Alvivi Tuduh Umat Islam Prejudis Dan Emosional Diajak Makan “Bak Kut Teh”@”Babi” Bulan Puasa?

Sikap bangsa Cina yang semakin kurang ajar makin menjadi-jadi.  Ini didorong oleh sokongan yang telah diberikan oleh bangsa Melayu dalam PAS dan PKR.  Mereka amat yakin dalam menayangkan sikap kurang ajar terhadap bangsa Melayu atas faktor bahawa bangsa Melayu telah berpecah dan mudah diperkotak katikkan.  Dengan kata lain PAS dan PKR memainkan peranan yang cukup besar dalam mendorong penghinaan yang semakin berani dan jahat ke atas bangsa Melayu dan agama Islam.

 

Baru-baru ini pula Alvin dan Vivian yang telah menghina kesucian Islam di bulan puasa dan telah dijatuhkan hukuman dengan berani cuba mencabar  dengan mendakwa, pertuduhan bahawa mereka menghina ajaran Islam adalah tidak berasas, bersifat prejudis dan tidak munasabah. Malahan mereka juga menuduh bahawa dakwaan tersebut  “menunjukkan dengan jelas sikap dan pemikiran prejudis terhadap kaum lain di Malaysia, tidak berpengetahuan dan tidak yakin tentang agama sendiri serta suatu reaksi emosional yang tidak berasaskan kepada fakta.”

 
Perbuatan Alvin dan Vivian  yang bongkak dan angkuh bertujuan menghina kesucian Islam yang amat sinonim dengan bangsa Melayu itu dengan   menjemput umat Islam menikmati ‘bak kut teh’ ketika berbuka puasa dalam bulan Ramadan merupakan penghinaan dan menimbulkan perasaan benci, kemarahan dan perpecahan antara kaum Melayu dan Cina serta menggugat keharmonian masyarakat majmuk dan ketenteraman awam.

 

Selain didakwa mengikut Seksyen 298A(1)(a) itu, pasangan terbabit menghadapi pertuduhan di bawah Subseksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948 iaitu bersama-sama menerbitkan gambar dan komen yang sama dalam laman sosial serupa dengan ayat-ayat yang mempunyai kecenderungan menghasut. Mereka juga didakwa mempamerkan gambar-gambar lucah di http://alviviswingers.tumblr.com/, antara 6 Julai dan 7 Julai lalu, antara pukul 9 malam dan 2 pagi, mengikut Akta Penapisan Filem 2002.

 

Alhamdulillah  permohonan  Alvin Tan dan Vivian Lee gagal  di Mahkamah Tinggi  untuk membatalkan pertuduhan yang dihadapi atas dakwaan mempersendakan umat Islam dan bulan Ramadan. Hakim Kamardin Hashim dalam penghakimannya berkata, tiada merit dalam permohonan pemohon dan Seksyen 298A(1)(a) Kanun Keseksaan adalah terpakai untuk semua penganut agama.

 

Sebelum ini peguam Alvin dan Vivian cuba memanipulasikan  perkataan Cina ‘ Bak Kut Teh’ kononnya hanya bermaksud ‘daging tulang teh’ dan penggunaan perkataan istilah tersebut tidak mendatangkan sebarang penghinaan kepada agama Islam. Beliau menegaskan, rasa penghinaan tersebut hanya disebabkan kekeliruan dan kurang pengetahuan dalam kalangan beberapa orang penganut Islam sahaja. Sedangkan kita amat maklum bahawa “Bak Kut Teh” amat sinonim dengan babi.

 
Kononnya perkara ini dijadikan isu hangat oleh beberapa ahli politik di Malaysia yang sengaja mengambil kesempatan dengan menambah kekeliruan dalam kalangan masyarakat Islam yang kurang pengetahuan tentang perkara ini dengan sengaja mengapi-apikan isu ini untuk tujuan politik mereka. Mereka mendakwa bahawa Seksyen 298A merupakan satu perundngan berkaitan agama Islam dan tidak berkaitan dengan ketenteraman awam, yang mana skopnya adalah di luar sekatan hak asasi manusia.

 

Hakikatnya Seksyen 298A Kanun Keseksaan diwujudkan bukan khas untuk umat Islam di Malaysia sahaja, sebaliknya untuk memastikan keharmonian masyarakat majmuk. Seksyen ini berbentuk pencegahan jenayah, permohonan pemohon adalah cubaan untuk menghalang tindakan undang-undang ke atas perbuatan yang mengancam keharmonian dalam kalangan masyarakat Malaysia.
Alvin dan Vivian  memohon perintah deklarasi bahawa Seksyen 298A Kanun Keseksaan adalah tidak konsisten dan bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan serta tidak sah di sisi undang-undang. Mereka  juga memohon perintah deklarasi bahawa Seksyen 298A tidak terpakai dan tidak boleh dikuatkuasakan terhadap mereka.

 
Tindakan tegas perlu dikenakan ke atas mereka demi menjaga kesucian dan kedaulatan agama Islam. Semoga ianya menjadi pengajaran yang mahal terhadap mereka yang masih mahu mencuba merosakkan perpaduan dan keamanan di Negara kita.

22 thoughts on “Alvivi Tuduh Umat Islam Prejudis Dan Emosional Diajak Makan “Bak Kut Teh”@”Babi” Bulan Puasa?

  • November 22, 2013 at 12:07 am
    Permalink

    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!
    umno rasis!

    Reply
    • November 22, 2013 at 12:51 am
      Permalink

      haiyaa apek DAPigs , itu puak DAPigs yang hina Islam dan hina Melayu , UMNO pulak lu kata racist .. boloooo punya orang !!!

      Reply
    • November 22, 2013 at 12:51 am
      Permalink

      dap musnah kampung india dan kampung melayu ialah dap rasis

      Reply
    • November 22, 2013 at 8:43 am
      Permalink

      Jadi racist takper, jgn jadi bodoh macam hang double g…

      Okay brah…

      Reply
    • November 22, 2013 at 9:16 am
      Permalink

      laaaaa..cina bukit ni semalam tak dapat candu ke ???

      Reply
    • November 22, 2013 at 4:15 pm
      Permalink

      woooiii double g… berdouble double banggang ko kat sini…. celako punyer cinabeng,….

      Reply
  • November 22, 2013 at 8:16 am
    Permalink

    Kita mahu lihat budak cina itu dihukum.Salman Rushdie dikecam dan diburu cuma dengan tulisan dia sahaja.

    Penghinaan budak cina itu lebih besar dari apa yang salman buat.

    Budak itu bukan hina melayu. Mereka hina lebih dari itu, mereka hina ISLAM. Mereka bukan racist mereka dajal jelmaan iblis.

    Reply
  • November 22, 2013 at 8:43 am
    Permalink

    Kita lihat apa komen penjilat-penjilat Dap dalam isu ini…

    Reply
  • November 22, 2013 at 8:48 am
    Permalink

    orang cina takda maruah.orang cina amalkan seks dulu sebelum kawin.beromen dulu,dlm perut ada hasilnya pastu baru kawin.belum kawin pun dah bawa anak dara tido sebilik dan serumah.mak bapa biarkan jer.mak bapa pun dulu jenis mcm tu jugak.kongkek dulu baru kawin.tak payahlah orang cina nak cakap pasal budaya bersih.sbb mereka pun amalkan budaya kotor.seks bebas,rasuah dan mabuk dah jadi amalan orang cina turun temurun.cilako cina kafir.

    Reply
    • November 22, 2013 at 8:52 am
      Permalink

      Depa tu isle ker???

      Reply
      • November 22, 2013 at 9:09 am
        Permalink

        bukan islam tak perlu bermaruahlah yer,tak perlu budaya bersih la yer.patutlah rasuah,seks bebas,mabuk jadi amalan mereka.bodo

        Reply
      • November 22, 2013 at 10:50 am
        Permalink

        Depa bukan Islam, macam hang lah Mooh Trinity…

        Moohyideeeeen says:

        Tuhan Najib (Son), Tuhan Semah (father), dan Holy Ghost (Tun M)…. Konsep Trinity… Virgin Mary tu..Si Azalina la…

        3:12 PM on November 18, 2013

        http://www.mykmu.net/?p=36975

        Reply
      • November 22, 2013 at 12:43 pm
        Permalink

        so lps ni kalau Cina2 lahanat ni terus hina Islam kau akan jawab “depa ni Isle ke”…kau ni x layak jd Islam la mooh…

        Reply
      • November 22, 2013 at 2:20 pm
        Permalink

        mooh fikiran dangkal….kelu bila baca komen mooh trinity nih…

        Reply
  • November 22, 2013 at 8:51 am
    Permalink

    rrr… siapa yg dapat projel HST High Speed train RM15 bil tu??? Jawab: YTL. Yeoh Tiong Lay. Mamat ni melayu ka???? Siapa kasi kat dia????? jawab: Amenoooo…

    Reply
    • November 22, 2013 at 10:46 am
      Permalink

      Hang jealous dgn YTL ker Mooh!!!

      Kalau bukan YTL, siapa yg hang rasa layak dapat project HST??

      Cuba terangkan sikit!!!

      Reply
    • November 22, 2013 at 12:38 pm
      Permalink

      moon apakah aku tahu politik dap ini mula2 kau salah YTL kemudian kemudian salahkan mmc untuk jatuh dua2 sahabat kerajaan ini,, taktik manakluki dua kawasan sekaligus taktik itu tak berjaya moo dap’ ini bukan china.. kerajaan tak akan bagi projet itu pada talam banyak rasuah

      Reply
  • November 22, 2013 at 10:48 am
    Permalink

    Org cina yang kurang ajar memang longkang busuk.
    Suka aku nak nasihat semua….Org cina yang jahat nyata memang jelas dikeji tapi Org cina yang berbuat baik….berhati2lah. Selalunya ada udang di sebalik mee.

    Reply
  • November 22, 2013 at 11:34 am
    Permalink

    Mooh, kita bukan mempersoalkan siapa YTL dan siapa yang kasi projek kat dia. Yang kita persoalkan ialah tentang sikap kurang ajar 2 ekor cina lahanat ni yang mengajak Umat Islam menikmati juadah Bak Kut Teh yang ada kaitan dengan babi di dalam bulan puasa. Adalah agak menghairankan apabila sebagai orang Islam tak merasa marah dengan penghinaan ini, tapi masih mencari peluang dan ruang nak menyalahkan UMNO. Apa kena mengena YTL dalam kes ini ? Adakah kau nak menyatakan bahawa semua projek mesti bagi pada Melayu ?

    Reply
  • November 22, 2013 at 12:41 pm
    Permalink

    Mooh ni tak payah la kita layan….die ni dah mmg jenis buta hati, hati penuh dendam kesumat sesame bangsa. malah kalau ade kafirun yg hasut mooh utk hapuskn org melayu pon dia akan ke hadapan utk membantu. Bagi Mooh perpaduan Melayu tak penting janji dpt bangkang ape sahaja yg kerajaan buat. Mooh la Pengkhianat Bangsa yg sebenar.org macam ni la yg akan menjahanamkan bangsa Melayu dan Islam itu sendiri…sungguh hairan apabila Mooh tidak langsung rase tercabar apabila kaum Cina semakin rancak memprovokasi org Islam dan Melayu…Mooh, aku nak tanya hang seriously…kalau kau seorang Melayu/Islam apakah sumbangan kau pada Melayu/Islam setakat ni selain dari berterusan menyalahkan UMNO dan asyik membangkang apa sahaja yg dibuat kerajaan…bersihkanla jiwamu wahai Moo…hati kau dah terpalit dgn seribu kehitaman…

    Reply
  • November 22, 2013 at 2:21 pm
    Permalink

    alvivi nih patut kena pijak ramai2… baru puas hati….kurang ajar tak bertempat…

    Reply
  • November 22, 2013 at 10:10 pm
    Permalink

    Ini semua salah PAS…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *