“Takut”nya Bila Dengar Ugutan Mahfuz Pada Kerajaan BN Kedah!

Share

Padanlah ramai puak-puak PAS di Kedah merungut sakan apabila Mahfuz Omar dilantik sebagai Pesuruhjaya PAS Kedah menggantikan bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Azizan Razak yang masih terlantar di hospital.

Selain dari suka mengeluarkan kenyataan yang bertaraf budak tak sekolah, Mahfuz dikatakan mempunyai tahap IQ yang sangat lemah untuk memahami masalah atau isu yang dikemukakan padanya.

Terbaru, saya difahamkan bahawa Mahfuz telah dikunjungi oleh beberapa bekas kakitangan Insaniah Holdings yang telah ditutup baru-baru ini ekoran hampir muflis dan gagal mencatat keuntungan. Kononnya, mereka mahu mengadu nasib pada Mahfuz…

Hasil dari perbincangan itu, Mahfuz telah mengugut Kerajaan BN Negeri Kedah yang baru berusia lebih kurang 3 bulan untuk membayar gaji bekas kakitangan Insaniah Holdings yang dikatakan tidak dibayar selama 2 hingga 3 bulan ini.

Kata Mahfuz, jika Mukhriz tidak selesaikan pembayaran gaji bekas kakitangan Insaniah Holdings itu, dia kononnya akan membawa isu tersebut mengadap DYMM Yang DiPertuan Agong.

Pada saya, kalau ugutan Mahfuz itu ditujukan pada budak kecil yang belum bersunat, mungkin budak itu akan “terkucil” ketakutan. Tapi kalau dia berniat untuk mengugut Kerajaan BN Kedah begitu, rasanya dia yang akan malu sendiri kelak…

Untuk pengetahuan umum, Insaniah Holdings adalah syarikat utama yang ditubuhkan oleh PAS Kedah sejak mula mereka menjajah Kedah dulu. Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang mendapat peruntukan lebih kurang RM15 juta setahun itu diletakkan di bawah pengurusan Insaniah Holdings.

Pada mulanya, Insaniah Holdings menerima peruntukan yang agak lumayan untuk memulakan perniagaan. Dibawahnya ada beberapa anak syarikat seperti Insan Medik, Insan Fasih, Insan Maya, Insan Bestari dan sebagainya. Semuanya bertaraf syarikat “sendirian berhad”.

kuin (1)

Tujuan syarikat-syarikat tersebut diwujudkan adalah untuk menjana perniagaan di mana para CEOnya perlu bijak mencari peluang menjana keuntungan bagi menampung semua anak-anak syarikat, termasuk kos KUIN.

Peliknya, sepanjang 5 tahun beroperasi, tidak ada satu pun syarikat tersebut yang berjaya menjana keuntungan! Malah wang peruntukan sebanyak RM15 juta yang sepatutnya menjadi milik KUIN turut “dirampas” dan “disyarikat”kan.

Hasilnya, KUIN yang dulu tidak punya sebarang masalah kewangan, jadi huru-hara apabila ratusan kakitangannya telah dizalimi. Gaji lambat dibayar, wang potongan zakat dan sewabeli rumah atau kenderaan diseleweng, sehingga mereka bangkit mengadakan gerakan “Bersih KUIN”.

Peliknya, CEO-CEO Insaniah Holdings tidak pula berdemo bersama “Bersih KUIN”! Nak tahu kenapa? Mungkin mereka kenyang dengan gaji lumayan yang diberikan PAS Kedah melalui Rektornya, Dr. Jamil Osman. Malah ada diantara mereka yang dikatakan bergaji RM45,000 sebulan termasuk elaun!

gaji

Sudahlah mereka gagal menjana keuntungan untuk Insaniah Holdings, gaji mereka pula besar-besar belaka. Mereka “belasah” pula duit KUIN? Ingatkan mereka cari bisnes diluar, sebaliknya mereka hanya mampu berbisnes dengan KUIN.

Insaniah Holdings seolah-olah menjadi “consultant” apabila pihak syarikat itu diberi kuasa menguruskan pensyarah-pensyarah dan pengajian di KUIN. Maksudnya, KUIN akan membayar wang pada Insaniah Holdings sebagai “yuran pensyarah” dan “pengurusan”? Padanlah KUIN hampir muflis!

Lebih parah lagi, Insaniah Holdings tambah pula hutang dengan membina kampus KUIN di Kuala Ketil yang berharga RM330 juta! Sebuah syarikat yang rugi, tiba-tiba buat pula hutang yang tidak mampu dibayar? Bisnes jenis apakah itu?

Bila BN mengambil alih Kedah semula, syarikat-syarikat tersebut telah ditutup dan sebahagian dari kakitangannya telah diserap masuk sebagai kakitangan tetap KUIN, manakala CEO-CEO yang bergaji besar yang bertaraf kontrak itu telah ditamatkan kontraknya.

Cuba anda ke KUIN dan tanya bekas kakitangan Insaniah Holdings itu tentang gaji mereka. Saya yakin mereka akan tersenyum lebar bila KUIN diisytihar sebagai badan berkanun dan diberikan pelbagai hak yang sebelum ini dinafikan oleh PAS Kedah.

Misalnya, kenaikan gaji kakitangan sebanyak 13% yang dinafikan PAS Kedah dengan alasan KUIN adalah syarikat swasta, telah diberikan semula oleh Kerajaan BN Kedah. Sudah tentu kakitangan KUIN berterima kasih, bukan?

demo kuin

Yang tak terima gaji itu ialah CEO-CEO pegawai lantikan bergaji besar bertaraf kontrak yang terdiri dari kalangan puak-puak PAS dan Pakatan Haram! Kontrak mereka telah ditamatkan dan notis yang sah di sisi undang-undang kontrak telah diberi. Kalau tak puas hati, silalah ke mahkamah!

Persoalannya, Mahfuz tahu tentang semua itu? Mahfuz tahu tentang apa yang berlaku sebenarnya di KUIN? Ini bukan soal politik. Ini soal Kerajaan BN cuba menyelamatkan KUIN hampir dihancurkan PAS Kedah dulu.

Saya masih ingat pesanan Ustaz Azizan pada Mukhriz ketika beliau jatuh sakit tempohari. Beliau mahu Mukhriz selamatkan KUIN dan teruskan kecemerlangan kolej universiti kebanggaan rakyat Kedah itu. Dan saya yakin, itulah yang dilakukan Mukhriz sekarang!

Jadi tak payahlah Mahfuz “mengacum” pada DYMM Yang DiPertuan Agong. Lagipun, setiap laporan mengenai perkembangan KUIN turut dimaklumkan pada Baginda Tuanku sebagai Canselor KUIN. Baginda Tuanku tahu apa yang Mukhriz buat…

Sepatutnya, Mahfuz nasihatkan CEO-CEO Insaniah Holdings yang datang bertemu dengannya supaya membayar gaji para pekerja mereka dan diri mereka sendiri. Takkanlah hutang syarikat “sendirian berhad” pada kakitangan wajar dilangsaikan oleh Kerajaan Negeri?

Kalau Kerajaan Negeri perlu langsaikan hutan syarikat swasta, bankraplah begitu! Mahfuz tahu ke semua ini? Atau dia masih lagi “blur kelabu asap”?

37 thoughts on ““Takut”nya Bila Dengar Ugutan Mahfuz Pada Kerajaan BN Kedah!

  • August 4, 2013 at 9:56 am
    Permalink

    Tu tak kira hubungan kekeluargaan CEO Insan Medic dengan CEO and top gun KUIN yang lain, anak bini semua kerja satu company. kroni dalam PAS maksimum tahap tepu !

    Reply
    • August 4, 2013 at 11:53 pm
      Permalink

      Apa bezanya pemerintahan Pas Kelantan, sama saja, anak syarikat dan projek banyak lingkup. Dulu masa Hj Hadi jadi MB Terengganu pun sama, amat memalukan, isteri2 YB pun dilantik jadi ahli Lembaga Pengarah anak syariakt kerajaan negeri.Rakus dan mengamalkan kronisma yg melingkopkan..
      Lebai2 Pas MASUK POLITIK SEBENARNYA NAWAITU UNTUK HARTA DUNIA SEBENARNYA…

      Reply
  • August 4, 2013 at 10:06 am
    Permalink

    berhujahlah dengan baik. memburukkan orang lain tidak akan menjadikan anda bijak dan baik. selidik juga fakta anda, bukan semua yang tidak dibayar gaji terdiri dari CEO yang kaya. Sebahagian besar darinya ialah pensyarah dan pegawai teknikal yang ingin mencari makan cara halal. Bukan semua orang PAS/PKR. Tetapi kalau begini caranya masalah ini ditangani, semuanya mungkin akan masuk PAS/PKR

    Reply
    • August 4, 2013 at 4:08 pm
      Permalink

      Masuk PAS ?Tak tahulah kalau masih ada yg bebal untuk membuat keputusan begitu, setelah kezaliman lanun merompak duit KUIN dan dibahagi2kan kepada kroni sesuka mak bapak mereka didedahkan.Apakah golongan ini suka KUIN terus muflis,Maka itu golongan ini akan masuk PAS ? Sedangkan mereka yg merosakkan ini sememangnya sepesis PAS.?

      Reply
    • August 4, 2013 at 6:46 pm
      Permalink

      cakap macam malaikat, kome tak burukkan orang lain ke? PAS kena Kaji kenapa BN boleh menang.

      Reply
    • August 5, 2013 at 1:05 am
      Permalink

      ada ke penceramah pas berhujah dan berceramah dengan baik? saya sering mengikuti ceramah2 pas kebanyakan nya fitnah dan dusta, bercakap tampa bukti dan memburukan pihak lawan begitu keterlaluan, terutama mat sabu, cuma yg nampak bagus pas gunakan agama sebagai umpan politik nya, tapi ingat ALLAH maha mengetahui, dosa nya amat besar kerana memperalatkan agama.

      Reply
      • August 5, 2013 at 8:11 am
        Permalink

        sejak dulu sebelum masuk umno kemudian masuka dan skrg ego tak mahu terima pelawaan bersatu bertuhan napsu memang begitu gelagaknya memperalatkan agama demi harta haram yang dikutip beri makan pada anak bini dan keturunan dasar parti sundal semalaysia.

        Reply
      • August 5, 2013 at 1:09 pm
        Permalink

        Aku setuju sangat ni…ini salah satu sebb kenapa aku berhenti dengar ceramah depa…meluat sampai kembang anak tekak….

        Reply
  • August 4, 2013 at 10:24 am
    Permalink

    kah kah kah..Mahfuz..Islaniah holding pebenda..kuih raya kee…orang Kedah tak tau laa ni pa benda..sebab kat sini cuma ada kueh bahulu, ketupat dan lainlain..tak pernah lak dengar nama kueh islaniah tu…ni kueh baru ke mahfuz oii..

    Piee mati la dengan PAS..atas kepala sentiasa berlobai..badan diselemuti jubah..dagu berjanggut sejemput konon nya islamik tetapi hamlauuu…kaki sebat jugak..pantang tengok perkara yang boleh kembongkan kocek..sebat jee..ilang lebai dikepala..

    Reply
  • August 4, 2013 at 11:13 am
    Permalink

    orang2 pas = kambing jantan ….. harap jer berjanggut Nampak macam alim tapi Nampak teloq bergayut….puithhh

    Reply
    • August 4, 2013 at 6:49 pm
      Permalink

      Janggut jangan sentuh yop. Ini amalan nabi kita .Nabi Kita berjanggut. Ini sunnah nabi, saya sokong BN tapi berjanggut juga

      Reply
    • August 5, 2013 at 1:09 pm
      Permalink

      Memang peghangai pemimpin & penyokong PAS macam kambing jantan. Pi tengok bila kambing jantan tu mengawan…habih lubang kemaluan & pungkoq kambing betina di jilat sementara kambing betina plak menjilat & mengulum peliaq & teloq kambing jantan. Kelakuan kambing ni megawan sama jerr ngan kelaku Mat Sabu mengintim ngan Normah bini kawan nya dulu sampai bulu terlekat kat dahi & tersangkut kat ghengkung….!!!

      Reply
  • August 4, 2013 at 11:16 am
    Permalink

    dah agak dah…Pas tentu akan memutar belit perkara yang sebenar…mereka nak menunjukkan pada rakyat bahawa kerajaan BN ini menzalimi kakitangan kuin, pada hal yang terjadi adalah sebaliknya…

    sepatutnya kerajaan kedah sekarang perlu buka balik fail-fail projek balak yang dilakukan oleh malaun-maluan Pas ketika mereka berkuasa hari itu….

    biar mereka plak rasa bahang kepanasan…

    kasihan si azizan yang dah diabaikan oleh Pas…

    Reply
  • August 4, 2013 at 12:15 pm
    Permalink

    Semalam aku ada baca pasal ramai pelajar senior tunjuk perasaan di KUIN Kuala Ketil kalau tak silap aku.

    Aku rasa kita yang bergelar manusia ni sepatutnya berilah masa yang mencukupi untuk Mukhriz selesaikan masalah yang timbul. Kalau tak 5 tahun pun berilah 5 bulan.

    Tapi nak buat macam mana, makhlok2 hampaih ni bukan saja buta perut, tapi jugak buta hati. Kalau boleh nak semua selesai dalam masa 5 hari. Lepaih tu pulak nak suruh ikut kata depa, nak ajaq buat macam mana. Memang tak malu sungguh. Nak tunjuk pandai tapi sebenaqnya menunjuk bodoh.

    Aku tau Mukhriz tak akan kutuk malaun2 ni. UMNO sendiri pun kena plaster mulut nak jaga hati rakyat Malaysia. La ni jadi tugas blogger dan komentator nak bagi sedaq apa yang sebenaqnya terjadi dalam dunia ni, nak perbetoi apa yang ditipu dan dispin, nak dedah apa yang disonglap dan diseleweng.

    Aku tau ni semua bukannya mudah, lebih2 lagi sejak berkawan karib dengan puak yang dok makan menatang yang paling hudoh, paling bodoh dan paling pengotor dalam dunia. Puak macam tu yang depa sanggup buat kawan karib? Ish ish ishhh…

    Reply
  • August 4, 2013 at 1:28 pm
    Permalink

    bila saya baca Tun M sebut pemimpin UMNO bersin pun ahli UMNO tepuk tangan saya tak percaya. bila saya baca kenyataan anda saya rasa saya dah jumpa ahli yang Tun M sebut. Memperbodohkan orang lain tak mencerdikkan diri sendiri. Bukan semua staff IHSB ahli PAS/PKR. Tapi bila dilayan seperti ini, semua akan jadi ahli PAS.

    Reply
    • August 4, 2013 at 1:43 pm
      Permalink

      Apakah ‘layanan buruk’ yang diberikan kepada kakitangan KUIN dan IHSB yang telah diberikan oleh Kerajaan BN di dalam tempoh 3 bulan ini?

      Apakah ‘layanan baik’ yang diberikan kepada kakitangan KUIN dan IHSB yang telah diberikan oleh Kerajaan PAS di dalam tempoh 5 tahun yang lalu?

      Reply
    • August 4, 2013 at 4:12 pm
      Permalink

      Masuk PAS ?Tak tahulah kalau masih ada yg bebal untuk membuat keputusan begitu, setelah kezaliman lanun merompak duit KUIN dan dibahagi2kan kepada kroni sesuka mak bapak mereka didedahkan.Apakah golongan ini suka KUIN terus muflis,Maka itu golongan ini akan masuk PAS ? Sedangkan mereka yg merosakkan ini sememangnya sepesis PAS.?

      Reply
    • August 4, 2013 at 7:56 pm
      Permalink

      sdra hamzah, tak kisahlah jika sdra kata semua akan masuk pas. Sbb yg masuk pas pun semuanya sebab kena tipu diatas kepura-puran pemimpin pas. Nampak sahaja baik dan zuhud tapi bab memfitnah dan mencuri hak rakyat merekalah jembalangnya. Kalau ada juga kakitangan KUIN yg masuk pas rasanya mereka dah tak berapa betul sbb kena jampi oleh syiah mat sabu

      Reply
    • August 4, 2013 at 8:04 pm
      Permalink

      Tak mengapa mereka masuk Pas. Selama nie pun depa bukan sokong Umno pun.

      Reply
    • August 5, 2013 at 12:18 am
      Permalink

      puihhhh layanan teruk dan buruk oleh Kerajaan PAS dulu lagi hebat dan dahsyat !!! Kau dah lupa kee pasal KUIN dan lawaknya apa dia layanan buruk yang diterima IHSB , jelaskan kat kami !!!

      Syarikat yang dibuat oleh kerajaan PAS kedah dahulu dan kini rugiii dan tak untungkan pun TAPI KEPALA PENGURUSAN menerima bayaran gaji tak masuk akal !!!

      Reply
    • August 5, 2013 at 9:30 am
      Permalink

      Saudara hamzah,

      Saya rasa saudara hamzah salah sangka dalam hal ini. Adakah kerana kesilapan kerajaan negeri di bawah pimpinan PAS yg menubuhkan syarikat bernama Insaniah Holdings di mana tiada keperluan penubuhan syarikat ini untuk menguruskan KUIN perlu ditanggung oleh current government.

      Bersyukurlah sekurang2nya ada 26 bekas staff Insaniah Holdings absorbed dlm pentadbiran KUIN.

      http://my.news.yahoo.com/26-pekerja-insaniah-holdings-diserap-sebagai-kakitangan-tetap-095155115.html

      Sekiranya ada bekas staf Insaniah Holdings yg tak absorbed with KUIN, jgn ambik hati. Dah takder rezeki, nak buat camana. Carilah kerja lain…rezeki di tangan Allah, bukan di tangan PAS mahupun UMNO.

      P/S: Kalau ada bekas staf Insaniah Holdings tu nak join PAS pun boleh, tiada paksaan dalam berpolitik.

      Reply
  • August 4, 2013 at 6:52 pm
    Permalink

    Pada orang orang yang buat komen jaga perkataan anda jangan sampai perkataan anda menghina Sunnah Nabi kita , Jangan bantai semacam sahaja sampai amalan nabi kita diejek. Kome hentam pasal orang berjanggut macam hentam nabi kita tau. Sebab Nabi berjanggut. Hati hati buat komen

    Reply
    • August 5, 2013 at 1:23 pm
      Permalink

      Menghentam oghang berjanggut bukan bermakna menghina nabi tau….? Tu semua sifat buruk yang di zahir kan oleh puak puak berjanggut tu macam kambing jantan…asyik menonong nak mengorat kambing betina. Imej sosoghang tu tergambaq dari pemikighan & tindakan alami depa. Baik tindakan depa baik la pandangan masyarakat..kalo bughuk perangai depa maka jelek la gambaran yang di teghima oleh masyarakat. Ibarat sebuah cermin akan mereflek kan citra kita. Kalo kita senyum maka senyum la dari wajah dalam cermin tu…kalo nangis makan buruk la wajah oghang dewasa bila menangis…kan gitu mamu…?

      Reply
  • August 4, 2013 at 7:53 pm
    Permalink

    Tak ada satu pun perkara yg pas lakukan boleh mendatangkan kebaikan untuk rakyat Malaysia. Semuanya hanya untung kepada puak mereka sahaja. Inilah assobiyah terbesar yg melilit seperti serban di kepala pas.

    Reply
  • August 4, 2013 at 10:35 pm
    Permalink

    nasib baik rakyat kedah bijak undi bn… kalu tidak kedah jadi kelantan nombor 2 laa….kahkah super islam konon…duit kuin pon nak kelepet….
    TOLAK PAS ANJING DAP..

    Reply
  • August 4, 2013 at 11:31 pm
    Permalink

    Jom kita korek balik misteri Tabung Memali. Mana tau kot2 Mukhriz boleh tolong rungkaikan satu lagi aniaya orang Parti Islam Sedunia kat balu dan anak yatim ahli depa sendiri.

    Bukan la nak suruh tuduh dan kutuk semua orang PAS, tapi nak tolong mangsa yang teraniaya saja.

    Lepas tu kita buat kempen tanam semula pokok balak, nak hijaukan balik bukit2 gondol. Geng kahak hijau ni bukan tau apa, nak marah pun buat buang pahala saja. Tu yang dikatakan makhluk pelingkup… nak perelok satu pun takdak.

    Reply
  • August 4, 2013 at 11:53 pm
    Permalink

    mahfuz lambang kelemahan pemimpin PAS yang lain, hanya pandai berceramah kutuk orang tapi tak tahu macamna nak buat kerja. sebab itu perlukan cina DAP agaknya.

    Reply
  • August 5, 2013 at 12:08 am
    Permalink

    Kepala hotak hang lah Mahpos.. PAS Laknat yg buat rosak KUIN, rompak wang pendidikan untuk kayakan kroni, tinggalkan ‘reba’, ‘tahi’ pd Kerajaan Kdeah skrg lepas tu pusing kepala nk warning pulak?

    Tk guna punya manusia mcm Mahpos ni, kalau tnya org Kedah, dia ni xlebih dr ayam tua yg xlarat lg nk ‘sabung’ dgn ayam lain.. tp nk lagak bagus, sedangkan PAS rosakkan Kedah pd tahap serius.

    Jika UMNO Kedah xfikir PAS itu masih lg saudara se Islam, biar ajar cukup2 penjenayah2 perompak2 PAS di Kedah ini. Bukan sikit tp beratus2 juta RM penyelewengan.

    Konsep merompak KUIN dgn menubuhkan anak2 syarikat sperti Lanun Moden, makan untung sub atas sub dn memperniagakan pendidikan Islam spt kapitalis..

    Inilah kerja PAS.. org yg tk kenal PAS akan anggap ini hal remeh, tp sbrnya Allah SWT sudah tunjukkan kezaliman PAS, tipu helah mereka atas nama Islam..

    Reply
  • August 5, 2013 at 12:23 am
    Permalink

    biar dia pergi jumapa YDP Agong, kita tgk Agong nak layan dia ke tak. dia ingat dia tu siapa yg senang2 nak jumpa Agong.

    Reply
  • August 5, 2013 at 1:21 am
    Permalink

    Aku percaya kebanyakan ahli pas baik2, tapi yg jadi masalah nya pemimpin pas tak sebaik ahli2 nya,, begitu juga berkenaan hudud adakah pemimpin pas benar2 nak melaksanakan hudud? Anda fikir la sendiri secara logik akal, klu dah berkawan dgn dap nak laksana hudud apa ke beenda?

    Reply
    • August 5, 2013 at 8:22 am
      Permalink

      Aku xpercaya lah ahli PAS baik. klu pemimpin ats tu jahat, ahli bawah silap2 10x lagi jahat. org PAS ni dipaku atas kepala mereka dgn perkataan ‘wala’ yg diputar kepada ‘taksub’. klu betul lah PAS tu tertubuh atas kehendak Islam, sudah lama HUDUD tu terlaksana dan Islam akan tertegak diKelantan, org Islam akan bersatu dibwh PAS.. tp nah skrg dia tolong jilat kaki Cina + Kafir .. apa yg Islam haramkan semua dh dihalalkan.. Tuhan Allah SWT tu jelas dipermainkan mereka.. abis tu baik lg ke??

      Reply
    • August 5, 2013 at 9:37 am
      Permalink

      Kalau kata ada ahli2 PAS yg baik, tentulah ada.

      Tapi ahli2 PAS kurang bijak (asyik kena tipu jer), tu mmg ramai. Nak2 pulak, boleh ahli2 PAS ni undi Mahfus Bean jadi Naib Presiden…tak naya nasib mereka…

      Hehehe…

      Reply
      • August 6, 2013 at 3:03 am
        Permalink

        bg aku takde! klu ada org PAS yg baik akan jd mcm Ust Nasha dan Hasan Ali.. akan DITENDANG atau akan KELUARKAN diri dr lubuk sesat ini.

        heran le cmne korang ni sangka baik sgt dgn PAS? pegi la join masuk dlu baru tau.. duk luar tgk kopiah dgn jubah mereka mmg lah baik..aku dlu pun fikir mcm tu lah.

        Reply
        • August 6, 2013 at 9:19 am
          Permalink

          Saudara pasdaplaknat,

          Setelah mengenali org macam Bujuk yg kononnya perasan lebih Islam dari org lain, saya setuju dgn pandangan saudara yg di dalam PAS semuanya org jahat2.

          Terima kasih atas peringatan saudara

          Reply
  • August 5, 2013 at 9:14 am
    Permalink

    Bila baca artikel di atas, aku terfikir kenapalah kerajaan negeri Kedah di bawah PAS menubuhkan sebuah syarikat bernama Insaniah Holdings untuk mengendalikan KUIN???

    Adakah selama ini, pengurusan KUIN begitu teruk sekali sehingga perlunya penubuhan syarikat Insaniah Holdings untuk menguruskan hal2 KUIN!!!

    Something fishy here, seolah2 ada amalan yg dilakukan oleh kerajaan negeri di bawah PAS di mana berlakunya pecah amanah dalam penubuhan syarikat ini.

    Malah dgn penubuhan Insaniah Holdings dan anak2 syarikat yg lain juga nampaknya tak membawa apa2 kebaikan kepada KUIN, apatah lagi nak cerita pasal membuat keuntungan.

    Takkan tubuh syarikat semata2 nak bagi kroni makan, ye tak!!!

    Yg kesiannya tentu ada bekas kakitangan yg bekerja di Insaniah Holdings dgn ikhlas dan tiada political conncetion dgn PAS. Mujurlah ada 26 bekas staff Insaniah Holdings absorbed dlm pentadbiran KUIN.

    http://my.news.yahoo.com/26-pekerja-insaniah-holdings-diserap-sebagai-kakitangan-tetap-095155115.html

    Sekiranya ada bekas staf yg takder political connection dgn PAS tapi not absorbed with KUIN, jgn ambik hati. Dah takder rezeki, nak buat camana. Carilah kerja lain…rezeki di tangan Allah, bukan di tangan PAS mahupun UMNO.

    P/S: Lebih merisaukan aku, adakah situasi di atas (penubuhan syarikat baru utk menguruskan pusat pengajian) juga berlaku pada Universiti Selangor??? Aku harap tidak…

    Reply
    • August 6, 2013 at 3:01 am
      Permalink

      itulah aku kata org PAS ni xbaik mana. relatively dgn konon mreka ni plg Islamik tp mereka lah beramal dgn PENYELEWENGAN dan KEZALIMAN bila mereka boleh buat dan ada kuasa.

      Kes KUIN Allah SWT Hendak Zahirkan bagaimana isi perut sebenar pemimpin dan pencacai PAS bila di tadah dgn ruang yg boleh main DUIT dan KUASA.

      Pendidikan Islam pun mereka GAMAK bisneskan, bukan bisnes cara Islam tp bisnes cara YAHUDI.. KUIN baru nk mula ‘hidup’ tp mereka spoiled dan lingkupkan tnpa fikir soal Iman dan Ihsan.. janji kepuas dunia direntap sepenuhnya.. lantik kroni dr kalangan mereka menjawat jawatan2 under INSANMAYA dan INSAN HOLDING yg mengatasi kakitangan akademik asal. Ini kerja perosak Laknatullah.

      Reply
  • August 5, 2013 at 11:11 pm
    Permalink

    Syabas kerana mendedahkan kroni pas di Kedah.. sudah sampai masanya ceo lantikan pas dibuang dan siasat penyelewengan mereka biar macai pas bukak mata. Perkara yang sama juga sedang berlaku di unisel.. pensyarah yang tidak pandai mengajar (pro dap) menindas pelajar melayu disana.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *