Ulama PAS Tak Nak Bincang Tahaluf Siyasi Dengan Munafikun Ke?

Share


PAS katanya akan buat apa saja demi Islam.  Malah dikatakan kerjasama dengan DAP (yang terang-terang tolak Islam) pun adalah kerana demi Islam juga.  Macam mana, bagaimana, itu yang kita pelik, tapi sifir PAS memang semua orang tahu tak pernah masuk akal pun.

Nak laksana dan martabat Islam = kerjasama DAP + PKR (sebut tolak Islam) = huru hara.

Tapi PAS bodoh, dia percaya dengan cara itu boleh laksana apa jenis Islam yang dia sendiri faham, maka berterusan perkara tak masuk akal itu sampai sekarang.  Sudahnya Islam kemana, hudud kemana, apa pun ke mana, setakat gebang-gebang macam itu sajalah supaya menang dalam pemilihan yang akan datang dan yang dah sudah.

Entah apa guna wujud Dewan Ulama sampai tak boleh nak nasihat PAS tentang perkara ini pun kita tak faham, dah jadi tugu ke?  Sia-sia saja ada sayap ulama kalau tak boleh nak pertahankan PAS dari bentuk kerjasama yang semata-mata nak kaup untung kuasa dunia macam ini.

Apa pun, pelik juga kenapa tidak ada seekor pun golongan ulama PAS yang berani mempertikaikan kerjasama PAS dengan manusia munafik macam Anwar Ibrahim.  Anwar dah terang-terang menipu pasal bangla 40k, ulama PAS masih duduk diam, tak menegur apa pun seolah-olah bukan masalah PAS.

Bukan masalah PAS macam mana?  Tak sedar ke dia Anwar ini macam peha kiri PAS?  Cubit situ, peha sebelah pun terasa.

Sebab itu penulis kata ulama politik dalam PAS ini tidak boleh dipakai, harap nampak hebat macam orang ada agama, tapi isi dalam hampeh semata-mata.  Sebab itulah berakhir mesyuarat dewan ulama, langsung tak sentuh penipuan besar-besaran Anwar yang terbaru pasal bangla 40k tu.

Masing-masing jadi syaitan senyap dan bisu, takut hilang elaun, hilang kedudukan dalam kerajaan negeri yang ditadbir pembangkang agaknya.  Jadi tak mana akhiratlah juga, dunia masih yang utama.

Penulis minat juga nak dengar alasan balaci kenapa ulama dalam PAS semakin hari semakin bodoh dan sanggup membiarkan penipu macam Anwar ini terus menerus dengan kegiatan jahatnya tanpa ditegur sesiapa.  Gebang besar, peranan ulama penting, itu boleh masuk, ini boleh masuk, tapi bila kena Anwar Ibrahim, masing-masing buat bodoh.

Ke memang bodoh?

Penulis suka cadangkan Dewan Ulama PAS tukar nama kepada Ulama PAS Malaysia, ikut macam Dewan Pemuda PAS Malaysia yang sekarang dikenali sebagai Pemuda PAS Malaysia sahaja. Nampak liberal dan kurang beragama sikit.

Tunjuk macam ada ilmu agama pun tak guna kalau amanah itu dilaksana secara berpilih-pilih.  Asal UMNO saja, semua tak kena, kalau Anwar, Ohhh, itu tak apa-apa!!

Ulama apa macam itu, itu politician, bukan ulama sama sekali.



19 thoughts on “Ulama PAS Tak Nak Bincang Tahaluf Siyasi Dengan Munafikun Ke?

  • November 22, 2013 at 10:58 pm
    Permalink

    Ini semua salah PAS…

    Reply
  • November 22, 2013 at 11:30 pm
    Permalink

    Formula kalau nak buat kira-kira Tahaluf Siyasi PAS macam ni..!

    DAP = Malaysian Malaysia,Komunis.

    PKR = LGBT,Zionisme.Liberal dan tiada …….agama.

    PAS = Islam hanya hudud,Ulama pening ……lalat.

    PAS + PKR = Stopa Spenda dapat ayam.

    PAS +DAP = Kalimah Allah boleh digantung digereja.Mat Sabu jadi komunis.

    PAS + PKR + DAP = PAS 1000 Kaldai x 100(LEMBU)+50(unta).

    Reply
  • November 22, 2013 at 11:35 pm
    Permalink

    Bila sebut bab agama, merekalah yang paling beragama, umno tolak islam. Bila bab pemerintahan, merekalah paling unggul kerana mereka nak buat pemerintahan islam, umno tolak hudud.
    Tapi bila tersepit, semuanya jadi umno yang punya pulakkkkk…. Kat kelantan, kenapa umno tak bawak hudud ke parlimen, kan umno tu memerintah pusat. Kes hukum hudud pun umno yang mula cetuskan, bukan pas (kata nik amar)… Pas tak pernah sebut bab hudud (barangkali).
    Bab 40k bangla pun terbalik kuang jugak, alih2 umno jugak yg dituduh bawa isu bangla… Bukan anwar…

    Reply
  • November 22, 2013 at 11:47 pm
    Permalink

    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!

    Reply
    • November 23, 2013 at 12:06 am
      Permalink

      rap ini tulis in salah satu orang gila dari pr, dalam atikal lain benda sama juga dia tulis

      Reply
      • November 23, 2013 at 12:13 am
        Permalink

        Dia ni sibudak gila Tonik Mengawan pencacai Dog And Pig otak jam..dalam malangsialkini bolehlah dia bermaharajalela,. kerana hanya komen sakit jiwa macam dia boleh dilepas..dalam ni hanya itu saja yang mampu ditulis. dia pun tahu kalau sepatah ditulis beribu patah perkataan akan dibalas,..tahap pencacai pengecut.!!.

        Reply
        • November 23, 2013 at 1:06 pm
          Permalink

          Sekali lagi dia komen macam tuu…(=21X atau dah lebih 44X) dia akan betul2 jadi GILA..

          Reply
      • November 23, 2013 at 2:36 pm
        Permalink

        nilaa taktik puak DAPigs yang banyak digunakan dalm alam siber , sekalia aku tgk kat mykum retards laa pulak budak-budak keluaran SJKC ni !!!

        Reply
  • November 23, 2013 at 12:25 am
    Permalink

    ini video bukti bahawa pas nak bela orang berzina mana hukum hudud pas aku tanya ini

    Reply
    • November 23, 2013 at 12:34 am
      Permalink

      pas cuba guna cara sama macam anwar, sekali orang percaya, dua kali orang percaya tiga orang itu pengikut pr parcaya selalu

      Reply
    • November 23, 2013 at 2:20 pm
      Permalink

      Muka tak tahu malu.

      Reply
  • November 23, 2013 at 12:37 am
    Permalink

    Subhanallah.. ALLAH dah tunjuk depan mata, apa yang diperkatakan pada 18 Nov 2012 dengan statement yang di buat pada 21 Nov 2013. Siapa yg tolak siapa dan apa sekarang ? Besar punya konflik jiwa dan pemikiran diaorang ni…

    Reply
  • November 23, 2013 at 1:02 am
    Permalink

    Yg kata pas bermasalah ialah cai2 umno yg jd gilababi habis pun cai2 juga pening2 aku

    Reply
    • November 23, 2013 at 2:00 pm
      Permalink

      Pas (kaldai) yg bertuan kan Dap’igs (babi). Si bebal bertuankan si busuk. Sama-sama masuk longkang.

      Reply
    • November 23, 2013 at 2:39 pm
      Permalink

      hahaha PAS ni munafik , sebab tu pada macai pada kau PAS sentiasa betul , macam fitnah dan sebar penipuan 40k bangla … seronok betul PAS bersama-sama dengan golongan munafik , lepas fitnash kantoii pun memang tak menyesalkan korang !!!

      Reply
    • November 23, 2013 at 3:03 pm
      Permalink

      Hang pening2 mabuk TAKBEER PASBERG ker abu!!!

      Reply
  • November 23, 2013 at 10:49 am
    Permalink

    PAS dah serabut dan tak tahu haluan sebab pertikaiaan dan perebutan antara Ulamak dan profesional. PAS sentiasa mencari identiti sebab kepala PAS berubah maka berubahlah haluan dan method dan perlembagaan hanya duduk dalam almari. dulu revolusi, kemudian liberal pulak. 2 kali PRU kita akan tengok PAS sekali lagi mencari identitinya yang tak keruan. kesian aku tengok. Sebab apa kerana dalam PAS macam PASembor ada banyak kepala ada banyak teori dan idealogi.

    Reply
  • November 23, 2013 at 9:32 pm
    Permalink

    Kita tetap jangkakan bahawa PAS tidak akan sesakali tinggalkan PR. PAS ada godfarther dalam DAP yang menjamin mereka nyawa.

    Tanpa karpal singh siapalah PAS

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *