AMK Punca Pegawai DBKL Dipukul?

Share


Oleh; Zul Rawi

Mungkin kerana terpengaruh dengan janji syahid yang diberikan oleh Naib Presiden Pas, Husam Musa sebelum ini, sekumpulan anak muda yang mengelar diri mereka sebagai ABU telah bertindak liar dengan menghalau dan memukul pegawai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) petang tadi.

Insiden yang berlaku ketika berlangsungnya program himpunan ‘Black505’ itu, ekoran dari tindakan mereka yang cuba menghalang pegawai tersebut dari menjalankan tugas.

Mereka sebelum ini telah bertindak melanggar arahan yang diberikan sebelum ini agar tidak mendirikan sebarang khemah di tempat awam. Ekoran tindakan kumpulan tersebut, pegawai DBKL yang bertugas telah menghampiri kumpulan tersebut dan dengan secara baik telah meminta mereka agar mengemas kembali khemah yang didirikan itu.

Pada mulanya perbincangan berlaku secara baik, namun tindakan Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK), Rozan Azen Mat Rasip yang bertindak membuat provokasi telah menyebabkan keadaan menjadi tidak terkawal.

Rozan yang lebih dikenali sebagai Mat Rango telah menggunakan pembesar suara ((loud hailer) sambil melaungkan perkataan Hidup Rakyat dan Bangkit Rakyat. Sejurus selepas itu, kumpulan tersebut mula meninggikan suara ada di kalangan mereka mula melemparkan botol minuman kepada pegawai tersebut.

Bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini, seorang pegawai polis yang kebetulan berada di tempat kejadian telah menarik dua orang pegawai tersebut untuk keluar dari kumpulan tersebut.

Namun ia jelas tidak memuaskan hati para penyokong pakatan pembangkang itu, apabila di sepanjang jalan keluar bajunya ditarik sambil dilemparkan dengan kata-kata kesat dan caci maki. Ketika sampai di tepi padang, seorang penyokong pakatan pembangkang telah bertindak menyerang pegawai tersebut dengan mengetuk kepala dan menendang belakangnya.

Menyedari akan perkara itu, beberapa orang yang berada di kawasan sekitar telah bertindak menghalang kumpulan anak muda itu dari terus bertindak secara agresif. Dan tindakan pantas pegawai polis itu membawa pegawai DBKL itu ke kawasan yang lebih terbuka akhirnya sekali lagi berjaya menyelamatkan keadaan.

Mungkin akan ada yang mempertikaikan tindakan pegawai tersebut yang cuba berlagak berani apabila berjumpa kumpulan tersebut tanpa kehadiran pihak polis. Namun menurut salah seorang pegawai DBKL yang ditemui berkata, ia ekoran dari jaminan yang diberikan oleh pihak penganjur yang mengatakan himpunan tersebut akan diadakan secara aman.

“Sebelum ini penganjur berulang kali menegaskan himpunan tersebut akan diadakan secara aman dan berjanji akan mengawal keadaan dari berlaku sebarang kekecohan.

Tambahan pula  dua orang pegawai tersebut pergi bukan untuk membuat sebarang provokasi tetapi meminta secara baik agar mereka tidak melanggar sebarang peraturan yang telah ditetapkan” katanya lagi.

Kesimpulannya pakatan pembangkang yang selama ini sering menuding jari kepada pihak berkuasa kononnya sering melakukan provokasi adalah merupakan alasan semata-mata bagi menghalalkan matlamat mereka. Kerana pada hakikatnya mereka memang berniat untuk mencetuskan huru-hara agar dapat menumbangkan kerajaan melalui keganasan.



56 thoughts on “AMK Punca Pegawai DBKL Dipukul?

  • June 22, 2013 at 9:44 pm
    Permalink

    Cai pembangkang sat lagi akan twist cerita dan mengatakan pegawai DBKL tersebut di hantar oleh Najib untuk provoke beruk-beruk anwar.

    sat jer lagi..

    Reply
    • June 23, 2013 at 12:20 pm
      Permalink

      depa takder Rap…depa semalam pun kat situ jugak berkumpul…Senin baru ada kot…

      Reply
  • June 22, 2013 at 10:24 pm
    Permalink

    Serious..aku meluat betui dgn permainan puak2 pakatan nih.. so cer citer, ape paedahnya korang dapat berdemo selama nih?? Cer citer!! Agak2 rasa tak puas dgn keamanan yg ada kat Malaysia nih dan teringin dan teruja sangat nak berpernag bagai, pegilah jadi sukarelawan kat Palestine ke!

    Reply
  • June 22, 2013 at 10:51 pm
    Permalink

    aku kenal mat rango ni . heheh.. dia 1 opis aku dulu .

    Reply
    • June 23, 2013 at 12:21 pm
      Permalink

      Dia opis boy jer ker bro…kalau exec tak buat kerja bodoh macam ni rasanya….hehe

      Reply
  • June 22, 2013 at 11:02 pm
    Permalink

    Tak apa,masa tengah ramai mat rango boleh provoke. Lepas nie pakat cari dia sorang-sorang dan tengok takat mana berani dia nie.

    Reply
    • June 23, 2013 at 12:14 am
      Permalink

      mat rango sini. DEMI ALLAH SWT. saya berani ! anda??? UMNO BACUL PENIPU MUNAFIK dulu kini selamanya !!! JOM KITA JUMPA? ROZAN AZEN MAT RASIP – TIMBALAN KETUA PENERANGAN AMK MALAYSIA – SETPOL TIAN CHUA – 012 657 7878. apa no hp anda??

      Reply
      • June 23, 2013 at 12:43 am
        Permalink

        Anjing dah mula kepanasan. Melalak tak karuan. Tunggu masa dan ketika kau. Cakap berdegar hati hanya sebesar kuman.

        Reply
        • June 24, 2013 at 1:35 pm
          Permalink

          MAMAT ‘ROZEL’AKA MAT RANGO ANJING PAKATAN HARAM JADDAH…HANG DAH TELAN BERAPA RATUS BIJIK PIL KUDA..HA HA HA..PONDAN GAMPANG SIAL ANAK HARAM CINA DAP..NI LA JADINYA KALAU DAH JADI MACAI TAHAP HINA DENGAN CINA DAP…MAK LU POMPUAN SIMPANAN TIAN CHUA KA???

          Reply
      • June 23, 2013 at 12:46 am
        Permalink

        Aloo mat, lu baru Setpol Tian Chua sudah tunjuk samseng. Inikah caranya nak jaga kebajikan rakyat, lu berani tel gua. Tak payah ajak org lain. Tel gua, 999 ada berani ka.

        Reply
      • June 23, 2013 at 12:55 am
        Permalink

        No hp tu untuk jantan jambu ke?. jgn marah ye

        Reply
      • June 23, 2013 at 2:01 am
        Permalink

        woi mat rango @ mat poyo,
        kalau you duduk dalam lokap dan dikelilingi penjenayah tegar you akan tahu bagaimana rasanya hiidup aman damai diluar.

        Kalau tak kena sekeh kepala sudah dikira bernasib baik. Masa you akan tiba dan keberanian you akan teruji kelak.

        Orang yang bercakap besar biasanya hati kecil dan mudah merengek seperti adam adhli.

        Reply
        • June 23, 2013 at 12:25 pm
          Permalink

          kena sekeh takper bro…takut kena sodom paksa jer..maklumler…lelaki2 kat dalam tu dah lama sangat posa…silap2 tin milo berlubang pun nampak seksi..hehe

          Reply
          • June 23, 2013 at 2:48 pm
            Permalink

            Entah-entah dah biasa kena dengan Anwar kot. Tu yang gila sokong si tua kutuk tu.

      • June 23, 2013 at 10:33 am
        Permalink

        tolong jgn guna nama allah la klu kau nak jadi cilako oi.nama allah ni dgunakan utk perkara yg baik jer.

        Reply
      • June 23, 2013 at 10:43 am
        Permalink

        mat rangooo…lawa baju hang..hehe

        Reply
      • June 23, 2013 at 12:27 pm
        Permalink

        Tak payah la hang nak tunjuk hero sangat….takder benda pun nak bangga…Islam tak ajar cara macam ni..lebih baik hang selawat byk2….mengucap… dan pergi solat taubat dulu…aku tengok gaya hang ni dah macam kena rasuk hantu….

        Reply
      • June 24, 2013 at 3:07 pm
        Permalink

        demi Allah?… so buat huru hara demi Allah ke?.. tu ajaran yg diajar agama kita ke?..

        hang samseng kampung mane?…

        tahap pemikiran AMK… patut anak buah semua tongong2…

        setakat nak tunjuk berani tapi pendek akal buat ape…

        kalau jumpe pun nak buat ape?.. nak separing?… lepastu ape dapat? PR memang ramai macai bodoh…

        Reply
      • June 25, 2013 at 7:07 pm
        Permalink

        berlagak macam haram. ko pikir ko kuat? dah cukup bagus? setakat menyalak boleh blah…

        Reply
        • June 26, 2013 at 7:41 pm
          Permalink

          abis tu ko pikir ko kuat ker???ko bagus sangat ker???yang skang ni ko buat ape tu..bukan menyalak macam anjing kurap AKA ANJING PAKATAN HARAM JADDAH…butuhlah lu CIA….lu anjing CINA DAP ..ko ANAK HARAM PAKATAN HARAM JADDAH…apa lah yang tian chua bagi makan kat hang nih????berapa banyak PIL KUDA HANG TELAN NIH??patut la hang GHOPA ANAK HAGHAM…takut gak hang dengan BRO OMEGA…dah lah ..pi dok kat ketiak si TIAN CHUA CINA BENIH DAP….anak haram punya rozan AKA’rozel’ bin mat rasip(sian MAT RASIP dapat anak haram macam ko)…

          Reply
          • June 27, 2013 at 5:12 pm
            Permalink

            Bro…aku ingat hang sudah salah hentam lah Bro…dia ni sebelah kita…cuba hang cek nick dia…kan berlainan tu..hehehe

          • June 27, 2013 at 9:27 pm
            Permalink

            ye ke..maaf lah kalau aku silap..aku tak leh tengok nama anak haram TIAN CHUA tu..memang aku nak balun je dia tuh…maklumlah bangsa benih CINA DAP ni memang aku anggap musuh ISLAM dulu kini dan selamanya…APA PUN sebenarnya aku tujukan pada MAT RANGO yang kecut ngan OMEGA tuh..yang sebelah kita ni aku ucapkan TERUSKAN PERJUANGAN MURNI WAHAI SAHABAT2 KU…tentang habis-habisan puak2 PAKATAN HARAM JADDAH ni demi ISLAM sampai ke titisan darah yang terakhir…TAKBIR

    • June 23, 2013 at 10:52 am
      Permalink

      Ini lah melayu bodoh. Asyik nak bergaduh jea. Mat Rango, ko melayu islam kan. dh kumpul ramai2 tu, baik ko ajak geng2 ko tu g masjid.
      Satu lagi ni aku nk tanye ko, BANGGA sgt ko jadi balaci cina ni kenapa? Tian Chua tolong ko jawab masa dalam kubur. Ko MATI SYAHID…Tergolek2 setan ketawakan ko.

      Reply
      • June 24, 2013 at 3:12 pm
        Permalink

        melayu PR yg bodoh mmg macam tu.. dah malu sebab buat keje bodoh… ego punye pasal nak tunjuk samseng…

        siap ckap Demi Allah… demi Allah tapi buat sesuatu yg x diajar Islam… sesuatu yg boleh membawa huru hara kepada negara… tu berkumpul, entah solat zohor ke tak tu…

        Reply
  • June 22, 2013 at 11:25 pm
    Permalink

    Walaupun aku juga Melayu tetapi aku nak ucap selamat menjadi terus bodoh kepada Melayu, Melayu Bodoh yang buang masa melayan hafsu sarakah Anuar Aljuburi. Kamu berada disitu kerana seruan Anuar bererti kamu adalah pengikut Anuar yang kaki liwat anak teruna, kaki rogol betina Cina, kaki penyeru Islam plural, kaki menjual kalimah Allah, pendurhaka negara penyokong ,

    Reply
  • June 23, 2013 at 12:21 am
    Permalink

    puak bangsat yang menjadi anjing kepada bangsa kominis. puak2 bangsat ni wajar dihukum dengan sekeras keras nya. sial punya puak.

    Reply
  • June 23, 2013 at 12:33 am
    Permalink

    memang kurang ajar amk ni, polis patut bertindak tegas hari ni. jangan dok biar saja mereka buat ikut suka mereka.

    Reply
    • June 23, 2013 at 12:31 pm
      Permalink

      Aku ada berbual dengan polis dari Balai dot dot dot…laki bini polis…depa memang menyampah betul dengan PR ni….mana taknya….hujung2 minggu kena kerja lebih pulak…menurut kata depa before PRU13 dulu ……hari2 ada Cina berkumpul depan balai….macam2 hal…macam2 komplen….tapi yg paling depa bengang ialah sebb depa tak boleh buat apa…sebb tak der arahan…teringat aku cerita mak aku dulu…(mak pak aku dulu polis)….dia citer macam mana depa ikat komunis di hutan dan letak kerengga dekat ehem2…untuk dapat kan maklumat…polis2 zaman sekarang ni macam dah takder kuasa…..

      Reply
      • June 26, 2013 at 8:24 am
        Permalink

        Dengan komunis… memang patut la buat camtu. Dengan orang yg. tak salah, pro demokrasi.. apasal nak buat tak tentu pasal.

        Reply
        • June 26, 2013 at 7:44 pm
          Permalink

          sapa orang yang tak salah tu???betui ka pro demokrasi @ pro komunis???

          Reply
        • June 28, 2013 at 11:26 am
          Permalink

          PRO DEMOKRASI!!!

          Hahaha, kekalahan PRU13 tak boleh terima, lepas tu nak mengaku PRO DEMOKRASI!!!

          KAKAKAKA

          Reply
  • June 23, 2013 at 1:02 am
    Permalink

    oit setpol pengigit polis, kau bgtau kat mane ko skang?Aku nak mengadap ko one on one! tak pun ko datang kat keramat AU1 ni..rumah aku depan surau taman keramat permai..Mari!

    Reply
  • June 23, 2013 at 1:03 am
    Permalink

    Woi mat rango, aku pun setpol jugak. apa masalah kau, kau baru setpol tian chua, aku setpol kepada Perdana Menteri tak jadi.

    Reply
  • June 23, 2013 at 3:42 am
    Permalink

    Rango..hang jangan cakap besor,,kerana anjing yang menyalak tak semua berani,,hang ingat hang sorang pandai gadoh,,,tunggu masa la tu…

    Reply
  • June 23, 2013 at 4:40 am
    Permalink

    Ya Allah, apa lah nk jd dgn puak2 PR, yg Melayunya sampai bersumpah atas nama Allah, utk tujuan bergaduh, buruk!! Tak takut lngsung dgn Tuhan, sesat lg menyesatkan Mat Rango oiii.. Jgn lh tnjuk samseng atas muka bumi Allah, tenaga masih ada bolehlah samseng, tp ingt Allah Rentap sekali nikmat tu, herot muka, kaki tgn lembik, org ludah muka pn ko xboleh lawan lg!

    Reply
    • June 26, 2013 at 8:28 am
      Permalink

      Mereka bukan bersumpah untuk BERGADUH, tapi bersumpah untuk pertahankan KEADILAN, KEBENARAN dan melawan KEZALIMAN. Bukannya bersumpah UNDI UBN yg. bagi rasuah.

      Reply
      • June 26, 2013 at 7:46 pm
        Permalink

        keadilan ,kebenaran ape lah yang dipertahankan..????macam lah PAKATAN HARAM JADDAH ni tak bagi rasuah???spin lagik la nih…DASAR PAKATAN HARAM JADDAH LAKNATULLAH..

        Reply
        • June 27, 2013 at 8:56 am
          Permalink

          pakatan haramjadah aku tak tau.. tapi PR tak bagi rasuah, integriti tinggi.. tak macam UBN.

          Reply
          • June 27, 2013 at 9:23 am
            Permalink

            Bujuk, kau ada bukti ka PR ni tak pernah bagi rausah dan ada integrity tinggi

          • June 27, 2013 at 9:34 pm
            Permalink

            kalau tak tau la ni jugak aku bagi tau..PAKATAN HARAM JADDAH LAKNATULLAH tu adalah PAKATAN(aku malu nak sebut sbb aku rakyat tapi aku tak sokong PAKATAN..aku ringkaskan PR lahdalam kurungan PAKATAN RASUAH)..hang sokong apa…ha yang tulah…jangan lah kalut sangat …banyak dah PAKATAN HARAM JADDAH bagi rasuah ..DAP tu kepala bapak hangpa yang suka bagi rasuahlah…amoi2 PEHA GEBU depa pun dah banyak depa dok tayangkan kat puak2 sesat macam hangpa….hang berani bersumpah ka yang mengatakan PAKATAN HARAM JADDAH LAKNATULLAH tu tak bagi rasuah???

          • June 29, 2013 at 11:40 pm
            Permalink

            Aku belum dengar pemimpin PR sebut berlaku rasuah dalam parti, tapi TunM pernah sebut dia kalah jadi perwakilan perhimpunan agung umno sebab rasuah. Malah tunM pernah sebut umno parti rasuah, busuk hingga ke usus. Ni tahap PENASIHAT UMNO, belum cerita pemimpin2 terbuang umno lagi.

          • July 2, 2013 at 1:50 pm
            Permalink

            NI APA LA PIN KOT LAIN..TADI SUNGGUH2 DOK PERTAHANKAN KATA PEMIMPIN HARAM JADDAH TAK BAGI RASUAH…SUDAH2 BELUM DENGAR PULAK…KALAU DENGAR PUN RASANYA HANGPA SEMUA BUAT2 PEKAK LAH TU…NI APA JENIS BANGSA MUNAFIK JAHANNAM PUAK2 PAKATAN HARAM JADDAH LAKNATULLAH NI..DIA BABITKAN TUN M LA PULAK..NI APA PUNYA KUFUR HANG NI…TU LAH KALAU DOK FITNAH MEMANJANG…BANYAK SANGAT DI SOGOK DENGAN PEHA2 AMOI YANG GEBU..TU YANG JADI BANGSAT SANGT…

          • July 2, 2013 at 1:52 pm
            Permalink

            APA PUN HANG DAH NGAKULAH N TAU LAH PAKATAN HARAM JADDAH TU SAPA NAH…HAAAA…KAN SENANG CERITA…LAIN KALI JANGAN SOKONG PAKATAN HARAM JADDAH NAHHH…

          • July 2, 2013 at 3:25 pm
            Permalink

            Belum dgr lagi Bujuk, kakakaka

            Tanah di Kelantan diberi kpd Ngeh dgn Nga tu apa Bujuk…

            Takkan tak pernah “dengar”

          • July 4, 2013 at 6:10 pm
            Permalink

            tanah d k’tan melayu luar k’tan pun tak boleh beli inikan pulak nak BAGI SAJE pada orang cina. Jangan membohong laaa..

          • July 12, 2013 at 4:17 pm
            Permalink

            BUJUK TIPU

            BUJUK TIPU

            BUJUK TIPU

            Jangan tipu2…wakaka

          • July 29, 2013 at 12:30 pm
            Permalink

            aduh bujuk….awatla ang bodoh sangat…TUN M kata Umno rasuah sebab apa dalam nada memperli..puak hangpa….angpa tu yang benak…dia perli angapa pun angpa x paham…

  • June 23, 2013 at 10:38 am
    Permalink

    dharapkan pegawai dbkl yg kena pukul semasa menjalankan tugas tu akan saman penganjur.

    Reply
  • June 25, 2013 at 2:53 pm
    Permalink

    Mat Rango LEMBU GILA??

    Reply
  • June 26, 2013 at 8:35 am
    Permalink

    Apabila seorang kakitangan bawahan d suruh provokasi ribuan orang sedang berhimpun, pegawai atasan tak berani pulak buat. Suruh la datuk bandar yg. cabut khemah tu kalau betul berani. Tapi JELAS d situ perhimpunan benar2 AMAN. Jika dlm. situasi biasa mau KOMA kalau tak MATI jika provoke himpunan ribuan orang camtu. Blackout505 disertai pamai mereka yg. berhati bersih untuk keadilan dan kemakmuran sebab tu bila ada perkara yg. tak elok pantas mereka menghalang. DBKL gagal untuk mendakwa penganjur himpunan kerana PROVOKASI mereka tidak d layan peserta himpunan.

    Reply
    • June 26, 2013 at 7:45 pm
      Permalink

      spin lagik lanih..awatnya panjang sangat ????tu lah PAKATAN HARAM JADDAH..

      Reply
    • June 27, 2013 at 9:26 am
      Permalink

      Berhati Bersih….

      Jgn buat lawak kat sini la Bujuk

      Dah sah2 takder Blackout, kenapa masih kata masa PRU13 ada blackout, malah panggil perhimpunan ini Blackout 505

      Reply
  • July 8, 2013 at 10:54 pm
    Permalink

    kesemua adun blackout… stupid. (mereka beri pada syaitan dan iblis menjalankan kerja sebab kalau beri pada manusia takut dilabel kronism) bullshit pr the biggest gangster of malaysia.

    Reply
    • July 12, 2013 at 4:18 pm
      Permalink

      Yg percaya percaya Blackout pun STUPID jugak…

      Reply
      • July 29, 2013 at 12:32 pm
        Permalink

        bukan stupid…tapi double stupid

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *