#PRKSGLIMAU Mahfuz Dan Azmi Hina Petani Di Sungai Limau

Share


Tindakan Naib Presiden Pas, Mahfuz Omar yang cuba menjawab kembali isu kritikan petani berhubung cara dan kaedah yang digunakan oleh parti itu ketika program ‘Tok Guru Turun Bentang’ tempoh hari akhirnya memakan diri. Dia yang cuba mempertahankan ‘aksi’ Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika menabur benih padi yang disifatkan sebagai ‘cara memberi makan ikan’ itu, akhirnya ditempelak oleh salah seorang petani semalam.

Bertempat di pusat media Pas, Mahfuz telah mengadakan satu sidang akhbar khas bagi mempertahankan kaedah yang digunakan itu. Dia dengan penuh yakin mengatakan kaedah tersebut turut digunakan oleh golongan petani di Sungai Limau yang disifatkan sebagai teknik orang kampung.

“Satu tabur kering, satu tabur basah dan satu lagi tabur air. Dua hari sebelum itu, dia (tuan punya bendang) sembur racun untuk (bunuh) siput gondang. Lepas dua hari baru kami pi tabuq dan siput gondang akan mati. Ini teknik orang kampung” katanya.

Paling menarik, Mahfuz turut mengatakan laporan yang dikeluarkan oleh Berita Harian sebagai laporan pekak, sedangkan ia secara khusus merujuk kepada kenyataan seorang Pas yang mempertikaikan kaedah tersebut. Atau dalam bahasa mudah, Mahfuz sebenarnya menghina ahli Pas tersebut yang disifatkan sebagai pembohong yang pekak.

Sedangkan rata-rata yang hadir semalam, mengetahui kenyataan Mahfuz itu hanya bertujuan untuk mempertahankan tindakan Hadi yang jelas tidak mengetahui cara dan kaedah sebenar proses penanaman padi. Tidak tahan dengan penipuan Mahfuz itu, petani yang turut hadir itu lantas bangun yang mempertikaikan kenyataan Mahfuz itu.

“Saya ni orang Kedah, besar dalam bendang. Tapi seingat saya, kami tak pernah tabur padi dalam ayaq (air)” katanya.

Terkejut dengan persoalan tersebut, Mahfuz yang merah muka lantas mengatakan kaedah tersebut adalah merupakan cara lama yang tidak mempunyai inovasi.

“Tak pa la, yang tu yang tak ada inovasi. Yang ini generasi baru yang ada inovasi tinggi” balas Mahfuz tersipu-sipu.

Terdahulu Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali ketika berceramah di Dulang Besar dilihat turut menghina masyarakat Sungai Limau yang dikatakan daif dan miskin. Malah kenyataan itu sengaja diulang beberapa kali sehingga menimbulkan rasa kurang senang penduduk Sungai Limau yang hadir.

Ini kerana umum mengetahui Dun Sungai Limau adalah merupakan kubu kuat pas sejak 5 penggal yang lalu. Malah sepanjang tempoh hampir 20 tahun, BN/Umno tidak pernah berjaya memenangi kawasan tersebut yang sebelum ini di kenali sebagai DUN Sala.

Kesian orang Sungai Limau, bagi mencari simpati pengundi pelbagai gelaran telah diberikan oleh pimpinan pembangkang kepada mereka. Apa pun di doakan semoga Allah membuka pintu hati mereka untuk mengundi BN/umno dalam pilihan raya kecil ini sekali gus menyahut cabaran untuk #BeraniHijrah.



18 thoughts on “#PRKSGLIMAU Mahfuz Dan Azmi Hina Petani Di Sungai Limau

  • November 2, 2013 at 2:53 pm
    Permalink

    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!
    umno bodoh!

    Reply
    • November 2, 2013 at 4:31 pm
      Permalink

      Parlimen PRU 13

      UMNO (bodoh konon) = 88

      Lain2 dalam BN = 45

      DAP = 38

      PKR = 30

      P.I.S @PAS = 21

      yg corot memang bodo, bingai, mamuun, chesin, paitium, stupid fool

      Reply
    • November 2, 2013 at 8:22 pm
      Permalink

      baru minum todi haram kot

      Reply
      • November 2, 2013 at 8:49 pm
        Permalink

        otak kosong, robot PR yang dah rosak..

        Reply
    • November 4, 2013 at 1:23 am
      Permalink

      makin bodoh pulak aku tgk puak DAPigs yang belajar kat SJKC

      Reply
    • November 5, 2013 at 10:43 pm
      Permalink

      ko tu yang bodoh asik nak bodohkan parti melayu..napa tak kutuk parti cina ke parti india..napa takut tak dapat makan babi..bodoh punya manusia..

      Reply
  • November 2, 2013 at 3:30 pm
    Permalink

    Kesian aku dengan sibangang ni..dah laa guna nick orang lepas tu tak reti nak buat ulasan ..sebangang pemimpin dia jugakk..kah kah kah..

    Weii..Mahfuz ko ni ada otak ke takde..ni la bila bercakap dengan pemimpin saperti ko yang berpelajaran setakat menengah jee..nak bercakap dan mengambil tindakan cuma menggunakan kepala lutut..akaii tarakk..cuba fikir kalau ko tabur benih tu atas air dah tentun lah benih padi tu melampong kat permukaan air je sebab sebijik benih padi tu bukannya berat tapi ringan kalau berat memang la boleh tenggelam..so kalau dok terampung kat atas air mana boleh dok bercambah dan menjadi benih..bangang punya otakkk..woii mahfuz ko ingat semua orang bodoh cam lembu saperti ko ke ..lain laa penyokong sibangang saperti moo lembu, mek esah, bujuk dan yang terbaharu budak tolol saperti diatas ni raplahjinggaa akan mengangguk saperti burung belatuk mengiakan apa yang ko cakappp..so tak payah laa ko nak merapu mahfuz oiii..

    Reply
    • November 2, 2013 at 8:55 pm
      Permalink

      bang Anak Lenggong, kaedah Pas tu adalah gambaran kaedah pendekatan Pas terhadap rakyat dalam isu apa sekalipun… semuanya kulit tak ada isi, main air liur saja, bagai mencurah air atas daun keladi.. mana melekat, orang sekarang bukan senang nak diperbodohkan kecualilah sipenyokong totok yg memang telah dibodohkan. dari tabur benih atas air kan lebih logik kalau lepaskan anak sepat atau anak keli ke dalam air tu, taklah nampak bangang sesangat.. he he

      Reply
  • November 2, 2013 at 3:44 pm
    Permalink

    Anak Lenggong bodoh!

    Reply
    • November 2, 2013 at 3:55 pm
      Permalink

      Nape??x tau nak bagi komen dah ke???atau dah kering idea???macai macaii..dah lah bodoh,pastu diperbodohkan pulak..

      Reply
    • November 2, 2013 at 4:40 pm
      Permalink

      Parlimen PRU 13
      UMNO (bodoh konon) = 88
      Lain2 dalam BN = 45
      DAP = 38
      PKR = 30
      P.I.S @PAS = 21
      yg corot memang bodo, bingai, mamuun, chesin, paitium, stupid fool

      Reply
      • November 2, 2013 at 8:58 pm
        Permalink

        cantik bang..dia muncul je, tibai dgn kenyataan statistik tu.

        Reply
  • November 2, 2013 at 9:55 pm
    Permalink

    Rasa kesian pulak aku kat dia..dah laa bodoh piaii bangang pulak tu..nak bagi ulasan tak tau apa nak tulis so..ataupun dah terlebih mabuk todi haram kut..dengan cara tu je laa dia munculkan diri..kah kah kah..

    Reply
    • November 2, 2013 at 11:43 pm
      Permalink

      Dah memang keja dia orang, copy tapi tak berapa nak jadi, tiru tapi salah, macam pandai tapi paling bongok!
      mereka tak sadar lagi yang banyak kena bodo dalam Malaysia ni ialah mereka yang ada kat PR.

      Reply
  • November 3, 2013 at 12:41 am
    Permalink

    haha..mahfuz bean memang bodo…alasan siput gondang…..hahaha…

    Reply
    • November 5, 2013 at 10:45 pm
      Permalink

      kalau dapat anak lelaki jangan namakan mahfuz..nanti bodoh …hehehe..

      Reply
  • November 3, 2013 at 7:17 am
    Permalink

    Rapjingga pandai rapla, tapi lirik macam pesakit wad gila.

    Reply
  • November 7, 2013 at 10:46 pm
    Permalink

    Tumpang lalu….tak pa …dah sumbat kapas dlm telinga.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *