Kenapa Jeneral Mat Hashim Kecewa?

PTD18.gif

Anwar akan mengajak sesiapa sahaja yang mempunyai dendam kesumat kerana cita-cita yang tidak kesampaian sepertinya menyertai pakatan untuk memberontak dan menghancurkan Negara secara tersusun. Maka muncul lah individu yang bernama Jeneral Tan Sri Md Hashim Bin Hussein yang cukup berdendam dengan kegagalan beliau mendapatkan jawatan yang diidamkan.

 

Tan Sri Mat Hashim Hussein tampil disebelah  Anwar semata-mata untuk menempelak Angkatan Tentera Malaysia semasa pencerobohan pengganas Filipina di Lahad Datu baru-baru ini. Pihak kerajaan Filipina telah membuat kenyataan bahawa pencerobohan tersebut didalangi oleh pemimpin pembangkang Malaysia. Maka apabila Jeneral Mat Hashim menyatakan pendiriannya disisi Anwar Ibrahim, yang diragui tahap kesetiaan kepada Raja dan Negara. Ini menunjukkan bahawa beliau juga berpaling tadah terhadap Negara kita.

 

Dua bekas Jeneral telah Anwar letakkan sebagai calon dalam PRU13 ini untuk mendapatkan undi dari Angkatan Tentera Malaysia. Penulis ingin mengupas identiti Mat Hashim ini.

 

Beliau amat terkenal dengan panas baran dan angkuh. Kononnya beliaulah yang paling hebat sekali di ATM. Rupa-rupanya ada rahsia yang tersembunyi.

 

Tujuan utama Mat Hashim menyertai Anwar kerana mahukan jawatan

 

Jawatan yang pertama beliau GAGAL kejar :

 

PENGERUSI KOR REGIMEN ASKAR MELAYU DI RAJA

 

Mat Hashim telah cuba pelbagai cara, pelbagai ‘kabel’ supaya beliau di lantik sebagai  Pengerusi tersebut. Ketika itu Mat Hashim hanyalah berjawatan Timbalan Panglima Tentera Darat. Akhirnya atas nasihat maka Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah membuat keputusan melantik dan memperkenankan Leftenan Jeneral Datuk Mohd. Shahrom Nordin sebagai Pengerusi Kor Regimen Askar Melayu Di Raja.

 

Leftenan Jeneral Datuk Mohd. Shahrom Nordin ketika itu menjawat jawatan Panglima Medan Tentera Darat.

 

Pegawai Tentera Darat, yang berada dalam Regimen Askar Melayu Di Raja (RAMD) memang berebut nak jadi Pengerusi Kor Regimen Askar Melayu Di Raja kerana ianya  akan memudahkan mereka menjadi Panglima Tentera Darat atau Panglima Angkatan Tentera Malaysia.

 

Kekecewaan yang amat sangat ini tidak berakhir d situ :

 

TIDAK DI LANTIK SEBAGAI PANGLIMA ANGKATAN TENTERA MALAYSIA (PAT)

 

Kekecewaan Mat Hashim bertambah parah kerana sekali lagi beliau di persendakan kerana tidak di lantik sebagai Panglima Angkatan Tentera Malaysia, sedangkan ketika itu beliau sudahpun menjawat jawatan Panglima Tentera Darat.

 

Majlis Angkatan Tentera (MAT) telah memilih Laksamana Tan Sri Dato’ Seri Mohd Anwar bin Hj Mohd Nor adalah Panglima Angkatan Tentera dari Tentera Laut Diraja Malaysia menjadi Panglima angkatan Tentera Malaysia yang baru.

 

Perlantikan Laksamana Anwar merupakan titik baru dalam sejarah Angkatan Tentera Malaysia kerana menjadi PAT yang pertama bukannya dari Tentera Darat.

 

Perlantikan Laksamana Tan Sri Dato’ Seri Mohd Anwar dikatakan telah memalukan Mat Hashim kerana ketika itu beliau d anggap sebagai Panglima yang d geruni namun akhirnya tewas mudah pada Panglima Tentera Laut.

 

Ramai yang tak tahu kisah ini kerana cerita Angkatan Tentera Malaysia hanya kelompok mereka sahaja yang tahu.

 

Namun keangkuhan dan dendam yang mengaburi mindanya telah membuatkan Mat Hashim naik ke pentas ceramah politik dan mula menyerang dan memfitnah ‘tangan’ yang pernah menyara beliau dan sekeluarga maka sudah sampai masanya kisah sebenar Mat Hashim di bongkarkan.

16 thoughts on “Kenapa Jeneral Mat Hashim Kecewa?

  • April 30, 2013 at 8:09 PM
    Permalink

    muka macam haji bakhil kah kah kah

    Reply
  • April 30, 2013 at 8:30 PM
    Permalink

    Memang betoi ghamai pegawai tinggi & ahli politik tertentu dalam kerajaan yang kecewa gagal mencapai kedudukan lebih selesa & terpandang dah masuk PR. Coba kita teliti depa yang mai masuk PR la ni semua nya ada kes kecewa semasa dalam perkhidmatan kerajaan & politik pemerentahan. Yang dah jelaih ada la Ketua Umum PKR la ni.Dia dah kecewa tak dapat nak jawat PM.

    Reply
  • April 30, 2013 at 9:34 PM
    Permalink

    tak lah..muka cam KERA!!

    Reply
  • April 30, 2013 at 10:49 PM
    Permalink

    dia panggil kakitangan kerajaan sebagai kera, jadi secara tak langsung dia kera pencen.bodoh betul jeneral ni. cakap pun org tak clear….fail.

    Reply
    • April 30, 2013 at 11:34 PM
      Permalink

      Itu macam punya perangai masa kerja… itu macam punya perangai dan cakap masa pencen…itu makhluk bolehlah angkat ini pangkat untuk seumur hidupnya, iaitu “GENERAL DISASTER…

      Reply
  • May 1, 2013 at 8:07 AM
    Permalink

    Pandangan dan cerita yang di muat oleh anda adalah cetek dan tidak berilmu.Tidak berpengetahuan langsung dan berunsur fitnah dan tidak mempunyai fakta . Jangan lah terlampau bodoh sangat untuk membodohkan orang lain

    Reply
    • July 8, 2013 at 12:21 AM
      Permalink

      ko x tau apa2,vbaik ko diam…bila kena batang hidung ko,semua kata fitnah….ko btl2 katak bawah tempurung lah…semua org dah tau kes hashim ni x dpt jd PAT.

      Reply
  • May 1, 2013 at 10:52 AM
    Permalink

    mungkin hikmat Allah tak perkenan pembangkang pegang teraju pemerintahan negara sehingga kini ialah kerana dendam kesumat mereka terhadap sesama bangsa dan agama.juga niat tak ikhlas iaitu mengejar pangkat.mungkin.semua itu akan terbukti andai kata Allah beri peluang kepada mereka perintah negara kita.mungkin. masa itu nanti nak menyesal nak tukar kerajaan semula dah terlambat.mungkin. ;>

    Reply
  • May 1, 2013 at 12:23 PM
    Permalink

    Beliau ada lah “kera pencen” yang menunjukkan sikap bekas ” kera tajaan jerajaan” yang beliau ura ura kan. Kepada kaki tangan kerajaan yang menyokong si husam jamnapari, ini lah kroni BABI si anuar al juburi. Memberi undi kepada husam bermakna memberi undi si kera pencen ni yang memperlekehkan semua kaki tangan kerajaan. Memalukan saja kepada semua kaki tangan kerajaan, khusus nya kepada pengundi di Putrajaya, kebanyakkan nya ada lah kaki tangan kerajaan, mengundi husam bermakna megiakan kata kata kera pencen ni ada lah betul, ia itu semua kaki tangan kerajaan ada kera belaan kerajaan. Kepada pengundi di putrajaya yang menyokong si kera pencen dan yang menyokong husam, sila serta merta meletakkan jawatan sebelum hari mengundi, ada berani kah wei, jangan makan gaji dari kerajaan Bn, mintak, PKR atau pun PAS untuk menyara kehidupan anda. Untuk panduan sila rujuk kepada kaki tangan KUIN kat Kedah betapa makmur nya mereka di bawah pemerinthahn kerajaan Kedah. Hidup mereka terjamin.? Jangan lah menjadi hippokrit, mau gaji, elaun, pinjaman rendah,tetapi menikam belakang kerajaan yang menyara hidup anda dan keluarga anda. Lebih baik secara terang terangan tunjulkan sifat anda , jikalau menyokong pembangkang, letak jawatan atas dasar benar benar mempercayai bahawa pembangkang akan menang di putrajaya , insyaaalah sebagai penyokong pembangkang anda sekelian akan di terima semula sebagai kaki tangan. Ada berani kah penyokong pembangkang yang hippocrite berselindung di dalam kerajaan.

    Reply
  • May 1, 2013 at 12:59 PM
    Permalink

    Seperkara lagi, sebenar nya “kera pencen” ni sudah lupa asa usul nya dik kerana di sanjung menjadi jeneral sewaktu zaman askar nya dulu. Mana tak nya, dengan ada nya seorang “batman ” untuk mengilap kasut nya, di tabik dan di gelar tuan, panglima olih anggota bawahan. Dengan ada nya personal driver, menyalahgunakan mereka, pergi pasar, hantar anak sekolah, sehingga untuk bermain golf . Di dunia civilian , beliau tidak di pedulikan, tidak di endahkan, sapa lu.? Sewaktu zaman askar bolih lah tunjuk kuasa , sekarang, lu sudah pencen, pemimpin yang baik akan di hormati selama lama nya,apa tah lagi, pendapatan pun berkuarangan, dulu bolih lah semua personal expenses di biayai olih si ampu bodik , kini.? Tenguk lah rupa beliau , macam tak terurus aje, berserabut. Orang kata, a military man will always be disciplined , even the way he presents himself after retirement. Ini tentu nya sebab , kehabisan duit , keegoan untuk di hormati, dan juga kebodohan akal. Kesian. Apa, cara cara bercakap , semua rakyat Malaysia ni ada lah askar bawahan beliau ke, bolih di tunduk begitu saja. Wake up man, ex-dishonorable general. I can bet to my last dollar, apabila beliau memasuki setiap mess pegawai di mana mana kem angkatan tentera beliau tidak akan di beri penghoramatan sebagai bekas jeneral. Maybe sebagai mess boy, belum tentu jugak.

    Reply
  • May 1, 2013 at 1:23 PM
    Permalink

    Kalau dah pencen tu ….buat lah macam org pencen yang lain..duit pencen yang kerajaan bagi pun makan dah tak habis..tak pasai2 orang menyampah kat kita…Masa kita kat atas orang tak berani bongkar keburukan dan kelemahan kita..tapi sekarang apa dah jadi..malu anak cucu kita baca benda benda yang tak elok tu,,,bukan apa ,nasihat saja,

    Reply
    • May 1, 2013 at 4:06 PM
      Permalink

      hang patut cakap camtu pada tunM.

      Reply
      • May 1, 2013 at 9:35 PM
        Permalink

        tu lah bujuk..bodoh bin bargal..aku cakap hal pegawai kerajaan yg pencen bukan nya ahli politik atau pun pemimpin kerajaan..jeneral tu bekas pegawai kerajaan…TUN M tu ahli politik..dia tak pencen 60..suka hati dia lah nak pi berkempen..hang tak suruh pula orang tua kat kelantan tu tu berhenti berpolitik ..dah kena dukong pun nak jadi MB lg..

        Reply
  • May 1, 2013 at 7:30 PM
    Permalink

    Si bujuk…Tun M dah 87 tahun…tapi masih steady…ko tu ckp aje pandai..macai fuckatan…

    Reply
  • May 1, 2013 at 7:49 PM
    Permalink

    Bujuk tetap bujuk, macam mana pun dia ni tetap bangsa lahabau dan benak di hati, agak nya lubang belakang dia ni biasa di sudu ngan pisang bengkok kut. Biasa lah benda sedap mesti mempertahankan nya ye tak. Atau pun bujuk ni di BAYAR, walau pun tak setuju di dalam hati, mesti kena lawan, jikalau tidak, tak masyuk. Setiap komen bujuk buat ada lah kut lima poh sen, lebih banyak komen , lepas lah malayani gian, tak gitu bujuk. Maklum cyber troopers yang di bayar. Malu lah cari lah kerja lain. Abih, lepas pilihanraya nak kerja apa. Jangan lah pulak terbawa bawa letak nama dalam resume as Bujuk, sah confirm tak kan di terima anda di dalam payroll syarikat. Tetapi jangan lupa walau apa pun nick yang di pakai, IP address bolih di kesan olih pihak moderator.

    Reply
  • October 6, 2014 at 10:11 PM
    Permalink

    Yg dilantik sebagai PAT adalah Jen Zahidi dari TD. Beliau adalah x ADC SBP YDPA ke 9. Fakta tak betul.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.