Hanya 10 Ribu Sahaja Hadir Ceramah Nik Aziz di Putrajaya, 1 Ribu Solat Jumaat Kerana Nik Aziz

Share



Datuk Nik Aziz Nik Mat turun ke Putrajaya semalam. Beliau bersolat Jumaat di Masjid yang dibina oleh “taghut UMNO” dan berceramah di lapangan bandar yang mahu dilelong oleh mereka jika menang. Di sini juga Nik Aziz yang hampir nyanyuk itu melancarkan surat terbuka Yussuf Qardawi yang menyokong Anwar Ibrahim.

Di masjid Sultan Mizan (masjid Besi) Putrajaya hampir 1000 orang penyokong Pas dari luar Putrajaya memenuhi tempat solat Jumaat sehingga menyusahkan anak kariah yang telah biasa bersolat di sana. Mereka ini bukan sahaja datang bersolat malah menyesakkan keadaan untuk menunjuk kekuatan sokongan kepada Nik Aziz.

Yang datang dari luar ini berniat mahu solat jumaat kerana Allah s.w.t atau kerana Nik Aziz? Kasihan mereka datang begitu jauh, berpanas dan mengisi petrol bukan kerana Allah tetapi kerana Nik Aziz. Sahkah solat jumaat mereka semalam? Wallahualam.

Seperti dijangka Pakatan mengerah segala jentera parti dari Lembah Pantai, Puchong, Serdang, Shah Alam dan Sepang memenuhi Putrajaya malam tadi untuk menunjukkan kekuatan Pas di Putrajaya. Sms, panggilan telefon dan e-mel dan rangkaian sosial seperti facebook digunakan untuk meminta para penyokong Pakatan memenuhi Putrajaya malam tadi.

putrajayarealPakatan mahu menunjukkan ke seluruh negara bahawa mereka mempunyai kekuatan yang begitu gah sekali di Putrajaya dalam usaha untuk menawan kepimpinan negara dalam pilihan raya kali ini. Maka dakwa Harakahdaily.net, puluhan ribu hadir memenuhi kosong tersebut.

Malangnya dengan kekuatan Nik Aziz Nik Mat dan kedudukan Putrajaya di kelilingi oleh beberapa DUN dan Parlimen milik Pakatan, Nik Aziz Nik Mat hanya mampu mengumpul 10 ribu orang paling maksimum. Sesiapa yang tahu Putrajaya tentukah tahu bahawa adalah mustahil kawasan di Precint 3 Putrajaya tersebut mampu mengumpulkan puluhan ribu manusia dalam satu masa.

Jumlah 10 ribu ini pun merupakan anggaran kasihan sahaja. Namun kita terima sahajalah kenyataan Harakahdaily.net bahawa puluhan ribu dikumpul malam tadi untuk menunjukkan kekuatan Pakatan Rakyat di Putrajaya. Ternyata di sebalik segala publisiti, arahan ke atas jentera, pujuk rayu kepada penyokong setia, yang hadir tidak lebih daripada 10 ribu orang.

Ini menunjukkan apa? Ini menunjukkan Pakatan sudah mula kehilangan sokongan besar di Lembah Klang. Kekuatan mereka tidak lagi seperti 2008. Jika perhimpunan 10 ribu orang ini di anggap kemenangan moral besar Pas dan Husam Musa di Putrajaya, mereka hanya menipu khalayak awam sahaja.

Mereka sendiri sedar dari 10 ribu yang hadir, majoritinya adalah pengundi dan penduduk luar Putrajaya.

pm1

Jika himpunan ini mahu menunjukkan kekuatan Pakatan, himpunan Najib Tun Razak di Klang yang menghimpun 60 ribu orang tentulah lebih besar daripada himpunan Pas ini.



153 thoughts on “Hanya 10 Ribu Sahaja Hadir Ceramah Nik Aziz di Putrajaya, 1 Ribu Solat Jumaat Kerana Nik Aziz

  • April 27, 2013 at 9:09 am
    Permalink

    kita perlukan satu anjakan paradigma bahawa Malaysia adalah negara demokrasi
    sudah 55 taun negara di perintah oleh BN…sejarah dunia menunjukkan setiap parti politik silih berganti..itulah namanya demokrasi..jangan terlalu taksub
    kalau di takdirkan PKR memerintah apa salahnya kita beri peluang memerintah 5 tahun..jikalau tak bagus kita turunkan pulak pada pru-14 nanti….

    Reply
    • April 27, 2013 at 9:28 am
      Permalink

      Nak berikan peluang kena lah tengok dulu kebolehan dan kemampuan sesebuah parti politik. Sedangkan mentadbir negeri pn banyak kelemahan tadbir urus apatah lagi memerintah sebuah negara.
      Pertelagahan pemimpin pakatan rakyat selepas penamaan calon begitu ketara, cuba bayangakn selepas membentuk kerajaan, setiap bulan menteri kabinet akan bertukar.
      x pun, pm tukar setahun sekali, mungkin 6 bulan sekali.
      Undilan Calon Barisan Nasional.

      Reply
      • April 27, 2013 at 10:46 am
        Permalink

        ingat senang nak bagi turun apek tua anak beranak dan benggali tua anak beranak tu!!

        Reply
      • April 27, 2013 at 1:13 pm
        Permalink

        inilah dikatakan sindrom ‘dalam suram ada jembalang’ dan ‘dalam gelap ada hantu’ kemudian mainkan lagu ..anak kecil main api…melayu yang cerdik dah lama tinggalkan amno, yg tinggal hanya melayu yang malas berfikir…terima seadanya apa yang ada…kalau dikatakan gajah boleh terbang pun kelompok melayu ini akan setuju..

        Reply
        • April 27, 2013 at 3:21 pm
          Permalink

          setakat 10 ribu yg hadir kurang 10 hari nk PRU, boleh masuk longkang la PASPISPUS nih….85% yg hadir tuh bukan pengundi Putrajaya pun. Buat lah apa pun, makin ramai penyokong PAS yg meluat dgn drama tok guru nih….your days are numbered. LAINKALILAH

          Reply
          • April 27, 2013 at 3:40 pm
            Permalink

            jangan hina orang yang mempunyai ilmu agama yang jauh lebih tinggi daripada kita. kita ni ntah-ntah Kitab Al-quran pun tak habis baca. Hidup kita bukan untuk keamanan dunia sahaja. jangan kerana lidah hidup binasa. ingat kuasa Allah.!

          • April 27, 2013 at 5:38 pm
            Permalink

            bukan nak hina tapi meyampah dgn org yg guna alquran untuk bagi halal kerja mereka dan bagi nampak org lain tak kuat islamnya !

          • April 27, 2013 at 7:25 pm
            Permalink

            syaitan pun baca kitab jugak tapi dia derhaka !!

            Nabi Muhammad saw dah pesan kat kita lebih 1400 tahun dulu akan kemunculan ulama-ulama fasik !

            dan beruntung lah mereka yang berfikir…

          • April 27, 2013 at 7:29 pm
            Permalink

            Apa perlu kita nk tukar kerajaan sedang lan kerajaan yg ada dah cukup baek…kalo kau sendiri kalo dh ada kerja yg selesa pendapatan dan pangkat yg bagus ada tak kau akan tukar ke kerja baru yg belum tentu kita tau macam man keadaan nya

        • April 29, 2013 at 4:17 pm
          Permalink

          Nik Aziz bukan ulamaq perwaris Nabi tapi ulamaq perwaris DAP-baru balik tunaikan umrah mulut dah celupar. Nik Aziz syaitan jelmaan seperti ulamaq

          Reply
          • May 2, 2013 at 3:43 pm
            Permalink

            Masha Allah..tolong jangan hina ulama’..beliau diiktiraf dunia..beristighfarla..

          • May 11, 2013 at 11:34 pm
            Permalink

            wahai anak hussain jage skit tutur kate dn pemikiran ,celaka padahnya

      • April 27, 2013 at 2:56 pm
        Permalink

        tgok 4 buah negeri pimpinan pakatan, ade ke spt saudara katakan itu.

        Reply
        • April 27, 2013 at 4:41 pm
          Permalink

          Negeri yg PR perintah rakyat dh serik. Tiada lg lautan manusia menyambut ceramah2 PR..
          Manusia ini akan buat pilihan dan percaya bila sudah terkena. Selagi tk terkena wpun duduk dlm bahagian masih rasa tkpuas. Ubah inikalilah Kedah, Penang, Kelantan, Selangor.. balik pd ASAL-BN

          Insya Allah dgn bntuan Allah.. Kuasa Yang Maha Kuasa, Nik Aziz hanyalah bahan syirik PAS utk kaburkan manusia.

          jahil murokabnya pencacai PAS mengelilingin nik ajis Solat, ada yg berdepan.. pencacai pakat2 jd syaitan (maksud hadith yg beritau siapa lintas dan sengaja berada di hadapan org bersolat, sama spt syaitan..)

          Reply
          • May 2, 2013 at 3:47 pm
            Permalink

            walaupun kamu pencacai BN, tak perlu hina ulama’ begitu sekali..dia dipandang darjat tinggi oleh dunia.. research dan buat kajian sikit..jgn ikut sesedap mulut.. Masha Allah..

        • April 27, 2013 at 4:41 pm
          Permalink

          Negeri yg PR perintah rakyat dh serik. Tiada lg lautan manusia menyambut ceramah2 PR..
          Manusia ini akan buat pilihan dan percaya bila sudah terkena. Selagi tk terkena wpun duduk dlm bahagian masih rasa tkpuas. Ubah inikalilah Kedah, Penang, Kelantan, Selangor.. balik pd ASAL-BN

          Insya Allah dgn bntuan Allah.. Kuasa Yang Maha Kuasa, Nik Aziz hany

          Reply
    • April 27, 2013 at 9:28 am
      Permalink

      Pegang state pun hancur ada hati nakkan federal…

      Poorraahh!! Ptuih

      Reply
    • April 27, 2013 at 9:58 am
      Permalink

      Nang bo ti nang, kui bo ti kui. Hei hantu raya… Aku pun berfikiran seperti ko sehingga menyebabkan aku memangkah PAS pada PRU 12. Tapi apa yang aku dapat di Selangor:
      1. Tak dapat buat pembangunan – salahkan UMNO/BN
      2. Sampah bersepah – salahkan UMNO/BN padahal Alam Flora mereka terminate
      3. Jalan berlubang – salahkan UMNO/BN walaupun peruntukan dah disalur oleh kerajaan pusat, songlap tempat lain
      4. Rumput panjang – salahkan UMNO/BN
      5. Penghuni rumah flat/apartment tak dapat air percuma – salahkan UMNO/BN
      dan banyak lagi.
      Hakikatnya peluang dah diberi, tetapi sepanjang 5 tahun kerjanya menyalahkan orang lain. Hinggakan dalam video syok2 pun salahkan orang yang merakan. Apa ni bro?
      Pada aku cukup-cukup sudahlah menipu rakyat macam aku ni. Diakhir pemerintahan 5 tahun apa aku dapat? Ya memang aku dapat:
      1. Pemimpin Islam berseronok dalam video
      2. Pemimpin Islam yang memberi rasuah yang dikatakan sedekah
      3. Pemimpin Islam yang kerjanya menyalahkan orang lain
      4. Pemimpin Islam yang sentiasa menipu untuk menegakkan benang yang basah
      5. Pemimpin Islam yang hanya membantu puak2 dia je.
      Takkan nak bagi peluang lagi.

      BUKAN KALI INI…

      Wallahualam.

      Reply
      • April 27, 2013 at 10:10 am
        Permalink

        “sekali kita ditipu maka bodohlah sipenipu tapi kalau 2 kali kita ditipu oleh org yang sama dalam hal yang sama maka bodohlah kita.”
        Sekali dah kena cukuplah,takkan nak kena lagi kot.fikir fikirkan

        Reply
      • April 27, 2013 at 10:25 am
        Permalink

        yalah…tu nasib baik depa pembangkang…dapat juga letak kesalahan pada kerajaan…kalau depa kerajaan…agaknya siapa pulak depa salahkan…rakyat pula disalahkan agaknya…takkan nanti depa nak salahkan pembangkang pulak…kwang3x

        Reply
    • April 27, 2013 at 10:35 am
      Permalink

      dah bagi peluang dah.. dah 55 tahun bagi peluang masih tak boleh boleh menang…asyik2 BN jer yang menang.. Rakyat dah bosan dengan parti PR tu.. bubarkan sajalah parti tu..asyik menipu rakyat dengan janji kosong.. Undi BN!

      Reply
    • April 27, 2013 at 1:03 pm
      Permalink

      Apa pun rakyat malaysia perlu lebih rasional. saya perhatikan ketaksuban berlaku kepada kedua-dua pengikut PR mahu pun BN. mereka ini sama taksub. jika diremdam dalam tujuh lautan jika timbul masing-masing akan kata mereka pengikut BN atau PR. biaarkan lah mereka itu. yang lain perlu lebih rasional dan intelektual. perubahan pucuk pimpinan akan menjadikan sesebuah negara lebih maju. contoh jepun, us, uk malah jiran kita Thai lebih maju dari kita, mangga siam lebih manis dari manga perlis. kita masih mengekalkan negara sedang membangun sejak tahun 70an hingga kini. bila nak maju? mungkin kita tak berani UBAH, maka kita tetap sama. Siapa pun jadi PM ia mesti ada idea dan boleh buat kerja. Allah telah beri kita akal dan tenaga……berani cuba

      Reply
      • April 27, 2013 at 6:37 pm
        Permalink

        La ni aku kata BN dah tunjuk kan prestasi terbaik selama 55 tahun kalo skor ada la 8 dari 10. Nak ubah kerajaaan PM PR mesti la tunjuk kan prestasi melebehi 9 dari 10. Kalo setakat 8 jugak jerrr wat pa nak ubah lebih baik kekai kan lagi dah gerenti prestasi leh sampai 9 dari 10. Perubahan bemakna caghi penghidupan baru di persekitaran baru yang lebih baik dari dulu bukan nya sama jerrr ngan dulu dulu…..

        Baru la ada perubaan yang berbaloi bukan dok sakan nacam makan teloq ikan tembakoi haghi haghi……!!!!

        Reply
      • April 27, 2013 at 7:27 pm
        Permalink

        hehe…lain macam jer hang mat demokrasi puji mangga siam lebih manis pada mangga perlis…!! aku pulak rasa mangga perlis lebih jauh manisnya daripada mangga siam.

        Reply
        • April 29, 2013 at 12:23 am
          Permalink

          bukan mangga siam…tp amoi siam

          Reply
    • April 27, 2013 at 2:17 pm
      Permalink

      pegang negeri pun dah hancur leburrr , ada hati nak suruh pegang negara pulak pigiiidahhhh

      nak demokrasi apa kejadahnya .. tgk pemimpin Pakatan !!! pemimpin BN dah berapa ramai silih berganti .. Pakatan punya pemimpin dari dulu sampai sekarang itu jee laa muka yang sama !!!

      Lepas tu dikuasai anak beranak !! ini demokrasi kepala hotak kauu laa woiii !

      Reply
    • April 27, 2013 at 6:09 pm
      Permalink

      Selama BN memegang kuasa selama 55 tahun aku yakin bahawa skor yang patut di beri ada la 8 dari 10. Tu ada la angka yang terbaik yang telah di laksana kan oleh pemimpin BN selama ni. Kelemahan & kekurangan di sana sini selama 55 tahun memang ada tak sapa pun leh nafi kan depa bukan malaikat. Mana mungkin aku nak ubah beri peluang kat PR plak yang mana prestasi pemimpin PR belom teruji lagi….? Bukti nya kat Selangor,Kedah,Kelate & Penang punah ranah la ni di buat nya oleh pemimpin tongong tak tau mentadbir negeghi apa lagi nak mengurus kan federal. Takut takut nanti skor yang di tunjuk kan pemimpin & parti parti dalam PR di bawah 5 dari 10.

      Rumusan nya tak yah la aku nak bercita cita nak ubah bagi kat PR memerentah. Dah la pemimpin DAP,PKR & PAS di saluti ngan pelbagai masaalah seperti seks rambang,zina ngan bini oghang/pelacoq, keluaq fatwa macam pak lebai dah hilang akai sebab dah mamai & nyanyok akibat faktor usia. Dah la tu kaki cong melambong lambong macam Anuaq,Mat Sapu,Hadi Awang,Mahfuz semua sembang depa tok leh pakai pun. Cuma satu kot leh pakai 9 lagi semua nya auta.

      Reply
    • April 27, 2013 at 7:30 pm
      Permalink

      laaaa…demokrasi la ni, rakyaat tolak pembangkang dah 55 tahun, nak buat lagu mana ??

      pembanakang tu kena buat anjakan paradigma..tukar style sikit, ini 55 tahun style sama jer dan percayalah masuk 70 tahun pun pembangkang akan buat style ynag sama, dan akan terus di tolak rakyaat.

      Reply
    • April 28, 2013 at 11:36 pm
      Permalink

      Apa lah pemikiran mcm ni.. ingat tukar kerajaan mcm tukar bini ke en. Hantu raya? X suka cerai.. kawin lain… bini baru x best… x sama pemikiran rujuk balik dngn bini lama… aptb la!!!

      Reply
    • April 28, 2013 at 11:39 pm
      Permalink

      4 tahun aku dok kelantan tp air bersih masih xdpt disediakan…kalau ade pun air tekanan slow n selalu keluar air kuning (karat).. bkn AKSB xtahu masalah rakyat..itu ibu negeri sendiri belum lagi daerah lain lagi.. pk2 lah

      Reply
    • April 29, 2013 at 12:13 am
      Permalink

      saya rasa eloklah ulama ulama PAS fokus pada usaha dakwah untuk dekatkan orang islam yg jauh amalan ugama dengan taat kepada Allah ikut cara Nabi Muhammad S.a.w. Jangan campur urusan politik, akibatnya kacau bilau, negara. berilah kepada ahli politik untuk uruskan negara tercinta. banyak bukti dah nampak jelas.

      Reply
      • May 11, 2013 at 11:39 pm
        Permalink

        ape bukti jelas bn bawak, yg aku nampak kehancuran akidah,rasuah,makan duit rakyat,sedar lah wahai hamba Allah,

        Reply
    • April 29, 2013 at 8:32 am
      Permalink

      Kita tak nak kasi PR memerintah bukan kerana taksub pada BN dsbnya tapi kita dah beri 4 negeri untuk diperintah oleh PR iaitu Penang, Kedah, Kelantan, Selangor sebagai warmup PRU 13. Apa yang telah dibuat oleh PR? Elek

      Reply
    • April 29, 2013 at 2:18 pm
      Permalink

      beb, dlm 5 tahun tu mcm2 boleh blaku..cuba byg kn dorang hapuskan sgala mcm hak2 istimewa org melayu, raja, islam..jgn hnya pikir kebolehan memerintah saja, kena pikir kebarangkalian yg blaku..kalo dorg buat undang2 baru yg mbuat kan kita tpaksa follow cara mereka mcmana?mcm mana nak tukar balik krjaan?tgok singapore, jgn tnya knp perlu tgok singapore sbb dlu singapore adlh kwsn melayu tp skg apa jd?presiden ptama nya sja melayu, yg ke2?ke3?ada mlyu lg?pikir2 lah..seburuk bn pon atleast kita boleh lg berbangga hidup sbg melayu..

      Reply
    • May 1, 2013 at 6:27 pm
      Permalink

      Apsal nak cuba2, kalu nasib bole di cuba2 test uji alamat teruk ler wei kehidupan.

      Reply
  • April 27, 2013 at 9:24 am
    Permalink

    Saya nak ambil contoh yang mudah. Walaupun baju kita dah lama, tetapi masih elok dan cantik, adakah kita akan buang dan tukar dengan yang lain?
    Kalau masih baik dan elok, kenapa perlu tukar?
    Dalam sistem demokrasi, rakyat boleh pilih samada untuk tukar pada yang baru atau kekalkan yang sedia ada.

    Reply
    • April 27, 2013 at 1:14 pm
      Permalink

      walaupunn baju lama elok lagi tapii kalau nakk pergi kenduri perlu juga tukar sementara nak tengok penampilan dan ketokohan…..

      Reply
      • April 27, 2013 at 6:43 pm
        Permalink

        Pakai baju lama tapi dah di basuh & di seterika lalu di simpan dalam almari siap ada pewangi sekali. Bila baju tu din pakai ke majlis kenduri nampak macam baru wangi lagi. Tak macam oghang sebelah sana tu pakai baju baru tapi baju yang di taja ogghang lain nak wat per hah…???

        Reply
    • April 27, 2013 at 1:44 pm
      Permalink

      Itu kita baik lah bagi contoh baju..nasib tak bagi contoh bini jer…tak suka…kasi tukar sama itu bini…

      Reply
      • April 27, 2013 at 2:45 pm
        Permalink

        yg tukar bini tu amalan PR….rasa lubang dah lohong cari lubang sempit….kihkihkih. cam stopa lak…yg kat rumah dah tak syok, cari yg bergetah…tak gitu??bila bab umno/bn semua nak tukar…yg pemimpin depa dari muda sampai nak mampus pun masih nak bertanding nape tak nak tukar?? alasan ahli masih nakkan pemimpin tu??? sama lah gak ngan BN/umno…rakyat majoriti masih perlukan BN/umno menerajui msia so jgn lah cuba guna pintu belakang utk tumbangkan kerajaan BN/umno…kalau pemimpin PR nak main belakang tu depa punya psl. kahkahkah

        Reply
    • April 27, 2013 at 10:57 pm
      Permalink

      Bro… lu ada berapa pasang baju?
      1 hari berapa kali lu tukar baju?
      Baju yg. elok dan cantik kena basuh dulu bagi bersih baru pakai semula… mungkin INI KALILAH masa untuk BERSIH(basuh) baju BN tu dan pakai baju PR. Nanti kalau baju PR dah kotor kita pakai semula baju BN… ok.

      Reply
      • April 27, 2013 at 11:46 pm
        Permalink

        hush ! baju PR di buat oleh syarikat haram maksudnya syarikat yang tak berdaftar, so tak kan lah kita nak pakai baju syarikat yang kita dah tahu berstatus haram.

        minta maaf banyak-banyak yea buj..hang pakai la baju tu.

        Reply
      • April 28, 2013 at 2:32 am
        Permalink

        brok…lu ada brp bini??? tiap2 hari dr mula kahwin sampai mati lu kena setia pd bini lu…bkn cuba2 nak tukar bini baru…bini lama kita dah tahu hati budi…bini baru mungkin nak kat hang brok pasal nak harta hang je brok. bini lama (BN) dah lama berjasa pd hang sampai anak cucu, jaga makan minum hang, basuh baju, jaga hang masa hang sakit…takkan ada selisih faham sikit hang mula nak tukar bini baru…walaupun bergetah (Janji dicapati)tapi hang kena ingat, belum kahwin nampak baik, bila dah kahwin bini muda(PR) hang keluar pintu depan dia keluar pintu belakang…belakang2 ni cam sinonim je dgn ketua PR…kahkahkah. moralnya jgn pandai2 nak tukar bini. setia pada yg satu. dulu kini dan selamanya. UNDILAH BN.

        Reply
      • April 28, 2013 at 9:07 pm
        Permalink

        Tok yah la pemimpin BN nak pakai baju PR sebab bau baju PR tu dah busuk melantung akibat pemakai nya ada AIDS/HIV. Apa tak nya pemimpin nya asyik tibai pungkoq jantan,pepek bini oghang & pelacoq…dah tentu bau dari peloh baju tu menusuk hidung pemakai nya.

        Reply
    • April 27, 2013 at 11:00 pm
      Permalink

      bro… hang ada berapa pasang baju…?
      1 hari berapa kali hang tukar baju?
      Walaupun buju tu masih elok dan cantik kita masih kena tukar untuk d bersihkan.
      INI KALILAH masa untuk kita tukar baju BN yg. dah KOTOR dan gantikan dengan baju PR yg. dah d BERSIH kan…

      Reply
      • April 27, 2013 at 11:56 pm
        Permalink

        Biar baju tu nampak kotor akibat kesan perjuangan dari baju yang bersih tapi di hasilkan dengan wang haram.

        hang pakai lah baju yang bersih tu buj.

        Reply
        • April 28, 2013 at 6:38 am
          Permalink

          Sebenarnya BN dah brapa kali salin baju dah bujuk oii.. hang kira tengok brapa pm dah BN tukar..

          PR?? Tok hang yg dah nak gol tu dok pegagah lg keghabat parlimen tu apa crita??

          DAP?? Sampai tergolek-dok pakcik karpal hang atas stage… Sian…

          Hang pi lah sound tok2 hang tu tukar baju dulu,bujuk.. badan dah sedia ada panau,pi tambah lg kurap si nuar.. bawak2 lah berubat dulu.. malu kat org!

          Reply
          • April 28, 2013 at 6:44 am
            Permalink

            Baju yg. bersih tak perlu tukar, kita tukar baju yg. kotor je. Sebab baju kotor tak boleh bawak solat, walaupun dah tukar sampai 6 kali.

          • April 28, 2013 at 8:42 am
            Permalink

            Dah pulak??? Hang ni penin la bujuk.. cuba hang baca post hang kat atas ni sat…

            Taksat baru kata baju baru kena tukar tp laani dah tak payah tukar pulak…

          • April 28, 2013 at 11:10 pm
            Permalink

            “Walaupun baju tu masih elok dan cantik kita masih kena tukar untuk d bersihkan”
            Apa masalah… kan aku kata tukar untuk d bersihkan. Kalau dah bersih.. buat apa tukar?

          • April 28, 2013 at 11:12 pm
            Permalink

            “Walaupun baju tu masih elok dan cantik kita masih kena tukar untuk d bersihkan”
            Apa masalah… kan aku kata tukar untuk d bersihkan. Kalau dah bersih.. buat apa tukar, apatah lagi kita selesa dengan baju tersebut?

          • April 29, 2013 at 3:27 am
            Permalink

            Hang dah stim lebeh dah ni.. takpa bujuk, hang sedar nnt hang baca balik naa.. sian kat hang..

  • April 27, 2013 at 9:25 am
    Permalink

    Kasi chance pada PR utk berhimpun di Putrajaya…betapa kemaruknya depa dgn Putrajaya walaupun pn dulu bermati2an nak lelong Putrajaya sbb kata projek membazir….munafik betul!

    Reply
    • April 27, 2013 at 3:37 pm
      Permalink

      yup. nampak gaya diaorang dah jilat balik ludah sendiri dlm hal ni.

      Reply
  • April 27, 2013 at 9:31 am
    Permalink

    Dah bagi chance dah, baru peringkat negeri dah hancus, nak bagi hancurkan negara pulak?

    Sori le..ubah pembangkang dulu sebleum nak ubah orang lain.

    Reply
    • April 27, 2013 at 1:09 pm
      Permalink

      masa Khir Toyo air berbayar
      masa Khalid Ibrahim air percuma

      selangor masih negeri termaju tiada beza, tak ada berita mati kelaparan.

      masalah air pahang pun ada tempat tak ada bekalan air. negeri PM lagi.

      Reply
      • April 27, 2013 at 7:41 pm
        Permalink

        Correction: Tak percuma sepenuhnya (cuma 20m3, dan meter individu). Selangor negeri termaju sebab BN usaha yang terdahulu, PR cuma tumpang naik ja

        Kelantan? 20 tahun masalah air tak selesai. Selangor? Daripada air duk ada sekarang ada pulak masalah air.

        Masalah air pahang tu masalah agihan air setempat. Tanyalah JBA.

        Reply
        • April 27, 2013 at 11:03 pm
          Permalink

          kalau camtu… negeri2 yg. mundur tu mesti sebab dari dulu BN perintah… macam perlis, kedah, sabah & s’wak.

          Reply
          • April 27, 2013 at 11:58 pm
            Permalink

            laaaa…at anytime aku kata negeri-negeri tu jauh lebuh maju dari kelantan.

          • April 28, 2013 at 12:13 pm
            Permalink

            bujuk2,

            ko pernah dataang sabah kah. lu pegi Tawau ja, sudah jauh lebih maju dari Kota baru. tak payah cakap kota kinabalu lah. Lian kali kalau nak bagi komen tengok kiri kanan dulu. orang sabah maju bah.

          • April 28, 2013 at 9:15 pm
            Permalink

            Pi tengok kat Sabah la ni ada Lebuhraya Pan Borneo akibat serius nya pemimpin BN Sabah nak memaju kan sistem infrastruktur. Kat Kelate ada ka jalan raya sebesaq dan sebaik kat Sabah tu hah….?

          • April 28, 2013 at 11:06 pm
            Permalink

            Semua negeri d m’sia insyaAllah aku dah sampai…
            Takkan nak banding ibu negeri je.. rakyatnya macamana. Tau la KM s’wak tu kaya-raya, tapi apakah rakyatnya hidup selesa???

          • April 29, 2013 at 3:22 am
            Permalink

            Tok hang MB kelantan tak kaya-raya ke bujuk??

            ‘Selesa’ sungguh rakyat kelantan tu naa.. air paip sesuci lembu kencing bak kata ambiga(kak hang).. peluang kerja cukup banyak kat kelantan kan bujuk kan?

  • April 27, 2013 at 10:22 am
    Permalink

    Kalau nak diberikan kepada pas saja lain cerita tetapi nak bagi kepada pakatan yang diimamkan oleh dap? Itu lain cerita. Kalau selepas lima tahun didapati silap, pada ketika itu org Melayu dah tinggal seluar dalam dan mustahil nak recover balik. Lihat saja contoh nasib org Melayu di Penang atau kisah hak milik tanah 999 tahun penduduk cina kampung2 baru di Perak atau harta Yayasan Selangor di selangor

    Reply
  • April 27, 2013 at 10:25 am
    Permalink

    yalah…tu nasib baik depa pembangkang…dapat juga letak kesalahan pada kerajaan…kalau depa kerajaan…agaknya siapa pulak depa salahkan…rakyat pula disalahkan agaknya…takkan nanti depa nak salahkan pembangkang pulak…kwang3x

    Reply
  • April 27, 2013 at 12:07 pm
    Permalink

    pr kan suka main angka..padahal impot belaka tu semua..

    Reply
    • April 27, 2013 at 12:41 pm
      Permalink

      Semua memang import tu bro, kalau x, takut tin milo x penuh…
      Harapkan orang Putrajaya datang, memang x da lah sape nk datang.

      Reply
  • April 27, 2013 at 1:11 pm
    Permalink

    Tak usah kecilkan kebolehan orang lain mengumpul 2 orang atau 10 ribu,,penyandang kerusi Puterajaya boleh kah kumpul seramai mungkin,,kalau boleh lakukan..

    Reply
    • April 27, 2013 at 7:42 pm
      Permalink

      Dah banyak kali dah dilakukan bro…cuma bro je takmau baca suratkabar lain melainkan Haramkah, dan TV lain selain channel bola di astro.

      Reply
      • April 29, 2013 at 10:47 pm
        Permalink

        aku slalu bace utusan meloya dan brite hairan dan tgk tv3 1/4..x pnh nampak pn..kihkihkih

        Reply
    • April 27, 2013 at 11:05 pm
      Permalink

      boleh bro… tapi mesti ada bas, air botol, nasi bungkus dan duit poket. 1 juta pun boleh…

      Reply
      • April 27, 2013 at 11:59 pm
        Permalink

        hang memang macam tu….

        Reply
  • April 27, 2013 at 1:33 pm
    Permalink

    Hantu raya..memang betul apa yang ko cakapkan tu negara ni mengamalkan sistem demokrasi..tiada sesiapa pun yang dapat menghalang rakyat daripada menetukan pemerintah..5 tahun telah diberikan kepada PR untuk memerintah 4 negeri..so terpulang kepada rakyat untuk menilai..mana yang perlu mereka pilih…

    Reply
    • April 27, 2013 at 11:08 pm
      Permalink

      kami pilih PR… INI KALILAH, jom UBAH.

      Reply
      • April 28, 2013 at 12:00 am
        Permalink

        tu la demokrasi…hang pilih pakatan haram, kami pilih barisan nasional, alhamdulillah pilihan kami adalah jugak pilihan rakyaat malaysia.

        Reply
      • April 28, 2013 at 9:28 pm
        Permalink

        Sudah la jangan nak peghasan la….tadi kat Buletin Utama ada di siaq kan beghita seramai 1200 ahli PKR keluaq parti di kawasan termasuk Permatang Pauh,600 ahli PKR di Kelana Jaya keluaq parti & 600 oghang ahli PAS di Sungai Nibong. ketiga tiga tempat ni teghuih join UMNO. Kat Perlis plak bilik operasi PAS di tukaq jadi bilik operasi BN.

        Jumlah PR kelauq parti semakin ghamai la ni walo pun PKR & PAS masih lagi gah tapi tak semacam kehebatan DAP maa…

        Nampak nya Pakatan Rakyat dah rapuh & punah ranah menjelang hari mengundi PRU13. PR dah betukaq ka Pakatan Ranab….!!!

        Reply
        • April 28, 2013 at 11:04 pm
          Permalink

          tv3??? ahli PKR keluar parti???
          Tektik lama rakyat tipu pemimpin BN, untuk dapat duit mudah. Hang tau berapa ramai ahli PAS dan PKR keluar parti 2008? Hasilnya 5 negeri jatuh pada PR.

          Reply
  • April 27, 2013 at 1:37 pm
    Permalink

    pandai pula kira sampai 10,000 org, bukan 300 org aje ke ?? cuba kira semula, kalau tak dpt jawapan ..sila tanya Rais Yatim..

    Reply
  • April 27, 2013 at 2:02 pm
    Permalink

    Yang penting mereka yg hadir tidak diberi baju percuma, air mineral logo BN percuma, bendera percuma, makanan bungkus percuma, bas percuma, topi percuma etc. sy kakitangan awam dan sy pengundi putrajaya. Yg sy pasti, sy akan mengundi PAS.

    Reply
    • April 27, 2013 at 3:44 pm
      Permalink

      itu hak awak la. tapi jgn lepas parti awak tu nak menang, kalau ada pelaksanaan yang tak puas hati, jgn terpekik terlolong pulak.bukan ka pembngkang nak kurangkan jumlah penjawat awam lepas ni. manala tau awak salah seorang yang dipecat mula2 sekali.

      Reply
      • April 27, 2013 at 3:54 pm
        Permalink

        baru kejap tadi ada pembangkang kata penjawat awam KERA. hah. awak la tu.

        Reply
      • April 27, 2013 at 4:06 pm
        Permalink

        Sebenarnya Cik Kelisa…saya tak rasa depa betul2 nak kurangkan penjawat awam seperti yg Cik Kelisa faham…saya rasa apa yg depa akan buat ialah mengurangkan penjawat awam yg berbangsa melayu dan menyerap lebih ramai penjawat awam berbangsa Cina dan India…itu yg saya rasa…seperti kata Lim Kit Siang…bangsa paling bodoh dan paling malas dalam dunia ni ialah bangsa melayu…tu LKS maksudkan penjawat awam lah tu…dia saja cakap centu supaya boleh kurang2kan melayu yg malas dan bodoh dalam kerajaan….

        Reply
        • April 27, 2013 at 4:36 pm
          Permalink

          sama la tu. tetap nak kurangkan. yang melayu pulak tu. terang lg bersuluh diaorang nak melayu mundur.tak nampak lagi ke.tak tau la awak semua suka melayu dijadikan sebegitu.

          Reply
        • April 27, 2013 at 6:25 pm
          Permalink

          Yang bodo,malaih & asyik cong memanjang kat kantin walo pun bukan masa rehat dalam kerajaan ada la penyokong PR. Depa ni semua nya hampeh macam hampas kelapa taboq kat ayam pun gerenti tak patok punya.

          Reply
        • May 1, 2013 at 6:18 pm
          Permalink

          pejawat awam yg bodoh yg dimaksudkan Rahman ni kebanyakannya sokong PAS, sebuk cerita hukum hudud dan negara islam kat pejabat. buang masa sembang politik, kerja hakiki tak buat. lepas tu cakap kerajaan tak cekap, sedangkan diri sendiri yg tak cekap laksanakan tugas

          Reply
  • April 27, 2013 at 2:29 pm
    Permalink

    10 ribu yg dtg tu diangkut dgn bas juga ke mcm bas ipta diarah angkut student bila PM kiata buat majlis…kalu 10 angkut dgn bas x bebaloi la..tp kalu dtg dengn transport sendiri kira ok la tu…

    Reply
    • April 27, 2013 at 3:40 pm
      Permalink

      apa nak dibanggakan sangat jumlah keramaian yg hadir. perlu diingat. yg datang tak semua bermakna sokong orng tu. mungkin yg datang cuma nak mendengar dan melihat. itu sahaja.

      Reply
  • April 27, 2013 at 4:44 pm
    Permalink

    buat apalah jika dtg 1juta org pun utk sokong puak yg hina Allah, yg hanya bertopeng jubah dan serban, tp kerja buat mcm jahiliyyah.. kejahilan diakhir zaman.. org jahil jd ‘makanan’ org munafik…

    Reply
  • April 27, 2013 at 5:05 pm
    Permalink

    Dah tua dan hampir nyanyuk kata hang….tp dapat jugak kumpul 10 ribu tanpa bayaran satu sen pun kepad para pebyokongnya…..berlainan sekali dgn set bn…tak hadir tanpa upah…… Masa kian cemburu !!!!!!

    Reply
    • April 27, 2013 at 7:32 pm
      Permalink

      hehe mek hang la ni pun dah pandai mohong rupanya…minggu depan hang pi tengok kat masjid tu berapa orang yang solat Jumaat…tanpa nik ajis.

      Beribu-ribu…

      Reply
  • April 27, 2013 at 5:09 pm
    Permalink

    kalau setakat bawa org luar nak tunjuk hebat tak payah la….apa pun in sya Allah putrajaya milik BN.

    Reply
  • April 27, 2013 at 5:21 pm
    Permalink

    Salamtn/pn,

    Buat apalah nak sebarkan kebencian antara satu sama lain di sini.

    Pendekatan analogi kan lebih mudah. Ada sahabat saya tanya… JIKA berlaku kematian di kalangan keluarga kita, dan kebetulan pilihan imam utk Solat jenazah hanyalah
    A) Nik Aziz
    B) Najib Razak

    siapakah yg akan menjadi imam pilihan anda? …

    Reply
    • April 28, 2013 at 2:44 am
      Permalink

      aku takkan pilih ni najis sebab aku takut Allah takkan terima solat berimamkan nik najis. nik najis kata Allah mencarut dan Allah samseng. nik najis menghina Allah…adakah Allah akan terima solat org yg menghina Allah???

      Reply
      • April 28, 2013 at 3:08 am
        Permalink

        Aku pong…Najib bcaan bertajwid..nik ajis pon bertajwid tapi…….

        Teloh klante….

        Reply
    • April 28, 2013 at 3:22 am
      Permalink

      Dua orang ni kebetulan ada semasa berlaku ‘kematian dalam ahli keluarga’ aku. Hmmm… Kematian > Buat repot > Booking Van Jenazah utk pengkebumian > urusan jenazah(mandi+kapan) > sembahyang jenazah > Baru kebumikan. Sambil2 tu telefon puak2 semua… Kalau siang hari, antara kematian dengan sembahyang jenazah tu mau makan 4-6jam…
      A) Nik Ajis ni suka hal2 keagamaan dan tak le sesibuk pemimpin2 tertinggi yg lain. Aku boleh minta dia jadi imam. Lepas sembahyang dan pengkebumian, kalau dia nak sambung ngan ceramah… belakang rumah kat sana tu ada padang bola siap ngan astaka. Dia boleh teruskan aktiviti kat situ… soal collection tu… pandai2lah geng2 unit amal nak uruskan.
      B) Najib ni PM… sibuk…. jadinya… sembang pendek lebih kurang, ucapkan terima kasih dan aku ‘peghambat’ dia balik ofis untuk teruskan dengan hal2 ibadah pengurusan negara yg tentunya lebih penting. Dan sekarang ni pulak tengah musim pilihanraya … mungkin banyak tempat Najib kena pergi. ‘Ahli keluarga aku yg kematian’ tu tak boleh mengundi lagi. Jadi aku akan yakinkan dan galakkan Najib supaya segera berangkat ke tempat2 lain untuk pergi berkempen demi mengukuhkan kedudukan Umno dan BN.

      Reply
  • April 27, 2013 at 6:09 pm
    Permalink

    Ramainya rakyat putrajaya.. Haha
    5 MEI nnt boleh kumpul ramai mcm ni ke?? Haha
    WAIT N SEE…

    Reply
    • April 27, 2013 at 6:50 pm
      Permalink

      Ya la yang mai meghamai kan tu semua nya oghang luaq konsituensi Putrajaya. Time mengundi nanti depa tu tetap mengundi di konsituensi masing masing bukan nya di Putrajaya. Melopong la Husam kali ni nak ghasa keghusi Putrajaya kunun…..!!!

      Reply
    • April 27, 2013 at 11:13 pm
      Permalink

      jangan meroyan pulak kalau BN kalah.

      Reply
      • April 28, 2013 at 12:02 am
        Permalink

        kalau…kalau…kalau, hang tak serik-serik lagi ke buj dengan perkataan kalau ni..??

        Reply
      • April 28, 2013 at 9:35 pm
        Permalink

        Meghoyan apa nya bujuk…hari ini dah seramai 2400 ahli PR keluaq parti join UMNO. Lum lagi semalam,kelmarin dan minggu lepaih…hang kigha la sendiri.

        Jadi sapa yang kalah…? BN ato PR ka yang dah ghamai ahli nya dah keluaq parti. Ada ka ahli UMNO la ni dah keluaq parti beghamai ghamai macam PR tu …?

        Reply
        • April 28, 2013 at 11:01 pm
          Permalink

          Hari ni kalau semua ahli PRK keluar parti pun.. PR akan melangkah ke Putrajaya, InsyaAllah…

          Reply
  • April 27, 2013 at 7:07 pm
    Permalink

    Asalamualaikum,syabas-syabas Rakyat yang perihatin dan rajin-rajin menulis…..semoga kenimatan yang ALLAH berikan pada Anda semua mendapat 2cara ganjaran yang melimppahruah. Samada Pahala atau Dosa….ianya ditangan Anda.Dengan akal yang waras dan bijaksana…penglihatan dan pemikiran yang tajam anda sepatutnya tahu dan nilaikan dulu. Siapa diri anda? Lihat AyahIbu anda? Lihat Isteri&Anak-anak anda? Lihat Saudara-saudara anda? Lihat kawan-kawan? Banyak tak Ilmu anda?Tahap mana status Anda? Dah cukup tak Ilmu anda? Dulu belajar Apa? Apa kejayaan Anda? Anda Hebat di mana? Dah habis ke pelajaran anda? Anda dan keluarga anda paling Hebat kahh?
    Fikir-fikir kan lah dan cermin kan diri,buat terbaik supaya Anda sehebat DTGuru Nik Aziz. Untungnya banyak ingatkan ALLAHU AKBAR semoga beroleh kejayaan di Dunia dan di Akhirat.
    Indahnya IMAN….Bahagialah Anda dan Keluarga anda.

    Reply
    • April 27, 2013 at 7:46 pm
      Permalink

      apa yang hebatnya Nik Aziz tu? ha ha ha kau jangan buat lawaklah. Harun Din lebih hebat dari Nik aziz ni.

      Reply
      • April 27, 2013 at 11:14 pm
        Permalink

        ke-2 mereka hebat… insyaAllah.

        Reply
        • April 28, 2013 at 9:47 pm
          Permalink

          Tau tak pa…akibat keberkatan ALLAH maka Malaysia bertambah maju & makmur di bawah pemimpin yang bervisi jauh,pintar mengelola ekonomi,menjana pelbagai program Tranformasi tapi BUKAN nya Reformasi yang dah nak basi tu….!!!

          Reply
        • April 28, 2013 at 10:00 pm
          Permalink

          Hebat ka depa berdua tu bujuk oiii…?

          Pok Nik hebat tang mana hah…? Pada aku dia hebat buat lawak bodo tang fatwa songsang & kenyataan flip flop sat kata halal sat lagi kata hare. Ni kenyataan tokguru yang dah nyanyok lagi mamai tu.

          Harun Din plak memang hebat tang jampi ayaq botoi mineral kunun kata leh menyembuh berbagai penyakit. Pelek nya dia sendiri pi dapat kan rawatan jantung kat Australia beberapa tahun dulu. Pasai apa dia tak minum ayaq yang dia dah jampi tu dan guna kan jin untuk sembuh sakit jantung dia tu….?

          Kedua dua ekoq tokguru serba tongong ni memang kaki kelentong pada oghang biasa yang memang setongong lagi bahalol ngan tokguru hampeh haprak ni….!!!

          Reply
    • April 27, 2013 at 10:26 pm
      Permalink

      Nik ajis hebat…aku ngaku, aku nak jalan kena guna kaki, letih ! nik ajis tak payah jalan pun…orang dukung ! hebattt….

      Reply
      • April 27, 2013 at 11:15 pm
        Permalink

        betullah tu.. kalau ko letih, belum tentu ada orang nak tolong angkat walaupun anak ko sendiri.

        Reply
        • April 28, 2013 at 12:04 am
          Permalink

          pasal tu la dia hebattt !! hahahaha

          Reply
    • April 29, 2013 at 12:33 am
      Permalink

      kalau nak kira ilmu banyak dan amalan pun banyak. rasanya taklah hebat mana Nik Aziz dan ulama Pas yg lain, kalau cuma dapat memecah belahkan orang islam malaysia. Azazil ketua malaikat, lagi hebat ilmu dan amalannya. tapi telah dilaknat oleh Allah, sebab sombong dan bongkak, ingkar dengan perintah Allah. jadi ilmu yg tinggi tak jamin lagi masuk syurga, jadi jangan mudahkan kafirkan saudara islam lain. Allah perintahkan kita ikut Rasullullah, bagaimana perjuangan Rasullullah, bukan dengan kemaruk nak kan kuasa politik dan jadi PM atau menteri besar. bahkan mambawa banyak fitnah dimukabumi dan kerosakan, itu pun kira ingkar juga.
      kalau cara dah salah, jangan mimpilah dapat pertolongan Allah, dan perjuangan akan sia sia, mintalah tolong dgn PKR dan DAP, hingga kalimah Allah yg mulia pun, tak dapat dipertahankan.

      Reply
  • April 27, 2013 at 7:08 pm
    Permalink

    Asalamualaikum,syabas-syabas Rakyat yang perihatin dan rajin-rajin menulis…..semoga kenimatan yang ALLAH berikan pada Anda semua mendapat 2cara ganjaran yang melimppahruah. Sama

    Reply
  • April 27, 2013 at 7:37 pm
    Permalink

    Hari tu punyalah kutuk dalam ceramah kononnya masjid besi ni masjid Dhirar. Tengok-tengok dia solat pula di masjid Dhirar ni. Dah la ber air-cond, sedap la dia solat.

    Yalah, kat kelantan tu, dia tak pernah bina pun mesjid.

    Reply
    • April 27, 2013 at 10:31 pm
      Permalink

      Si tua kutuk tu mulut macam longkang, tak sedar di panjangkan umur supaya boleh bertaubat dan kembali ke ajaran Islam yang sebenar.

      Reply
  • April 27, 2013 at 11:07 pm
    Permalink

    Salam.dlu pas kata nk lelong putrajaya skrg mau tawan itu putrajaya.haiyaa ini mcm apa pya cita2.dlu mau buat ngra islam.skrg mau buat ngra kbajikan..ngra islam sudah dgugurkn sb DAP dan Pkr

    Reply
  • April 27, 2013 at 11:09 pm
    Permalink

    Smga allah terus mnyatukan kembali umat melayu islam yg kini pecah belah.malu ke x nik aziz ni….kata umno xbuat islam.ni pi smyg kt masjid umno buat.ckp xsrupa bikin

    Reply
  • April 27, 2013 at 11:21 pm
    Permalink

    Aku tengok gambar pun, rasa hebat… Alhamdulillah, segala puji hanya untuk Allah kerana mengurniakan rakyat m’sia pemimpin yg. hebat ini. Kita boleh menipu orang lain, tapi kita tak boleh menipu diri sendiri. Katalah apa juga pada TGNA, tapi itulah AURA beliau.

    Reply
    • April 28, 2013 at 12:07 am
      Permalink

      Iblis pun ada aura buj…tak caya hang pi tanya nik ajis.

      Malah dajjal yang akan muncul ( mungkin jugak dah muncul pun ) akan mempunyai pengikut yang ramai….

      Reply
  • April 28, 2013 at 12:10 am
    Permalink

    Kajian mengatakan seekor lembu x kan jatuh ke dalam lubang yg sama , bermaksud sekali dia dah terjatuh dalam lubang tu dia x kan jatuh buat kali kedua,kalau rasa PR bagus undilah, kalau rasa BN bagus undilah , tapi 55 tahun aku bahagia bwh pemerintahan skrg , ingat lah negara lain dah lama maju. Kita sedang maju , fikirkanlah .

    Reply
    • April 28, 2013 at 6:38 am
      Permalink

      Ada perkara yg. lebih penting dari kemajuan… iaitu Keberkatan dan Redha Allah. Kita bukan nak menongkat langit, 1 hari kita pasti mati.

      Reply
      • April 28, 2013 at 8:52 am
        Permalink

        Bila pru13 habis nnt hang pun kena terima kekalahan bujuk.. tu adalah kerana Allah tak redha dgn perjuangan songsang hangpa.. terlalu banyak kepincangan dan penyelewengan dlm pr yg memburukan nama agama dan bangsa so hang kenalah redha..

        Reply
      • April 28, 2013 at 9:40 pm
        Permalink

        Tau tak pa…akibat keberkatan ALLAH maka Malaysia bertambah maju & makmur di bawah pemimpin yang bervisi jauh,pintar mengelola ekonomi,menjana pelbagai program Tranformasi tapi BUKAN nya Reformasi yang dah nak basi tu….!!!

        Reply
      • April 30, 2013 at 9:30 pm
        Permalink

        kalau dah tahu tak menongkat langit, kenapa bermati-matian nak rampas putrajaya sehingga sanggup keluarkan fatwa yg tak betul. maki hamun dan bongkak. sepatutnya PAS lebih faham dunia ni tiada nilai, bagi Allah macam sebelah kepak nyamuk je.

        Reply
  • April 28, 2013 at 10:42 am
    Permalink

    dulu kalut nak lelong putra jaya,sekarang nak pulak,,muka tak malu,kalau mcm ni masa kecil dulu biar kena picit hidung sampai mati.

    Reply
    • April 29, 2013 at 12:04 am
      Permalink

      PERJUANGAN PAS DAH JAUH TERSASAR. TAK AKAN BERJAYA SAMPAI BILA BILA KALAU GUNA HAWANAFSU PANGKAT DAN KUASA POLITIK UNTUK TEGAKKAN UGAMA ALLAH. BAHKAN BANYAK DOA DAN SEMBAHYANG HAJAT BESAR-BESARAN TELAH ALLAH TUNJUKKAN SEDIKIT DEMI SEDIKIT. TAKKANLAH TAK PERASAN. LIHATLAH DENGAN KACAMATA IMAN, SEMUA PEKARA YG BELAKU ATAS KEHENDAK ALLAH, BUKAN SEBAB UMNO. ITULAH SEBABNYA TERLALU YAKIN DENGAN MAHLUK IAITU KUASA POLITIK DAN PUTRAJAYA. CARA PAS NI TERANG DAN JELAS SALAH, MENGKAFIR SESAMA ISLAM. BERTOPENG ISLAM. KALAU BETUL JALAN

      Reply
  • April 28, 2013 at 7:58 pm
    Permalink

    betul ker yg dtg tu 10k. . dh kira dgn elok kah? jgn taksub sgt dgn sesebuah parti tu. . . . realitinya skrg lebih ramai yg dh celik, bkn setakat mendengar n membaca jer. . . mmg ramai yg dtg dr luar, ini menunjukkan sokongan kepada parti tersebut. . .

    Reply
  • April 29, 2013 at 3:43 am
    Permalink

    Ini kalilah……
    ye..memang ini kalilah…
    BN sapu bersih, dgn majoriti 100%!!!!

    Reply
  • April 29, 2013 at 11:18 am
    Permalink

    skop lebih luas. Bukan hanya di Malaysia sahaja, malah negara-negara islam yg mundur perlu di pimpin agar maju macam malaysia. Mampu kah PAS lakukan semua ini?

    Reply
  • April 29, 2013 at 11:51 am
    Permalink

    ramai yang takkan redho dengan manusia2 yang pernah berhasrat MELELONG Putrajaya dan menghina dengan mengatakan projek yang membazir dan gajah putih.

    kami takkan redho mereka ini merampas PUTRAJAYA.

    Reply
  • April 29, 2013 at 10:41 pm
    Permalink

    salam,

    harap hentikan segala tomahan. undi hak masing2. hanya Allah yang tahu siapa yg benar, dan siapa yang batil. cuma hentikan budaya mencerca ulama. tiada adab langsung. logiknya, solat sang ulama itu mungkin sudah 1000 rakaat, solat kita yang mencerca ini masih ada hutang. demi allah, saya bersumpah segala cercaan akan kembali kepada sang pencerca.

    Reply
    • April 30, 2013 at 9:23 pm
      Permalink

      Betul ke ulamak, kalau kebanyakan tindakan membawa perpecahan orang islam malaysia sampai perpuak puak. saya tak boleh terima kalau ulamak sendiri mengkafirkan orang umno dan mengadaikan kalimah Allah. ulamak akhir zaman, Allah tak melihat berapa banyak rakaat sembahyang, umat nabi dulu, sembahyang beratus-ratus tahun, tetapi kenapa ummat Nabi Muhammad S.a.w lebih mulia dari umat dahulu. mesti ada sebab..

      Reply
  • April 29, 2013 at 11:00 pm
    Permalink

    kenapa dunia kita aman. kerana ada doa dari org 2 yg alim. doa mereka lebih terangkat dari doa kita yang banyak dosa ini. oleh itu hormatilah org2 alim, tak kira parti apa dia sekalipun. dan jangan lupa, apa yg kita semua ada ini milik Allah. bkn sbb bn, pas, dap dll. kita ni miskin dan hina. ingatlah

    Reply
  • April 30, 2013 at 1:46 am
    Permalink

    Asalamualaikum,syabas-syabas Rakyat yang perihatin dan rajin-rajin menulis…..semoga kenimatan yang ALLAH berikan pada Anda semua mendapat 2cara ganjaran yang melimppahruah. Samada Pahala atau Dosa….ianya ditangan Anda.Dengan akal yang waras dan bijaksana…penglihatan dan pemikiran yang tajam anda sepatutnya tahu dan nilaikan dulu. Siapa diri anda? Lihat AyahIbu anda? Lihat Isteri&Anak-anak anda? Lihat Saudara-saudara anda? Lihat kawan-kawan? Banyak tak Ilmu anda?Tahap mana status Anda? Dah cukup tak Ilmu anda? Dulu belajar Apa? Apa kejayaan Anda? Dah berapa kali lompat kerja? Anda Hebat di mana? Dah habis ke pelajaran anda? Anda dan keluarga anda paling Hebat kahh?
    Fikir-fikir kan lah dan cermin kan diri,buat terbaik supaya Anda sehebat DTGuru Nik Aziz. Untungnya banyak ingatkan ALLAHU AKBAR semoga beroleh kejayaan di Dunia dan di Akhirat.
    Indahnya IMAN….Bahagialah Anda dan Keluarga anda dgn kebijaksanaan penuh berilmu.
    Udah-udahlah dok mengarut….jangan bazirkan masa Emas Anda..berkata-kata biar berpahala. Tunjukkanlah kebijaksanaan Anda..berilah contoh kepada Rakyat Malaysia bahawasanya Kita-kita semua orang yang Tak Bodoh Berkata-kata.
    Tilik Diri dan Cerminlah Lama-lama semoga kita beroleh kejayaan untuk diri,anak keluarga dan Negara.

    Reply
  • April 30, 2013 at 11:07 pm
    Permalink

    Petang tadi pegi perasmian perpustakaan baru kg. sungai udang, klang selangor oleh MB selangor. Fuhhh 5 star walau tarafnya perpustakaan kampung. siap ade bilik seminar ruang santai, gym, taman permainan kanak-kanak, bilik kreatif, bilik tayangan, kemudahan ICT, suasananya memang 1 class! kalah pustaka daerah. bulan ni pulak masuk 4 tahun bil air tak payah bayar, freee…20 meter padu percuma bukan 20 liter jer (manifesto BN selangor). comform undi pakatan lagi nampaknya!

    Reply
  • May 3, 2013 at 2:02 am
    Permalink

    Asalamualaikum,syabas-syabas Rakyat yang perihatin dan rajin-rajin menulis…..semoga kenimatan yang ALLAH berikan pada Anda semua mendapat 2cara ganjaran yang melimppahruah. Samada Pahala atau Dosa….ianya ditangan Anda.Dengan akal yang waras dan bijaksana…penglihatan dan pemikiran yang tajam anda sepatutnya tahu dan nilaikan dulu. Siapa diri anda? Lihat AyahIbu anda? Lihat Isteri&Anak-anak anda? Lihat Saudara-saudara anda? Lihat kawan-kawan? Banyak tak Ilmu anda?Tahap mana status Anda? Dah cukup tak Ilmu anda? Dulu belajar Apa? Apa kejayaan Anda? Dah berapa kali lompat kerja? Anda Hebat di mana? Dah habis ke pelajaran anda? Anda dan keluarga anda paling Hebat kahh?
    Fikir-fikir kan lah dan cermin kan diri,buat terbaik supaya Anda sehebat Datuk Tuan Guru Nik Aziz. Untungnya banyak ingatkan ALLAHU AKBAR sebagai Hamba nya semoga beroleh kejayaan di Dunia dan di Akhirat.
    Indahnya IMAN….Bahagialah Anda dan Keluarga anda dengan kebijaksanaan penuh berilmu.
    Udah-udahlah dok mengarut….jangan bazirkan masa Emas Anda..berkata-kata biar berpahala. Tunjukkanlah kebijaksanaan Anda..berilah contoh kepada Rakyat Malaysia bahawasanya kita-kita semua orang yang Tak Bodoh Berkata-kata.
    Sudah-sudahlah berlagak pandai kalau kita tak dot kelayakan yang realiti. Tilik-semak Diri dan Cerminlah Lama-lama semoga kita beroleh kejayaan untuk diri,anak keluarga dan Negara.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *