PKR Mahu Letak Calon di Kuala Besut

Share


Oleh Nora Azlina Shaari

Benarlah tanggapan kita, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan duduk diam selepas satu persatu agendanya dilancarkan.

Sikapnya yang memang maha putar belit setiap kenyataan yang dibuatnya. Buktinya jelas apabila Anwar sendiri gelojoh mengenai isu PRK di Kuala Besut iaitu kekosongan kerusi DUN kawasan itu selepas penyandangnya Dr Abdul Rahman Mokhtar baru sahaja meninggal dunia Rabu lalu.

Isu yang selama ini dikendong iaitu SPR tidak telus serta gesaan mahukan Ketua dan Timbalan SPR meletakkan jawatan hilang secara tiba-tiba dek kerana kerakusan beliau untuk menghadapi PRK di negeri Pantai Timur itu.

Baru sahaja beberapa hari lalu Anwar mengeluarkan kenyataan menyokong baik PAS untuk menyertai PRK Dun Kuala Besut.

Jelas sekali Anwar teruja kerana salah satu parti, PAS di bawah parti gabungan PR seolah-olahnya dapat mengembalikan maruah PR yang tercalar dalam PRU13 yang lalu kerana kalah dengan kerajaan BN. BN kini mempunyai 16 kerusi berbanding PAS yang memiliki 14 kerusi dan PKR satu.

Tetapi, berlainan pula hari ini apabila Pengerusi PKR Terengganu, Azan Ismail berkata, parti itu mempunyai calon berpotensi untuk bertanding di kawasan berkenaan yang sebelum ini ditandingi calon PAS, Napisah Ismail.

Malah, ada juga cakap-cakap dari dalaman PKR sendiri memberitahu Anwar sendiri yang mendesak Azan mengeluarkan cadangan supaya PKR mengeluarkan calon bertanding dalam PRK dan bukanlah calon dari PAS.

Seperti biasa, PAS yang hanyalah parti minoriti dalam PR seakan-akan terpaksa akur dengan keputusan itu dan menerima baik cadangan dari PKR serta sedia berbincang lebih lanjut.

Walaupun di awalnya Anwar berpura-pura menyokong PAS meletakkan calon dalam menghadapi PRK, nampaknya Anwar telah menggunakan kepakarannya untuk mencaras peluang PAS menakluk Kuala Besut.

Tetapi, persoalannya, apakah PAS rela PKR menolak ke tepi peluang yang sudah pun ada untuk mendapatkan kuasa di DUN Kuala Besut?

Sekali lagi, pastinya akan berlaku pertindihan calon dalam PRK kali ini seperti mana yang berlaku di DUN Bukit Besi, Kota Putera dan Seberang Takir pada PRU13 lalu.

Semuanya kerana sikap rakus Anwar yang mahukan PKR lebih dari segala segi dan mahukan partinya itu terus berkuasa dari PAS.

Sekiranya calon PAS tidak diletakkan untuk bertanding dalam PRK Kuala Besut, alasan yang akan diberikan adalah tidak ada ‘winnable candidate’ dalam PAS berbanding calon dalam PKR.



37 thoughts on “PKR Mahu Letak Calon di Kuala Besut

  • June 29, 2013 at 2:54 am
    Permalink

    Kalah la pr kalau berebut calon mcm ni pandai kemut. Saraf wa caya la ku kemut bn mng mudah d k besut

    Reply
  • June 29, 2013 at 6:57 am
    Permalink

    Perancangan Allah lebih hebat dan berhikmah, harap-harap bertelagahlah mereka, bercakar rebut kuasa dan akhirnya bercerai talak tiga.. kepada Pas kalau PKR nak juga kerusi tersebut maka terbuktilah Anuar dan Lim Kit Sial beranggapan Pas memangnya kuda sewa yang mesti ikut arahan dan mesti angguk patuh.Atau Anuar mencadangkan Stopa Ali dan LKS cadangkan nama Mat Sabu…

    Reply
  • June 29, 2013 at 8:59 am
    Permalink

    Adooii abg nua ni. Kate SPR x telus pastu kelam kabut dgn PRK kat Besut! Nnti kalah mcm2 !! Ini x betul la, itu x betul la!!! Mcm pale otak!!!!

    Reply
  • June 29, 2013 at 11:14 am
    Permalink

    Aku tak pikir PKR akan letak kan calun di Besut, dan mengundang masaalah dengan PAS, walaupun PAS berstatus 3rd class dalam pembangkang tetapi jentera pilihanraya PAS adalah lebih ” rough ” daripada PKR dan DAP…meletak kan calun PKR hanya akan membunuh kelancaran pembangkang di Besut, DAP aku jangkakan tak kan memainkan peranan yang besar di sana.

    Jika PAS benar dapat memujuk Azhar Idrus untuk bertanding di Besut, ini akan meletakkan PKR/DAP dalam keadaan serba salah, master plan DAP/PKR tidak mempunyai tempat untuk orang macam Azhar Idrus yang kesetiaannya pada DAP/PKR tak dapat di pastikan…dan ini boleh memudaratkan.

    Reply
  • June 29, 2013 at 5:09 pm
    Permalink

    u tak payah jadi batu api

    Reply
    • June 30, 2013 at 7:37 am
      Permalink

      mca,tak minat, mic lagi tak minat, parti komponen BN kat sabah dan serawak langsong tak ada minat. parti-parti dalam pakatan ni, semuanya LAPAR kuasa. macam hantu lapar.. macam burung apa tu, burung hering (betul tak) yang makan bangkai yang ditinggalkan tu, punyalah pelahab bila tengok makanan,terhendap-hendap dan rapat pelan-pelan lepas tu berebut-rebut di kitainya..itulah pakatan haramjadah namanya.

      Reply
    • July 1, 2013 at 12:34 am
      Permalink

      Lu bodoh kaa apek DAPigs ??? yang menyalak nak letak calon tu Pengerusi PKR sendiri kakakakakakakak

      Reply
  • June 29, 2013 at 6:19 pm
    Permalink

    hehehe..apasal tony ?? hang sakit ke ??

    walaupun personally aku tak minat dengan azhar idrus ni…tapi aku tau dia bukannya jenis manusia yang akan pi peluk cium guan eng dan kit siang macam aji adi dan si tua nik ajis tu.

    tony…hang tak jawab lagi soalan aku..apasal bangsa hang suka sangat makan binatang exotic ? sup anjing laaa, otak monyet steamed laaa, tenggiling goreng laaaa….yang makan pelik-pelik mesti bangsa hang !! apasal ??

    Reply
    • June 29, 2013 at 7:17 pm
      Permalink

      Ooooo si tony tak guna ni cinabeng rupanya… Baru aku tau. Patutlah setiap butir cakapannya menjolok mata dan bercanggah dari norma kehidupan melayu……

      Reply
      • June 30, 2013 at 7:17 pm
        Permalink

        Nama dia sekarang tony tak-guna-one. Cakap merepek macam mabuk.

        Reply
  • June 29, 2013 at 7:07 pm
    Permalink

    hahahaha…. sebelum ni suruh PR letak calon DAP, sekarang dah PKR nak rebut kerusi PAS pulak. Takkeruan sungguh la korang ni… ngalah kucing nak beranak.

    Reply
    • June 30, 2013 at 10:05 am
      Permalink

      Mana ada keruan, Bujuk…test the water jer…

      It is said that if you know your enemies and know yourself, you will not be imperiled in a hundred battles; if you do not know your enemies but do know yourself, you will win one and lose one; if you do not know your enemies nor yourself, you will be imperiled in every single battle.

      Reply
    • June 30, 2013 at 11:12 am
      Permalink

      seronok tengok hang melompat-lompat bujuk !!

      Reply
    • June 30, 2013 at 7:19 pm
      Permalink

      La, nak berebut apa pulak ni. Senang cerita DAP, PKR dan PAS letak calon masing masing di situ. Masa PRU 13 pun depa buat. Nyampah tahap gaban tengok nuar kat dlm gambar tu. Muka tampal kulit babi ke tak reti malu.

      Reply
    • July 1, 2013 at 12:33 am
      Permalink

      yang tengah meroyan ialah Pakatan jee bujukkk .. contoh macam kauuu , meroyan weiii

      Reply
  • June 29, 2013 at 7:14 pm
    Permalink

    raplahjingaa u tinggal kat mana tempat???

    Reply
    • June 29, 2013 at 7:21 pm
      Permalink

      Apa lu nak hantar gangster pegi belasah dia ka? Apa lu ingat ini negeli bapak lu yg punya ka?

      Reply
    • June 30, 2013 at 11:07 am
      Permalink

      hehe…dey tony, aku tinggal di sebelah bapak hang punya mistrees punya rumah ! hang nak tau mana aku tinggal..hang pi cari rumah mistress bapak hang !!

      Reply
    • July 1, 2013 at 12:29 am
      Permalink

      haiya apekk , baik lu tanya rumah anak lim kit sial kat mana ???

      Reply
    • July 1, 2013 at 9:54 am
      Permalink

      Apa ker lancau Tony nak tahu Raplah tinggal kat mana???

      Aik, ni marah benar Tony ni…

      Takkan malam2 mimpi Raplah kot…kakaka

      Reply
  • June 29, 2013 at 7:18 pm
    Permalink

    orang siam dan vietnam dan lama lagi makan serangga!

    Reply
    • June 30, 2013 at 10:00 am
      Permalink

      Mamat tu tanya pasal kenapa bnangsa Cina suka makan benda2 eksotik seperti ular, katak dan sbgnya. Bukan Tanya pasal org siam dan Vietnam pasal apa

      Ceritalah, makan sebab perubatan ker, apakah khasiat2nya ker dlm pengamatan bangsa Cina.

      Kalau kau tak tahu, cakap jer lah tak thu, apa da….

      Reply
      • June 30, 2013 at 11:21 am
        Permalink

        Perubatan ?? hehe….makan zakar harimau..perubatan amande, tu namanya uncivilized barbarian.

        Reply
          • July 1, 2013 at 5:52 pm
            Permalink

            Itu Ok lagi…ada satu kawan Cina aku cakap…untuk mengubat asthma kena cari batu karang hempedu yg ada dalam siamang putih…species ini dah lah sangat rare…lepas tu kalau dapat tangkap dan belah perut pun belum tentu ada jumpa batu karang tu…pastu kawan aku cakap dia beli di Taiwan…mahal gile sebiji…beribu2…aku tanya…macam mana nak tahu tu asli kah idak..dia geleng jer…hehehe

  • June 29, 2013 at 7:44 pm
    Permalink

    Saya pun selalu baca tulisan tony ni…mau tau juga dia tinggal dimana..

    Reply
  • June 29, 2013 at 8:33 pm
    Permalink

    eluk pakatan tak letak calun sebagai protes kpd dakwaan mereka spr tak telus,ujud penipuan dan memacam dakwaan lagi.
    kalau tak letak calun pandangan rakyat kpd dakwaan pakatan itu adalah benar tetapi kalau letak calun maknanya pakatan PEMBOHONG BESAR dan perlu di TOLAK oleh pengundi.

    Reply
    • June 30, 2013 at 7:24 pm
      Permalink

      Tengok la lepas ni bila depa kalah, nuat, pas and dap aka the three stooges akan bising buat cerita SPR menipu, lampu blackout, bangla 40 ribu. Lepas tu demonstrasi ramai-ramai dengan pengikut ngok depa. Tengok la..Depa dah ada skrip dah.

      Reply
  • June 29, 2013 at 8:58 pm
    Permalink

    u nak tau! saya tinggal kat DUN lembah jaya selangor!

    Reply
    • June 30, 2013 at 11:11 am
      Permalink

      Ntah…aku tak peduli pun hang tinggal kat mana, yang aku tau orang macam hang bersepah di kedai ba kut teh.

      Reply
    • July 1, 2013 at 12:30 am
      Permalink

      Lu tinggal dalam longkang pun takde orang nak ksiah tony .. lu hanya sampah sahaja hahahahaha

      Reply
    • July 1, 2013 at 9:58 am
      Permalink

      Kau tinggal dlm JAMBAN pun aku tak marah Tony…

      Reply
  • June 30, 2013 at 2:53 am
    Permalink

    di kuala besut pr mau letak calon pas ker pkr ker atau letak calon dap kalah tu sudah kompem baik pr toksah tanding hanya prabih tenaga & duit malah tambah kuciwa menongging lagi ada lah derita kalah belum reda nak kalah lagi ker

    muehhhhahahahahahaha

    Reply
  • June 30, 2013 at 11:49 pm
    Permalink

    Siapa akan d salahkan jika UMNO kalah d K.Besut?
    PM? MB? Menteri Pelajaran? Bergantung Calon pilihan siapa. Dulu d K.T’ganu PakLah d salahkan kerana calon pilihan dia kalah…

    Reply
    • July 1, 2013 at 12:31 am
      Permalink

      Salahkan tu takpe bujukkk , jangan nak buat fitnah macam blackout dan macam-macam kat SPR dan UMNO bilaaa kalah , itu dasar manusia hina macam puak Pakatan laa bujukkk

      Reply
    • July 1, 2013 at 2:52 pm
      Permalink

      mestilah SPR akan disalahkan !! kat Negara ni sapa-sapa yang tak boleh terima kekalahan pilihanraya akan salahkan SPR !!

      tak gitu bujuk ??? hehe..

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *