#PRU13 – Mustapha Ali Perlu Muhasabah Siapa Dalang VCD Tersebut

Share


Oleh Mat Lela

Gila apakah manusia bernama Mustafa Ali ini. Semalam beliau membuat kenyataan bahawa penyebaran video klip hubungan seks seorang individu menyerupai beliau merupakan kerja UMNO.

Ketika beliau dan seluruh pimpinan Pas membelasah pengedar vcd tersebut sebagai tidak bertanggungjawab, fitnah dan berniat jahat, apakah menuduh UMNO terbabit dalam terbabit dalam pengedarannya bukan merupakan fitnah?

“That’s normal for Umno. They are willing to employ dirty tactics to spread lies… I am their latest victim,” kata Mustapha Ali, Setiausaha Agung Pas.

Sekarang kita ingin bertanya Mustapha, apa bukti UMNO terbabit dengan pengedaran tersebut? Jika tiada bukti bukankah kedudukan Mustapha sama sahaja seperti pengedar VCD lucah tersebut?

Mustapha perlu sedar bahawa UMNO tidak mendapat sebarang faedah daripada pengedaran video tersebut. Malahan UMNO mengalami kerugian kerana Mustapha Ali merupakan antara orang yang boleh berbincang perpaduan Melayu dan Islam. Beliau adalah antara individu yang kehadapan mempelopori idea kerajaan perpaduan.

Musuh utama Mustapha sebenarnya ialah kumpulan Anwarinas dalam Pas dan PKR Terengganu. Hakikat bahawa pengedaran VCD tersebut berlaku di negeri Terengganu menunjukkan ada usaha untuk melemahkan kedudukan Mustapha dalam berurusan dengan PKR Terengganu.

Mustapha sendiri tahu bahawa PKR sedang menuntut tiga kawasan Parlimen di Terengganu iaitu Dungun, Kuala Terengganu dan Kemaman. Mustapha sendiri tahu beliau antara orang yang menentang keras pemberian tiga kawasan Parlimen ini kepada PKR. Malahan Mustapha pergi lebih jauh dengan mengumumkan calon Pas Kuala Terengganu tanpa menunggu persetujuan pembahagian kerusi dalam Pakatan.

Khabarnya, ini menimbulkan ketidakpuasan hati Pengerusi PKR Azan Ismail yang merancang untuk bertanding di kerusi tersebut. Akibatnya Azan dalam nada merajuk mengumumkan beliau hanya akan bertanding jika ada kerusi yang kosong.

Namun yag menjadi syak wasangka kita, hanya selepas perbalahan ini, tiba-tiba sahaja VCD individu menyerupai Mustpha Ali tersebar di Besut, Terengganu. Walaupun kita tidak berniat menuduh pembabitan Azan dan PKR Terengganu, namun merekalah yang paling mendapat keuntungan daripada masalah yang menimpa Mustapha ini.

Mustapha berada dalam keadaan lemah sekarang tentulah menguntungkan PKR dan merugikan Pas. Pengaruh dan kekuatan Mustapha sebagai perunding Pas menjadi lemah dengan pengedaran VCD ini.

Jadi Mustapha perlu sedar bahawa yang ingin melihat kejatuhan beliau ialah rakan-rakan sekutunya, bukannya UMNO atau Barisan Nasional.



70 thoughts on “#PRU13 – Mustapha Ali Perlu Muhasabah Siapa Dalang VCD Tersebut

  • April 13, 2013 at 3:12 pm
    Permalink

    Kalau UMNO nak buat kita akan buat lepas penamaan calun.. satu kerusi parlimen menang free .. org yang buat ni org yang nak kerusi tu sebelum penamaan calun .. simple lojik

    Reply
  • April 13, 2013 at 3:15 pm
    Permalink

    oh ya puak tu mana ada akal lupa plak dah

    Reply
  • April 13, 2013 at 3:18 pm
    Permalink

    Dalam perebutan kerusi demi kuasa,pas tidak terlepas dari kehendak nafsu besarnya sehingga tersebarnya besi seks berwajah stopa ali,manakala macai-macai mereka pula sibuk menuduh umno yang melakukanya,sedangkan dalam pas sendiri penuh dengan nafsu serakah,kalau tidak,, tidak akan muncul pula negeri yang diterajui PAS sebagai model hiv tertinggi dimalaysia

    Reply
  • April 13, 2013 at 3:18 pm
    Permalink

    Serangan kepada mustaffa ali secara otomatik akan melemahkan penguasaan Haji Hadi di peringkat pas pusat siapa lagi akan backup Hj Hadi setelah Hassan Ali dan Nasya di tendang kuar pas tinggal Harun Din dan Tuan Ibrahim tak cukup strong, jika pr mendapat byak kusi pru 13 (angan2 pr) mustaffa ali boleh hidupkan semula perpaduan dengan UMNO itu yang di takuti penyokong anwarinas, ni semua perancangan anuwar kalau mau jatuhkan Hj Hadi kena jatuhkan mustaffa ali lebih dulu laaaaa

    muehhhhahahahahahahaha

    Reply
  • April 13, 2013 at 4:01 pm
    Permalink

    Tu standard SOP pakatan haram bila kemungkaran mereka di dedahkan.

    Dia yang seronok beraksi UMNO pulak yang salah, dia tak salah.
    Apa bukti yang dia ada nak salahkan UMNO ? sedangkan yang mengedarkan CD tu ialah cai PKR.

    Seronok oooo jadi pemimpin pakatan haram, bagi tanah kat anak bini…UMNO salah. Air terawat tak mencukupi…UMNO salah. Depa rakus memuaskan nafsu…UMNO salah.

    Senang hidup macam tu.

    Reply
  • April 13, 2013 at 4:29 pm
    Permalink

    Soal siapa yang edar video bukan perkara yang utama. Soal yang utama adalah orang yang dalam video. Jika benar seperti yang dikatakan dalam blok2 bahawa orang itu ialah Mustafa Ali dan jika ianya benar maka Mustafa Ali seharusnya berundur dari arena politik dan menumpukan kehidupan bersama keluarga dan mohon ampun dari ALLAH atas segala dosa dan kelakuan.Dalam politik tiada kawan dan tiada sahabat. Tak guna tuduh menuduh dan juga tak guna untuk menegakan benang yang basah.

    Reply
    • April 13, 2013 at 10:22 pm
      Permalink

      Mustafa Ali NAFIkan dia dalam clip video tersebut, sepatutnya kes tutup atau dakwa d mana2 mahkamah. Jangan buat modal PRU13 la… jijik sangat.

      Reply
      • April 13, 2013 at 11:16 pm
        Permalink

        hehe….munafikun bercakap pasal benda yang jijik…dia bercakap pasal diri dia sendiri !

        Reply
      • April 14, 2013 at 8:35 am
        Permalink

        Ramai cakap fitnah…Sesapa pon kalu lelaki, kalau lobang kencing tue ditayang2 depan mata [maaf cakap], dikoyak tutup koyak tutup…lama2 serban sebesar bakul pon dibuang tepi…!
        Tak kata kat Bang Pa sajalah…Kita pun sama gak..tapi berjaga2lah supaya kita tidak cuba2 ke arah itu!

        Reply
      • April 14, 2013 at 11:56 pm
        Permalink

        ko tau plak jijik..selama ni ko ngata najip bunuh makwe ko si kapir tantoya tu leh plak…lu aba bukti video ke..atau cuma ngikut cakap pemimpin ko yang kaki ngongkek tu..

        Reply
  • April 13, 2013 at 5:23 pm
    Permalink

    Memang betul bahawa siapa yang dalang, siapa mengedar seharusnya tidak dipersoalkan sangat.

    Yang perlu ditanya apakah tahap moral seorang individu yang mengaku berjuang didalam sebuah parti yang berasaskan Islam, yang menjanjikan syurga kepada semua pengikut nya, perlu lakukan perzinaan. Berzina dan merakam perbuatanya.

    Jika tidak merakam tetapi dirakam, ini menunjuk perbuataan zina Mustafa Ali adalah sesuatu tabiat atau kesukaan atau amalan hidup dia.

    Orang tahu siapa Mustafa dan selalu tengok dia bawak perempuan kebilik hotel 10 kali, maka kali yang ke 11, kamera dipasang.

    Tak menasabah jika itu perbuatan pertama dia dan kamera dipasang.

    Reply
    • April 13, 2013 at 10:24 pm
      Permalink

      Beliau dah nafikan… apakah tuan ada saksikan perkara yg. tuan katakan. Jika tidak malulah pada Allah sebelum aib tuan d dedahkan.

      Reply
      • April 13, 2013 at 11:21 pm
        Permalink

        Hang tengok ke cincin yang hang kata kepunyaan rosmah tu ?

        Hang nampak ke najib bunuh altantuya ?

        hang ada bukti ke sandiwara UMNO dalam serangan pengganas di lahad datu ?

        hang yakin ke komunis tu pejuang kemerdekaan tanah melayu ?

        Allah dah aibkan pemimpin pakatah haram satu demi satu…cuma yang sedihnya munafikun macam hang tak diberi kenikmatan satu kebenaran.

        Reply
        • April 14, 2013 at 3:36 am
          Permalink

          Raplah,Good point brother..high salute to u..!!

          To bujuk;
          Jawab bujuk,jawab.. hang jgn corner baring pulak..

          Reply
        • April 14, 2013 at 3:01 pm
          Permalink

          hang meraban apa bro..?
          tak sihat p hospital jumpa Dr.

          Reply
          • April 14, 2013 at 3:21 pm
            Permalink

            Dalam dok habaq jgn cornar baring tp bujuk main corner jugak! Kami suruh hang bg jawapan bujuk oii.. takkan itu pun hang demam kot…

            “pi hospital jumpa dr?” Huahuahua….

          • April 14, 2013 at 6:28 pm
            Permalink

            hang nak jawapan apa?

          • April 14, 2013 at 9:34 pm
            Permalink

            hehe…kena kat batang hidung hangpa…hang nak berlakon jadi imam muda, bila hang buat fitnah dah macam orang tak ada agama.

          • April 15, 2013 at 12:41 am
            Permalink

            Laaaa…tak habis2 lagi ker citer cincin ni….kan dah dijawab dah….jeweller dari sana dah explain Rosmah tak beli…..kenapalaaa susah sangat nak faham….aku rasa penyokong2 PR ni wayar di kepala tersangkut dan berpintal…neuron2 separuh dah mati….almost nak Alzheimer dah….pelik apabila kita berbual dengan penyokong PR…benda yg simple pun mereka boleh politikkan…baru ni ada seorang student dapat biasiswa sebb memang dia bagus belajar…dan disebabkan dia pelajar terbaik…dan kebetulan yg hadir di majlis anugerah penyampaian tu YB dari BN….dah memang kawasan dia…so logiklaa…ada ker patut si penyokong PR nak politik kan benda macam tu dan beri komen kata nak beli undi…tak ker bebal tu..dah budak tu layak…so dapatler…ini contoh paling nyata bahawa kepala otak depa ni politik dan busuk semata2….takder langsung lateral thinking…

          • April 15, 2013 at 4:59 pm
            Permalink

            Hehehe, Bujuk, Bujuk. Why double standard one. Bila pemimpin suci sudah nafi maknanya mereka bebas dari sebarang tuduhan tetapi kalau kena kat orang UMNO/BN letak 1001 bukti pun korang akan kata orang itu kena bayar dsbnya. Macam palat la korang ni.

        • April 15, 2013 at 2:47 am
          Permalink

          Raplah ada point..big point…apa yang mereka kasi layang dah melayang pada mereka semula. Satu lagi jalan akhir nak memati hujah atau polemik-mereka sering menggunakan ayat ISLAM..apa PR itu menegakkan ISLAM kah? PR juga agenda ke arah sekularisme..PAS sudah tunduk kepada kemahuan sekularisme jadi tidak layak bersoal ISLAMISME (maaf saya bukan anti ISLAMISASI)

          Reply
          • April 15, 2013 at 8:50 pm
            Permalink

            sibujuk tu mmg palat

  • April 13, 2013 at 5:49 pm
    Permalink

    Kalau kata Umno yg fitnah buat la laporan polis supaya polis boleh siasat adakah benar atau tidak. Kalau tk benar saman aje kalau betul baru kantoi. Apa ada berani?

    Reply
    • April 13, 2013 at 10:25 pm
      Permalink

      PAS dah serah isu ni untuk siasatan POLIS, tinggal media UMNO je duk kecoh siang malam beberapa hari ni, termasuk mykmu.

      Reply
      • April 13, 2013 at 11:26 pm
        Permalink

        Bila PAS serah pada polis ??

        Reply
        • April 14, 2013 at 2:03 am
          Permalink

          jiran belakang rumah dia kot keje polis

          Reply
        • April 14, 2013 at 10:56 am
          Permalink

          ala…bujuk bohong tu…bukan kita tak tau ..maleh nak layan

          Reply
        • April 14, 2013 at 2:59 pm
          Permalink

          hang tak baca akhbar ke?
          Kalau camtu tak dapat nak nolong..

          Reply
          • April 15, 2013 at 11:42 am
            Permalink

            Polis siasat sebab laporan polis yang di buat oleh rakyaat bukan oleh PAS !!

          • April 15, 2013 at 5:00 pm
            Permalink

            Mana ada Pak Pung tu buat laporan. Takut kantoi ka? Fumble big time la puak2 PR ni.

      • April 15, 2013 at 2:52 am
        Permalink

        ok mengapa tak fikir alasan ini- jika nak buat alasanlah.. Ianya selamat dan pasti mematikan semua kecaman.

        Mustafa boleh alasan begini-

        ” Ini semua rancangan jahat bersifat politiuk kotor. Saya sedang bersegama dengan isteri sayapun mereka hendap. suka hati sayalah nak segama dgn isteri di hotel..itu isteri saya.”

        jika bersoal lagi-“isteri yg mana?’

        jawab-” bini muda sayalah.”

        tapi imej dan suara sangat Mustapha Ali…lagi dia nafi lagi otrg cakap dia berzina. peratusan yg percaya sangat tinggi.

        Reply
  • April 13, 2013 at 6:13 pm
    Permalink

    Kita percaya sangat kenyataan Pak Mus tu bukan dituju pada UMNO tapi pada kumpulan pelesit tersebut Umpama pukul anak sindir menantu la katakan.Memang UMNO tak dapat laba apa pun atas apa yang menimpa Pak Mus.Kerana beliau bukan musuh UMNO .Malah ada kalangan dalam UMNO menganggap beliau adalah aset UMNO dalam PAS seperti Ustaz Nasha dan dato Hasan Ali krtika beliau dalam PAS

    Reply
      • April 14, 2013 at 10:58 am
        Permalink

        aset…sesuatu yg berguna …kalau macam kau bujuk…dinamakan LIABILITI ala….mcm pikul biawak hidup…faham sendirilah

        Reply
        • April 14, 2013 at 2:58 pm
          Permalink

          Macamana dia jadi ASET umno sedangkan dia pimpinan PAS?

          Reply
          • April 15, 2013 at 2:56 am
            Permalink

            bujuk terlalu lurus..ingat org lurus dlm politik senang kena pancung. Mustapha Ali adalah penyokong kepada idea kerajaan perpaduan dan beliau berusaha membawa kembali Hassan Ali dan Nasha Mat Isa ke dalam PAS semula. Ingat PAS,UMNO itu jenama. Dasar kedua-duanya hampir sama..sebab itu ada idea menyatukan dua parti ini. PKR dan DAP pendokong sekularisme…malah lebih sekular idea mereka berbanding UMNO. Bujuk kena banyak rujukan dan info lagi.

          • April 15, 2013 at 6:01 am
            Permalink

            Hang pun dah jadi LIABILITY pas dah bujuk… Value yg tggl pada hang cuma utk Anwar..

  • April 13, 2013 at 7:59 pm
    Permalink

    heran sungguh mustapa tak report polis plak kata org fitnah dia???? dah tu salahkan umno. depa seronoh berzina, lepas tu umno bersalah

    Reply
    • April 14, 2013 at 10:59 am
      Permalink

      itu lah pas versi tahun 2013

      Reply
    • April 15, 2013 at 8:51 am
      Permalink

      You nampak ka dia berzina, hentilah dari membuat fitnah, org yg ada iman tak cakap benda macam ni, Allah maha mengetahui.

      Reply
  • April 13, 2013 at 8:23 pm
    Permalink

    Senang je stopa untuk membersihkan diri mu….wallahi wabillahi watallahi…

    Reply
    • April 13, 2013 at 10:31 pm
      Permalink

      Takpalah mek… kita jangan terikut2 rentak umno. Kita ada Allah yg. maha melihat… bolehkah sesiapa menyorok keburukan/maksiat mereka dari Allah. Aku bukan tak suka beliau bersumpah dengan nama Allah. Tapi apakah hang rasa set2 umno akan percaya dengan sumpah Mustafa Ali? Aku ingat lagi kes LIWAT 1, Anwar dah bersumpah d masjid negara depan pejuang reformasi.. tapi tak selesai masalah tersebut. Lagi pulak… kita tak mau orang2 FASIK menggunakan sumpah ni untuk membersihkan diri dari tindakan buruk mereka.

      Reply
      • April 13, 2013 at 11:24 pm
        Permalink

        Allah yang maha melihat ?? ooo…itu tuhan kami Allah swt yang satu, tuhan hang kat gereja pun ada…di buat dengan batu !!

        pejuang reformasi ?? hehe…depa semua dah tinggalkan anwar dan menyokong kerajaan, cuma yang tinggal adalah cai macam hang pejuang longkang.

        Reply
      • April 14, 2013 at 3:44 am
        Permalink

        Tunjukkan aku video atau apa2 bukti yg mengatakan Anwar BERSUMPAH WALLAHI WABILLAHI WATALLAHI kemudian insyaallah aku akan membela anwar! Tunjuk bujuk,tunjuk Lekas..

        Reply
        • April 14, 2013 at 3:47 am
          Permalink

          Bersumpah menyatakan dia tidak melakukan zina dan homoseksual.

          Reply
          • April 14, 2013 at 11:01 am
            Permalink

            tak ada bro…sebab tu selamber jer bujuk berani kata ada …kalau ada mampuih dia tak berani kata….bujuk…dasar penipu!

      • April 14, 2013 at 12:28 pm
        Permalink

        1- Nampaknya Bujuk mmg dari awal lagi PERCAYA itu adalah Mustafa Ali sebab itu dia tidak mahu beliau bersumpah. Reason-reason tu semua adalah alasan semata2.

        2- Sumpah laknak dan sumpah penafian adalah amalan dan perintah Rasulullah saw yg mana kaedah ini termasuk dlm kaifiat hukum hudud. Nampaknya Bujuk MENOLAK hudud atas alasan skrg ni ramai orang fasik, maka tak sesuai sebab org fasik akan manipulate sumpah. Dia tidak percaya kpd kuasa bala dari Allah swt kpd sesiapa yg bersumpah palsu.

        3- Bujuk berbohong. Anwar TIDAK pernah bersumpah mengikut kaedah syar’i. Sesiapa yg tahu kaedah sumpah dlm Islam, mereka akan tahu bahawa sumpah Anwar tidak mengikut kaifiat syar’i. Sila tanya Sidek Baba yg baru mufarraqah dari Anwar. Dia sendiri kata Anwar TIDAK pernah bersumpah mengikut kaedah syar’i. Anwar tahu kaifiat bersumpah dlm Islam, sebab itu dia akan lakukan kaifiat yang tidak betul untuk mengelak dari bala Allah swt. Konon-konon Allah swt tidak tahu.

        Reply
        • April 14, 2013 at 6:25 pm
          Permalink

          Sidek baba?
          Selepas sahabat beliau sendiri mengatakan beliau seorang dari team yg. d tubuhkan untuk hancurkan umno dengan gaji rm15k, malah ada minit mensyurat dan sesetengah program dah pun d laksanakan… aku dah tak caya dia lagi.

          Reply
          • April 14, 2013 at 10:23 pm
            Permalink

            Sahabat Sidek bercerita tentang Sidek, bujuk boleh terima. Tapi Sahabat Anwar (iaitu Sidek) bercerita tentang Anwar, bujuk tak terima pula.

            Kamu ni terang2an munafik lah bujuk.

            Sidek Baba menyiasat selama 3 tahun membabitkan 28 orang2 yang kena mengena dengan Anwar. Kamu tak terima siasatan cara ini.

            Sahabat Sidek bercerita tentang rm15ribu sebulan? Adakah dia kemukakan bukti2 slip pembayaran, salinan cek dan payment voucher sebagai bukti?

            Lagipun, kalau benar pun ada 15ribu, pertama itu rezeki beliau Allah swt beri, kedua beliau layak dapat kerana berjuang demi agama, ketiga saya rasa jasa beliau menjatuhkan si peliwat Anwar cuma dibayar 15ribu adalah terlalu rendah.

            Keempat, Dr Sidek seorang ilmuan dan professor, beliau layak bercakap tentang Anwar yang dikenali lebih 30 tahun. Kamu rapat dengan Anwar sudah berapa tahun bujuk?

          • April 15, 2013 at 12:53 am
            Permalink

            DuluPAs…aku dulu kagum juga dengan Bujuk…sebb dia bijak spin dan cari idea patahkan hujah…tapi sekarang aku hilang terus respek…lagi lama aku baca post dia…lagi hilang respek….Bujuk ni selamba aja menipu dan memfitnah…tapi berselindung atas nama agama…tak payah kamu nak explen pada dia apa2…dia akan spin bailk dan kelirukan orang2 yg membaca…lebih kurang jer dengan Sifu dia tu…cuma mungkin Bujuk tak main belakang…sorry Bujuk…..kalau kamu terasa…atleast aku dah berlapang dada sebb mengata kamu terang2 dan bukan belakang2….

          • April 15, 2013 at 2:59 am
            Permalink

            siapa sahabat dia? siapa sidek baba dan anwar..lu kena tau mereka org yg ada kepentingan politik..lu kena ingat…tidak susah utk wujudkan karektor lain bagi melawan kembali karektor yang belot. Bangangggg!!!!

          • April 15, 2013 at 5:47 am
            Permalink

            Bujuk oii… Mcm mana hang boleh percaya sidek baba digajikan umno 15k???

            Mana 4 org saksi yg mendakwa umno gajikan sidek 15k??

            Hang ada pengakuan sidek baba yg dia digajikan umno 15k??

            Jawab dulu statement aku ni bujuk sblm hang nak sembang psl ‘hukum Allah’.. kalau hang tak boleh tunjukkan 4 saksi, itu bermakna hang seorang

            PENFITNAH SEJATI YG PALING MUNAFIK!!

      • April 14, 2013 at 5:10 pm
        Permalink

        Antara anuar dan mustapa CSL lebih bermaruah, kerana mengakui perbuatan nya.

        Reply
    • April 15, 2013 at 12:47 am
      Permalink

      Sebenarnya tak payah nak susah2 bersumpah…..kita ni dalam dunia…jangan buat benda pelik2….walaupun orang tak nampak…Allah nampak dan maha mengetahui…dan kalau kita mudah sangat nak burukkan orang (contoh mengata dan memburukkan individu dalam ceramah….esok lusa balik pada kita…sama macam jiran yg sibuk mengata anak jiran hisap dadah..tahu2 esok lusa anak dara sendir balik mengandung anak luar nikah)

      Reply
      • April 15, 2013 at 5:06 pm
        Permalink

        Masalahnya puak2 ni merasakan mereka kebal dan imun. Atau mereka merasakan yang pengikut mereka adalah orang paling bangang kerana pengikut akan percaya 100% apa yang keluar dari mulut manusia2 “suci” ini.

        Reply
  • April 13, 2013 at 8:52 pm
    Permalink

    Manusia2 yang sentiasa menjaja teori bahawa mereka mangsa fitnah, konspirasi dan tindakan hasad dengki pihak lawan, kita mahu syorkan satu perkara.

    Kita nak cabar mereka membuktikan diri mereka bersih. Kita nak mereka bersumpah laknat di depan kaabah. Jika ada antara mereka setuju, kita rasa ramai antara kita yang sangup buat collection cover cost mereka keMekah tunai Umrah dimusim Umrah .

    SElepas bersumpah kita sanggup julang mereka serta angkat mertabat mereka dimata kita sendiri disatu tahap tinggi, kerana terbukti mereka memang manusia suci.

    Apa yang kita mahu ialah mahu percaya manusia yang patut kita percaya dan keluar dari kemelut politik kabur yang membosankan sekian lama.

    Reply
  • April 13, 2013 at 9:08 pm
    Permalink

    jika x buat..buat la jugak…buat dono jer lah..buat pa nak kecoh2…

    Reply
  • April 14, 2013 at 8:59 am
    Permalink

    UMNO/BN yg menunggu mati terpaksa berbuat berbagai2 cara jijik demi mengekalkan kuasa..BRIM, TRIM, KRIM, BRAM, BROM, BOM, BAM dll umpama memberi ‘UBAT TAHAN SAKIT’ kepada rakyat..jelas merasuah rakyat untuk membeli undi..tetapi rakyat melayu tahu mereka hanya dapat mengekalkan kuasa hanya dengan ‘MEMISKINKAN ORANG MELAYU’..sekarang mereka menggunakan ‘POLITIK SELUAR DALAM’ pula dgn mencipta video2 lucah superimposed yg melibatkatkan pemimpin2 Pakatan Rakyat..kononnya cara ini dpt membuatkan rakyat kembali menyokong mereka..yg suka menonton video2 ini adalah pemimpin2 dan penyokong2 UMNO/BN kerana POLITIK SELUAR DALAM adalah sebahagian daripada kehidupan mereka..maka UMNO layak digelar ‘PARTI SELUAR DALAM BUSUK’

    Reply
    • April 14, 2013 at 11:03 am
      Permalink

      hai…dah habih modal ker bro ? lanyakjer lah janji hang bahagia ….hang tak dak fakta …..hahaha…meroyan dah..

      Reply
      • April 14, 2013 at 7:16 pm
        Permalink

        Setahu aku, superimposed hanya diguna utk static image(photo) je kan? Tak pernah pulak aku dengar video pun boleh superimposed.. bangang punya alyabu!

        Reply
        • April 15, 2013 at 12:59 am
          Permalink

          DAk aih…tu klon jer tu…hebat sungguh BN…boleh upah saintis hasilkan klon…klon Nuar…klon Stopa…

          Reply
          • April 15, 2013 at 5:53 am
            Permalink

            Tang ni pun dah ada klon jugak.. sapa lg kalu bukan bujuk…cuba teka klon bujuk sapa??

            Answer;
            NEUTRON the legend of PARIA

    • April 14, 2013 at 5:18 pm
      Permalink

      Tol percuma belajar percuma air percuma minyak turun harga kereta turun’ orang muda klu nak kawin takda duit pun diberi sabsidi, itu bukan rasuah kee? Cakap guna air liur aja boleh laa..

      Reply
      • April 14, 2013 at 6:19 pm
        Permalink

        Tuan p tanya SPRM, manifesto tu rasuah ke tidak?

        Reply
        • April 14, 2013 at 7:59 pm
          Permalink

          Repot sprm la jika brlm tu rasuah?

          Reply
      • April 15, 2013 at 8:56 am
        Permalink

        Ee, patut you bersukur dapat offer macam ni, pernahkah kerajaan nak fikir tentang rakyat, Dia org fikir perut dia org la…

        Reply
        • April 15, 2013 at 3:40 pm
          Permalink

          Eh, ni Ali yg masuk raja lawak 7 ni kan?? Alaaa, yg tagline “ali sayang anda semua(jantan shj)”.. hisshh..geli aku…

          Takpun ni mesti Ali yg nama panjang dia ‘AZWAN ALI” kan?? Apa tagline dia ????? Arrgghh aku lupa!

          Reply
  • April 16, 2013 at 7:08 pm
    Permalink

    percaya atau tidak terpulang pada tafsiran masing 2 , kalau anda percaya satu bencana buat sitopa, klu anda tak percaya , satu kelebihan buat sitopa sebab lain kali boleh buat lagi. penyokong taksub misti tak percaya punya lah,,,, dan sitopa akan terus melakukan . parti islam jadi perisai dan pelindung,

    Reply

Leave a Reply to Alyabu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *