Bubar DUN: Berani Lawan Pengecut

SEHINGGA artikel ini ditulis, 4 negeri Pakatan Rakyat masih belum lagi membubarkan DUN masing-masing, hanya pengumuman ‘akan’ membubarkan DUN sahaja yang dikeluarkan Menteri Besar masing-masing (kecuali MB Kedah yang dimasukkan ke hospital – again!!).

Tak kisahlah bila depa nak bubar, yang penting, PM dah bubar parlimen semalam, di sebalik dakwaan budak-budak pembangkang bahawa BN dan Najib takut untuk membubarkan Parlimen, walaupun dalam masa yang sama negeri yang parti macai perintah masih tidak membubarkan DUN lagi.

Bubar sajalah, lagipun kau orang akan kalah juga, cerita banyak pun tak guna.

Siapa nak sokong pembangkang, apa hasil yang dia bawa kepada rakyat?  Tarak, pochik, yilek.  Menjadi kerajaan bukan setakat menggembirakan satu kumpulan tapi berlaku adil kepada semua.  Dan kalau setakat bagi ciput, yang ditarik balik sebesar balak, tidak ada orang waras yang akan menyokong.

Nak tipu orang sampai bila?  Lambat laun semua orang sedar juga.  Retorik dan spin kata ini, hanya laku di media sosial saja dan surat layang, realitinya semua orang pun tahu.

Penulis ambil contoh penghapusan saman AES yang dijanjikan pembangkang dalam manifestonya rakyatnya.

Janji itu hanya bersifat populis dan semata-mata nak membolehkan Anwar menjadi Perdana Menteri sahaja.  Sebab Pakatan haram ini tidak janji untuk hapuskan undang-undang kesalahan jalan raya (termasuk halaju) pun.  Maksudnya, saman sekarang hapus, nanti kalau dia memerintah, saman masih di kenakan ke atas pesalah jalan raya, namanya mungkin bukan AESlah, tapi saman tetap saman.

Begitu juga bila Anwar guna ‘pendekatan Mahkamah’ untuk mengatakan lelaki dalam beberapa video seks yang tersebar sekarang, bukan dia.  Eh, rakyat peduli apa dengan kau punya ‘pendekatan Mahkamah’.  Hari-hari dalam hidup rakyat, keputusan menghukum dibuat tanpa menggunakan ‘pendekatan Mahkamah’ pun

Contohnya, pukul anak orang.  Asal ada orang yang nampak, budak itu pun ada kesan dipukul, dah cukup dah untuk mak bapak dia serang balik.  Mana ada hakim, mana ada peguambela, mana ada pendakwaraya?  Inilah hakikat yang berlaku sehari-harian.

Pembangkang dia tahu tu, dia hanya kuat bab propaganda saja, realitinya hancur.  Itu yang tidak berani nak bubar DUN awal, hanya tunggu Parlimen dibubarkan jugak.  Peliknya tu, tak pulak macai-macai dibawah ni nak gelar pemimpin depa penakut.

Payah kalau dah jenis bodoh tak boleh di ajar ni.

50 thoughts on “Bubar DUN: Berani Lawan Pengecut

  • April 4, 2013 at 10:59 am
    Permalink

    depa bubar ka, tak nak bubar ka

    PAS/PKR/DAP tetap tersungkur di kaki rakyat malaysia pada PRU13 yg akan di adakan nanti

    martabatkan kalimah Allah , pilih lah kehidupan yg aman tenteram tanpa huru hara lagi sejahtera

    Reply
  • April 4, 2013 at 11:07 am
    Permalink

    Mula-mula, BN membantah PR secara keras-kerasnya untuk bubar DUN apabila PR cadang nak bubar DUN pada tarikh yang berlainan supaya pilihanraya DUN dengand parlimen diadakan dengan berasingan. Sekarang ni, PR pula bersetuju untuk mengadakan pilihanraya bersama-sama pulak, BN pulak melalak, kata PR mengecut. PR dahlah bersetuju untuk bubarkan DUN nya, bukan pengecut macam NAJIS. berdebat pun takut, bini pun takut.

    Reply
    • April 4, 2013 at 11:50 am
      Permalink

      bila pulak bn bantah sekeras2nya? yg meroyan adalah mb selangor. kejap nak bubar asing, kejap nak bubar sama. kejap lepas chap goh meh, kejap 22 april.

      lagi lawak, even N.AJIS pun ckp nak bubar serentak dgn parlimen, sekaligus berselisihan dgn mb selangor yg kejap mcm tu kejap mcm ni. tapi lawak bila dua2 pendirian yg berbeza atas benda sama tetap disokong oleh penyokong pembangkang. punyala bodo.

      Reply
    • April 4, 2013 at 1:01 pm
      Permalink

      ni laa contoh pencacai meroyannn , BN tak pernah pun bantah sekeres-kerasnya , beb kau ni mmg takmalu ke asyik menipu ..

      Pakatan nak bubar DUN tu suka hati korang laa sebab BN berani dan berhati waja anytime kita boleh berentap hehehe

      Pakatan sampai nak bubar awal dan siap digelar sebagai berani . tapi sampai sekarang pakatan tak bubar2 pun .. nampaknya yang berani dan penuh wira ialah Najib dan negeri-negeri BN ..

      woiii selangor mana? cepat laaa !! haritu berlagak berani ni dah baccuuulll kee !

      Reply
    • April 4, 2013 at 1:32 pm
      Permalink

      Apahal pun yg pentingnya… Umno/Bn dah mara ke hadapan, bubarkan parlimen utk membuka jalan kepada pilihanraya. Itu salah satu dari tindakan penting yg dinanti2kan sebagai memenuhi tuntutan perjalanan pemerintahan demokrasi.
      ‘Kiranya manipesta bukan janji’… ‘bersetuju sahaja mungkin tidak bererti untuk melaksana’. Selaras dengan itu, tiba pula giliran pembangkang membubarkan Dun2 yg telah dibuburkan selama ini. Itu sahaja… Jika pembangkang hanya memandang kebelakang, masih ditahap politik jalanan dengan hanya ‘Wo…takut bubar’, ‘Wo…takut debat’, ‘Wo…itu’, ‘Wo…ini’, pembangkanglah yg telah mensia2kan masa dan peluang yg ada selama ini. Selanjutnya, jangan nanti tuduh dan pertikaikan keputusan pilihanraya, ye?
      Negara ini dibangun dan dimajukan bukan hanya dengan kata2… tetapi dengan usaha serta tindakan bersungguh2 kerajaan Umno/BN selama ini. Namun begitu, berdasarkan kata2… rakyat yg bijak tetap akan tahu… mana intan, yg mana kaca…
      P/S: Tkasih atas info yg diberikan. Selama ni kita tak tahu pula Najis Nikmat tu takut bini…. padanlah tidor merata kat sana-sini…

      Reply
  • April 4, 2013 at 11:14 am
    Permalink

    AAM

    soalan cepu gangsa untuk hang

    dah bubar ka belum DUN pembangkang????

    kalau belum itu nunjuk kan , PR memang sah bungkus PRU13 ni nanti, sbb yg risau tak nak bubar pemimpin PR jugak….

    tapi rakyat msia tak ambik kisan AAM, sbb , mmg rakyat tak nak undi PR lagi dah, berselirat sarang pelacur PR buat kat selangor tuh…

    Reply
  • April 4, 2013 at 11:21 am
    Permalink

    La…it is just a matter of days sahaja. Yg Pok Jib tunggu bertahun sampai ada DUN terbubar dgn sendirinya (Pertama dalam sejarah Malaysia), itu bukan tak dak teloq namanya. Dah lak tu, hidup dgn mandat org lain la….

    Reply
    • April 4, 2013 at 11:52 am
      Permalink

      lawak bila dikatakan tunggu bertahun, sedangkan tiada masalah pun bila nak umum selagi belum sampai tarikh akhir. tak kisah pertama ke bila ke, asal dlm undang2.

      tapi lawak bila najib lambat umum dikatakan penakut, tapi mb selangor yg meroyan2 menipu kejap nak bubar asing, kejap nak bubar sama. kejap lepas chap goh meh, kejap 22 april, tu takpa plak.

      Reply
      • April 4, 2013 at 11:59 am
        Permalink

        cik lady _J

        yg benar nya PR tahu depa mmg ghuyup PRU13 kali ni

        Reply
    • April 4, 2013 at 11:56 am
      Permalink

      mooh

      hang tak paste lagi link pembuktian palsu hang sampai laa ni

      1.mana link invoice APCO gov bayar kat yahudi

      2. Mana link surat najib sign orang kristain boleh pakai nama Allah dalam bible

      mana mooh , mana???

      lagi hang nak gebang pasai DUN PR yg tak terbubar bubar tu

      apa nak kena tunggu signal bubar dari ronnie liu, eliz wong dgn ambiga lina joy murtad ka??????

      Reply
    • April 4, 2013 at 12:16 pm
      Permalink

      knape dgn bubar parlimen lambat? adakah ia perbuatan jenayah? adakah ia melanggar hukum syariah?

      lambat ke cepat ke… kalau rakyat nak undi BN, tetap mereka undi BN…

      knapa PR sibuk suruh cepat tapi langsung tak gunakan mase yang ade ni untuk perbaiki masalah dgn rakyat?…

      tapi ape2 pun dah terlambat nak betulkan ape2… mase dah dekat… rakyat boleh nilai sendiri siapa yang boleh harap nak tadbir negara….

      Reply
    • April 4, 2013 at 12:19 pm
      Permalink

      Udah-udah lah merepek tu Moo.
      Ko tgu je lah PRU ni ye.
      Ramai orang dh meluat dengan pelakon-pelakon hebat dalam PR ni.
      Kalau ko kalah, terima lah dengan hati terbuka ye, jangan lah meracau pulak lepas tu..

      Reply
    • April 4, 2013 at 1:03 pm
      Permalink

      weii moo lembu yang takde telorr ialah Pakatan , kata nak bubar awal dan siap pencacai macam kau menyalak maam anjing cakap berani .. sekali menipu tak habis-habis .. sampai DS Najib yang berani pulak bubar parlimenn .. sampai sekarang Pakatan tak bubar-bubar lagi , ni baccuulll woiii!!!

      Reply
    • April 4, 2013 at 3:34 pm
      Permalink

      lu punya komen serupa BABI la mooo…bukan lembu lagi dah…BABI, jangan harap 1 kerusi pun PKR dapat kat selangor…buang PR ke longkang, dasar penakut & bacul. Anwar pun lari tak cukup tanah tinggalkan permatang pauh. Lubang burit dah tunggu kat perak..yeahah

      Reply
  • April 4, 2013 at 11:22 am
    Permalink

    Memang dari dulu pembangkang dan cai2 mereka dengan propa, berita sekerat2 dan macam2 lagi.
    Yang menghairankan cai2 pakatan ni, mereka tak yakin ketelusan SPR tapi boleh yakin pulak menang PRU. Hebatkan mereka memanipulasi isu.

    Reply
    • April 4, 2013 at 11:54 am
      Permalink

      tu yg lawak. dlm masa pertikai ketelusan spr, tapi nada yakin akan menang. nampak sgt pembangkang menipu, mesti klu kalah akan claim spr menipu, tapi klu menang akan ckp ni tanda rakyat sokong. mcm la ni la, klu dulu spr menipu, awat tak bubar dun negeri masing2 atas tanda protes? kelantan yg dah bertahun pas pegang, klu spr menipu, siapa dapat menghalang?

      Reply
    • April 4, 2013 at 1:06 pm
      Permalink

      tak yakin dengan SPR sebab mereka sendiri tak yakin akan menang , kalau kita tgk kesana sini puak pencacai Pakatan ni menyalak mereka akan menang , realitinya jauh sekali !!!

      Sebab pencacai ni buat camtu senang mereka nak fitnah orang nanti bila kalah dan senang puak Pakatan ni nak buat huru hara

      Reply
  • April 4, 2013 at 12:01 pm
    Permalink

    Name pn pmbgkang, yg tahu bangkang je la tnpa ade usaha kearah penambaikan ke arah yg lbh baik..mentaliti pmbgkang malaysia, ‘bangkang dari longkang’

    Reply
    • April 4, 2013 at 8:28 pm
      Permalink

      jangan lupa siapa pembangkang di Selangor, P.Pinang, Kelantan dan Kedah…BN pun dari longkang tahi jugak.

      Reply
  • April 4, 2013 at 12:08 pm
    Permalink

    Nik Aziz makin tak betul, makin rakus perguna islam demi kepentingan politik :

    KOTA BHARU 4 April – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terus-menerus mencetuskan kontroversi melalui fatwa-fatwa beliau terhadap keislaman orang UMNO termasuk sebelum ini mendakwa UMNO murtad kerana menolak Islam.

    Malam tadi, Nik Aziz mendakwa sembahyang orang UMNO tidak memberi sebarang pahala kerana parti itu telah menolak dasar Islam.

    Dalam masa sama, Nik Aziz turut mendakwa UMNO telah menolak Allah SWT kerana selama ini mengamalkan dasar kebangsaan dengan menolak dasar Islam dalam pemerintahan.

    “UMNO tolak Islam, tolak Islam maknanya tolak Allah dan kalau sembahyang tokleh (tidak boleh) pahala, boleh pahala gapo (apa) kalau tolak Islam.

    “Kalau orang Pas tolak Islam pun tokleh pahala, orang Pas kalau riak tokleh pahala dan kalau kedekut pun tidak boleh pahala.

    “Kalau nak boleh pahala ikhlas ini bukan senang, hendak boleh pahala ikhlas lagu mano (bagaimana) kalau tolak Islam, Allah yang bawak turun Islam kepada Nabi Muhammad SAW tiba-tiba UMNO tolak ambil kebangsaan, nak boleh gena (macam mana) pahala kat orang tolak Islam,” katanya ketika berceramah di Kampung Jambu di sini malam tadi.

    Kira-kira 500 orang yang rata-ratanya terdiri daripada penyokong tegar Pas menghadiri ceramah berkenaan.

    Pada 17 November tahun lalu pada sidang akhbar sempena Muktamar Tahunan Pas Ke-58 di Kota Bharu Nik Aziz mendakwa UMNO merupakan sebuah parti yang murtad kerana menolak dan memperlekehkan Islam dalam dasar parti itu.

    Nik Aziz dalam nada tegas kemudian turut melontarkan persoalan sama ada parti itu kini menganut agama Kristian, Buddha atau pun sebuah parti politik yang tidak mempunyai agama.

    Pas sebelum itu menerusi adik Nik Abdul Aziz, Nik Razi Nik Mat turut mendoakan supaya Allah SWT menjahanamkan UMNO dan BN dalam majlis solat hajat di Stadium Muhamad Ke-IV sempena Muktamar Tahunan Pas itu.

    Dalam pada itu, Nik Aziz semasa ceramahnya itu kemudian menyeru agar rakyat di Kelantan supaya memberi undi kepada Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 ini.

    “Hambo (saya) pesan pada suma rakyat baik Pas lebih-lebih lagi UMNO, tolong undi Pas… demo (kamu) hendak UMNO, UMNO lah, tapi beri kertas undi, undi Pas.

    “UMNO bagi duit ambil, bagi gula kacau, bagi kain pakai,bagi lembu sembelih tetapi apabila bagi kertas undi, pangkah Pas, kita nak ajar dia (UMNO),” katanya. – UTUSAN ONLINE

    Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Pilihan_Raya/20130404/px_09/PRU-13-Nik-Aziz-dakwa-sembahyang-orang-UMNO-tak-dapat-pahala#ixzz2PSqUQmKh
    © Utusan Melayu (M) Bhd

    Reply
    • April 4, 2013 at 12:44 pm
      Permalink

      Meme la sapo sapo dok teghimo pitih dari pihak tertentu sama ngan haiwan kata Pok Nik sasau nyanyok tu. Ayam di beghi dedak & lembu plak di beghi jeghami keghana haiwan ni ado otak tapi tok leh nak bepikiaq. La ni pengikut PAS pun dah di anggap haiwan keghano dapak pitih dari BR1M bilo beghi kertas undi Tokguru gilo ni mitok demo pakoh PAS.

      Menate anyi puok puok sampah ni..tokguru samo la la nge LEMBU & pengikuk bengong PAS samo la nge aye dok make dedok sokmo….!!!

      Reply
  • April 4, 2013 at 12:19 pm
    Permalink

    KUALA LUMPUR: Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz akhirnya mengakui kerajaan membayar sebanyak RM76.8 juta kepada Apco Worldwide Sdn Bhd melalui anak syarikat Mind Teams.

    Sebelum ini dilaporkan nilai kontrak kerajaan dan APCO tersebut bernilai RM28 juta, namun sebaliknya Nazri berkata jumlah yang dibayar kepada APCO bernilai AS$24 juta.

    Melalui jawapan bertulisnya kepada Tian Chua (PKR-Batu) di Parlimen semalam, jumlah didedahkan Nazri adalah dua kali ganda daripada yang dilaporkan sebelum ini.

    Kata Tian Chua, “tukarkan jumlah itu dalam ringgit dan anda akan mendapat hampir RM77 juta. Bayaran tersebut ialah untuk tempuh setahun.”

    “Saya tidak tahu sama ada dia tersilap atau membuat perkiraan yang salah berhubung kadar tukaran asing ringgit kepada dolar.

    Mungkin dia berfikir bahawa ringgit Malaysia masih kukuh dan nilainya hampir sama dengan dolar,” katanya dengan nada sinis.

    Tian Chua melahirkan rasa tidak percaya bahawa jumlah wang sebegitu banyak dibayar kepada firma asing yang mempunyai kaitan dengan Israel sedangkan syarikat tempatan juga mampu melakukan tugas yang sama.

    Reply
    • April 4, 2013 at 12:36 pm
      Permalink

      berita ni macam dah lama je…
      cube dengar ape lak kata nazri…
      lagipun kalau nak copy paste kne ade sumber…. malu ke nak bgi tau sumber?..

      hehehe…

      Reply
    • April 4, 2013 at 12:50 pm
      Permalink

      Mooh, hang bagi la link invoice dgn bukti kata APCO yahudi punya

      aku bagi rakyat msia baca dan nilai betul ka APCO yahudi punya macam hang dgn nuar ibrahim gebang

      Margery Kraus founded APCO Associates in 1984 as a subsidiary to Arnold & Porter, one of Washington’s largest law firms, and from where APCO’s name is derived.[3] Grey Global Group, a New York based global advertising and marketing agency, purchased majority ownership of APCO in 1991 from Arnold & Porter. On September 28, 2004, APCO announced its independent buyout from Grey Global and has thus become one of the largest privately owned public relations firms in the world.[4]

      APCO Worldwide has offices in major business, financial, political and media capitals throughout the Americas, Europe, the Middle East, Africa and Asia. The company’s office in Washington, D.C., serves as the company’s global headquarters, as well as the regional headquarters for the Americas. Other offices in North America include Chicago, New York, Ottawa, Raleigh, Sacramento, and Seattle.

      In Asia, Hong Kong serves as the regional headquarters, with other offices in Bangkok, Beijing, Guangzhou, Hanoi, Ho Chi Minh City, Hong Kong, Jakarta, Kuala Lumpur, Mumbai, New Delhi, Singapore and Shanghai

      Some of APCO’s senior consultants and executives include:

      A. Elizabeth Jones, former U.S. ambassador to Kazakhstan

      Baron Hill, former Democratic congressman from Indiana

      Aleksander Kwaśniewski, former president of Poland

      Darren Murphy, former media adviser to UK prime minister Tony Blair

      Don Bonker, former Democratic congressman from Washington state

      Donald Riegle, former Democratic senator from Michigan

      Itamar Rabinovich, former Israeli ambassador to the U.S.

      John Magaw, founding director of the Transportation Security Administration

      Lalit Mansingh, former foreign secretary of India and former Indian ambassador to the U.S.

      Marc Ginsberg, former U.S. ambassador to Morocco

      Sergio Marchi, former Canadian ambassador to the World Trade Organization

      Riccardo Perissich, former Director General of European Commission

      Reply
    • April 4, 2013 at 12:56 pm
      Permalink

      Uweeekk.. LembuMoo.. fitnah basi weiih.. carilah modal fresh sikit.. takkan dh mengaku kalah sebelum PRU kot..

      Reply
    • April 4, 2013 at 3:49 pm
      Permalink

      woi Mooo babi…mana sapina dari perancis yg anwar & tian chuak gebang bagai nak rak dlm setiap ceramah…? Mana mooo lahanat? Mana….Kat stadium alor setar Nuar & Tian chua bukan main seronok dok meyakinkan mangsa mangsa keadaan (macai macai PR) pasal sapina on the way dari perancis. Aku duduk depan sekali dlm ucapan tuh, pasal nk menilai pembohongan & body language Anuar bila menipu di khalayak. Mana Mooo….dasar setiap langkah meninggalkan fitnah. Tunggu la election nih…tk sabar bebudak insaniah nk ajar hangpa semua

      Reply
  • April 4, 2013 at 12:27 pm
    Permalink

    sekarang macai pakatan yang takut..hahahha

    Reply
    • April 4, 2013 at 1:01 pm
      Permalink

      Anyway Anwar lemas skrg.. isu kotornya tk mampu ditepis.. pencachai2 PR pula tk tentu rentak dan arah.. mereka tiada asas mainstream hujah, melainkan fitnah BN banyak2..

      mereka tiada hujah utk cerita pada rakyat apa yg mereka buat untuk tolong rakyat.. jdnya mereka terpaksa banyakkan cerita pasal UMNO.. PR mmg rosak.. tklayak perintah apa2 melainkan perintah lmbu dan kerbau.. itupun akan gagal.. no strengh leader-to-be

      tk habis2 skrip2 fitnah basi kelihatan cuba di recycled.. rakyat sgt muak.. Pork Nick yg mereput juga sedang main skrip dosa-pahala.. tidk takut bahawa dosa2nya semakin banyak..

      apakah ini petanda PR akan tinggal sejarah selepas PRU13 nnti?

      Reply
      • April 4, 2013 at 1:09 pm
        Permalink

        Pakatan punya hujah senang sahaja .. hudud PAS .. hudud PAS .. hudud PAS itu jee laa modal dia , sampai Pakatan sendiri menolak hudud PAS pun buat tak nampak lagi hahahaha

        Reply
        • April 4, 2013 at 9:52 pm
          Permalink

          Bro..itu pun jgn main.. ostad2 taksob PAS xbrani ckp bab HUDUD lg, sbliknya terus menerus mengeji UMNO.. di masjid mereka cucuk makmum spy bnci UMNO tnpa sbb.. PAS sgt jauh dr Agama..

          hnya Allah SWT shj mmpu bls kerja jht mreka.

          Reply
  • April 4, 2013 at 12:55 pm
    Permalink

    31 Disember 2009 Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membuat keputusan bahawa kalimah Allah boleh digunakan di dalam majalah The Herald Weekly keluaran kristian Serawak. Keputusan itu dibacakan oleh Hakim Dato Lau Bee Lan yang beragama kristian dilantik oleh kerajaan UMNO/BN..hah apa macam Umno sayang Islam kah??? Rakyat yang berakidah pasti TOLAK UMNO/BN…PASTI!!!

    Reply
    • April 4, 2013 at 1:10 pm
      Permalink

      Ahmad Nazri

      jadi kat mana nya kebenaran gomen kalimah Allah boleh di guna kan dalam bibel?

      The herald weekly tu gomen punya ka???

      kalau tak setuju dgn Herald Weekly , kenapa di angkat dan di ikuti ambiga lawyer Lina Joy murtad yg terang2 menggesa kerajaan menggugurkan status islam dalam ic orang melayu melalui IFC

      hang undi lah PR tu ahmad nazri kami tak nak eh…

      satu soalan untuk hang, hang da buat survey ka? hang pasti ka rakyat lebih orang melayu islam tolak UMNO/BN

      nabi isa sa cakap seek the truth , you will find it, rakyat dah benci dgn PR ni, jangan sedih kalau hang tau kebenaran nya, terimalah kenyataan walaupun pahit selamat mengundi

      Reply
      • April 4, 2013 at 10:39 pm
        Permalink

        Jual nama Allah, LGBT, murtad.. rakyat yg berAqidah tgk saje ke? Rakyat PASTI TOLAK PAS/PAKATAN RAKYAT..PASTI.. AMIINN YA ROBB!

        Reply
    • April 4, 2013 at 1:12 pm
      Permalink

      hahahaha mahkamah ni bukan hak kerajaan , nak cakap tu kena guna otak sikit , sebab tu rayuan kes ini telah dibuat oleh kerajaan dan Herald weekly juga dilarang , perbicaraan rayuan oleh kerajaan masih diteruskan ..

      cakap berdegar-degar tapi kau tahu tak siapa dibelakang The Herald Weekly tu , semuanya anjing-anjig DAPigs !!! sebab tu Lim Guan eng sentiasa mempermainkan isu kalimah Allah ni !

      Reply
      • April 4, 2013 at 8:40 pm
        Permalink

        hehehehe…En Ahmad hang baru keluar dari gua ke ??

        Reply
        • April 4, 2013 at 10:00 pm
          Permalink

          Kes ini kes ini belum finalize dan masih dlm rayuan. Yg bacakan kes ini ialah Hakim bukan Islam.. dn org kafir mmg sntiasa cr jln utk sesatkn dn hina Islam.. itu lah musuh yg nyata..

          berbelit2 main isu PR juga yg bersekongkol dgn puak2 mcm ini.. Ambiga, LGE..

          Juga kes PAS PR jual dan setuju syirik kan nama Allah SWT terang2 ialah Melayu Islam- parti mengaku Isle tp punya laknat BERTOLONGAN sesam KAFIR HARBI utk jual Islam.. punyalah bangang, itupun tk sedar diri!

          Reply
  • April 4, 2013 at 1:00 pm
    Permalink

    mana link invoice nya mooh???

    mana kami semua nak tengok, kalau betul ada dan gomen bayaq pada yahudi, kami ramai2 pakat undi PR

    sampai laa takdak, sampai laa jugak tak nampak2 sapina mahkamah perancis pada najib

    kami bosan lah kena tipu mooh…

    pasai tu la ni kami pakat2 ramai nak bagi undi pada BN/UMNO

    lagi satu terbukti walaupun BN tak berapa nak elok mcm geng hang cakap, tapi BN/UMNO dak penah juai kalimah Allah

    kami nampak

    BN/UMNO pertahan kan habis habisan. teguh sungguh akidah UMNO ni, jadi kami mestilah memilih UMNO ni dalam bersama sama mempertahan kan akidah umat islam msia

    aku suruh hang buat survey hang tak nak mooh, InsyaAllah hang akan jumpa kebenaran pengundi melayu/islam benar2 meluat dgn PAS/PKR/DAP nih

    Reply
    • April 4, 2013 at 1:06 pm
      Permalink

      LembuMoo ni puak PR.. mereka ni mana takut dosa pahala.. janji matlamat halalkan cara.. mereka boleh rekabentuk segala fitnah termasuklah link2 palsu…

      kalau boleh MooLembu kasi 100 link pun aku takkan undi Pakatan Haram.. undi aku untuk BN Insya Allah!… GO TO HELL lah Pakatan Rakyat@Rosak!

      Reply
      • April 4, 2013 at 1:21 pm
        Permalink

        PDL

        biarlah rakyat menilai, mmg depa tak kan dapat bagi link tu

        kalau link palsu, dgn budak2 tak sekolah buleh la tipu, dgn expert IT yg mmg keja cari data soheh kat web

        mmg kena bongkar lah habis habisan

        teringat masa dulu2 baca info dari puak PR ni, begitu menakjubkan pembongkaran depa, tapi bila di selidiki dalam2 , semua cerita tipu dgn fitnah

        Alhamdulillah bukan saya sorang jer jumpa, kadang2 kalau lepak kat coffe house ka, boleh kata rata2 bercerita tentang cerita tipu puak PR ni, jadi bahan jenaka

        cuma UMNO/BN tak berapa nak survey dan ambik tau hal yg saya tuliskan pasai cerita kelakar penipuan geng PR ni oleh warga kerja yg selalu dok meeting kat cofee house ni, tido ka budak2 worrior UMNO/BN ni???

        pasai tu saya suruh moooh seek the truth, saya berforum untuk mencerita kan hal yg sebenar, jgn duduk dalam lingkungan depa jer, senang2 pemimpin PR ni tipu depa

        Reply
        • April 4, 2013 at 10:05 pm
          Permalink

          yg herannya ber ekor2 ostad PAS pejam mata jika PR tipu, bohong, buat mcm2 dosa.. mreka hnya cari dosa UMNO.. jnji Anwar utk lps kluar pnjara utk bongkar berkotak2 penyelwengan UMNO smpai skrg mana dia? FITNAH

          baru shj terjumpa sekor ostad laknat PAS tadi.. berapi2 maki org UMNO tnpa sbb.. xsdr ke PR tu kepala jahat.. taksub syaitan!

          Reply
    • April 4, 2013 at 1:15 pm
      Permalink

      sama macam bujuk .. dia lariii laaa , sebab dah tahu menipu dan memfitnah !! bukti apapun takde !

      Reply
  • April 4, 2013 at 1:32 pm
    Permalink

    On March 30, 2010, Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim alleged in the Malaysian parliament (the Dewan Rakyat) that the 1Malaysia concept was mirrored after “One Israel” concept and designed by Mindteams Sdn Bhd, a branch in Malaysia of APCO Worldwide.

    He alleged that APCO also created the One Israel concept in 1999 for then Israeli’s Prime Minister Ehud Barak.[9]APCO stated that Anwar’s allegation was untrue. Malaysian lawmakers have tabled a motion to censure Anwar for misleading the Parliament over his 1Malaysia-One Israel allegations which was passed by the Parliament on April 22, 2010.[10]

    APCO’s clients
    Altimo
    Bristol-Myers Squibb
    British Phonographic Industry
    China Ocean Shipping Company (COSCO)
    Dow Corning Corporation
    Dulles Corridor Metrorail Project
    European Express Association
    Ford’s Theatre Society
    Futures Group Europe
    IKEA
    Immunex Corporation
    International Federation of Pharmaceutical Manufacturers & Associations
    Johnson Controls
    Malaysian Government[14][15]
    Medicines for Malaria Venture
    Mercedes-Benz
    Merck Sharp & Dohme
    Microsoft
    Norilsk Nickel
    Partnership for Prescription Assistance
    Philip Morris
    Procter & Gamble
    Quality Brands Protection Committee (QBPC)
    The Association of Southeast Asian Nations (ASEAN)
    The Government of Madagascar
    The Vaccine (GAVI) Fund
    U.S. Travel Association (USTA)
    World Wrestling Entertainment, Inc.
    WorldCom, Inc.

    cepat la mooh mana nya bukti cakap APCO israel dgn yahudi punya?????

    tercirit dah budak si mooh ni, hehehe

    Reply
  • April 4, 2013 at 2:04 pm
    Permalink

    sebelum ni bukan melompat mcm beruk suruh bubar, hari2 suruh bubar, mai tang dia…lambat pulak

    Reply
  • April 4, 2013 at 2:50 pm
    Permalink

    Kalau setakat cai PAS senang je nak ketuk kepala sebab mereka cuma dok dengar fitnah daripada malaysia kini, hramkah dan ceramah daripada badut2 PAS jee..takde lagi benda nak copy paste moon lembu oii..

    Reply
  • April 4, 2013 at 3:42 pm
    Permalink

    haaaaaaaaa..bodonya korang…

    Reply
    • April 4, 2013 at 7:03 pm
      Permalink

      ni lagi sekor pencacai merangkap adik bujuk ..

      Reply
  • April 4, 2013 at 6:03 pm
    Permalink

    Lihat pada gambar nik aziz tidur,dah lama PAS kelantan tumbang sepatutnya,namun begitu dah puluhan tahun BN berusaha untuk rampasnya,namun bulan juga di minati oleh rakyat kelantan,PRU 13 mungkinkah BN berjaya mengoyak ego PAS .
    Tadi sempat berbual dengan beberapa anak kelantan,katanya:Ambo kena balik ngudi ,kalau tak balik nanti PAS kalah.

    Reply
  • April 4, 2013 at 10:28 pm
    Permalink

    Apa ada hal? Paling busuk pun terbubar sndiri. Xde pasal kecut ke ape. Saje je kasik bakar…

    Reply
    • April 5, 2013 at 2:14 am
      Permalink

      weeiiii masalah anjing-anjing Pakatan menyalak kata BN pengecut , sampai Selangor DApigs nak bubar awal dan pencacai Pakatan ni kata Pakatan hebat dan berani , sampai menipu berkali-kali konon nak tunjuk berani laa ..

      sekali parlimen bubar , sampai hari ni tak bubar DUN lagiii .. kakaka itulah nak cakap kena tahu isu beb , sekali DS Najib yang berani dan bersikap pahlawan .. harharharhar

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *