DAP Memang Tidak Perlu Jadi PM Atau TPM, Tapi…

Share

Ketua Menteri “Republik” Pulau Pinang baru-baru ini mengatakan bahawa DAP tidak pernah menuntut kerusi Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri dari terus dikuasai oleh bangsa Melayu.

Dia mendakwa kononnya orang Cina cuba mendominasi keputusan PRU ke-13 baru-baru ini adalah satu putar belit pihak-pihak tertentu dan mengalih perhatian ramai berhubung “undi popular” yang dikatakan berpihak kepada Pakatan Haram.

Selain itu, dia juga mengatakan bahawa DAP lebih mewakili rakyat Malaysia berbanding BN yang kononnya hanya diwakili bangsa Melayu, kaum Cina dan India.

Pada hemat saya, memang benar DAP tidak pernah meminta kerusi PM atau TPM diberikan kepada mereka selama ini. Memang mereka tidak pernah tuntut pun kedua jawatan tertinggi pentadbiran negara itu.

Selama ini, hanya Anwar Ibrahim saja yang “gilakan” jawatan PM dan berusaha untuk merampas jawatan tersebut sama ada dengan cara baik mahupun kotor. DAP memang tak pernah tunjuk keinginan pun nak dapatkan jawatan itu.

DAP tidak perlukan kedua jawatan tersebut memandangkan mereka boleh mengarahkan Anwar untuk jadi boneka mereka. Itu fakta jelas. Setiap kehendak DAP sudah pasti akan dikabulkan Anwar walau dengan apa cara sekalipun.

Contoh terbaik yang membuktikan PKR adalah boneka DAP ialah corak pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor. Menteri Besarnya dari PKR. Tetapi segala dasar, perlaksanaan, projek kecil dan besar, semuanya dikuasai oleh DAP secara langsung mahupun tidak langsung.

Cuba kita lihat, segala kemahuan DAP dikabulkan oleh Khalid Ibrahim sewenang-wenangnya. Meskipun PAS cuba seimbangkan “perkongsian kuasa” di Selangor, parti pak-pak lebai itu begitu mudah dipinggir dan dikelas ketigakan oleh PKR dan DAP.

Mana-mana pemimpin PAS yang cuba bersuara dan mengenepikan kepentingan DAP, sudah pasti akan menjadi mangsa PKR. Sama ada dilucutkan jawatan, dipecat serta merta atau disingkirkan begitu saja, pemimpin PAS boleh pilih cara mana yang mereka suka.

Kemudian, lihat saja cara “perkongsian dasar” mereka di dalam buku “Jinggay”. Tiada tempat untuk PAS sama sekali. Langsung tidak menyebut mengenai dasar PAS. Hudud dan Negara Islam telah dimansuhkan lebih awal sebelum kewujudan buku “Jinggay”. PAS hanya menurut perintah saja…

PKR takkan berani melawan DAP kerana mereka tidak punya kekuatan seperti parti “chauvinis ultra kiasu” itu. Dan dengan “status quo” yang dimiliki oleh DAP itu, mereka tidak perlu jadi PM atau TPM, tapi kuasa mereka lebih tinggi dari kedua jawatan tersebut.

Belum pun jadi kerajaan, DAP sudah menyerang pemimpin tertinggi negara, DYMM Yang DiPertuan Agong dan Raja-Raja Melayu melalui propaganda Red Bean Army dan beberapa pengkhianat bangsa.

Saya yakin, jika DAP dan Pakatan Haram mentadbir Malaysia, kedudukan Raja-Raja Melayu akan terhapus dan akan mereka “muzium”kan saja di dalam lipatan sejarah. DAP pula akan menggantikan tempat Raja-Raja Melayu sebagai “Maharaja” dari keturunan “Dinasti Lim”, kemungkinan perkara itu menjadi kenyataan memang ada jika dilihat cara DAP berpolitik sekarang.

Saya masih ingat tentang cerita seorang rakan yang menjadi pensyarah di Australia mendedahkan bahawa pesawat dari sana ke Malaysia ketika PRU ke-13 tempohari penuh dengan orang Cina yang mahu pulang untuk mengundi.

Katanya, semua orang Cina warga Malaysia di Australia begitu teruja untuk pulang beramai-ramai untuk “merampas kuasa” dari orang Melayu. Dengan angkuh mereka beritahu pada rakan saya bahawa kuasa Melayu akan tumbang pada PRU ke-13.

Pada saya, inilah hasil dari cara propaganda DAP berpolitik di negara ini. Mereka timbulkan kebencian di kalangan orang Cina Malaysia terhadap orang Melayu melalui kaedah politik perkauman yang tebal, khususnya kepada golongan muda kaum tersebut.

Seperkara lagi, tak payahlah Guan Eng putar belit fakta. BN bukan saja diwakili Melayu, Cina dan India. Parti komponen BN lebih mewakili banyak kaum berbanding DAP. Kalau dicampur dengan parti komponen di Sabah dan Sarawak, rasanya Guan Eng sendiri boleh tutup buku!

DAP mewakili semua kaum di Malaysia? Tolonglah! Boleh muntah darah dan bernanah telinga dengar pembohongan Guan Eng ini. Tolong cermin diri dan tengok apa yang berlaku pada pemilihan CEC DAP baru-baru ini dan jangan buat orang loya dengan kenyataan tidak berfakta!

40 thoughts on “DAP Memang Tidak Perlu Jadi PM Atau TPM, Tapi…

  • June 13, 2013 at 4:47 pm
    Permalink

    lihatlah sendiri,bagaimana nasib MCA dan GERAKAN apabila begitu rakus menjadi boneka UMNO!

    Reply
    • June 13, 2013 at 7:10 pm
      Permalink

      ..oiii apek, tanpa DAP, MCA dan GERAKAN pun…PM tatap presiden UMNO.

      sakit ?? memang hang sakit atas kenyataan tu..hehe

      Reply
    • June 13, 2013 at 8:28 pm
      Permalink

      apa jadi pada mereka tony ?? UMNO dan BN masih berkuasa laa kakakaka , lu sahaja yang jadi boneka puak DAPigs , itu DAPigs hanya menjadikan lu dan rakyat macam lu boneka bebal hahahaha

      Reply
    • June 13, 2013 at 9:09 pm
      Permalink

      Kalau MCA dan Gerakan dikatakan jadi boneka, PKR dan PAS jadi apa pula kepada DAP, jadi “The Riding Tigers” seperti “The Riding Tigers and Lee Kwan Yew of PAP”??

      Reply
    • June 13, 2013 at 9:16 pm
      Permalink

      dan saksikan lah bagaimana dengan licik tanpa rasa bersalah DAP KAFIR HARBI LAKNATULLAH balas dendam habis habisan bila menjadikan PAS sebagai hamba paling hina dalam PAKATAN HARAM JADDAH LAKNATULLAH….

      Reply
    • June 13, 2013 at 10:22 pm
      Permalink

      Dan kau lihat lah juga bagaimana PKR dan PAS dirogol dan dilanyak oleh DAP…..

      Reply
      • June 14, 2013 at 10:08 pm
        Permalink

        Aku ni sebenarnya tak berapa nak suka duk mengata orang2 Cina ni…sebb antara mereka ada juga yg baik…ada juga yg Islam..tapi untuk puak2 DAP ni aku kira exceptional case lah…so…aku nak mengata juga…hehehe…apabila orang2 Cina (terutamanya dari kalangan DAP)…kelihatan berjaya dalam agenda mereka atau generally can control the economy…bukanlah kerana mereka ini hebat atau bijak sangat….hakikatnya bangsa caya nun alip ini mempunyai hati yg busuk dan sanggup buat apa sahaja…mereka golongan pendendam dan sanggup membunuh serta mencantas sesiapa sahaja yg cuba menghalang mereka….mereka ini bukan golongan yg berhati2 dalam banyak hal…semua benda mereka main hantam saja….kalau mereka bangunkan suatu tempat…sah2 mereka main tangkap muat…dan main buaaatt jer bangunan di mana2….janji boleh buat duit…tarah aja di mana2….bila ada orang yg kacau business depa..depa hantar geng untuk ugut atau bunuh (kalau melibatkan kongsi gelap) jadi point aku di sini…bila berurusan dengan puak2 depa ni…cara2 sabar dan hikmah ni sebenarnya macam tak memberi kesan pun…sebb mereka akan terus tekan dan tekan dan tekan selagi mereka boleh tekan…di pihak kita…terlalu byk sangat give in dan beralah…sedangkan di pihak mereka terus menekan dan mengganas…mana keadilan nya….???? sebb itu aku sangat faham apabila Ustaz Ridhuan Tee selalu mengutuk dan membantai bangsanya sendiri…..benar….ada Chinese muslim yg bagus…tapi mereka pun takut dengan puak2 kafir Cina laknatullah yg ganas ni…..tengok contoh along cukuplaa…jika pinjam 2 ribu..walaupun boleh bayar pun…bila dekat2 nak habis bayar along tu sendiri akan hilangkan diri supaya kita susah nak bayar….udah2 nya kita pulak yg kena interest balik…itu satu contoh paling kecil untuk menunjukkan tahap kesamsengan dan cincai bocai bangsa depa ni…hanya satu sahaja yg boleh melenturkan depa….Islam…..Islam sahaja yg boleh melenturkan depa….jadi….kita perlu pemimpin yg benar2 kuat Islamnya…dan satukan semua kaum Islam di Malaysia ni…India, melayu dan Cina Islam…kerana masyarakat yg macam ni akan jadi lebih kukuh….memang masih ada ramai orang yg baik dalam dunia ini…tapi mereka jadi tenggelam kerana ditindas oleh orang yg kuat dan tidak baik…maka inilah masanya kerajaan perlu satukan semua dan kembali pada satu landasan…inilah zaman kebangkitannya….mungkin melayu sudah tidak relevan lagi…tapi Islam tetap relevan sampai bila2…Allahu akbar…

        Reply
    • June 13, 2013 at 10:37 pm
      Permalink

      Lepas kes Lahad Datu tamat, sepatutnya semua kekuatan polis dikerahkan untuk menggempur semua pusat judi haram, pusat urut dan pelacuran, sendiked VCD haram, dan lainlain yangharam yang dioperasikan oleh bangsa Cina termasuklah juala barang haram dan tiruan di Jalan Petaling ditengah pusat bandar. Kalau itu tak boleh kerajaan hapuskan, memang Cina tak perlu jadi PM/TPM, DIA BOLEH BUAT APA YANG DIA SUKA, SIAPA BERANI HALANG!Kita jangan jerit pada dia, jerit pada kerajaan dahulu!

      Reply
  • June 13, 2013 at 5:25 pm
    Permalink

    Umno adalah sebuah parti yg mengamalkan kesedarhanaan kertebukaan dasar perjuangan nya, Walaupun sebuah parti bangsa namun umno sedia menerima perkongsian kuasa dgn parti2 bukan melayu, Walaupun umno menjadi teraju dan tulang belakang pemerantahan negara namun umno tidak menindas bangsa2 lain, sebagai contoh rakyat berbilang kaum dan agama boleh hidup aman dan harmoni, sebilangan besar kaum cina menikmati hidup dan kaya raya atas dasar kepimpinan umno, oleh itu kaum cina harus bersukur dan terima kasih pada umno dan kerajaan BN, Tapi kenapa sebaliknya sebilangan kaum cina begitu kurang ajar hingga sangup menghina raja2 melayu dan agama islam, Ujud nya umno hanya utk mempertahankan hak bangsa melayu sebagai peribumi tanah melayu ini, tampa menafikan hak bangsa lain, anak angkat dgn anak kandung dari segi hak memang tak sama, tak kan lah benda mcm ni pun tak faham.

    Reply
    • June 13, 2013 at 5:38 pm
      Permalink

      Sederhana???? Sederhana sbb tak der duit…ko tengok pemimpin2 UMNO…sederhana kah???? Ko tengok Kak semah ko..sedrhana kah????

      Reply
      • June 13, 2013 at 5:59 pm
        Permalink

        moo kau faham tak apa yg aku katakan tentang kesedarhanaan, yg ingin aku nyatakaan disini ialah kesedarhanaan ideologi polittik, bukan pasal kebendaan sesaorang, kenapa kau nak kaitkan rosmah pulak? Isteri doktor dgn isteri petani yg hanya punya tanah sekangkang kera dari segi kemampuan dan penampilannya sudah tentu tak sama, tak kan rosmah nak pakaai baju bundel? ada akal tu pakai jgn taaaruk kat kepala lutut…

        Reply
        • June 13, 2013 at 8:17 pm
          Permalink

          apa nak buat , penyokong PR mana ada otak…otak semuanya dah sedekah kat kandang babi DAP

          Reply
        • June 13, 2013 at 9:02 pm
          Permalink

          Dari segi ini aku bersetuju dengan Moo…DS Najib kalau nak dapatkan kepercayaan rakyat…tak payah susah2…first and foremost….suruh bini kesayangan dia tu tutup aurat…bersederhana dalam berpakaian dan jgn terlalu menonjol…Tun Hasmah juga dulu isteri PM..tapi sangat modest…setiap masa aku lihat dia hanya pakai seutas rantai mutiara di leher…walaupun mutiara seutas itu mungkin lebih mahal dari emas…tapi orang kampung bukan faham pun…nampak simple…jadi…kalau PM kita dapat control wife dia..sudah tentu kita yakin dia dapat control rakyat dan lain2…kalau dah wife pun dia tak dapat nak control…macam mana….

          Reply
          • June 13, 2013 at 9:57 pm
            Permalink

            Tu sebab Najib gagai nak kontrol kaum cina apa apa yang didesak oleh cina semua nya di tunai kan. Tang kemahuan melayu plak gimana hah…? Najib buat pekak badak jerr keghana dah di kontrol oleh Rosmah tu. Rosak…rosak soghang pemimpin yang cerdas & berhemah tapi lemah tengkok bila kena pulaih ngan bini dia yang queen control tu…!!!

      • June 13, 2013 at 9:23 pm
        Permalink

        ko tengok skali banglo si lim kit siang..jengah2 lah pulak istana kayangan KHALID GAGAP…intai2 lah pulak MAHLIGAI si ANWAR IBRAHIM….sederhana la sangat PAKATAN HARAM JADDAH LAKNATULLAH ni…tu tak termasuk aset dia yang lain tuh….bayangkan lah dengan gaji RM1 macam2 penasihat ekonomi selangor PAKATAN HARAM JADDAH LAKNATULLAH boleh duduk kat rumah yang sebesar tuh…

        Reply
  • June 13, 2013 at 5:35 pm
    Permalink

    umno patut sabar dan menghormati anak angkat mengambil jalan lain untuk terus hidup!
    tak payahlah membalas dendam!anak angkat sudah besar ,haluan sudah tak sama!

    Reply
    • June 13, 2013 at 6:01 pm
      Permalink

      Anak angkat kalau nak balik pada ibu bapa kandungnya pergi lah balik takda siapa menghalaang

      Reply
    • June 13, 2013 at 7:13 pm
      Permalink

      Anak angkat pi la hidup betapa kat tokong pun…apa pun kita mulakan gerakan menghapuskan sekolah cina, kilang virus perkauman.

      Reply
    • June 13, 2013 at 8:31 pm
      Permalink

      itu orng cina sudah kena tipu dengan parti perkauman DAPigs laa tony

      Reply
        • June 13, 2013 at 11:45 pm
          Permalink

          maaflah saudara mungkin pendapat kita tak sama , setiap orang ada caranya

          mmg dia nampak bodoh dan tongong TAPI orang macamni perlu diajar , kalau tidak jadilaa sama seperti fitnah blackout yang dipercayai puak Pakatan tu , HANYA KERANA fitnah yang diulang tanpa sebarang ‘tangkisan’ .. kalau tidak jadilah kita macam menteri kita yang bebal untuk ambil tindakan terhadap puak yang kuat memfitnah

          Sekarang zaman persepsi , berulang-ulang fitnah dilemparkan orang lain akan melihatnya sebagai kebenaran .. TAPI berulang-ulang kita tangkis ia dapat neutralkannya .

          Lihat dimana bujuk sekarang??? dulu penuh semangat pelbagai fitnah dia buat dengan bebas , aku masih ingat beberapa tahun dulu , dia dan anjing Pakatan ni laa yang berkuasa dalam ruangan komen ni dengan pelbagai penipuan dan fitnah .

          Sebabnya jelas dia adalah penipu dan orang tak perlu layan TAPI sebab itu juga dia naik ‘syeikh’ dan bertambah seronok bila takde sorang pun yang berani ‘tangkis’ .

          Reply
          • June 14, 2013 at 12:02 am
            Permalink

            oklah.belasah si bodoh dan tongong tu sampai gila.kami sokong gambus.kasi gila si bodoh dan tongong tu.cilako punya si bodoh dan tongong.

    • June 13, 2013 at 9:27 pm
      Permalink

      anak angkat apa…kalau cian2 DAP KAFIR HARBI LAKNATULLAH ni standard dia ANAK HARAM JA….ANAK HARAM YANG tak mengenang budi…ibarat melepas anjing yang nak mampos dah….BOIKOT TETAP BOIKOT BARANGAN DAP KAFIR HARBI LAKNATULLAH….jangan lupa tanamkan dan fahamkan pada anak2 kita supaya jangan percaya pada bangsa yang makan babi nih.lebih2 lagi dari bangsa cina DAP KAFIR HARBI LAKNATULLAH dan PAKATAN HARAM JADDAH JAHANNAM…

      Reply
      • June 13, 2013 at 10:32 pm
        Permalink

        ada diantara kaum cina tu bukan setakat anak haram, tapi lebih teruk dari itu, apa tidaknya , pelacur warga cina yg berlambak diselangor tu diperdagangkan oleh taukey2 cina yang memonopoli perniagaan pelacuran diseluruh negara, maknanya orang cina ni tak kira halal haram yang penting semuanya jadi duit, memang mata duitan.

        Reply
  • June 13, 2013 at 5:37 pm
    Permalink

    Ku Li jadi PM ok tak?

    Reply
    • June 13, 2013 at 6:15 pm
      Permalink

      KU li memang takda rezeki jadi pm, tapi tak meracau dan mengila babi macam anwar, yang beeeengong pengikut nya, ikut sahaja cakap si nuar tu, dia orang tak tau ke nuaar dah gila?

      Reply
      • June 13, 2013 at 10:03 pm
        Permalink

        Mana tak nya Anuaq dah jadi gila… hari hari dia telan tablet AIDS/HIV untuk memanjang kan hayat nya semata mata nak jadi PM. Jadi bahan kimia & dadah dah meghesap ke dalam darah dan mengalir sampai ke urat saraf menyebab kan otak dia dah ghosak. Sebab tu dia jadi sasau & meghoyan sakan la ni….!!!

        Reply
  • June 13, 2013 at 5:38 pm
    Permalink

    Kalau MCA dan Gerakan tu jadi boneka UMNO dah lama dah kaum cina merempat

    Reply
  • June 13, 2013 at 5:48 pm
    Permalink

    orang cina bukan anak angkat org melayu….depa anak angkat inggeris…tapi pihak inggeris paksa orang melayu terima beban tanggung orang cina kerana inggeris tak mampu nak hantar balik pendatang balik cina…

    Reply
  • June 13, 2013 at 6:09 pm
    Permalink

    kenayataan nya kaum cina adalah anak angkat bagi ibu pertiwi tanah melayu, dan kaum cina kena sedar diri dan jgn begitu kura n ajar dgn raja2 melayu, klu dingeri cina dah kena hukum tembak.

    Reply
  • June 13, 2013 at 6:33 pm
    Permalink

    maunya nuar tak gila…. nyawanya ibarat telur dihujung tanduk… tu yg meroyan tak habis habis tu……..

    Reply
  • June 13, 2013 at 8:16 pm
    Permalink

    jika PR memerintah, memang ianya menguntungkan satu kaum sahaja…tak perlulah diulaskan kaum apa yang untung…apa yang pasti kelemahan PR adalah meletakkan melayu yang mudah dicucuk hidungnya bagi mengetuai kerajaan..tgk sahajalah khalid ibrahim, dr rani..ada mereka bangkang kehendak DAP…?

    Reply
  • June 13, 2013 at 8:51 pm
    Permalink

    Maaf off topic…

    Tadi aku tengok news…ada berita tentang training bersama tentera Indonesia dan Malaysia….Indonesia ni sebenarnya ibarat abg sahaja kepada Malaysia…aku percaya jika terjadi apa2 kepada Malaysia…muslim2 di sana ramai2 akan turun untuk membantu…biasalah..adik dan abg…gaduh2…tapi kalau orang luar kacau…kita sepakat…

    Lagi berita lain yg aku tengok ialah DS Najib dengan bangganya announce dalam ‘invest Malaysia 2013’ yg pelabur akan diberi visa 5 tahun dan segalanya dipermudahkan….maka bermacam2 lah komen dari orang luar/pelabur….aku fikir…Najib ni tak habis2 lagi ker…aku bukan tak setuju…tapi dari sini kita sudah nampak senario Malaysia ini utk 10 tahun akan datang….pemerintah sibuk memajukan negara ke tahap world class dan permudahkan orang2 luar yg kaya2/pelabur ni masuk…tapi rakyat yg miskin (of course melayu laa) dalam Malaysia ni dok tang tuuu jugak…nanti lama2 besok Malaysia akan dibanjiri oleh orang2 kaya dan orang2 luar sahaja…orang2 melayu yg biasa2 dan tak mampu ni akhirnya terpaksa ke luar mencari rezeki jadi macam orang Myanmar dan Indon….sedih….entah kenapa sejak dua menjak ni kemarahan aku kepada DS Najib semakin meluap2 pulak….aku tak benci dia..tapi ada byk lagi agenda penting…jgn sibuk susukan kera di hutan…tapi anak sendiri kelaparan dan merempat….

    Reply
    • June 13, 2013 at 10:13 pm
      Permalink

      Bukan hang jerr yang dah meluat kat Najib tu…aku jugak perlahan lahan dah menyampah nengok ketongongan Najib selepas pasca PRU13. Tambhan lagi bini dai yang melebeh lebeh tu …aku meluat nengok Rosmah bergambaq di sebelah permaisuri DYMM YDPA sedang kan Najib bangbang tu berdiri di belakang…apa ceghita nih…? Kan nampak Rosmah jadi queen control rumah tangga PM kita ni.

      Najib ni tak sedaq ka semua rakyat la ni dok peghati senario janggal ni….haghap haghap rakyat masih lagi setia menyokong PM/BN pada siri siri PRU akan datang yang dah di cucuk hidung oleh Rosmah & kaum cina ultra kiasu.

      Reply
  • June 13, 2013 at 10:13 pm
    Permalink

    mremangla, mereka kan mcm yahudi di amerika, tak perlu jadi presiden tapi kontrol amerika…..presiden amerika tak dpt buat apa tanpa persetujuan yahudi amerika. itulah yg cuba dap nak buat di malaysia.

    Reply
    • June 13, 2013 at 11:15 pm
      Permalink

      Tepat sekali…

      Reply
  • June 13, 2013 at 10:21 pm
    Permalink

    Lim Guan Eng ini memang kaki putar belit dan samseng paling besar mengikut kata bekas Setiausaha Organisasi DAP, Mohamad Razali. Begitu jua kata Tunku Abdul Aziz, bekas Naib Presiden DAP. Macam-macam sudah didedahkan seperti kata Razali “Guan Eng ni Tuan-tuan dan Puan-puan, dia merupakan seorang pemimpin yang mempunyai dua watak yang cukup berbeza.Di hadapan Tuan-tuan dan Puan-puan, itu merupakan watak lakonan sahaja. Di belakang itu adalah watak real Lim Guan Eng. Saya dok lama dengan dia. 5 Mei (2011) baru saya sedar, DAP ingin menjadikan agama rasmi Malaysia adalah agama Kristian dalam masa sepuluh tahun. Lim Guan Eng mempunyai satu kumpulan gangster yang cukup-cukup jahat di Pulau Pinang. Mereka sanggup buat apa sahaja untuk Lim Guan Eng. Saya tahu sebab saya bersengkokol dengan mereka pada masa itu”. “Hampir 90% kepimpinan DAP adalah beragama Kristian. Lim Guan Eng, nama penuh dia pun Joseph Lim Guan Eng”.DAP ingin menjadikan Malaysia sebagai sebuah Republik, macam Singapura.
    kalau DAP dapat tawan tempat ni, Putrajaya ni, akan pastikan Pulau Pinang, Melaka, Sabah dan Sarawak selepas ini, TYT adalah daripada kalangan orang Cina. . Lim Kit Siang biasa kata dalam mesyuarat, Raja-raja yang ada di Malaysia ini adalah dari keturunan lanun, perompak dan penjudi. Presiden pertama, memang DAP akan bagi kat orang Melayu. Yang pertama sahaja. Ya, DAP akan lantik Anwar sebagai Perdana Menteri, sebab kita tahu nak buang dia macam mana.Kita akan gunakan kesilapan-kesilapan lampau dia,Anwar memang kaki liwat. Lepas itulah DAPakan lantik Lim Guan Eng sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru.” Inilah diantara begitu banyak perancangan DAP yang begitu yakin akan menang pada PRU-13 baru-baru ini sehingga majoriti besar orang Cina sanggup “membelot” dan “menikam” orang-orang Melayu dari belakang. Besarnya kepala lim guan eng juga dibantu oleh Anwar dan PAS sebagai pemecah belah perpaduan Melayu dan Islam. Kata Razali, Mat Sabu sanggup kata “Awat hang ni bengong pi buat laporan polis ni?” “Tak salah kita kompromi agama demi politik. Matlamat utama kita nak tawan Putrajaya.”“Aku kata takpa.. takpalah. adakah Islam hang lebih daripada aku? Aku Pas tak ada apa. Hang DAP tahu apa?”. Sampai tahap tu dia kata kat saya.Saya ni di Pulau Pinang sebagai pelarian, nyawa di hujung tanduk, kata Razali. Jadi inilah sebenarnya Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang. Kali ini dia tak dapat, jadi dia cakaplah tak tuntut kerusi Perdana Menteri dan TPM, memang dah kalah, tapi DAP akan teruskan hingga dapat, jika orang Melayu terus lalai.

    Reply
    • June 14, 2013 at 5:34 pm
      Permalink

      Sy sokong ape yg AMKY tulis… Hanya org yg tak berakal je kata LGE tu baik.

      Reply
      • June 15, 2013 at 4:27 pm
        Permalink

        tengok muka dia tu yang sebenarnya menyimpan dendam kesumat untuk menghancurkan umat MELAYU dan ISLAM……TANAMKAN DAN BAGITAU ANAK CUCU KITA YANG CINA DAP KAFIR HARBI ni memang tak boleh dipercayai dan jangan berbaik2 dengan mereka…

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *