Sandiwara Terbaru Pas, Desak Negeri Yang Dikuasai Pakatan Untuk Laksana Hudud

Share


Oleh: Zul Rawi

Nampaknya menjelang Muktamar Tahunan Pas ke-59 yang akan diadakan pada 2i dan 22 November ini, rakyat bakal disajikan dengan pelbagai drama dan sandiwara terbaru yang menggelikan hati.

Antara kenyataan Ketua Penerangan parti itu, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mengatakan Pas akan mendesak negeri-negeri yang dikuasai oleh pakatan rakyat (Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang) untuk melaksanakan hudud.

Bukanlah niat untuk memperlekehkan usaha parti itu, namun umum mengetahui rakan sekutu mereka DAP dan PKR tidak pernah bersetuju dengan pendirian parti itu yang sering mendakwa ingin memperjuangkan Islam.

Ini kerana DAP memang sejak dari dahulu lagi memang terkenal sikap cauvinisme / ultra kiasunya dan begitu tebal dengan semangat kecinaan mereka. Malah melalui analisa dan kajian yang dilakukan, DAP masih tetap dengan perjuangan aliran sosialis demokratnya, yang ditunjangi dengan fahaman sekular “sama rata sama rasa” dan ingin menghasilkan negara yang berorientasikan Konsep Malaysian Malaysia.

Itu belum lagi diambil kira kenyataan Pengerusi parti itu yang pernah mengatakan untuk meminta mana-mana pemimpin untuk melangkah mayatnya dahulu, sekiranya ingin menjadikan Malaysia sebagai negara Islam. Malah dia melalui kenyataan terbarunya turut mendesak agar Pas dibatalkan pendaftaran kerana disifatkan sebagai sebuah pertubuhan yang berbahaya.

Manakala bagi pihak PKR pula, melalui perjuangan ‘pemimpin anugerah tuhan’ yang ingin membangunkan sebuah negara liberal yang berasaskan pluralisme agama. Malah disebabkan faham pluralisme agamanya itu PKR turut sama memperjuangkan kalimah Allah agar boleh digunakan oleh gereja untuk menerbitkan naskah Bible versi Bahasa Melayu.

Paling menarik, apabila Anwar dengan segala tipu daya dan helahnya telah berjaya mempengaruhi Pas sehingga sanggup menggadaikan dan menggugurkan slogan negara Islam yang menjadi asas perjuangan sejak dahulu dengan menerima konsep negara kebajikan.

Perbezaan ideologi antara ketiga-tiga parti terbesar di dalam pakatan pembangkang ini sudah cukup membuktikan desakan yang cuba dilakukan oleh Pas itu hanyalah sekadar retorik dan sandiwara semata-mata. Ini kerana ramai yang melihat kenyataan Tuan Ibrahim itu hanyalah merupakan kenyataan politik yang bertujuan untuk meraih simpati para perwakilan yang bakal mengundi nanti.

Ini kerana, dengan mengambil kira pendekatan kempen Pas selama ini, sekiranya benar parti itu ikhlas ingin memperjuangkan Islam dan Hudud mereka tidak akan bersifat seperti ‘talam dua muka’.

Di depan pengundi Melayu mereka mencanangkan Islam, namun di depan pengundi Cina dan India mereka menggunakan konsep negara berkebajikan. Seolah-olah konsep Islam tidak layak untuk semua kaum. Jadi dimanakah konsep dakwah yang merupakan sebahagian dari Islam?

Sebenarnya isu Hudud ini sengaja dibangkitkan, kerana Tuan Ibrahim sedar parti itu mempunyai terlalu banyak isu yang dijangka akan berbangkit dalam muktamar Pas pada kali ini. Di samping isu pencapaian dalam PRU-13, isu tahalluf siasi, isu syiah, kalimah Allah, pengaruh liberal dalam Pas dan isu memorandum Comango yang tidak diberi perhatian oleh Pas mungkin antara perkara yang akan dibangkitkan.

Ia terkait langsung dengan asas perjuangan Pas untuk memartabatkan Islam. Isu kalimah Allah menyebabkan dalam kalangan kepimpinan utama Pas bercanggah pendirian. Sedangkan isu itu terhubung dengan persoalan akidah. Isu Syiah menyebabkan Pas tidak ambil pendirian yang jelas sedangkan fahaman Syiah bercanggah dengan fahaman Ahlu Sunnah wal jamaah.

Isu perjuangan Comango sangat jelas bercanggah dengan Islam. Isu Hak Asasi Manusia yang bercanggah dengan syariat tidak dibantah oleh Pas. 54 organisasi Comango sangat jelas anti-Islam dan anti Perlembagaan Malaysia. Mengapa Pas membisu? Lujnah Penyelidikan Pas yang diketuai oleh Dr. Zulkifli tidak membantu.

Isu parasit dalam Pas dan pengaruh Anwariyyun memang diketahui umum. Apakah dukungan Anwar terhadap pluralisme agama menyebabkan Datuk Mujahid tertarik dengan fahaman ini dan menyebabkan beliau menulis dalam sebuah buku yang amat liberal sifatnya.

Isu Pas dalam politik Malaysia bukan sekadar isu kerusi dan kuasa tetapi isu ideologi dan sinergi ulama dan professional. Ideologi Pas ingin memartabatkan Islam dalam sistem kenegaraan. Bila Pas bersetuju melunakkan perjuangannya ke arah negara “berkebajikan” ia sudah lari daripada ideologi. Ia adalah suatu kesilapan besar.

Berbalik kepada isu asal, PKR mungkin tidak akan membantah secara terang-terangan bagi mengelakkan masyarakat Melayu dan Islam mengetahui belang sebenar mereka. Namun DAP sudah pasti bakal menentang habis-habisan sebarang cadangan dan gesaan parti itu untuk melaksanakan hudud bukan sahaja di Pulau Pinang namun turut merangkumi di Selangor dan Kelantan.

Kepada para pemimpin Pas, berhentilah dari terus bersandiwara.



153 thoughts on “Sandiwara Terbaru Pas, Desak Negeri Yang Dikuasai Pakatan Untuk Laksana Hudud

  • November 18, 2013 at 2:21 pm
    Permalink

    Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim accused Prime Minister Datuk Seri Najib Razak of “not being brave” enough to reprimand the United States after whistleblower Edward Snowden exposed a global espionage network by the US and Australia that affected Malaysia as well.

    He said unlike other countries which had taken drastic action to protest against the alleged spying, Malaysia has been slow to react, sending only a protest note from the Foreign Ministry.

    “To date, there is no statement from the prime minister. He is not brave to reprimand the rudeness and unacceptable conduct of the United States,” he said when debating the Budget 2014 which is currently at the committee stage.

    Snowden had alleged that the US was running a monitoring station in its Kuala Lumpur embassy to tap telephones and monitor communication networks.

    Last month, Australian intelligence sources confirmed that XKeyscore, a top secret intelligence tool revealed by Snowden, had been used to spy on Malaysia and other Asia-Pacific countries.

    Reply
    • November 18, 2013 at 3:27 pm
      Permalink

      yang peting pr satu geng dangen amerika dan isreal, kita dah tahu lama pr dah lama dadehkan rahsia negara pada australis

      Reply
    • November 18, 2013 at 3:55 pm
      Permalink

      apa yang boleh kau harapkan anwar ibrahim yang menyokong kepungan Israel terhadap penduduk Palestine moo lembu !!! inilah taraf macai Pakatan

      Reply
    • November 18, 2013 at 4:05 pm
      Permalink

      Lol, what kind of reaction does Nuar Berahi wants from the Prime Minister of Malaysia!!!

      Does Nuar Berahi expects Malaysia to attack the United States of America???

      FYI, USA have no Malaysian government secrets at this moment. However, the USA have ALL the FUKUTAN misdeeds, corruption practice and immoral acts to the people of Malaysia.

      Despite ALL the money given, media coverage, advice to these FUCKUTAN, still FUCKUTAN fails. The frustration is too great and unbearable and SHAMBLE for FUCKUTAN and the USA.

      So, do not be surprise if some FUCKUTAN are killed once they reach USA shore, as these FUCKUTAN owe USA a lot of money. Nuar Berahi punya JUBUK pun tak laku tau Mooh…

      BE AFRAID MOOH!!! I too have your IP address!!!

      Mueh4444

      Reply
    • November 18, 2013 at 10:18 pm
      Permalink

      Tujuan tuan man ialah untuk memancing bantahan dari dap. Sekarang, seluruh mata di malaysia tertumpu pada pas, samaada nak buat ke tidak hudud di kelantan, mereka sdg mengelabah bewak kerana benda yg mereka permainkan dulu kini menjadi tanggungjawab untuk mereka realisasikan iaitu hudud. Pada mereka hudud hanyalah permainan politik, bukan nak dilaksana betul2 pun. Sebab itulah tuan man sedang mengail respon berupa bantahan dari dap, bantahan tersebut dijadikan asas untuk tidak melaksanakan hudud…. Mereka amat risau kerana kini umno telah bersetuju, jadi hanya lah dap harapan terakhir mereka…. Begitulah permainan puak khawarij dlm pas… Agama hanyalah alat menagih kuasa dan populariti …. Tentunya ianya datang secara package bersama wang dan kebesaran.

      Reply
  • November 18, 2013 at 2:22 pm
    Permalink

    UMNO sendiri bila nak laksana??? Sementara memegang tampuk kuasa ni????

    Reply
    • November 18, 2013 at 3:41 pm
      Permalink

      sementara? dah 56 tahun dah lembu oooiii… insyaAllah…. sampai ngko masuk lubang kubor pun masih memegang kuasa…

      Reply
    • November 18, 2013 at 3:54 pm
      Permalink

      yang sibuk murtadkan orang ialah PAS .. tapi PAS sendiri menolak hudud bersama-sama DAPigs dan PKR .. tgk pemimpin PAS sampai hari ni hudud PAS tak lengkap langsung !!!

      Nik ajis ada kuasa laksanakan hudud seperti yang dikatakan Ketua Hakim Syarie Kelantan, Datuk Daud Muhammad .. TAPI jelas nik ajis dan pemimpin lain sendiri taknak laksanakan hudud .. lebih hina lagi nik ajis dan pemimpin PAS sanggup buat fitnah serupa manusia munafik !!!

      Reply
    • November 18, 2013 at 5:14 pm
      Permalink

      kalau islam itu ibarat kek yg 100%. maka yang pastinya umno telah laksanakan 95% islam, hanya hukum hudud yg 5% belum dilaksanakan. umpama rukun islam yg lima, 4 rukun telah dilaksanakan hanya haji belum dilaksanakan kerana belum mampu sbb halangan2 yg tertentu.

      kepada kerajaan pas kelantan yg nak tayang sangat keislamannya, aku nak tanya berapa % islam mereka telah laksanakan.
      * macamana dgn hukum berekonomi beri razeki dan pekerjaan kepada rakyat yg terpaksa berhijrah kenegeri lain untuk cari razeki.
      * macamana dgn hukum beri kemudahan asas terutama air bersih kepada rakyat jelata.
      * macamana dengan hukum menyediakan rumah ibadat , yakni mesjid dikelantan, yg setakad ini kebanyakannya telah uzur sejak dibina kerajaan umno 25 tahun lalu.
      * macamana dgn hukum kekeluargaan dan kemasyarakatan dikelantan yg setakad ini berpecah belah dgn isu kafir mengkafir, aku islam dan kamu tak islam.
      * macamana dgn hukum mendidik akhlak rakyat yg mana dari statistik kelantan banyak pengidap hiv dan aids.
      * macamana dgn hukum menyediakan perumahan yg mencukupi dimana setakad ini banyak rakyat tidak berumah dan duduk berkumpul beranak pinak dalam satu rumah kampong kerana tak ada projek perumahan (yg terhad) untuk dibeli.
      * macamana dgn hukum alam sekitar, kerana kerajaan dan anggotanya sendiri mengambil hasil balak dgn berleluasa tanpa mengira kesan mudarat jangka panjang.
      * mana hukum memberi kemudahan kepada rakyat yg mahu bermusafir kerana lebuhraya yg dijanji hilang entah kemana.
      dan banyak lagi kalau mahu disenaraikan.sebelum ini nik aziz ‘mengampunkan’ wakil rakyat dan lebai besar pas yg terlibat dgn zina..cakap tak serupa bikin. berlagak macam paderi besar yg mengampunkan dosa manusia mengatasi hukum hudud yg dilacurkan untuk untong politik… sudahlah. berapa % pas dah laksanakan islam?

      Reply
    • November 18, 2013 at 10:29 pm
      Permalink

      Gila kut moooo ni? Siapa yang berjanji, siapa yang nak kena buat? Dr hamka lagi teruk, ada ke dia suruh annuar musa bawa hudud ke parlimen? Mentalitinya memang sebodoh moooo ni lah!

      Reply
  • November 18, 2013 at 2:42 pm
    Permalink

    moooh (cap dap kapiak haram jadah) dan pas sama jer, putar belit, penipu besar. tanggung lah di akhirat kelak.

    Reply
  • November 18, 2013 at 3:06 pm
    Permalink

    pas pakai hukum ikut bible je la..korg kan sokong tuhan ada tiga..

    Reply
    • November 18, 2013 at 3:12 pm
      Permalink

      Tuhan Najib (Son), Tuhan Semah (father), dan Holy Ghost (Tun M)…. Konsep Trinity… Virgin Mary tu..Si Azalina la…

      Reply
      • November 18, 2013 at 3:36 pm
        Permalink

        Ishh…hang dengar dari mana Mooh…

        Nicky Ajis ker…

        Mueh4444

        Reply
        • November 18, 2013 at 10:42 pm
          Permalink

          Hush ! WTF tu dia dengan dari Sunday Sormon Father Khalid Samad.

          Reply
          • November 20, 2013 at 12:34 pm
            Permalink

            Pergh…sebijik macam sermon Hannah Yeoh la!!!

            Nampaknya, PAS berjaya dikafirkan oleh DAPigs

            Mueh4444

      • November 18, 2013 at 3:38 pm
        Permalink

        kalau kamu tu Islam, maka kamu Moo, aku rasa dah jatuh kafir dgn mempermainkan Tuhan kepada mahkluk yg ternyata keislamannya atau kamu kena minta maaf kpd nama-nama yg kamu sebutkan tu .. tetapi kamu Moo, kalau dah memang kafir yg menyamar, maka kamu tu memang lahanat dan celaka!

        Reply
      • November 18, 2013 at 3:57 pm
        Permalink

        Mooh ni macam chameleon, time Hari Raya mengaku Islam, time Deepavali jadi Hindu, ni dekat2 nak Krismas dah mengaku percaya konsep trinity pulak. Kau ni ada masalah kecelaruan identiti la Mooh.

        Reply
      • November 18, 2013 at 4:01 pm
        Permalink

        inilah contoh macai Pakatan , mempermainkan agama orang !!! memang pelacur agama laa puak Pakatan ni

        Reply
      • November 18, 2013 at 9:51 pm
        Permalink

        laju je sebut nama tuhan kristian. rajin baca bible bahasa melayu ke?

        Reply
  • November 18, 2013 at 3:11 pm
    Permalink

    Berbanding akhbar-akhbar milik Umno dan komponen BN yang lain, The Star yang dikuasai sepenuhnya oleh MCA, tetap dilihat mempunyai keunikan tersendiri. Sebelum Operasi Lalang, hujung 1987, yang menyaksikan hampir 110 aktivis ditahan ISA tanpa bicara dan penggantungan permit penerbitan beberapa akhbar, termasuk The Star, Watan dan Sin Chew Jit Poh, akhbar ini boleh berbangga dengan kebebasan editorialnya.

    Kita masih dapat membaca pandangan kedua, yang tidak digemari elit pemerintah. Malah, tulisan penasihatnya, Tunku Abdul Rahman juga dilihat berani dan berterus terang. Malah, aparan muka depannya, dengan tajuk besar DETAINED, tentang tangkapan awal 27 Oktober 1987, mudah diingati dan dianggap “klasik”.

    Sepanjang lebih 25 tahun kemudiannya, meskipun kualiti kandungannya terjejas, terutama apabila membabitkan oposisi, The Star masih memuatkan analisis dan sudut pandangan menarik.

    Sekurang-kurangnya masih boleh ditatap berbanding rencana dalam Utusan Malaysia ataupun Berita Harian! Dan saya secara peribadi meminati analisis wartawan kanannya, Joceline Tan, terutama ketika membuat sorotan terhadap situasi parti-parti dalam Pakatan Rakyat. Nampak adil, tidak bias dan cuba mengangkat isu-isu yang cukup relevan dengan tema utama.

    Namun begitu, sikap akhbar ini terhadap Islam cukup menyedihkan. PAS sentiasa digambarkan sebagai parti Islam yang ekstrem dan mengancam kebebasan beragama rakyat bukan Islam.

    Kita tidak perlu menunggu lama untuk membaca laporan penuh syak wasangka dan “bermotif jahat” tentang apa-apa perkembangan berkaitan bukan Islam di Kelantan, misalnya mengenai peraturan kecil di bawah pihak berkuasa tempatan (PBT) Kota Bharu.

    Ketika PAS dianggap parti kecil dan tercorot dalam Pakatan, serta ditohmah menjadi kuda tunggangan DAP, The Star melihat daripada sudut berbeda. Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang cuba ditonjolkan sebagai bakal Perdana Menteri jika Pakatan menang dalam PRU13. Dalam sudut ini, ia berada dalam posisi bertentangan dengan Utusan Malaysia.

    Sokongan perwakilan PAS, dalam muktamar di Kota Bharu pada 2012, kepada Ustaz Hadi sebagai bakal PM dijadikan tajuk muka depan The Star. Tujuannya adalah untuk menakutkan masyarakat bukan Islam, dengan anggapan PAS akan menerajui kerajaan baru dan melakukan pembaharuan yang tidak disenangi non-Muslim.

    Sebagai seorang wartawan, saya sedikit sebanyak dapat memahami fungsi dan peranan politikal The Star ini, terutama untuk menjauhkan masyarakat Tionghua daripada PAS. Tidak pelik pun jika ia menjalankan tugas strategik itu, apatah lagi dalam kedudukan MCA kini pada tahap terburuk.

    Cuma, saya tetap curiga apabila The Star seringkali tidak dapat “menangkap” sensitivi umat Islam, yang diserlahkan dalam beberapa laporan, misalnya hidangan daging babi semasa Ramadan.

    (Dari sudut lain, saya seakan-akan mencemburui kejayaan The Star, terutama untuk kekal sebagai akhbar paling tinggi edarannya dan mungkin prestasi terbaik dalam aspek komersil).

    Justeru, apabila akhbar Inggeris terlaris ini menyenaraikan Peristiwa Memali sebagai, antara kes ajaran sesat terbesar, susulan laporan tentang pembunuhan pegawai kanan Jabatan Agama Islam Pahang, yang dipercayai dilakukan kumpulan Tuhan Harun, saya “dapat memahami puncanya”.

    Selain sikap prasangka The Star, saya lebih suka merujuk dokumen rasmi kerajaan mengenai tragedi berdarah yang mengorbankan Assyahid Ibrahim Libya, anak-anak muridnya dan anggota keselamatan ini.

    Dalam Kertas Putih yang dikeluarkan pada 25 Februari 1986, kira-kira tiga bulan selepas Peristiwa Memali, diakui bahawa operasi polis pada 19 November 1985 itu adalah untuk menangkap Ustaz Ibrahim dan dua orang lain, yang dikatakan terlibat dalam kegiatan jenayah, di bawah ISA.

    Menteri Dalam Negeri, yang juga Timbalan Perdana Menteri, Musa Hitam menyifatkan Ustaz Ibrahim sebagai pelampau agama. Dalam Kertas Putih itu disertakan juga dua gambar, kononnya menunjukkan “tangkal azimat yang digunakan oleh pengikut Ibrahim Mahmood” dan “kolah yang mengandungi air berjampi”. Soal tangkal, jampi dan azimat juga disebut secara khusus.

    Dalam memoir Doktor Umum (terbitan MPH< 2012), Dr Mahathir Mohamad, pada halaman 7 dan 8, telah menyenaraikan beberapa insiden "pelampau Melayu Islam". Tiga insiden dipilih Dr Mahathir sebagai contoh.

    Pertama, pada 26 Mei 1979, kes pencerobohan kuil Hindu, yang mengakibatkan empat terbunuh. Kedua, pada 16 Oktober 1980, di Batu Pahat, Johor, penganut ajaran sesat menyerang sebuah balai polis dan lapan mati. Ketiga, "satu lagi peristiwa yang seakan-akan sama, tetapi lebih serius berlaku pada lewat 1985 apabila seorang lelaki bergelar Ibrahim Libya dan pengikut fahaman sesatnya memberontak di Kampung Memali, Baling, Kedah."

    Difahamkan, Muzium Polis Diraja Malaysia (PDRM), pada skrin di bilik pamerannya, masih menggunakan istilah "ketua penjenayah", merujuk kepada Ustaz Ibrahim.

    Pada hemat saya, selain menuntut sensitiviti The Star, segala dokumen rasmi pemerintah terhadap Peristiwa Memali, termasuk catatan personal tokoh berpengaruh — seperti dalam memoir bekas Perdana Menteri itu — hendaklah diperbetulkan. Semua tohmahan yang sarat dengan motif jahat mesti dibersihkan.

    Kerajaan perlu memohon maaf dan membayar pampasan setimpal kepada mangsa dan keluarga. Jika bekas Ketua Hakim Negara dan lima Hakim Mahkamah Agung yang dipecat dan digantung dalam "krisis kebebasan badan kehakiman" era Dr Mahathir pada 1988 boleh diberikan "pampasan" oleh pentadbiran Abdullah Ahmad Badawi pada April 2008, mengapa pejuang rakyat yang dizalimi tidak berhak, sekurang-kurangnya untuk dipulihkan nama baik mereka?

    Bukan hanya ISA — yang ditentang habis-habisan dan dipertaruhkan dengan nyawa Ustaz Ibrahim — dimansuhkan, malah lebih penting, nama baik semua tahanan akta rimba itu mesti dipulihkan, termasuk sejak zaman Ahmad Boestamam dan Dr Burhanuddin Al-Helmi. (Ramai tidak menyedari, berbeda dengan tahanan-tahanan tanpa bicara yang lain, Ustaz Ibrahim tidak bersedia untuk dikurung begitu sahaja; beliau menentang ISA sehingga nyawanya melayang).

    Sedih sekali, penghormatan Sultan Kedah, yang pernah menziarahi pusara Assyahid Ibrahim Libya, di Pasir Panjang, dan menyiram air mawar, seperti tidak dipedulikan. Maka satu tindakan lebih menyeluruh harus dibuat untuk menghentikan tohmahan tidak berasas ini.

    Semasa meneliti buku Memali Kenangan Seorang Polis (terbitan Marshall Cavendish, 2012), karya Tunku Muszaffar Shah Tunku Ibrahim, Ketua Polis Daerah Baling ketika tragedi berdarah itu berlaku, saya tertarik dengan rumusan penulis pada halaman 99:

    "Ibrahim Mahmood bukanlah seorang penjenayah dan dia juga bukan seorang pengganas komunis yang sangat dikehendaki 'Hidup atau Mati'. Dia cuma seorang ahli politik (yang agak militan, mungkion). Di kalangan masyarakat setempatnya dia seorang Tok Guru yang sangat dihormati."

    AHMAD LUTFI OTHMAN
    KETUA EDITOR
    HARAKAH

    Reply
    • November 18, 2013 at 3:38 pm
      Permalink

      yang pas dok bela dia buat apa dah isa ada jasanya, singapore ada isa ,amerika ada isa, buat apa kerajaan nak bayar papasan pada orang buat hura pada di memali ada orang mana pergi wang tambung jihad memali
      sila jawab mooh

      Reply
    • November 18, 2013 at 3:45 pm
      Permalink

      Hehehe…backing Evangelste DAPster Mooh…

      Kami semua tahu STAR sudahpun dikuasai oleh DAP, tapi MCA masih hold on to it as it churns banyak income pada MCA

      You have to understand Mooh, DUIT adalah TUHAN bagi org2 Cina…

      Banyak mana depa sebut “Jesus Christ”, or how convice they try to say “The father, the son and the holy ghost” or even how loud they sing “How Great Thou Art”, org2 Cina will always regard DUIT is GOD!!!

      Mueh4444

      Reply
    • November 18, 2013 at 3:46 pm
      Permalink

      ko dah lahir ke 1987 tu moo ? setakat copy statement lifti othman , budak 7 tahun pun reti .

      Reply
    • November 18, 2013 at 3:51 pm
      Permalink

      bangangnya kau moo , bukan rahsia lagi the Star tu dipenuhi oleh puak DAPigs !!!

      Reply
    • November 18, 2013 at 3:58 pm
      Permalink

      Hadi Awang sepatutnya kena mintak maaf kpd keluarga Ibrahim Libya & pengikutnya. Kerana mereka taat amanatnya dgn sepenuh hati maka jadilah mereka mcm militan. Tak militan macam mana bila mereka yg memulakan persengketaan dgn menembak mati seorang lnspektor dan seorang Sarjan PDRM.

      Reply
    • November 18, 2013 at 4:30 pm
      Permalink

      Ambik excerpt dari kata2 ketua editor HARAKAH ug Mooh copy paste kat sini!!!

      “Bukan hanya ISA — yang ditentang habis-habisan dan dipertaruhkan dengan nyawa Ustaz Ibrahim — dimansuhkan, malah lebih penting, nama baik semua tahanan akta rimba itu mesti dipulihkan, termasuk sejak zaman Ahmad Boestamam dan Dr Burhanuddin Al-Helmi. (Ramai tidak menyedari, berbeda dengan tahanan-tahanan tanpa bicara yang lain, Ustaz Ibrahim tidak bersedia untuk dikurung begitu sahaja; beliau menentang ISA sehingga nyawanya melayang).”

      Kiranya apa org2 PAS dok kata Ibrahim Libya mati syahid sebab nak tegakkan negara Islam di Malaysia ni TAK BENARLAH ya, sebaliknya Ibrahim Libya mati kerana perjuangkan pemansuhan ISA!!!

      Reply
      • November 18, 2013 at 8:32 pm
        Permalink

        ni yang mnejadi isu gak ni !! kiranya ibrahim libya mati sebab menentang ISA laa !!! hahahahahahahah lawak aku tgk PAS ni sampai orang yang dah mati pun dorang boleh permain-mainkan lagi ..

        Reply
        • November 18, 2013 at 8:35 pm
          Permalink

          Itulah PAS!!!

          Berbelit2 MENIPU!!!

          Reply
          • November 18, 2013 at 10:01 pm
            Permalink

            Dey mooo…ketua editor harakah adalah aka pengerusi seumur hidup persatuan penjual ubat tenaga batin sedunia.

            Ada value ke ?? elek.

      • November 19, 2013 at 12:45 pm
        Permalink

        Bro WTF, lu punya observation memang superb. Out of the box. Mati sebab tak nak kena tahan ISA rupa2nya Ibrahim Libya ni. Ingatkan mati sebab nak pertahankan maruah Islam. Huk aloh…

        Reply
        • November 20, 2013 at 12:40 pm
          Permalink

          Tu la pasal…

          Berbelit2 menipu jer geng2 PAS ni…

          Hakikatnya, Ibrahim Libya mati kerana menentang kerajaan Malaysia atas hasutan dan pemahaman dangkal Amanat Hadi Roi yg melabelkan kerajaan Malaysia adalah kerajaan KAFIR!!!

          Nasib kaulah Hadi Roi dan puak2 PAS yg mengikut Amanat Hadi Roi, sehingakan HARAKAH pun EXPOSE penipuan puak2 PAS!!!

          Reply
  • November 18, 2013 at 3:33 pm
    Permalink

    yesssss….asyik dok kutuk pas memanjang….umno bos bn tunggu apa lagi…tunggu ex-memanda mamak kutty lenyap/mangkat dari mukabumi malaya dulu ke?….hukum jerut hingga mampus pengedar dadah selamba je….molek2 ada….hehe

    Reply
    • November 18, 2013 at 3:39 pm
      Permalink

      Apa kau cerita ni Mek!!!

      Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mengatakan Pas akan mendesak negeri-negeri yang dikuasai oleh pakatan rakyat (Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang) untuk melaksanakan hudud.

      Sedangkan kerajaan Kelantan pun dah 20 tahun luluskan Enakmen Jenayah Syariah II 1993, tak laksanakan pun!!!

      Takkan PAS nak tunggu Nicky Ajis mati kot!!!

      Mueh4444

      Reply
    • November 18, 2013 at 3:47 pm
      Permalink

      lama mek tak komen . sekali komen , terus telanjang bodoh dia .

      Reply
      • November 18, 2013 at 10:02 pm
        Permalink

        hehehehehehehe….hangpa !

        Reply
    • November 18, 2013 at 3:49 pm
      Permalink

      inilah taraf macai PAS , yang sibuk nak buat hudud ni PAS sampai jatuhkan kafir keada orang Islam lain , sampai sanggup berbunuhan macam memali kerana kegilaan pemimpin munafik PAS munafik yang melacurkan agama Islam , sampai anak beranak bermusuhan .. ini semua kerana PAS dah jatuhkan murtad dan kafir sebab isu hudud !!!

      TAPI bila PAS berkuasa mana hudud mekk ??? sampai kat manusia hina PAS macam kau mekk kata Tun M halang TAPI bujuk pulak dah main isu lain konon kena mintak kebenaran Parlimen pulak untuk kerjasama Polis dan jabatan Penjara ..

      sampai kat pemimpin PAS pulak berdolak daih lagi konon ada akta yang perlu kerajaan persekutuan pulak !!!

      Ketua Hakim Syarie Kelantan, Datuk Daud Muhammad pun dah kata Jabatan Kehakiman Syariah bersedia melaksanakannya, hanya menunggu keputusan kerajaan negeri .. sekarang kita boleh nampak betapa munafik dan fasik nya macai dan pemimpin PAS !!!

      Reply
      • November 18, 2013 at 6:01 pm
        Permalink

        Berapa kali mau cakap madey tak bagi…..kenapa baghal sangat macai umno….asas perundangan pun berterabur…ish ish

        Reply
        • November 18, 2013 at 6:07 pm
          Permalink

          Berapa kali nak cakap cerita hudud takder kena mengena dgn Mahathir!!!

          Malah Mahathir pun takder lagi dlm kerajaan Malaysia, tapi kerajaan Kelantan yg tak bayar2 hutang MYR 600 juta tu masih ada lagi dan tak jugak laksanakan hudud!!!

          Reply
          • November 18, 2013 at 10:05 pm
            Permalink

            Marah betu mek…dia tak sabar nak hidup bawah HUDUD PAS…bila suami boleh liwat isteri dan dosa dia kecikkkk sangat-sangat ! cheh ! aku tak sangka hang pun minat kot tuuu.

          • November 19, 2013 at 7:19 am
            Permalink

            Org yg bongok melampau je kata hudud tak de hububgkait dgn madey dan umno…tipu org kampung boleh le bro….ini mesti sumber tv3 suku dan ” kitab” utusan meloya……malang sungguh !!!

          • November 19, 2013 at 10:28 am
            Permalink

            Hehehe…belajar setakat darjah enam nak kata org lain BONGOK!!!

            Kalau Mek kata Hudud ada hubungkait dgn Mahathir dgn UMNO, adakah in bermakna Mahathir dan UMNO yg cadang hudud dijalankan di KELAKNATE???

            Tak mungkin Mek!!!In truth, org2 PAS yg nak buat hudud di KELAKNATE, tapi sampai la ni tak dapat HIDAYAH lagi walaupun Enakmen Jenayah Syariah II 1993 Kelantan dah diluluskan 20 tahun dahulu kerana org2 PAS telah DIKELAKNATE oleh ALLAH SWT

            BE AFRAID MEK…MUEH4444

          • November 19, 2013 at 11:27 am
            Permalink

            Orang kampung dah cerdik Mek. Yang bodoh orang mcm kau jer Mek.

          • November 19, 2013 at 11:30 am
            Permalink

            WTF, aku rasa dia orang kena mesyuarat lagi, sebb hudud yang didraf tak sampai 30 pages. Bila nak buat, baru perasan banyak yg tak kena dan perlu pinda. Itu pasal bila kena batang hidung, sudah jadi pening.

          • November 19, 2013 at 2:02 pm
            Permalink

            Saudara Aurora Borealis

            Puak2 ini akan bermesyuarat selama mana boleh, tapi tak laksanakan hokum hudud di Kelantan !!!

            And next argument from PAS will be berilah kemenangan kepada PAS, DApigs and PGayR untuk menguasai Malaysia…

            In the end, it’s all about UNDI untuk puak2 Asobiyah ni…

          • November 19, 2013 at 6:09 pm
            Permalink

            tak payah laa mek nak buat fitnah , Tun M dah letak jawatan pun PAS taknak buat hudud sampai nik ajis sendiri menolak hudud ..

            2. “Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu.” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

            Hudud dan negara Islam hanya mainan nik ajis dan PAS

        • November 18, 2013 at 7:24 pm
          Permalink

          Mek Esah, PAS dan Nik Aziz dengan mentaliti bangau oh bangau. Wake up Mek…

          Reply
          • November 19, 2013 at 7:21 am
            Permalink

            Mentality nik aziz baik punya….jauh lebih baik dan berkembang berbanding pekat sekular pemimpin umno !!!!!!!

          • November 19, 2013 at 10:40 am
            Permalink

            Mentality Nicky Ajis baik!!!

            Hehehe..kalau betul mentality masih dalam keadaan baik, naper tak boleh MB Kelantan lagi…

            JELAS, NICKY AJIS SUDAH DIKELAKNATI OLEH ALLAH SWT!!!

          • November 19, 2013 at 11:32 am
            Permalink

            Mek Esah, macam kau ni bagi tahi pun kau kata bunga

          • November 19, 2013 at 5:57 pm
            Permalink

            mentaliti nik ajis yang akan meroyan bila kena hujan kau kata bagus mekk ?? wakakakakaka sampai kafirkan orang pasal hudud padahal nik ajis sendiri yang menolak hudud !!!

            hudud dah jadi tak wajib mekk kata hadi awang kakakakaka

        • November 18, 2013 at 8:42 pm
          Permalink

          orang macam kau memang baghal dan bodoh mekk , dasar tak berpelajaran memang senang kena tipu dengan puak munafik pemimpin PAS yang melacurkan hudud !!!

          lawak bila orang tak berpelajaran macam macai PAS mekk nak sembang asas perundangan ..

          woii mekk Ketua Mahkamah Syariah Kelantan sendiri dah cakap hudud ni hanya meunggu kelulusan kerajaan negeri Kelantan je !!!

          Tak payah laa kau nak fitnah kat orang lain , nik ajis dan PAS ajar kau menipu dan buat fitnah kee mekk , dasar tak malu punya macai nak cakap pasal Islam !

          Reply
          • November 19, 2013 at 7:34 am
            Permalink

            Ketua mahkamah syariah kelantan tunggu kelulusan kerajaan negeri?…. Bengap dan benak apa hang punya statement…sebetulnya kelantan yg kena tunggu kelulusan kerajaan pusat ( umno) sejak berpuluh tahun hang tak cakap pulak( sampai skrg tak bagi2 jugak)…… hang tolong cakap sama itu ketua hakim mahkamah syariah kelantan…..” Penantian anda ibarat menunggu buah yg tak nak gugur2″……madey dan umno tak bagi….hehe

          • November 19, 2013 at 10:37 am
            Permalink

            Hang lagi BENAK Mek…

            KOTA BHARU, 7 Okt: Wacana Perlaksanaan Hudud di Negeri Kelantan semalam antara lain merumuskan bahawa Kelantan berhak dan boleh melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II (Hudud) 1993.

            Malah, menurut Ketua Hakim Syarie negeri, Datuk Daud Mohamad salah seorang panel wacana itu berkata, undang-undang itu perlu dilaksana segera kerana sudah 20 tahun diluluskan tanpa perlaksanaan.

            Tambah beliau lagi, bagi mencapai hasrat itu Kelantan perlu segera mewujudkan dua mahkamah iaitu Mahkamah Syariah Khas tiga hakim dan Mahkamah Rayuan Syariah Khas lima hakim.

            “Bagi perlaksanaan hukum ini, pihak kami sudah bersedia dan hanya menunggu keputusan kerajaan Kelantan sahaja dan ia bukannya mudah untuk menjatuhkan hukuman kepada pesalah kerana pesalah atau yang dituduh perlu melalui beberapa proses seperti saksi yang cukup dan sebagainya,” katanya di dewan Teratai Kompleks Darulnaim, di sini.

            Selain beliau, wacana tersebut turut menampilkan Ahli Majlis Agama Islam Dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (Maik), Datuk Mohammad Daud Iraqi dan Pensyarah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Prof Dr Abd Aziz Bari.

            Tambah beliau lagi, Akta Mahkamah Syariah 1965 (Pindaan 1985) juga tidak wajar dijadikan halangan untuk melaksanakan hudud di negeri itu.

            Mengulas dakwaan perlaksanaan hudud bertentangan dengan perlembagaan, Daud pula berkata, Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan memberikan hak yang jelas kepada setiap warganegara mengamalkan agama masing-masing termasuk masyarakat Islam yang mahu mengamalkan hudud.

            Malah, ujarnya sebarang undang-undang yang menyekat kebebasan ini sebenarnya yang patut dipertikai.

            “Perkara 11 memberikan kebebasan mengamalkan agama, kenapa kita nak takut, kita nak amalkan agama kita, kita nak laksana, tanggungjawab ini tertanggung kepada kerajaan yang akan ditanya Allah di akhirat nanti kenapa luluskan enakmen tetapi tidak laksana,” katanya.

            http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/5852-hudud-boleh-dilaksana-di-kelantan

            Kalau hang nak kata kami bengap, mengapa org2 PAS macam hang meroyan bila Ketua Mahkamah Syariah Kelantan kata kena tunggu kelulusan Kerajaan Negeri Kelantan di bawah PAS!!!

            Mueh4444

          • November 19, 2013 at 12:49 pm
            Permalink

            Apa komen anda seterusnya Mek. WTF bagi berita dari Harakah. Takkan nak tuduh editor Harakah kena bayar dengan UMNO.

          • November 19, 2013 at 5:49 pm
            Permalink

            jelas mekk , nik ajis dan pemimpin PAS hanya melacurkan hudud dan mempermainkan Islam sahaja demi politik !

        • November 19, 2013 at 11:25 am
          Permalink

          Power sungguh Madey Mek. Sudah tak jadi PM pun, nak buat hudud kena minta sama Madey dulu. Buku LAW mana kamu berguru ni Mek?

          Reply
    • November 18, 2013 at 4:22 pm
      Permalink

      janganlah terlalu ghairah dan berbangga dengan cadangan yg baru cadangan apabila ketua hakim syarie istiharkan dulu bahawa pihak jab. agama islam sedia laksanakan hudud jika kerajaan negeri sanggup menyediakan prasarana terutam lantikan hakim yg mencukupi.sedangkan kerajaan negeri sebelum itu diam membisu dan terkedu lalu kelamkabut bila Datuk Daud Muhammad membuat kenyataan.

      kita nak dengar apa cadangan aziz bari kepada kerajaan kelantan.perlu diingat kita tidak mahu perlaksanaan hudud spt di Libya, Pakistan dan Nigiria yg terlaksana setakad setengah jalan.

      apakah kerajaan kelantan sudah pasti rakyatnya sudah bersedia sedangkan perangkaan penyakit hiv dan aids tertinggi menggambarkan rakyat kelantan masih menganggap zina dan melanggan pelacur samaada dlm negeri atau di thailand adalah perkara biasa.

      apakah statistik bahawa rakyat kelantan terpaksa berhijrah keluar negeri untuk cari makan adalah gambaran kerajaan negeri tidak menyediakan pekerjaan yg cukup kpd rakyat, dan adilkah untuk memotong tangan pencuri yg tidak ada punca razeki.

      memberi air bersih untuk diminum oleh rakyat pun kerajaan tak mampu..itupun dah dikira sebai satu jenayah dan tidak bertanggongjawabnya kerajaan kelantan kepada rakyat.

      dalam zaman sains dan teknoloji dimana kejadian rogol, zina boleh berlaku didalam bilik yg tidak menyediakan 4 orang saksi, maka adalah kerajaan kelantan boleh menerima besi atau cctv sebagi saksi.begitulah juga kes pembunuhan yg memerlukan bantuan sains dan teknologi yg canggih tanpa 4 saksi adakah perkara itu sudah disiap sediakan terutama dipihak peguam dan hakim syarie untuk memahaminya..kita tidak mahu perundangan hudud ditertawakan dan melibatkan kontrovesi apabila pulak terlibat kes yg melibatkan bersama yg islam dan yg bukan islam.

      janganlah anggap semuanya mudah.hukum hudud adalah hukum Allah, hudud adalah hukuman terbaik..tetapi masaalahnya umat islam masih daif untuk melaksanakan hukum Allah itu hingga gagal dibeberapa negara islam yg majoritinya islam spt dipakistan dan libya. dan dikelantan sendiri, boleh kita yakinkah akan berjaya kerana selepas 25 tahun kerajaan negeri masih terkial-kial dan mencari alasan menangguh.. walaubagaimana pun kita berdoa ianya akan berjaya..sekali bermula dan selama-lamanya berterusan, jangan sekerat jalan.

      Reply
  • November 18, 2013 at 3:41 pm
    Permalink

    Belajar untuk berpijak dibumi nyata wahai makhlok PAS. Hentikan… jangan beritahu umum yang PAS akan buat kapal terbang esok kerana untuk buat basikal pun PAS tak ada pakar.

    Cerita hudud adalah sebuah cerita dongeng lagha yang berdosa untuk didengar. Besar lagilah dosa untuk PAS terus menerus menyanyikannya.

    Sedar pada kemampuan diri.
    Jangan sekadar bercerita, bila tidak mampu laksana, habis semua orang disalahkan. Umno contohnya, hanya pernah beri pendapat bahawa hudud boleh dilaksana dinegara yang penganut islamnya melebihi peratusan besar dari yang bukan islam. Hudud sukar dilaksana dinegara yang ada 60% sahaja umat islam dinegara majmuk rakyatnya ini.

    Umno tidak pernah menentang. Tidak pernah guna mahkamah untuk menentang, tidak juga pernah mencabar PAS untuk langkah mayat sesiapa bagi perlaksanaannya.

    PAS harus sedar jika karpala singh berdehem lagi sekaLI, akan terkencing terberak pemimpin mereka nanti.

    Reply
    • November 18, 2013 at 6:08 pm
      Permalink

      Umno tak pernah menentang ?….kahkahkah….baghal nya cai umno…benak tahap mega….umno bukan sekadar menentang….umno terus tutup pintu untuk hudud di kelantan… ( bagi le 14 juta alasan pun, umno meme fobia bila sebut hudud )….bapak2 umno ni kan berpendidikan sekular tegar….cuma beberapa kerat je “cintakan” hukum hudud ni…. Kesian balaci umno kat mykemut ni…..hehe

      Reply
      • November 18, 2013 at 6:12 pm
        Permalink

        Tutup pintu hudud!!!

        UMNO bukan Tuhan la Mek, sampaikan walaupun kerajaan Kelantan dah luluskan Enakmen Jenayah Syariah II 1993, masih lagi tak dapat hidayah nak laksanakan hudud di negeri Kelantan…

        Mek Esah says:

        Kita abaikan dulu hussam ye…mungkin jiwanya agak sikit kacau skrg..hehe…..apa pun sama2 kita berdoa agar umno diberi hidayah supaya cintakan hukum Allah dan agar tidak selalu berdalih….
        9:42 AM on October 25, 2013

        WTF says:

        LOL, baru aku tahu kenapa kerajaan negeri Kelantan tak laksanakan hudud walaupun Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dah 20 tahun diluluskan di DUN Kelantan.

        Puak2 PAS tak diberi HIDAYAH rupanya!!!

        PADANLAH ASYIK KENA KELAKNATE JER PUAK2 PAS NI!!!
        11:37 AM on October 25, 2013

        gambus says:

        maknanya daripada cakap kau mekk !!! pemimpin PAS yang dah kafirkan berjuta umat Islam malaysia kononnya Hudud ni WAJIB masih tidak mendapat hidayah dan bersikap penuh fasik !!!
        4:40 PM on October 25, 2013

        http://www.mykmu.net/?p=36109

        Reply
        • November 19, 2013 at 7:39 am
          Permalink

          “…..apa pun sama2 kita berdoa agar UMNO diberi hidayah supaya cintakan hukum Allah dan agar tidak selalu berdalih….”

          Reply
          • November 19, 2013 at 10:38 am
            Permalink

            Apa2 pun, kami semua tahu puak2 PAS tak diberi HIDAYAH kerana telah DIKELAKNATE oleh Allah SWT!!!

          • November 19, 2013 at 12:19 pm
            Permalink

            Mek bila sudah terperangkap dengan kenyataan sendiri yang berbelit, terus masuk gear satu balik….hahahaha…macai tahap dewa..

          • November 19, 2013 at 12:50 pm
            Permalink

            Hahahahaha… (x300). What say you Mek. Kalau orang atas tak diberi hidayah apatah lagi dengan macai kutip najis macam Mek ni.

          • November 19, 2013 at 5:54 pm
            Permalink

            nak bagi hidayah ??? patutnya kau doakan pemimpin PAS yang munafik tu diberi hidayan mekk , sampai hari ini hudud PAS hanya setebal 52 mukasurat , sampai hari ini prasarana untuk hudud langsung takde !! jawatankuasa teknikal hudud pun baru diwujudkan tahun lepas !!!

            PAdahal dah 20 tahun pemimpin celaka hina dan keparat PAS dah murtadkan dan kafirkan sesama Islam … sampai hadi awang kata hudud dah tak wajib !!!

      • November 18, 2013 at 8:25 pm
        Permalink

        yang bagi alasan sampai taknak buat hudud ni pemimpin PAS mekk !! tgk hadi awang dulu bukan main sampai jatuhkan muirtad sesama islam jika tak buat hudud TAPI bila dia menang tyerengganu habis hudud ni dah jatuh tak wajib pulak !!!

        tgk nik ajis fitnah kata dihalang Tun M , tapi ketua mahkamah syariah kelantan sendiri dah bongkar sikap munafik nik ajis dan pemimpin PAS dengan memberitahu hudud hanya menunggu kelulusan kerajaan negeri kelantan je !!!

        jadi kenapa PAS tak buat dan sampai jatuhkan hukum tak wajib mekk !!! ini jelas PAS hanya melacurkan agama Islam dan mempermainkan hudud je !

        Reply
        • November 19, 2013 at 7:46 am
          Permalink

          Sikit pun tidak FITNAH….madey meme tak bagi hudud dilaksanakan di kelantan…..dikatanya ” hudud pas” semata2 alasan supaya hudud tidak dilaksanakan di kelantan….ini lah wajah sebenar pemimpin ….kesatuan kebangsatan melayu…..berbelit2 lidahnya. !!!!!!

          Reply
          • November 19, 2013 at 7:58 am
            Permalink

            ROFL…. PAS takut Mahathir yg takder kuasa dari takut Allah…

            Walhal, memang kerajaan Kelantan tak laksanakan hokum hudud ni….dah 20 tahun dah Enakmen Jenayah Syariah II 1993 diluluskan…

            Mueh4444

          • November 19, 2013 at 5:51 pm
            Permalink

            sampai Tun M berhenti pun pemimpin PAS takut nak buat hudud konon Tun M tak bagi kakakakaka ni jelas satu fitnah mekk , pemimpin PAS berdolak dalih lepas menjatuhkan murtad dan kafir sesama Islam .. jelasnya pemimpin PAS adalah pelacur hudud sebenar !!! pemimpin PAS termasuk nik ajis ialah munafik dan bangsat !

          • November 19, 2013 at 5:55 pm
            Permalink

            Weiii mek esah tongong sokmo…setakat lidah tu berbelit belit tak pa jugak tapi ada lidah pemimpin no.2 parti hamPAS tu lidah dia menjilat jilat pepek bini oghang kawan separti dulu…sampai bulu pepek terkelat kat rengkong dia dan dahi bau bacin tau tak mek esah…?

  • November 18, 2013 at 3:57 pm
    Permalink

    OK kita cerita ameno parti yg memegang tampuk kuasa hari ini, yg kununnya parti melayu terbesar, yg mana melayu=Isle. Bila nak laksana hudud???

    Reply
    • November 18, 2013 at 4:13 pm
      Permalink

      Eh…yg desak negeri-negeri yang dikuasai oleh FUCKUTAN (Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang) untuk melaksanakan hudud adalah Tuan Ibrahim Tuan Man, iaitu Ketua Penerangan parti PAS

      Hang tak setuju ker dgn Tuan Ibrahim Tuan Man, sampai nak DIVERT isu lak!!!

      Mueh4444

      Reply
    • November 18, 2013 at 4:33 pm
      Permalink

      bila kena jolok dgn Datuk Daud Muhammad yg dah bosan dgn kerajaan Kelantan, barulah semua exco dan MB kelamkabut.. baru aziz bari diminta buat kajian. kajian dan 25 tahun.. elok kaji di pakistan, libya dan nigeria..belajar apa sebab mereka laksana sekerat jalan hukum hudud… jangan syok sendiri setakad dgn kenyataan dan kenyataan.

      Reply
    • November 18, 2013 at 8:21 pm
      Permalink

      yang sampai jatuhkan murtad pada sesama Islam tu puak hina PAS moo lembu , patutnya kau suruh PAS yang buat !! sedangkan kuasa dah ada kat tangan tu !!!

      Reply
    • November 18, 2013 at 10:08 pm
      Permalink

      alaaaa moooo…nak laksanakan hudud Kelantan style ke, Terengganu style ???

      hudud PAS ada macam-macam style ! by the way moooo…mana pi duit tabung lahad datu pemuda PAS ?? balu-balu tentera yang terbunuh, dah comfirmkan tiada bantuan apa-apa dari PAS !!

      duit tu pi mana ????

      Reply
      • November 19, 2013 at 7:48 am
        Permalink

        Letih le mau cakap….skrg kita tunggu hudud umno style pulak…ada berani ????

        Reply
        • November 19, 2013 at 7:55 am
          Permalink

          Pulak!!!

          Mek menjawab bagi pihak Mooh nampak!!!

          Reply
        • November 19, 2013 at 2:02 pm
          Permalink

          Menjawab tanpa fakta, memang letih.

          Reply
        • November 19, 2013 at 6:11 pm
          Permalink

          hahaha yang sibuk kafirkan dan murtadkan orang pasal hudud ialah PAS , bila kita suruh buat dia pulak nak tgk style hudud UMNO pulak .. memang munafik laa puak hina PAS ni

          Reply
  • November 18, 2013 at 3:58 pm
    Permalink

    PARLIAMENT Anwar Ibrahim has lashed out at the government for failing to hold Attorney-General Abdul Gani Patail accountable over the loss of Batu Puteh in a territorial dispute at the International Court of Justice (ICJ)

    Reply
    • November 18, 2013 at 4:09 pm
      Permalink

      I also would like to kick Gani Patail ass for not be able to convince the judge that Nuar Berahi shall go to jail for being a BISEXUAL dan aktiviti seks LUAR NIKAH…

      However, the judge is convince air mani Buar Berahi ada dalam lubang jubur Saiful

      Hang ingat Nuar Berahi jer tak suka Ghani Patail!!!

      Mueh4444

      Reply
      • November 18, 2013 at 10:10 pm
        Permalink

        hehehehehe…tu anwar Ibrahim tak mau complain pulak !!

        Reply
    • November 18, 2013 at 8:28 pm
      Permalink

      kami juga meminta Gani Patail ditukar sebab menyebabkan kaki liwat macam anwar boleh lepas dengan mudah walaupun bukti banyak !!!

      Reply
  • November 18, 2013 at 3:59 pm
    Permalink

    Anonymous_4031 Pulau Batu Puteh is not a piece of rock as the former Foreign Minister announced after the loss to Singapore at the 16-member International Court of Justice.If it were a mere piece of rock, why fight the case at ICJ at great cost and blazing publicity? Now that it was revealed that fabricated evidence was used to argue the case, PM Najib should question the AG who led the purportedly -strong legal team. As William Shakespeare would have it ” it was all sound and fury but signifying nothing ” , it was too true to our liking.As PM, Najib should open his mouth and ask the Ag questions. It is defeaning silence. The Malaysian people should demand and get an answer and not “elegant silence.” Or is it a case of ” you- help- and- I- help ” theory?The loss of Pulau Batu Puteh must not be whitewashed just like the mural painting on a Johore wall had been whitewashed. The Parliamentary Speaker should consider this issue as ” urgent, importamnt and of public ” interest.
    21 minutes ago | Report

    zar Ada berani ke?? Sama2 Ada Rahsia…
    21 minutes ago | Report

    hello As Najib said previously, “You scratch my back, I scratch yours!” Najib is indebted to Gani on the Altantuyaah case and probably he (Gani) has records of this indebtedness; so how to reprimand/take action against Gani?
    25 minutes ago | Report

    wg321 One day Singapore is going to become an oil producing country. They are taking their time to go for oil exploration. Under the UN Convention on the Law of the Sea, Singapore has the special rights over the exploration and use of marine resources including fisheries, oil and gas production stretching 200 nautical miles (370 km) from the coastal baseline of Pulau Batu Puteh. This is called Exclusive Economic Zone (EEZ). What has happened to Ketuanan Melayu. Where is Ibrahim Ali of Perkasa?
    33 minutes ago | Report

    Reply
    • November 18, 2013 at 4:15 pm
      Permalink

      Hang copy paste sampai copy paste comment org lain Mooh!!!

      Hehehe…MEROYAN Mooh hari ni!!!

      Mueh4444

      Reply
      • November 18, 2013 at 10:14 pm
        Permalink

        Aku suruh dia eksport cai tranungkite mai sini, dia bawa mai 2/3 ekor budak wad gila…tah mana pi dah depa tu.

        La ni cai dia tak bawak, dia copypaste la pulak.

        mooo aku rasa kalau atuk nenek hang tau perangai hang la ni, depa tentu tak kan jijak kaki ke Tanah melayu, hang buat malu keturunan chinnai big time !!

        Reply
    • November 18, 2013 at 4:21 pm
      Permalink

      Parah betul tahap paria si Mooh, dah takde artikel bangang nak dicopy and paste, dicopy nya pulak komen2 dari orang lain. Oh my English…

      Reply
      • November 18, 2013 at 4:33 pm
        Permalink

        Memang parah bro…

        Lima tahun PARAHNYA…

        Ditakdirkan PRU14 FUCKUTAN tak menang lagi, aku rasa Mooh terus terjun bangunan macam Teoh Beng Hock

        But dun worry Mooh, org2 PAS akan pasang colok untuk hang!!!

        Reply
        • November 18, 2013 at 6:12 pm
          Permalink

          Kalau tak menang lagi dlm PRU14 ni……msia masih gerhana lagi le jawabnya…..

          Reply
          • November 18, 2013 at 6:14 pm
            Permalink

            Gerhana!!!

            Hang punya selalu GERHANA ker Mek!!!

            Mueh4444

          • November 18, 2013 at 7:26 pm
            Permalink

            Kalau tak menang lagi dlm PRU14 ni……PR masih sawan lagi le jawabnya….. Ho ho ho

          • November 18, 2013 at 8:14 pm
            Permalink

            gerhana ?? tapi aku tgk pemimpin PAS dan pakatan semuanya kaya raya .. macai yang tak berpelajaran macam kau jee yang ‘gerhana’ mekk hahahahaha

          • November 18, 2013 at 8:27 pm
            Permalink

            itulah PAS , sampai ada video seks pun tetap disanjung .. inilah Islam PAS pada mekk !

          • November 19, 2013 at 12:15 pm
            Permalink

            gerhana datang bulan ke mek,,xpa mek,,hudud PAS boleh sondol anal…

  • November 18, 2013 at 4:31 pm
    Permalink

    PAS nak laksana HUDUD dia bukan HUDUD dalam Al Quran pun.

    Tak payah pening2 suma tau PAS kencing saja. Masalah basic need mcm air pun tak boleh selesai ni kan pulak masalah HUDUD.

    Deyyy PODAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply
  • November 18, 2013 at 4:31 pm
    Permalink

    PAS nak laksana HUDUD dia bukan HUDUD dalam Al Quran pun.

    Tak payah pening2 suma tau PAS kencing saja. Masalah basic need mcm air pun tak boleh selesai ni kan pulak masalah HUDUD.

    Deyyy PODAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply
    • November 18, 2013 at 6:15 pm
      Permalink

      Haaaa kan dah cakap…balaci pun dah pandai cakap hudud itu adalah ” hudud pas”….alasan memanda kutty untuk menolak hudud yang dicadangkan oleh pas dulu……harap2 tidak bertanduk le kucing tu utk umno buat hudud….

      Reply
      • November 18, 2013 at 7:29 pm
        Permalink

        Quran ada satu, kenapa hudud Kelantan dan hudud Terengganu berbeza intipatinya. Satu Isle dan satu lagi Islang? Cari lah alasan lain Mek, janganlah nak point kat Tun M aje. Satu jari kita hala ke orang, empat jari hala ke kita balik. Oh my english…

        Reply
        • November 18, 2013 at 10:17 pm
          Permalink

          enakmen hudud d buat manusia bukan Allah. Tapi rujukan mereka tetap Quran dan Hadis. Kenapa ahli sunnah waljamaah ada 4 imam(Hanafi, hambali, maliki dan syafie). Malah ada banyak perkara yg. bercanggah.. antaranya batal wudhuk, ada yg. batal sentuh selaki/perempuan ada yg. tak batal.(contohnya). Apakah hang nak kata Ahli Sunnak Waljamaah ni tak betul, tak ikut Quran?

          Reply
          • November 18, 2013 at 10:29 pm
            Permalink

            KALAU AKIDAH PUN DAH TAK BETUL, ALLAH BOLEH DIBAGI BAGI UNTUK DITRINITIKAN OLEH KRISTIAN, JANGANLAH SIBUK NAK CAKAP SOAL QURAN ATAU SAHIH TIDAK AHLI SUNNAH WALJAMAAH… BETULKAN DULU KETUHANAN KAMU YG GOYANG TERHADAP ALLAH YG SATU BUKAN TIGA!

          • November 19, 2013 at 12:13 am
            Permalink

            macamana kau kata Quran dan Hadis sedangkan dengan jelas hudud PAS menghalalkan suami sodom isteri !! yang kelakar tu sampai sekarang tak diperbetulkan !!!

            Dan yang paling best hudud PAS bukan dirangka dan dibuat oleh Dewan Ulamak PAS .. tapi oleh seorang amnusia yang dibayar sebanyak rm500 ribu !!! Dewan Ulamak PAS dan Nik ajis hanya kangkang dan kayakan diri masing-masing !!!

            Nik ajis dan pemimpin PAS jelas hanya mengangkang dan kafirkan orang mengenai hudud !!!

          • November 19, 2013 at 8:03 am
            Permalink

            Are you trying to equate puak yg setuju kalimah Allah digunakan sbg kata ganti nama tuhan dalam Bible setaraf dgn Imam Hanafi. Imam Hambali, Imam Maliki dan Imam Syafie???

            Yg pasti PAS tidak dikitiraf sbg mazhab baru dalam Ahli Sunnah Waljamaah, so you cannot equate PAS dgn Imam Hanafi. Imam Hambali, Imam Maliki dan Imam Syafie.

      • November 18, 2013 at 8:17 pm
        Permalink

        mestilaa mekk hudud PAS yang hanya setebal 52 muka surat !! ini jelas PAS hanya ingin mempermainkan dan melacurkan hudud jee !!! lebih berpuluh tahun PAS murtadkan dan kafirkan orang serupa manusia hina , manusia keparat yang munafik TAPI jelasnya sampai sekarang hudud PAS tak pernah lengkap dan banyak salah …

        Reply
        • November 18, 2013 at 10:18 pm
          Permalink

          hudud umno berapa helai pulak?
          Atau takda langsung, baru cadang dah kena cantas.

          Reply
          • November 18, 2013 at 10:23 pm
            Permalink

            kau ni bujuk adalah menang sorak, kampong tergadai…memang kau dan puak kamu adalah LEBAI MALANG! kau cananglah hudud, hudud, hudud.. semuanya tiada erti apabila ALLAH pemilik hudud telah kamu DAN PUAK KAMU telah jual kepada kristian untuk ditrinitikan..berdegar-degar, terjerit-jerit, jubur bertabur taik, najis..

          • November 18, 2013 at 11:53 pm
            Permalink

            cadang kau kata bujuk ?? Kau tanya UMNO buat apa ?? yang sibuk kafirkan orang ialah pemimpin PAS … dulu berpuluh tahun pemimpin celaka hina PAS jatuhkan kafir dan murtad sesama Islam dalam isu hudud ni !!! sampai berbunuhan dan bermusuh sesama islam akibat daripada pemimpin PAS yang gila tolol dan penuh baruah menjual agama dan mempermainkan Islam !

            Pemimpin PAS adalah pemimpin hina !! mempermainkan hukum Allah dan melacurkan hudud demi kuasa !

            Jadi mana dia woi pemimpin celaka PAS semua tu !!! dah berjuta pemimpin PAS kafirkan umat Islam dan membuat umat Islam berbunuhan dan bermusuhan sesama sendiri !!! sampai hari ni hudud PAS tak siap lagi ! kepala hotak kau laa !

          • November 19, 2013 at 2:08 am
            Permalink

            gambus, ko ni PDL ke?

          • November 19, 2013 at 10:17 am
            Permalink

            It does matter if gambus is PDL or whatever…

            What does matter is WHEN IS PAS GOING TO LAKSANAKAN HUDUD IN KELANTAN!!!

            Before this coming Christmas, after Kapal Sinki Whilchair DIE or is it you are waiting for Nicky Ajis to DIE

            Mueh4444

          • November 19, 2013 at 6:12 pm
            Permalink

            kenapa bujuk , kau dah takut dengan kebenaran .. aku bukan macam hina Pakatan macam moo lembu yang kena guna dua nick .. wakakakakakaka

        • November 19, 2013 at 7:59 am
          Permalink

          Hang dah tengok ke draf hudud setebal 52 muka surat tu?…. Mana yg lengakap atau mana yg kurang lengkap….atau pun hang sekadar melopong kat tv3 suku sebagai sumber rujukan sahih sambil mendengar ulasan2 lebai upahan umno dan keesokan pagi nya hang merujuk ” kitab” utusan meloya hang ?…rentikan la !!!!!!

          Reply
          • November 19, 2013 at 10:18 am
            Permalink

            Hehehe…bila PAS nak laksanakan hokum hudud di KELAKNATE…

            Before this coming Christmas, after Kapal Sinki Whilchair DIE or is it you are waiting for Nicky Ajis to DIE

            Mueh4444

          • November 19, 2013 at 6:14 pm
            Permalink

            celaka punya puak hina PAS , melalak pasal hudud sampai murtadkan dan kafirkan orang TAPI tak pernah baca draf hudud PAS ?? kau bangang nak mampus laa mekk ..

            inilah taraf pencacai hina puak PAS .. aduhhhh kalau kau tak faham isu jangan sibuk nak cakap , ini maknanya bodoh nak mampus laa kau ni mekk

      • November 18, 2013 at 8:30 pm
        Permalink

        La…betullah KerisMelayu cakap!!!

        Mana ada dalam Al-Quran menyatakan tiada hukuman Hudud dikenakan ke atas suami yg SODOM isteri!!!

        Hang pernah dengar ker Mek??? Hang sendiri pun cakap LIWAT BERDOSA!!!

        sireh ke gagang says:

        mek sokong aktiviti meliwat isteri ?dlm hudud yg PAS draf tu , dibolehkan meliwat isteri . mek suka kena liwat ? cuba jawab.
        10:48 PM on October 24, 2013

        Mek Esah says:

        Eeehhh mana ada….ni baru betul fitnah…..berdosa tau liwat meliwat ni
        10:05 AM on October 25, 2013

        http://www.mykmu.net/?p=36109

        Amacam Mek!!! Salah tak LIWAT tu!!!

        Mueh4444

        Reply
        • November 18, 2013 at 10:20 pm
          Permalink

          jangan permainkan hudud.. tak tau p belajar.

          Reply
          • November 19, 2013 at 12:01 am
            Permalink

            terang dan jelas yang mempermainkan hudud ialah PAS , sampai menghalalkan sodom antara suami isteri ini kee amalan mak bapak kau dan keluarga kau bujuk ??? jijik punya manusia !!!

          • November 19, 2013 at 2:07 am
            Permalink

            Mana ayat yg. kata HALALKAN SODOM ISTERI?
            Jangan terikut kata Zul Kulim tu bro.. K’jaan k’tan hanya tak masukkan hukum sodom isteri sebagai sebahagian dari hudud, BUKAN MENGHALALKAN SODOM ISTERI. Jauh taklik ko tu bro..
            Sekarang berapa ramai pulak orang yg. baca dan percaya tulisan ko. Macamana ko nak betulkan kefahaman mereka?

          • November 19, 2013 at 9:01 am
            Permalink

            LOL!!! Aku quote kata2 Mek Esah yg kata berdosa seorang suami meliwat seorang isteri, hang tuduh aku pulak permainkan hudud…

            Masa Hadi Roi kata hudud hanya 0.0000001% dalam Al-Quran, hang tak kata pun Hadi Roi permainkan hudud

            DOUBLE STANDARD KER BUJUK!!!

            Anyway, takder siapa yg kata liwat antara suami isteri ni halal, dan dalam kes ini, takder siapa pun bincang konteks liwat antara suami isteri dlm Enakmen Jenayah Syariah II 1993 Kelantan.

            However, dalam seksyen 14, bahagian IV dalam ENAKMEN KESALAHAN JENAYAH SYARIAH (HUDUD DAN QISAS) TERENGGANU 1423H/2002M menjelaskan takrifan yg totally wrong. You can refer it here

            http://www2.esyariah.gov.my/esyariah/mal/portalv1/enakmen2011/State_Enact_Ori.nsf/100ae747c72508e748256faa00188094/3153984fd333c9c048257385002c3dd7?OpenDocument

            Now, sejak bila pulak perbuatan suami liwat isteri ditakrifkan sbg bukan LIWAT???

            Kalau rujuk Hadis Rasullah, jelas meliwat isteri atau memasukkan zakar ke dubur isteri adalah haram. Sila rujuk di bawah:

            “Berjimaklah melalui depan atau melalui belakang. Jauhi dari memasukkan zakar ke dalam dubur dan berjimak semasa haid.” (Riwayat An-Nasai)

            Sekiranya rujuk hadis di atas, sepatutnya takrifan liwat dalam ENAKMEN KESALAHAN JENAYAH SYARIAH (HUDUD DAN QISAS) TERENGGANU 1423H/2002Mberbunyi begini:

            “Liwat ialah suatu kesalahan yang merupakan persetubuhan di antara seorang lelaki dengan seorang lelaki yang lain atau di antara seorang lelaki dengan seorang perempuan yang dilakukan di luar tabii iaitu melalui dubur.”

            Jadi, adakah takrifan PAS yg perbuatan Liwat antara suami dan isteri bukan perbuatan liwat???

            Sila jelaskan dgn lebih lanjut!!!

          • November 19, 2013 at 10:01 am
            Permalink

            I look overall dalam draft ENAKMEN KESALAHAN JENAYAH SYARIAH (HUDUD DAN QISAS) TERENGGANU 1423H/2002M, even structure rang undang2 pun berterabur.

            Adalah lebih baik letak semua takrifan dalam dalam Seksyen 2: Tafsiran dalam Bahagian I dlm draf Enakmen tersebut rather than buat segala tafsiran dibuat bersepah2 dalam keseluruhan Enakmen tersebut.

            In bagi mengelak org yg tidak mengetahui undang2 membuat tafsiran berbagai2 not knowing which is the order of precedence ketika membaca draft undang2 tersebut.

          • November 19, 2013 at 6:23 pm
            Permalink

            ni bukan zul nordin jee cakap ramai lagi yang dah tulis .. kau bawakkan aku FASAL 16 HUDUD Kelantan !!! kau tunjuk dan tulis kat aku !!! jangan lupa tunjukkan aku juga FASAL 17 dan FASAL 18 hudud kelantan .

            Kesalahan liwat hendaklah dihukum dengan kesalahan yang sama dengan zina .

            Jadi aku tanya kau , hubungan seks suami isteri main bontot ni dipanggil apa ?? bukan dipanggil liwat ?? ok sekarang bagi tau apa ???

            kau tunjukkan kat aku liwat suami isteri di panggil apa ?? ni jatuh dalam FASAL mana ??? kalau kau kata bukan hudud bagi aku undang-undang mana satu ???

            Kau kata hudud PAS dah lengkap , kalau dah lengkap dan dah terangkan semuanya SEKARANG bagitau aku ia jatuh dalam fasal mana dan undang-undang mana ??

            Jangan kau larii bujuk macam manusia celaka dan bacul serta munafik .. jawab aku !!

          • November 19, 2013 at 6:26 pm
            Permalink

            hehe saudara WTF menarik ni , bujuk kata main bontot antara suami isteri bukan dalam hudud .. kalau macam tu main bontot antara suami isteri dipanggil apa ??

            bujuk ni adalah macai yang hebat tentunya dia dapat menjawab .. hehehehehe cerita pasal hudud macam nak runtuh tentunya bujuk dah baca hudud PAS kelantan mengenai hukum liwat antara suami isteri hehehehehehe

            cepat bujuk jawab jangan tak jawab

          • November 20, 2013 at 12:45 pm
            Permalink

            Mana BUJUK ni!!!

            Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

            Lain kali, JANGAN TAKBUR BUJUK dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

          • November 20, 2013 at 3:52 pm
            Permalink

            Oh my!!! Kalau saudara gambus tak sebut Fasal 16 dalam Enakmen Jenayah Syariah II 1993 Kelantan, aku pun takkan tahu depa luluskan di DUN Kelantan definisi liwat tak termasuk liwat antara suami isteri!!!

            Fasal 16: Liwat dalam Bahagian I: Kesalahan-Kesalahan Hudud dalam RANG UNDANG-UNDANG KANUN JANAYAH SYARIAH(II) 1993 Kelantan yg diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan juga sama definitionnya dgn seksyen 14, bahagian IV dalam ENAKMEN KESALAHAN JENAYAH SYARIAH (HUDUD DAN QISAS) TERENGGANU 1423H/2002M, iaitu:

            “Liwat ialah suatu kesalahan yang merupakan persetubuhan di antara seorang lelaki dengan seorang lelaki yang lain atau di antara seorang
            lelaki dengan seorang perempuan selain daripada isterinya yang dilaakukan di luar tabii iaaitu melalui dubur”

            Hehehehe…depa yg draft dan luluskan Enakmen Jenayah Syariah II 1993 Kelantan di DUN Kelantan ni suka liwat bini ker???

            Makes me wonder, ada tak kaum wanita di kalangan ahli2 DUN Kelantan ketika perkara ni dibahaskan dan diluluskan???

            Kalau ada, takkan depa pun setuju!!!

          • November 20, 2013 at 5:25 pm
            Permalink

            Mana BUJUK ni!!!

            Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

            Lain kali, JANGAN TAKBUR BUJUK dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

            DAH LARI DARI MEDAN PERANG KER BUJUK!!!

            PI POTONG LA TELUR TU!!!

          • November 20, 2013 at 10:38 pm
            Permalink

            yee saudara WTF jelas Fasal 16 hudud kelantan menghalalkan liwat antara suami isteri , apakah memain bontot antara suami isteri bukan liwat !!!

            Kalau bujuk kata liwat suami isteri tak masuk hudud , tapi nyatanya tiada penjelasan langsung dalam hudud kelantan melalui fasal 16 atau seterusnya !!!

            aku nampak liwat suami isteri ni akan menjadi satu masalah .. mengikut kenyataan – liwat adalah kemasukkan zakar melalui dubur TAK KIRA SUAMI ATAU ISTERI .. makanya liwat akan masuk mahmakah syariah dan suami yang meliwat isteri akan lepas dengan mudah !!!

            inilah hudud PAS !!! kerana ego , angkuh , bongkak dengan agama !!! PAS sendiri taknak edit fasal 16 ni !!!

          • November 22, 2013 at 10:40 am
            Permalink

            Mana BUJUK ni!!!

            Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

            Lain kali, JANGAN TAKBUR BUJUK dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

            DAH LARI DARI MEDAN PERANG KER BUJUK!!!

            PI POTONG LA TELUR TU!!!

            BUATLAH LA CEPAT HUDUD TU, RAKYAT KELAKNATE DOK TUNGGU 20 TAHUN!!!

          • November 23, 2013 at 2:33 pm
            Permalink

            WTF says:

            Mana BUJUK ni!!!

            Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

            Lain kali, JANGAN TAKBUR BUJUK dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

            DAH LARI DARI MEDAN PERANG KER BUJUK!!!

            PI POTONG LA TELUR TU!!!

            BUATLAH LA CEPAT HUDUD TU, RAKYAT KELAKNATE DOK TUNGGU 20 TAHUN!!!

          • November 26, 2013 at 12:40 pm
            Permalink

            Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

            Lain kali, JANGAN TAKBUR BUJUK dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

            DAH LARI DARI MEDAN PERANG KER BUJUK!!!

        • November 19, 2013 at 8:01 am
          Permalink

          Hang pi belajar lebih le sikit….malas cerita le

          Reply
          • November 19, 2013 at 10:08 am
            Permalink

            Hang pun suruh aku pergi belajar jugak!!!

            Hehehe…darjah enam is VERY EASY Mek…

            BTW, refer to my writing on 9:01 AM on November 19, 2013 and 10:01 AM on November 19, 2013 dalam artikel MYKMU ini…

            Sbg tambahan, ni dalil2 di mana adalah jelas meliwat isteri atau memasukkan zakar ke dubur isteri adalah haram.

            “Tidak kiralah dia berjimak dalam keadaan berdiri , duduk atau meniarap (suami menindih perempuan yang meniarap dilantai) selagi tempat masuk zakar adalah faraj.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

            “Dan (ingatkanlah peristiwa) Nabi Lut tatkata ia berkata kepada kaumnya: “Sesungguhnya kamu melakukan perbuatan Yang keji, Yang tidak pernah dilakukan oleh seorangpun dari penduduk alam ini sebelum kamu.” (Al-Ankabut : 28)

            “Allah melaknat siapa yang berbuat dengan perbuatannya kaum Luth”. (Riwayat Ahmad)

            Unless off course, Mek Esah have change her mind and would love to have anal sex with her husband, which I don’t give a rat ass what happen to you Mek Esah…

            Mueh4444

          • November 19, 2013 at 12:57 pm
            Permalink

            WTF menulis berdasarkan fakta dan rujukan. Where’s your facts and reference Mek? Sapa yang patut belajar lebih sikit ni, WTF atau Mek? Kalau lulusan setakat “juruanalisa politik kedai kopi” janganlah nak tunjuk pandai Mek woii…

          • November 19, 2013 at 2:11 pm
            Permalink

            Mek Esah ahli mesyuarat tepi tingkap bro!!!

          • November 19, 2013 at 6:27 pm
            Permalink

            kau sendiri mengaku belajar tak tinggi ada hati nak berlagak pandai mekk .. bebal punya macai

          • November 20, 2013 at 12:45 pm
            Permalink

            Mana Mek Esah ni!!!

            Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

            Lain kali, JANGAN TAKBUR MEK ESAH dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

          • November 22, 2013 at 10:40 am
            Permalink

            Mana Mek Esah ni!!!

            Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

            Lain kali, JANGAN TAKBUR MEK ESAH dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

            DAH LARI DARI MEDAN PERANG KER MEK ESAH!!!

            BUATLAH LA CEPAT HUDUD TU, RAKYAT KELAKNATE DOK TUNGGU 20 TAHUN!!!

          • November 23, 2013 at 2:34 pm
            Permalink

            Mana Mek Esah yg MERELAKAN suami liwat dia !!!

            Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

            Lain kali, JANGAN TAKBUR MEK ESAH dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

            DAH LARI DARI MEDAN PERANG KER MEK ESAH!!!

            BUATLAH LA CEPAT HUDUD TU, RAKYAT KELAKNATE DOK TUNGGU 20 TAHUN!!!

          • November 26, 2013 at 12:39 pm
            Permalink

            Mek Esah yg MERELAKAN suami liwat dia !!!

            Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

            Lain kali, JANGAN TAKBUR MEK ESAH dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

      • November 18, 2013 at 10:18 pm
        Permalink

        memang patut pun disebut ‘hudud pas’ kerana pas telah menggadai Allah kepada kristian malaysia… maka apa yg pas lakukan akan disebut sebagai ‘islam pas’, ‘hudud pas’ dan sebagainya kerana TUAN PUNYA hudud telah dijual oleh pas.. kau ketawalah mek macam jalang, hakikat.. kau tak boleh pinda!

        Reply
        • November 18, 2013 at 10:22 pm
          Permalink

          Kalau itu lah alasan ko…
          Maknanya UMNO dulu gadaikan kalimah Allah pada kristian sabah/s’wak, sebelum wujudnya m’sia umno dah gadai kalimah Allah.

          Reply
          • November 19, 2013 at 12:03 am
            Permalink

            macamana kau kata gadai sebelum wujudnya Malaysia ??? untuk semenanjung pun baru sahaja dilarang melalui mahkamah , itupun selepas puak kristian DAPigs bersama-sama PAS menentang orang Islam Malaysia didalam mahkamah !!!

          • November 19, 2013 at 2:01 am
            Permalink

            kenapa kristian sabah/s’wak boleh guna kalimah Allah.

          • November 19, 2013 at 10:12 am
            Permalink

            Bujuk!!!!

            Hang pura2 tak tahu lagi ker???

            Please refer to my writing on 11:01 AM on October 18, 2013 as link below:

            http://www.mykmu.net/?p=35884

            Padanlah Mahathir kata, Melayu Mudah Lupa!!!

            But I would like to add…PAS MEMANG NYANYUK

            Mueh4444

          • November 19, 2013 at 6:30 pm
            Permalink

            bujuk dahhh buta hati

  • November 18, 2013 at 5:53 pm
    Permalink

    Kita syorkan PAS letak tepi dulu pasal hudud kerana hudud cerita dongeng lama yang pernah didengar nenek sebelah rumah. Nenek itu cakap dia dengar cerita hudud masa umur dia 20 tahun. Dan nenek itu telah meninggal dunia 10 tahun lepas dalam usianya 65 tahun. Ini bermakna cerita hudud sudah berumur 45 tahun usianya.

    Cerita lapok lagi basi. Kita syorkan PAS kumpul belaci untuk tentang kafirun laknatullah yang bercita2 merampas nama Allah. Jihad ini lebih akdha. Lebih baik kerana PAS tak berkemampuan untuk buat lebih dari itu. Kemampuan PAS terlalu kecil dan terhad. Mereka sekadar boleh jerit Allahuakbar masa mengiring pemimpin mereka saja, lain mereka tak tahu buat. Walaupun Allahuakbar itu kalimah besar tapi besar sekadar kalimah bukan orang yang jerit kalimah itu.

    Reply
  • November 18, 2013 at 10:26 pm
    Permalink

    UMNO patut SOKONG, bukan SINIS. Ini kerja umat ISLAM bukan kerja PARTI. Berbantu-bantulah kamu dalam perkara kebajikan, dan jangan kamu bertolong-tolong dalam kemungkaran.

    Reply
    • November 19, 2013 at 12:09 am
      Permalink

      Nak sokong ??? PAS sendiri dah menolak hudud ! sampai PAS jatuhkan hudud dah tak wajib !! kau nak cakap apa ni !!!

      Kerja umat Islam ?? berpuluh tahun PAS jatuhkan kafir dan murtadkan berjuta umat Islam Malaysia , membuatkan umat Islam bermusuh sesama sendiri dan berbunuhan speerti memali !!!

      akhirnya apa yang PAS buat ??? sampai sekarang hudud PAS hanya 52 muka surat , pada tahun 2012 baru nak buat jawatankuasa teknikal hudud !! apa ni ??? macamana berpuluh tahun dulu PAS kata orang Islam boleh jatuh kafir sedangkan pemimpin PAS tak buat pun undang-undang hudud TAPI jelasnya poemimpin PAS dilihat seronok berzina , seronok berkhalwat , seronok buat bini , seronok berzina dalam hotel sampai dirakam video..

      ini jelas PAS hanya mempermainkan dan melacurkan agama Islam dan hudud demi parti mereka !

      Reply
    • November 19, 2013 at 10:14 am
      Permalink

      Yo Bujuk!!!

      Why the FUCK do PAS need to beg for UMNO support to implement Hudud in Kelantan, sedangkan kuasa di tangan PAS!!!

      So, buat jer lah, takkan nak tunggu Nicky Ajis pulak yg mati!!!

      Mueh4444

      Reply
    • November 19, 2013 at 12:59 pm
      Permalink

      Nak sokong benda yang 0.00001% siginifikannya? Mana rasional korang ni bujuk.

      Reply
  • August 6, 2014 at 6:02 pm
    Permalink

    Mek Esah yg MERELAKAN suami liwat dia !!!

    Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

    Lain kali, JANGAN TAKBUR MEK ESAH dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!
    ______________________________________________________________________
    Takkan lama sangat nak refer HARAKAH!!!

    Lain kali, JANGAN TAKBUR BUJUK dgn ilmu hang yg SECIPUT tu!!!

    DAH LARI DARI MEDAN PERANG KER BUJUK!!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *