BN Tidak Perlukan Skandal Seks Anwar Untuk Menang Pilihan Raya

Share


oleh Ab Jalil Backer (jalil74@myjaring.net)

Sama ada sedar atau tidak, isu skandal seks Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah berusia 15 tahun. Bermula pada 1997 apabila terdapat tuduhan yang dibuat oleh Karpal Singh dalam Parlimen, diikuti pemecatan beliau dari jawatan Timbalan Perdana Menteri (1998), reformasi dan kes Liwat Azizan (1998-2003), Liwat II (2009-2012), video klip lelaki menyerupai beliau mengadakan hubungan seks.

Dan sekarang muncul satu lagi skandal beliau atau lelaki menyerupai beliau mengadakan hubungan songsang dengan seorang pemuda “triple A”. Sebenarnya orang ramai sudah letih, bosan dan penat dengan skandal yang mengelilingi Anwar bin Ibrahim ini.

Barisan Nasional dalam keadaan kuat dan bersedia memenangi pilihan raya ini dengan majoriti 2/3 biar pun Pakatan mungkin masih menguasai satu atau dua negeri. Justeru kemunculan gambar dan video terbaru ini tidak memberi sebarang keuntungan politik kepada Barisan Nasional dan UMNO.

Politik Licik Di sebalik Skandal Seks?

Sebaliknya, memahami psikologi orang Melayu dan Asia keseluruhan, penyebaran video-video memalukan ini pada saat-saat menjelang pilihan raya mungkin memberi undi simpati kepada Pakatan dan Anwar Ibrahim. Ini pernah terjadi dalam pilihan raya 1999 apabila terdapat gerak kerja UMNO yang terlalu memburukkan Anwar akhirnya memberi undi simpati kepada pakatan pembangkang.

Justeru ia menimbulkan tanda tanya sama ada gambar-gambar sensasi terbaru ini disebarkan oleh Barisan Nasional atau oleh Anwar sendiri. Perilaku dan peribadi Anwar tidak lagi penting kerana apa yang dipaparkan dan disiarkan sebelum ini sama ada di Mahkamah, di dalam media massa mahu pun ruang siber sudah cukup untuk membantu rakyat membuat keputusan sama ada mahu terus menyokong Anwar atau sebaliknya.

Dengan kata lain mereka yang mengambil kira moral dan perlakuan luar tabie Anwar sudah membuat keputusan untuk menolak Pakatan. Manakala mereka yang mahu terus bergantung kepada Anwar akan terus mempertahankan Anwar sehingga ke tahap video hanyalah besi yang tidak boleh menjadi saksi. Jadi adalah tidak mustahil untuk menyatakan kemungkinan gambar perlakuan seks (dan mungkin video selepas ini) yang baru ini disebarkan oleh pasukan Anwar sendiri menjelang pilihan raya Umum.

Pasukan Anwar menyedari bahawa terdapat perubahan besar sikap rakyat terhadap Barisan Nasional sejak enam bulan yang lalu apabila pelbagai program mesra rakyat, penerangan isu semasa dan akhir sekali kesungguhan kerajaan menyelesaikan isu Lahad Datu mendapat impak yang positif. Pakatan dalam keadaan terdesak apabila beberapa kenyataan pemimpin mereka terhadap insiden Lahad Datu telah menimbulkan kemarahan rakyat.

Untuk mengalih isu sikap kurang ajar pemimpin pakatan terhadap pasukan keselamatan, dengan tiba-tiba sahaja isu skandal seks Anwar kembali hidup. Pasukan Anwar sendiri yang menghidupkannya apabila menggunakan Azlan Mohd Lazim, bapa kepada Saiful Bukhari Azlan (yang mengaku beliau diliwat Anwar), untuk memburukkan anaknya sendiri.

Sungguhpun isu ini kembali menjadi perhatian rakyat namun ia tidak sebesar tumpuan rakyat kepada isu kebobrokan perangai dan perkataan Tian Chua dan beberapa lagi pemimpin Pakatan terhadap insiden Lahad Datu. Pakatan perlukan satu isu sensasi besar untuk mengubah perhatian rakyat daripada isu Lahad Datu. Dalam keadaan tersebut tiba-tiba sahaja muncul satu lagi gambar sensasi mmebabitkan individu yang menyerupai Anwar.

Adalah tidak mustahil gambar ini disebarkan oleh kumpulan Anwar sendiri bagi mengalih isu dan menagih simpati. Malah tidak menghairankan jika dalam sedikit masa lagi akan muncul individu yang menyerupai Anwar Ibrahim mengakui bahawa beliaulah lelaki dalam gambar dan video tersebut. Anwar bukanlah begitu bodoh. Tidak mustahil dalam tempoh setahun yang lalu beliau telah membayar seseorang untuk membuat pembedahan plastik membentuk semula wajah seiras dengan beliau.

Malahan dengan membesarkan isu ini, mungkinkah Anwar mencipta jalan dan skrip untuk mengadakan sumpah laknat selepas Parlimen dibubarkan. Sumpah laknat tidak akan menunjukkan kesan dalam masa yang singkat. Malahan menurut para ulama ia mungkin mengambil masa bertahun sebelum nampak jelas kesannya. Jika Anwar memilih untuk bersumpah selepas Parlimen dibubarkan ia sekadar untuk mengelirukan rakyat.

Kita perlu ingat Anwar telah diminta bersumpah sejak beberapa tahun lalu tapi beliau enggan melakukan. Jika beliau melakukan selepas pembubaran Parlimen itu bermakna beliau berbuat untuk kepentingan politik bukannya untuk kebenaran.

Politik Untuk Rakyat

Pilihan raya adalah soal memilih parti yang mampu membentuk kerajaan yang baik dan stabil untuk masa depan rakyat dan negara ini. Barisan Nasional telah terbukti berjaya mentadbir negara ini dengan baik. Daripada sebuah negara yang miskin, bekas tanah jajahan beberapa penjajah, dihurungi ancaman komunis, pergaduhan antara kaum dan ekstremis agama, Barisan Nasional menukar lanskap perpecaham kaum, mundur, buta huruf kepada masyarakat yang bersatu, ekonomi yang membangun dengan pantas dan menghampiri zon sifar buta huruf.

Barisan Nasional menukar negara ini daripada ekonomi berasaskan pertanian kecil-kecilan, ekonomi sara diri dan bergantung kepada eksport komoditi yang tidak stabil kepada sebuah negara yang mempunyai sektor perladangan antara terhebat di dunia, menempatkan diri dalam negara perindustrian sehingga digelar “Harimau Ekonomi Asia” pada 1990-an, mempunyai lulusan universiti yang melebihi pasaran kerja dalam negara.

Telah beberapa kali, kerajaan Malaysia berjaya keluar dari kegawatan ekonomi dengan jayanya termasuklah kemampuan melepasi ancaman ekonomi paling perit pada 1997 kerana diserang oleh spekulator matawang dan juga dikhianati dari dalam oleh individu yang menganjurkan Asian Renaissance.

Menjelang pilihan raya umum ke 13 ini, rakyat telah menilai dan melihat kegagalan pentadbiran kerajaan negeri di bawah Pakatan di Kelantan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah.

Daripada sebuah negeri terbaik, tersusun dan ditadbir secara cekap sebelum 2008, kini negeri termaju Selangor berada dalam keadaan membimbangkan dan merudum dengan cepat. Jalan berlubang merata-rata, sistem pengurusan sampah kembali seperti awal 90-an, pasir di lombong sesuka hati tanpa kawalan, setinggan sedang menampakkan diri kembali, rumah kos rendah langsung tidak dibina, krisis air dan elektrik menunggu masa untuk berlaku.

Dalam masa lima tahun lagi tidak mustahil Selangor akan kembali kepada keadaan seperti 90-an, dipenuhi setinggan, masalah pengangguran dan jurang pendapatan yang sangat besar antara rakyat.

Rakyat juga sudah melihat dan mengetahui kepincangan dan kedhaifan manifesto Pakatan. Tahun lalu Pakatan melancarkan “Buku Jingga” yang kononnya manifesto mereka untuk memerintah negara. Setelah Barisan Nasional mendedahkan kelemahan ketara Buku Jingga sehingga menyebabkan hampir 80% janji mereka tidak boleh dilaksanakan, Pakatan muncul dengan satu lagi manifesto beberapa minggu lalu.

Sebaliknya Barisan Nasional telah berjaya menguruskan masalah kos sara hidup yang tinggi secara berhemah dan berhemat. BN memperkenalkan sistem petrol dua jenis yang membantu mengurangkan subsidi bahan api kerajaan tetapi tidak begitu membebankan rakyat. BN juga telah melancarkan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) yang secara khusus bertujuan membantu meringankan rakyat berpendapatan rendah.

Kerana kegagalan kerajaan negeri Selangor membina rumah kos rendah, BN terpaksa mengambil inisiatif memperkenalkan skim perumaham mampu milik untuk rakyat terutamanya di sekitar lembah klang.

Suatu ketika dahulu isu ini diselesaikan oleh kerajaan negeri. Beberapa tahun lalu, rumah kos rendah berlebihan di lembah klang sehingga Menteri Besar Selangor ketika itu mencadangkan agar rumah kos rendah yang tidak dapat dijual setelah beberapa tahun dijual kepada golongan yang berpendapatan melebihi RM 2,500 sebulan. Sekarang Pakatan di Selangor melupakan terus agenda rakyat sebaliknya bersengkongkol dengan Pemaju melupuskan kuota rumah kos rendah.

Justeru BN tidak memerlukan skandal seks Anwar Ibrahim untuk meyakinkan rakyat mengenai kemampuan dan keupayaan meneruskan kepimpinan yang cemerlang dalam pentadbiran negara Malaysia ini. Barisan Nasional hanya memerlukan manifesto yang meyakinkan rakyat menjelang pilihan raya umum ke 13 ini.

Apa yang BN perlukan ialah kesatuan dalaman dan rekod pentadbiran yang cemerlang untuk meyakinkan majoriti rakyat parti mana yang lebih layak memerintah.

Mengenai individu bernama Anwar bin Ibrahim, biarkanlah ia menyelesaikan isu peribadinya. Jika beliau bersumpah laknat pun menjelang PRU ke 13 ini ia tidak membuktikan apa-apa kerana sifat sumpah laknat itu sendiri bukanlah dalam bentuk pembalasan serta-merta. Jika ada individu yang muka seirasnyapun ia tidak membuktikan bahawa beliau tidak terbabit dalam kegiatan tidak bermoral yang didakwa. Jika kita yakin beliau tidak terbabit pun ia bukan alasan untuk meberi undi kepada Pakatan sewenang-wenangnya.

Saya suka menurunkan semula pandangan bekas mentornya Dr. Sidek Baba, (yang lebih kurang berbunyi) “saya tidak boleh menyatakan Anwar terbabit atau tidak dengan kejadian liwat dan zina seperti yang didakwa. Namun pembabitan beliau dengan pluralisme dan liberalisme Islam; hubungan yang akrab dengan tokoh-tokoh Yahudi terkemuka; tingkah laku beliau kebelakangan ini, meyakinkan saya untuk tidak lagi bersama perjuangan politik beliau.”

Kepada mereka yang mahu memilih parti terbaik menjadi kerajaan baca dan nilailah pandangan semua pihak. Kepada mereka yang mengundi Pakatan kerana Anwar bin Ibrahim nilailah pandangan Dr. Sidek Baba, guru, mentor dan penyokong yang membuang segala-gala keagungan material dunia untuk bersama Anwar suatu ketika dahulu.


178 thoughts on “BN Tidak Perlukan Skandal Seks Anwar Untuk Menang Pilihan Raya

  • March 18, 2013 at 3:30 am
    Permalink

    masih tak faham ada rakyat masih menyokong anwar al jubori… memang haram jadah..

    Reply
    • March 18, 2013 at 8:10 am
      Permalink

      From Bangkok to Orlando..
      Udahlah bengkok yg itu pon landor…

      Hmmm…Bila nak bertaubat tak taulah..Semakin hari semakin senja!

      Reply
      • March 18, 2013 at 9:04 am
        Permalink

        OEMGAY!! OMEGAY!! OMEGAY!!…

        eeiii gelinya aku si ABAI ni…siap comolot pulak tu…apa la nak jadi si aljuburi ni.

        Reply
    • March 18, 2013 at 11:04 am
      Permalink

      Lebih baik dari sokong Najis…kaki perempuan pulak dan bunuh Altantuya.

      Reply
      • March 18, 2013 at 12:36 pm
        Permalink

        Kau mengata Nik Ajis ke bro? Kau ada bukti ke Nik Ajis bunuh Altantuya? Hilang tiket ke syurga bro bila kau mengata Nik Ajis macam tu.

        Reply
        • March 18, 2013 at 12:57 pm
          Permalink

          hehe…nik ajis dah jadi najis sekarang ni ?? laaaa…baru la aku tau.

          Reply
          • March 18, 2013 at 9:05 pm
            Permalink

            kalau la si ajess tua tu tau budak bodo ni kutuk dia , abis laa nantu klua 1 fatwa lak pasal ni…. bahaya ni bro!

          • March 21, 2013 at 11:03 am
            Permalink

            dia dah nak buat U TURN tuuu..tu yang hina tok guru mencarut dia tu..

    • March 18, 2013 at 3:18 pm
      Permalink

      Baguslah tu…Elok sangatlah…orang islam buka aib orang islam…orang bukan islam belajar betapa buruknya islam dan gunakan modal itu untuk melemahkan iman orang islam maka banyakla orang orang islam murtad….tahniah kerana anda bakal memurtadkan orang islam…dan tahniah jugalah kerana anda mungkin dapat memurtadkan saudara anda yang terdekat tidak lama lagi…dan untuk penulis ini…anda nampak rasional didalam pertimbangan…tahniah namun anda harus lebih realistik didalam mengupas sesetengah perkara..anda harus mendalamkan lagi kajian sebelum memuntahkannya namun ini tulisan anda mampu membawa kepada pertimbangan yang rasional…cuma pembaca – pembaca anda nampaknya gagal mengulas topik anda dengan bernas tetapi mereka mengumpul dosa untuk anda bawa kehadapan ALLAH…sila ingatkan pengomen pengomen yang memudaratkan ini

      Reply
      • March 19, 2013 at 1:41 am
        Permalink

        kat bahagian komen lain kau tuduh dan fitnah Mirzan jadi CEO kat kilang arak .. dalam komen ni kau suruh jangan buat fitnah …

        pelik betul aku tgk pencacai Pakatan ni , dasar munafik cakap penuh berbelit , tuduh orang takde bukti boleh ,,, tapi kalau pemimpin mereka dah kantoi dalam video pun tak dapat terima dan boleh kata fitnah !!! hahaha

        Kalau berani buat macam Speaker DUN Perak laa , dia lapor Polis dan suruh polis siasat video tu secara rasmi .. ada berani kee anwar .. soalan wartawan pun dah penakut lagi nak report ???

        Reply
  • March 18, 2013 at 3:46 am
    Permalink

    Kenapa dh takut ke kemut ,ko ni nak nafi apa lg kwnbloger u la yang mulakan fitnah ini sampai rakyat muak dgn isu sex ni,begitu juga media perdana bn main kan isu sex slps pru 12,bn akan kalah dgn sbb isu ini.rakyat bkn bodoh spt bloger umno,rakayat akan menghukum bn dlm pru nnt.umno mmg tak perlu isu ini tp umno perlu dosa fitnah ini utk masuk neraka

    Reply
    • March 19, 2013 at 5:32 am
      Permalink

      Fitnah amende bukti dah ada depan mata? Kalau cakap “Najib bunuh Altantuya” tu ye la fitnah. Tak reti beza antara fitnah dengan tuduhan berbukti.

      Reply
  • March 18, 2013 at 3:47 am
    Permalink

    Sebenarnya anwar ini juga memang tidak pernah serik akan aktivitinya itu.
    Sebab tu nallakarupan kata anwar ini kalau pegang buah epal tapi dia kata limau pun pengikut dia tetap akan kata limau dan menafikan bahawa buah itu adalah buah epal.
    Sebab itu anwar tidak pernah serik dengan aktivitinya itu, sebab back up dia pencacai dia.

    Dulu pun masa anwar dlam kerajaan Pas dan Dap juga tuduh anwar ini ada skandal liwat sehinggakan mat sabu pun kata anwar al juburi.

    Jadi apabila anwar dipecat mereka telah berpusing 360 darjah pula.

    Jadi sebenarnya memang rakyat sudah tahu perangai anwar ni. Kalau mereka tak yakin dengan gambar tu pun mereka tidak memilih anwar di atas faktor seperti kata mentornya Dr Sidek Baba itu.

    Sebab anwar ini boleh bertukar kepada baik dan jahat sehingga memukau org. Sebab lepas dia meliwat dia boleh pula menjadi imam solat jumaat.

    Bukan kah ini satu tindakan yang akan bahayakan TunM masa tu bila dia memecat anwar. Siapa yang nak percaya?
    Tapi TunM terpaksa juga memecat anwar walaupun dia tahu anwar mempunyai pengaruh yang kuat.

    Sebab tu macai anwar akan membela anwar bermati matian bila anwar kantoi.
    Sebab tu dia tak mau taubat selagi ada org masih sokong dia.

    Reply
    • March 18, 2013 at 8:14 am
      Permalink

      itu lah dinamakan ketagih seks , org cam ni takkan berhenti sampai mati

      Reply
      • March 18, 2013 at 12:38 pm
        Permalink

        Orang kalau dah kena penangan “kemut keliling” memang payah nak berhenti. Tapi Kalid Ismath tak kisah pun kalau bakal PM dia LGBT.

        Reply
      • March 18, 2013 at 9:28 pm
        Permalink

        ketagihan seks satu , lagi satu anwar ni terperangkap kerana nafsu dia sendiri .. disebabkan terlalu suka meliwat sana sini dengan mudahnya nak dapatkan video seks anwar ni …

        inilah hukuman Tuhan kepada Anwar didunia ini .. hanya pencacai Pakatan jee yang akan mempertahankan peliwat dan perasuah macam anwar dan pemimpin Pakatan !!!

        Reply
    • March 18, 2013 at 12:46 pm
      Permalink

      Tak percaya ini semua politik umno kerana ia akan menambah simpati pada Anwar… tapi dalam mykmu saja dah ada 2 artikel terus isu ni. 1 lagi isu lhd.datu yg. juga bincangkan isu Anwar. Penulis seperti mengatakan gula tak baik untuk kesihatan dalam masa sama minum teh tarik dan bubur kacang.
      1 yg. menarik untuk d ulas ialah kaittan mentor Anwar dalam ekademik, cikgu Sidek Baba. Bekas rektor UIA kalau tak silap…. tapi umno kata uia ni idea tunM, biarlah. Jelasnya mentor Anwar juga tidak mengatakan Anwar jenis LGBT, melainkan kesangsian beliau tentang pegangan Anwar dalam Islam yg. lebih longgar dan tidak fanatik seperti zaman muda beliau. Sekarang Anwar lebih liberal… pada aku ni hasil 20 tahun beliau dalam UMNO/BN. Sebabnya inilah pandangan sebilangan besar elit UMNO. Contohnya tak tutup aurat takpa asal hati baik. Pakai baju kebaya, t-shirt dan jeans ketat takpa asal pakai tudung. Malah ada ustazah umno yg. benarkan jadi wanita jadi pelayan lelaki untuk cari nafkah. Menteri pulak boleh ambil wang zakat untuk bayar peguam. Ini ciri2 pemimpin umno…. buktinya tiada teguran, tiada halangan dan tiada tindakan atas kesalahan tersebut.
      Pada aku, memang ada usaha dari parti politik pemerintah jika kita lihat sejarah… 1998 tunM tuduh Anwar LIWAT dan buang dari k’jaan dan umno. Takda lagi ahli umno yg. d pecat sebab seks selain anwar aku rasa. PRU seterusnya ada video konon anwar pakai rambut palsu melayan pelacur d edar hingga ke kampung. PRK permatang pauh sekali lagi gempar kes Saiful bila Anwar layak bertanding… (Anwar menang). Sekali lagi PRK, Eskay dan Rahim T.C. pulak keluarkan video lucah yg. d kaitkan dengan Anwar. Sekarang nak PRU13.. sekali lagi Anwar d kaitkan dengan video yg. tak berkualiti(kabur) untuk menjerat pengundi. Mereka tak berani buat filem yg. jelas bersama audio kerana tujuannya adalah memfitnah dan bukan mencari kebenaran.
      Lebih mendukacitakan.. Ahmad Maslan ajak rakyat tonton video lucah ni, apakah ini standard menteri UMNO? Sungguh jijik dan memalukan. ZINA/LIWAT itu salah dan dosa besar, tapi menyebarkan maksiat/video lucah itu lebih besar hukumnya apatah lagi ia 1 fitnah. Setiap rakyat yg. menonton pastinya memberi saham neraka kepada penyebar maksiat ini.

      Reply
      • March 18, 2013 at 12:54 pm
        Permalink

        Bila berbohog untuk menutup pembohongan terpaksa la bujuk berbohong panjang !!
        Talian hayat anwar semakin hari semakin pendek !!

        Reply
        • March 18, 2013 at 2:39 pm
          Permalink

          dua kes liwat anuar lepas bukan sebab takdak “liwat” tapi dua2 masalah teknikal ….so yg baru ni kat mahkamah persekutuan nanti buktikan tiada liwat , toksah lah dok cari alasan teknikal untuk gugur kan kes …ada berani ??

          Reply
          • March 18, 2013 at 3:33 pm
            Permalink

            kalau betul berani… bawak p mahkamah syariah la. kita guna undang2 Islam sebenar mengikut Quran. Anwar tu dah kahwin.. kalau betul berlaku liwat mengikut hukum Islam berserta bukti dan saksi, boleh kita sama2 rejam dengan batu kerana memalukan umat islam dan bangsa melayu. Tapi jangan takut kena sebat 80 kali jika bukti palsu. Insya Allah… Allah akan tunjukkan kebenaran. Selain dapat promosikan undang2 Islam kepada rakyat m’sia dan seluruh dunia kerana Anwar adalah antara ICON dunia.

          • March 18, 2013 at 7:10 pm
            Permalink

            Cakap hang macam orang PAS sembang kat kedai kopi…anwar jahat, tapi tak lah bodoh sangat nak meliwat di depan 4 orang saksi.

            Allah dah tunjukkan banyak kebenaran, tapi orang yang fasik macam tak di beri hidayah untuk melihat.

          • March 18, 2013 at 8:55 pm
            Permalink

            Amboi Bujuk….Anwar icon dunia??…dia icon PR jer Bujuk….yg aku tahu dunia pun duk mengutuk dia laa ni…tak yah hang nak gebang laaa…

          • March 18, 2013 at 9:06 pm
            Permalink

            kebenaran makin terserlah , bujuk makin meroyan hahaha

          • March 18, 2013 at 9:09 pm
            Permalink

            masalahnya ni bujuk nak ke si al-juburi ni pi makamah syariah.. ada rasa hormat ke dia kat makamah syariah?
            Tapi yang paling penting kat Malaysia ni dah ada pepatah baru yang akan melibatkan al-juburi jika kita wat main2 pungkok kekawan kita!

          • March 18, 2013 at 9:42 pm
            Permalink

            biasalah bila penipu dan pembelit macam Pakatan ni nak sembang pasal mahkamah syariah , nak tergelak aku !!!..

            masa kes murtad Lina Joy dulu begitu teruk peguam dan pencacai Pakatan menyerang mahkamah syariah hinggakan ada yang nak hapuskan mahkamah syariah !!!

            Ingat lagi dengan ambiga dengan IFC dia dengan kebebasan beragama yang diperjuangkan , yang menuntut setiap rakyat Malaysia berumur 18 tahun boleh memilih agama dia sendiri !!! kita semua takkan lupa cacian yang dilempar kepada mahkamah syariah dan cita-cita peguam dan pencacai Pakatan yang ingin menghapuskan mahkamah syariah !!!

            kita takkan lupa bagaimana mahkamah syariah diserang dengan teruk oleh puak Pakatan DApigs ni

            Kau ni bujuk mesti takkan tahu macamana mahkamah syariah ni boleh ada dan siapa pelopornya ??? hehehehe

          • March 18, 2013 at 11:44 pm
            Permalink

            Siapa yg. berkuasa dalam negara sekarang ni? Anwar.. PR.. atau UMNO/BN? Pemerintah yg. berkuasa, bukan satu-dua orang yg. tentukan nak dakwa ke tidak, lord reid ke hudud. Kalau dah tau tak cukup saksi, tak cukup bukti, dah kalah d mahkamah… kenapa masih nak buat bukti palsu, kenapa nak lakonkan watak2 jijik untuk d jual pada PRU supaya tolak orang tertentu. TMH(Musa Hitam) kata hanya orang yg. bankrup idea yg. masih menjaja isu perkauman, aku tambah hanya orang yg. gila kuasa sanggup fitnah seks pada musuh politik.
            Tak kesah la sekarang ni Anwar masih icon ke tidak, tapi semua orang tahu Anwar ada ramai kawan seluruh dunia, tak kira alim ulamak, tokoh ekonomi atau pemimpin negara. Jadi seluruh dunia memerhatikan m’sia sebab Anwar ni. masing2 nak tahu apa tindakan k’jaan, apa hukuman yg. d jatuhkan, adil ke tidak.

          • March 19, 2013 at 1:07 am
            Permalink

            hahaha kenapa kau nak meroyan bujuk ?? pasal berkuasa kee tak ni !!! bodohnya kau ni !

            apa fakta kau kata bukti palsu , kami bukan macam kau dan pemimpin kau yang buat fitnah dan cerita tipu mengenai laporan PUSRAWI , benda yang terang dah kantoii tipu dan fitnah kau masih ulang-ulang lagi hahaha

            Kami percaya kat mahkamah , Saiful pun nak buat rayuan .. biarlaa dia !!! malah anwar sendiri menyalak macam anjing kat luar pun tak berani naik kandang saksi mahkamah !!! Malah karpal sendiri dah akui anwar liwat saiful ni suka sama suka !!!

            Dalam kes sebelum ini juga mahkamah kata anwar dah meliwat hahahaha

            kali ni semuanya ada bukti video … mehh laa anwar kalau berani suruh polis siasat , bukan susah pun nak tahu bujuk .. teknologi dah maju sekarang , nak tahu video palsu pun tak sampai sehari .. nak tahu muka siapa pun dalam tu dah boleh kita ada teknologi face recognition hahahaha

            bersunguuh kau mempertahankan anwar yang sendiri menolak hudud PAS dan seorang peliwat .. cepat bujuk jangan tak jilat bontot anwar tu

          • March 19, 2013 at 1:15 am
            Permalink

            Anwar tak bagi kenyataan bersumpah pun dalam Mahkamah.. pun Saiful tak boleh menang. Pendakwa pun dah jadi peguam bela Anwar.. ayah sendiri pun dah tak caya Saiful dan percaya Anwar. Nak apa lagi…?
            Apakah ni kesan dari sumpah mubahalah saiful dulu??? Hanya Allah yg. lebih mengetahui…

          • March 19, 2013 at 1:50 am
            Permalink

            mmg laa Anwar taknak bagi keterangan bersumpah , sebab dia sendiri penakut .. macam Yuktes Vijay yang cakap tu pembantu peguam anwar tu hahaha banyak rahsia dia bocor

            Berapa banyak kali anwar mintak perbicaraan tertutup ?? Kenapa tertutup ??? kata berani kerana benar !!! kakakaka

            Pendakwaraya jadi peguam Anwar apa masalahnya??? kenapa bujuk? dalam negara demokrasi setiap yang dituduh berhak mendapat peguam .. itupun jadi isu hahah kau ni bodoh betul laa , lain kali berkawan laa dengan peguam . Mereka tak kisah pun janji bayarannya lumayan .. aku pun tumpang gembira untuk Daro Yusuf !!!

            Saiful yang angkat sumpah laknat tu kau tak percaya , Azlan yang bagi sekerat kenyataan yang au percaya .. siap wartawan kena maki sebab bertanya soalan kat Azlan !!! ni kebenaran apa kejadahnya ni !!!

            Takpelaa bujuk , kami percaya dengan mahkamah , Saiful pun boleh buat rayuan lagi … tapi kami takkan lupa Karpal sebagai peguam anwar yang dipercayai mengatakan liwat yang dilakukan anwar adalah suka sama suka hhahahahahahahahahahahahahahahahahah

      • March 18, 2013 at 9:10 pm
        Permalink

        anwar sedap meliwat jantan-jantan dalam PKR , UMNO pulak yang salah , senang nya hidup pencacai Pakatan mempertahankan pemimpin mereka yang suka meliwat ..

        camera spy memang macam tu bujuk , tapi nyatanya ia adalah bukti penting !!! malah hingga menyebabkan pemimpin Pakatan jadi gile , meroyan dan sewel APABILA berkata video tak boleh dijadikan bukti .. ketawa terbahak-bahak woiiii rakyat tengok mentaliti pemimpin Pakatan dan pencacai mereka ni semua !

        Reply
      • March 18, 2013 at 9:43 pm
        Permalink

        dlm video tu memang anwar betul,bukan tipu
        kau tak tengok ke bujuk,kalau tak tengok rugilah tak dapat tengok kote anwar yg bengkok tu.Tak yah sokonglah bujuk org macam nuar ni membazir masa je.

        Reply
        • March 18, 2013 at 11:46 pm
          Permalink

          tak payah la promosi video lucah dan maksiat, hang nak jadi wakil Ahmad Maslan ke. Dah banyak sangat pahala… ke?

          Reply
          • March 19, 2013 at 1:12 am
            Permalink

            yang anwar main dalam video tu kau pertahankan pulak bujuk hahahaa dalam video dengan chinadoll , eskay pun ada kat situ .. nak nafikan apa lagi bujuk .. setelah Bala mendapat bala dengan hantu altantuya dia

            anwar terus mendapat bala dengan kelakuan seks songsang dia hahaha

          • March 19, 2013 at 11:08 pm
            Permalink

            Bujuk hang dah tengok ke video tu ?? hang tengok la dulu…

            siap cium ketiak lagi tu…apa punya manusia !

          • March 19, 2013 at 11:48 pm
            Permalink

            takpa… bagi macai2 mykmu tengok dan ulaskan, sebab ketua korang pun galakkan tengok benda2 camni. Pemimpin kami halang, katanya Nabi larang tengok benda2 haram dan maksiat.

          • March 20, 2013 at 1:55 am
            Permalink

            Nabi mmg larang tgk benda-benda haram .. tapi yang buat liwat tu juga Nabi haramkan , tapi orang macam tu jugak yang kau sokong .. bukti video dah ada !!!

            Kat Malaysia ni antara satu-satunya negara yang menolak bukti video bila Pakatan memerintah !!! dan dibawah Pakatan juga gambar IC/passports juga akan ditukar dengan gambar peur masing2 kakakakakaka lawak oiiii

            anwar sekarang dah ketakutan , kata berani sangat !!! buat laa laporan Polis , boleh kita kaji secara official hahahaha

          • March 20, 2013 at 12:55 pm
            Permalink

            Ada ke patut orang lain buat maksiat, kita yg. tak buat tumpang dosa. Kalau hakim yg. tengok, boleh terima sebab dia perlu lihat bukti tersebut untuk buat keputusan. Tapi kalau rakyat tengok hancur dan rosak minda, habis semua jadi setan.

          • March 20, 2013 at 6:02 pm
            Permalink

            hakim nak tengok?? anwar nak lapor Polis suruh siasat pun tak berani hahaha !!! nanti kalau sebut tarikh jadilaa macam nurul dan keluarga dia .. bila ditanya dimana anwar ketika Saiful diliwat .. azizah kata dia ada mesyuarat dalam masa yang sama jugak Nurul kata dia ada bersama kami kakakakaka kantoiii woiii menipu !!!

            orang bukan suruh kau pergi stim tgk video tu , bodohnya kau ni , tgk anwar mwliwat sesama jantan tak kemana pun bujuk !!! tapi membuktikan inilah pemimpin Pakatan dan bakal PM korang yang meliwat dan terbukti dalam video .. inilah pemimpin kau puja .. pemimpin peliwat jantan-jantan dalam PKR

  • March 18, 2013 at 8:29 am
    Permalink

    UMNO tu memang parti yang kotor, asyik memainkan perkauman dan seks yang menjijikan..no. 1 di dunia. Tiada parti di dunia yang seperti UMNO. Lebih hebat lagi, UMNO pandai menggunakan arus media perdananya, UTUSEX dan TV3 suku asyik hari hari tidak berhenti memaparkan kes liwat DSAI….dan langsung tidak memberi ruang untuk DSAI menafikannya dan menjelaskannya. Harap UMNO mendapat balasan dari ALLAH dari perbuatan terkutuk dan terkejinya ini.

    Reply
    • March 18, 2013 at 9:03 am
      Permalink

      sekarang sumpah laknat saiful dah pun terkene kat pakatan rakyat..balaaa tu…

      Reply
      • March 18, 2013 at 10:00 am
        Permalink

        mcm la PKR parti paling baik dlm dunia …hahaha satu2 nya parti dlm dunia ni …penasihat laki, presiden bini , timbalan anak …cuba bagi satu contoh parti yg macam ni kat atas dunia ni !

        Reply
        • March 18, 2013 at 11:02 am
          Permalink

          Nak gelak aku…hang nak samakan dengan PKR!! Tengok contoh terbaik dari keluarga Mahatir @Mamakutty. Esso Malaysia yang ditukar nama sebagai Petron, dibeli anak Dr Mahathir Mohamad menggunakan sumber kewangan San Miguel Corporation – sebuah syarikat arak terkemuka. Kilang arak San Miguel milik siapa?? Milik anak Mamakutty la tu. Haram.
          Anak Nazri Aziz – pulak kaki samseng, kaki perempuan…terima pulak rasuah, kereta mewah dari Michael Chia.
          Banyak lagi skandal-skandal seks dan wang olek kroni-kroni dan keluarga UMNO!! Contoh lain pulak Sharizat Lembu. Suaminya..tak der experience ternak lembu pulak ternak lembu dengan soft loan dari Kerajaan yang sampai sekarang pun belum 1 sen dibayar balik kepada kerajaan.

          Reply
          • March 18, 2013 at 12:39 pm
            Permalink

            Kau ni macam baru beranak dua hari lepas. Takpa lah, kau sokong lah bakal PM LGBT kau tu. Kami tak hingin pun PM yang macam tu.

          • March 18, 2013 at 1:12 pm
            Permalink

            Tak payah la ngko nak hasut kitorang sokong pemimpin ngko yg teruk tu.tahun 1998 dah cukup untuk kitorang kenal siapa dia.nak pinjam IMF?hmm…mahathir lg bijak mengurus ekonomi dr pemimpin yg ngko agung2kan tu.kitorang xkan simpati la dgn orang mcm tu.

          • March 18, 2013 at 2:45 pm
            Permalink

            pencacai anuar ….tahu semua benda ! apa hang buat kat sini ?? nak aku sokong PKR , mati hidup balik pun aku takkan sokong parti bodoh tu ! PKR tak ada skandal ? hahahaha… dok ada depan mata pun hangpa kata besi ! . UMNO tak mau la korek nanah hangpa , parti keramat melayu Tak Mau buat mcm tu , biar rakyat tengok sapa lebih bagus memerintah …

          • March 18, 2013 at 2:51 pm
            Permalink

            Sebelum kamu nak marah orang BN sebb kononnya fitnah Anwar…baik hang tengok dulu sejarah…..Anwar ni ditolak bukan sebb dia duk dalam pembangkang…tapi sebb memang awal2 lagi dah kena rejek….kalau dia duk dalam BN pun tak da sapa suka…hah…dah kena buang pun dari BN…yang korang kutip tu kenapa….TGNA, HJ Hadi, LGE dan lain2 tak lah teruk kena macam Anwar…jadi fair ler…tu bekas BN tu…bukan groom dalam PR…hang jer pi kutip dan sokong bagai nak rak bekas2 BN tu…so…tak payah nak sakit hati…tu bukan made in Pakatan Rakyat OK…was made in BN….

          • March 18, 2013 at 3:26 pm
            Permalink

            Orang yg. bantu Anwar ni bila d pecat dan d fitnah umno ialah ust.Fadhil Noor. Beliau bagi pentas dan sokongan pada Anwar walaupun masa dalam UMNO Anwar kritik dia. Ini kawan sejati Anwar.. ini jugaklah orang yg. korang kata Ulamak PAS, penegak Islam sebenar dalam PAS dan berbagai pujian ketika korang pertahankan Ust.Nasharudin Isa. Semua umat melayu juga berharap PAS dan UMNO dapat bergabung jika Ust.Fadhil dan Anwar masing2 jadi presiden.
            Kita semua tau.. Najib bertaruh jawatan PM dengan Anwar dan bukan TGHA, TGNA, LKS atau Karpal Sing. Bukan TGHA dan yg. lain tak layak… tapi untuk pusingan ini, lawannya Anwar. Takkan keluar cerita2 jijik ini sekiranya Anwar keluar politik. Rakyat m’sia tau rekod kerja Anwar tak mampu d cabar oleh pemimpin umno, integriti, karismatik, agama dan lainnya. Jadi tiada senjata yg. lut pada tubuh anwar selain tuduhan fitnah jijik ini. Jika benar Najib lebih hebat… beliau tak takut bubar parlimen sebelum 8 mac 2013. Dia tak takut berdebat dengan anwar…
            HAR.. jangan lupa, Anwar datang dari mana sebelum d kutip UMNO. Sejarah tidak menipu…

          • March 18, 2013 at 3:34 pm
            Permalink

            KALAULAH FAKTA-2 YANG KAU BAGI TU BETUL SEKALIPUN (KHAIIKKK PTUIHHH). TAK DAK KAMI NAK GUNAKAN SEBAGAI UNDI PROTES. TAMBAHLAH PULAK ITU HANYALAH FITNAH DAN MAKANAN RUJI PUAK PR… LAGILAH

          • March 18, 2013 at 5:26 pm
            Permalink

            AAM

            kalau aku tepek kat sini bukti co. laki shahrizat dah lama bayar loan tu

            aku takut hang jadi macam mooh…. lari larau tak dapat berhujah kat forumer lain bila mooh paut kan fitnah APCO dgn yahudi

            jadi jangan suka dgr fitnah dan jgan berhujah dgn fitnah yek AAM

            kalau hang tak suka UMNO pun itu hang punya hal, aku cuma berpesan pesan kepada kebenaran

            selidik betul2 info yg kita dengar/pakai akai, baru lah boleh tergolong dlam golongn yg mensyukuri nikmat Allah

            orang pakai akai ni tergolong antara orang mensyukuri nikmat Allah

            selamat berforum AAM

          • March 18, 2013 at 8:20 pm
            Permalink

            Nampaknya hang pun fed up nak jawab cai2 yg tak berfikir ni Sungai Siput…kalau ikut hati aku nak juga aku balas dan bantai si Bujuk…tapi aku malas nak panjang cerita…sebb dah faham perangai Bujuk…dia suka panjang2 dan belit2….sebb Bujuk and the gang ni bukan faham…fahaman nya cuma ada satu…dan kita dah tahu fahaman depa macam mana…kalau kita berdebat tak habis dengan depa ni…kita pun jadi 3 suku macam depa…berpusing2 dan berbelit2…

          • March 18, 2013 at 8:59 pm
            Permalink

            Semua point yg hang bawa sini semua typical point2 dalam harakah dan blog pembangkang…hahaha…aku lagi nak gelak…hang baru berkhatan kaa…tak pun hang baru belajar ABC….

          • March 18, 2013 at 9:15 pm
            Permalink

            aduuhhh inilah dia otak pencacai Pakatan , aku tgk pun nak tergelak beb .. menipu dan memfitnah ni mmg halal bagi mereka !!!

            Bujuk pulak lagi hebat adakee Fadhil Noor tu dia kata ramai orang UMNO respek .. ramai takkan lupa bagaimana Fadhil Noor menghina Tun M , kononnya masa tu nanti Tun M akan nyanyuk dan akan main tahi ditangan ..

            ditakdirkan Tuhan , Fadhil Noor ‘pergi dulu’ .. harapnya dapatlaa minta maaf kat Tun M

          • March 18, 2013 at 9:48 pm
            Permalink

            anak nik aziz pun ada kilang arak kat kelantan,bukan 1 tapi 13

          • March 19, 2013 at 1:09 am
            Permalink

            bukan kilang arak la… tu kilang tuak. D k’tan tuak tu ialah air nira nipah/kelapa.

          • March 19, 2013 at 6:21 pm
            Permalink

            Askm HAR

            ada masa2 kita kena didik orang2 yg jadi agen sebar fitnah ni, aku rasa AAM ni main ikut ajer, dia pun tak sedar dia jadi agen.

            jadi kita tunjuk kan jalan yg betul bila dapat berita/kaji dan selidiki betul2, terpulang lah pada dia nak ikut ke dak

            banyak goreng nuar ibrahim tak berapa betul… sbb ramai yg dgr goreng dia tak berapa tajam skill cari info nih

            orang Malaysia ni pikir bila ada gadget canggih kat tangan depa, boleh tweet, FB, kira depa dah advance lah, tapi depa sebenar nya masih dalam kategori buta IT

            ada guru agama yg aku penah jumpa kat damsyik cakap , dia punya analisis, dajal ni internet, sbb mata dia satu(screen internet ni lah, kan satu ajer) lepah tu dalam ni ada jalan nak ke syurga dan ade jalan nak ke neraka

            yg hebat dalam internet ni, orang2 kaya dan di pandang mulia walaupun jelas terpesong dari ajaran islam

            orang islam dalam internet pulak di gambarkan , miskin, sengsara hidup di dunia dan begitu jugalah tafsir depa hidup di akhirat kelak oleh geng2 kapir ni….

            wallah’ huk alam, itu cuma analisis dia, Allah dan rasul lebih mengetahui

            banyak lagi kalau aku nak tulis pasal dajal ni, kot panjang lebar pulak nanti

            tapi pada hemat/pemerhatian aku dan juga masyarakat, UMNO/BN insyaAllah menang PRU13 ni

          • March 19, 2013 at 9:47 pm
            Permalink

            Aku setuju cakap hang tu Sungai Siput…sebelum ni aku cuba menggunakan pendekatan lembut dan berhemah…aku cuba tidak mahu berkasar…kerana itu bukan sifat aku…aku cuba untuk berbaik2 dengan Bujuk…dan cuba bercakap elok2…tapi betul kata PDL…bagi puak2 depa ni…kebenaran tidak penting…yg penting hanyalah survival politik PAS/PKR…bagi mereka kedaulatan tidak penting…yg penting keegoan dan ketaksuban kepartian serta asobiyah….jika mereka sudah tidak ingat jalan pulang atau tidak ingin pulang langsung…maka aku rasa tak salah jika kita sedikit kasar…tidak sampai memukul…tapi there is a saying mata pena lebih tajam dari mata pedang…kalau tak boleh dipukul dengan tangan…kita pukul dengan kata2 sahaja…tapi yelah…aku masih tak dapat nak pukul depa dengan kata2 yg sangat berat….mungkin kena praktis lebih sikit…tapi apa yg aku nampak…penyokong2 PR mempunyai sifat yg agak typical/stereotype…tak perlu aku ulas panjang lebar…kerana kita hanya suka2 di sini…tapi kamu tentu faham…mereka ini golongan yg cerdik tidak boleh diajar…pandai tidak boleh pula diikut…

          • March 19, 2013 at 9:52 pm
            Permalink

            Correction….bodoh tidak boleh diajar…pandai tidak boleh mengikut…..

    • March 18, 2013 at 1:56 pm
      Permalink

      Satu2nya anak Malaysia yg lahir dari lubang jubor. Otak melekat kat pala kote kot …

      Reply
  • March 18, 2013 at 9:13 am
    Permalink

    Entalah dunia dah nak kiamat agaknya..walaupun mahkamah sudah memutuskan DSAI tidak bersalah ,namun tuduhan fitnah makin berluasa..
    di dalam dunia ni ada dua perkara yg bertentangan ada baik ada buruk ada hitam ada pitih ada siang ada malam ada benar dan ada batil..jikalau Umno benar DSAI salah..kalu DSAI benar Umno salah..tapi kita terfikir mengapa terlalu banyak tuduhan yg di lemparkan sekaligus kepada DSAI…Dan ini membuatkan minda kita terfikir banyaknya kesalahan DSAI ni…apakah ertinya semua ini…jangan jadikan minda kita terlalu taksub..kalau kita pakai cermin mata biru pasti kita nampak warna cuma biru sahaja….untuk mencari kebenaran pastikan kita pakai cermin mata biru sebelah kanan dan hijau sebelah kiri barulah adil dalam menilai sesuatu….muhasabah diri kita cermin2 diri kita…

    Reply
    • March 18, 2013 at 10:55 pm
      Permalink

      Pakailah cermin mata coklat ker biru ker hitam ker…dalam kes Anwar ni…tak perlu tukar2 cermin mata untuk lihat kebenaran….dalam kes2 lain mungkin boleh juga guna teori hang tu…tapi not in his case…aku rasa lebih tepat nasihatkan saja geng2 hangpa suruh buka mata…buka minda …lapangkan hati…nak lagi baguih..pi solat istikharah sama….jangan guna cermin mata nak menengok..nanti silau…

      Reply
      • March 18, 2013 at 11:57 pm
        Permalink

        Tuan dah Istikharah ke?
        Jangan hanya bijak mencadang… ilmu jika tak d amal umpama pokok tak berbuah. Orang yg. bersih hati, tidak akan menuduh dan sangka buruk pada orang lain. Banyak post2 tuan, takda satu pun kebaikan Anwar yg. tuan lakarkan. Mustahil, bekas timbalan presiden UMNO dan TPM langsung takda jasa dan kebaikan.

        Reply
        • March 19, 2013 at 1:16 am
          Permalink

          nak juga aku tahu kebaikan dia bujuk .. mehh laa cite , semua apa yang dia cakap hari ini bagaikan sama juga macam kau .. sama-sama menjilat kembali tahi yang ditaburkan …

          tapi aku kelakar laa bujuk tgk manusia munafik macam kau yang kuat menipu dan memfitnah suruh orang janga menuduh dan buruk sangka ..

          semata-mata anwar dah kantoiii main jantan lain dalam video

          selama ni fitnah kau takde buktipun seronok kau yee wahai munafik bujuk !

          Reply
          • March 19, 2013 at 8:02 am
            Permalink

            bujuk hati hang bersih ker ? aku tengok fitnah hang lagi banyak …penat aku nak jawap

          • March 19, 2013 at 1:53 pm
            Permalink

            Bujuk…UAI icon PR dan idola hang tu kata menghasut tak apa untuk kebaikan…so, kalau ikut fatwa icon hang ni tak salah aku hasut hang supaya jgn pilih Anwar jadi PM hangpa…

          • March 19, 2013 at 11:36 pm
            Permalink

            HAR.. memang tak salah jika hang YAKIN dan ada bukti2 SAHIH walaupun hang taknak kongsi bukti2 tersebut. Tapi kalau hang hanya berburuk sangka sedang yg. iklas dari hati hang benda lain, hang tau kan apa balasannya…

          • March 20, 2013 at 1:57 am
            Permalink

            bukti apa bujuk ?? semuanya didepan mata , ka fitnah DS rosmah tu semua pernah ke ada bukti ??? dasar manusia munafik .. malah telah banyak kali juga kau kantoii kat sini dengan fitnah hina kau !!!

            nak cakap pasal Islam konon , tapi diri sendiri lebih hina dan jijik punya bujuk !!! cermin muka kau laa woii penipu

        • March 19, 2013 at 10:27 am
          Permalink

          Bujuk…kalau aku bangun atau qiam tiap malam pun buat apa aku bagi tahu kamu…buat apa hendak menjaja amalan kita di sini….lagi satu…apa sekalipun kamu cakap…aku tetap dengan pendirian aku…Anwar tak layak jadi PM…aku cuma belum sebut dia ni ‘dajjal’ sahaja…samada kamu suka dia atau tidak itu hak kamu….kamu nak jilat dia…kamu punya suka…tapi kamu tak perlu nak bagi tahu aku yg dia tu bagus atau apa…aku dah tetap pendirian serta sangat yakin…dia memang tak layak…kamu tak perlu belit pasal Anwar dengan aku di sini…kamu nak bukti, kamu cari sendiri laa…kamu tak payah nak diskus dan belit2 serta mengelirukan orang lain kat sini….sebb nanti aku akan hilang rasa hormat sama kamu…..

          Reply
          • March 19, 2013 at 11:36 pm
            Permalink

            tak perlu bagi tau.. tapi perlu amalkan.

    • March 19, 2013 at 1:15 am
      Permalink

      fitnah kepala hangguk hang…hakim kata liwat berlaku tapi ada pencemaran sampel DNA air mani nuar dalam jubo…so takleh sabit kesalahan…liwat TETAP berlaku lah weh…hang patut muhasabah…kes sabah…tungguuuuu. tak lama lg muhasabah jd muhasulu bila nuar jd PM sulu….kahkahkah.

      Reply
      • March 19, 2013 at 11:42 pm
        Permalink

        itu jawapan jaga air muka k’jaan… kalau dah tercemar tu maknanya bukti dah d ganggu, tak boleh d percayai. Kes ni bukan nggota polis baru yg. siasat… tapi anggota berpengalam dan senior. Jadi bila senior yg. siasat ada 2 kemungkinan.. pertama dia nak rosakkan bukti yg. ke-2 dia palsukan bukti. Tanya pegawai penyisat yg. uji urine test dadah cukup la. Aku pun ada kawan dengan pegawai penyiasat jugak.

        Reply
        • March 20, 2013 at 2:03 am
          Permalink

          air mani mana boleh palsukan kepala hotak kau laa bujuk . kau ni tahu kee perbicaraan anwar ni atau cakap pakai kepala lutut kau jee , kau faham tak makna pencemaran sampel DNA air mani tu yang dikatakan tu kakakakak

          sudahlaa kawan penyiasat konon !!! aritu bukan main lawak lagiii kau kata Polis nak ambil DNA anwar mintaa pakai air mani hahahahaha woiii bodohlaa kau ni .. cakap dengan pencacai PAS yang takde otak tu bolehlaa

          Reply
          • March 20, 2013 at 12:48 pm
            Permalink

            Maknanya… air mani yg. d ambil masa kes LIWAT 1 untuk ujikaji kes d guna untuk kes LIWAT 2.

          • March 20, 2013 at 6:09 pm
            Permalink

            hahahahah tergelakk aku , tu alaaa aku cakap kau ni bodoh nak mampusss .. woiii nak ambil DNA , buat apa pakai air mani ??? mehh kau kasi tahu aku Polis mana yang ambil air mani untuk DNA hahaha buat kena gelakk je nanti.

            aku serius bujuk , mehh kasi tunjukkan kat aku , air mani anwar diambil untuk DNA dalam kes Azizan .. jangan kau nak lari bujuk !!!..

            bodohnya pencacai bujuk ni . DNA polis ambil melalui air liur laaa bukan air mani .. pencacai Pakatan yang bodoh macam kau jee yang cakap macam tu

  • March 18, 2013 at 12:16 pm
    Permalink

    laaaa…hang ni bercakap macam kat kedai kopi kampung tepi jalan, main hentam suka hati hang.

    Mirzan tak pernah langsung memiliki San Miguel corporation. Beliau mewakili Q tech alliances sebagai share holder yang memiliki 19% saham di san miguel, dan dia pun bukan pemilik mutlak Q tech ! Hang faham tak ??

    Kilang Carlsberg di Selangor tu Khalid Ibrahim punya ke ?? tentu la tidak !! Pusat pelacuran kat kelantan tu nik ajis punya ke ?? tentu la tidak .macam tu la jugak kebodohan hang dalam corporate world !

    Elok la tu hang gelak…gelak pada kebodohan hang sendiri !!

    Anak mahpus penagih dadah…ada ke mahpus jugak penagih dadah ?? hangpa angkat dia jadi naib presiden…apa citer ??

    Ngah dan ngeh ada experience buka ladang kelapa sawit ke ?? Apasal nik ajis bagi 4000 ekar tanah kat depa ???

    Politik kedai kopi tepi jalan..sesuai sungguh dengan cai kutu haprak macam hang !!

    Reply
    • March 18, 2013 at 12:57 pm
      Permalink

      beranikah hang kata pemilikan Saham Mirzan itu HASIL nya HALAL?
      Tiada kaitan KI dan TGNA dengan kilang ARAK dan pusat pelacuran kerana mereka tak redha, takda syer dan dah usaha ikut kemampuan masing2. Ia berbeza dengan Mirzan yg. berusaha membeli syer sykt. tersebut.

      Reply
      • March 18, 2013 at 1:51 pm
        Permalink

        Tu la hang….khalid ada hak tutup kilang arak tu…apasal dia tak tutup ??
        nik ajis pulak ada hak membenteras pusat pelacuran di kelantan..apasal dia tak all out usahakan ??

        laaa..hang tak faham jugak ke ?? mirzan tak ada share dalam san miguel !! hang kata ada, hang tunjuk mai bukti kat sini..cakap aku pun boleh cakap nik ajis ada share dalam carlsberg !! apa beza cakap aku dan cakap hang ?? tak ada kan..sebab kedua-duanya tak ada bukti !!

        Reply
        • March 18, 2013 at 10:58 pm
          Permalink

          itulah aku juga nak mintak bukti kat bujuk adakah Mirzan ada share dalam San Miguel Brewery ni … walaupun dah meletak jawatan bagi mengelak fitnah dalam SMC , tapi aku cukup bangga kerana beliau masih dalam Petron , kita boleh tgk ramai usahawan bumiputera dalam Petron !

          tapi yang hebatnya mestilah PAS , dulu lulus lesen arak , ada kilang arak dan disko dinegeri pentadbiran BN , mereka tuduh semua ahli UMNO murtad dan kafir kerana bagaikan menyokong semua tu !!!

          TAPI SEKARANG

          Lesen arak tetap diluluskan oleh PAS dan Pakatan , malah disko dan pusat urut masih subut dan bercambah dalam negeir PAS dan Pakatan , lesen judi tetap dikeluarkan oleh kerajaan PAS dan Pakatan , tiada satu pun disko yang ditutup oleh PAS dan Pakatan .. tiada satu pun lesen judi dan arak yang dinafikan oleh PAS dan Pakatan

          Bagi aku kekalahan 5 negeri dalam pilihanraya dulu sebenarnya adalah satu rahmat yang cuba ditunjuk oleh Allah s.w.t .. mengenai sikap munafik , penipu , pembelit dan pelacur agama oleh PAS dan Pakatan !!!

          Reply
      • March 18, 2013 at 1:58 pm
        Permalink

        Cakap pasai halal & haram ni kita tok sah la nak cong lebeh lebeh plak…..hidup dalam dunia era globalisasi & sistem pasaran bebas dari kawalan kerajaan tak gerenti bersih dari unsuq haram keghana sistem kapatalis mengamal kan riba. Umat islam yang terlibat dalam sektor perdagangan,politik,diplomatik dll memang tak lepaih dari sistem riba ala kapalisme. Ada ka kita bole gerenti aktiviti kita bebas dari sistem kapalisme yang berpaksi kan riba ? Ada ka kerajaan PAS di Kelate,Kedah malah Iran tak terkait ngan unsuq unsuq haram yang di amal kan oleh pelaboq kapalisme…? Ada ka kepala kerajaan ni tak berdagang ngan pedagang kapatalisme tu…? Poraaahhhh sana leh cakap la…. kerajaan isle Iran ka Kelate ka depa jugak berurusan ngan peniaga bukan muslim dalam negara malah para pelaboq asing dari negara kapatalis Eropah & Amerika Utara.

        Hang bujuk mau nafi ka semua cakap cakap aku ni hah…? Tok sah cakap besaq la tak kan muslim jadi katak bawah tempurung kot asyik bepikiaq di dalam kotak…!!!

        Reply
        • March 18, 2013 at 3:10 pm
          Permalink

          Setau aku, K’tan simpan duit dalam bank Islam. Inilah bank yg. ikut syariah.. yg. ada d m’sia. Mungkin kita tak mampu hindar riba, tapi kalau sengaja cari itu cerita lain. Contohnya kita tak boleh elak dosa kerana keluar rumah je dah ada wanita tak tutup aurat, tapi kalau sengaja cari dosa, saja2 goggle wanita tak tutup aurat tu salah. Faham kut..

          Reply
          • March 18, 2013 at 3:35 pm
            Permalink

            Alahai Bujuk….hang beli rumah ikut Islamic scheme pun ada juga interest..tapi taklah macam interest conventional loan kafir yahudi tuuu….hang pi pajak emas di Ar Rahnu pun interest tinggi juga….konon cara islam…disebut sebagai upah simpan…tapi yg sebenarnya interest tersembunyi….sebb ikut percent…sebut jer lain…benda nya sama juga…akhir cerita bank juga yg untung….tak pernah nya peminjam yg untung….jadi tak payah hang nak gebang kata simpan duit dalam bank Islam…

          • March 18, 2013 at 6:45 pm
            Permalink

            hang tau mana k’tan simpan duit dlm bank islam ? ada bukti ka? awat kerajaan tak simpan duit secara islamik ka ?

          • March 18, 2013 at 9:18 pm
            Permalink

            itulah beb aku kalau tgk bujuk ni cakap mmg begitu munafik perangai dia , menipu sana sini .. Kelantan simpan duit dalm bank Islam kakakakakakakaka tergelak aku , kau ni bujuk nak menipu pun kenalaa faham ekonomi kelantan tu , kau ni kalau bercakap ego/riak cukup dalam diri kauu , lebih tahu daripada kerajaan kelantan sendiri hahahaha

          • March 19, 2013 at 12:11 am
            Permalink

            Tuan HAR.. walaupun hang kata semua bank ada riba(interest), tapi bank Islam adalah inisiatif k’jaan dan d perakui syarak sebagai ciri2 pinjaman cara Islam. Ini cara dan usaha yg. kita ada, mungkin lebih tinggi interest.. tapi InsyaAllah bersih. Jika salah itu.. bahagian alim/ulamak yg. jawab nanti.
            Itu la korang… jangan jumud sangat dengan utusan tu. Sampai tak tau k’jaan k’tan simpan duit dalam bank Islam. TGNA sendiri bagitau.. bukan sekarang sejak 1990 lagi. Boleh semak bank Islam betul ke tidak…

          • March 19, 2013 at 1:58 am
            Permalink

            Kau tak payah nak sembang laa bujuk , Bank lain pun banyak dah ada department bank islam bujuk .. apapun terima kasih laa kerajaan BN , idea bank Islam ni mmg idea terbaik kerajaan .. nak sembang teknikal pasal bank ni pun kau ni pun dahla kuat mebohong dan pemutar belit punya orang

            syukur kepada Allah kerana dapat kerajaan yang hebat macam BN

        • March 18, 2013 at 3:29 pm
          Permalink

          Ish…hang jangan cakap lagu tu…Bujuk beli kereta cash….simpan duit pun bawah bantal jer…semua barang beli cash…beli pun kedai melayu (yang tak beli dengan pembekal cina….beli dengan pembekal Cina was was sebab kredit bro…takut lambat bayar hutang ada interest pulak)….sayur tanam sendiri…..ikan tangkap sendiri….ayam bela sendiri..sebb tak pasti kesahihan halal dan haramnya….

          Reply
          • March 18, 2013 at 9:21 pm
            Permalink

            bujuk mana beli kat kedai Melayu !! dia duduk kat area Selangor dia boleh kata tak pernah jumpa Saloon wanita Muslim , sampai siap fitnah juga kat Kelantan tu takde Saloon wanita Muslim semata-mata nak menutup malu pemimpin PAS yang dihina dengan DAPigs kakakaka…

            adduuhhhh hahahaha .. inikan pulak dia nak cari pembekal Melayu kakakakaka

            itulah saudara HAR kita boleh tgk betapa bujuk ni sifat munafik .. setiap kali dia komen menunjukkan penipuan dan mainan fitnah dia jee

      • March 18, 2013 at 2:50 pm
        Permalink

        Nik ajis ada “shair” jual kalimah Allah kat kapior ! . Saham akhirat tu , besar nilainya …. Khalid pun banyak shair dlm bagi kebenaran bukak pusat maksiat dan kedai jual arak . Depa mmg tak kilangkan arak tapi ada shair jual arak , shair dosa la….

        Reply
        • March 18, 2013 at 3:11 pm
          Permalink

          Hang ketinggalan bas ka?
          Hang tak baca kenyataan MSU(syura ulamak) yg. TGNA sendiri t.tangan.

          Reply
          • March 18, 2013 at 3:38 pm
            Permalink

            TU SYURA ULARMAK KAMU… MANA BOLEH PAKAI BUJUK.

          • March 18, 2013 at 5:34 pm
            Permalink

            Hang jangan kelentong la bujuk…dalam ceramah hangpa dikawasan cina, hangpa dok jaja lagi kalimah allah…rakyaat bukan bodoh macam cai.

          • March 18, 2013 at 6:24 pm
            Permalink

            hehehe bujuk hang pi tanya kapal singki tu pasal majlis syura ….dia tu kat kawan sebantal mana buleh talak dengar cakap !

          • March 19, 2013 at 12:17 am
            Permalink

            Terpulang la… kalau korang lebih percaya Karpal dari TGNA. Ceramah PR takda blok melayu, cina dan India. 1 ceramah semua datang…
            Yg. cerita depan melayu lain, cina lain ni puak2 BN. Majlis MCA tak jumpa muka melayu/india, majlis umno tak jumpa muka cina/india.

          • March 19, 2013 at 8:06 am
            Permalink

            hehehe bujuk give up ker ? Kami nak percaya kapal tua tu..hahaha bukan takat kapal , semua pemimpin pakatan haram tu kami tak percaya !!

          • March 19, 2013 at 11:28 pm
            Permalink

            patut la ketinggalan…

      • March 18, 2013 at 10:13 pm
        Permalink

        pemilikan saham Mrzan ni tentunya daripada duit syarikat dia bujuk !!! aku tergelak bila tgk usaha fitnah Pakatan konon Mirzan ni miliki syarikat arak , padahal kerjasama mereka adalah mengenai sayap baru dalam bidang petroleum .. Petron yang memiliki majoriti saham Esso Malaysia .. Esso Malaysia sendiri taknak jual kat Syarikat milik Malaysia kerana dendam mereka dengan Petronas dan Malaysia kakakakaka

        itulah aku tgk penipu dan pemfitnah bujuk ni bercakap mengnai halal haram , tapi dia sendiri taktahu HASIL Mirzan ni halal atau haram …

        Teringat aku kes kelulusan lesen arak , dulu PAS memurtadkan UMNO kerana meluluskan lesen arak , malah PAS juga mengkafirkan setiap ahli UMNO kerana kerajaan UMNO meluluskan lesen arak .. hinggakan Selangor digelar Selangor Darul Maksiat

        TAPI bila Pakatan menang , kita boleh lihat lesen-lesen arak masih diberi dibawah negeri PAS .. Selangor , Kedah , Pulau Pinang malah Kelantan sendiri telah meluluskan lesen arak !!! lebih teruk lagi disko yang mereka hina dulu bertambah-tambah hahahaha itulah sikap hipokrit PAS aku tgk …

        lepas tu kuat memfitnah macam kes San Miguel ni , maklumlah demi parti politik PAS , agama boleh dicampak tepi menurut pandangan pemimpin dan pencacai Pakatan !!!

        Reply
      • March 19, 2013 at 6:25 pm
        Permalink

        buktikan saham haram mirzan tu bujuk….

        kalau takde bukti itu fitnah nama nya, adakah engkau suka tergolong dalam golongan yg sebar fitnah??

        sekiranya engkau suka jadi penyebar fitnah, engkau di kira ingkar perintah Allah dan juga Rasul bujuk

        Reply
        • March 19, 2013 at 11:27 pm
          Permalink

          perlu ke???
          Kalau aku buktikan… hang akan ubah kenyataan dan sokongan ke?
          Kalau tidak… buat la apa korang suka, dan aku buat apa yg. aku percaya.

          Reply
          • March 20, 2013 at 2:06 am
            Permalink

            kau tuduh orang sekarang kau kena laa bagi fakta mana bujuk !!!

            kiranya segala tuduhan kau tak perlu buktilaa kan .. dasar manusia hina kaki fitnah punya pencacai PAS …

            pencacai dan pemimpin Pakatan ni sama jee laa otak dia , tuduhan fitnah merata-rata tanpa perlu bukti pun !!!

          • March 20, 2013 at 12:43 pm
            Permalink

            Nak fakta apa lagi kalau dah jadi RAHSIA UMUM.

          • March 20, 2013 at 12:53 pm
            Permalink

            ye hang perlu bukti kan yg saham haram yg hang jaja tu…..

            dah puas aku buat search dgn homework pasai saham haram yg hang cakap tu,

            tapi dak jumpa… mungkin hang boleh tolong bagi info serta clue kat sini

            hang jangan jadi macam mooh udah ler bujuk

          • March 20, 2013 at 6:12 pm
            Permalink

            kepala hotak kau rahsia umum ,mana kau belajar ni !!! ternyata kau ni bodoh dan kaki penipu serta penyebar fitnah punya porang PAS !!!

            mana ada syarikat boleh sorok pemegang saham dia , mereka wajib kena paparkan … dasar bodoh dan penipu punya bujuk .. kan dah kantoiii lagi sekali buat fitnah !!!

            Kat blog Pakatan tu bolehlaa menyalak macam anjing sebab semua komen fakta yang tidak menyebelahi mereka dipadam dan dibuang !

    • March 18, 2013 at 3:12 pm
      Permalink

      Tidak kiralah dia siapa tetapi perbuatan orang islam menjadi CEO / Director ker aper ker didalam kilang arak menjadi langganan kepada masyarakat bukan islam untuk menuntutnya sebagai lebih buruk dari orang bukan islam…

      Reply
      • March 18, 2013 at 10:02 pm
        Permalink

        itulah kalau bercakap pasal Islam memang hebat tapi dari mulut sendiri terhembur segala tahi dimulut .. siapa yang jadi director dalam kilang arak ni ???

        Mirzan terlibat dengan dalam sayap terbaru San Miguel iaitu Petron , takde kena mengenai dengan San Miguel Brewery .. itulah aku tngk orang yang sibuk cakap pasal Islam dalam sudut politik mmg banyak sangat fitnahnya !!!

        Reply
        • March 19, 2013 at 12:23 am
          Permalink

          bekas menteri umno.. Khir Johari pernah jadi pengerusi TOTO, TS.Hanif Omar(bekas KPN) jadi lembaga pengarah genting…. lebih memalukan bekas KPN ni kata dalam Quran takda sebut haram judi. Aku tak tau Quran mana dia baca… atau dia nak Quran yg. bahasa arab tu tulis melayu.

          Reply
          • March 19, 2013 at 1:23 am
            Permalink

            dont worry bujuk , BN bukan macam PAS , mana-mana pemimpin BN yang buat salah , kami katakan salah hatta dalam pemimpin UMNO yang terlibat dengan zina dan sodom dan mempunyai bukti telah kami tendang dan usir .. Kami takkan mempertahankan mereka walaupun mengeluarkan ayat untuk ampunkan dosa mereka.

            tapi mana-mana pemimpin PAS yang amalkan rasuah dan zina , takkan dikenakan tindakan langsung !!! malah ahli PAS boleh pula terima duit rasuah tersebut dan jika berzina akan dilepaskan dengan hanya doa pengampunan nik ajis jee

          • March 19, 2013 at 8:08 am
            Permalink

            hehehe…nabi sesat ajaran pas nik ajis …macam pope boleh ampunkan dosa org !! dasyat…lebih tuhan dari tuhan !

          • March 19, 2013 at 11:25 pm
            Permalink

            PAS @ TGNA bukannya ketua hakim yg. suka2 nak hukum dan bebaskan orang. Salah dakwa d mahkamah… bukannya p dakwa TGNA.

          • March 20, 2013 at 2:11 am
            Permalink

            hahahaha kalau macam tu PAS takde badan displin laa bujuk , maknanya politik wang boleh sesuka hati diamalkan dimuktamar PAS hahaha apa gilaa ke kau muktamar dalaman pun nak guna SPRM dan dakwa mahkamah !!! hahahaha patutlaa amalan rasuah ni halal dalam parti PAS sendiri amalan rasuah berleluasa …

            hahaha isunya takde siapa nak dakwa dia , cuma dengan saksi yang ada diharap nik ajis dapat ambil tindakan dengan semacam badan displin parti (yang PAS takde hahaha) .. tapi nik ajis tida lakukan tu , dia hanya berdoa dan kata dosa zina pemimpin parti PAS dah diampunkan kakakakakaka

          • March 20, 2013 at 12:40 pm
            Permalink

            Hairan… berapa banyak undang2 perlu ada dalam negara kita kalau semua parti dan pertubuhan/ngo ada undang2 sendiri. Tak kira peringkat negeri, bandar, kampung dan taman. Badan disiplin parti tu ok la… kalau tidak takkan DHA dan Nasharudin Isa kena tindakan. Lagi satu dalam PAS siapa yg. bagi RASUAH d TOLAK bukan d ANGKAT.

          • March 20, 2013 at 6:20 pm
            Permalink

            haa tahupun kau Badan Displin parti tu macam Hassan Ali dan Ust Nasha …

            TAPI nak buat camana nik ajis sendiri kata kalau ada terima rasuah duit dan barangan semasa muktamar tu terima sahaja , tapi yang memberi tu?? tak kena apa-apa tindakan pun .. ini memang takde integriti punya parti !!! Perasuah bebas macam tu sahaja sebab nak jaga imej parti PAS .. ramai orang PAS memperkataan benda ni tapi mereka semua dayus dan jahil .. nik ajis tak ambil tindakan mereka pun diam jee .

            Sama juga macam kes zina , penyokong PAS sendiri meminta nik ajis memecat kerana adun PAS yang berzina dan ditangkap dengan saksi ..tapi nik ajis taknak sebab ini akan memalukan parti , nama parti lebih penting bersama dengan adun penzina ni .. maka di doakan nik ajis dan berkata dosa zina dia dah dirampun adduuhhhhhh hahahahaha

            lawak aku tgk kau ni bujuk

            tgk BN ada bukti jee terus kena tindakan !!! macam ni laa yang dituntut dalam Islam bukan menghalalkan rasuah macam PAS dan mengampunkan dosa zina macam PAS .. ini keje orang jahil !

  • March 18, 2013 at 1:22 pm
    Permalink

    marilah sama2 kita menyanyi dgn lirik ni versi madu & racun……

    perompak ditangan kananku, bn
    penyamun ditangan kiriku, pakatan
    aku dah tahu (dah lama dah) itu lah saja pilihanku.

    Reply
  • March 18, 2013 at 1:54 pm
    Permalink

    betul tu, kejayaan BN dlm pentadbirtan negara dan membawa kemajuan lebih hebat dari skandal2 anwar ni. kita tak perlu semua ni utk mencapai kemenangan kerana track record BN dah cukup.

    Reply
    • March 18, 2013 at 2:53 pm
      Permalink

      Pasai track rekod tu lah depa dok meraban la ni dulu masa pru12 bolehla klentong kau2 tapi bila dah sepenggal perintah selangor …hehehe lebih banyak pincang . Dulu kata orng sekarang kena kat btg hidung sendiri , dah la tak buleh nak jawap , dok kalih sana sini bagi alasan . Budak tadika pun boleh bagi jadi MB kalau dok banyak bagi alasan dari jawapan …bahalul punya pembangkang …..Dasar bangkang dari LONGKANG !!

      Reply
      • March 18, 2013 at 4:11 pm
        Permalink

        budak tadika hang pun boleh jadi Perdaan Menteri

        Reply
        • March 18, 2013 at 11:17 pm
          Permalink

          Yang pasti pelakon video porno berangan2 nak jadi pee emm Malaysia. Kau nak PM kau LGBT ke?

          Reply
          • March 18, 2013 at 11:43 pm
            Permalink

            dah depa sejenis…mesti lah depa nak peeemmmm gay !!

    • March 18, 2013 at 5:40 pm
      Permalink

      Kejayaan BN itu lebih berjaya dalam menipu rakyat, membolot kekayaan, rasuah atas nama projek saja. Track record BN- rasuah No.1

      Reply
      • March 18, 2013 at 6:27 pm
        Permalink

        hehehe bro syok sendiri ke ? aku tau susah nak akui track rekod BN ni! sangat memedihkan hati bagi cai pas ! bandingkanlah dengan track rekod PAS hahaha malu beb , kalau takat nak muhung bebas rasuah ,itu dah 2 kali pembuhung !

        Reply
      • March 18, 2013 at 8:26 pm
        Permalink

        Alhamdulillah umur aku dah lebih separuh abad…..tak pernah lagi rasa kena tipu dengan kerajaan…tak pernah lagi rasa kena rompak…malah hidup aku makmur….rezeki syukur Allah beri melimpah2….syukur kepada Allah meletakkan aku di negara yg aman dan makmur…sehingga dapat mencari kehidupan yg sempurna (di mata aku laa)…tapi tak tahu kenapa penyokong2 pembangkang ni selalurasa kena tipu..heran aku….teruk sangat kah depa dirompak dan ditipu…pening pening…..

        Reply
      • March 18, 2013 at 9:24 pm
        Permalink

        ni dah mai laa lagi sekor pencacai Pakatan , track rekod BN ialah janji BN semua telah ditepati … Pakatan janji apapun semuannya menipu dan bersikap munafik dengan mungkir janji …

        Setakat cakap macam burung kakak tua , ‘Rasuah , Rasuah’ .. bawak mai jee bukti kami takkan mempertahankan perasuah dan peliwat macam Pakatan hahaha

        Reply
      • March 18, 2013 at 11:10 pm
        Permalink

        Denial syndrome. Kau tukar je la kau punya nick dari “AkuAnakMalaysia” jadi “AkuAnakHaram”. Lagi bagus. Kesian kau ni. Ubun2 masih lembik, dengar ceramah PR terus jadi sawan.

        Reply
    • March 19, 2013 at 12:35 am
      Permalink

      Nak bicara track record…
      T’ganu darul runtuh, banyak sangat bangunan runtuh.
      Johor dah d gadai pada s’pore(Iskandar m’sia.- semua orang luar punya).
      N9 dulu tempat pembiakan babi terbesar d asia tenggara. Sekarang dah jadi tauke felda.
      Melaka bandaraya bersejarah.
      Perak k’jaan haram, ADUN perasuah d ugut melompat.
      Pahang negeri sisa lynas.
      Perlis indera kayangan.

      Reply
      • March 19, 2013 at 1:25 am
        Permalink

        haaa macam ni ke track records kau bujuk??? kakakakaka kalau penipu dan pemfitnah macam kau ni bujuk , nak bagi idea mmg tahap orang tak sekolah laa … ni laa meroyan mempertahankan peliwat yang dah kantoi dalam video hahaha

        Reply
        • March 19, 2013 at 2:03 am
          Permalink

          Bujuk punya ayat mcm orang sasau.. Buatlah point berkempen aku nk tgk rakyat nk sokong ke atau baling telur… Dh sgt terdesak puak ko mna dia track record?? Rumah urut? Pusat pelacoran?? Jual nama Allah?? Lawan institusi Raja?? Rompak balak? Curi pasir?? Lelong harta anak yatim?? Makan duit rakyat melalui tender palsu???

          Hang mmg muka munafik lah bujuk..kotor!

          Reply
          • March 19, 2013 at 11:21 pm
            Permalink

            Ni semua menyalahi undang2… apa sprm dan pdrm buat? makan gaji buta ke… dah jelas salah takda pendakwaan.

        • March 19, 2013 at 8:13 am
          Permalink

          Statement paling bodoh pernah aku baca …semuanya bujuk dengar dari ceramah dan berita palsu pembangkang…Aku pernah bagitau hang bujuk…dah tiba masanya hang pi cari negara lain …hang mmg tak sesuai tinggal di malaysia !!

          Reply
          • March 19, 2013 at 11:22 pm
            Permalink

            malang la… kalau isu macamni pun cai2 mykmu tak tau. Patut la… reply sampah memanjang.

          • March 20, 2013 at 2:21 am
            Permalink

            apa isu dia bujuk nyatakanlah ?? komen kau kat atas tu generalised jee .. tipikal tahap otak sampah macam kau !!!

            Bujuk kata “T’ganu darul runtuh, banyak sangat bangunan runtuh.”
            —– kenapa PAS diam dan tak mainkan isu ni ditahap sampai parlimen ?? sebab arktiek dia dah masuk PAS ??? kakakakaka

            Bujuk kata “Johor dah d gadai pada s’pore(Iskandar m’sia.- semua orang luar punya)”
            —– apafakta dia bujuk ?? pelaburan yang dibuat menguntungkan rakyat .. bukannya macam Ladang Rakyat , yang mana ladang untuk rakyat diberi kepada pemimpin Pakatan yang dah kaya raya sedangkan banyak company tempatan boleh buat !!!

            Bujuk kata “N9 dulu tempat pembiakan babi terbesar d asia tenggara. Sekarang dah jadi tauke felda.”
            —– ni apa pula isu dia , Kedah sendiri ada ladang babi yang dibuka oleh kerajaan PAS , walaupoun ditentang penduduk tempatan …

            Bujuk kata “Melaka bandaraya bersejarah.”
            —– Mestila Melaka bandaraya bersejarah !! kau bodoh nak mampus ke apa ni ??? hahahaha ni orang sewel cakap takde fakta jee

            Bujuk kata “Perak k’jaan haram, ADUN perasuah d ugut melompat”
            —– hahaha 16 september tu janji siapa bujuk ??? hahaha bila dah masuk BN baru kau cakap perasuah , masa tak masuk dulu kau pertahankan dia macam pertahankan macam anwar meliwat

            Bujuk kata “Pahang negeri sisa lynas.”
            —– Kalau ikut lawa apa masalahnya bujuk , Lynas tu sendiri adalah kesan fitnah Pakatan konon ia kilang radioaktif , kilang radioaktif kepala hotak kau !!! Tapi anwar sendiri akui dia taknak roboh Lynas !!! camana ni bujuk

            Bujuk kata “Perlis indera kayangan.”
            —– Lagi sekali bujuk meroyan , macam ni pun jadi isu kaa?? kakakakaka bodoh betul pencacai

          • March 20, 2013 at 12:34 pm
            Permalink

            hahaha….
            Jawapan hang tak memenuhi standard. Kalau d kedai kopi pun orang ketawa SINIS je.
            Paling teruk hang ulas melaka bandaraya bersejarah, hang kata takda fakta.
            hehheh..
            Kalau nak nafikan kenyataan aku, berikan fakta lain yg. menafikan hujah aku, baru ok. Bukan aku sebut n9 negeri penternak babi terbesar d Asian hang jawab d kedah pun ada babi… baik hang sebut kebun belakang rumah hang pun ada babi. Haiiii…

          • March 20, 2013 at 6:32 pm
            Permalink

            hahaha tu yang aku cakap , Melaka Bandaraya Bersejarah ??? apa yang dosanya dan apa track records buruk daripada otak penipu macam kau cuba buat fitnah , bujuk ?? bagilaa fakta .. takat fakta dan buat fitnah dengan hanya kata ‘Melaka bandaraya bersejarah’ ni orang gilaa jee cakap

            Sama macam N9 tu ladang babi , ia adalah ladang yang integrated dan maju dan moden , bagi tidak mengulangi virus JE sebelum ini .. malah dengan terdapat tanaman dan pelbagai algi ternakan . malah N9 mempunyai ramai penduduk cina .. kes ni teringat aku macam BN selangor nak buat kadang babi moden tapi ditentang oleh PAS/DAP/PKR , tapi bila mereka menang mereka menjilat kembali ludah mereka TAPI kali ini dengan kawasan yang lebih luas dan lebih dekat pulak dengan kawasan Melayu !!!

            Dalam masa yang sama kau memfitnah dan menghina N9 . kedah sendiri mengamalkan perkara yang sama tapi lebih hina dan jijik iaitu dikawasan orang Melayu ..

            Jadi bujuk apa fakta yang kau cuba katakan mengenai N9 ?? semua yang keluar dari mulut kau penuh penipuan dan fitnah jee

            Kau kelihatan menentang TAPI dalam masa yang sama PAS/DAP/PKR melakukan perkara tersebut juga .. ini seolah kau menjilat kembali taik babi yang kau lemparkan !

      • March 20, 2013 at 1:15 pm
        Permalink

        kelantan tak na masuk bujuk

        gadai tanah pada nga dgn ngeh pasai nak bagi nizar jadi MB perak…..

        tok guru kau jadi kan ambiga leader bersih tu hang tak nak tulis kat sini bujuk

        meh aku tulis fakta kat sini, dan kenapa orang melayu dak sokong PR la ni

        siapa ambiga yg jadi leader BERSIH yg jadi ikutan nik aziz, hadi, nuar????

        Lawyer lina joy murtad

        Ambiga orang yg berjuang habis habisan dalam IFC( Interfaith Council)

        apa yg ambiga perjuangkan dalam IFC???

        1.Benarkan perkahwinan sesama agama

        2.menggesa kerajaan menyediakan dana untuk rumah ibadah bukan muslin

        3.Hapuskan Status Islam sebagai agama persekutuan/perlembagaan

        4.Anak orang islam tak semesti nya islam

        5.Hapus kan hak penjagaan anak bagi saudara baru yg baru memeluk islam

        7.Padam kan status Islam dalam kad pengenalan

        8.Benarkan orang melayu/islam murtad(menukar agama)

        9.Benarkan pengedaran bible secara terang terangan

        10. Menggesa kerajaan membenarkan penggunaan nama Allah = Trinity(Allah, anak Allah,jesus, bini Allah maryam)

        11.agihkan harta pusaka muslim yg tidak di tuntut kepada bukan muslim

        12.mahukan sistem pendidikan perbagai agama

        jadi apa perlunya pemimpin PR lebih2 PAS mengangkat dan menjulang ambiga sebagai ketua depa semasa rusuhan BERSIH dulu…..

        boleh hang jawab berlandaskan Al QURAN dan sunnah bujuk…?????

        rakyat msia lebih2 orang islam rata2 nak dgr dan baca hujah hang bujuk

        Reply
        • March 20, 2013 at 6:42 pm
          Permalink

          bujuk mesti larii punya tgk saudara punya komen mengenai ambiga , seorang pejuang yang dipuja oleh pemimpin dan pencacai PAS hahahahahaha

          Reply
  • March 18, 2013 at 3:07 pm
    Permalink

    Satu kupasan menarik berkaitan artikel di atas. Jentera BN Insya Allah kukuh melalui program transformasi yang dicetuskan oleh YAB DS Najib. BN jangan sama sekali terperangkap dgn isu mainan Anwar laknatullah ini, krn mereka sedang cari simpati rakyat. Umum telah tahu, video china doll dulupun rakyat yg buta hati spt PAS tetap tidak terima, mereka lebih utamakn Putrajaya. Biar mereka main dgn provokasi sndiri akhirnya isu ini akn makan diri Anwar!

    Reply
    • March 18, 2013 at 4:13 pm
      Permalink

      BN transformasi ka transform basi?

      Reply
      • March 18, 2013 at 11:49 pm
        Permalink

        Bujuk hang bawa adik hang mai kaa ?? lain macam jer mamat ni…mesti jambu.

        Reply
      • March 19, 2013 at 1:58 am
        Permalink

        Puak perosak ni angkat byk geng.. Haha yg basi itu ialah Pakatan Haram… JANJI DICAPATI..MANIFESTO DIMUNGKIRI….
        Klu dh xmampu nk lawan program BN mengaku je lah… Tkpyh buat lawak bodoh…

        Reply
        • March 19, 2013 at 8:15 am
          Permalink

          transform basi ….tapi cai jenis ni muka penuh air liur basi pun dah beratur awal pagi pi ambik BR1M ..muka tak malu

          Reply
  • March 18, 2013 at 3:58 pm
    Permalink

    mana ada anak madey buat kerja terkutuk tu…depa tu suci dalam debu…he he

    Reply
    • March 18, 2013 at 4:12 pm
      Permalink

      memang betoi…bapak depa pun suci dalam tong taik

      Reply
      • March 18, 2013 at 11:15 pm
        Permalink

        Yang pasti air mani lelaki Y dalam dubur seorang lelaki lain bukannya kepunyaan orang UMNO. Air mani yang suci patut berada di dalam faraj isteri bukannya dalam lubang taik lelaki. Pathetic.

        Reply
        • March 19, 2013 at 12:38 am
          Permalink

          macam2 umno boleh buat… depa banyak duit. Akuan sumpah PI Bala pun boleh ubah.. takda kaitan dengan umno atau najib kan.

          Reply
          • March 19, 2013 at 1:31 am
            Permalink

            lawak laa bujuk akuan sumpah RM4 pun yang kau percaya , masa bala hilang dulu dan dicari untuk jadi saksi , habis pencacai Pakatan kata Bala kena sorok dengan kerajaan .. rupa-rupanya hidup mewah dia dibela oleh Pakatan selama bertahun-tahun ..

            nak pilihanraya baru Bala muncul bersama pemimpin Pakatan , akhirnya dia mampus dalam fitnah , mampus kerana perondak peranda negara , mampos kerana menipu .. mampus diburu hantu altantuya hahaha (bukan aku cakap bala sendiri kata ) hahaha

          • March 19, 2013 at 9:06 am
            Permalink

            Akuan sumpah bukan bukti Bujuk. Hang pun boleh pi buat. Bala dah mati pun, hang taknak buat candlelight virgil ke? Aku buleh sponsor lilin sorang sebatang.

          • March 19, 2013 at 11:17 pm
            Permalink

            bila pulak aku kata bukti???
            Tapi yg. bukan bukti ni pun ada orang jawatan BESAR sanggup upah untuk tarik semula… itu yg. hairan tu. buat apa susah2 kalau bukan bukti… ye tak?

          • March 20, 2013 at 2:32 am
            Permalink

            kakaka Bala sendiri yang tarik balik pun kau nak fitnah orang lain .. kenyataan kau ni sangat pelik laa bujuk sangat berlainan pulak dengan peguam Pakatan lahanat Haris Iskandar tu kakakakaka kau ni tahu isu sebenar kee tak ni pasal Akaun bersumpah hahahaha lawak nya aku !!!

            sampai Bala sendiri buat yang kedua dan hilang pun pencacai kata Bala dah hilang disorok kerajaan TAPI sebenarnya dia hidup mewah dibela Pakatan ..

            akhirnya Bala mampus atas fitnah kepada hantu altantuya kakakakaka

          • March 20, 2013 at 12:21 pm
            Permalink

            Tanyalah Abraham…. tu, Y dia buatkan akuan bersumpah ke-2. Bala hanya baca saja… tengok air muka Bala pun orang tau kena paksa. Macam somebody acu pistol dekat kepala dia, baca atau tembak.

          • March 20, 2013 at 6:38 pm
            Permalink

            buat apa tanya abraham bukan abraham yang cakap TAPI peguam Pakatan Americk Singh Sidhu yang cakap pulak dan mengaku bagi pihak dia hahahaha … kenapa Abraham jee yang tak mengaku .. sebelum ni Harris kata orang lain kakakaka kelakar laa aku tgk kau bujuk

            Tapi dalam masa yang sama juga Bala boleh dibela pulak oleh Puak Pakatan leaps buat SD2 , jadi kalau dia dipaksa kenapa dia dibela oleh Pakatan untuk hidup mewah .. dan hanya kembali ketika PRU ???

            akhirnya Bala mati dimakan fitnah hantu altantuyaaa kakakakakakak

    • March 18, 2013 at 5:36 pm
      Permalink

      Kesian kat hang mek……

      Reply
    • March 18, 2013 at 10:04 pm
      Permalink

      hahaha mekkk aku tgk Petron ni ramai usahawan bumiputera .. eloklaa pencacai kaki fitnah Pakatan pergi maki dan buat fitnah mengenai Petron ni , bagusss mekkk boleh pekerja dan pemilik ni semua tgk sifat pemfitnah Pakatan

      Reply
  • March 18, 2013 at 5:00 pm
    Permalink

    Hai Mekk….angin baik nampak….abang balik kaa malam tadi..hehe

    Reply
  • March 18, 2013 at 7:13 pm
    Permalink

    begitu senangkah kita menangkap gambar anwar bermesra !ini semua lakonan umno!

    Reply
    • March 18, 2013 at 7:55 pm
      Permalink

      Sesenang menangkap gambar CSL, CSL boleh nafikan macam anwar kalau dia nak, video tu besi bukan bukti. tapi dia mengaku dan memohon maaf pada keluarga dan rakyaat.

      Hang nampak tak bezanya ?? hang mana nampak…hang dah buta hati.

      Reply
    • March 18, 2013 at 9:03 pm
      Permalink

      nak tangkap gambar bukan senang…tu namanya mengintip…tapi aku rasa lagi senang kalau hang pi serah diri jer dekat dia…settle masalah..then hang boleh cerita kat sini…apa jadi kat hang…tapi aku rasa kalau hang nangis2 pun sebb kena toron…hang mengadu pun tak dak sapa nak caya sebb geng2 hang akan kata hang tipu…hang fitnah…jadi nasib hang akan sama dengan Saiful….

      Reply
      • March 18, 2013 at 11:48 pm
        Permalink

        betul tu…hang tak kesian ke kat anwar, tiap kali dia melepaskan nafsu syaitan dia…mesti kantoi !! laaa..ni hang pi jumpa anwar bawa karipap 4 biji, teh ais sebungkus…dia paham la maksud hang…..

        Reply
    • March 18, 2013 at 9:26 pm
      Permalink

      sebab anwar terlalu asyik meliwat jantanjantan sana sini dengan mudahnya anwar terkantoiii , kuasa sumpah lahanat Saiful telah menunjukkan bukti satu persatu .. sebab mengikut nafsu songsang anwar dengan mudahnya terkantoii hahahah

      Reply
      • March 19, 2013 at 12:40 am
        Permalink

        buktinya ayah dia pun dah tak caya pada dia lagi.

        Reply
        • March 19, 2013 at 1:33 am
          Permalink

          memang laaa bujuk ayah dia dah masuk PKR … nak jumpa pemimpin UMNO nak mintak duit , kerja gilerr ke apa !!!

          haaa kan elok jumpa pemimpin Pakatan yang suka menipu tu !

          Reply
          • March 19, 2013 at 2:07 am
            Permalink

            Ayah dia xlayan PAS sbb PAS parti rembat duit ahli..miskin dan bodoh… Sbb tu layak jd anjing DAP dan PKR je.. Time Pr nnt puak ni lah ygpulun nkmampos buat keja, puak PKR rilek jer..balaci berkopiah sedia hambakn diri…itulah PAS… Parti penuh hina dn bodoh!

        • March 19, 2013 at 9:04 am
          Permalink

          Kalau ayahnya nak lacurkan isteri sendiri, perlukan anda percaya dengan jantan sundal itu? Jangan tanyo den sumbernya, tanyo cikgu Bard. Dio yang tulih, bukan den.

          Reply
        • March 20, 2013 at 12:16 pm
          Permalink

          Apa-apa lah… tapi pepatah kata BAPA BOREK ANAK RINTIK, kalau ayah tak boleh percaya… anak apatah lagi.

          Reply
          • March 20, 2013 at 6:40 pm
            Permalink

            kau percaya kebenaran kee percaya pepatah .. tolol betul … bila dah tak dapat lawan fakta teruss jee maki anak dan bapak .. sebelum ni kenyataan Azlan kau angkat tinggi sebagai bukti .. dasar pembelit !!!

    • March 18, 2013 at 11:13 pm
      Permalink

      Kalau lakonan tak payahlah pakai CCTV. Baik panggil TV Keadilan terus. Denial syndrome lagi. Cai2 Pakatan dan jadi CSI, diorang kata rambut pelaku tu belah tengah sedangkan Bung Nuar rambut belah tepi. Alahai puak2 korang ni. Nak tergelak aku dibuatnya.

      Reply
      • March 18, 2013 at 11:19 pm
        Permalink

        erm….belah tepi..tu belum masuk rambut yg palsu lagi….yang takder belah…..

        Reply
        • March 19, 2013 at 2:08 am
          Permalink

          “U ULANG…I SAMAN U PULA.!” modal si pengecut..

          Reply
  • March 19, 2013 at 12:32 am
    Permalink

    cai cai pakatan haram ni sumpah laknat dgn mnyebut nama allah mereka tak percaya.tapi sumpah hindu bala yg terang terang mnipu,mfitnah ulul amri mereka boleh pcaya pulak?bala pun dah mati kena laknat.cilako pakatan haram.

    Reply
    • March 19, 2013 at 1:35 am
      Permalink

      bukan tu jee , kenyataan azlan beberapa kerat tu laa yang pencacai Pakatan angkat sebagai bukti penting hahahaha .. tapi bila wartawan tanya baru satu soalan wartawan pulak yang nak kena pukul dan kena maki .. kalau berani kerana benar kenapa nak pukul dan maki wartawan !!!

      Tgk Saiful tanyalaa apa yang kau nak tanya .. itulah baru berani kerana benar !!!

      Reply
      • March 19, 2013 at 2:14 am
        Permalink

        Betul tu….Tuhan dh dtangkan petunjuk2 bg org yg beriman dn mahu berfikir, yg nyata buruk tp mereka tetap tknmpk.. Puak PR terutama PAS mereka cukup keras hati, mereka yg bergelar ostad dgn sengaja tidak akn membawa khutbah tntang isu penting sprt kes Lahad Datu atau Kalimah Allah.. Mereka buat bodoh dn mahu tipu makmum seolah2 tidak wujud pun kes tsebut.. Krn mreka tau isu itu tk menguntungkan politik mreka.. Tp klu isu yg mreka boleh untung bergoncang mimbar dikerjakan puak ostad PAS laknatullah ini… Inilah akhir zaman penipu2 atas nama Agama! Mereka amat jahat dn tkkn bau syurga!

        Reply
  • March 20, 2013 at 4:12 pm
    Permalink

    Wahai ahli UMNO/BN, sungguh saya pelik atas dasar apa yg korang menyokong parti yg dh tak relevan ini…skrg info dihujung jari bro. Sebaik shj manusia pandai membaca dan mendengar, confem dia rejek BN sbb kerosakan yg tlh dilakukan.

    Reply
    • March 21, 2013 at 11:40 am
      Permalink

      tu la…tak hairan la bangsa bangsat pakatan haram jadah ni memang dah terpesong abis akidahnya..inf kat hujung jari ja..terus depa percaya..baca ja..terus pecaya..dengar ja ..terus pecaya..MACAMANA RAKYAT NAK PECAYA NGAN KORANG..info korang hanya di hujung jari ja…tak pakai bukti lain dah..macam ni jahanam negara woooo…JOM TOLAK PAKATAN HARAM JADAH(PR)…

      Reply
      • March 21, 2013 at 11:45 am
        Permalink

        lain kali kalo nak beribadat pun pakai hujung jari ja..nak makan pun hang pakai hujung jari ja…JAHANAM WOOO PAKATAN HARAM JADDAH NI..JAHAANNAMMM WOOO…hanpa spin hangpa U TURN tu sebab hujung jari lah tu….HANCUR NEGARA WOOO…A B A I = ASAL BUKAN ANYNYEWAR IBRAHIM…cakap dah tak pakai…pakai hujung jari ja semua..patutlah sesat dah bangsa pakatan haram jaddah ni…sesat dah..

        Reply
    • March 21, 2013 at 11:47 am
      Permalink

      biasa yang pakai hujung jari ni bangsa kristian..dia kalau buat kat badan dia tanda …. depa pakai jari ja..renung2 kan lah wahai rakyat semua…JAHANNAM NEGARA…TOLAK PAKATAN..

      Reply
      • March 22, 2013 at 9:41 am
        Permalink

        Lain ditanya lain dijawab…jangan emo dan marah hanya mahukan penjelasan..sorry yea

        Reply
  • March 21, 2013 at 11:36 am
    Permalink

    bujuk says:
    HAR.. jangan lupa, Anwar datang dari mana sebelum d kutip UMNO. Sejarah tidak menipu…,arak lah…macam lagi si bujuk ni spin..

    gunapakai sejarah jugak rupanya si bujuk nih..kat selangor ni kata nak tutup kilang..tapi sampai la ni dok ada lagi..semua citer melalut je si bujuk ni..AUTA ja lebih pakatan haram jadah ni…A B A I = ASAL BUKAN ANUNYEWAR IBRAHIM

    Reply
  • March 22, 2013 at 9:05 am
    Permalink

    Dalam berpolitik memerlukan satu starategi yg mantap iaitu gerak gempur dan perang saraf sewaktu aku menjadi Ketua pemuda Umno dahulu memang aku dilatih membuat strategi melemahkan pihak lawan biarpun dengan fitnah sekalipun…tapi strategI Bn menggunakan isu liwat DSAI MEMAKAN DIRI SENDIRI.. yang nyata 5 buah negeri jatuh ke tangan pembangkang..kalu isu liwat terus di mainkan aku rasa pakatan rakyat akan dapat mengalahkan BN kerana zaman ini zaman IT.. maklumat di Hujung jari…

    Reply
  • April 9, 2013 at 7:04 am
    Permalink

    Terlalu byk pkataan mungkin… Mgkin portal ni penipu…

    Reply
  • May 5, 2013 at 12:38 pm
    Permalink

    sapew yg duk kutuk anwar tu mmg bengong and bodoh yg amat….jenis mmg bodo sjak kecik ag…duk sokong umno lg…kerajaan yg zolim…pnuh ngan corruption…tolak hukum Allah mentah2…yg duk sokong ag tu mmg bodo lbh dr lembu ag…

    Reply
  • Pingback:Politik Licik Anuar Ibrahim – Daeng Selili Return

  • Pingback:Politik Licik Anuar Ibrahim – Daeng Selili Return

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *