Selangor Gagal : Pakatan Haram Teruskan Agenda Pemusnahan

Share


Pakatan haram telah membuktikan bahawa mereka gagal mentadbir negeri Selangor. Mereka juga dengan lantang  dan bongkak mengistiharkan bahawa segala  manifesto pakatan haram bukan janji. Ianya sekadar kata-kata manis untuk mempengaruhi rakyat mengundi mereka.

Rakyat sepatutnya sedar bahawa pakatan haram merupakan parti yang tidak bermoral dan berintegriti dalam menunaikan janji. Sepatutnya dari segi moral dan prinsip integriti, pakatan haram terikat dan bertanggungjawab untuk menunaikan semua janji-janji pilihan raya melalui MANIFESTO PRU 12, PRU 13 dan 10 Aku janji yang telah dibuat semasa mengangkat sumpah jawatan Menteri Besar dan Exco Kerajaan negeri.

 

Walaubagaimanapun rakyat dan Barisan Nasional tetap menuntut supaya semua janji-janji Pakatan haram dalam Manifesto PRU 12 dan lain-lain janji yang dibuat dalam pemerintahan penggal yang lalu ditunaikan dan dilaksanakan sepenuhnya.

 

Daripada 37 janji PRU 13, masih banyak yang belum ditunaikan SEPENUHNYA yang  dianggarkan bernilai lebih dari RM 2.5 Bilion , diantaranya seperti berikut :-

1.     RM100 bagi SETIAP anak kelahiran Selangor (RM39,795,700.00)

2·     Bantuan RM75 sebulan SETIAP anak dihantar ke nurseri (RM122,220,000.00)

3·     Bantuan RM50 sebulan bagi SETIAP pendidikan pra-sekolah (RM22,605,250.00)

4·     Hadiah RM1,000 SETIAP anak Selangor ke Universiti (RM133,425,000.00)

5·     Takaful RM2,500 warga emas, kurang upaya & anak yatim (RM407,205,000.00)

6·     Perubatan percuma warga 65 tahun ke atas (RM289,921,500.00)

7·     Air percuma bagi 20 meter padu setiap bulan (RM392,730,000.00)

8·     Rebet cukai pintu PBT (RM1,000,000,000.00)

Namun begitu isu pasir merupakan antara isu yang cukup panas dan perlukan perhatian yang lebih memandangkan banyak pendedahan rakyat mengenai masalah pengeluaran pasir baru-baru ini seperti yang berlaku di daerah Hulu Langat.Ini adalah bukti utama kegagalan pentadbiran pakatan haram Selangor.

 

Walaupun pakatan haram telah memberi jaminan bahawa penyelewengan dan pengeluaran pasir secara haram akan dibanteras dan diatasi namum pengambilan pasir secara tidak terkawal masih berlaku di Sungai Lalang, Semenyih dalam Daerah Hulu Langat. Begitu juga dengan janji Khalid Ibrahim untuk mendapatkan sebanyak RM 150 juta setiap tahun dari hasil sumber pasir juga tidak ditunaikan.

Isu pembalakan haram di daerah Hulu Langat juga perlu ditangani dengan segera. Jangan sampai kerosakkan yang teruk seperti di Kedah berlaku di Selangor pula apabila hampir kesemua kawasan pembalakan habis gondol dikerjakan oleh PAS Kedah.

 

Dalam sepenggal pentadbiran pakatan haram yang lepas di Selangor, telah banyak kerosakkan yang mereka ciptakan untuk Selangor.  Barisan Nasional harus bertindak untuk menyelamatkan Selangor dari terus dimusnahkan oleh pakatan haram. Kepentingan bangsa Melayu dan agama Islam merupakan antara fokus utama yang perlu ditangani.



6 thoughts on “Selangor Gagal : Pakatan Haram Teruskan Agenda Pemusnahan

  • July 5, 2013 at 11:41 am
    Permalink

    Tak pa. Biar semua hutan di Selangor gondol. Janji2 PRU tidak perlu ditepati. Sebab Manefesto bukan janji. Mahkamah pun dah setuju. PR tidak perlu bina rumah mampu milik seperti BN. PR tidak payah bersusah payah membenteras rumah2 urut. PR tidak perlu menyediakan peluang pekerjaan. Keadaan ini adalah disebabkan pada PRU14 nanti PKR sudah gerenti menang dan terus memerintah Selangor. Yang perlu di buat hanya perkukuhkan slogan anti BN/UMNO seperti “Asal Bukan UMNO” dll dari sekarang. Apa pun terjadi kepada Selangor, waima hancur sekali pun jangan takut kerana Cina2 DAP dan pecacai2 PAS akan tetap sokong PR. Contoh. PAS akan terus bertahaluf siyasi dengan DAP walaupun Si Teresa KOK dan cina2 DAP yang lain tidak setuju dalam apa keadaan sekali pun Islam sebagai agama persekutuan. Tahniah pengundi2 di Selangor.

    Reply
  • July 5, 2013 at 6:37 pm
    Permalink

    PRU-13 sudah bukti umno ditolak oleh rakyat selangor !
    baru 2 bulan umno menfitnah lagi!tiada malu!

    Reply
    • July 5, 2013 at 7:58 pm
      Permalink

      alaa apek DAPigs , yang takde malu ialah puak DAPigs dan Pakatan jee , janji sana sini tapi kaki penipu dan kaki fitnah !!!

      kalau lu kata umno fitnah kasi bukti laa itu kerajaan racist DAPigs selangor ada tunaikan janji dia !!! Ini macam sekolah jenis cina punya murid kaa ?? bodoh laa lu

      Reply
    • July 8, 2013 at 8:53 pm
      Permalink

      meroyan le tu tak dapat selangor…. malah undi bn kat selangor makin ciput….hehe

      Reply
      • July 10, 2013 at 12:04 pm
        Permalink

        silap mata tajaan pr pada spr lah (kroni dan pengaruh pr) yang memenangkan pr di selangor – dan pru14 habis semua kerusi dibolot secara tipu. rasa lah kau rakyat selangor tidak dapat dipulihkan lagi menjadi jajahan ketiga pr. (kalau semua undi bn pun jawapan pasti juga pr yang menang sebab spr adalah ajen pr – padan muka hampa semua rakyat selangor)

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *