Berapa Pakatan Bayar Irwan Fahmi Tuntut PM Letak Jawatan?

Share


ADA banyak pandangan dan rungutan lanjutan dari gesaan Ketua Wira Perkasa,  Irwan Fahmi Ideris semalam yang menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak supaya meletakkan jawatan.

Ada yang marah, emosi dan sebagainya.  Semua ini sudah dijangka sebab UMNO terima banyak kesan negatif dari golongan bukan Melayu apabila dilihat bekerjasama dengan Perkasa yang sudah dijenamakan sebagai pertubuhan rasis oleh pembangkang.

Alih-alih sekarang sayap pemudanya minta PM Letak jawatan pulak, tak ke  gila?

Pada penulis sendiri, kenyataan ‘berbau’ Anwar Ibrahim yang disebutkan Irwan Fahmi semalam adalah lebih menguntungkan UMNO dari merugikan.  Sebabnya mudah saja, selama hari ini yang dok kutuk Perkasa beria sangat siapa?  Pembangkang juga (terutama DAP), dan bila sekarang Ketua Wira Perkasa sendiri bercakap macam Anwar bercakap, siapa yang rugi?

Sudah tentu ada wujud kerjasama di belakang antara Irwan dan Anwar Ibrahim untuk keluar statement yang macam itu. Anwar boleh beli bekas pendakwaraya dalam kes liwatnya dengan Saiful Bukhari, apa lagi si Irwan ni, berapa sen sangat harga dia pun.

DAP sepatutnya sudah boleh bimbang sekarang kerana jika benar Anwar bekerjasama dengan Perkasa di belakang mereka, maka ini satu petunjuk bahawa Anwar sudah mahu kembali menjadi juara Melayu, seterusnya meletakkan DAP dalam kedudukan yang sukar.

Walaupun DAP boleh bergantung kepada undi Cina, tapi dengan jumlah populasi cina di negara kita hanya sekitar 33%m berapa banyak sangat kerusi boleh dapat kalau tidak ada bantuan dari undi Melayu?

Lagipun Anwar tahu, dalam PRU13 yang lepas, walaupun cina bersatu menyokong pembangkang dan Melayu sendiri terbahagi kepada 3 golongan, BN/UMNO masih boleh mengekalkan kemenangan di peringkat persekutuan dan 10 negeri.

Pada fikiran Anwar, lebih baik dia tumpukan Melayu dari buang masa melayan cina, menangnya tak juga, malah merugikan lagi ada.  Yang untung DAP seorang (tambah 10 kerusi Parlimen), sementara PKR dan PAS masing-masing berkurangan kerusi berbanding keputusan pilihanraya umum 2008.

Dengan PAS lebih teruk apabila kehilangan Kedah.

Jadi jangan terperanjat kenapa sayap pemuda Perkasa tiba-tiba ubah kiblat, bercakap senada dengan Anwar Ibrahim.  Skripnya itu sendiri menampakkan memang Anwar sebagai dalang.  Dari BR1M rasuah, penggunaan ‘Hj Najib’ dan sebagainya, semua itu menunjukkan Anwar terlibat.

Penulis tidaklah menuduh, tapi berapa banyaklah agaknya duit dah disogok masuk dalam mulut budak Irwan Fahmi ini pun supaya dia keluar kenyataan yang sebegitu?

Sekali lagi penulis tekankan, penulis tidak menuduh, tapi sudah tentu ada penjelasan kenapa perubahan yang secara tiba-tiba ini berlaku, walaupun kenyataan tersebut bukan dibuat atas kapasiti Ketua Wira Perkasa, tapi individu.

Justeru penulis kata, UMNO tak perlu kelam kabut dengan kenyataan budak ini.  Sebaliknya kita perlu ambil peluang secukupnya dari kenyataan tersebut untuk menjatuhkan imej Anwar Ibrahim dan pembangkang dengan merujuk kerjasama dalam senyap dengan sayap pemuda Perkasa ini.

Kita patut lihat apa reaksi DAP sekarang.



31 thoughts on “Berapa Pakatan Bayar Irwan Fahmi Tuntut PM Letak Jawatan?

  • August 28, 2013 at 12:18 pm
    Permalink

    Betul kata penulis. Mari kita tengok apa taktik dapigs nak ambil bagi melihat berantakan orang2 melayu. Cara paling bagus, kerajaan bertindak buat de je dengan chayanunalif nih. Kalau dia orang bising, kita bukakkan kertas undi dia pangkah kat siapa. Kita lihat bagaimana babi menyodok cari makan. Makan yang busuk dan mualkan pun dia sebat. Bangsa apa yang suka makan binatang ini?

    Reply
  • August 28, 2013 at 12:22 pm
    Permalink

    … apa salahnya DSN letak jawatan… lagi pun sebelum ini.. Tunku Abdul Rahman,.. Tun Hussin.. Tun Dr Mahathir.. Tun Abdullah pun boleh letak jawatan… ramai lagi dalam UMNO yang mampu dan berwibawa untuk menerajui Malaysia, mungkin jika di beri peluang, akan lebih baik … yang mustahak kan UMNO masih utuh dan masih memimpin parti lain dalam BN dan mentadbir Malaysia…

    Reply
    • August 28, 2013 at 4:26 pm
      Permalink

      Penulis pun mungkin dibayar untuk tulis artikel ni..

      Reply
      • August 29, 2013 at 8:27 am
        Permalink

        pada hemat saya, apa yang diluahkan oleh Irwan Fahmi adalah satu cetusan rasa dari lubuk hatinya sendiri, dicampur dengan desakan para penyokong umno disekelilingnya dan suara akar umbi umno.
        Bagi saya itu adalah satu letusan dari rasa kurang senang terhadap cara pemerintahan Najib. Mungkin dia menjadi jurucakap kpd sekumpulan berpengaruh dlm UMNO…. siapa tahu?

        Reply
    • August 28, 2013 at 6:08 pm
      Permalink

      Kenapa orang sibuk suh Najib aja letak jawatan…tuu…Anwar dan sekutu tua bangkanya…bila lagi nak berundur dari politik…dah cemuih aku tengok gelagat dan kelaku depa…..

      Reply
      • August 29, 2013 at 12:08 am
        Permalink

        Inilah puak yg tidak ada prinsip, terbuai dan terikut dgn suara ramai, tidak berani BERDIRI SENDIRI untuk mempertahankan yang HAQ.AKU TAK PEDULI DGN SEJUTA YG MENYALAHKAN PM, KERANA AKU BUKAN NAK MEMUASKAN HATI SEJUTA ORANG, AKU BUKAN NAK JADI PENGECUT HANYA KERANA SUARA RAMAI.. KALAU AKU TELAH TERPERCAYA BAHAWA NIAT PEMIMPIN KU MURNI, APAKAH AKU PERLU SALAHKAN DIA HANYA SEBAB ORANG LAIN IA ITU CINA LAHANAT, PAS DAN PKR YG MEMBELOT BANGSA PUNYA ANGKARA.

        JANGAN KITA BERSILAT DIGELANGGANG SESAMA SENDIRI, LIHAT SIAPA MUSUH SIAPA LAWAN, BODOHLAH PERAJURIT DIMEDAN PERANG PANGLIMA DIBUNOH, HANYA KERANA SEBIJI GOL MASUK KE GAWANG DALAM MINIT AWAL, JANGAN HILANG PERTIMBANGAN, SUSUN SEMULA SAF, ATUR STRATEGI BARU, PERANG ADALAH MUSLIHAT, KESABARAN DAN PENGULANGAN UNTUK MENERUSKAN DGN KEBERANIAN, BUKAN SIPENAKUT YG MENYALAHKAN DIRI SENDIRI DAN TIDAK MELIHAT MUSUH YG TERUS MENYERANG! JIKA KAMU NAK BALIK TIDUR , PERGI BERAMBUS, KERANA PERJUANGAN BUKAN TERUS MENCAPAI PERJUANGAN.. NABI MENAKLUK MEKAH ADALAH DIPENGHUJUNG USIA BAGAINDA YG TERCINTA!

        Reply
      • August 29, 2013 at 12:13 am
        Permalink

        Nuar Berahi dah janji nak under kalau Fuckutan menang PRU, tapi sampai la ni tak tunaikan jugak…

        Mmg gila kuasa dan glamour…

        Reply
        • August 29, 2013 at 12:13 am
          Permalink

          Pembetulan…

          Nuar Berahi dah janji nak undur diri kalau Fuckutan kalah PRU, tapi sampai la ni tak tunaikan jugak…

          Reply
          • September 1, 2013 at 9:42 am
            Permalink

            Nuar tak kan berundur selagi BN asyik dok cekik rakyat….nuar nak settlekan isu tol, rega keta, tarif letrik, highway kelantan dan bagai2 lagi !!!!!

          • September 1, 2013 at 9:52 am
            Permalink

            Settlekan???

            Penyakit suka jubor dan China Doll yg dihidapi dia tak boleh settle2, nak settel masalah negara!!!

            KAKAKAKAKA

  • August 28, 2013 at 12:27 pm
    Permalink

    Mmg betul pun..setidak-tidaknya terbungkar la juga yang konon kata nak berkhidmat pada masyarakat rupanya mengejar habuan….tu yang untungnya pegang pangkat bagi yang bertuhankan kebendaan.

    Reply
  • August 28, 2013 at 12:47 pm
    Permalink

    Adamyan Quote

    “Pada fikiran Anwar, lebih baik dia tumpukan Melayu dari buang masa melayan cina, menangnya tak juga, malah merugikan lagi ada.”

    good one adamyan

    Reply
  • August 28, 2013 at 3:50 pm
    Permalink

    hahaha sebenarnya pendirian fahmi sama dengan raplahjingaa tak akan raplahjingaa pun dibeli oleh anwar!
    betul tak raplahjingaa!

    Reply
    • August 28, 2013 at 3:58 pm
      Permalink

      tony

      apa kau ingat rakyat malaysia zaman sekarang boleh beli di macam pemilihan CEC DAP rasist ka….

      chinese saja yg suka beli dgn kuat rasuah sebenarnya

      Reply
    • August 28, 2013 at 4:18 pm
      Permalink

      hehe..toni, anwar mana ada duit nak beli aku, dia jual anak dia dan adik hang kat rumah urut Ronnie liu pun tak kan mampu dia beli aku, lain la macam hang…seluk poket dia jer, 10 cai macam hang siap sedia tungging, come what may….

      tak gitu toni ??

      Reply
      • August 28, 2013 at 6:10 pm
        Permalink

        Aku ingat Tony ni minat kat hang lah Raplah…asik2 nama hang jer naik…orang kata kalau benci tu tandanya sayang….huahuahuahua…..

        Reply
        • August 28, 2013 at 9:23 pm
          Permalink

          Budak toni ni kekadang dia kena sawan…jenuh mak dia cari garpu sumbat masuk mulut dia, takut-takut terkancing gigi…bila ok sikit, dia merapu meleleh tak ketahun punca…buat hiburan jer budak ni.

          Reply
  • August 28, 2013 at 6:05 pm
    Permalink

    raplahjingaa sepatutnya awak perlu mencontohi fahmi berani bersuara mendesak najib berundur secara terbuka!
    bukan macam sekarang hanya berani bersembuyi di sebalik portal mykmu net mahu najib berundur!
    tunjuklah muka kau yang sebenar!

    Reply
    • August 28, 2013 at 9:28 pm
      Permalink

      Muka aku ada di mana-mana toni…dalam mimpi ngeri hang pun aku ada !! mimpi basah…hang cari mek.

      udah..udah la tu toni, cuba hang lakukan kebaikan sikit pada negara, hang ada kibar bendera Malaysia ke ? kita nak sambut merdeka tak lama lagi toni.

      Hang jangan lupa lekat satu bendera atas bumbung kereta hang toni !!

      Reply
  • August 28, 2013 at 6:26 pm
    Permalink

    irwan fahmi takde tokoh jadi ketua wira PERKASA sebab aku tengok dia tak bijak berpolitik…entah apa ‘sebab utama’ atau ‘liabiliti terbesar’ dia minta PM letak jawatan aku pun tak tahu

    kalau pasal DS Najib mansuhkan ISA dan EO dijadikan sebab, ‘penjenayah tegar’ termasuk ‘kaki hasut'(suka menghasut rakyat membuat demonstrasi dan kekacauan) boleh dipasang alat peranti elektronik pada kaki mereka supaya polis dapat memantau dan mengesan pergerakkan mereka walaupun mereka tidak lagi boleh ditahan tanpa bicara utk tujuan pencegahan

    kalau disebabkan sikap DS Najib suka apologetik dan terus membuta-tuli mempercayai tentang kesetiaan & sokongan kaum cina kepada BN, tunggu PAU pada disember nanti ramai perwakilan UMNO akan memberi ‘lecture’ dan kesedaran kepada presiden mereka

    kalau ada perkara yg irwan fahmi rasa tak puas hati dgn PM, DS Najib bukanlah org sombong tak boleh jumpa

    Reply
  • August 28, 2013 at 9:39 pm
    Permalink

    fahmi nak jadi waythamoorthy melayu… hero x kena tempat…

    Reply
  • August 28, 2013 at 11:36 pm
    Permalink

    Maaf cakap la pembaca budiman, aku selamanya penyokong kerajaan. Umur pun dah separuh abad dan sempat melihat perjalanan negara sejak Tun M sebagai PM kemudian Tun Lah kemudian Pm kini. Aku sgt terkilan dgn apa apa yg terjadi menyebabkan aku mahu beralih sokongan rasanya dan akan bercakap sebagai pihak lawan selepas ini.

    Akibat mahu polularkan diri dan takut hilang undi pm kini telah mengikut shj apa saja tuntutan pembangkang. Bila dah hilang undi maka tak dapat lagi la jadi pm, maka jika negera perlu digadai, prinsip perlu dijual sekalipun nampaknya sanggup dia(pm).Diminta hapuskan ordinan darurat, pm hapuskan, diminta hapuskan ISA, pm hapuskan, menjadikan negara porak-peranda….satu keadaan yg tidak pernah saya lihat, sejak saya muda(zaman Tun M)hingga kini. Saban hari tembak sana tembak sini, yg mati dan tercedera tak usah cakap la! Puncanya harimau2 sarkas dalamm kandang telah dilepasbebaskan. Pengedar dadah peringkat usahawan berjaya, dibebaskan. Pembunuh upahan memulakan tugasnya kembali. Toke along meneruskan industrinya kembali…pendeknya semua laknatullah itu semua sudah bebas dan merdeka.

    Salahkah kalau saya katakan begini….kini sesiapa sahaja yg ada pedang, parang, senapang, pistol atau bom tangan, bawalah semua itu ke mana-mana yg anda hendak pergi. Kita akan terlepas drpd undang2 selagi kita tidak menetak atau menembak orang! Kita belum bersalah jika kita belum dibuktikan bersalah. Kita mula bersalah bila kita menetak atau menembak orang. Maka, salahkah kalau saya katakan rakyat semua kini menanti masa untuk ditetak atau ditembak oleh penjenayah? Undang2 pencegahan sudah lupus, seolah2 memberi ruang yg terbuka yg amat luas kpd penjenayah!!!!!!

    Demi mempopularkan diri dan dasar consolation kpd bukan Melayu, maka pm melantik pula si murti pariah itu sebagai menterinya!!!!!!! Dan, kini india itu telah menggigit pipi pm, hari demi hari. Belum pernah terjadi menteri beri kenyataan bercanggah dgn dasar kerajaan….yg diketuai pm yg dikasihi. Mengapa semua ini terjadi??? Bagi saya tak lain tak bukan, berpunca dari salahnya dasar nak popularkan diri demi nak jadi pm yg dikasihi.

    Sebenarnya utk mempopularkan diri pm tak tak perlu menggadaikan prinsipnya. Seingat saya Tun M tak pernah/tak mudah berkompromi biarpun popularitinya boleh terjejas, tetapi rakyat tetap menyokong, dan BN menang dgn baik dlm pru. Pendeknya rakyat mampu menilai apa yg pemimpin buat dan akan menterjemahkannya semasa pru. Umno dan pm perlu berubah sekiranya pm masih nak jadi pm selepas pru14 nanti.

    Reply
    • August 29, 2013 at 12:11 am
      Permalink

      Bukan senang nak jadi mencontohi pemimipin macam Mahathir…

      Kalau Najib dpt contohi 50% cara2 Mahathir perintah Malaysia pun, dah cukup bagus dah…

      Malah, jika Najib ambik sikap tegas seperti Mahathir, lagi bagus dan aman Malaysia ni…

      Reply
    • August 29, 2013 at 9:31 am
      Permalink

      Jika nak jadi apapun jenis pemimpin syaratnya orang itu wajib bersih drpd segala macam skandal. Jika ada walaupun secubit, dia akan takut untuk membuat segala macam keputusan yg betul, takut sekiranya tembelangnya pecah, takut kerana diugut pihak tertentu utk pecahkan tembelangnya dan takut sekiranya keputusan yg betul dibuatnya itu mungkin akan menjeratnya kembali. Ini hanyalah pandangan saya.

      Reply
      • August 29, 2013 at 10:06 am
        Permalink

        Agree…self conscious berada di landasan yg betul adalah satu ciri2 yg penting perlu ada pada seorang pemimpin…

        Bukan senang nak jaga kebajikan 28 juta rakyat Malaysia, nak2 pulak dlm kalangan 28 juta tu, ada geng2 penghasut nak jahanamkan Malaysia…

        Reply
  • August 28, 2013 at 11:52 pm
    Permalink

    cuma tingal satu perkara je jika kerajaan buat juga aku terpaksa anggap DS Najib telah gagal 100% dan patut letak jawatan atau terpaksa dipaksa letak jawatan sebagai PM…perkaranya itu ialah jika kerajaan tanda-tangan juga TPPA

    Reply
    • August 29, 2013 at 6:55 am
      Permalink

      Keruntuhan Melayu, bermakna runtuhnya Islam di timur dan mempercepatkan tanda2 kiamat yg semakin dihampirkan!

      Reply
  • August 29, 2013 at 10:05 am
    Permalink

    Satu soalan berapa agaknya Mahatir dibayar semasa beliau menulis surat meminta Tunku Abdul Rahman meletak jawatan ?Begitu juga semasa Tun Husin dan Tun Abdullah. Ingatlah bukan semua orang boleh dibeli….jauh sekali untuk berlaku khianat kepada negara .
    Teguran dan gesaan bukan bererti kita benci terhadap pribadi sesaorang atau keturunanya .Teguran kita adalah untuk kebaikan Negara kita yang unik ini,Teguran yang sama keras juga kita berikan terhadap Anwar jangan rosakan negara kerana nak jadi PM semata mata .

    Reply
  • August 30, 2013 at 12:13 am
    Permalink

    Kalau d bayar pun… rasanya takda faedah puak2 PR nak bayar Wira Perkasa buat kenyataan BODOH cam tu. Melihat pada fanatik melayu PERKASA, bukanlah pelik untuk mereka menyatakan pendirian supaya NAJIB undur diri dari jadi PRESIDEN parti MELAYU. Jika tak Wira perkasa, pastinya Presiden Perkasa atau penasihat Perkasa yg. akan minta Najib turun. Tapi tentulah lebih lembut jika Wira perkasa yg. buat kenyataan…
    Sebagai NGO perkauman, tentunya Perkasa tak mau pemimpin UMNO yg. lemah dengan kaum dan bangsa lain seperti Najib yg. sentiasa mengikut telunjuk cina. Takda gunanya PR suruh Najib turun kerana jika pemimpin lain yg. naik.. bukannya PR boleh menang free atau boleh jadi PM. Pastinya presiden baru UMNO juga akhirnya jadi PM bukan Anwar Ibrahim. Jadi telahan Adamyan hanya mimpi d siang hari..

    Reply
    • August 30, 2013 at 4:52 pm
      Permalink

      Adamyan ni sering mimpi kepala burung belatuk warna hijau……sebab tu pemikiran dia semacam pemikiran orang orang PAS sikit sikit salahkan UMNO….dan sekarang ni dah berjangkit atau lebih teruk lagi

      Reply
  • September 1, 2013 at 4:02 am
    Permalink

    BODOH ADMIN BLOG NI
    SERUAN TUMBANGKAN AH JIB GORBLOK APA KENE MENGENA DGN JADI ANJING ANWAR LAK KALAU CAMTU AKU PUN BOLEH CAKAP MYKMU NI ANJING ANJING PENJILAT JUBUR AH JIB GORBLOK WALAU DAH TERANG NAJIB NI PUKIMAK

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *