Zahid vs Mkini: Ingat “U Ulang I Saman”? Untung Tak Kena Macam Itu

RATA-RATA blogger pembangkang mengutuk bagaimana nak rak Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi kerana ‘layanan’nya terhadap media pro pembangkang, Malaysiakini.  Sikap Zahid ini memang tidak sukar dijangka kerana portal berita tersebut karat DAP dari puncak sampai ke akar.

Sekarang ini jangan persoal Zahid sombong atau tidak, sekurang-kurangnya beliau jujur, bukan macam DAP, cakap dan tulis dalam perlembagaan pasal kebebasan media, tapi wartawan Utusan, TV3 dan NST pernah dihalau dari menghadiri sidang DUN di negeri yang dia perintah, Pulau Pinang.

Atau apa-apa sidang media Guan Eng for that matter.

Malah di pejabat PKR, terang-terang ditulis Utusan dan TV3 tidak dibenarkan masuk.  Walhal Anwar bukan main lagi cakap besar soal kebebasan media dan apa jadah yang kononnya tidak berlaku di bawah pemerintahan BN.

Kebebasan media ketiak dia!!

Dengan mengambil kira semua itu, penulis boleh katakan wartawan Malaysiakini (muka ada iras-iras Khinzir) terbabit balik rumah doa dengan tuhan sebab tidak kena halau dek Zahid.  Kira kena sound macam itu sudah cukup ringan punya hukum sebab kalau penulis di tempat Zahid, tahulah dia lepas itu.

Syukurlah penulis bukan Zahid.

Yang penting, siapa pun panas hati kalau kita cakap lain tulis lain, dan portal provokasi politik macam Malaysiakini patut sedar itu.  Ingat, buruk-buruk yang dikata orang tentang kebebasan media di Malaysia ini, portal tersebut yang dulu beroperasi dalam keadaan serba daif, pejabat pun di tingkat 2 sebuah rumah kedai di Kuala Lumpur, sudah berkembang dengan begitu pesat sekarang.

Terima kasih kepada dana yahudi yang ada saham dalam syarikat tersebut, serta sumbangan asing yang diuruskan oleh Anwar Ibrahim dari NED dan sebagainya.  Tapi pointnya disitu, perkembangan Malaysiakini tidak dihalang kerajaan, malah masa perhimpunan agung UMNO pun, portal tersebut ada tempat – bersila di atas lantai.

Padanlah, buat fitnah, spin tak habis-habis, memang layak duduk atas lantai saja, nampak lembu sikit, tertonggeng-tonggeng masa menulis berita.

Sebolehnya penulis nak lihat Malaysiakini ini ditutup terus, tspi entah kenapa, ada pihak yang rasa portal tersebut tidak mampu menggugat kerajaan, walhal situlah sumber fitnah dan spinning media nombor satu dan provokasi perkauman bersarang.  Malah ada menteri ambil wartwan Malaysiakini jadi Setiausaha Akhbar dia pulak lagi.

Betul tak faham.  Kononnya, tidak ada bukti wartawan berkenaan pernah tulis kutuk UMNO!!  Eh, ini bukan soal UMNO saja, soal melayu, soal sultan, soal Islam, soal kerajaan dan sebagainya, boleh confirm ke wartawan berkenaan tidak pernah mengutuk mana satu yang disebutkan itu?

Penulis taknak sebut siapa menteri berkenaan, sebab penulis belum nak isytihar perang lagi.

Balik pada cerita tadi, orang kampung tak terpengaruhlah, tapi orang bandar memang pagi-pagi bangun, itulah nombor satu yang dibacanya dulu, waima di kalangan orang UMNO sekalipun.  Itu yang cuba tunjuk macam fair lah kononnya, walhal tak perasan diri tu sedang dipengaruhi Malaysiakini secara tak sedar.

Tak tahulah kot dah kalah nanti baru nak menyesal dan garu kepala kenapa aku tak tutup portal ini dulu.

Masa itu lambat sudah.

Oh ya, Zahid kira elok, Anwar pernah layan wartawan lagi teruk dari itu, nak tanya soalan pun tak boleh, nanti dia nak saman, apa balaci sekelian tidak komplen?

Tak ingat, tengok sini.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

34 thoughts on “Zahid vs Mkini: Ingat “U Ulang I Saman”? Untung Tak Kena Macam Itu

  • October 4, 2013 at 10:39 PM
    Permalink

    Elok la tu…depa tu bukan wartawan tapi tukang karut…

    Reply
    • October 5, 2013 at 7:25 AM
      Permalink

      tukang urut pun ada….hehehehee

      Reply
      • October 5, 2013 at 10:48 AM
        Permalink

        Kisah tukang urut…editor dia mesti Ronnie Liu dan Khalid gereja.

        Reply
  • October 4, 2013 at 10:52 PM
    Permalink

    aku benci betul tengok komen2 mengenai isu ini di Yahoo News, tempat pembangang2 bertandang melepaskan geram mereka.

    Reply
    • October 5, 2013 at 7:26 AM
      Permalink

      biasalah disitulah mereka nak tunjuk hero, lagi pun aku syak admin sana tapis komen-komen yang membenci PR…

      Reply
      • October 5, 2013 at 8:43 AM
        Permalink

        bukan syak lag bro,memang betul pun admin pakatan haram tapis komen yg kritik mereka.pakatan haram ni mana ada amalkan kebebasan media.

        Reply
  • October 4, 2013 at 11:08 PM
    Permalink

    Nasib baik jadi menteri….kalau idak ” ayahanda” le depa ni…..

    Reply
    • October 4, 2013 at 11:09 PM
      Permalink

      Tu bukan nasib mek…tu takdir ! apalah hang ni mek, main nasib-nasib pulak !

      Reply
    • October 5, 2013 at 4:53 AM
      Permalink

      ayahanda ??? yang mempertahankan penjenayah dan pembunuh ialah pemimpin dan macai bodoh Pakatan macam kauu mekkk

      Reply
  • October 4, 2013 at 11:12 PM
    Permalink

    Baru menteri dapat rasa apa yg.pemimpin PR rasa. Apa yg. zahid rasa adalah perkara biasa pemimpin PR rasa bila Utusan & tv3 mengulas ucapan mereka. Tapi dulu Menteri2 tak heran dengan blog ni sebab rakyat tak baca.. sekarang cerita dalam facebook boleh BOOM 1 dunia.

    Reply
    • October 4, 2013 at 11:32 PM
      Permalink

      Hang silap tu bujuk…ni baru malaysiakini boleh rasa apa yang selama ni TV3, RTM, Utusan rasa bila di larang dari sidang akhbar.

      Dulu Malaysiakini tak kisah bila depa spin temuramah dengan menteri….la ni satu dunia boleh tengok kebodohan depa, terkulat-kulat di hadapan kaca kamera !!

      Reply
      • October 4, 2013 at 11:35 PM
        Permalink

        Wartawan tu masih hormat MENTERI… kalau dia betah macamana? kan malu..

        Reply
        • October 5, 2013 at 12:02 AM
          Permalink

          WARTAWAN PRO PEMBANGKANG ADALAH PENYOKONG KUAT AMBIGA. MEREKA ADALAH OTAK SEWEL PENGANUT LGBT, HOMO SEX DAN LESBIAN.BUKAN SETAKAD PATUT DIHALAU MALAH PATUT DI TENDANG KERENA MEREKA MUSUH ALLAH YG MESTI DIPERANGI.. peduli apa

          Reply
        • October 5, 2013 at 4:56 AM
          Permalink

          hormat ?? waratwan Pakatan Malaysiakini yang ramai anti Islam dan Melayu tu bujuk mana pernah hormat !!! sebab tu cerita pun asyik putar belit jee . itulah media Pakatan yang disanjung PAS

          Reply
        • October 5, 2013 at 10:06 AM
          Permalink

          Hang tau ke depa hormat menteri…masjid dan azan pun depa tak hormat ini kan pulak sesama manusia, bila malaysiakini lantik hang jadi jurucakap depa ??

          Reply
        • October 5, 2013 at 11:56 AM
          Permalink

          betah la kalau berani . terus kena halau . lagi dapat malu bodoh je . hahaha…

          Reply
        • October 7, 2013 at 10:39 AM
          Permalink

          Bujuk…

          RESPECT MUST BE EARNED, NOT GIVEN…

          Remember that Bujuk!!!

          Reply
        • October 7, 2013 at 3:18 PM
          Permalink

          Tu bukan hormat Bujuk…tapi terdiam sebb dah terkedu….

          Reply
    • October 5, 2013 at 5:01 AM
      Permalink

      ehhh wartawan Utusan dan TV3 dah lamaaaa tak boleh buat laporan bujuk sebab dihalang oleh pemimpin Pakatan yang kononnya bebas dan demokrasi TAPI sebenarnya pembelit !!!

      setidak-tidaknya pemimpin UMNO dan BN lebih berani berdepan dengan wartawan dan kasi mereka access !!! kalau salah laporan cakap jee depan-depan , bukannya macam anwar yang pondan tu !!! hahahaha

      Reply
      • October 5, 2013 at 7:25 AM
        Permalink

        anwar sudah acap kali mengherdik wartawam media dan TV depan-depan…malah siap mempersoalkan integriti wartawan lagi ….masih ingat bila ada media yang tidak sealiran dengan p3liwat ini…terus diban dari buat liputan…

        Tapi pemimpin UMNO tidak seperti anwar..mereka masih lagi boleh bersabar..dan tidak melenting pun..itulah yang Allah berikan kelebihan pada UMNO

        Reply
  • October 5, 2013 at 10:23 AM
    Permalink

    Aku tak pernah baca malaysiakini .yang aku baca , berita harian ,metro , harakah & suara keadilan . malaysiakini ni dgn malaysian insider sama je intipati berita dia .perspektif berat sebelah dan negatif dari kaca mata dan minda cina DAP .

    Reply
    • October 7, 2013 at 8:24 AM
      Permalink

      Musykil juga aku… camana hang boleh komen sesuatu yg. hang tak pernah baca/ketahui?
      Bacalah dulu… guna akal waras untuk membuat keputusan. Hakim pun kena dengar hujah pihak pendakwa dan tertuduh sebelum jatuh hukum. Allah yg. maha mengetahui dan maha ADIL pun d mahsyar nanti bagi peluang untuk kita berhujah.

      Reply
      • October 7, 2013 at 8:37 AM
        Permalink

        “Allah yg. maha mengetahui dan maha ADIL pun d mahsyar nanti bagi peluang untuk kita berhujah.”

        Bujuk kata seolah2 bagi kesalahan sesama manusia, manusia dibenarkan berhujah sesama sendiri membuktikan mereka tidak bersalah dan Allah SWT akan jadi hakim menentukan siapa pemenangnya????

        Dalil mana hang refer ni???

        Reply
        • October 7, 2013 at 3:21 PM
          Permalink

          setahu aku di padang mahsyar…dah takder tempat dah hang nak berhujah…sebb mulut dah kena zip….anggota badan hang jer yg bercakap bagi pihak hang…

          Reply
          • October 7, 2013 at 3:31 PM
            Permalink

            Tu yang saya confuse tu…

            Rasa saya takder hujah menghujah, dakwa dakwi di padang Mahsyar nanti…

            Malaikat dah catit segala kebaikan dan kejahatan kita, takkan nak lawan hujah dgn malaikat kot macam hujah dgn lawyer dekat mahkamah dunia…

            Sedangkan mulut pun tak boleh cakap, anggota2 badan yg jadi saksi…

            Mana si Bujuk dapat dalil ni????

          • October 7, 2013 at 10:46 PM
            Permalink

            Betullaaa tu. D mahsyar nanti yg. berhujah bukan mulut kita, tapi anggota kita yg. lain. Yang akan berkata-kata dengan benar, yg. menjadi saksi segala perbuatan kita. Mulut atau anggota yg. lain, tak penting… tapi kita akan berhujah. Malah ada d sebut orang2 kafir dan musyrikin saling menuduh antara pengikut dengan pemimpin mereka. akhirnya kesemuanya d humban kedalam neraka.

  • October 5, 2013 at 1:05 PM
    Permalink

    Macai pakatan kahak hijau anuwar pun ditelanya buat ubat katanya..

    Reply
  • October 5, 2013 at 1:30 PM
    Permalink

    Jangan pulak lupa kat sini pun ada sorang mangkok yang suka copy paste berita fitnah daripada Malaysiakini..SAPEEE TUUU..KALAU BUKAN MOO LEMBU..yang nak tergelak nya bila kita ulas balik apa yang dia tulis ataupun minta dia bagi fakta dia terus diam ….dan untuk lepaskan dirinya dia akan copy paste benda lain pulakk…

    Reply
  • October 6, 2013 at 5:23 PM
    Permalink

    Jangan kasi muka.. kasi ajar itu Mkini.

    Reply
  • October 7, 2013 at 8:27 AM
    Permalink

    Kalau tak betol sbb apa Menteri tak saman portal Mkini???

    Reply
    • October 7, 2013 at 8:38 AM
      Permalink

      Apa tak betulnya!!!

      Ceritlah sikit…

      Reply
    • October 7, 2013 at 3:24 PM
      Permalink

      ngko ni…sikit2 saman…sikit2 saman….saman tu jalan terakhir Moo….nasib baik dalam Islam tak dak saman menyaman ni…..saman menyaman ni budaya kafir Moo…..

      Reply
  • October 7, 2013 at 12:01 PM
    Permalink

    MASALAHNYA APASAL UTUSAN YANG ASYIK KELUAR MASUK MAHKAMAH DAN KALAH SAMAN???

    KALAU KATA MSKINI PUTAR BELIT APASAL TAK JADI MACAM UTUSEKS??

    KENAPE YE?? MUNGKIN MACAI SUDAH BODOH KAH KAH KAH..

    Reply
    • October 7, 2013 at 12:19 PM
      Permalink

      Hang jangan cakap camtu…saudara hang si Mooh dah pun mengaku…

      Mooh says…

      ”Org bodo jer yg do tolak ameno ni…Pak Cik2 tua, Mak Cik2, Kakak & awek2 yg rajin tgk drama2 kat TV,

      3:21 PM on October 4, 2013″

      http://www.mykmu.net/?p=35604

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.