45 thoughts on “Hadiah Nazir Razak Untuk UMNO?

  • October 12, 2013 at 7:50 PM
    Permalink

    Tahniah cimb dan nazir tun abd razak….anda benar-benar mengkhianati perjuangan umno….rugi ke kalau tak bubuh iklan di Malaysiakini…?

    Reply
    • October 12, 2013 at 11:12 PM
      Permalink

      Nazir ni , saja tak keluar lagi dari mulut dia…. Pergi jahanam dgn melayu, pergi mampos dengan umno…. Kita tunggu, ianya akan direlisasikan jika najib terus menerajui umno.
      Mat liberal ni adalah penentang perjuangan melayu yang dia sendiri mendapat tempat kerananya. Kalau kita marah KJ, apa kurangnya mat liberal ni.
      Umno bakal berkubur dlm pru14….. (KJ menang!!!,)

      Reply
      • October 13, 2013 at 6:46 PM
        Permalink

        Tak sedar mamat mat saleh celup tu…dia jadi CEO CIMB sebab DEB, kalau tak ada DEB aku ingat dia dengan Najib sekali paling ok pun jadi DO tak pun jadi cikgu.

        Reply
      • October 14, 2013 at 2:47 PM
        Permalink

        inilaa jadinya bila dah kaya , konon nak tunjuk kat bangsa lain TAPI sebenarnya hanya jadi baruaaa

        Reply
  • October 12, 2013 at 8:32 PM
    Permalink

    MK tak rasis. Hanya UM sahaja yang rasis.

    Reply
    • October 12, 2013 at 11:14 PM
      Permalink

      ……. Pendapat yang kurang siuman……

      Reply
    • October 14, 2013 at 2:48 PM
      Permalink

      hahahaha cakap tak guna otak , tgk sahaja isu yang berkaitan Melayu dan Islam kat Malaysiakini , meroyan puak-puak Pakatan yang anti Islam dan anti melayu dalam tu

      Reply
  • October 12, 2013 at 8:41 PM
    Permalink

    cimb umno pnya ka..bingai

    Reply
    • October 12, 2013 at 11:19 PM
      Permalink

      Memang umno punya kerana ianya diasas kan oleh umno (dulu BBMB). Pemimpin umno yg mengasaskan, semua idea orang umno… Yg ko menyibuk apasal?
      Adakah pas tubuhkan bank? Tabung mcm tabung haji? Koperasi macam punb? Bank islam?…
      Yang ada makan taik semua… Cakap saja besar.
      Tapi tabung mungkin ada… Tabung memali tapi semua duit berjuta2 lesap. Koperasi juga ada… Koperasi kohilal, tapi semua wang berjuta2 lesap

      Reply
      • October 13, 2013 at 1:02 AM
        Permalink

        That Y dulu Pembangkang dah ingatkan K’jaan jangan benarkan BBMB d jual pada orang luar. Sekarang dah mula meroyann.. Dah kawinkan anak gadis dengan orang kafir, ingat senang ke nak suruh dia dengar cakap korang dan derhaka pada suami dia yg. kafir tu?

        Reply
        • October 13, 2013 at 9:46 AM
          Permalink

          Kawinkan anak gadis dengan orang kafir ??? anak dia kawin dengan orang PAS ke ??

          Reply
        • October 16, 2013 at 1:42 PM
          Permalink

          BBMB dijual pada org luar???

          Hang cerita apa ni Bujuk, cuba huraikan sedikit…

          Ni apa cerita dari BBMB jadi cerita kahwin dgn org kafir semua ni…

          Hang minum PASBERG lagi ka???

          Reply
    • October 14, 2013 at 2:49 PM
      Permalink

      patutnya GLC yang pro kerajaan tak perlu sokong Malaysiakini yang anti Islam dan anti melayu tu , biar jee macai-macai Pakatan dan PAS nak sangat sokong dan bersama puak anti Islam dan anti Melayu !

      Reply
  • October 12, 2013 at 9:09 PM
    Permalink

    Nazir razak…aku tak hairan pun, dia kapitalis sejati..dan ada khabar-khabar angin dia penganut freemason, yang mana decre pertubuhan tak bertuhan ni ialah mengawal dunia dengan ekonomi dan kehancuran sistem pemerintahan yang berteraskan demokrasi tulin..dan tentunya tangan-tangan yahudi ada disebalik tadbir freemason.

    Reply
  • October 12, 2013 at 10:20 PM
    Permalink

    Bapa bekas presiden umno tak semestinya anak akan bantu perjuangan umno. Perjuangan bukan boleh diwarisi. Tp yang sedih si abang yang jd presiden umno pun tak ambik inisiatif untuk menasihat adik. Apa pun tahniah kpd dato seri najib kerana telah berjaya membuktikan bahawa kerajaan dan umno tidak langsung campur tangan dalam urusan cimb.

    Reply
  • October 12, 2013 at 10:47 PM
    Permalink

    agaknya orang UMNO tak minat golf, yg kaki gila golf ialah puak Pakatan.. betullah iklan tu..buat apa iklan ditempat yg tak tahu hal golf… he he

    Reply
  • October 13, 2013 at 12:03 AM
    Permalink

    AMD…orang UMNO pun ramai minat golf, ada yang sampai tak balik rumah.

    Reply
    • October 13, 2013 at 1:04 AM
      Permalink

      Main golf yg. mana ni sampai tak balik rumah?

      Reply
      • October 13, 2013 at 7:04 AM
        Permalink

        orang UMNO bab main ‘golf’ tang tu, terus terang lagi bersuluh.. tak main sorok2. ada orang parti lain tu main sembunyi2,tiba2 jadi kes mahkamah, kes anaklah, kes hartalah..telus UMNO ni serba sebi.. he he

        Reply
      • October 13, 2013 at 9:49 AM
        Permalink

        Tu la bujuk, hang tak pernah campur dengan hardcore golf…pergi sampai ke luar negeri hanya untuk merasakan turf kat tempat lain..tak balik rumah la tu.

        Reply
        • October 14, 2013 at 12:41 AM
          Permalink

          Hang nak berdalih ka?
          Ayat hang tu seperti, ada sesuatu yg. tersembunyi..

          Reply
          • October 14, 2013 at 11:40 AM
            Permalink

            Hang ni penuh syak wasangka.

          • October 14, 2013 at 2:51 PM
            Permalink

            orang cakap terang-terang kau kata ada maksud tersembunyi , akhirnya syak wasangka membawa fitnah , bujukk ooo bujuk

          • October 16, 2013 at 1:47 PM
            Permalink

            Macam geng hang la Bujuk seperti Nuar Berahi dan Stopa Ali…

            GOLF bermaksud Golongan Orang Lupa Family…

            Masa Nuar Berahi dgn China Doll dan Stopa Ali ngan ngundik dia, mana depa ingat dgn family depa…

            Depa ingat “rumput” baru jer, biasalah golongan hang berpegang dgn falsafah “The grass on the other side is always greener than here”

            Hehehehe….

  • October 13, 2013 at 2:11 AM
    Permalink

    lebih mudah ajar nazir razak jika najib razak bukan perdana menteri. Tetapi apakan daya, UMNO masih tak berubah. Pertandingan jawatan presiden tidak akan menyebabkan umno berpecah belah kerana peraturan pemilihan yang sekadar memperkenalkan calon calon sahaja. Tahun 2016, kita lawan najib razak.

    Reply
    • October 13, 2013 at 7:10 AM
      Permalink

      jangan risau bang, bank ni satu bisnes.bisnes ni perlu pelanggan. pelanggan ni tak kira sapa. kalau nak harapkan pelanggan UMNO yg tak sampai suku rakyat Mesia, lingkup bank bang. orang Pas simpan dlm Tabung Haji tak bermakna TH jadi hijau. Samalah jugak kalau kita iklan ‘ubat kuat’ kita dalam Harakah bukan maknanya kita dah jadi bulan.. hanya bisnes bang.. maka janganlah risau risauan…rilexxx

      Reply
  • October 13, 2013 at 3:19 AM
    Permalink

    Dia redho dengan MK yang hari2 putar belit kenyataan Najib.

    Reply
  • October 13, 2013 at 10:33 AM
    Permalink

    ape la..mende camni pun nak kecoh..ni bisnes strategi la..standard la tu…

    Reply
  • October 13, 2013 at 12:20 PM
    Permalink

    Nazir ni lah manusia celaka tak sedar dek untung yg cakap DEB ini adalah ” Bastardiasation of the malays” .Orang yg menghina program yg bapak dia buat untuk mmembantu tingkatkan tahap ekonomi orang melayu.
    Orang yg lebih percaya pada cina hingga dia ada beberapa adviser cina..
    Orang yg terlalu percaya pada feng shui hingga ofis dia pun diset up ikut feng shui.. hingga ada branch CIMB yg dia tak nak masuk kerana feng shu tak bagus. Orang ini lah layak dikumpulkan dgn Anwar, Zaid Ibrahim dan Rani Osman sebagai pengkhianat melayu

    Reply
  • October 13, 2013 at 5:36 PM
    Permalink

    apa hebatnya UMNO bila liberal mcm kj pon dilantik ketua pemuda, shahrizat yg bernoda rasuah diangkat ketua wanita?

    Reply
    • October 13, 2013 at 6:48 PM
      Permalink

      Yup…UMNO tak hebat mana pun…tapi hebat la dari DAP/PKR/PAS, tu saja.

      Reply
    • October 13, 2013 at 10:04 PM
      Permalink

      aku malas nak layan puak bodo Pas dan PKR yg rasa dia suci dan berkilauan.. cer citer sikit apakah tidak rasuah namanya bila hadi dan nik ajis menjual kalimah Allah kpd kapir Cina DAP dan keling Kristian untuk semata2 dapatkan undi mereka.. rasuah yg paling hina dalam sejarah dunia Islam.

      cer citer sikit rasuah nik ajis bagi tanah 10,000 ekar kpd Cina exco DAP sebagai gantian agar Nizar jadi MB Perek.Inilah jawatan MB paling tidak ada nilai dalam sejarah kerajaan Perak sejak zaman dolu dolu.. Pas YANG NAK TAYANG ISLAM, RUPA2NYA TERSANGATLAH HINA MEREKA ITU…

      Reply
    • October 14, 2013 at 2:53 PM
      Permalink

      rasuah ?? kalau ada bukti kasi laa macai , takat menyalak macam anjing buat fitnah buat apa !!!

      KJ liberal ??? tapi taklah sampai nak jual dan mempermainan agama Islam oleh PAS demi DAPigs hahahahahaha

      Reply
  • October 13, 2013 at 9:10 PM
    Permalink

    jumudnya set umno ni….skrg kan ke arah globalisasi…takkan hilang melayu kerana si nazir…hehe

    Reply
    • October 13, 2013 at 10:09 PM
      Permalink

      SAMALAH JUMUD DAN LEBIH KAPIR DARI KAPIR BILA PAS MENGKAFIRKAN BANGSA SENDIRI YG TAK SEALIRAN DGN NYA DAN BERSEKONGKOL DGN MUSUH ISLAM YG TERANG2NGAN, DAP.PAS BUTA MATA DAN HATI, LEBIH TERUK DARI JUMUD!

      AMANAT HJ ADI AKAN KEKAL HINGGA KIAMAT SELAGI DIA TAK TARIK BALIK..DAN AKU KUATIR DOSA YG DIA TANGGONG MENGALAHKAN FIRAUN SPT NAMA YG DIA PERNAH TUDUH KEPADA TUN MAHADHIR…

      Reply
    • October 13, 2013 at 10:24 PM
      Permalink

      Betul tu mek, tak kan melayu hilang di dunia kerana nazir, tapi kerana PAS bukan takat melayu, Islam pun boleh hilang di Negara ni.

      Reply
      • October 16, 2013 at 1:48 PM
        Permalink

        Hehehehe…agree with you

        Reply
    • October 14, 2013 at 2:55 PM
      Permalink

      ehh betulla tu mekk , takkan hilang melayu kerana si nazir , Melayu dan Islam hanya hilang kerana PAS jee ..

      hahaha tu laa bahasa melayu pun kau fail ke mekk hahahahaha

      Reply
  • October 14, 2013 at 12:30 AM
    Permalink

    Org UMNO ni dari dulu bodoh dan bahlul..pemimpin2 UMNO memang tak peduli untung nasib bangsa melayu..mereka hanya pentingkan diri dan keluarga mereka walaupun perlu membelakangkan bangss sendiri..orang UMNO pekak dan buta mengenai penyelewengan, pembaziran dan ketirisan yg didedahkan Ketua Odit Negara..masih sokong pemimpin2 yg menyamun khazanah negara..tapi ingat PRU13 lalu undi popular telah berpindah kpd pembangkang..ini menandakan titik permulaan BN akan tumbang akhirnya..

    Reply
    • October 14, 2013 at 11:46 AM
      Permalink

      Alahai Alyabu…hang timbul sekali sekala aku ingat ada la perubahan mental…rupanya sama jugak level cai hang.

      BN tumbang ??? dah kat 60 tahun dah…hangpa jer yang dok tumbang, tergolek masuk longkang. Pedih alyabu ?? kenyataan memang pedih !

      Reply
    • October 14, 2013 at 3:18 PM
      Permalink

      macai bila dah meroyan , apa yang dia melalak ialah fitnah !!! Kalau laporan audit yang dikeluarkan kerajaan UMNO yang penuh integriti dan telus tu adalah SALAH dan dikata sebagai penyelewengan , kalau macam tu pemimpin Pakatan tu pun boleh kena dakwa , sebab yang untung pun anak beranak pemimpin Pakatan jugak ..

      yang dapat tanah pun nik ajis dengan bini dia .. duit rm600 juta habis pun kelantan yang makan

      camana ni macaiii ??? takkan kau nak kata anak beranak nik ajis yang hidup mewah tu HALAL TAPI HARAM PADA ORANG LAIN ???

      Reply
    • October 16, 2013 at 1:49 PM
      Permalink

      UNDI POPULAR!!!!

      If you care so much about undi popular, hang pergi tegur Gone End dulu…

      Pigidah MABUK!!!

      Reply
  • October 14, 2013 at 10:48 AM
    Permalink

    Apa kurang nya PAS…orang yang cakap “bau P#%#T mah masih melakat kat idung bang mat” dilantik sebagai timbalan presiden..

    Reply
  • October 14, 2013 at 11:16 AM
    Permalink

    Tak dinafikan dalam setandang kelapa tu ada yang busuk tetapi alyabu oii..bercakap guna otak laa..lihat apa yang dibawa UMNO selama memerintah..tempiasnya dirasai oleh rakyat..ko balik kampong ni tanya balik datuk, nenek ko betul tak dulu rakyat tidak berkemampuan, sekiranya didalam sesebuah keluarga tu mempunyai sebuah TV dan motosikal dikira keluarga mewah dan cuba ko bandingkan dengan keadaan ekonomi rakyat malaysia sekarang..sekurang2nya didalam sebuah keluarga mempunyai sebuah kereta..ko sendiri pun sekarang ni dapat berita melalui media..ko tengok sendiri berapa ramainya warga asing datang mencari rezeki kat Malaysia ni…mereka sanggop bergadai nyawa dan datang sehelai sepinggang sebab tau Malaysia merupakan lubuk rezeki mereka..cuma manusia saperti ko ALYABU yang terus bangang sebab dok kata udah lebih 50 tahun apa yang dilakukan oleh UMNO..weiii..mangkok orang luar nampak laa cuma ko dan puak sebangang ko je yang rembat semua yang terhidang lepas tu tak mau mengakui pulak..kalau tak kerana UMNO yang merancangnya..sudah tentu laa ko sekarang ni terlalu bodoh dan bengap..tak saperti sekarang dah pandai tapi masih lagi sedikit kebodohan..

    Didalam pemilihan pemimpin PAS…orang saperti ko lagi bahlul laa..
    1. Ada ke dah terbukti ditangkap khalwat (terlepas dari segi teknikal) duduk berdua-duaan dengan bini member..boleh dilantik menjadi Timbalan presiden..
    2. orang lulusan SRP dilantik menjadi Naib Presiden..apa yang simangkok ni tau dalam kepimpinan..sedangkan ramai lagi yang lebih terpelajar didalam PAS..
    3. Stopa Ali terbukti didalam video dengan spender putihnya (daripada dulu kata nak berikan kenyataan, tapi sampai sekarang takde) masih dihormati sebagai setiausaha..
    4. Taring PAS dah patahh…sebab tamakkan kuasa dan duit…tapi dikalangan penyokomng bangan sapeti ko ALYABU..masih dok kata PAs pejuang islam..kah kah kah..
    5. PAS mana ada intergriti diri..dan dasar perjuangan yang tetap..PAS umpana air batu yang akan cair bila kena panas dan dicurah dengan titisan air..sekarang ni mana ada lagi suara hardcore PAS untuk memperjuangkan islam dan bangsa melayu..perkataan ini hanya kedengaran sewaktu menjelang pilihanraya jee…mana suara PAS dalam hal islam dan bangsa melayu dikutuk dan dipermainkan oleh kaum kapir…PAS cuma mengangguk kepala bagaikan burung belatuk..malah menyetujui kes murtad, penggunaan khalimah allah oleh sikapir, sikapir disanjung sehingga dibenarkan memasuki kaeawan ibadat orang islam sehinggakan pak iman sendiri membenarkan serta mendengar takzirah sikapir didalam dewan solat.

    Woii..Alyabu…jangan dok asyik pandang kearah orang lain sesekali pandang balik kearah diri sendiri yang kain dipakai dah terlondeh..jangan sampai nuar brahi nampak nanti disondolnya ko..jangan jadi saperti pemimpin ko yang sudah takde suara sebab kena sondol dik keluarga kit siang dan nuar brahi..kesian tengokkan melayu PAS hanya dijadikan barua, pacacai kuli batak didalam setiap program Pakatan Rakyat.

    Reply
  • October 14, 2013 at 11:28 AM
    Permalink

    Banyak tindakan, posting dan berita yang terbit dari Malaysiakini bersifat rasis cina, kristianisasi dan membenci bangsa melayu. Kalau si Nazir Razak tu tak tahu ke mana perginya duit CIMB yang dulunya Bank Bumupi=utera tetapi telah ditelan oleh bank komersil lain maka saya kata kita mesti protes secara besar-besaran boikot CIMB. Syarikat saya sudah pun mengumumkan kepada kakitangan seramai 250 orang bahawa gaji mereka tidak lagi akan dimasukkan ke akaun CIMB sebaliknya akan dimasukkan ke akaun bank lain. Saya berharap banyak lagi tindakan serupa dari umat melayu menyahut cabaran ini. Ini maruah bangsa kita!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.