Calon DAP Cederakan Calon MCA Di Kuala Kubu Baru

Share


Ooi (left) showing the bruise on her right shoulder that she claims was caused by Lee.

Calon wanita DAP mula tunjuk samseng.  Kita memang tahu bahawa DAP yang berfahaman ala komunis semestinya agresif dalam tindak tanduk mereka. Namun begitu kita tidak pernah terlintas bahawa calon sendiri mampu dan sanggup mencederakan lawannya secara terbuka.

Jessie Ooi merupakan  calon MCA untuk kerusi DUN Kuala Kubu Baru telah membuat laporan polis bahawa beliau dicederakan oleh lawannya calon DAP Lee Kee Hiong (bekas setpol Lim Kit Siang) semasa mengadakan “walkabout” di pasar malam pada hari isnin baru-baru ini.

Ianya merupakan saat-saat yang cukup mencemaskan apabila calon MCA terpaksa berhadapan dengan calon DAP yang cukup samseng.  Jessie Ooi telah membuat laporan polis  pada hari selasa. Bahu beliau telah cedera dalam kejadian tersebut. Beliau telah mendapatkan rawatan di Hospital  KKB.

Menurut Jessie Ooi , para penyokongnya yang terdiri kebanyakkannya wanita telah berjabat tangan dengan penduduk disamping memberi risalah semasa mereka bertembung dengan  kumpulan calon DAP tersebut.

“Saya menghulurkan tangan bersalam dengan Lee dan bergambar bersama untuk pihak akhbar.”

“Tetapi semasa bersalaman, tangan kiri Lee telah menolak bahu Jessie secara berterusan. Waktu ini calon DAP tersenyum dan mencabar saya berdebat dengan beliau.

“Saya beritahu bahawa ini hanya membuang masa. Lee terus menerus  menolak bahu saya. Ibu saya melihat kelakuan Lee oleh itu beliau menarik saya dari ditolak oleh Lee”

Memandangkan penyokong Lee kebanyakkannya lelaki maka saya telah berundur dan pulang ke pejabat MCA di bandar.

Beliau menyedari bahawa bahunya sakit dan merah.  Apabila Lee dihubungi maka dia pun telah membuat laporan polis. Menurutnya beliau sekadar menepuk bahu Jessie sahaja.

Lee Kin Hiong di perarakan Himpunan Hijau baru-baru ini

Rencana The Star  (30 April 2013) di bawah.

GE13: BN’s Jessie Ooi claims shoulder injury caused by DAP opponent

HULU SELANGOR: Jessie Ooi, Barisan Nasional’s candidate for the Kuala Kubu Baharu seat, claimed that she was injured after being “pushed about” by DAP’s Lee Kee Hiong during a walkabout at the night market on Monday

Ooi, 34, lodged a police report on Tuesday claiming that her shoulder was bruised in the incident. She sought treatment at the KKB Hospital.

Ooi said she and her supporters, mostly women, were shaking hands with residents and distributing flyers when they met Lee’s group.

“I offered my hand to Lee and we shook hands and posed for the press photographers.

“But while we were shaking hands, her (Lee’s) left hand kept pushing at my shoulder. During this time, Lee was smiling and challenged me to a debate.

“I told her it was a waste of time and she continued pushing at my shoulder. My mother saw Lee doing this and pulled me away,” Ooi told The Star.

 

Ooi said since Lee’s supporters were mostly men, she left the place and returned to the MCA office in town.

She said she realised that her shoulder was painful and noticed that it was red.

When contacted, Lee said she had also reported the matter to the police.

Lee said she had only “tapped” Ooi on the shoulder.

Besides the two, Yoong Tham Fook, Pritpal Singh Mender Singh and Nadarajah Subramaniam are contesting as Independents in the state seat.-the star

Sebelum ini DAP pernah bertindak samseng terhadap seorang warga emas bernama Simon Thong. Beliau berumur 62 tahun menceritakan bagaimana beliau telah dibuli.

Kata Cikgu Simon ““After my police report, they hung 20 posters of me at the boomgate and on the fence in front of my house. The posters have been there 9 days, and counting… It’s character defamation, of course. “No, things are not getting better. Still, this is my home and I won’t be chased out.”

Manakala DAP juga turut mengertak media “ “My wife and I are alone,deep inside Taman Kaya. […] Only my wife and I stay here.Neither my children nor my grandchildren are allowed to come within 500 meters of this danger zone. That is our decision: to protect them from danger. Even former students have been urged not to visit as we fear for their safety. This Christmas and then, Chinese New Year, will be quiet festivals: nobody is coming.”

Budaya samseng yang menjadi asas perjuangan DAP patut dihapuskan bagi membolehkan rakyat Malaysia hidup dengan aman sejahtera. Mereka yang menjadi penyambung pemberontakan komunis di Tanah Melayu harus dibendung dengan sekeras-kerasnya.



15 thoughts on “Calon DAP Cederakan Calon MCA Di Kuala Kubu Baru

  • May 1, 2013 at 8:24 pm
    Permalink

    Dengan Melayu berpecah 3 sekarang, cina sudah nampak jalan mereka. Mereka makin nampak cita2 mereka semakin hampir.

    Ayuh kita perintah. Kita pijak Melayu, kita humban agama islam mereka masok parit, kita halau raja mereka.

    Melayu akan tetap bertelagah utk berkuasa kerana Melayu memang mudah lupa diri.

    Reply
  • May 1, 2013 at 9:00 pm
    Permalink

    ini hanya cerita satu pihak!
    siapa nak percaya!

    Reply
    • May 1, 2013 at 10:44 pm
      Permalink

      Akupun sangat percaya. Apa masalah ko…?

      Reply
    • May 2, 2013 at 7:18 pm
      Permalink

      Aku pun percaya!

      Budaya DAP mmg racist & samseng.
      Demokratik pala hanguk depa.

      Reply
  • May 1, 2013 at 10:01 pm
    Permalink

    Bapak segala sandiwara /provokasi…….bn

    Reply
    • May 1, 2013 at 10:37 pm
      Permalink

      Mak Esah…makcik jadi Mak segala apa pulak?????..tyn diri sendirilah yer?????

      Reply
    • May 1, 2013 at 10:41 pm
      Permalink

      Sandiwara pala hotak hang…kalau BN bersandiawara selama ni, hang kencing berak pun kat tepi sungai…

      Reply
      • May 2, 2013 at 1:32 am
        Permalink

        la ni pu dia macam tu…hehe

        Reply
    • May 1, 2013 at 10:44 pm
      Permalink

      Sandiwara kepala hotak hang

      Reply
    • May 2, 2013 at 4:39 am
      Permalink

      JAGA2 MEK GEDIK….TEMPAYAN BUDU NIK AZIZ BELAKANG JAMBAN KAT KELANTAN NAK MELETOPPPP..

      Reply
  • May 1, 2013 at 11:51 pm
    Permalink

    memang jenis komunis sial dap ni. jgn bagi peluang kpd mereka ni utk jahanamkan keharmnonian negara kita.

    Reply
    • May 1, 2013 at 11:55 pm
      Permalink

      sudah sampai masanya api mesti dilawan dgn api…sampai bila kerajaan nak jadi lembik dgn pengkhianat tanah air…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *