Lelaki 8 rekod jenayah maut ditembak di kuil di Gelang Patah

Share


KOTA TINGGI 31 Ogos – Seorang lelaki yang memiliki lapan rekod jenayah mati ditembak ketika sedang melakukan ritual di sebuah kuil di Taman Nusantara, dekat Gelang Patah, Johor Bahru, malam tadi.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata, mangsa, K.Jaganathan, 37, berada di dalam kuil itu bersama isteri dan anaknya sebelum ditembak dari jarak dekat dalam kejadian kira-kira pukul 7.30 malam.

“Dipercayai suspek merupakan dua lelaki bermotosikal dengan seorang daripadanya memasuki kuil itu lalu melepaskan beberapa das tembakan ke arah mangsa. Kedua-duanya kemudian melarikan diri bersama kenderaan itu,” katanya ketika ditemui pemberita, di sini, hari ini.

Mohd. Mokhtar berkata, Jaganathan yang tinggal di Taman Universiti, dekat Skudai, dihantar ke sebuah klinik sebelum disahkan meninggal dunia.

Mayatnya kemudian dihantar ke Hospital Sultanah Aminah, Johor Baharu, untuk bedah siasat, katanya.

Beliau berkata, susulan dari itu, polis berjaya menahan seorang individu berumur 30-an pada kira-kira 10 malam tadi di kawasan Gelang Patah bagi membantu siasatan.

Katanya, pasukan khas yang diketuai Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Johor ACP Azizan Anan sudah ditubuhkan bagi menyiasat kes itu. “Polis percaya dapat menyelesaikan kes itu dengan penahanan individu terbabit,” katanya. – BERNAMA



18 thoughts on “Lelaki 8 rekod jenayah maut ditembak di kuil di Gelang Patah

  • September 1, 2013 at 7:00 am
    Permalink

    Jika teori polis diambil kira pembunuhan saperti ini berlaku atas pertembungan dua geng. Geng clash antara 04 dan 08 sebagainya.

    Atau simangsa merupakan seorang bekas ahli mereka yang belot. Yang mula bertaubat dan berada dikuil untuk sembahyang dan menyatakan keinsafan pada tuhan dia untuk balik kepangkal jalan. Yang pasti sipenembak tentunya kaum sebangsa simangsa.

    Jika ini yang sering berlaku, kita orang awam tidak lah rasa terlalu resah. Kita bimbang jika kes pembunuhan sering dikait dengan samun dan rompak. Dalam hal ini orang awam jadi mangsa, orang yang tidak berdosa.

    Jika mereka berbunuhan antara mereka tanpa mengganggu orang awam , lama2 mereka akan pupus juga. Separuh mati berbunuhan sesama sendiri, bakinya ditembak polis.

    Reply
    • September 1, 2013 at 5:02 pm
      Permalink

      Orang kata….kalau kita kerja tangkap buaya..mati kena tangkap buaya….kalau kerja gosok gigi harimau…mati kena baham dengan rimau…kerja jinak ular…mati dipatuk ular….kalau kerja menyamun/membunuh dan bekerja dengan geng kongsi gelap….besar kemungkinan mati pun cara itu juga…wallahua’lam….

      Reply
    • September 3, 2013 at 10:31 pm
      Permalink

      memang elok laa mereka berbunuhan sesama sendiri , bila Polis nak hapuskan penjenayah dan pembunuh ni mereka menyalak macam anjing dan salahkan Polis pulak !!!

      Reply
  • September 1, 2013 at 10:48 am
    Permalink

    tapi..pelikkan?? bila keeling ni mati bertembak sama keeling…x pulak loyar2 keeling tu bising lak? knp dia gi perjuangkan keeling yg mati kena tembak tu…pastu kondem keeling yang menembak tu??
    Cuba kalau keeling mati kena tembak Polis..pantassss jer loyar2 ni nak bela keeling penjenayah yg kena tembak tu….

    Reply
    • September 1, 2013 at 4:14 pm
      Permalink

      lauya2 keeling yg selalu buat bising ni sepatutnya ditembak sampai mati sebab mereka pun sebahagian dari geng kongsi gelap…keeling la katakan gelap segala-galanya.

      Reply
      • September 2, 2013 at 12:20 pm
        Permalink

        geng-geng Mat mencabul anak sendiri mana ada masa untuk join geng -geng keeling (mamak yang masuk Islam – belajar sejarah dulu bonggok) macam ini, hehehehe

        Reply
        • September 3, 2013 at 10:27 pm
          Permalink

          keling tu adalah mamak masuk islam ?? kepala hotak kau !! mana kau belajar ni , kalau macam tu kenapa bila cakap keling orang macam kau menyalak macam pariah dog ??!!!

          Reply
    • September 2, 2013 at 8:59 am
      Permalink

      Biasalah….keeling kan! Tak hairanlah ada pepatah berkata `kalau kita berjumpa ular dan keeling menghalang perjalanan kita….yang mana satu patut kita pukul dulu? Keeling atau ular???

      Reply
      • September 2, 2013 at 12:26 pm
        Permalink

        Marahkan nyamuk, kelambu dibakar, janagan jadi begini pak long. nanti manalah tahu Allah memberi hikuman setimpal kepada kata-kata kamu. Insaflah sebelum anda disembahyangkan.

        Reply
      • September 2, 2013 at 2:25 pm
        Permalink

        klu ular tu tgh patuk p_ _ _ mak ko, mestila ko nk selamatkan p_ _ _ mak ko dulu kan.. kah tuik

        Reply
    • September 2, 2013 at 2:24 pm
      Permalink

      wei baruva.. ckp tu baik2 sikit ok..korang xpernah bljr sejarah ke? cuba tgk kamus tu.. bodoh

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *