykmu.net/?p=36975#comment-201874

          Mueh4444

          Reply
        • November 23, 2013 at 6:36 pm
          Permalink

          Weiii mek esah sapa yang cakap berbelit belit hah..? Bukan ka setakat ni Pok Nik kaki ulahlama tu yang dah buat kenyataan berdolak dalik dari kata kata asal nya….? Bukti nya dia pernah kata dalam manifesto & perlembagaan parti PAS tak di catat kan bahawa depa akan menegak kan sebuah negagha islam kat Malaysia. Sila hang semak laporan berita Harakah terbitan pada 4hb.Ogos 2001.

          Ni membukti kan Pok Nik ni ada la soghang agamawan pembohong guna agama nak dapat pengaruh & sokongan rakyat jahil macam hang tau tak..?

          Reply
        • November 24, 2013 at 8:38 pm
          Permalink

          Kau yg kena tipu dgn najis . Nak laksana undang 2 berkenaan kedai gunting rambut pun tak mampu, nak cakap lebih pulak. Pemimpin pas memang penipu, yang peliknya ahli pas suka sangat ditipu,

          Reply
    • November 23, 2013 at 7:28 am
      Permalink

      apakah nabi Pas tersebut akan hidup 1000 tahun lagi..yg pasti 100 tahun usia pun belum tentu. tektik nik aziz memfitnah Tun bertubi-tubi hingga membuatkan orang percaya adalah tektik yg orang dungu sahaja yg akan termakan.Allah telah memalukan nik ajis semasa dia hidup lagi apabila dihujung usia ‘RAJA’ menolak dia sebagai pemimpin.selangkah lagi menuju kematian, nik ajis akan bertemu ‘RAJA SEGALA RAJA’..nik ajis boleh menipu manusia, malaikat hanya mencatit sahaja..tetapi soal hati, dalam hati hanya Allah Yang Maha Mengetahui..sedangkan ada insan yg telah dibawa ke pintu syurga ALLAH BOLEH CAMPAKKAN SEMULA KE JURANG NERAKA atas penipuannya diatas dunia dan begitulah juga Allah menipu dia disaat dia merasakan dia telah berjaya,lalu ALLAH BALAS DENGAN KEKEJIAN AMAL PERBUATAN NYA YG JAHAT SEMASA DIDUNIA DAHULU.

      Reply
      • November 24, 2013 at 9:45 am
        Permalink

        Aiiikfitnah apa kejadahnya…memang pun madey tak nak hudud dilaksanakan di kelantan…org lain pun ramai juga yg berpendidikan sekular…tp bila berkaitan hukum Allah taala tiada sapa yg berani takwilkannya….tp madey hang lain…berbelitnya memang kelas A…..dikatanya hudud pas dan siap beri ancaman dan ugutan lagi…..org bodo saja yg faham bahawa pelaksanaannya di peringkat negeri tiada kaitan dgn kerajaan pusat ( tadbiran umno )…letih rasanya dok explain benda sama !!!!!

        Reply
        • November 25, 2013 at 12:59 am
          Permalink

          camana Tun M nak ugut mekk ?? beliau dah letak jawatan lamaaaa dah !!!

          jelasnya mekk nik ajis yang bersikap munafik dengan memfitnah Tun M , nik ajis yang bersikap munafik sebabnya dengan jelas kuasa hudud ditangan dia TAPI nik ajis taknak buat !!!

          PAS bersama-sama DAPigs dan PKR pun dah sama-sama menolak undang-undang hudud !!!

          camana ni mekk ??? nak buat fitnah lagi kee ???

          Dengan jelas Ketua Hakim Mahkamah Syariah Kelantan pun dah cakap , kuasa ditangan Kerajaan PAS Kelantan !!

          cakap orang bodoh dan penipu macam kau mekk memang tak laku .. dalam al quran dah sebut berhati-hati dengan golongan munafik macam kau !!!

          Reply
        • November 26, 2013 at 12:24 pm
          Permalink

          Mek ni tak habis dgn hudud!!!

          Mek pergilah bising2 kat kerajaan KELAKNATE tu…nak bising2 kat kami yg takder kena mengena dgn KELAKNATE buat apa!!!

          Hang pun rakyat KELAKNATE!!!

          Reply
          • November 26, 2013 at 3:27 pm
            Permalink

            Sbg tamhan,

            Mek syok ker zakar suami Mek masuk dalam lubang dubur hang Mek (nak sebut liwat tak boleh, sebab definisi liwat bagi org beragama PAS adalah bertentangan dgn Al-Quran dan Hadis)

            http://www.mykmu.net/?p=36975#comment-201874

    • November 23, 2013 at 9:02 am
      Permalink

      Wah! hebatnya kau, kau boleh tahu, dan menentukan siapa peguambela siapa di yaumulhisab nanti. Peguambela kau nanti siapa lak ? Takkan orang yang tinggi maqam macam kau ni bercakap tentang basuh taik ? So very low mentality kind of behaviour !

      Reply
    • November 23, 2013 at 2:30 pm
      Permalink

      pening aku ?? yang mempersenda hukum Allah tu terang-terang PAS , kejapa kata hudud tu wajib lepas tu pemimpin PAS kata hudud hanya perkara kecil dalam Islam , jatuhnya tak wajib !!!

      Jelas kat sini PAS yang mempermainkan hukum halal haram sesuka hati mereka je !!!

      Reply
  • November 23, 2013 at 8:38 am
    Permalink

    Alahai PAS… Cakap byk tiada gunanya, laksanakan shj apa yg direncana. Jika benar-benar dihalang, rakyat pasti akan menentang.

    Reply
  • November 23, 2013 at 11:52 am
    Permalink

    Tak payah nak banyak cakap dan dalih lagi..laksanakan lah hudud tu tapi ngape dok kata nak tunggu kajian daripada aziz bari pulak..

    Reply
  • November 23, 2013 at 12:22 pm
    Permalink

    Ini semua salah PAS…

    Reply
  • November 23, 2013 at 1:12 pm
    Permalink

    dah betaun Tun M letak jawatan.apa barang pas nak guna modal surat Tun lg…takut dgn bayang2 Tun ataupun bayang2 sendiri atau lebih malang lagi takut dgn bayang2 hitam karpal sing.

    Reply
    • November 23, 2013 at 11:30 pm
      Permalink

      Tun dah pencen tp belum mati….semua pemimpin umno takut giler dgn madey….najib? Alahai ….terhutang budi giler hingga madey batuk pun hampir demam najib dibuatnya……lagi satu…..asal saja nama umno…..begitulah perangai dan karenahnya….hudud bagi depa umpama langit dan bumi jaraknya…..jangan marah cai !!!!!

      Reply
      • November 24, 2013 at 8:20 am
        Permalink

        Cai Pr yang mempunyai kecelaruan pemikiran. Kejap sokong hudud tapi masa yg sama sokong puak yg memperjuangkan kumpulan gay, murtad, dan biseksual. Nama ALLAH yg satu pun boleh dikongsi pakai dengan puak kafirun. Demi ,mendapatkan sokongan undi pilihanraya, dan meraih sokongan puak kafir manusia di dalam Pr ini sanggup buat dan kata apa saja asalkan tercapai cita2 memerintah negara. Bukan main gah konon telah mendapat sokongan rakyat dalam Bersih, tapi sampai PRU 13…Hampeh ??? Mulalah mencari alasan kekalahan dengan mereka-reka cerita, konon ada 40 ribu pengundi hantu, yg sehingga hari ini takde seorang pengundi hantu pun yang ditangkap untuk dijadikan bukti. Mustahil dari 40000, tak dapat seorang pun ? Jadi tinggal lah puak kalian dalam kelompok hina dina dalam mencari identiti parti sendiri. Kelompok terencat pemikiran.

        Reply
      • November 25, 2013 at 1:01 am
        Permalink

        Laaa kejap kau kata Tun M dah takde kuasa sibuk nak jadi PM balik , kejap macai hina PAS macam kau kata Tun M dah tua nak mampus !!!

        sekarang kau membelit dan memfitnah konon Tun M masih berkuasa pulak !!! kakakakakakakaka lawak betul dengan puak munafik PAS ni tak habis-habis nak menipu dan memfitnah !!!

        sedangkan kuasa kat tangan nik ajis TAPI jelas pemimpin PAS sendiri yang menolak hduud dan hanya melacurkan hudud TAPI memfitnah orang lain pula !!!

        Reply
      • November 26, 2013 at 3:29 pm
        Permalink

        LOL, kalau camtu Mek, puak hang doakan pulak KO Mahathir, KO Mahathir!!!

        HAng pergi belajar lagi pasal hudud Mek, sampai la ni tak berani jawab kenapa definisi Liwat bagi org PAS lain dari definisi Liwat dalam Al-Quran dan Hadis

        http://www.mykmu.net/?p=36975#comment-201874

        Reply
  • November 23, 2013 at 2:13 pm
    Permalink

    sudah2 la tu, sementara tuhan x turunkan bala, hentikanlah fitnah terhadap golongan ulama, hukum hudud bukan boleh dipelajari dari berita tv3, atau kedai kopi.belajarlah dari ulama, bukan dari manusia2 yg suka melemparkan fitnah dan kata2 yg keji.basuh sikit hati tu.aku walaupon x suka dato mahathir, tapi aku x nak la lemparkan fitnah macam2 kat dia.sebelum nyawa ditarik, baik lah minta maaf dari tok guru nik aziz.jangan sampai nanti dekat padang mahsyar, merangkak mencari dia nak mintak maaf.sekian.

    Reply
    • November 23, 2013 at 6:26 pm
      Permalink

      Weiii aqil hang dah sewel kot…? Isu nya buikan kami pertikaim kan hudud islami tu…tapi hudud ala hamPAS tu yang banyak kelemahan nya seperti dalam Enakmen Jenayah Syariah Kelantan II 1993.

      Aku nak tanya hang…dah baca & semak ka enakmen yang aku sebut yu…? Kalo belum pi semak dan mai kat sini kita berhujah secagha ilmiah bukan pakai otot tau tak…?

      Reply
      • November 23, 2013 at 11:33 pm
        Permalink

        Haaa kan dah cakap…itu je modal set2 ni…dikatanya hudud pas….habis cerita…alasan selamanya alasan…begitulah parti kebanGsatan meloya….

        Reply
        • November 25, 2013 at 1:08 am
          Permalink

          mestila hudud PAS !! sebab pemimpin bangsat PAS tak pernah buat hudud dengan lengkap !! hinggakan pemimpin bangsat PAS membuat hudud yang menghalalkan liwat anatar suami isteri . kau baca fasal 16 hudud PAS Kelantan mekk , itupun kalau kau pandai laa TAPI nyatanya kau bangsat dan bodoh jee mekk !!!

          Yang paling lawak hudud PAS hanya setebal 52 muka surat !!! setelah berpuluh tahun murtadkan sesama Islam , PAS baru buat pada tahun 2012 jawatankuasa teknikal hudud , yang lawaknya sampai sekarang jawatankuasa tu tak buat apa-apa .. yang nyatanya dah ramai pemimpin PAS kena tangkap berkhalwat dan berzina !!! kakakakaka itulah PAS parti yang penuh dengan maunsia bangsat !!!

          Reply
        • November 26, 2013 at 12:25 pm
          Permalink

          KEBANGSATAN KELAKNATE TAK MAHU CERITA KER MEK!!!

          Reply
    • November 23, 2013 at 7:04 pm
      Permalink

      Cakap byk tiada gunanya, laksanakan shj apa yg direncana. Jika benar-benar dihalang, rakyat pasti akan menentang.

      Reply
      • November 24, 2013 at 8:58 pm
        Permalink

        Tak ada seorang pun ahli parlimen pas buat usul diparlimen utk melaksanakan hudud di malaysia, kenapa takut dgn dap ke? Hudud hanya diperkatakan diluar parlimen dan ceramah 2anjuran pas. Klu berani berbicara tentang hudud bersama rakan2 pakatan yg bukan islam? Aku nak tahu riaksi mereka macam mana ? Aji adi ada berani ka…?

        Reply
    • November 25, 2013 at 1:04 am
      Permalink

      Dewan Ualam PAS sendiri dah ditolak oleh manusia gila kuasa dalam PAS …

      hukum hudud PAS kau belajar kat mana sampai menghalalkan sodom antara suami isteri !!!

      Nik ajis dan pemimpin PAS yang patut mintak maaf , mereka yang sibuk melacurkan dan mempermainkan hukum Allah seperti hudud , sehingga hari ini kerajaan PAS sendiri mengaku takde prasarana untuk buat hudud !!! malah hudud PAS sendiri tak lengkap , sedangkan dah berpuluh tahun pemimpin hina dan munafik PAS menjatuhkan kafir sesama Islam !!!

      Pemimpin PAS yang akan dihisap diatas sikap hina mereka yang mempermainkan hudud !!!

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *