DAP Ada “Kaldai” Baru?

Oleh A. Suffian

Sebelum ketibaan CEC yang terbaru ini, penulis berkira-kira bahawa tiada lagi Melayu yang sanggup diperkudakan oleh DAP selepas keberangkatan Tengku Abdul Aziz Ibrahim dari parti Cina chauvinist tersebut. Bangsa Melayu yang berada di dalam DAP tidaklah ramai, ini tidak termasuk yang mengaku Melayu seperti Zairil Khir Johari hanya untuk kepentingan politik peribadi beliau.

Boleh dikatakan Melayu dalam DAP adalah golongan yang bak kata pepatah “melukut di tepian gantang”. Ada pun seorang dua Melayu ini dilantik oleh DAP hanya sebagai syarat untuk mengaburi sifat rasis parti Cina itu, tetapi apakah orang-orang Melayu yang dibeli dan dibela oleh DAP ini tidak ada perasaan malu terhadap Agama, Bangsa dan Negara mereka sendiri.

Pada pemilihan yang lepas, tiada seorang Melayu pun di dalam DAP yang menang dalam pertandingan di peringkat nasional. Tetapi kini, ada seorang lelaki Melayu berjaya menambat hati para pemimpin Cina chauvinis DAP untuk mengangkatnya (lantikan) sebagai Naib Presiden DAP untuk sesi 2013-2016.

Lelaki Melayu yang saya maksudkan adalah Dr Ariffin Omar seorang aktivist politik yang ijazah dan pengalaman kerjaya nya yang panjang berjela-jela. Pada hemat penulis Dr Ariffin bukanlah seorang yang bodoh untuk ditipu oleh para pemimpin DAP yang tidak berapa cerdik, dan beliau bukanlah dari kalangan orang miskin yang boleh dijual beli oleh Cina DAP. Ini membuatkan penulis berfikir, apakah natijahnya orang Melayu seperti Dr Ariffin Omar untuk bergiat aktif dengan sebuah parti yang terang-terang menentang Islam dan hak orang Melayu. Dengan bantuan Wikipedia penulis berjaya mencari tahap keilmuan Dr Ariffin Omar:

“Untuk pengetahuan umum, Dr Ariffin Omar pernah menjadi pensyarah di USM (1974-2006) dan pensyarah tamu di Universiti Utah (1998). Sepanjang kerjayanya, beliau telah dilantik sebagai Pegawai Orientasi American Peace Corps (1979) di Melaka. Beliau turut menyumbang kepakaran beliau bagi menulis ‘Ensiklopedia Sejarah dan Kebudayaan Melayu’, Dewan Bahasa dan Pustaka (1992-1996). Beliau turut menjadi Perunding Konsep Kajian Bangsa dan Umma-Perbandingan di SEA, Tokyo, Mei 2007. Di UUM, beliau mengajarkan subjek Hubungan Antarabangsa bagi Ijazah Sarjana Sains (Pengajian Strategik).

Beliau juga adalah pakar dalam Sejarah Melayu dan telah memberi syarahan di USM dan Universiti Utara Malaysia sebelum ke Universiti Pertahanan Malaysia. Buku ‘Bangsa Melayu’ (1991) diterbitkan oleh Oxford University Press.”

Beliau juga pernah menjadi sebahagian dari tenaga kerja Aliran, seangkatan dengan Dr. Chandra Muzaffar. Selain itu, penglibatan beliau di dalam politik adalah terlalu sedikit dan bertindak tidak lebih daripada sebagai pemerhati politik di Malaysia.

Bukan calang-calang nampaknya Naib Pengerusi DAP ini, namun apabila meneliti kerjaya lampau Dr Ariffin, kehebatan beliau nampaknya dipandang enteng selama ini. Tiada satu komponen Pakatan Rakyat pun sudi meminang beliau untuk terus berjuang didalam mana-mana parti politik mereka. Lantas itu mungkin menjadi penyebab utama mengapa Dr Ariffin merajuk dan terus menyambar peluang yang telah ditawarkan oleh DAP.

Walauapapun, tahniah diucapkan kepada Dr Ariffin diatas perlantikan beliau sebagai Naib Pengerusi DAP. Sebagai seorang yang beragama Islam, dan berbangsa Melayu tulin, penulis berharap Dr Ariffin akan mendapat hidayah dan keluar dari kandang DAP secepat mungkin. Ini kerana, tiada yang lebih hina daripada seorang Melayu yang mengkhianati amanat dan amanah bangsanya semata-mata ingin memiliki kemashuran dan kekuasaan politik. Dr Ariffin perlu sedar, bahawa orang Melayu yang mengikut DAP hanyalah mereka yang akan dikeldaikan oleh parti Cina chauvinist tersebut.

61 thoughts on “DAP Ada “Kaldai” Baru?

  • October 1, 2013 at 3:17 pm
    Permalink

    zairil tu melayu ke? dia islam tapi bukan melayu

    Reply
    • October 1, 2013 at 3:38 pm
      Permalink

      Sahabat Nabi saw pun Islam, tapi bukan melayu.

      Reply
      • October 1, 2013 at 4:10 pm
        Permalink

        tu laa.. gunakan sahbat nabi kononya nak patahkan komen org dengan penuh rasa kebencian….

        ya..mmg sahabat nabi bukan melayu…

        tapi dalam konteks ni.. bercakap pasal politik di tanah Melayu dan DAP parti rasis..

        paham ke x paham?…

        Reply
      • October 1, 2013 at 4:33 pm
        Permalink

        komen tipikal PAS…

        soal sahabat nabi tu.. itu takde kena mengena pun dalam artikel kat atas tu…

        skrg ni bercakap pasal DAP dan melayu dalam DAP….

        so ape kna mengnanya dgn para sahabat rasulullah?…

        Reply
        • October 1, 2013 at 5:50 pm
          Permalink

          bang, siMoo tu nak tunjukkan dia tu Islam dan maha Islam, tetapi hakikatnya dia lupa apabila mengkianati Melayu yg Islam bererti dia telah kianati umat Nabi yg bagainda sayangi semua umatnya, Rasullullah s.a.w Samalah macam NIK AJIS YG MENCEMOH BANGSANYA…andaikata dia lahir dari perut ibu yg beragama Hindu atau Buddha belum tentu dia tu Islam, kecualai PERUT Melayu yg pasti ISLAM.. INILAH MANUSIA JENIS YG TAK BERSYUKUR DGN KETENTUAN ALLAH..

          Reply
          • October 2, 2013 at 4:59 pm
            Permalink

            Setelah lama aku mengikuti Mykmu ni…sebenarnya aku doubt yg Moo ni Islam….I may be wrong…tapi komen2 yg diberi oleh Moo tiada ciri2 atau bau2 yang menunjukkan dia berugama Islam….kalau dia Islam pun aku tak pasti samada dia betul2 menghayati Islam…mungkin sama spesis dengan si Zairil…Islam pada nama sahaja…..

      • October 1, 2013 at 9:04 pm
        Permalink

        Agama wujud atas sebab bangsa .dari hubungan antarabangsa baru tertegaknya syiar islam itu sendiri .org yg malu mengaku dia MELAYU , baik pergi JPN , potong keturunan di KP nya . letakkan shj LAIN-LAIN disitu .Melayu dan islam umpana darah dan daging .menolak melayu , secara tak langsung menolak konsep islam itu sendiri .Tiada 1 bangsa didunia ini pun tidak bangga dgn bangsanya .kecuali Puak Pas yg setiap masa bersedia tidak mengaku sebagai melayu dan bercakap mengikut nada DAP dgn alasan “agama untuk semua” .sebab itu bodoh makin bertingkat2 , sehingga dgn rela hati dapat menerima peliwat dan pembohong sebagai imam mereka.

        Reply
        • October 1, 2013 at 9:12 pm
          Permalink

          Apa pulak…org2 PAS yg asal dan duduk Kelantan tu suruh tukar jadi bangsa Kelaknate…baru kena…

          Mueh3

          Reply
          • October 2, 2013 at 6:19 am
            Permalink

            lol bro ..

          • October 2, 2013 at 12:06 pm
            Permalink

            sedap jugak istilah ni,mula mula kelat yang maksud macam pahit,2.laknat yanng orang tahu belaka maksudnya 3.nate yang dalam lorat orang kelantan adalah binatang orang tranung kata NATANG

      • October 2, 2013 at 1:14 am
        Permalink

        sahabat PAS dalam DAPigs tu moo lembu , semuanya adalah penyokong pro murtad dan seks bebas LGBT , tak perlu nak libatkan sahabat Nabi dengan DAPigs iaitu golongan anti Islam dan anti Melayu

        Reply
  • October 1, 2013 at 3:33 pm
    Permalink

    salam, jgn main tuduh je pasal zairil tu bukan melayu. saya rase dia lagi melayu dari kita semua. walaupun ibunya cina, zairil x reti sepatah pun cakap cina. isteri beliau melayu dan dah ada 3 anak pun.

    Reply
    • October 1, 2013 at 9:07 pm
      Permalink

      apa bukti zairil lagi melayu dari kami semua disini ? kau bercakap , sila bawa fakta . jangan ikut moo lembu . lembu tidak kenal fakta .sebab itu dia dipanggil lembu . sebab ada otak tapi tiada otak .kalau betul zairil mahu berjuang untuk org melayu , bukan DAP landasannya .org melayu di dalam DAP hanya bernilai rm0.50 sen dan hanya menjadi terompah kpd anak beranak lim dan singh sekeluarga . ada faham itu ?

      Reply
      • October 1, 2013 at 9:08 pm
        Permalink

        ada otak tapi tiada akal*

        Reply
      • October 2, 2013 at 1:15 am
        Permalink

        bukti dia ?? Menjadi balaci kepada golongan pto murtad seperti DAPigs , cukup Melayu dimata pencacai PAS

        Reply
    • October 1, 2013 at 9:10 pm
      Permalink

      kepada gondol…

      sebab zairil tu lebih melayu maka dia dipilih jadi anggota dalam CEC DAP untuk menjadi tunggul kayu yang tak boleh nak buat apa bila si kapir laknat guan eng robohkan gerai orang melayu

      Reply
  • October 1, 2013 at 3:38 pm
    Permalink

    If the spate of violent firearms-related crimes around the peninsula a couple of months ago had the public wondering where all the firearms were coming from, the police might have an answer, DAP vice-chair Teresa Kok has alleged.

    She said this today after the Royal Malaysia Police were criticised by the Auditor-General in the 2012 report for the wayward manner in which they managed their assets. Police lost equipment worth RM1.3 million between 2010 and last year, which included 44 firearms and 29 vehicles, the report revealed.

    Kok wondered how the police had managed to lose 44 firearms. She said they should get their own house in order first before trying to railroad the Prevention of Crime (Amendment and Extension) Bill through Parliament.

    “It’s a lot of guns, Have police identified who is responsible for the firearms going missing from their inventory? Has any disciplinary action been taken against these negligent policemen who were derelict in the line of duty,” said Kok who is the DAP crime action taskforce chair as well.

    The police have to explain what type of guns went missing, she said.

    The Seputeh MP added that those policemen who had been negligent should not only be sacked, but also prosecuted in court if the missing firearms had been used by criminals to commit crimes, including murder.

    She said Inspector-General of Police Tan Sri Khalid Abu Bakar should take a good look at the weaknesses in the police system.

    “The police have said that the PCA amendments are targeted at gangsters and secret societies. But have they bothered to stop and look at themselves in the mirror? What about the weaknesses in the police force?” Kok said.

    The Auditor-General Report 2012 tabled today highlighted police personnel being late in reporting the missing items to department heads. Another weakness highlighted was that police took their own sweet time to follow up on the missing items, including the firearms. – October 1, 2013.

    Reply
    • October 1, 2013 at 5:40 pm
      Permalink

      [VERSE 1]
      (C) WASH YOUR HANDS A THOUSAND TIMES A (G7) DAY,
      (G7) WEAR A FACE MASK EVERYWHERE YOU (C) GO,
      DON’T TOUCH YOUR FACE, YOUR EYES, YOUR MOUTH, YOUR (G7) NOSE.
      STAY AWAY FROM PEOPLE, DON’T GET (C) CLOSE.

      VERSE 2]
      (C) LOCK YOUR DOORS AND PUT YOURSELF TO (G7) BED,
      PULL THE COVERS WAY UP OVER YOUR (C) HEAD,
      DON’T TRAVEL ANYWHERE, BY PLANE, OR (G7) TRAIN.
      DON’T GET CHILLED AND STAY, OUT OF THE (C) RAIN.

      [CHORUS 1]

      [VERSE 3]
      (C) DRINK LOTS OF WATER, TAKE YOUR VITA (G7) MINS,
      AND IF FRIENDS COME A CALLING, DON’T LET THEM (C) IN,
      DON’T SHARE YOUR FOOD, YOUR CUP, YOUR TOWEL, YOUR (G7) CLOTHES.
      STAY AWAY FROM PEOPLE, DON’T GET (C) CLOSE.

      [VERSE 4]
      (C) STAY HOME FROM SCHOOL, FROM WORK AND IF YOU (G7) PLEASE
      USE A TISSUE EVERYTIME YOU (C) SNEEZE,
      DON’T DANCE, DON’T KISS, DON’T HUG DON’T SHAKE (G7) THOSE HANDS.
      STAY AWAY FROM CRITTERS, IF YOU (C) CAN.

      [CHORUS 2]

      [VERSE 5]
      (C) H1N1, CHINESE, SWINE OR (G7) BIRD,
      THE FLU AIN’T FUNNY, OR SO I’VE (C) HEARD,
      ORE THROAT AND COUGH, PNEUMONIA HAS BEEN (G7) SEEN.
      WELL HONEY, THAT’S WHY THEY INVENTED, FLU (C) VACCINE.

      [FINAL CHORUS]

      _____________________________________________

      [CHORUS 1]

      (C) BUT, WOO (G7) HOO (AM) HOO
      NO (F) MATTER (C) WHAT YOU (G) DO,
      (G) BETTER WATCH OUT IT’S COMING AFTER (C) YOU
      (C) WOO (G7) HOO (AM) HOO
      NO (F) MATTER (C) WHAT YOU (G) DO,
      (G7) YOU BETTER TAKE CARE OR YOU’RE (F) GONNA (G7) GET THE(C) FLU

      [CHORUS 2]

      (C) BUT, WOO (G7) HOO (AM) HOO
      NO (F) MATTER (C) WHAT YOU (G) DO,
      (G) YOU BETTER WATCH OUT IT’S COMING AFTER (C) YOU
      (C) WOO (G7) HOO (AM) HOO
      NO (F) MATTER (C) WHAT YOU (G) DO,
      HON, (G7) YOU BETTER TAKE CARE ‘CAUSE YOU’RE (F) GONNA (G7) GET THE (C) FLU

      [FINAL CHORUS ]

      (C) BUT, WOO (G7) HOO (AM) HOO
      NO (F) MATTER (C) WHAT YOU (G) DO,
      (G) YOU BETTER WATCH OUT ‘CAUSE IT’S COMING AFTER (C) YOU
      (C) WOO (G7) HOO (AM) HOO
      NO (F) MATTER (C) WHAT YOU (G) DO,
      (G) HON, YOU BETTER TAKE CARE OR YOU’RE (F) GONNA (G7) GET THE
      (C) FLU

      (G) WELL, YOU (F) BETTER WATCH OUT ‘CAUSE IT’S (G7) COMING AFTER (C) YOU

      WOO! COUGHING FITS (FADE OUT).

      [NOTE: LETTERS IN PARENTHESES INDICATE CHORDS TO PLAY.]

      [OPTIONAL VERSE 5]

      (C) EXERCISE TO KEEP THE FLU (G7) AWAY
      STAY OUT OF CHINATOWN, THEY ARE NOT (C) OK
      TRY SAUNA BATHS, TRY YOGA, SEX AND (G7) PILLS
      DO ANYTHING YOU CAN, TO NOT GET (C) ILL.

      Reply
      • October 1, 2013 at 11:45 pm
        Permalink

        Lirik lagu siap chord gitar lagi. Cool bro. Mooh takat main tabla bolehlah itupun tunggang langgang.

        Reply
        • October 2, 2013 at 8:42 am
          Permalink

          Lagu ini dicipta ketika H1N1 berada pada paras bahaya di Singapore…

          Bila cerita H1N1, yg banyak kena ialah kaum Cina lah, sbb depa suka makan babi…

          Reply
    • October 2, 2013 at 9:20 am
      Permalink

      Moo… Hang tak tahu ke yang kerja polis tangkap penjenayah untuk diadili oleh mahkamah. Jadi mereka perlukan kuasa melalui undang2. Kalau tak ada kuasa macam mana nak cekup orang yang disyaki buat salah termasuk jika pesalah itu polis sendiri. Polis pun manusia yang tidak lepas dari berbagai kelemahan dan membuat silap. Segelintir dari mereka ada juga yang tidak betul. Polis bukan maksum macam ahli-ahli dan penyokong DAP, PAS dan PKR. Kalau semua Polis perlu betul 100% dahulu baru boleh buat kerja, maka kita semua termasuk penyokong dan ahli PR pasti tidak akan tidor dengan nyenyak.

      Reply
  • October 1, 2013 at 3:45 pm
    Permalink

    Dalam MCA ada Melayu ka??

    Reply
    • October 1, 2013 at 4:16 pm
      Permalink

      Bodoh juga ko ni yer.. Dah MCA (malaysian Chinese Association) tu untuk cinabeng jer. takkan la melayu nak jadi ahli..

      Reply
      • October 1, 2013 at 5:23 pm
        Permalink

        Tp dlm umno banyak mamak,batak,jawa,boyan dan bagai2 lagi wpun katanya pertubuhan melayu….hehe

        Reply
          • October 2, 2013 at 5:09 pm
            Permalink

            Dia jeles tu bro…sebb dia tak ngaku dia melayu….dia Siam….yg melayu2 termasuk mamak pun diterima masuk Umno…tapi Siam ni dia taksub bangsa dia….tak caya hang pi tanya…tak pernah depa ngaku melayu….tapi ngaku Siam….

        • October 1, 2013 at 5:45 pm
          Permalink

          And….what is your point???

          Mek Esah…still unhappy!!!

          Reply
        • October 1, 2013 at 7:58 pm
          Permalink

          Walo pun dalam UMNO ghamai ahli berketurunan batak,jawa,bawean dll tapi depa tetap suku kaum dari Nusantara Melayu yang mana kalbu tetap nasionalisme kemelayuan.

          Aku nak tanya hang mek esah….hang dari keturunan mana…? ada ka nenek moyang hang berasai dari Champa, Patani,Narathiwat ato wilayah lain di Selatan Thailand tu…? Kalo betoi hang pun jugak dari etnik serumpun dari Nusantara Melayu tauu. Untuk pengetahuan hang…Nusantara Melayu tu ada la wilayah wilayah di Kemboja,Vietnam,Patani & wilyah lain Selatan Thailand,Tanah Melayu,Borneo,Filipina & beribu ribu kepulauan Indonesia termasuk Madagaska & pulau pulau di New Zealand tu. Tapi masa tu belum ada sempadan politik negagha negagha berdaulat seperti la ni…Malaysia,Singapura,Thailand,Kemboja,Filipina,Brunai & Indonesia. Cuma yang ada la Karajaan Kastel/Kota ( Castle Kingdom ) seperti Langkasuka,Kedah Tua, Srivijaya,Majapahit,Goa & Kesultanan Melaka.

          Lain kali baca la dari penelitian kat Wikkipedia dll..baru la hang dapat pencerahan sikit…bukan nya minda bodo pandiaq sebab terlampau taksub ngan Harakah jerrr….!!!

          Reply
        • October 1, 2013 at 9:14 pm
          Permalink

          1 lagi komen tahap najis dari pencacai angkat najis bernama MEK ESAH .BATAK ,BOYAN , JAWA , BANJAR , BUGIS ,RAWA Itu semua dipanggil suku kaum .pecahan dari bangsa besar yg bernama MELAYU .Seperti juga india dan cina , mereka ada pecahan kaum seperti bangsa melayu .ini kekuasaan Allah swt .ape mek terlalu bodoh atau pun terlalu perasan bagus , hanya org2 dari pantai timur dan utara sahaja layak bergelak MELAYU ?Aku sebagai org selatan dan anak jawa & boyan sangat marah dengan statment bodoh tahap najis kau ni mek .kalau aku tuduh kau keturunan buddha thailand bagaimana ? kau boleh terima dgn hati terbuka ? atau aku tuduh kau berketurunan cina tak bersunat spesis guan eng , kau suka ?jangan biadap sangat memainkan sentimen anti suku kaum di dalam negara ini.semasa Chin peng pujaan rakan sekutu parti kau dulu membunuh rakyat malaya , org2 melayu bersatu hati tanpa mengira suku kaum menentang puak komunis dgn 1 semangat , demi agama , bangsa dan tanahair. jangan celupar sangat mek esah. kerana mulut badan binasa nanti.

          Reply
        • October 1, 2013 at 11:52 pm
          Permalink

          Jawa, Boyan, Siam Patani, Minang, Mandaling, Bajau kira dalam rumpun Melayu lah Mek. Apa benak sangat demo ni, banyak sangat makan semut ni.

          Reply
        • October 2, 2013 at 1:17 am
          Permalink

          Mekk kau ni memang tak sekolah laa , rumpun Melayu pun taktau !! akakaka bodohnya macai Pakatan

          Reply
    • October 1, 2013 at 4:17 pm
      Permalink

      ade ke MCA penah ckap mereka parti pelbagai kaum?.. xde kan?.. MCA parti mewakili org cina dan MIC parti yg mewakili org india… so knapa nak bandingkan DAP dgn MCA?

      x boleh nak bezakan ke?

      DAP mengaku mereka parti pelbagai kaum..tapi terang2 penipu.. tu isu skrg ni.. DAP adalah parti rasis cina.. pelbagai kaum tu untuk menipu rakyat je.. Melayu dlm DAP buat syarat je.. DAP adalah parti anak beranak Lim…

      Reply
      • October 1, 2013 at 5:17 pm
        Permalink

        geleng kepala tgk kebodohan moooo ni..
        ni lah namanya “sekolah dua tingkat tapi bodohnya bertingkat-tingkat”.. bila la hang nak pandai mooo?

        Reply
      • October 1, 2013 at 5:22 pm
        Permalink

        Maksudnya racist ler tu…

        Reply
        • October 1, 2013 at 5:23 pm
          Permalink

          Maksudnya umno punpartyracist jugak le yer..

          Reply
          • October 1, 2013 at 5:33 pm
            Permalink

            UMNO is so racist that you Lembu’s are still around living in Malaysia under because of our GOOD GRACE…

            Does that make you happy or make you meroyan for eternity!!!

          • October 1, 2013 at 11:53 pm
            Permalink

            Memang racist pun Mooh, tak dinafikan lagi.

          • October 2, 2013 at 1:19 am
            Permalink

            kalau racist moo dah lamaaa UMNO ni hanya dipenuhi orang Melayu jee , cakap guna otak laa moo lain kali !

          • October 2, 2013 at 5:17 pm
            Permalink

            Orang Cina kahwin melayu…masuk Islam….dalam surat beranak…tulis..keturunan melayu…orang India kahwin melayu dan Islam…dapat anak….dalam surat beranak…tulis…. keturunan melayu….orang caucasian kahwin melayu….masuk Islam….dan dapat anak..dalam surat beranak keturunan pun tulis melayu…..kalau alien kahwin melayu pun…aku yakin depa mengaku melayu jugak…nampak gayanya….bangsa melayu ni paling timbangrasa dan boleh terima semua kaum untuk diserapkan dalam bangsa mereka dan jadi bangsa melayu….takder yang kena buang bangsa atau buang suku pun…racist kah macam tu Moo….kerabat hang kat penang yg kicap tu pun mengaku melayu….walau sah2 keturunan India dan mamak…apa lagi yg hang tak puas hati pada melayu ni Moo….

      • October 2, 2013 at 9:30 am
        Permalink

        Moo… Melayu macam hang dalam DAP harganya cuma 50 sen je. Itu kata orang Melayu DAP. Melayu luar DAP kata tak sampai pun 5 sen. Bukti dah 2 kali pemilihan CEC, dua2 kali melayu kaput walau pun DAP kononnya parti pelbagai bangsa. Itu baru dalam parti yang bergelar DAP. Kalau PR memerintah yang mana DAP ada 38 kerusi, melayu macam hang kalau masuk tentera nak dapat koperal pun perit. Tak caya tanya melayu singapore. Jadi berpijaklah dibumi nyata Moo, Mek Esah oooii.

        Reply
    • October 1, 2013 at 5:24 pm
      Permalink

      moo lembu ni tahap kebodohan dan kedunguan die mmg dh x bole diselamatkan lg…stakat nk dtg cni jd langau bolela die ni…

      Reply
  • October 1, 2013 at 4:58 pm
    Permalink

    Moohyideeeen ni cinabeng DAP menyamar guna nama melayu. Sengaja dia buat kacau kat sini. WTF You!

    Reply
  • October 1, 2013 at 4:58 pm
    Permalink

    Kita boleh tengok sendiri air muka mereka bertiga. Satu keldai dan 2 penunggang keldai. Muka keldai sedih, sugul, tidak nampak gembira malah derita.

    Muka sipenunggang riang, ceria dan penuh dengan tipu muslihat saperti kebiasaan jenis kaum ini.

    Dalam hati kedua yang riang itu,… ‘padan muka ko, aku pijak, aku henyak ko. Mulut ko aku suap madu, buntut ko aku cucuk buluh bambu penoh sembilu.

    Sikeldai memang terasa padah bakal menimpa tapi dek kerana status keldainya, otak nya beku dan sukar mengagak apa ke benda yang bakal menimpa hidup dia.

    Demikianlah adanya. Sikeldai kemudian akan terasa bahawa lebih baik dia jadi lembu atau kambing saja. Sekurang2nya menjelang zulkaedah lembu dibuat korban, kambing dibuat akiqah dan dimakan oleh sahabat seagama.

    Amin. May god bless you.

    Reply
    • October 1, 2013 at 5:23 pm
      Permalink

      Keldai UMNO Nazri& Michael Chia dapek jugak RM43 juta..kereta mewah…

      Keldai haprak umno kat Mykmut.net dapek ape yer??

      Reply
      • October 1, 2013 at 5:34 pm
        Permalink

        Janji tak jual Peugout…

        Betul tak Mooh???

        Reply
        • October 1, 2013 at 8:02 pm
          Permalink

          Jadi Mooo ni memang poyo kan…?

          Reply
          • October 1, 2013 at 9:11 pm
            Permalink

            Mooh mmg poyo pun…

            Ngaku kaya tapi Mooh tak tahu ada org lagi kaya dari dia…

            Tu pasal dok dengki memanjang jer…

        • October 2, 2013 at 5:21 pm
          Permalink

          Moo ni memang materialistik….hahaha….dia ni confirm hanya buat akan sesuatu jika dapat imbuhan…..dan dia assume semua orang materialistik macam dia………

          Reply
      • October 1, 2013 at 5:35 pm
        Permalink

        Dalam umno byk melayu, alih2 Ketuanya Mamak, boyan…

        Reply
        • October 1, 2013 at 5:42 pm
          Permalink

          La…takkan tak suka kot…

          Hang tak suka macam mana, hang kena perintah jugak dgn kami..

          Reply
        • October 1, 2013 at 5:48 pm
          Permalink

          tapi dalam org UMNO ni islam mooh…. bnyk pemimpin UMNO dah pi mecca buat hj pun, anwar bila nak buat hj??

          tapi takdak la gelaran Umar abd aziz kat pemimpin UMNO mcm yg ketua menteri pulau pinang dapat….

          Reply
        • October 1, 2013 at 9:19 pm
          Permalink

          kau ade ape masalah dgn mamak atau boyan moo ?kalau ko ade punai , declare kau keturunan apa . aku nak tengok.nak jadi pencacai , kalau simpan telor , abaikan.jadi pondan dekat chow kit sana lagi bagus.

          Reply
        • October 1, 2013 at 11:54 pm
          Permalink

          Takkan hang tak happy mamak jadi ketua. Hang pun mamak jugak kan. Anwar pun mamak jugak tau Mooh.

          Reply
        • October 2, 2013 at 1:22 am
          Permalink

          ishhh apa kisah janji Islam , macai Pakatan ni memang takde otak pun , jangan jadi macam pemimpin Pakatan habis agama dilacurkan hinggakan bersama-sama pulak puak pro murtad dan seks bebas !!!

          Reply
        • October 2, 2013 at 8:04 am
          Permalink

          Aikkk mooh…kau ni sebenarnya cinabeng jadik melayu ke mooh?
          Lain macam jer kau kutuk melayu….aku suspek kau ni species RBA !!!

          Reply
      • October 1, 2013 at 5:51 pm
        Permalink

        kita berjuang free jer dalam ni, tarak mintak apa2 pun

        bukan macam hang semua nak kena byar, lepaih tu yg bayaq hang pun george soros funder yahudi yg anti islam

        Reply
      • October 1, 2013 at 7:13 pm
        Permalink

        dapat pahala….ngan jaminan nasib agama islam ngan orang melayu terbela….

        Reply
      • October 2, 2013 at 1:21 am
        Permalink

        kasi report moo jangan lupa bawak bukti sekali , takat buat fitnah , anwar lagi hebat !!!

        Reply
        • October 2, 2013 at 2:17 pm
          Permalink

          x payah layan moo lembu tahap longkang tu,,xda standard lansung moo lembu tu,,hanya pencacai tahap longkang je,,

          Reply
  • October 2, 2013 at 5:27 pm
    Permalink

    Kalau betul Dr Ariffin sebijak tu…dia tak perlu keluar dari DAP…sebaliknya dia boleh jadi racun berbisa yg boleh merosakkan DAP dari dalam….

    Reply
  • October 2, 2013 at 9:03 pm
    Permalink

    Kalaupun betul si Arifin ni bijak pandai, sijil berjela tapi aku musykil dengan jati dirinya sebagai melayu tulen. Adakah dia sayang akan bangsanya atau lebih pentingkan tembolok perut gendutnya.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *