Hina Islam: Jangan Setakat Ambil Kenyataan

UNTUK makluman semua, bagi kes-kes melibatkan penyalahgunaan Internet dan media sosial ini, bidang kuasa menyiasat adalah terletak dibawah Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia (SKMM).  Soal tangkapan dan penguatkuasan selepas siasatan akan dijalankan oleh polis dan proses pendakwaan seperti biasa akan dijalankan oleh Jabatan Peguam Negara.

Dalam soal penghinaan ke atas agama Islam melibatkan beruk Alvin Tan dan Vivian Lee baru-baru ini, penulis tidak begitu bimbang dengan pihak pertama dan kedua, penulis sedikit bimbang dengan pihak yang ketiga.

Justifikasi berkata demikian setelah melihat beberapa kes sebelum ini melibatkan pasangan tersebut yang berakhir tanpa apa-apa tindakan dalam bentuk pendakwaan, antaranya kerana mengeluarkan rakaman lucah aksi seks sendiri.

Penulis tidak pasti kesalahannya dimana, adakah pada undang-undang kita sedia ada yang tidak cukup untuk menyabitkan pasangan tersebut dengan dakwaan membuat filem lucah atau ada alasan tertentu dari pejabat Peguam Negara sehingga menyebabkan pendakwaan tidak diteruskan seperti sudah tarik balik video, minta maaf dan sebagainya.

Ini perlu dijelaskan oleh pihak terbabit kerana setakat tarik balik atau minta maaf sahaja tidak cukup, apatah lagi di zaman Internet dimana segala yang ditarik balik boleh disimpan dan dikeluarkan semula pada bila-bila masa.

Bercakap tentang video lucah kedua beruk ini yang pernah menggoncang negara satu masa dulu, memang rakaman itu dilakukan di negara luar (Singapura), tapi sebagai rakyat Malaysia, 2 ekor ini masih tertakluk kepada undang-undang negara ini dan Singapura sendiri pun setakat yang penulis tahu, begitu ketat kawalannya ke atas Internet sehingga mencetus perasaan tidak puas hati dikalangan rakyat sendiri.

Takkanlah tidak ada ruang langsung untuk pihak berkuasa negara kita mengambil tindakan, apatah lagi pasangan beruk tersebut bergerak bebas keluar masuk dalam negara ini seolah-olah tidak melakukan apa-apa.  Kalau tidak ada kuasa langsung, kenapa dalam kes itu (video lucah), mereka dipanggil memberi keterangan?

Setakat nak mengesahkan dimana rakaman tersebut dibuat dan dimuat turun, penulis rasa SKMM sudah boleh mengesan dengan lebih awal lagi, tak payah panggil pun tidak mengapa.

Kebimbangan kita, dalam kes terbaru membabitkan pasangan terbabit kerana menghina Islam ini pun, perkara sama akan berulang.  Jika itu berlaku, yang akan dapat kesan kemarahan rakyat bukan pihak terbabit, tapi kerajaan.

Penulis harap semua pihak berkenaan dapat peka dengan perkembangan tidak sihat yang sedang menular di kalangan anak muda kita dan mengambil tindakan yang sewajarnya sebelum keadaan menjadi lebih parah.

Walaupun mungkin tidak diwajibkan dalam undang-undang, Jabatan Peguam Negara mesti menjelaskan kepada rakyat kenapa proses pendakwaan tidak diteruskan dalam kes-kes berkaitan kepentingan awam seperti ini.  Samalah halnya bila Peguam Negara membalas kenyataan Dr. Khir Toyo berhubung pendakwaan dalam kes rasuahnya, itupun tidak ada keperluan undang-undang tapi boleh dibuat.

Persoalannya, kenapa tidak dalam hal-hal macam ini?

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

70 thoughts on “Hina Islam: Jangan Setakat Ambil Kenyataan

  • July 15, 2013 at 12:40 PM
    Permalink

    tendang je diorang kuar dari malaysia nih…menyirap jek tengok…

    Reply
    • July 16, 2013 at 5:36 AM
      Permalink

      Siasat!siasat!!siasat!!! tindakan????
      letih dan membosankan je semua ni byk sangat dah penghinaan terhadap Islam yg terlepas begitu saja,nak meredakan keadaan pihak berkuasa siasat lepas tu senyap.kalau inilah caranya lepas ni tak perlulah nak sebuk2 kita buat repot biarkan sajalah kafir2 ni nak menghina ke, nak apa ke sebabnya bukan ada tindakan tegas pun takat siasat je cuma jgn nanti nasi dah kadi kanji baru semua kelamkabut atau pun sengaja nak menguji org islam dan jika tidak pun menyokong perjuangan kafir nak menjamatarafkan semua agama atau pun tak berani bertindak sebabnya dlm pilihanraya lalu kafir2 ni semuanya tak menyokong kepimpinan negara.
      kita maseh mengharapkan tindakan setakat ini sebelum umat islam mencari jalan sendiri bagi menyekolahkan semua puak2 ni.

      Reply
  • July 15, 2013 at 12:52 PM
    Permalink

    ALANGKAH BAIKNYA KALAU HUKUMAN KEPADA MEREKA ADALAH WAJIB MENGHADIRI KURSUS KEFAHAMAN ISLAM SELAMA 3 BULAN DISEBABKAN MEREKA MENGHINA ISLAM. LEPAS 3 BULAN PASTI OTAK DIA YG WARAS DAPAT MENERIMA KEBENARAN ISLAM. ITU LAH HUKUM QISAS YG ADIL BAGI KITA TERHADAP DIA.

    Reply
    • July 15, 2013 at 2:00 PM
      Permalink

      Betul tu….ini satu idea yg aku sendiri pun tak pernah terfikir….kerajaan kita tak perlu tangkap dan gunakan kekerasan…kerana ia seperti sudah tidak ditakuti oleh mereka2 ni…tetapi apabila kita wajibkan mereka menghadiri kursus2 pemahaman Islam, tentu mereka takut…sebb kaum depa ni agak phobia bila sebut Islam…tapi kalau tak takut pun…sekurang2 nya kita sudah beri pendedahan…kursus ini perlulah padat, ringkas, mudah difahami dan diharap dapat memberi kesedaran dan mudah mudahan membuka pintu hati mereka terhadap Islam…teringat aku kisah Umar Alkhattab yg terdengar ayat Al Quran dan terus masuk Islam….kalau boleh kursus ini perlu di handle oleh Ustaz yg boleh cakap Cina..contoh Ustaz Ridhuan Tee…so..amacam DS Najib…bila lagi???

      Reply
    • July 15, 2013 at 4:56 PM
      Permalink

      Selain kaunseling Kefahaman Islam kita kenakan hukuman kerja sosial e.g bersihkan kawasan rumah anak2 yatim dan orang tua selama 100 jam seorang.

      Reply
    • July 15, 2013 at 5:41 PM
      Permalink

      Idea bernas..
      Tapi aku kurang yakin, Najib/JAKIM/ k’jaan berani bertindak macam tu.

      Reply
      • July 15, 2013 at 6:18 PM
        Permalink

        hehe….kalau ianya terjadi, orang macam hang jugak yang akan guling-guling atas jalan dan mengatakan itu tak adil kerana UMNO menganayai orang kafir…

        Reply
        • July 15, 2013 at 7:20 PM
          Permalink

          Itu bukan menginaya.. tapi menjelaskan kebenaran/berdakwah. D mana pulak salahnya?

          Reply
          • July 15, 2013 at 8:24 PM
            Permalink

            Tu la yang Hassan Ali lakukan bila dia serbu gereja yang sedang berkempen memurtadkan orang Islam….apa hangpa kata ?? hangpa tuduh dia alat UMNO, khalid gereja siap pi minta ampun kat paderi gereja.

            Kat mana salahnya Hassan ali ???????

          • July 16, 2013 at 12:12 AM
            Permalink

            DHA masa buat kerja tu dalam UMNO ke PAS?
            Adakah pemimpin UMNO yg. berani nak buat macam DHA dalam PAS?
            PAS tak pernah sebut DHA salah P serang Gereja, tapi dia salah bila menghentam PAS dan PR d luar parti. Ini isu disiplin ahli parti, bukan masalah pertahankan Aqidah ummah.

          • July 16, 2013 at 12:20 AM
            Permalink

            kau nak berbelit apa bujuk !!! tindakan DHA masa dia dalam PAS dan sebagai pesuruhjaya PAS selangor , kau sendiri kata DHA patut jaga jawasan dia sendiri daripada sibuk pasal isu murtad dan fitnah puak DAP kepda JAIS

            KAU SENDIRI TAKTAHU JAWATAN DHA KAN !!!

            DHA ditendang daripada parti apabila tindakan dia membongkar isu murtad dan membongkar fitnah DAP kepada JAIS , kau juga mengaku bujuk tindakan DHA ini tak memberi kepentingan kepada PAS sebagaimana pemimpin PAS

            Pada PAS , Murtad dan fitnah tidak penting jika ia kepentingan parti PAS tergugat , inilah jadinya PAS meninggikan kepentingan parti daripada Islam !

          • July 16, 2013 at 12:45 AM
            Permalink

            Apa hang nak pusing lagi bujuk ??

          • July 16, 2013 at 6:28 AM
            Permalink

            PAS tak perlu wujud kalau bukan untuk perjuangkan ISLAM. PAS berdiri kerana ISLAM bukan kerana Melayu seperti UMNO.
            Lagi satu.. aku tak pernah kata DHA kena jaga jawatan dia melebihi ISLAM, tapi dalam Islam kena dengar kata pemimpin. Nabi juga ada ambil keputusan yg. sahabat rasa merugikan Islam.. tapi mereka patuh pada Nabi kerana Nabi lebih tahu pada mereka. Inikan pulak nak membelakangkan keputusan jemaah dan pimpinan.

          • July 16, 2013 at 8:47 AM
            Permalink

            Bujuk,

            PAS wujud bukan nak perjuangkan Islam. Bujuk kena faham perkara ni…Islam dah lama bertapak dan berkembang di Tanah Melayu. Lagipun, apa PAS pernah buat untuk agama Islam. Setakat jual propaganda jer…

            Dan lagi sekali kau compare pemimpin2 PAS dgn kepimpinan nabi Muhammad SAW…

            Eh Bujuk, please lah….takder example lain ker yg lebih elok!!! Ada baiknya kau pergi youtube debate yg disarankan oleh Mooh…ada faedah sikit (jgn marah)

          • July 16, 2013 at 5:49 PM
            Permalink

            sapa kata kau cakap DHA jaga jawatan melebihi Islam ???

            Kau sendiri cakap DHA patut jaga kawasan dia sendiri daripada sibuk pasal arak dan murtad … nyatanya kau sendiri tak tahu jawatan DHA waktu itu !!!

            Nak dengar cakap pemimpin ?? kalau pemimpin PAS suruh sorokkan isu murtad , sorokkan cubaan fitnah JAIS oleh puak DAPigs , HANYA Kerana ia akan merugikan PAS dari segi politik ini adalah cukup hina laa bujukkk , nampak sangat PAS tidak mementingkan Islam HANYA mementingkan kuasa Politik mereka !!!

            Nabi Muhammad adalah seorang yang maksum dan diangkat oleh Allah dan diakui dalam Al Quran !!!

            Kau nak samakan Nabi dengan pemimpin hina kauu yang membelakangkan dan cuba mennyorok isu murtad dan isu fitnah kepada JAIS oleh puak DAPigs , padahal sebelum ni puak PAS sendiri mengkafirkan sesama islam pasal pelbagai khabar angin dalam isu murtad , tapi bila mereka berkuasa mereka sendiri lagi jijik , bukti didepan mata pun mereka buat tak nampak !!! dasar pelacur agama punya puak PAS

            Disini jelas kau sendiri akui PAS lebih mementingkan kuasa da telah mencampakkan perjuangan Islam ke dalam longkang !!!

          • July 17, 2013 at 12:01 PM
            Permalink

            Tak taulah… korang nak ambik siapa sebagai contoh selain dari Nabi Muhammad. Dalam quran pun sebut Nabi Muhammad itu sebaik2 contoh tauladan, maknanya tiada manusia lain yg. lebih baik dari Nabi.
            Isu DHA ni saja korang nak belit.. malas aku layan. Korang baca la semula cerita lama yg. aku dah tulis.

          • July 17, 2013 at 1:15 PM
            Permalink

            Bujuk,

            Umat Islam diminta mencontohi Nabi Muhammad SAW, bukan glorify mahupun bandingkan konon2 pemimpin PAS (mahupun pemimpin UMNO) dgn Nabi Muhammad SAW.

            Kau faham tak Bujuk!!!

          • July 17, 2013 at 4:58 PM
            Permalink

            Nabi Muhammad adalah sebaik contoh dan teladan !

            TAPI manusia HINA macam kau , CUBA nak samakan tindakan NABI MUHAMMAD dengan pemimpin PAS yang HINA tu !!!

            Jauh beza bujukkk !!! , tak perlu laa kau nak memperolokkan agama Islam untuk kepentingan politik PAS yang hina tu !

            Sapa belit isu DHA ??? Kau dan pemimpin PAS yang belit dan fitnah DHA !!! Beliau dibuang kerana bersuara pasal isu murtad dan tindakan puak DAPigs yang membuat laporan memfitnah JAIS

            Malah kau sendiri berkata DHA patut diamkan isu murtad ni dan seolah ingin membiarkan JAIS difitnah oleh puak DAPigs

            orang PAS yang jelas MUNAFIK dan FASIK ni kau nak samakann dengan Nabi Muhammad ???

            memang dah jelass hinaaa laa kau bujuk , manusia yang sering mempermainkan agama Islam untuk kepentingan politik PAS

    • July 16, 2013 at 8:16 AM
      Permalink

      Masukkan jer dalam penjara setahun dua..Ikut berita hari ini hukuman kpd pencuri coklat pun dah 14 hari penjara.

      Reply
  • July 15, 2013 at 1:09 PM
    Permalink

    Depa kan nak hapuskan TITAS…pendek kata, hapus Islam, hapuslah Melayu..NERAKA JAHANAM utk lakhnat cibai ni!!

    Reply
  • July 15, 2013 at 1:41 PM
    Permalink

    kalau kat arab Saudi dah lama budak ni kena rejam….Malaysia ni terlampau beri muka sangat kat keturunan pendatang ni…lepas tu nak pijak kepala tuan Tanah pulak…

    Reply
    • July 15, 2013 at 5:43 PM
      Permalink

      Undang2 mana camtu.. kalau marah pun janganlah samakan undang2 Islam dengan kafir.

      Reply
      • July 15, 2013 at 6:19 PM
        Permalink

        Tuhan Islam dan tuhan kafir hang nak samakan pulak ???

        Reply
        • July 15, 2013 at 7:19 PM
          Permalink

          Bila pulak… aku sama kan?
          Jangan tabur fitnah, kalau tak faham jangan memandai2.
          Mereka nak sebut nama Allah, takda masalah.. depa nak kata Allah tuhan depa pun takda masalah. Tapi itu semua tak menjadikan Allah yg. kita sembah sama dengan Tuhan yg. mereka sembah.

          Reply
          • July 15, 2013 at 8:26 PM
            Permalink

            hehehehehehehheeheh……hambar spin hang bujuk !

          • July 16, 2013 at 12:34 AM
            Permalink

            tgk kau kutuk Duta vatican dan cuba memfitnah kerajaan TAPI dalam masa yang sama kau sendiri sokong kenyataan Duta Vatican tu ..

            bujukkk oo bujukkk makin terbelit lidah kau dalam bulan ramadhan ni , dalam artikel lain kau menentang dalam artikel lain kau menyokong ! dasar munafik yang akan berbelit demi kuasa Politik !

          • July 16, 2013 at 6:33 AM
            Permalink

            Dari dulu lagi aku kata.. takda masalah sapa2 nak guna nama Allah asal tidak d SALAHGUNA. TETAPI d M’sia sebab majoriti orang ISLAM/melayu hanya tahu ALLAH itu tuhan mereka dan tak boleh kongsi2, jadi orang luar kena akur dan tak boleh campur tangan untuk mengeruhkan lagi keadaan. Ini juga pendapat ahli2 agama k’jaan kalau hang baca akhbar.

          • July 16, 2013 at 5:55 PM
            Permalink

            kalau dah sesiapa pun guna maknanya dah salahguna laaa bujuk !! apa yang kau nak belit lagi … Jangan kau nak membelit konon orang melayu ni jahil sangat sebab jelas Allah s.w.t telah menurunkan kristian , TAPI tuhan mereka jadi tiga sekarang , jelasnya ia adalah satu penyalahgunaan dan cuba menyesatkan … isu nama Allah ni hanya muncul kat Malaysia jee .

            dalam thread lain bukan main kau menentang duta Vatican ni dan buat pelbagai fitnah kepada kerajaan .

            NYATANYA pendapat kau sama juga dengan duta vatican ni !!! dalam bulan ramadhan ni Allah dah belitkan lidah kau bujukkk

          • July 17, 2013 at 8:45 AM
            Permalink

            Bujuk,

            Jawap terus terang dan ringkas, kalimah Allah boleh digunakan sebagai kata ganti nama Tuhan dalam Bible atau tidak…

            Jawap YES or NO

            Jangan nak cerita berbelit2 kat sini

          • July 17, 2013 at 11:46 AM
            Permalink

            Duta vatican tersebut ‘TAK BOLEH CAMPUR TANGAN ISU DALAM NEGARA’. Itu yg. aku marah.. jika mereka dah masuk campur isu dalam negara kita, mana kedaulatan negara kita?
            ALLAH tetap tuhan seluruh makhluk d seluruh semesta ini, samada kamu nak terima atau tidak. Malah dalam Quran takda sebut Allah larang penganut agama lain dari sebut kalimah Allah. TAPI Allah larang orang ISLAM sembah apa yg. agama lain sembah(SYIRIK). Ini jelas dalam surah Al-Kafirun.
            Aku masih berpegang pada pendapat ulamak2 m’sia dalam isu ini adalah kerana mereka tidak mahu orang melayu(majoritinya islam keturunan) tersalah tafsir jika agama lain juga bertuhankan Allah yg. sama seperti Islam. Sekali lagi aku ingatkan… tuhan Nabi Isa (yg. menjadi ikutan penganut kristian) adalah Allah.

          • July 17, 2013 at 12:25 PM
            Permalink

            Bujuk,

            Soalan aku very specific!!!

            Jawap terus terang dan ringkas, adakah kalimah Allah boleh digunakan sebagai kata ganti nama Tuhan dalam Bible.

            Jawap YES or NO

            Aku tak mahu tengok tulisan berbelit2 ni, the answer shall be YES or NO

            Takkan soalan macam ni pun nak tulis panjang lebar. Malah Bujuk tak jawap soalan di atas!!!

            SUSAH SANGAT KER NAK JAWAB BROTHER???

          • July 17, 2013 at 5:06 PM
            Permalink

            Kenapa KAU nak MARAH ?? Pendapat Vatican tu sendiri sama dengan pendapat kau dan PAS serta puak DAPigs ! Kau nak cakap pasal kedaulatan negara ??? macamana ? sebab kenyataan kau sendiri sokong duta Vatican tuuu , tak payah nak berbelit laa bujukkk !

            Penggunaan nama Allah dalam bible JELAS kufur dan menyalahgunakan !!! , memang semua orang tahu Allah yang menurunkan Kristian melalui Nabi Isa .. TAPI Kristian sekarang jelas menidakkan Allah dan jauh terpesong sampai Nabi Isa pun mereka anggap Tuhan dan anak Tuhan , malah God yang dirujuk mereka juga kadang-kadang merujuk kepada Nabi Isa !!! .. ini laa sifat sesat yang disokong oleh KAU !

            Isu kalimah Allah ni wujud kat Malaysia jee , kenapa negara eropah tak guna nama Allah ?? sebab mereka takde kepentingan nak guna nama Allah , puak kristian ni gunakan nama Allah di negara Islam sahaja !

            Tgk bagaimana nama Allah dipermainkan dan dihina oleh puak anti Islam di eropah dan Amerika !!!

          • July 17, 2013 at 5:23 PM
            Permalink

            bujuk kau tak larii dari menjawab soalan saudara WTF … aku pun nak tahu sebab kau kata boleh guna nama Allah jika tak salah guna !!! oleh itu jawablaa bujuk
            ___________________

            Soalan aku very specific!!!

            Jawap terus terang dan ringkas, adakah kalimah Allah boleh digunakan sebagai kata ganti nama Tuhan dalam Bible.

            Jawap YES or NO

            Aku tak mahu tengok tulisan berbelit2 ni, the answer shall be YES or NO

            Takkan soalan macam ni pun nak tulis panjang lebar. Malah Bujuk tak jawap soalan di atas!!!

  • July 15, 2013 at 1:48 PM
    Permalink

    Alvin & Vivian: Pesal Lembab sgt Kerajaan/Jentera BN BN nak ambik tdkn kat couple ni????? Cuba kalau kena kat org PR, cepat benor. So..betul ka umno mempertahankan Islam??

    Reply
    • July 15, 2013 at 2:06 PM
      Permalink

      Hahaha, boleh pulak buat cerita si Alvivi ni penyokong UMNO/BN.

      Ish3, Mooh…kau tgk banyak mana youtube debate, masih lagi tak tahu buat argument.

      Hahaha…..luculah kau ni…cannot be taken serious at ALL.

      Reply
      • July 15, 2013 at 4:58 PM
        Permalink

        Awal mooooo buat lawak bodoh hari ni….

        Reply
      • July 16, 2013 at 1:31 AM
        Permalink

        kalau dsn a,nik tindakan…pasti ad puak pr yg pertahankan budak 2 ekoq ni

        Reply
    • July 15, 2013 at 2:23 PM
      Permalink

      Betul kellakar lah kau mooh, kalau kau kata org pr kena lg cepat….aku kata, kalau betoi cepat, kau punyer geng nuar ib, stoppa xxl , geng2 lahanat yang cabar kedaulatan negara dan keislaman dah LAMA masuk lokap sampai habis hayat, masuk gaung…..atau buang negara sebab khianat!!

      Apsal kau paling tadah dgn alvivi yg sokong pembangkang ni mooh?? Bukan ker korang satu kapal??? Oooo baru kau tau yer mcmn dorang boleh kurang hajar dgn islam kita yer…….

      Reply
    • July 15, 2013 at 2:59 PM
      Permalink

      moo ooo mooo dalam twitter mereka dengan terang dan jelas mereka mengatakan menyokong DAP , dan tak sabar untuk jadi kan Malaysia macam Singapura , iaitu dipenuhi dengan kaum cina , kiranya pasangan dan penyokong DAP ni tak mau tgk orang Melayu

      contoh tipikal puak racist DAP

      Reply
    • July 15, 2013 at 7:06 PM
      Permalink

      kau bukan pertahankan Islam,kau pertahankan pencacai..

      Reply
    • July 15, 2013 at 7:51 PM
      Permalink

      moo mmg bodoh . melantun2 bodohnya

      Reply
  • July 15, 2013 at 2:01 PM
    Permalink

    mesti ambik tindakan tegas , tak ada akta cipta akta cepat2. jangan biarkan rakyat ambik tindakan sendiri, nanti natijahnya lebih buruk.

    Reply
  • July 15, 2013 at 2:12 PM
    Permalink

    Apesal cina celaka ni tak disiasat bawah Akta Hasutan?Klu SKMM yang siasat atas kesalahan berkaitan multimedia je..kesalahan menghina Islam, menghasut kepada kebencian agama tak disiasat ke?

    Lagi satu lepas amik kenyataan senyap..skrip same..same macam kes hina Agong..sunyi sepi..

    Pejabat Peguam Negara klu kaum cina kapir yang buat laporan bukan main lincah terus dakwa ke mahkamah..klu orang Islam yg kena..diam seribu bahsa..menikus…ape nak jadi laaa negara aku ni??

    Reply
    • July 16, 2013 at 8:35 PM
      Permalink

      Polis dah memanggil kedua dua si balau laknat ni untuk memberi pernyataan. Jika ada kes polis akan mendakwa di bawah seksyen 298A Kanon Keseksaan berkaitan membuat kenyataan bertulis mendatang kan kebencian,perasaan tak harmoni & perpecahan atas alasan keagamaan.

      PDRM/SKMM tok leh nak dakwa di bawah Akta Hasutan keghana tak menepati ngan fakta kes yang di lalu kan oleh kedua dua ekoq lahabau ni….

      Reply
  • July 15, 2013 at 2:55 PM
    Permalink

    Bab hina Islam ni ramai dah bosan dengan tindakan ala-ala suam kuku dari pihak berkuasa,,kadang-kadang terfikir juga ada pihak berkenaan seperti melengkapkan hidangan kenduri kawin…

    Reply
    • July 15, 2013 at 5:18 PM
      Permalink

      Siapa Pihak Berkuasa??

      Reply
      • July 15, 2013 at 6:21 PM
        Permalink

        saman moooo…jangan tunggu-tunggu…hehe

        Reply
      • July 16, 2013 at 10:14 AM
        Permalink

        Pihak Berkuasa adalah pihak yg menang dlm PRU 13 lah Mooh…

        Takkan sakit hati lagi kot

        Reply
  • July 15, 2013 at 8:07 PM
    Permalink

    Ni aku naik perbetoi kan statmen penulis artikel ni. Jika SKMM buat siasatan maka pegawai siasatan depa la yang akan menangkap & mendakwa,bukan nya polis. Jika fenoemena ni berlaku tak heran la hakim akan buang kes ni keghana kebebalan pihak penguat kuasaan menafsir & memahami sesuatu undang undang.

    Dalam Akta Multimedia & Komunikasi polis jugak ada kuasa mennyiasat,menangkap & mendakwa sebelum mendapat kerestuan dari Peguam Negara.

    Reply
    • July 16, 2013 at 8:39 AM
      Permalink

      I think SKMM ambik penjelasan jer…

      Haish…apa nak jadi kat Kerajaan Malaysia ni…

      Reply
      • July 16, 2013 at 8:42 PM
        Permalink

        SKMM dah mola kan siasatan terhadap kedua da ekoq malaon ni tapi tak kes nak di dakwa…jadi depa seghah kan kes pada PDRM. Menurut kenyataan media KPN hari ni,polis dah memanggil kedua dua ekoq untuk dapat kan statmen. Jika ada fakta kes leh di dakwa di bawah seksyen 298A Kanon Keseksaan berkaitan perlakuan individu/kumpulan terhadap agama.

        Reply
        • July 17, 2013 at 8:42 AM
          Permalink

          Harap2 begitulah saudara bangKano

          Penghinaan sebegini tidak boleh dilepaskan begitu sahaja

          Reply
  • July 15, 2013 at 9:53 PM
    Permalink

    BRO
    GUA SEMUA TAK RISAU TU
    KALAU NAJIB TAK PONDAN SEMUA BOLEH SETTLE AG KE MAHKAMAH KE HAKIM KE.. NAJIB KAN PM

    AKU RISAU PM PONDAN NI JE SEMUA EKOR EKOR NI SENANG SETTLA KALAU KEPALA BERANI TAK BACUL

    CARA MUDAH SINGKIRKAN NAJIB BODOH BACUL PENJILAT JUBOR CINA NI GANTI MUHYIDIN N ZAHID MESTI AGAMA BANGSA TERJAGA 2 ORG NI ADA TELUR NAJIB TAKDE TELOR

    Reply
  • July 15, 2013 at 10:15 PM
    Permalink

    Alvin dan Vivian adalah manifestasi kelemahan umat melayu zaman kini. sebab melayu lemah dalam semua segi termasuklah benteng terakhir kuasa politik melayu semakin malap. Mereka tahu melayu sudah berpecah dan tiada suara untuk menentang. Ini hanya sebahagian rantaian provokasi yang dilancarkan dan pasti selepas ni akan ada lahanat yang akan mencuba lagi. Mereka tidak takut keran melayu mudah lupan dan hanya bersikap TAK APALAHHH. lagipun mereka ada rakan karib iaitu MELAYU yang perasan urban open minded.

    Reply
  • July 16, 2013 at 12:06 AM
    Permalink

    Dari Parlimen..
    Di Parlimen YB Zailah mencadangkan agar Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat memperkenalkan kod pakaian untuk wanita agar dapat membenteras gangguan seksual ke atas mereka. Bagi yang Islam beliau menyarankan pakaian menurut kehendak syarak manakala bukan Islam pakaian yang sopan.

    Nak tanya forumer d sini, korang setuju/tidak saranan YB Zailah ni. Nak tau jugak samada kita pun sama juga menghina Islam benar2 pejuang Islam.

    Reply
    • July 16, 2013 at 12:44 AM
      Permalink

      wow bujuk memang hebat cadangan ni !!!

      Tapi cadangan YB Zailah tu tak ikhlas jee aku tgk , sebab nyatanya PAS dan Pakatan dah menguasai beberapa negeri.

      PAS sendiri mengatakan mereka lebih islam dan memperjuangkan Islam , apa kata buat kat negeri Pakatan dulu terutama Selangor dan Penang .. aku nak tengok bujuk sebab aku duduk Selangor takde masalah untuk ikut undang-undang ni.

      Aku nak tgk adakah cadangan YB Zailah ni sekadar untuk mempermainkan agama Islam jee demi Politik !!! Buat kat negeri Pakatan , baru aku respek bujuk !!!

      gerenti aku sokong PAS berbanding UMNO dan PAS boleh buktikan mereka lebih Islam daripada orang lain bila mereka melaksanakan perkara ini !

      Aku tak macam kau cakap berbelit ! hari ni menentang dan esok bersikap munafik pulak dengan menyokong !!!

      Kau simpan kenyataan aku ni bujuk !

      Reply
      • July 16, 2013 at 1:28 AM
        Permalink

        D k’tan dah ada kod etika ni…
        sebagai contoh. Mungkin korang lupa.. d awal cadangan ini d k’tan, Kak Ijat serang TGNA kerana menyekat KEBEBASAN WANITA. Malah seringkali pemimpin umno kata PAS kuat seks hingga tak boleh tahan tengok betis dan peha perempuan.

        Reply
        • July 16, 2013 at 8:32 AM
          Permalink

          Tang tak boleh tahan tengok betis dan peha perempuan, kau kena tanya Stopa Ali la bro…

          Hehehe…

          Reply
        • July 16, 2013 at 1:38 PM
          Permalink

          Bujuk, bukankah lebih baik mantapkan pengajaran dan pengertian Islam?? Bila dan menghayati dan mendalami, secara ikhlas perempuan memakai tudung dan bukan fesyen semata-mata……
          Kat kelate aku dengar dan baca pelacur pun buleh pakai tudung(ikut kod etika pakaian korang lah) tapi melacur jugak….nuhhh….dekat ngan pejabat menteri besar kelate tu, apa nama tempat tu, kg limau manis???

          Dn satu lagi aku nak bagi tau, belum tentu lagi bila perempuan pakai tudung akan membanteras gangguan seksual di mana2. Benda masih berlaku, kau apa tahu bujuk??? Lebih baik kenakan tindakan dan amaran keras terhadap kaum lelaki yang tidak menghormati perempuan!!!!

          Reply
          • July 16, 2013 at 4:58 PM
            Permalink

            Pelacur pakai tudung!!!

            Uish, ni tarbiah jenis apa negeri di bawah bekas pimpinan Nicky Ajis…

            P/S: Teringat aku klip video TV3 interview salah seorang pelacur di Kelantan. Menurut pelacur itu, umur 14 tahun dah start melacur. Mintak2 dijauhkan anak2 kita senasib anak2 di Kelantan.

          • July 16, 2013 at 6:04 PM
            Permalink

            pelacur pakai tudung !!!

            Hanya di Kelantan !!!

        • July 16, 2013 at 6:03 PM
          Permalink

          sebab tu aku tak sebut Kelantan , tapi aku tanya kat kau (jangan kau lari macam bacul pulak) adakah kot etika tu meliputi seluruh negeri Kelantan ???

          sekarang kenapa tak buat kat Selangor dan Penang ??? tapi suruh kerajaan malaysia pulak yang buat ?? patutnya PAS tunjuk tauladan , jangan jadi macam isu saloon antara lelaki ddan perempuan yang ditarik balik oleh PAS hahaha jadi fakta kak ijat menyerang tu tak kena laa bujuk , PAS hanya tunduk bila pemimpin PAS kena maki dengan DAP

          PAS memang kuat seks !!! orang muda bersalam dengan orang tua pun boleh jadi stimmm , ni dah nafsu macam babiii , tgk jee iklan harakah semuanya berkaitan dengan ubat kuat seks !!! Lepas tu pemimpin PAS sendiri menyalahkan perempuan yang berpakaian seksi bila dirogol , seolah PAS sendiri menyokong perogol !!!

          Reply
        • July 17, 2013 at 11:32 AM
          Permalink

          Bab pengajaran rasanya sek. rendah lagi dah d ajar batasan aurat lelaki/perempuan jika islam. Bab laksanakan itu yg. gagal bilamana pemimpin tertinggi tak tunjuk contoh tauladan yg. betul. Sebab dulu2 ada slogan “kepimpinan melalui TAULADAN”.
          Isu pelacur bertudung ni.. aku nak bagitau anak tok imam/mufti pun tak semua baik. Jadi dah ajar, dah buat undang2 dah tegur… insyaAllah kalau mereka masih dalam kejahatan dan kefasikan kita lepas, mereka tanggunglah sendiri.
          Bila kita ada kod etika berpakaian.. bukan bermakna bebas 100% maksiat atau gangguan seksual, tapi kita telah TUTUP 1 cabang terbesar sebab berlaku gangguan seksual. Macam kemalangan jugak.. k’jaan buat AES untuk cegah kemalangan. Adakah dengan ada AES tiada kemalangan lagi?
          Gambus.. rasanya kita kena fikir baik atau tidak cadangan tersebut dan bukan memberi alasan yg. bukan2 untuk tidak melaksanakan.
          Aku serah pada Allah sajalah.. kalau kamu hanya nak cerita pasal keburukan pada perintah Allah.

          Reply
          • July 17, 2013 at 5:19 PM
            Permalink

            maknanya Kelantan sendiri tak betul sebab ada pelacur bertudung !
            PAs telah berapa kali emnghina negeri BN tapi negeri sendiri lagi teruk dan hina tak mencerminkan Islam langsung !!!

            macam ni laa kau cakap kepimpinan melalui teladan ?

            sapa yang burukkan perintah Allah ??? Pemimpin PAS sendiri menyokong perogol dan berkata pada perempuan tu padan muka kena rogol sebab seksi !!! ini kee ulamak ?? ini haramjadah namanya !!!

            Allah tu maha ADIL , kalau perempuan tu seksi adalah berdosa tak bermakna perogol tu betul !

            YAAA !! AKU SERATUS PERATUS SETUJU CADANGAN TU BAIK !

            Kod etika berpakaian kat kelantan sendiri tak menyeluruh satu kelantan kau tahu takkk !!!???

            Tindakan YB PAS tu hanya untuk memperolokkan dan mempermainkan agama Islam jee , kalau dia JUJUR dan IKHLAS berjuang demi Islam , dia akan bagi cadangan untuk buat kod etika seluruh kelantan , Selangor dan Penang !!! Tapi orang macam ni hanya gunakan agama untuk kepentingan politik untuk menjatuhkan musuh Politik mereka .

            tindakan ini adalah alasan untuk pemimpin PAS larii dari membuat sendiri , sebab pemimpin PAS semua tunduk dengan kafir DAPigs !

            sebelum buat seluruh Malaysia , apa kata Kelantan , Selangor dan Penang dan buat sebagai ujikaji ! itupun kalau pemimpin PAS dan YB PAS tu ikhlas dan jujur laa untuk Islam … tapi nyatanya semua yang aku tgk munafik jee !

            Bagi aku fakta bujuk , kawasan yang ada AES kemalangan , kalau kau tgk tempat semua yang ada AES majoriti kereta akan membawa had limit yang ditetapkan .

    • July 16, 2013 at 12:48 AM
      Permalink

      sorilaa kalau ada double post SEBAB tgk error ‘you comment is awaiting moderation ‘ ni yang post lagi sekali !
      ______________________

      wow bujuk memang hebat cadangan ni !!!

      Tapi cadangan YB Zailah tu tak ikhlas jee aku tgk , sebab nyatanya PAS dan Pakatan dah menguasai beberapa negeri.

      PAS sendiri mengatakan mereka lebih islam dan memperjuangkan Islam , apa kata buat kat negeri Pakatan dulu terutama Selangor dan Penang .. aku nak tengok bujuk sebab aku duduk Selangor takde masalah untuk ikut undang-undang ni.

      Aku nak tgk adakah cadangan YB Zailah ni sekadar untuk mempermainkan agama Islam jee demi Politik !!! Buat kat negeri Pakatan , baru aku respek bujuk !!!

      gerenti aku sokong PAS berbanding UMNO dan PAS boleh buktikan mereka lebih Islam daripada orang lain bila mereka melaksanakan perkara ini !

      Aku tak macam kau cakap berbelit ! hari ni menentang dan esok bersikap munafik pulak dengan menyokong !!!

      kau simpan kenyataan aku ni bujuk !!!

      Reply
    • July 16, 2013 at 8:13 AM
      Permalink

      Hehehe, of course aku akan setuju.

      Lagipun semua syarikat2/kilang2 ada dress code tersendiri, sama ada pekerja2 nak ikut atau tidak jer Bujuk.

      Reply
  • July 16, 2013 at 12:48 AM
    Permalink

    Aku setuju ! itu yang sebaiknya,
    Apasal bujuk, hang tak setuju ke ??
    ke hang takut DAP marah ??

    Reply
  • July 16, 2013 at 2:36 AM
    Permalink

    Harap harap SKMM tak apa apa kan mereka sebab mereka ini lah yang juga pegang banner ‘We love Ah Jib Gor’ dan Ah Jib Gor pun sayangkan mereka ma!

    Reply
    • July 16, 2013 at 8:35 AM
      Permalink

      Hahaha…very sarcastic…

      But the truth does hurt…

      Wonder siapa pulak nnt yg akan bangun hina Islam lagi…

      Tunggu, tak lama lagi adalah tu…

      Reply
  • July 17, 2013 at 1:19 PM
    Permalink

    Najib ni jika Cinabeng hina emak bapak dia pun dia tak kesah…janji dia orang panggil aku Ah Jib Gor…

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.