DAP: Pemilihan Macam Pilih Ketua Kelas, RoS Pulak Nak Disalahkan

LIM Kit Siang mula dah main perang psikologi bila awal-awal lagi mengumumkan Pendaftar Pertubuhan (RoS) akan membatalkan pendaftaran parti tersebut atas  “alasan mengarut dan tidak berasas” berikutan pemilihan Jawatankuasa Pusat (CEC) parti tersebut yang diragui kesahihannya pada Disember lepas.

Mana yang lebih mengarut dan tidak berasas ni rasanya semua orang boleh fikir sendirilah, RoS atau DAP.

Yang buat pemilihan jawatan penting parti macam pemilihan ketua kelas sekolah rendah bukan RoS pun, tapi DAP.  Boleh pulak keputusan bertukar lepas sebulan, kononnya software (Microsoft Excel) yang silap.  Pulak tu, yang terlibat ialah Setiausaha Politik anak Kit Siang, Zairil Khir Johari (cina nama Melayu) yang memang dimahukan Guan Eng untuk menang tapi kalah.

Siapa yang percaya itu (keputusan bertukar sebab software silap) satu kebetulan, silalah teruskan dengan kebodohan masing-masing.

Anehnya, ‘spekulasi’ yang dicetuskan Kit Siang berhubung pembatalan pendaftaran DAP oleh RoS itu dibuat hanya berdasarkan laporan dalam akhbar The Star – lidah MCA tapi suara DAP.

Sejak bila pulak RoS buat keputusan sepenting itu hanya dengan melalui kenyataan akhbar?  Ini yang tidak masuk akalnya tapi seperti yang disebutkan tadi, Kit Siang main perang psikologi awal-awal sebelum RoS buat keputusan pun.

Drama sama pernah dipentaskan Kit Siang sehari sebelum hari pencalonan bila mengumumkan calon-calon DAP dalam PRU13 yang lepas akan bertanding atas tiket PAS (Semenanjung) dan PKR (Sarawak) kerana RoS tidak iktiraf lambang parti tersebut berikutan isu pemilihan yang diragui tersebut.

Hakikat sebenarnya, DAP cuba nak salahkan RoS kalau parti tersebut dibatalkan pendaftarannya nanti.  DAP memang patut dibatalkan sebab pemilihan Disember tu banyak kecacatan yang menjadi buah mulut ahli DAP sendiri pun.  Mana boleh tukar keputusan pemilihan penting serupa ini macam itu saja, tidak ada etika langsung!!

Kit Siang sebetulnya sedang build-up persepsi negatif terhadap RoS kerana cuba nak selindung hakikat sebenar kepimpinan DAP dibawah kendaliannyalah yang sebenarnya salah sebab tukar keputusan pemilihan CEC begitu saja semata-mata untuk letak anak emas Guan Eng dalam CEC.

Ini yang kita perlu faham, jangan terikut dengan persepsi negatif mengenai RoS yang cuba dimainkan Kit Siang.

Ingat tak sehari sebelum penamaan calon PRU13 dulu, dek ‘airmata buaya’ Kit Siang kononnya calon DAP terpaksa guna lambang PAS dan PKR dalam PRU13 dulu telah menaikkan simpati orang cina terhadap parti tersebut dan seterusnya menaikkan sokongan kepada DAP dalam PRU13 sehingga menang 38 kerusi (UMNO saja menang 88 kerusi).

Permainan sama cuba dimainkan sekarang.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

12 thoughts on “DAP: Pemilihan Macam Pilih Ketua Kelas, RoS Pulak Nak Disalahkan

  • July 26, 2013 at 10:56 PM
    Permalink

    batal tak batal pun tak apa !
    perkara kecil!
    kalau batal pun boleh muncul parti baru!

    Reply
    • July 27, 2013 at 1:13 AM
      Permalink

      Batal memang tak jadi hal punya tapi akan di ada kan PRU sama ada parlemen & dun yang dimenangi DAP tu keghana kemenangan tak sah & batal….pasai pemilihan calon CEC tak sah di segi undang undang pertubuhan. Jadi pemimpin DAP dalam CEC dah tak sah semua watikah perlantikan calon PRU jugak tak sah. Jadi SPR akan umum kan PRU baru bagi kawasan parlemen/dun yang di menangi DAP termasuk DUN Penang tu. Ni la yang menakut kan Lim Kena Siang,Lim Guan Eng serta kroni kroni nya.

      Reply
    • July 27, 2013 at 3:01 PM
      Permalink

      perkara kecik kau kata tony DAPigs , tgk keluarga Lim DAPigs sampai meroyan salahkan UMNO sebab takut kena batal !!!

      Padahal yang menipu masa CEC mereka anak beranak , EXCEL pun taktau guna ??? kakakkakakaka inilah bangsa yang konon kata mereka lebih hebat dari bangsa lain .. masuk bakul angkat sendiri laa

      Reply
    • July 27, 2013 at 4:34 PM
      Permalink

      Kalau batal, hilanglah kuasa dan punca pendapatan…

      DAP kalau bab duit hilang, MATILAH…

      4 4 4 4 4 4 4 baik bunuh diri dari hilang duit

      Hahahahaha

      Reply
  • July 26, 2013 at 11:17 PM
    Permalink

    1800 undi tersilap kira sampai 500 undi, pekara kecil ??
    mungkin bagi lepasan SRJKC macam hang itu masaalah kecil…sebab bagi si tonggong macam hang tak ujud masaalah besar…hehe

    Reply
  • July 26, 2013 at 11:48 PM
    Permalink

    Boleh la toni kau jadi persiden parti jilat bontot Lim Guan Eng sedunia. Memang sesuai dengan kau pun.

    Reply
  • July 27, 2013 at 12:33 AM
    Permalink

    Parti yg bergantong dgn individu ni umurnya tak akan sampai setengah abad.. tunggulah bila Lim Kit Siang dan Karpal Singh mati, maka matilah DAP. Lim Guan Eng pasti kena balun bila bapak dia tiada…Lihat apa jadi pada MIC,bila Samy Veloo control terlalu lama dan mencantas pelapis akhirnya pilihan yg ada hanyalah Palanivel yg lembik..MCA lembik sebab lain, sebabnya dalam MCA sentiasa ada 2 ekor kuda jaguh yg sentiasa berlumba nak menang.. gaduh saja..

    Reply
  • July 27, 2013 at 1:06 AM
    Permalink

    kalau batal apa masalahnya, ikut undang2 mesti tak ada sebab ros nak batalkan dap.bodoh punya apek ni. macam la tak boleh tubuh balik. umno pun dulu diharamkan. tak dak la umno serang sesiapa pun, umno ditubuhkan semula. apa masalahnya.
    lagipun kit siang kata mereka sanggup guna lambang pkr dan pas, eloklah yg kafir join parti pkr dan yg islam join pas….kenapa tak berani ke?

    Reply
  • July 27, 2013 at 8:56 AM
    Permalink

    air mata cina komunis….ptuihh…lu menangis 5 hari guling-guling pon orang melayu tarak percaya laa sama lu….

    Reply
  • July 28, 2013 at 9:05 AM
    Permalink

    MCA itu DAP danDAP itu adalah gerakan dan MIC kah kah kah.PAS itu MELAYU dan UMNO itu pun MELAYU .PAS kata orang UMNO tak islam dan UMNO kata PAS songsang dua dua bermusuh berkerat arang bermusuh macambabi dan lembu .
    Kepada pas dan UMNO perlu dibubarkan dan tubuh parti baru untuk Bangsa Melayu dan ISLAM baru kita kuat dan boleh luku kepala cina dan india serta singh.

    Reply
  • July 28, 2013 at 10:33 AM
    Permalink

    Sebagaimana biasa, Lim ini akan menggunakan sentiment perkaumannya untuk menutup kesalahannya. Di Malaysia ini, mereka ini bebas memainkan isu perkauman. Tapi UMNO, Perkasa dan mana-mana organisasi Melayu lain tak boleh bersuara pun mengenai sentiment keugamaan dan kebangsaan.

    Kerajaan yang berkuasa ini takut ? Kerajaan lemah ? Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali.

    Apa dah jadi ?

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.