Parlimen Bubar: Tetapkan Pendirian, Teguhkan Iman, Undilah BN

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebentar tadi, setelah diperkenankan oleh DYMM Yang Dipertuan Agung, membubarkan parlimen Malaysia penggal ke 12 supaya satu pilihanraya umum dapat diadakan.

Hujan rahmat yang turun membasahi bumi Putrajaya serentak dengan pengumuman pembubaran sebentar tadi seolah-olah memberi petanda bahawa BN akan menang lagi dalam PRU akan datang.

Apa sekalipun, rahmat atau tidak, yang penting gendang sudah dipalu (bak kata seorang rakan melalui khidmat pesanan ringkas) dan sama-samalah kita para pejuang UMNO/BN turun berjuang untuk memastikan kemenangan parti dalam pilihanraya kali ini.

Pedulilah sama ada menjadi calon atau tidak, yang penting ialah kejayaan parti.  Parti berjaya, kita berjaya, parti berkecamuk, dengan kita sekalipun berkecamuk juga.

Sesungguhnya tidak ada pilihan lain melainkan BN sebab hanya BN sahaja menjanjikan kestabilan, berbanding pembangkang yang hanya tau menawarkan bulan dan bintang.  Tawar sahaja, bukan janji nak buat pun.

Lagipun kerajaan BN telah membuktikan keunggulan dalam banyak aspek, termasuk aspek-aspek yang jarang berlaku dalam negara ini seperti pencerobohan yang hampir mencetuskan peperangan dengan pengganas Kiram dari Filipina yang berlaku baru-baru ini.

Dengan pengalaman dan kematangan yang ada, negara kita berjaya mengharungi cabaran yang di dalangi pihak pembangkang negara ini untuk mencetuskan huru hara, dengan jayanya, menggunakan aset-aset ketenteraan yang pembeliannya dipertikaikan pembangkang sebelum ini.

Semua ini telah menguji keyakinan rakyat terhadap kerajaan BN, sementara tidak ada bukti yang menunjukkan pembangkang mampu menyaingi kita dalam hal ini walaupun sewaktu Anwar berada di dalam kerajaan dulu.

Undilah BN.

142 thoughts on “Parlimen Bubar: Tetapkan Pendirian, Teguhkan Iman, Undilah BN

  • April 3, 2013 at 12:36 pm
    Permalink

    Muhyidin dah boleh berangan dan tempah kot baru sebagai Presiden UMNO yg. baru lepas PRU13. Tapi kot PM kena tunggu dulu… sebab BN dah tak GAGAH lagi.

    Reply
    • April 3, 2013 at 12:39 pm
      Permalink

      orang munafik macam kau tak payah laa nak cakap banyak baik diam jee bujuk .. baik kau jaga pemimpin kau yang suka meliwat , berzina , makan rasuah dan suka tala bini rakan sendiri

      Reply
    • April 3, 2013 at 1:35 pm
      Permalink

      Ingat pesan para Ilmuwan Agama, Ulama2 & Pengasas2 sekolah Pondok di Kelantan – UNDI PAS = HARAM..

      Reply
      • April 3, 2013 at 3:35 pm
        Permalink

        Bujuk…sejak semenjak ni hang dok meroyan bila parlimen nak bubar, pagi petang siang malam, itu jer lah modal hang,bila dah dibubarkan…itu jer hang dapat cakap ?? pergi ke Muhyidin la pulak….

        Reply
        • April 3, 2013 at 5:51 pm
          Permalink

          Bujuk xbrani ckp pasal Pork Nick yg Morsidol kuku besi lagi 50 tahun..

          xde modal lain ke Bujukngok selain nk laga2kan UMNO? Insya Allah tk makan.. lainlah kalau Ostad Jijan dgn Pahrolembu.. YB Nasir kubang rotan pun kongsi jugak dgn Amirudiin.. pakat2 TAMAK..

          Melingkuplah PAS PRU13 ni di SEMUA NEGERI..AMINN!

          Reply
    • April 3, 2013 at 3:34 pm
      Permalink

      Hang tu silap la bujuk oiii…..BN la ni dah gagah perkasa sementara PR semakin goyang lagu mana lirik lagu: Tanya Sama Pokok Apa Sebab Goyang…Nanti Jawab Anuaq PR Dah Rapuh Tunggu Masa Nak Tumbang…..

      Aku gerenti BN pasti menang besaq melebehi mandat 2/3…betoi tak bujuk….??

      Reply
    • April 4, 2013 at 12:09 am
      Permalink

      Air muka Najib nampak gundah gulana hingga tersasul sebut Parlimen bubar 3 April 2012. Sedang d sebelah Muhyidin senyum lebar dan penuh yakin bakal d tabal Presiden UMNO seterusnya.
      Ada silingan maklumat..
      D taiping sebatang tiang lampu tumbang kerana berat sangat bendera umno d pasang kelilingnya.

      Reply
      • April 4, 2013 at 4:51 am
        Permalink

        Kat kelantan longkang sumbat dgn bendera pas hang takmau cerita ka??

        Reply
        • April 4, 2013 at 9:02 am
          Permalink

          yg. ke longkang tu bendera PERKASA sebab takda kerusi nak bertanding. Jadi tak boleh gantung bendera mereka sumbat dalam longkang. hehehehheee..

          Reply
          • April 4, 2013 at 1:08 pm
            Permalink

            Perkasa tu pertubuhan berdaftar dia nak bertanding kaa itu dia punya pasal .. yang Pakatan Haramjadah ialah satu pertubuhan haram dan memang tak boleh kibar bendera buat kasi tutup lubang jamban jee

          • April 6, 2013 at 12:27 am
            Permalink

            mana ada bendera PR?
            Hang meroyan ka?

    • April 4, 2013 at 8:35 am
      Permalink

      Najib masih diperlukan rakyat sebagai pemimpin UMNO

      Reply
      • April 4, 2013 at 9:04 am
        Permalink

        jawatan Presiden UMNO pun belum tentu selamat.. ada hati cerita rakyat perlukan najib.

        Reply
        • April 4, 2013 at 1:10 pm
          Permalink

          mana kau tahu tak selamat , nik ajis yang dah nyanyuk tu bagitau kaa

          Reply
        • April 4, 2013 at 4:59 pm
          Permalink

          ok..bujuk kita tengok sapa punya jawatan tak selamat

          Reply
    • April 6, 2013 at 12:29 am
      Permalink

      Bangga Muhyidin & juak2 dia baca komen aku ni…

      Reply
  • April 3, 2013 at 12:41 pm
    Permalink

    Insyallah, BN akan dapat satu undi dari saya untuk parlimen Kapar dan DUN Meru. Cukuplah 2 PRU mengundi sebelum ni menyokong pembangkan. Saya akan kembali kepada BN/UMNO walau bukan sebagai ahli sepertimana 3 PRU sebelum tu.
    Serik sungguh mengekor manusia bernama Anwar Ibrahim. Puak dan cai pembangkang akan kata “Lu sapa”. Tak mengapa, tetapi yang pasti saya akan bawak sekurang2nya 100 ke 150 undi daripada kumpulan saya termasuk beberapa kumpulan usrah rakan2 bersama.
    Cikgu Sidek dan Cikgu Non nak jumpa Tun Mahathir, rakan2 reformasi98 ada tak yang join?

    Reply
    • April 3, 2013 at 12:44 pm
      Permalink

      Aku ingat lagi waktu EZAM masuk UMNO.. dia cakap sebab TunM dah keluar UMNO. Teringin nak dengar apa ulasan Ezam berhubung tunM sekarang. Dia belum minta maaf pada tunM lagi aku rasa…

      Reply
      • April 3, 2013 at 12:50 pm
        Permalink

        Walau apa pun BN adalah calun terbaik rayaat Malaysia untuk memerintah negara ini…..dan aku akan tentukan BN menang

        Reply
        • April 3, 2013 at 1:02 pm
          Permalink

          HEBAT hang… boleh TENTUKAN BN menang. Camtu aku akan USAHAKAN BN berputih mata.

          Reply
          • April 3, 2013 at 1:35 pm
            Permalink

            bahasa Melayu pun kau taktahu kaa bujuk , memalukan patutlah mudah dibodohkan dengan Izzah

          • April 3, 2013 at 1:37 pm
            Permalink

            Setakat ni yg putih mata tu hang! Mata ada selaput ‘cataract’. Sebab tu hang macam orang buta…

          • April 3, 2013 at 1:50 pm
            Permalink

            Jangan risau bujuk doa BN K O dan di panjatkan,Masalahnya sebelum BN K O pakatan rakyat dah ada pemimpinnya yang lari.agaknya itu tanda BN ok .

          • April 3, 2013 at 4:16 pm
            Permalink

            hang nak usaha mcm mana? Habaq mai

          • April 4, 2013 at 8:37 am
            Permalink

            mcm biasa la…dia bercakap bohong lah

          • April 4, 2013 at 3:37 pm
            Permalink

            Yg pastinya rakyat akan tolak PR

      • April 3, 2013 at 12:54 pm
        Permalink

        bujuk

        bila pulak matsabu nak mintak maaf dgn rakyat msia bilamana dia habaq komunis pejuang kemerdekaan tanah air??????

        bila pulak ambiga nak mintak maaf pada rakyat msia bila di gesa kerajaan gugurkan perkataan islam dalam IC orang islam yg belum cukup umur????

        bila pulak khalid samad dgn pucuk pimpinan PAS nak mintak maaf dgn orang islam msia berhubung isu kalimah Allah orang kristian di benarkan pakai merujuk gesaan IFC yg di ketuai oleh ambiga lawyer lina joy murtad????

        mana nya sapina mahkamah perancis pada najib razak bujuk, dah bubar parlimen pun dak nampak2 lagi

        rakyat msia nak tengok

        selagi hang tak dapat jawab issue di atas

        kami rakyat msia akan beramai2 memberi undi kami pada UMNO/BN

        terimalah kenyataan walaupun pahit, rakyat msia benci dgn PR yg huru hara nih

        Reply
        • April 4, 2013 at 8:38 am
          Permalink

          bujuk jer yang maafkan puak2 tu ….bujuk pengkhianat bangsa melayu !

          Reply
  • April 3, 2013 at 12:42 pm
    Permalink

    Alhamdullilah shukur …
    Ini lah masa yg ditunggu tunggu untuk Rakyat Malaysia keseluruhannya melaksanakan tanggung jawab sebagai pengundi dalam menentukan kerajaan. Ini juga masanya kita lenyapkan terus pembohongan2 tuduhan2 dan fitnah yg sering dilemparkan oleh Pktn Haram Pmbkg. Rakyat kena bukitkan yg selama ini Pktn Haram Pmbkg hanya gebang dan perasan kuat kononnya menjadi pilihan Rakyat Malaysia.Saranan mantan Tun agar Lim Kiat siang,Anwar Ibrahim dan Nik Aziz dikuburkan wajib di sahut oleh seluruh Rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan bangsa.Rakyat kena fikir, sanggupkan lagi kita melayan kerenah pembangkang yg sentiasa mempolitikkan apa saja isu dlm masa 24jam..?Sanggupkah rakyat Malaysia melihat perangai jelek dan bongkak walaupun Pmbkg menang sedikit ? Oleh itu jawapannya bukan sukar dan mudah,hanya kita perlu kuburkan malaun tiga ekor ini seperti apa yg disarankan. Rakyat Malayia mesti kena percaya inilah dalang2 yg akan merencatkan kejayaan,perpaduan dan kehormonian Malaysia.
    Hidup BN.

    Reply
    • April 3, 2013 at 12:47 pm
      Permalink

      kenyataannya…. tunM telah lama mati dari Politik Tanah Air. Yg. ada sekarang aku rasa HANTU dia…
      Mampukah HANTU melawan Manusia? siapa yg. menang? tunggu keputusan PRU13.

      Reply
      • April 3, 2013 at 12:54 pm
        Permalink

        Hantu pun hantulah janji BN menang dari mengundi PR lebih baik undi BN yang berpengalaman ……negara sedang rancak membangun jangan rosakan laluan tersebut dengan memileh PR.

        Reply
        • April 4, 2013 at 5:25 am
          Permalink

          Saudara Tubir, aku nak mintak maaf kat hang. Aku ingat hang satu kapal dgn bujuk(cai Pr). Rupa2nya hang comrade kami jugak.

          Utk pengetahuan saudara tubir,kebanyakan forumer di mykmu terlalu sayangkan tunM. Kami tak sanggup melihat negarawan negara ini dicemuh atau dihina. Sbb tu dulu aku cop hang one of them(Pr).

          Maafkan aku ya saudara tubir. Salam perkenalan dari Feed n kill.

          Reply
        • April 4, 2013 at 8:43 am
          Permalink

          dua hari lepas hang suruh Tun M lawan Kit sial di GPatah ….menantang punya bujuk ….lu pengkhianat bangsa melayu

          Reply
          • April 4, 2013 at 9:08 am
            Permalink

            Suruh tunM lawan LKS pun pengkianat?
            Korang patut bangga sebab bagi peluang pemimpin AGUNG korang BUNUH kerjaya politik LKS d JOHOR(bumi pusaka UMNO).

          • April 4, 2013 at 1:15 pm
            Permalink

            bukan sahaja pengkhianat tapi menunjukkan sikap kau yang suka putar belit dan menipu .. dalam komen lain kau cakap lain dalam komen lain juga kau cakap lain , serupa manusia munafik !!!

            anak Lim Kit Sial yang dia sibuk cabar orang pun larii ketakutan bila MCA sahut cabaran dia hahahaha .. tu yang aku cakap munafik tak habis-habis !

      • April 3, 2013 at 12:59 pm
        Permalink

        hang jangan tak lawat forum ni lepaih PRU13 nanti udah ler bujuk

        walaupun mmg di jangka PR kalah dan berkubur pada PRU13 ni(insyaallah), hang lawat lah laman web ni, boleh jugak kami buat bahan ketawa dgr cerita tipu dan fitnah hang

        Reply
        • April 3, 2013 at 1:05 pm
          Permalink

          kalau PR menang rasanya tak perlu lagi aku lawat mykmu lepas PRU13. Sebad matlamat dah tercapai… tapi kalau kalah aku masuk lagi sebab perjuangan belum selesai.

          Reply
          • April 3, 2013 at 1:16 pm
            Permalink

            menang atau tak tu takdir , jangan jadi macam orang munafik dan fasik bila kalah macam-macam fitnah yang keluar

          • April 3, 2013 at 1:26 pm
            Permalink

            jadi pasai tu lah hang sokong ambiga, walaupun ambiga terang2 anti islam

            sbb nak capai matlamat hang lah yer bujuk

            insyaAllah tak tercapai jugak matlamat hang, sbb pengundi semua tau PR nak kuasa jer dan ganyang islam

          • April 3, 2013 at 2:19 pm
            Permalink

            aku tak pernah sokong Ambiga, tapi aku sokong BERSIH.

          • April 3, 2013 at 3:42 pm
            Permalink

            Hang tak sokong ambiga, tapi hang sokong bersih ?? siaaan nya aku kat hang…

            Bujuk hang jangan lupa undi BN kalau hang sayangkan agama dan bangsa, tinggalkan lah ajaran songsang tu, udah-udah le bujuk.

          • April 3, 2013 at 5:03 pm
            Permalink

            bujuk tak pernah sokong ambiga TAPI ramai pencacai PAS dan pemimpin menangkat ambiga sebagai pejuang !!!

            Bujuk tak pernah sokong ambiga TAPI sokong Bersih … Bersih yang dicipta oleh manusia munafik dan fasik seperti ambiga ..

            eloklaa tu bujuk , kau buktikan kau sama sahaja dengan ambiga

          • April 4, 2013 at 12:13 am
            Permalink

            hahaha…
            sokong BERSIH pun salah… sedang Nabi ajar kebersihan sebahagian dari Iman.

          • April 4, 2013 at 1:01 am
            Permalink

            Nabi Muhammad memang demand kita amalkan kebersihan.baginda juga larang kita cemarkan nama Islam. Baginda tak bg kita merusuh dan merosakkan harta benda kerajaan Islam.

            Tp nabi hang yg mana Satu? Maklumlah, tuhan nik Aziz samseng, tuhan aku tak mcm tu.. tuhan aku ialah Allah SWT yg maha pengasih lg maha penyayang.. Allah adalah tuhan yg satu dan Islam agama yg benar sbb tu aku bg puak pr guna nama Allah dlm church! Lg 1, nabi muhammad saw tak politikan nama Islam apatah lg melacurkan Allah!
            Sbb tu aku tanya

          • April 4, 2013 at 8:46 am
            Permalink

            so..bajuk hang anuti islam yg mana …dah banyak islam yg songsang sekarang ?

          • April 4, 2013 at 11:21 am
            Permalink

            Yelah tu Bujuk…sampai sekarang hang tak pernah deny bila orang kata hang Syiah…hang Syiah ke Bujuk??

          • April 4, 2013 at 1:16 pm
            Permalink

            hahaha tulaa sikap kau nak berbelit-belit bujuk .. dasar manusia haprak !!! sampai dah ketakutan dan bersikap baculll , ingat berani sangat !

        • April 3, 2013 at 1:24 pm
          Permalink

          Kalau PR kalah…sah Bujuk tetap melawat…tapi guna nick lain…tapi kalau PR menang…rasanya dia tak lawat dah kot…dah lupa dah kawan2 rasanya..hehehe

          Reply
          • April 3, 2013 at 1:33 pm
            Permalink

            aku tak percaya saudara HAR , kalau PR kalah kita akan lihat bujuk akan meneruskan fitnah dia terhadap SPR dan lain lain .. sikap munafik akan tetap dengan munafik !

          • April 3, 2013 at 2:22 pm
            Permalink

            InsyaAllah aku tak tukar nama… tapi jika d takdirkan PR menang kena la masuk blog PR pulak untuk betulkan mana yg. k’jaan PR buat tak kena. mykmu aku tak lupa… tapi sekali-sekala la aku masuk. hehehe…

          • April 3, 2013 at 3:45 pm
            Permalink

            kalau PR menang ?? hmmmm…mykmu ni pun akan diharamkan, siapa yang masuk dan mengkritik kerajaan pakatan akan di saman sampai bankrap !

            hehe…

          • April 3, 2013 at 5:07 pm
            Permalink

            kerajaan Selangor Pakatan menang , apa yang kau betulkan bujuk?? Pakatan Selangor punya janji-janji tipu pun kau sokong , Pakatan Selangor bagi janji palsu pun kau sokong , Pakatan Selangor menipu dan munafik pun kau sokong .. apa yang ada manusia munafik dan fasik macam kau bujuk?? hanya penipuan dan fitnah sahaja yang keluar daripada mulut hina kau

          • April 4, 2013 at 12:14 am
            Permalink

            Tak kesah la…. yg. penting sekarang masa untuk BENAM kan UMNO/BN. Yg. lain2 aku jawap kemudian.. hehehe.

          • April 4, 2013 at 5:02 am
            Permalink

            Papagomo nak kluarkan video episode ‘Anwar BENAM anu dlm rektum mahasiswa’ hang ada kisah tak bujuk?.. ooppss lupa pulak yg bung nuar hang tu maksum… Bab BENAM-MEMBENAM anu dlm dubur apalah sgt.. kerjasama dgn pas pasti masuk syurga punyalah!

          • April 4, 2013 at 9:10 am
            Permalink

            itu jawapan standard macai bila mati hujah… woooha.

          • April 4, 2013 at 1:19 pm
            Permalink

            bolejh jawab kemudian pulak , ayat standard bujuk kalau dah tak tahu nak menipu .. oklaa tu daripada mempermainkan kisah zaman Khalifah dan cuba samakan dengan PAS yang munafik dan fasik tu ..

            ini sama macam kes janji manifesto Pakatan laa … manifesto bukanlah satu janji

          • April 4, 2013 at 4:26 pm
            Permalink

            “Wooha”….?? Mati hujah boleh tahan lagi.. tapi MATI AKAL mcm hang dan cai2 pr langsung tak guna seduit pun…hehe..

      • April 3, 2013 at 1:02 pm
        Permalink

        Tun Mahathir kata apakah kita sanggup memilih pemimpin yg pembohong?Nik Aziz. Ini lah dia pemimpin yg memalukan umat Islam,berjubah berserban berjanggut tapi bila bercakap menipu ? Oleh itu Rakyat Malaysia jgn pilih pemimpin yg serupa ini, kalau jenis ini pemimpin yg dipilih alamat bala bencana lah akan menimpa … Hidup BN

        Reply
        • April 3, 2013 at 1:25 pm
          Permalink

          Nik ajis pernah berkata jika Tun M meletak jawatan dia juga akan melakukan perkara yang sama .. rupa-rupanya Nik ajis adalah contoh manusia hina yang munafikk !!! inilah manusia munafik yang disukai oleh bujuk !!

          Reply
        • April 3, 2013 at 3:52 pm
          Permalink

          Masaaloh nya anak perantaun Kelate tetap mengundi PAS depa tu tak perduli kesengsaraan warga Kelate kekurangan ayaq bersih,taraf ekonomi semakin menghimpit ramai terpaksa melacoq dighi demi survival.Masaalah sosial semakin kronik – AIDS,dadah,perjudian,pelacuran remaja dll.

          Tindakan anak perantauan Kelate memang zalim & tidak berperi kemanusiaan. Mereka hidup mewah di luaq Kelate punya rumah besaq & kereta mewah. Pi saja kat Kelate kita akan ternampak rumah banglo dua tingkat di tengah tengah sawah & di tempat lain. Ni semua keghana taraf ekonomi anak perantauan yang semakin mantap yang mencari rezeki di luaq Kelate. Depa bina banglo di Kelate untuk di huni bila bersara kelak. Tapi nasib anak watan di Kelate tetap tak berubah sentiasa di himpit kemiskinan. Sepatut nya anak perantaun Kelate mesti la tunjuk komitmen yang tinggi untuk kesejahteraan anak watan yang hidup melarat di Kelate di bawah pemerintahan jumud PAS….!!!

          Reply
      • April 3, 2013 at 1:20 pm
        Permalink

        dalam kenyataan lain kau melalak macam anjing apabila Tun M bersuara dan memberi idea kepada BN dan rakyat ,

        lepas tu kau jadi barua Lim Kit Sial ajak Tun M bertanding , anak lim kit sial yang cabar BN pun larii ketakutan apabila MCA menyahut cabaran dia

        hahahaha sekarang siapa yang hantu dan munafik bujuk .. kau ni tak perlu cakap bebelit-belit laa

        Reply
      • April 3, 2013 at 1:39 pm
        Permalink

        Bujuk bahlol…siapa yg sanggup berkawan dgn Syaitan yang di rejam untuk ke putrajaya..kalau bkn si tua kutuk iblis laknatullah pendeta kesayangan hang tu..

        “Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, SYAITAN pun boleh saya terima.” – Nik Aziz Nik Mat,24 Januari 1999.

        Reply
        • April 3, 2013 at 2:26 pm
          Permalink

          kenyataannya SYAITAN itu musuh no.1 Islam. Macamana dia nak tolong Islam.. So… Syaitan adalah musuh no.1 PAS.

          Reply
          • April 3, 2013 at 3:09 pm
            Permalink

            Hmmm…Oooo Pas baik le… aku bagi +ve. Syaitan jahat… aku bagi -ve. Pas tolak Syaitan?
            +Pas – (-Syaitan) = Pas + Syaitan.
            Dengan ini, Pas mengamalkan konsep ‘the enemy of my enemy… is my friend’. Kerana kedua-duanya musuh UMNO.

          • April 3, 2013 at 3:48 pm
            Permalink

            Syaitan adalah musuh no 1 PAS ?? hang bersandiwara ke bujuk ??

            kan syaitan adalah sahabat baik mursamdol PAS.

            Sebenarnya bujuk…musuh no 1 PAS adalah PAS sendiri !!

          • April 3, 2013 at 5:08 pm
            Permalink

            Hanya nik ajis yang akan meminta pertolongan syaitan

          • April 3, 2013 at 5:39 pm
            Permalink

            EVLee, hang punya equation memang mantap tapi apakan daya puak2 PR ni mana reti matematik lebih dari 0.0001%. Tak tercapai dek akal diorang. Tu sebab pemilihan DAP yang baru 1800 pengundi pun boleh huru hara.

          • April 3, 2013 at 6:04 pm
            Permalink

            LIKE IT..
            Bujuk mana paham.. dia belajar fitnah je pandai kt ceramah PAS

          • April 4, 2013 at 12:24 am
            Permalink

            raplah… hang baca elok2 kenyataan TGNA. TGNA kata sanggup berkawan dengan SYAITAN jika NAK TOLONG ISLAM. Maknanya BERSYARAT dan SYARAT tersebut adalah perkara MUSTAHIL SYAITAN boleh buat.
            Aku bagi PERUMPAMAAN..
            Seorang ibu kata pada anak dia sanggup bermenantukan seorang janda kalau ada anak lelaki, sedangkan ibu tersebut umur 60 tahun dan belum kawin. Jadi ini perkara yg. paling mustahil boleh berlaku… camtu. Kalau tak faham lagi… memang jahil.

          • April 4, 2013 at 1:31 am
            Permalink

            Ada ke nik Aziz cakap perkataan ‘SYARAT’ masa tu bujuk?

            Tinggi sungguh imaginasi hang bujuk..hehe.. asyik imagine mak janda ja nooo.. mak lampir hang ada imagine tak?

          • April 4, 2013 at 1:58 am
            Permalink

            biasalaa manusia jahil dan penipu macam bujuk , sampai nik ajis sendiri tak pernah sebut pasal syarat dia boleh pulak menipu dan buat fitnah dan boleh kata nik ajis bagi kat syaitan bersyarat !!! hahahahaha woii bujuk munafik !!!

            Lepas tu nak cerita perumpamaan ?? perumpaaan bodoh mana laa dia guna , sedangkan Tun M guna perumpamaan taraf Oxford pun dia tak habis-habis buat fitnah ! hahahaha

          • April 4, 2013 at 2:15 am
            Permalink

            perkataan SYARAT takda, dia tulis JIKA. Kalau hang dulu tak ambik pelajaran bahasa melayu masa sekolah dulu..
            JIKA itu bermaksud kebenaran bersyarat. Contohnya Tak sah solat JIKA tidak berwudhuk. Maknanya solat hanya sah bila ada wudhuk. Kalau tak faham jugak p masuk sekolah semula.

          • April 4, 2013 at 4:17 am
            Permalink

            Kesian bujuk.. bermati-matian dok defend rakan kepada syaitan nirrajim…hehe

          • April 4, 2013 at 9:21 am
            Permalink

            Syaitan mana yang nak tolong Islam tu Bujuk weiii… Ada ke syaitan yang berjaya ditarbiah oleh Nik Aziz untuk mendekati Islam. Kalau Nik Aziz kata tahi kambing boleh buat licin muka, mau Bujuk suruh orang rumah dia pakai mekap tahi kambing.

          • April 4, 2013 at 11:24 am
            Permalink

            Macam tu ka ajaran Tok guru hang Bujuk…setahu aku yg jahil ni…tak boleh langsung berkawan dengan syaitan…tak kiralaa…bersyarat ker…tak bersyarat ker…it is a definite no…PERIOD

          • April 4, 2013 at 1:21 pm
            Permalink

            mula-mula bujuk kata ada syarat .. lepas tu dia berbelit lagi dan menipu ada pulak jika .. kalau dah sampai mintak pertolongan dengan syaitan tu .. macam nilaa perangai orang PAS .. berbelit dan menipu jee !

          • April 4, 2013 at 4:31 pm
            Permalink

            Bujuk, aku dah tgk lg video tok hang yg nak kawan dgn setan… Lansung dia takdak sebut ‘jika’ or ‘kalau’ apatah lg ‘syarat’… Masak hang bujuk, masak!!

          • April 4, 2013 at 6:42 pm
            Permalink

            biasalah saudara , bujuk yang hina ni kan kaki penipu dan kaki fitnah .. manusia munafik dan fasik yang nyata !!!

            nahhh sekarang kita tgk camana dia nak menipu lagiii !!!

          • April 6, 2013 at 12:23 am
            Permalink

            kalau korang dengar dengan hati yg. terbuka dan iklas, korang pasti nampak kebenaran… tapi kalau dengar dengan hati yg. marah dan hasad jadilah korang sahabat syaitan.

      • April 3, 2013 at 1:54 pm
        Permalink

        Jangan risau Haji Hadi balik kampung jadi nelayan selepas PRU-13

        Reply
      • April 3, 2013 at 4:17 pm
        Permalink

        Nij aziz pun dah jadi tengkorak hidup

        Reply
        • April 3, 2013 at 6:02 pm
          Permalink

          tambah sikit lg… biawak hidup.. menyusahkan Agama dan Umat..

          Reply
  • April 3, 2013 at 1:07 pm
    Permalink

    Dari keluarga aku 6 untuk BN, 0 untuk PR

    Reply
  • April 3, 2013 at 1:26 pm
    Permalink

    tak payahla gaduh2..undi je yg anda rasa layak..dan xperlu la kita nak ckp yg xbaik pasal org lain..xpasal je dpt dosa kering..masing2 pn boleh observe & berfikir..kalau rasa xlayak jadi pemimpin jgn undi..

    Reply
  • April 3, 2013 at 1:30 pm
    Permalink

    Janji aku undi BN,org lain tak tahu arr

    Reply
  • April 3, 2013 at 2:10 pm
    Permalink

    bujuk says:

    kalau PR menang rasanya tak perlu lagi aku lawat mykmu lepas PRU13. Sebad matlamat dah tercapai… tapi kalau kalah aku masuk lagi sebab perjuangan belum selesai.

    kah kah kah…berangan laa ko bujuk.. PR tak boleh menang walaupun ko bagi bontot ko kat nuar…apa yang pasti PAS akan dihukum oleh pengikutnya sendiri..tapi anya bukan bujuk..moon..mek esah sabab mereka ni semua dah jadi buta..pekak dan bisu disebabkan terlalu taksub kepada pemimpin…lagipun masa ni la bujuk nak penuhkan kocek dengan ambil upah jadi samseng jalanan..mengoyak poster dan bendera lawan…

    BUJUK AKU TUNGGU KO KAT SINI NAK TENGOK KO ADA TELOQ ATAUPUN TAK SELEPAS PRU13

    Reply
    • April 3, 2013 at 2:28 pm
      Permalink

      hang tunggu dekat lenggong pun OK, sebab aku selalu lalu jalan tu. Boleh jugak pekena rojak ka nasi lemak kat dataran lenggong tu. hihihi…

      Reply
      • April 3, 2013 at 6:01 pm
        Permalink

        alaah Unit Anjing Amal PAS tu samseng upahan kan ada.. apa takut kan bujuk kan..kan… bawa dakwat merah banyak2 pastu tangkap gambar ckp UMNO pukul.. hahhahah..

        Reply
  • April 3, 2013 at 2:40 pm
    Permalink

    kalau sayangkan agama bangsa dan negara, maka undilah BN. Bersatui kita bersatu mengundi BN dan mengekalkan kesejahteraan negara kita.

    Reply
    • April 3, 2013 at 3:13 pm
      Permalink

      5 undi utk BN dr saya dan family.Tiada keraguan lagi dan tidak akan tergoda dengan janji2 bintang, bulan dan matahari dari pihak2 yang bermulut manis.walaubagaimanapun saya harap BN akan meletakkan calon yang benar2 bersih baik dari segi moral dan integriti. kalau yang calon Islam, letak calon yang benar2 Islam ( rajin ke masjid atau surau ).InsyaAllah. BN akan menang.

      Reply
  • April 3, 2013 at 2:54 pm
    Permalink

    bujuk says:

    kenyataannya…. tunM telah lama mati dari Politik Tanah Air. Yg. ada sekarang aku rasa HANTU dia…
    Mampukah HANTU melawan Manusia? siapa yg. menang? tunggu keputusan PRU13.

    Memang Tun M telah lama mati daripada politik tanah air..cuma sekarang ni disebabkan rasa sayangkan kepada Malaysia daripada dirosakkan/dimusnahkan oleh orang saperti ko..para pemimpin ko yang cuma maukan kekuasaan untuk kepentingan diri sendiri serta rasa dengki terhadap kejayaan orang lain sehingga sanggup bergelumang dengan dosa dan berkawan dengan kapir laknat yang secara terang terangan menolak islam..sebab itu lah Tun M berterusan bersuara untuk menyedarkan orang bangang saperti ko bujuk oii..

    Reply
    • April 4, 2013 at 12:27 am
      Permalink

      sayangkan negara atau sayangkan harta negara? nampaknya lepas ni… anak2 dan kroni2 tunM kena cari harta sendiri, projek2 besar negara tak boleh d harapkan lagi.

      Reply
      • April 4, 2013 at 1:54 am
        Permalink

        itulah kau bujuk kalau bercakap , penuh bergelumang dengan fitnah , serupa macam anwarrr .. sekali Tun M tunjuk nama-nama yang dapat tender tu semua , banyak nama anak beranak anwar kakakakakaka

        Teringat aku temuramah Tun M pasal Petronas , Tun M rilekk je jawab masa dia berkuasa anak dia tak boleh libat dalam plitik , jauh sekali dapat tender kerajaan…

        Teringat jugak aku pada anak-anak dan menantu pemimpin Pakatan , semuanya berkuasa semasa bapak mereka jadi ketua hahaha amalan kronisme yang jelas nyata .. hipokrit

        Reply
        • April 4, 2013 at 2:11 am
          Permalink

          Iyeeee ke?
          Yg. aku ingat tunM kecoh nak hapuskan AP kononnya merugikan negara dan dia silap tak hapuskan AP waktu zaman dia jadi PM. Sekali Rafidah Aziz keluarkan senarai AP rupa2 nya anak tunM pemegang AP ferrari… hebat tu. Nak tanya jugak sejak bila Mokhzani jaga litar F1 sepang? berapa bilion duit k’jaan habis bilout MISC semasa zaman kemelesetan ekonomi. Mokhzani bukan jadi exco pemuda zaman tunM ke?
          Belum cerita kerabat tunA dan anak cucu Tun Razak.

          Reply
          • April 4, 2013 at 8:59 am
            Permalink

            tu jer bujuk…cerita la lagi

          • April 4, 2013 at 9:15 am
            Permalink

            cukup dulu takat ni… nanti habis modal pulak.

          • April 4, 2013 at 12:30 pm
            Permalink

            Bujuk…aku akui hang memang hebat…mana tak hebat…segala kesalahan orang ada dalam kocek hang…terutama orang BN…tanya jer sapa2..semua hang tahu…macam hang yg tolong simpan buku amalan kebaikan dan kejahatan depa…(betul tak betul tentang apa yg kamu cerita tu aku tak nak amik pusing…malas nak siasat)…tapi satu jer…kesalahan hang sendiri…hang cek tak…hehehehe

          • April 4, 2013 at 1:42 pm
            Permalink

            tulaa aku cakap Tun M ni berani , sekali Tun M tanya AP Ferrari kalau nak dapat camana kot??? cuba kau bagi tahu aku sikit , kau ingat mintak kat kerajaan jee ke , kena ada kelulusan dari ferrari tu sendiri dan kena buktikan melalui saless .. apa ferrari tu Tun M punya kaa ??? anak nik ajis sendiri pun tak mampu nak buat sales ferrari dan buktikan kepada syarikat besar ferrari !! sebab apa ? sebab dia tak mampu nak buat semua tu hahaha

            Sama macam litar sepang , macam-macam anak Tun M kena kutuk sebab litar sepang tu macam kronisme .. bujuk kemampuan dia jadi CEO pelbagai kompeni antarabngsa (tak terlibat dengan kerajaan) adalah sebabnya .. LAGI SATU AKU TANYA KAU , MOKHZANI ni JADI PENGERUSI SEPANG MASA ZAMAN TUN KA ?? hahahahaha

            malah Tun M siap pernah cabar sesiapa kalau setiap kontrak yang keluarga dia dapat ada kepentingan dalam syarikat atau sebagai ahli lembaga pengarah oleh Tun M !

            Sudahlaa bujuk jangan jadi macam Nik ajis , pencacai dan pemimpin Pakatan melalak pasal kronisme dan memaki hamun kronisme sebagai rasuah .. tapi bila kena kat muka nik ajis , kau tahu apa dia cakap , apa salahnya saya pilih anak menantu saya ? kakakakakakakakakakakakakakkakakakakaka tu yang aku cakap bujuk , MUNAFIK !

          • April 4, 2013 at 5:08 pm
            Permalink

            bujuk tak ada buku kesalahan yang ada buku kebaikkan jer sebab tu dia tak rasa janggal tabur fitnah

  • April 3, 2013 at 4:05 pm
    Permalink

    Bertaubatlah BUJUK. Sesungguhnya pintu taubat masih terbuka luas bagi orang-orang yang buta mata dan hati seperti engkau..

    Reply
  • April 3, 2013 at 4:09 pm
    Permalink

    PRU dah nak dekat…

    aku confirm la akan undi BN.

    bedasarkan logik akal… kemungkinan besar BN akan menang dan mungkin juga dapat balik 2/3 ada. kerajaan BN bukan setakat cakap, tapi buat sesuatu untuk rakyat.. banyak transformasi dari segi sosial dan ekonomi. rakyat pun dah merasa kebaikan dari usaha kerajaan BN untuk membantu menaik tarafkan kehidupan rakyat.

    berbeza dengan PR, mereka hanya pandai bercakap tapi bile bab perlaksanaan, mereka gagal sama sekali. jadi aku x nampak yang rakyat akan pilih kerajaan pembangkang untuk mentadbir negara ni.

    kalau aku jadi bos, aku temuduga 2 orang individu, sorang dia kata dia boleh buat itu ini tapi takde portfolio. manakala lagi sorang dia kata dia boleh buat itu ini beserta portfolio yang boleh aku lihat hasil kerja dia. jadi sudah tentu aku akan pilih yang ade portfolio sebab aku tau hasil kerja dia macam mane.

    dalam realitinya, kerajaan PR hanya pandai bercakap, tapi perlaksanaan tak mampu dilaksana. ade pula yang memberi alasan “dulu janji pakai nama barisan alternatif, sekarang kami dah tukar pakatan rakyat”.

    jadi jgnlah kita ambil risiko memilih PR untuk mentadbir negara ni. contoh sidah pun ade dinegi-negeri yang ditadbir mereka.

    kedua2 pihak tak sempurna… tetapi pilihlah pihak yang mampu menjamin kebaikan untuk rakyat.

    Reply
    • April 4, 2013 at 9:20 am
      Permalink

      takkan dengan deretan salah laku dan ketirisan kita masih nak pilih orang yg. kita kenal jugak tampa memberi peluang orang baru yg. bersemangat dan tiada rekod buruk.
      Contohnya… Isa Samad yg. telah d buktikan dan d jatuhkan hukuman bersalah kerana RASUAH oleh badan disiplin UMNO masih d calonkan jadi YB dan d beri tugas jaga felda.

      Reply
      • April 4, 2013 at 9:23 am
        Permalink

        Salah laku? Setahu aku orang PR je yang banyak salah laku esp salahlaku seks. Nak aku list kan ke?

        Reply
      • April 4, 2013 at 1:44 pm
        Permalink

        BAK KATA PEMIMPIN PKR – apa salah saya melancap ??? melancap bukan melanggar undang-undang pun , ramai pemimpin Pakatan ada skandal liwat , pelacur , bogel , maksiat .. sampai semuanya dirakam dalam video !!! apa salah saya melancap !!! hahahahahaha

        Reply
        • April 4, 2013 at 7:24 pm
          Permalink

          kalau mamat tu dok kota bharu dah lama pi cari jambu segar tutup aurat!

          Reply
        • April 4, 2013 at 9:41 pm
          Permalink

          Memang ler tak melakukan kesalahan jenayah…tetapi tetap dipecat sebb menyalah guna premis (ofis PKR)…juga menyalahi etika kerja…kalau dia buat senyap2 kat hotel dan Apartment (contoh Tivoli Villa)…tak lah kena pecat dengan pucuk pimpinan..hehe

          Reply
      • April 4, 2013 at 2:30 pm
        Permalink

        Isa samad masih calon yb? Alahai bujuk,peliwat tegar hang tu hangpa angkat mcm dewa dgn jawatan ‘ketua PR’ padahal tu bekas banduan tuu..!!Anwar pun didapati bersalah oleh mahkamah sbb meliwat dan salah gunakuasa..

        jadi laa ni apa yg logik hujah hang tu??

        Reply
        • April 4, 2013 at 6:46 pm
          Permalink

          Isa Samad dikenakan tindakan tatatertib oleh UMNO sebab belanja kawan makan semasa berkempen !! begitu tinggi integriti UMNO !!! Hidup UMNO !

          PAS semasa muktamar mereka , nik ajis siap halalkan duit rasuah lagi kepada sesiapa yang ambil .. malah pemberi rasuah tu pun tak kena apa-apa tindakan oleh PAS !!! sebab apa ?? nanti akan menjejaskan parti … ini yang aku cakap parti haprakkk !

          Reply
    • April 4, 2013 at 12:36 pm
      Permalink

      Semalam aku tengok facts dekat TV tentang pilihanraya 2008….kerusi BN 137, kerusi DAP 29, kerusi PKR 27, PAS 21 dan ada lah yg lain2 (bebas 2 atau 3 centu…)…di sini kita dah nampak…udahlaa PAS, DAP dan PKR tidak berdaftar bawah satu parti…lepas tu yg dominan pun DAP…ni dengar citer DAP pun minta kusi lebih lagi….jadi tang mananya kalau PR menang….PAS nak jadi PM….DAP takkan takda hati nak jadi PM….tak ker kecoh nanti kalau menang…….

      Reply
      • April 6, 2013 at 12:11 am
        Permalink

        PAS secara tradisinya bertanding dengan UMNO. 2008 kerusi UMNO masih banyak sebab tu PAS dapat 21 je… InsyaAllah 2013, kerusi UMNO akan berkurang kerana undi anggota BN yg. lain dari UMNO akan masuk kotak PAS. Jika 2008 hanya cina/india utara berubah… 2013 seluruh m’sia berubah. Walaupun undi melayu pada PAS(golongan atas pagar) mungkin berkurang, tapi dengan perubahan mood rakyat(cina/india) PAS akan dapat atasi undi UMNO/BN. Jika PAS dapat tawan kerusi2 UMNO ni… takda masalah untuk PAS mendominasi PR.

        Reply
  • April 3, 2013 at 4:34 pm
    Permalink

    welcome…hadi awang sbg pm baru… aman msia…. he he

    Reply
    • April 3, 2013 at 5:09 pm
      Permalink

      peliwat anwar mana kau nak campak ? hahaha

      Reply
    • April 3, 2013 at 5:41 pm
      Permalink

      In your wet dream mek esah. Malaysia akan tertulis dalam Guinness Book of Record sebagai negara dengan PM bekas banduan dan penuh dengan masalah moral.

      Reply
    • April 3, 2013 at 5:54 pm
      Permalink

      uweeekkk.. lingkuplah Msia klu si boroi ni jd PM.. DAYUS dan BEBAL!

      Hadi dgn Lembu pawah..cerdik lagi lembu pawah.. sbb apa.. LEMBU pun kenal TUHAN penciptanya.. HADI jual Tuhan.. harap penipu seumur hidup.. ckp bab Islam dgn amanat2 karut.. rupa2nya dia yg khianat pd Allah!

      Reply
      • April 4, 2013 at 7:25 pm
        Permalink

        hehehe lebih hina dari lembu ??

        Reply
  • April 3, 2013 at 4:44 pm
    Permalink

    Aku tak duduk kat kampong la bujuk..sebulan sekali je balik sana

    Reply
    • April 4, 2013 at 1:29 am
      Permalink

      Ooo… kalau idak boleh jugak kenal2 sambil cerita politik hulu perak. Dengar kata Tajul Rosli dah tak jadi calon? Tapi area hulu perak letak pokok getah pun BN menang lagi aku rasa.

      Reply
      • April 4, 2013 at 7:26 pm
        Permalink

        apa la lu cakap pakai akai la ….bodoh punya macai

        Reply
  • April 3, 2013 at 5:59 pm
    Permalink

    Insya Allah kita sama2 doa dan bantu UMNO BN dlm apa ruang yg mampu supaya UMNO BN menang 2/3.

    Terlalu banyak jasa UMNO BN, DS Najib, TS Muhyiddin serja jentera tk henti2 berkerja keras untuk rakyat dn negara..

    4 tahun PM menawarkan kepelbagaian pakej kesejahteraan rakyat dan negara.. meliputi fizikal dan juga kerohanian..

    jgn kita tolak nikmat Allah krn bila nikmat ditolak maka bala musibahlah yg akan berganti.. wal’iyyazubillah..

    Pastikan undi untuk BN.. jgn biarkan Pakatan Rosak@ Pakatan Jahat ini memerintah.. aksi mereka sudah jelas ditunjukkan sejak 2008 lagi.. aksi2 perosak..

    Insya Allah MY VOTE FOR BN!

    Reply
  • April 3, 2013 at 9:26 pm
    Permalink

    “Hadi dgn Lembu pawah..cerdik lagi lembu pawah.. sbb apa.. LEMBU pun kenal TUHAN penciptanya.. HADI jual Tuhan.. harap penipu seumur hidup.. ckp bab Islam dgn amanat2 karut.. rupa2nya dia yg khianat pd Allah!”….selamanya Allah bagi org Islam tak sama dengan Allah kristian yang hang tuduh hadi jual…Allah bagi Islam adalah Esa tidak beranak dan tidak diperanakkan…manakala Allah bagi kristian dan gereja ada anak…apa yang hang dok kalut..lagu tu pun tak faham ke?
    hadi awang ilmunya ada 2…dunia & akhirat….teramat bagus untuk memimpin manusia…tiada pm sekarang dan sebelum dapat menandingi hadi…cuma yg jumud dan karat biru je yang tak yakin…he he

    Reply
    • April 3, 2013 at 10:15 pm
      Permalink

      mekk kau nak cakap kena laa ada Ilmu kau sendiri mengaku kau ni bodoh dan sekolah tak tinggi .. mana kau belajar dalam kristian tu ada Allah ??? tak pernah dibuat orang pun !!!

      penggunaan nama Allah adalah hanya berlaku di Malaysia sahaja untuk memporak perandakan keharmonian antara agama oleh puak DAPigs !

      ALLAH sendiri adalah bermaksuh kepada Tuhan yang satu dan tiada selainnya .. jadi camana kau nak kata kristian pakai boleh pulak ada anak dan roh kudus pulak !!!

      Kau ni tak ubah macam burung kaka tua laa , mengulang apa yang pencacai Pakatan dok cakap !

      Reply
    • April 4, 2013 at 5:59 am
      Permalink

      haron din kata sokong /benarkan kalimah allah jatuh kafir. Bujuk kafir, Nik Aziz kafir, Hadi boroi pun jatuh kafir….kafir mengkafir amalan puak puak nih….najib pun kafir, anwar kafir…semua org org malaysia jadi kafir kalau dengar sangat cakap/pendapat pemipin pemimpin pas. 1malaysia kafir…

      Reply
  • April 3, 2013 at 9:29 pm
    Permalink

    Keme dulu memang pangkah Bn je dari lambang kapal layo hingga dacing. Tapi sejak kebelakang ni dah tak kose dan tak sio pandang.Memang BN banyak jasa pade kite ttp itu parti yang berkhidmat sebelum diharamkan.Selepas diwujudkan/ditubuhkan semula ia dah jadi parti hak sorang je. jadi teman dah tak kose

    Reply
    • April 4, 2013 at 12:46 pm
      Permalink

      Alang Dingke,teman pun dulu sokong BN/UMNO tapi tahun 2008 teman sokong PKR dgn harapan dapat yg lebih baik tapi terbukti hancur.Tapi bila teman tengok era Najib punya transformasi dlm 4 tahun menampakkan sesuatu yang lebih positif dan meyakinkan.Jadi teman rasa Najib layak di beri 1 term lagi utk menguruskan negara. Yob kena ingat dlm Pakatan, Parti PAS cuma pak turut kpd DAP/PKR dan tiada kuasa nak bersuara, PKR dan DAP cuma nak menjaga kepentingan keluarga mereka saja dan mengumpulkan harta sebanyak mungkin. Jadi yob fikir fikirkan lah. Bagi kita mungkin tiada apa sangat tapi anak/cucu kita macamana? Jangan kita nanti dipersalahkan oleh anak anak/cucu cucu kita kerana kesilapan kita dlm memberi undi.Lagi pun cuba yob tengok siapa dlm PAS (Nik Aziz, Nik Abduh), PKR (Anwar,Jijah, Nurulizzah dan kabor nya ada saorang lagi anak pompuannya nakbertanding juga), DDAP (LKS, LGE, Betty, Karpal, Jagjit Deo + 1 org lagi).Bukankah dah nyata ini adalah kronisma yg tak lain utk memperjuangkan kepentingan keluarga sendiri. Pada hemat teman antara BN/PKR/PAS/DAP, BN adalah yang terbaik walaupun ada cacat celanya.

      Reply
      • April 4, 2013 at 5:42 pm
        Permalink

        betul. lagipun mana ada kerajaan yang sempurna atau maksum atas dunia ni.

        Reply
  • April 3, 2013 at 9:42 pm
    Permalink

    Gambus, Umnodaplaknat…TOPUP..sting gray
    kenapa kau suka maki hamun…dahsyat kau ni…hantu raya pun takut kat kau..haaaa

    Reply
    • April 3, 2013 at 10:12 pm
      Permalink

      maki hamun ?? ada ke aku gunakan perkataan mencarut???

      munafik , lahanat , bodoh dan fasik adalah perkataan yang jelas untuk pencacai PAS dan pemimpin mereka yang kuat menipu !

      Bayangkan Pakatan sendiri kata manifesto mereka bukan satu janji, lepas tu nak fitnah UMNO kau nak panggil ni apa .. bodoh laa namanya !

      Bayangkan Pakatan dalam manifesto sendiri kata taknak Tol TAPI DAPigs sendiri buat Tol , lepas tu siap pulak maki BN , orang macam ni kau nak cakap apa .. bodohlaa namanya tuu !!!

      Kau nak panggil manusia yang mempermainkan hukum halal haram tu apa pulak !!! bila PAS luluskan lesen arak dan judi tiba-tiba ia halal pada mereka , TAPI BN luluskan lesen arak dan judi , PAkatan boleh kata kafirr !!! kau nak cakap apa pada mereka ni?? inilaa contoh manusia lahanat !!!

      Pada mereka agama dah tak penting , apa yang penting ialah parti politik mereka dan matlamat menghalalkkan cara HANYA untuk jatuhkan BN .. orang macam ni dah nyata lahanat !

      Reply
      • April 4, 2013 at 7:34 pm
        Permalink

        itulah realiti alam disini , tulis jer biar yg kena tu panas sampai esok hari, ada macai yg tak reti bahasa, bahasa kiasan bukan lagi mainan di zaman ini, aku kutuk,sindir dan maki hamun sebab macai tu siang malam tabur fitnah, dah berkali2 diterang oleh cybertroop yang lain tapi tak pernah difahami.
        Adakah di dunia biasa aku maki juga ??? Hahaha hantu raya hang tak kenai aku, aku tak kenai hang, Anda boleh jadi sesiapa sahaja disini, macam2 karekter hang boleh jumpa, jangan ambik hati sangat…Nak jadi baik buatlah blog sendiri yg boleh membawa kebaiikan pada semua orang ….Tapi aku tetap meluat dengan macai pas,pkr dan dap …ini macai tak boley pakai punya !

        Reply
        • April 4, 2013 at 8:14 pm
          Permalink

          Hehe…mungkin hang tak kenai budak ni…aku pun tak kenai juga dia di luar…tapi aku rasa aku tahu dia siapa…hehe…tapi aku perlu dia komen banyak lagi…baru aku boleh sahkan…dia ni suka keluar masuk sini….guna nick lain2…dia ingat kita tak tahu…gunalaa nick apa pun dan emel apa pun….tapi ada beberapa perkara yang tidak boleh disorok…hehehe…..walaupun guna IP lain2… 🙂

          Reply
  • April 4, 2013 at 1:15 am
    Permalink

    insyaallah.mejoriti rakyat malaysia undi BN.

    Reply
    • April 4, 2013 at 4:07 am
      Permalink

      mejoriti rakyat malaysia undi BN jd pembngkang kah kah kah

      Reply
  • April 4, 2013 at 9:49 am
    Permalink

    Akhirnya, bininya bagi kembali telur kepada Najis untuk bubarkan parlimen. Mari kita sama sama ABU!!

    Reply
    • April 4, 2013 at 3:26 pm
      Permalink

      E’eh, torak dtg lg…. Lama tak nampak hang torak…..

      Reply
  • April 6, 2013 at 6:02 pm
    Permalink

    Bila masa ulamak pas nak jadi abang besar dalam pr.ulamak masa kini yangsedang pegang tengkok depa adalah nuat lge dan kapai sing..yang kena bengong adalah penyokong pas.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *