Anwar Patut Dihantar ke Hospital – Tun Daim Zainuddin

Share


Putrajaya: Supremo Ekonomi Negara, Tun Daim Zainuddin mencadangkan supaya Datuk Seri Anwar Ibrahim mendapat rawatan di hospital.

“Kita khuatir dengan Anwar, dia seorang ‘kelakar’. Kes dengan Azizan didakwa konspirasi, dengan Saiful konspirasi. Mana kita ada masa nak buat konspirasi? Dia yang kuat konspirasi. Anwar ada penyakit. Orang berpenyakit kita patut hantar ke hospital.”

Tun Daim juga menyindir Anwar yang hanya berminat untuk menjadi penasihat Selangor yang telah maju.

“Sibuk hendak jadi penasihat ekonomi di Selangor sebab Selangor negeri maju. Kenapa tidak jadi penasihat ekonomi di negeri lain? Lihat janji nak bawak pelaburan RM20 bilion, tapi sehingga kini kosong.”

Daim juga menceritakan pengalamannya semasa Anwar mula masuk ke dalam UMNO.

“Tun Mahathir cukup sayang dengan dia. Masa Anwar nak masuk UMNO, tak ada seorang pun suka dia. Tun Mahathir yang minta agar orang UMNO sokong Anwar. Dulu tiap-tiap petang datang minta tolong daripada saya, bila sudah pandai, dia mula menuduh saya. Saya sudah berhenti, saya duduk Amerika, dia tetap minta tolong. Anwar kuat penipu dari dulu hingga sekarang. Dia cerita apa yang dia hendak. Pemimpin macam ini tak boleb dipilih, hancur negeri. Pilih pemimpin yang boleh memperjuangkan negara.”



58 thoughts on “Anwar Patut Dihantar ke Hospital – Tun Daim Zainuddin

  • April 29, 2013 at 11:21 pm
    Permalink

    kalu ditegakkan hukum Allah, dah lama dah mati mamat ni…

    Reply
    • April 29, 2013 at 11:41 pm
      Permalink

      Sbb itu dia gugurkan semua berkaitan Islam dlm buku jinggay.. tp PAS yg buta kayu.. tknmpak2 jg siapa Anwar.

      Reply
    • April 30, 2013 at 6:59 am
      Permalink

      Kenapa tak tegakkan?
      kata m’sia negara Islam, semua agama bebas mengamalkan agama masing2. Tapi kenapa undang2 Islam masih tak d tegakkan selepas 56 tahun memerintah? takkan sebab tunM sayang sangat dengan Anwar kut..

      Reply
      • April 30, 2013 at 8:03 am
        Permalink

        Bang non hang memang dah mampus dah bujuk.. hukum Allah.. dah mcm2 hukuman Allah dah turunkan kat dia.. cuma hang je yg buta kayu!

        Cukup2lah buka kitab harakah tu bujuk oi..

        Reply
        • April 30, 2013 at 11:29 am
          Permalink

          Kenapa tak tegakkan hukum Allah(hudud)?

          Reply
          • April 30, 2013 at 12:11 pm
            Permalink

            Mursyidul Am Pakatan aka ostat Karpal tak bagi buat sebab Haji Hadi kata hudud cuma 0.0001% je, maknanya tak pentinglah.

          • April 30, 2013 at 2:37 pm
            Permalink

            betul tu saudara anakbochek . PAS hanya melacurkan hudud dan mempermainkan hukum halal haram !!! .. dulu tak buat hudud tu adalah kafir dan murtad , sekali bila mereka berkuasa hudud tu boleh jadi pulak perkara kecil dalam Islam sahaja

          • April 30, 2013 at 11:19 pm
            Permalink

            Kenapa UMNO tak tegakkan hukum Allah.. jangan cerita pasal karpal dan TGHA, DAP dan PAS. Aku Tanya pasal UMNO…

          • May 1, 2013 at 12:30 am
            Permalink

            Hukum Allah ke hukum pas bujuk?? Hehe.. makin angau hang ni bujuk..

      • May 1, 2013 at 1:43 am
        Permalink

        penerimaan dan perlaksanaan itu adalah dua perkara berbeza…

        Reply
  • April 29, 2013 at 11:32 pm
    Permalink

    Tak faham betul le dgn org tua mini ni……
    Tak puas ati betul dgn si nwar….kan kau dah kaya
    …terlebih tamak ke?

    Reply
    • April 30, 2013 at 12:14 am
      Permalink

      kau ni baca guna lutut ke mekk ??? ni bukan pasal kaya atau tamak … Tun Daim cerita pasal anwar kaki penipu tuuu !!! aduhhh otak kau ni mereng laa mekk

      Reply
      • April 30, 2013 at 3:44 am
        Permalink

        mek esah mereng sebab dah lama tak dapat batang sebesaq belalai bengkok cipet dia dah mengemut ngemut macam pantat aye.

        Reply
      • April 30, 2013 at 3:55 am
        Permalink

        mek esah mereng sebab dah lama tak dapat batang sebesaq belalai bengkok cipet dia dah mengemut ngemut macam pantat ayam.

        Reply
    • April 30, 2013 at 12:23 am
      Permalink

      mek bodoh…apa kena mengena tun daim dgn ketidakpuasan hati kau…mmg ko dah mengelabah PR nk tumbang kut…kah kah kah

      Reply
    • April 30, 2013 at 12:30 am
      Permalink

      Kalau yang belum mengenali Anwar, jangan dok condemn Tun Daim. Pi buat kajian sikit siapa dia Anwar pada 1992-1998. Kalau orang lain, tak akan cuba untuk memaksa orang buka balik segala cerita dia waktu tu. Sebab tu Anwar ni patut masuk hospital mental saja.

      Reply
    • April 30, 2013 at 7:02 am
      Permalink

      takda apa yg. boleh d buat untuk selamatkan UBN lagi, maka meraban la mereka suruh Anwar masuk hospital pulak. INI KALILAH.. walau apa terjadi pada Anwar, Putrajaya tetap akan berubah tangan.

      Reply
      • April 30, 2013 at 12:15 pm
        Permalink

        Orang2 PR cukup anti kalau orang yang dah tak berkuasa macam Tun M atau Daim bersuara. Kenapa yea.

        Reply
      • April 30, 2013 at 2:35 pm
        Permalink

        Tun M dan Tun Daim kalau berkempen memang meroyan laaa Pakatan dari pemimpin hingga ke pencacai mereka

        Reply
  • April 29, 2013 at 11:58 pm
    Permalink

    ZUHUD PALSU cara PAS..

    Nik Ajis ada 14 lot tanah sekitar Bandar Baru Tunjong, (kira2 4.4 ekar, nilai kira2 RM10 juta)

    Isteri Nik Ajis, surirumah sepenuh masa-didakwa mempunyai 13 lot tanah dan 2 lot rumah kedai bernilai jutaan ringgit??

    hmmm…. dlm sebuah negeri yg miskin, rakyat masih kebulur, mslh air bersih, masjid baru sebutir dua, rakyat trpksa hijrah utk cari rezeki.. tiba2 MB ‘zuhud’ PAS dn ahli keluarganya ini KAYA RAYA…. Allahu Akbar.. moga ditunjukkn buat mereka2!

    Reply
    • April 30, 2013 at 12:19 am
      Permalink

      pergghhh jutawan tu , kenapa PAS dan Pakatan sibuk mintak derma kat pencacai PAS yang takde duit tu .. sedangkan pemimpin Pakatan tu semua kaya raya … derma semua harta dan duit mereka pun dah boleh sebenarnya !!!

      Reply
    • April 30, 2013 at 12:26 am
      Permalink

      owh…patutlah sepupu aku (cai PAS) kata org tua nih tak ambik langsung gaji bulanan dia malah sedekahkan utk kerajaan negeri bayar hutang. Ada udang disebalik serban rupanya..huhuhu LAINKALILAH!!!

      Reply
    • April 30, 2013 at 4:24 am
      Permalink

      bro nak coment pun agak-agak la. ini dgn tok guru pun bro main cakap ikut sedap mulut je. apa dah tinggi sangat ke darjat bro ni nak komen tok guru ni. Lu ni ingat ilmu lu tu sama taraf ke dengan tok guru ni? Tengok cermin dulu bro baru nak komen orang……..

      Reply
    • April 30, 2013 at 2:26 pm
      Permalink

      tak lebih sekadar tuduhan dan fitnah semata-mata bagi menyedapkan rasa…tak payah cakap banyak…. SPRM dah besar le skrg ni kat kota bharu…cakap lebih pun tak guna…report je !!!!!!

      Reply
      • April 30, 2013 at 2:43 pm
        Permalink

        fitnah??? dah ternyata tanah tu milik nik ajis pun kau kata fitnah mekkk ini bukan cerita pasal perbicaraan Scorpene kat france oleh Pakatan .. ini betul-betul punya mekkk …

        Nik ajis jutawan tuuuuuuu , TAPI pencacai PAS kata nik ajis zuhud , duduk rumah papan … kita boleh tgk sifat munafik nik ajis disini !!!

        Reply
    • May 16, 2013 at 11:35 am
      Permalink

      Betul ke nik aziz dan isterinya ada harta sebegitu banyak. Cuba la dapatkan bukti dan pamirkan seperti salinan geran dan lain2 utk paparan rakyat semua.

      Reply
  • April 30, 2013 at 12:23 am
    Permalink

    tak tahu kenapa pencacai Pas suka sangat dengan anwar ni….dah macam dewa dipuja2nya

    Reply
    • April 30, 2013 at 7:09 am
      Permalink

      Anwar bukan matlamat, ia adalah alat bagi kami. Matlamat PAS kuasai Putrajaya dan laksanakan Islam sebaik mungkin.. InsyaAllah dengan itu dapat pula mengislamkan seluruh rakyat m’sia apabila mereka suka dan aman d bawah pimpinan Islam sebenar. Nabi dulu tak paksa orang kafir terima Islam, tapi baginda tunjukkan contoh tauladan yg. mendekatkan orang kafir dengan Islam. Kerana Islam agama FITRAH, semua orang akan suka dan aman dengan Islam, kecuali orang yg. hati2 mereka telah rosak.

      Reply
      • April 30, 2013 at 10:20 am
        Permalink

        Anwar jadi alat PAS atau PAS jadi alat Anwar jadi PM? Macam mana PAS nak melaksanakan Islam(mengubah Perlembagaan) jika kerusi mereka tidak sampai 2/3 Parliment? PAS, please lah…

        Reply
      • April 30, 2013 at 11:00 am
        Permalink

        Ha! Ha! tembelang orang PAS dan tujuan PAS sudah ternyata. Mereka peralatkan Anwar untuk ke Putrajaya.

        Bujuk, baca Al Fatihah banyak-banyak dan minta Allah pimpinan yang lurus dan betul ke Putrajaya.

        Harapan Anwar dia mungkin akan bawa kita ke Al Gore sahaja!

        Reply
      • April 30, 2013 at 12:17 pm
        Permalink

        Sapa jadi alat sapa ni Bujuk? PAS jadi alat pada PKR dan DAP ke atau sebaliknya. Wake up man, korang macai2 ni beria2 nakkan negara Islam, hudud dan macam2 tapi orang atas nak jual kalimah Allah dan macai2 sokong. WTF.

        Reply
        • April 30, 2013 at 11:15 pm
          Permalink

          Niat mesti betul bro… baru Allah terima sebagai ibadat. Orang lain nak tipu, tu dia jawab dengan Allah nanti.

          Reply
      • May 16, 2013 at 11:44 am
        Permalink

        dah 20 thn PAS memerintah kelantan kenapa tak berjuang utk laksanakan hudud di kelantan? sekurang2nya menjadi contoh kpd negara2 lain. Setidak2nya pihak PAS dpt menyediakan draf hudud yang akan dilaksanakan secara bertulis. Jgn cerita kosong tapi x buat kerja. Kalo dah ada draf tu, ramai org islam di malaysia sanggup buat tunjuk perasaan atau berjuang agar hudud di laksanakan sekurang2nya di kelantan. TAKBIR!!!! amin.

        Reply
  • April 30, 2013 at 7:42 am
    Permalink

    Kesian anwar bujuk ckp dia just alat , haha , habis pakai buang , aku tatahulah siapa yg kene peralat sebenarnya,sukati korang lah pr kau nak peralatkan siapa2 pun,aku x kisah , jgn diperalatkan org luar dah lah.

    Reply
    • April 30, 2013 at 11:23 am
      Permalink

      Alat bukan dperalatkan.. kerana dperalatkan itu maknanya dia tak sedar apa orang buat pada dia.
      Alat itu adalah sesuatu yg. d gunakan untuk memudahkan kita capai matlamat. Bukan takat Anwar, TGNA, TGHA dan semua pimpinan adalah alat. Begitu juga dengan parti.. semuanya alat. Kerana matlamat kita adalah bahagia dunia dan bahagia akhirat. Doa semua umat islam lepas solat..

      Reply
      • April 30, 2013 at 12:21 pm
        Permalink

        Ialah tu Bujuk. Alat ialah sesuatu yang kita guna dan kita dapat kawal. Tapi alat yang korang pakai ni korang tak dapat nak kawal sebaliknya alat tu yang kawal korang.

        Alat yang korang gunakan tu lah yang akan sokong murtad, yang sokong LGBT, sokong pluralisme agama. Korang kena faham korang takde majoriti. Itu realiti bukan mimpi.

        Reply
        • April 30, 2013 at 11:13 pm
          Permalink

          PR belum berkuasa… dah bersepah orang MURTAD, LGBT ada d mana2 d ibu Negara. hang P Universiti, pensyarah pun ramai. Pluralisma agama??? hang p tengok sorang2 pemimpin UMNO… apa agama mereka kalau boleh peluk cium bukan mahram depan khalayak, tak tutup aurat, pergaulan bebas. Hang jawab aku…
          InsyaAllah.. bila berkuasa, ulamak2 dapat jelaskan dan bombing kita semua kearah kebenaran dan hak.

          Reply
      • April 30, 2013 at 2:33 pm
        Permalink

        cakap macam orang sewel … PAS selama ni memang memperalatkan dan melacurkan agama Islam demi kepentingan politik mereka

        Reply
  • April 30, 2013 at 7:49 am
    Permalink

    Apa BUJUK FASIK?mengISLAMkan rakyat?kat rantau panjang ni berlambak kaki gam, kaki pompuan?mana nik aziz?ISLAM dia ke laut?

    Reply
    • April 30, 2013 at 11:19 am
      Permalink

      Nabi pun tak dapat Islamkan bapa saudara dia yg. paling dia sayang.. Abi Talib. Tapi yg. penting kita kena dakwah pada semua orang, walaupun hidayah Allah hanya pada orang tertentu..

      Reply
      • April 30, 2013 at 2:04 pm
        Permalink

        Apalah kau ni bujuk …..bawak bawaklah mengucap istifar banyak banyak ….jangan melampaui batas .ingat bujuk semua manusia dan mahkhluk dialam maya ini dicipta oleh ALLAH…..segalanya ditentukan oleh nya ….Islam atau kafir juga ditentukan oleh ALLAH……nabi hanya penyampai…..

        Reply
        • April 30, 2013 at 2:46 pm
          Permalink

          Saudara Bujuk yang budiman lihatlah bagaimana orang islam dibunuh dan diseksa dinegara negara merika sendiri….yang bukan negara islam.Lihatlah bagai mana umat islam dinegara Thailand, Myanmar dan banyak lagi……cuba bandingkan dengan negara kita Malaysia yang mengamalkan islam dan menjadikan ugama islam sebagai ugama resmi.Adakah kita menyeksa merika merika yang bukan beragama islam?Akan tetapi orang orang islam sendiri membuat kemusnahan dan memburukan orang orang Islam kerana berlainan parti politik .Insaflah wahai bujuk….bukalah mata dan keluarlah dari kepompong ketaksuban …lihatlah dunia luar…….dan bandingkan dengan negara kita ini…….Moga Allah buka pintu hati mu .

          Reply
          • April 30, 2013 at 11:06 pm
            Permalink

            Apakah kalau PR memerintah, orang KAFIR yg. jadi PM? yg. paling berkuasa?
            jangan termakan kata2 tunM tu.. dia hanya tau porak-perandakan Negara, hasut rakyat supaya bergaduh. Ini bukan seorang negarawan.

        • April 30, 2013 at 11:07 pm
          Permalink

          So.. apa kesalahan aku, ko kata melampaui batas?

          Reply
  • April 30, 2013 at 8:34 am
    Permalink

    Memang la patut Daim ckp macam tu .. …..sebab bila PR berkuasa , Tun Daim akan dok kat Sg Buloh…

    Reply
    • April 30, 2013 at 10:48 am
      Permalink

      Kenapa ek dia patut masuk Sungai Buloh? Memang dasar PR ke tangkap orang yang bersuara melawan PR ni? kata memperjuang kebebasan bersuara… tapi PR dan cakap tak serupa bikin memang serasi. Orang ramai pun dah paham. Manifesto bukan janji la katanya..

      Reply
  • April 30, 2013 at 10:45 am
    Permalink

    hahaha….anuwar memang sesuai kasi hantar balik hospital..nanti itu jui meng boleh kasi operate itu otak sama tulang belakang dia..heheheh

    Reply
  • April 30, 2013 at 10:48 am
    Permalink

    Memang patut Daim cakap macam itu.

    Sebelum PRU Anwar tuduh Polis, BPR, Peguam Negara, Kehakiman dan SPR macam hinggakan ramai rakyat dan pengundi terpengaruh dengan cerita, tomahan dan tuduhan yang dibuatnya.

    Menjelang PRU 13 Bersih 1,2 dan 3 dianjurkan. Mereka kata ada 2 juta pengundi di Luar Negara. Apa jadi, hanya ada 2,000 sahaja. Nampak sangat pembohong mereka. Nak sokong jugak.

    Mereka patut berubah. Ubah perangai, ubah tektik, ubah sikap, ubah fahaman, ubah sokongan. Kalau tidak bersara sahajalah. Jadi guru Tadika.

    Reply
  • April 30, 2013 at 12:23 pm
    Permalink

    Anwar diperalat oleh PAS?Kah kah kah!sebenagnya pas yg d peralat dan d keldaikan oleh PKR Dan DAP tu pun x sedaq2 lagi.Depa ni semua dah buta hati buta kayu!,

    Reply
  • April 30, 2013 at 1:29 pm
    Permalink

    Sebenarnya Daimlah orang yang terkaya diMalaysia..dia kaya dgn menyamun dan merompak khazanah negara semasa menjadi menteri kewangan..orang tak banyak cakap mcm Daim ni memang pandai menyamun dan melanun mcm tikus mondok secara terhormat..orang yang ditajanya sebagai layak menjadi maknusia melayu kaya di Malaysia mengikut acuannya seperti Halim Saat, Wan Azmi, Tajuddin Ramli dll semuanya hancur..kerana mereka ini tak pernah berniaga dan buat untung walaupun 10sen..tapi Daim selamat diatas kemiskinan orang melayu..ini orang laqgi tak boleh pakai..semoga tikus mondok ni panjang umur untuk enjoy seluruh kekayaan yang dilanuninya..

    Reply
    • April 30, 2013 at 1:58 pm
      Permalink

      Dia ada tipu duit kau ke? kalau ada kenapa tak report polis?Ini bermakna kau bersubahat sama …..seingat akulah daim tak pernah ambil harta dan wang aku sebab itulah aku tak buat report …..
      Alyabu memang banyak duit sebab itu orang suka curi duit dia …sebab tak bayar zakat dan bantu anak yatim ….kedekut tamak haloba……padan muka kau kena dengan daim

      Reply
    • April 30, 2013 at 8:35 pm
      Permalink

      Macai PR macamni lah, tak boleh tengok Melayu senang sikit. Lebih suka nak tengok kafirun jadi kaya raya. Alyabu kau jangan jadi bodoh. Manusia terkaya kat Malaysia ni bukan Daim, cina2 DAP yang duduk kat top ranking.

      Jangan jadi naif lah Alyabu, orang2 macam kau ni lah yang senang puak2 DAP suruh berguling atas jalan. WTF bro.

      Reply
  • April 30, 2013 at 4:39 pm
    Permalink

    Bila puak ini nak istihar perang sama sendiri. Hadi sudah mula sedar DAP itu kafir, melayu PKR tak boleh dipercayai. Terutama melayu yang keluar dari Umno.

    Kenyataan itu kalau betul keluar dari mulut Hadi sendiri sudah cukup sebab untuk dia istihar perang. Memang itu pun yang kita cakap sampai nak terkeluar anak tekak.. DAP memang kafir dan tak boleh dipercaya. Melayu PKR busuk macam bangkai. Yang kau duduk dukung, kelek, timang itu buat apa.

    Reply
  • April 30, 2013 at 4:45 pm
    Permalink

    Kalau nak bersengkongkol, skk lah dengan orang baik yang ada perancangan besar untuk masa depan negara dan rakyat. Jangan skk dengan orang yang hanya bercita2 nak penjarakan orang itu, nak lokapkan orang ini. Nak hapuskan raja, nak buang hak melayu. nak pijak kepala melayu.

    Bila nak laksanakan semua itu jangan ingat melayu tetiba jadi tunggul kayu. Mesti melayu declare perang, negara huruhara. Bila huruhara bila nak enjoy rai dapat kuasa.

    Nak hapus sultan, ingat kerja mudah ke. Nak bicara orang masok penjara, kerja senang ke? hampeh betoi.

    Reply
  • April 30, 2013 at 8:55 pm
    Permalink

    Bila PRU akan datang maka pembangkang akan kata dan tuduh Kerajaan BN tak betul, Polis, SPR dll agensi tak betul serupa macam orang kena penyakit OCD atau Obsessive Compulsive Disorder.

    http://www.healthecare.us/category/anxiety

    Bila kewasa maka seseorang boleh jadi obssessed.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *