PAS Yakin Bulan Masih Di Dada Karpal

Share


Bagaikan mahu merealisasikan “di dada Karpal ada bulan” seperti mana kenyataan oleh Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat empat tahun lalu ada sesetengah pimpinan PAS masih mengharapkan Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh akan tampil hadir ke Muktamar PAS Ke-59 yang sedang berlangsung di Shah Alam.

Mereka percaya jika Karpal hadir sedikit sebanyak dapat meredakan gelodak amarah penyokong PAS terhadap pemimpin veteran DAP itu yang sebelum ini mencetuskan kontroversi berikutan gesaannya supaya pertubuhan politik dan persatuan berasaskan agama serta kaum termasuklah PAS dibatalkan pendaftaran.

Namun setakat artikel ini ditulis bayang kelibat Karpal yang terkenal dengan terjahan keras mencabar PAS melangkah mayatnya jika mahu menubuhkan negara Islam ala PAS belum lagi kelihatan. Tak mustahil petang nanti, esok atau pada hari penutup Muktamar PAS ada kemungkinan Karpal akan muncul juga.

Antara yang dilihat bersungguh kasih sayangnya pada Karpal ialah Ketua Dewan Pemuda PAS yang baru iaitu Suhaizan Kaiat yang diketahui umum agak dekat dengan geng liberal Anwarinas. Katanya kehadiran Karpal penting untuk menjernihkan keadaan selain diharapkan akan membawa politik damai.

“Saya lebih selesa, kedua-dua pihak bertemu dan selesaikan masalah. Itu namanya politik damai. Sekarang dua-dua pihak tembak menembak dari jauh. Mungkin ada ‘miss communication’. Kalau tak diselesaikan akan merebak. Tentu ada titik pertemuan,” katanya.

Rendah betul martabat PAS sampai begitu sekali pengharapannya macam mengharapkan bulan masih mengambang pada dada Karpal. Damai kot mana hanya Suhaizan yang tahu yang pastinya sudah berbelas tahun PAS bersama DAP memanjang sahaja PAS mengalah kerana takut berdepan secara jantan dengan Karpal dan DAP.

Sementara Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib pula seperti mahu memaafkan kelancangan mulut Karpal atas alasan Pengerusi DAP Pusat itu jahil mengenai Islam sambil menegaskan tujuan PAS bertahaaluf siyasi dengan DAP dan PKR ialah untuk tujuan dakwah pada bukan Islam.

Betul ke PAS sedang berdakwah? Nak kencing ahli dan penyokong PAS yang tak cerdik bolehlah sebab hakikatnya sejak dari kewujudan Barisan Alternatif (BA) diikuti Barisan Rakyat (BR) sehinggalah sekarang Pakatan Rakyat (PR), balik-balik PAS saja yang kena dakyah dan dimainkan oleh Karpal dan DAP.

Orang tua-tua kata sekali dua kena main kena perlekeh masih boleh dimaafkan lagi, kalau dah kerap kali dipermainkan itu namanya dayus, sengal dan pengecut, bukan begitu?

Dilihat pada pengharapan tinggi pemimpin PAS rasanya kalau Karpal muncul kita boleh jangkakan PAS akan mengumumkan kehadiran Karpal dengan penuh gah. Entah bagaimana penerimaan ahli dan perwakilan PAS agaknya terloncat-loncat gembira barangkali. Maklumlah bulan mengambang terus bercahaya di dada Karpal.

Jika itu yang terjadi harus sepanjang 30 malam tidur Karpal dan lain-lain pemimpin DAP tidak lena dek kerana terbahak-bahak ketawa gelihati. Di dada Karpal ada bulan… ha..ha..



37 thoughts on “PAS Yakin Bulan Masih Di Dada Karpal

  • November 22, 2013 at 2:39 pm
    Permalink

    salah itu ,, pas yakin di dada kalpa singh cuma ada sependa putih, penyokong pas yakin bendera sependa putih,, aku cadangkan nama bendera pas in sebagai sependa putih, sebab unmo pun ada nama benderanya sendiri

    Reply
  • November 22, 2013 at 2:45 pm
    Permalink

    dalam dada karpal tak ada lambang bulan tapi yg pasti dalam dada pemimpin pas ada lambang roket.

    Reply
  • November 22, 2013 at 2:56 pm
    Permalink

    Fuyooo, sayangnya Pas dengan sink dari puak kafirun ni,Naik geli la pulak aku mendengarnya.

    Reply
  • November 22, 2013 at 3:21 pm
    Permalink

    Syaidina Umar jauh lebih ganas berbanding singki ni sebelum memeluk Islam….hidayah milik Allah…kita jangan takabbur. !!!!!!

    Reply
    • November 22, 2013 at 3:53 pm
      Permalink

      Mek Esah…

      Apakah kepentingan pada parti PAS sekiranya Kapal Sinki Whilchair memeluk agama Islam???

      Cuba huraikan dgn lebih lanjut!!!

      Reply
      • November 22, 2013 at 4:43 pm
        Permalink

        aku tolong huraikan untuk mek…firstly aku nak refute kenyataan mek tentang Syaidina Umar…Syaidina Umar memelok Islam atas kelembutan Nabi Muhammad saw berdakyah yang berpaksikan kebenaran Allah swt tuhan yang esa.

        Siapa nak dakwahkan kapai sink ???? PAS ??? oooo…mek hang jangan kasi malu orang Islam !! PAS tertegak dengan kemunafikan dan kelpasuan, jangan cakap pasal kapai sink, berapa ramai orang asli kelantan yang PAS Islamkan ???? sorang pun tak dak !! hangpa halau depa keluar dari tanah adat depa untuk bagi tanah tu kat cina DAP

        udah-udah la mek…lagi banyak hang komen kat sini, lagi jelas nampak kebenakkan hang yang melampau.

        Reply
      • November 22, 2013 at 10:51 pm
        Permalink

        Pas kerjanya bukan mengislamkan orang kafir… Jauh sekali menjadi suri tauladan kpd dap, menjadi bahan ketawa ada la. manusia yang nabi dan sahabat bersusah payah usahakan menjadi muslim pun pas kafirkan hanya kerana “tolak islam ” (sebenarnya tolak pas lah tu). Kalau kafir lihat islam cara pas, mereka pun pening dan menggelengkan kepala he he he!

        Reply
      • November 23, 2013 at 2:41 pm
        Permalink

        karpal dengan guan eng takkan masuk Islam punya , yang pastinya PAS sanggup buat fitnah dan menutup isu murtad kat Selangor demi karpal dan guan eng !! inikee PAS nak perjuangkan Islam !!!

        Reply
    • November 22, 2013 at 4:02 pm
      Permalink

      mek, manusia menjadi terhormat dan dihormati apabila dia berilmu..budak kampong tidak akan jadi professor kalau tiada ilmu.pemimpin yg tidak ada ilmu tidak akan dihormati dan tidak boleh dipaksa untuk dihormati.mengapa karpal singh tidak menghormati Pas? maka sudah pasti kerana karpal beranggapan Pas bodoh.dalam dunia keilmuan yg penuh mencabar, apakah cukup pemimpin hanya perlu tahu dosa pahala, halal haram sahaja.Nabi sendiri pandai pelbagai bahasa, boleh menjawab semua persoalan yg dikemukakan, jeneral perang dan pemimpin umat.mursyi presiden mesir yg digulingkan itu adalah seorang cendiakawan yg berpelajaran tinggi, soal ibadah dan pandai Quran itu adalah tuntutan agama. jadi jelas mursyi tidak bodoh, dia berimu maka sebab itu dia dihormati.aku bukan nak memperkecilkan nik ajis atau hj hadi tetapi sesungguhnya haji hadi sendiri pernah menolak apabila disebut supaya dia jadi PMkalau pakatan menang. apa sebabnya? sebabnya tak lain kerana haji hadi sendiri tahu dia kurang ilmu untuk mentadbir negara. samalah juga seperti Pas menolak jadi MB Selangor kerana kepimpinan Pas negeri merasakan mereka tidak layak kerana kurang ilmu untuk mentadbir negeri moden dan maju spt selangor. MAKA SEBAB ITU PAS SENDIASA BERADA DALAM KEADAAN ‘RENDAH DIRI’ DAN SENTIASA MENGHARAPKAN PKR DAN DAP SERTA SEDIA MEMAAFKAN MEREKA WALAUPUN DIHINA DAN DIPERMAINKAN.

      Reply
      • November 22, 2013 at 4:04 pm
        Permalink

        rendah diri sampai kena pijak kepala…. kecian….

        Reply
      • November 22, 2013 at 5:54 pm
        Permalink

        hang merapu apa ni si ali…berjela2…bodoh cerdik bukan hang yg tentukan…tp yang tentu banyak menteri2 kabinet mat najib bodo nak mampus…jawab sesuatu isu mcm budak lepas spm…tengok le bila timbulnya isu kenaikan minyak,gst,pencerobohan lahad datu dan bagai2 lagi….pening2…hanya penyokong tegar umno je bagi undi kat badut2 umno ni depa hingga dilantik menteri badut….dah le ala2 sekular gitu memasingnya !!!!

        Reply
        • November 22, 2013 at 6:59 pm
          Permalink

          Macam budak lepas SPM ?? yang budak tak lepas SRP tu kira macam mana pulak mek ?? siannnn…mahpus

          Reply
        • November 22, 2013 at 7:27 pm
          Permalink

          At least Ali tulis sendiri tak macam sedara kau si Mooh tu. Otak besar sikit dari otak semut je.

          Reply
        • November 22, 2013 at 8:33 pm
          Permalink

          mek, walau sebesar mana pun serban, walau sehitam mana pun kening, walau beribu rakaat pun solad sunad sehari, walau sepanjang tahun pun berpuasa, walau setiap bulan pun pergi umrah, walau setiap hari pun bersedekah…(MAAF BERJELA-JELA) semuanya itu sia sia… APABILA PERBUATAN BODOH SANGGUP MEMPERJUDIKAN KALIMAH ALLAH HANYA KERANA POLITIK. ALLAH MENILAI WALAU SEBESAR ZARAH SEKALIPUN ISU ITU JIKA NILAINYA HANYA 0.0000000000001% SEKALIPUN BUKAN LILLAH HI TAALA DAN DIA YAKNI ALLAH TIDAK REDHA, MAKA NERAKALAH TEMPATNYA… SEBAB ITU AKU KATA PAS BODOH KERANA MEMPERTARUHKAN NERAKA UNTUK AMBIL HATI KRISTIAN DAN ‘TUNJUK BERANI! MEMPERMAINKAN ALLAH!

          Reply
          • November 22, 2013 at 8:53 pm
            Permalink

            BN betul2 dah bagi untuk penganut kristian versi bahasa Indonesia gunakan kalimah Allah di sabah &sarawak kan?…. Hang tanya le anak Jala …..(anak Jala sdg bersarang dlm kerajaan najib skrg)….. anak Jala ni sebenarnya perosak ekonomi umat Islam di msia kalau hang nak tau….lagi satu berapa kali mau cakap ya….allah depa selamanya tak sama dgn Alllah kita…allah depa ada tiga beranak…kenapa benak sangat nak faham benda ni….

          • November 22, 2013 at 8:56 pm
            Permalink

            HABIS TU AWAT PAS SETUJU MEMBENARKAN KALIMAH ALLAH DIGUNAKAN SBG KATA GANTI NAMA TUHAN DALAM BIBLE!!!

          • November 22, 2013 at 11:09 pm
            Permalink

            Siapa yang benak ni mek? Allah kita, Allah mereka? Allah ada berapa mek? Jangan sebab nak menang hang sanggup menyamakan Allah yang esa dgn tuhan mereka.
            Jangan hang terkesan dgn hujah dan putarbelit para pemimpin hang mek, mereka tu berputar lidah, berpolitik dan menjual agama dgn harga bebrapa sen, untuk kuasa, pangkat dan wang… Hujah mereka bukan hujah agama, hujah mereka hujah nak menang dlm politik mek. Jgn silap paham… Contohnya org dipentas drama berkelahi dan bertekak, hang kat bawah pun nak buat benda yg sama ka? Siapa yg benak ni mek?

        • November 22, 2013 at 8:51 pm
          Permalink

          Amboi4, awak tu setakat darjah 6 jer Mek…

          Mueh4444

          Reply
        • November 23, 2013 at 2:46 pm
          Permalink

          orang bodoh dan kaku fitnah macam mekk nak cakap pasal orang lain .. kakakaka mekkk tu laa kau bodoh tak habis-habis

          lepas tu nak kata sekular ?? woiii nik ajis pun dah kata dalam perlembagaan PAS takde nak perjuangkan negara Islam !!! malah PAS sndeiri bersekongkol dengan puak liberal dan pro murtad serta pro LGBT … ini laa yang aku cakap macai PAS badut dan BODOH !

          Reply
    • November 22, 2013 at 4:03 pm
      Permalink

      poodah la kau makcik…. ko nk bandingkan Syaidina Umar ngan singki??? puuuiiihhh…. sapa singki tuh???

      Reply
      • November 22, 2013 at 4:42 pm
        Permalink

        Sinki tu OKU jer

        Tang mana yg ganas, tak tahu la!!!

        Reply
        • November 22, 2013 at 4:46 pm
          Permalink

          Tapi bila fikir2 balik, Sinki OKU tu ganas pada pandangan org2 PAS jer!!!

          Org2 PAS mmg LEMBIK, selalu lari dari medan perang yg merupakan salah satu dosa besar dalam agama Islam

          Reply
    • November 22, 2013 at 4:31 pm
      Permalink

      Ganas?, siapa cakap singki ni ganas ?Suuuuukeeeeenyeeee pada singki ni, ganasss. Sampai di buat perbandingan antara singki dengan Syaidina Umar. Siapa lak takabur ?

      Reply
      • November 22, 2013 at 4:41 pm
        Permalink

        Duduk atas Whilchair pun kira ganas!!!

        Gua tendang2 OKU tu!!!

        Reply
        • November 22, 2013 at 4:45 pm
          Permalink

          Tapi kalau hang tengok pic kat atas tu..kapai sink memang nampak ganas…yang layu longlai 2 lebai kulup sebelah kiri dan kanan dia

          Sorang dok lena..sorang lagi buka mata pun tak larat.

          Reply
          • November 22, 2013 at 4:48 pm
            Permalink

            Sinki OKU tu ganas pada pandangan org2 PAS jer!!!

            Tengok 2 ekoq tu, macam VEGETABLE (sebut org kena stroke) BEB

            Org2 PAS mmg LEMBIK, selalu lari dari medan perang yg merupakan salah satu dosa besar dalam agama Islam

    • November 22, 2013 at 5:02 pm
      Permalink

      mek…kalo nak buat perbandingan pon rajin2 la buat research dulu ye mek…
      Nabi Muhammad S.A.W tak pernah pulak ber’kawan’ atau ber’sekutu’ dgn Saidina Umar sebelum Saidina Umar memeluk Islam.
      ape yg Nabi kita buat ialah berdakwah dgn penuh hemah kepada beliau. itu baru betul2 memperjuangkan Islam.tp PAS tak begitu mek.PAS bersekongkol dgn DAP utk kepentingan politik tak lebih dr itu.sikap PAS yg tamak haloba dan suka menghina org sudah cukup utk buat Karpal menggunakan kelemahan PAS dgn sebaik mungkin, jauh sekali la nak masuk Islam.so bg aku, PAS ni tak lain dan tak bukan seperti badut circus asuhan DAP…

      Reply
  • November 22, 2013 at 3:48 pm
    Permalink

    Yang bestnya disebabkan nak menjilat punggung si benggali tua ni ..Ketua Dewan Betina Pas,Siti Zailah Mohd Yusof mendakwa kononnya Umno adalah punca masyarakat Melayu dan sikapir menjauhkan diri daripada Islam…tetapi dia lupa selama ini yang PAS lah yang kerap menjual dan menggunakan agama Islam demi untuk kepentingan politik sempit mereka….PAS menggunakan islam sebagai alat untuk menipu para penyokong iaitu pabila didepan masyarakat melayu mereka dengan gah menyatakan mereka berjuang untuk islam dan hukum hudud tetapi pabila berhadapan dengan masyarakat bukan melayu mereka koner baring 90 darjah dengan mengatakan bahawa mereka berjuang untuk negara berkebajikan.

    Si betina PAS ini juga berkata dengan kerjasama diatara PAS dengan PKR dan DAP mereka mempunyai ruang yang luas untuk memtarbiah sikapir termasuk laa sibenggali tua ni..tetapi kenapa si benggali ni masih lagi mengatakan langkah mayat dia duklu sekiranya PAS nak mentadbir berteraskan islam serta maukan parti PAS dibubarkan kerana terlalu merbahaya terhadap masyarakat..weii si benggali tu sampai dah mampus pun tak boleh nak tarbiah lagi kee…pada aku PAS umpama sebuah parti pak angguk sahaja disebabkan dengan perdampingan bersama DAP menyebabkan mereka hilang taring..sehingga sanggup membenarkan gereja menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan Bible bahasa Melayu, sikapir memasuki ruang solat umat islam serta sikapir yang memberikan takzirah kepada pak imam PAS didalam rumah ibadat islam.

    Persoalannya ialah,sekiranya kalimah Allah kesucian islam pun tak boleh PAS pertahankan..atas dasar takut kehilangan kuasa dan sokongan…bagaimanakah masyarakat bukan Islam ingin menghormati Islam yang menjadi agama rasmi di dalam negara ini ??? …ini membuatkan PAS terus hidup didalam kepompong mereka sendiri yang penuh dengan penipuan..

    Hakikat sebenarnya,Pas adalah punca sebenar masyarakat bukan Islam semakin menjauhkan diri dengan Islam. Ini kerana disebabkan gila kuasa melayu PAS rela menggadaikan maruah serta sanggup dihina walaupun terpaksa mencalarkan imej Islam itu sendiri…tetapi mereka tidak mengakui nya lalu meletakkan UMNO sebagai kambing hitam…

    Reply
  • November 22, 2013 at 4:31 pm
    Permalink

    Chua Soi Seks macam mana????

    Reply
    • November 22, 2013 at 4:38 pm
      Permalink

      Waaah ! tambah lagi satu singki fan club member.

      Reply
      • November 22, 2013 at 4:52 pm
        Permalink

        TAKE BEER!!!

        Se OKU2 Kapal Sinki Whilchair, masih mampu menundukkan org PAS!!!

        LEMBIK BETUL ORG2 PAS NI!!!

        Mueh4444

        Reply
    • November 22, 2013 at 4:40 pm
      Permalink

      Awatnya Mooh!!!

      Hang nak Soi Lek masuk Islam ker????

      Reply
    • November 22, 2013 at 4:46 pm
      Permalink

      Apa kena mengena Chua Soi Lek pulak ni? Dia pergi muktamar PAS ke?

      Reply
  • November 22, 2013 at 5:10 pm
    Permalink

    Katanya, Pas dakwahkan si kapir. Tapi yang nampak dan nyata, Si kapir yg dakwahkan Pas. Politik damai katanya…

    Reply
  • November 22, 2013 at 8:24 pm
    Permalink

    rasanya eloklah para pemimpin dan ahli Pas buat solat hajat…bagi mematikan karpal…

    kalau dengan UMNO sanggup penuhkan stadium…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *