#PRU13 : Doa Khas Dari Gereja Jerusalem Untuk Kemenangan Pakatan Rakyat

Memang sukar untuk dipercayai, tetapi ia benar berlaku dan sudah pun terdedah dan tersebar di Youtube sebuah video yang dikirim kepada pihak pembangkang oleh Gereja Jurusalem di Israel bagi memberi semangat kepada parti itu dalam menghadapi Pilihanraya ke-13.

Antara kata-kata ‘doa’ pihak gereja ialah ‘Malaysia diberkati oleh Tuhan (the Lord), Tuhan berkati Malaysia dan kerajaan barunya’. Dan ‘kami akan membawa Malaysia bersama’ ‘tiada lagi kegelapan buat Malaysia’ dan lain-lain lagi.

Selain itu, perutusan dari pihak gereja Israel juga turut menekankan, ‘bakal kerajaan baru Malaysia’ seolah-olah kemenangan PR adalah sesuatu yang pasti. Mengikut mereka, ‘kerajaan baru’ inilah yang merupakan jalan yang benar yang akan membawa Malaysia di bawah keberkatan ‘Tuhan’.



Apabila video in meletup di laman-laman facebook sejak pagi tadi, penulis menunggu reaksi puak-puak PAS mengenainya. Seperti yang dijangka, mereka memilih untuk ‘tidak percaya’ daripada menyiasat dan memikirkannya. Mereka lebih rela berada di dalam kegelapan daripada mengakui kesilapan. Alasan biasa mereka ialah video telah diedit atau pihak gereja sengaja diupah oleh UMNO. Soalnya, jika UMNO ingin mengupah Israel, UMNO perlu terlebih dahulu memberitahu Israel bahawa Israel adalah jahat dan UMNO tidak boleh dilihat bersekongkol dengan orang jahat oleh itu Israel perlu dilihat menyokong PR.

Tentulah ini tidak masuk akal.

Sebenarnya, bagi yang mengikut perkembangan politik sejak dahulu, sokongan Israel terhadap PR, terutamanya Anwar bukan sesuatu yang aneh. Suatu ketika Jerusalem Post pernah menyatakan sokongan secara terbuka terhadap Anwar. Anwar juga pernah menyatakan sokongan terbuka terhadap Israel. Justeru, kenapakah masih ada pihak terutama di dalam PAS untuk menafikannya?

Anwar juga yang telah menandatangani Annapolis Summit 2007 yang mengiktiraf negara Israel. BERSIH dan SUARAM, iaitu dua NGO yang begitu giat membantu Anwar dan Pakatan Rakyat juga telah mengakui menerima dana asing iaitu dari rangkaian George Soros yang turut menaja matlamat Zionis, yakni, Israel untuk menguasai dunia melalui misi pertukaran rejim.

Namun, apa yang wajar diberi perhatian serius ialah video tersebut lebih merupakan perutusan tahniah daripada perutusan doa semata-mata. Kenapa? Apakah sudah sah yang PR akan menang? Atau apakah mereka telah diberi maklumat palsu oleh agen di sini bahawa kononnya PR akan menang? Atau apakah PR akan memastikan mereka menang juga dalam PRU kali ini dengan apa jua cara, bersih atau kotor, depan atau belakang secara aman atau bermandi darah?

Kita mungkin tidak akan mampu untuk ‘memulihkan penglihatan’ atau ‘mengembalikan kewarasan’ saudara-saudara kita di dalam PAS dengan menyebarkan video ini tetapi kita boleh terus berusaha bagi mengelakkan segala kemungkinan buruk. Apapun perancangan musuh terhadap kita tidak akan berjaya jika kita tidak terpedaya dalam permainan mereka untuk melagakan kita sesama sendiri atau mengheret kita ke jalanraya untuk berdemonstrasi.

Pilihanraya kali ini bergantung sepenuhnya kepada kebijaksanaan rakyat untuk berfikir. Sedarlah bahawa kita telah memasuki era baru di mana yang bijak sahaja yang akan selamat.

23 thoughts on “#PRU13 : Doa Khas Dari Gereja Jerusalem Untuk Kemenangan Pakatan Rakyat

  • April 30, 2013 at 6:19 PM
    Permalink

    Oh, ni tok betoi. Ni semua UNNO (UMNO) ye buak. Semuo tu oghe UNNO. Konspirasi keraja’e.

    Syabas PAS, kerana berjaya mendapatkan gereja di Baitulmakdis untuk mendoakan kita. Maka, tebuktilah orang PAS masih tidak nampak. Puak Kristian sedunia yang mahukan Malaysia. Mereka ada agenda besar iaitu 10/40 Window, mengKristiankan orang Islam, sila ikut link ini http://win1040.com/

    Korang ni tak sedar lagi ke? DAP akan tinggalkan PAS, PAS akan terkonteng-konteng macam anak kucing sesat. 90% ahli DAP ialah Kristian. Dia orang hanya nak kembangkan Kristian. Betul tak, wahai spy-spy DAP yang sedang baca posting ini?

    Cina Kristian tak suka Cina Buddha, sebab pada dia orang Cina Buddha ini “ourdated”. MCA kebanyakannya Cina Buddha. Pernah kita dengar Islam murtad masuk Buddha? Pakai la otak sikit, wahai lebai-lebai sekelian.

    Nak mempertahankan ugama? Inilah masanya. Gunakan otak tu, dan tengok sendiri mengapa Kristian beria-ia sangat doa untuk kejayaan DAP.

    Reply
  • April 30, 2013 at 6:59 PM
    Permalink

    Tak paksa caya pun. Nasib kamu ler Ikut pemimpin sesat.

    Reply
  • April 30, 2013 at 8:35 PM
    Permalink

    bukankah golongan pas dah kafirkan diri sendiri (amanat hj hadi)…jadi x perlu hairan jika mereka ikut kristian dan yahudi…

    Reply
  • April 30, 2013 at 8:58 PM
    Permalink

    Kami masih komited melawan kuffar biarpun dari segi siber mahupun fizikal. Tak kiralah apa-apa pun muslihat kami akan tetap mempertahankan Malaysia.

    Reply
  • April 30, 2013 at 10:58 PM
    Permalink

    Fisabilillah ada di mana2 , ak akan bersama org yg perjuangkan islam .

    Reply
  • May 1, 2013 at 1:13 AM
    Permalink

    kerajaan malaysia najib/zahid dah bayar APCO 70 juta..so setakat nak buat video ni berape sangat..lagipong video mcm ni bukan advantage utk anwar dkt pilihanraya ,klu benar yahudi nak tolong anwar dia takkan upload kat youtube ,akan menjejaskan undi anwar dgn tuduhan pro yahudi..so theori menakutkan pengundi camni lebih mirip kpd sokongan undi utk bn ,,strategi dari APCO jugak
    ape2 pon kita tunggu dan lihat

    Reply
    • May 1, 2013 at 10:50 AM
      Permalink

      hehe…sah sah hang ni dah ketinggalan keretapi…semua forumer kat Mykmu dah tahu yg cerita Apco ni cerita fitnah..hang jer yg masih tak tahu….Kalau Moo dah serik nak bawa cerita Apco ni…sebb kena bantai cukup2 dengan Sungai Siput…Bro Sungai Siput…over to you….

      Reply
    • May 1, 2013 at 12:53 PM
      Permalink

      cerita macam bagus kononnya hebat . sekali dia pi bukak pasal APCO hahahaha beb itu fitnah sudah basi laa , banyak kali dah kantoiii .. kau pencacai kalau nak buat fitnah serupa munafik lain kali check laa fakta dulu .. bodohnya orang Pakatan !

      Reply
  • May 1, 2013 at 2:43 AM
    Permalink

    Jangan berhenti kawan2, ayuh kita terus berdoa/bermunajat kepada Allah SWT memberi kemenangan besar buat UMNO & BN. Hanya sekali sehari selepas setiap solat fardhu atau solat hajat kita angkat berdoa sudah cukup.

    Berdoalah & mintalah dengan bahasa yang baik Allah makbulkan akan kemenangan besar buat UMNO & BN, amin ya rabbal alamin.

    Allahuakhbar!
    Pakatan Haram akan KO!

    Reply
  • May 1, 2013 at 2:49 AM
    Permalink

    jangan jadi BODOH…. sepanjang video ni dimainkan x de pun sebut nama2 dari Pihak Pembangkang pon …. aihh apa la cuba la tgk sampai habes *bagi yg memahami bahasa inggeris lah* (:

    mane tahu maksud dia “kerajaan baru BN ke?” so kesimpulannya mereka tdk ade bg spesifik berkenaan ‘kerajaan’ mana samada pembangkang atau BN. sekian, haram maklong

    Reply
    • May 1, 2013 at 8:40 AM
      Permalink

      baghal nak mampos ngalahkan babi termakan taik sendiri sebab takde makanan okiesuid

      Reply
    • May 1, 2013 at 1:51 PM
      Permalink

      Saudara..pmbangkang di malaysia ada brapa ratus parti???..sthu aq pmbangkang hnyalah pr..dah 5o thn lbih bn printah mne pulak doa ntuk tiap2 thun smpai skg gereja yahudi tu??..tlong bg link..ckp pkai ltut..kte org jgn jd bodoh..cermin dr dlu..lg bnyk saudara dok bg sribu alasan lg bnyk nmpak kbdohan saudara..

      Reply
  • May 1, 2013 at 9:55 AM
    Permalink

    Assalamualaikum semua.. Ada betul apa yg dinyatakan saudara di atas yg mengatakan,video itu tidak menyatakan nama tp saudara kerajaan yg baru siapa lg kalau bkn pembangkang?? Atau pn kerajaan sy sendiri? Sedarlah whai saudara sesama islam ku.politik is politik tp agama kita pertahankan..jgn hanya tahu menunding jari ke atas org lain hanya sebab bencikan org tu.. Tp cermin diri dulu.. Kalau btl pembangkang nk pertahankan malaysia dan islam,kenapa isu kalimah Allah S.W.T blh digunakan oleh org kristian dan kenapa pembangkang(anuar)tidak pertahankan? Malah bersetuju utk membenarkn kalimah itu digunakan oleh org kristian! adakah kita org islam perlu jd ANJING utk yahudi??bukak mata wahai saudara2 ku.. Bkn kerana politik semata2 tp kerana agama,bangsa dan negara.. Renungkan..

    Reply
  • May 1, 2013 at 10:54 AM
    Permalink

    Kita pun boleh berdoa kepada Allah, berdoa untuk keamanan, kemakmuran, kebahgian semua rakyat dan penduduk di Malaysia, doa untuk rakyat semua mengundi untuk calun BN, untuk BN, untuk kemenangan BN di peringkat Federal dan di peringkat semua Negeri di seluruh Malaysia, kemenangan untuk Datuk Seri Najib dan pasukan BNnya., menang bagi calun BN di peringkat Parlimen dan peringkat DUN dan membentuk Kerajaan BN yang baru.

    Reply
  • May 1, 2013 at 11:04 AM
    Permalink

    dah terang2 ckp kerajaan baru akn buka jalan dan menhubungkan dgn israel,bn pnh bkk jln ke kt drg,hubungan diplomatik pn kite haramkan ngn israel,so kerajaan br ape lg kl bkn PR bodo

    Reply
  • May 1, 2013 at 11:06 AM
    Permalink

    dah terang2 ckp kerajaan baru akn buka jalan dan menghubungkan dgn israel,bn pnh bkk jln ke kt drg,hubungan diplomatik pn kite haramkan ngn israel,so kerajaan br ape lg kl bkn PR bodo..ni yg susah bl ad org x phm english ni

    Reply
    • May 1, 2013 at 12:47 PM
      Permalink

      Maafkan jer laa dia…dia pi sekolah Arab…jadi tak berapa nak faham….

      Reply
  • May 1, 2013 at 4:09 PM
    Permalink

    Israel suka dengan perjuangan Pakatan.

    Kesamarataan dalam agama. Mereka berharap Pakatan boleh menjalin hubungan rasmi dengan Israel sekiranya Islam bukan lagi agama dominan kelak.

    Reply
  • May 1, 2013 at 6:01 PM
    Permalink

    Diakhir zaman ni, kesesatan kian meluas. Pak lebai berserban n berjubah mengunakan agama untuk meraih undi. Ilmu Pak2 lebai tu pun tak kemana. Setakat Ilmu syariat dah ingat hebat. Tok2 wali takde pun tunjuk hebat. Tak tau pn dia wali. Tapi Pak lebai yg sibuk berpolitik ingat dah hebat. Boleh letak hukum plak. Jika undi PAS, masuk syurga. Org UMNO solat tak dpt pahala. Hebat Betul pemimpin PAS ni. Macam POPE plak.

    Reply
  • May 1, 2013 at 6:08 PM
    Permalink

    Ingat dah hebat, nak jadikan Malaysia ni mcm Mesir. Konon2 nk ubah. Padahal negara ni dah berubah n berubah bawah 6 perdana menteri. Negara dah hebat. Dunia pn segan, kagum n hormat Malaysia. Ni plak nk mintak org luar campur tgn hal negara.

    Reply
  • May 9, 2013 at 9:57 PM
    Permalink

    Kristian dan yahudi berbeza.. Kristian adalah kristian. Yahudi adalah yahudi.. Anda paham? So, jan nak samakan agama kristian dngan yahudi.. .

    Reply
    • May 10, 2013 at 7:21 AM
      Permalink

      adakukisah ni melayu islam??..xkn tu pun xthu bze antre yahudi ngn kristian??..mmg lah bbeza..islam melarang dgn keras umatnya utk berbaik2 dgn kristian yg berkawan ngn yahudi..”kristian yg brkawan ngn yahudi adlah musuh”..xsmua kristian jhat,xsmua yahudi itu musuh..video tu trg2 kristian ngn yahudi tu ada agenda..so??..dah xthu tu kasi goggle lah kwan..blajar..(mntak maaf mntak ampun klau tksar bhasa untuk org tua)..

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.