Apa Sebenarnya Yang Dicemburui Wan Azizah Pada Fareez?

Share


Sehingga kini, tiada sebarang komen dari Datin Seri Wan Azizah berhubung dakwaan Setiausaha Politik Ahli Parlimen Ampang, Mohd. Fareez Kamal Intidzam, yang mendedahkan perasaan cemburu Presiden PKR itu padanya.

Fareez mendakwa Wan Azizah cemburu melihat keintimannya dengan Anwar Ibrahim, suami Presiden PKR itu. Fareez menuduh bahawa ada pihak dari kem Wan Azizah yang mengugut mahu menyerangnya sehingga dia terpaksa membuat satu laporan polis.

Hanya Ahli Parlimen Ampang, Zuraida “Mak Lampir” Kamaruddin saja yang menjawab dan mengatakan bahawa Fareez hanyalah pembantu urusannya di Parlimen pada tahun 2011 dan kemudian berhenti untuk membantu perniagaan bapanya.

Jawapan balas dari Fareez menegaskan sebaliknya apabila mendakwa bahawa dia berjawatan Setiausahan Politik Zuraida dan Pegawai Diplomasi Sulit (Antarabangsa) yang tidak pernah berhenti atau diberhentikan tugasnya.

Pada saya, jawapan Zuraida itu tidak membawa sebarang kesan memandangkan ia tidak menjawab persoalan yang ditimbulkan Fareez.

Soalnya, mengapa Wan Azizah menyekat dan rasa cemburu pada Fareez? Apakah kerana dia rapat dengan suaminya maka mewajarkan seorang isteri merasa cemburu?

Fareez bukan perempuan muda yang cantik, ramping atau seseksi China Doll. Apa yang dicemburukan sangat Wan Azizah itu? Cemburu pada seorang anak muda yang rapat dengan suaminya? Pelik, bukan?

Satu persoalan yang saya tidak dapat jawab melainkan Fareez sendiri yang bercerita mengenainya.

Seperkara lagi, Fareez bukanlah satu-satunya lelaki yang rapat dengan Anwar. Terdapat ramai lagi lelahi lain yang rapat dengannya seperti Azmin Ali, Saifuddin Nasution, Rafizi Ramli, Sam Ketot dan sebagainya.

Wan Azizah tidak cemburukah pada mereka-mereka itu? Mengapa pula perlu cemburu secara “berpilih”? Atau Wan Azizah risau, takut-takut pisang berbuah berkali-kali?

Sebagaimana maklum, mangsa liwat II Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan merupakan bekas “coffee boy” Ketua Umum PKR itu. Meskipun hanya berjawatan “coffee boy”, Saiful Bukhari mendakwa dia dibawa hingga ke luar negara untuk “membancuh kopi”…

Saya tak tahulah kopi apa yang dibancuh Saiful Bukhari di luar negara. Namun memang benar Saiful beberapa kali ke luar negara menemani suami Wan Azizah itu.

Bila disebut tentang perihal “luar negara”, maka sedikit sebanyak mungkin Fareez juga pernah ke luar negara bersama Anwar memandangkan dia mendakwa dirinya berjawatan Pegawai Diplomasi Sulit bahagian “antarabangsa”, bukan?

Apakah kerana perkataan “luar negara” dan “antarabangsa” itu yang menyebabkan Wan Azizah risau dan cemburu pada Fareez? Takut Anwar pasang “jambu” yang baru selepas Saiful Bukhari?

Bukanlah saya mahu menimbulkan spekulasi mengenai hubungan Anwar dan Fareez. Namun Wan Azizah tidak wajar bersikap demikian terhadap pegawai suaminya itu.

Lagipun, Wan Azizah tiada bukti untuk menimbulkan syak wasangka buruk terhadap mereka. Kalau ada rakaman video atau panggilan telefon sekali pun, ia tidak cukup memandangkan bukti itu hanyalah “besi”.

Wan Azizah perlu ada saksi 4 orang lelaki yang adil, tidak fasiq, mukallaf dan memenuhi syarat sebelum menuduh Fareez dengan perkara yang bukan-bukan seperti yang dia bayangkan. Mungkin hubungan Anwar-Fareez mungkin tidak sama dengan hubungan Anwar-Saiful Bukhari, bukan?

Biar apapun, Wan Azizah lebih mengenali suaminya. Sudah berpuluh tahun dia hidup dengan Anwar. Pernah lari ke rumah Tun M kerana bergaduh meng”kantoi”kan Anwar dan dia juga pernah berhadapan dengan ramai “madu-madu tidak rasmi”nya sebelum ini.

Sabarlah Kak Wan. Fareez mungkin tak salah dan tak payahlah cemburu pada anak muda itu. Patutnya Kak Wan tanya dan persoal suami Kak Wan itu, bukan? Alah, cerita dalam kelambu masing-masinglah. Rumah Kak Wan ada kelambu tak?



21 thoughts on “Apa Sebenarnya Yang Dicemburui Wan Azizah Pada Fareez?

  • March 13, 2013 at 11:02 am
    Permalink

    jijah takut anwar ada hubungan sulit dgn si fareez ni la……dia pun faham perangai laki dia tu.

    Reply
    • March 13, 2013 at 7:58 pm
      Permalink

      Akak kalu cakap kena ada 4 saksi tau … sebab Si@@@@@ tu tak pernah pon buat keja tekutuk tuu… nyampah aku!

      Reply
    • March 13, 2013 at 8:01 pm
      Permalink

      Jambu gak Fareez tuuu! …. Geli gamelan aku… keh..keh..keh

      Reply
      • March 13, 2013 at 8:04 pm
        Permalink

        Alaaaa.. semua orang dah tau siapa Si@@@@@ tuu… tapi tak boleh tuduh-tuduh tau … kena perlu lihat depan mata… baru betul beb.

        Reply
        • March 14, 2013 at 9:31 pm
          Permalink

          Ni pesal sampai 3 nick nii…Alimah….wan joyah, waknah….beza komen pun 3 minit jer…huhuhu…macam ini punya olang pun ada kaa…

          Reply
          • March 14, 2013 at 10:30 pm
            Permalink

            3 ” dara ” pingitan…tertinggal bas !! hehe..

  • March 13, 2013 at 11:51 am
    Permalink

    biasalah sifat wanita. mcm i pernah dengar 1 cerita la, seorang suami bawa gfnya keluar bila tiba2 ternampak isterinya. tiba2 si isteri terus terkam si gf sambil jerit “perempuan murahan! perampas suami org!” dan dibalas oleh si gf “kau yg tak pandai jaga laki!” manakala suami senyum2 saja tengok catfight dua2.

    btw jangan pula lepas ni ada penyokong pembangkang akan cop mamat ni “agen umno yg dimasukkan untuk pecah belahkan pkr” ya, since budak ni dah ada history serbu n even ugut bunuh pm lagi.

    Reply
    • March 13, 2013 at 2:51 pm
      Permalink

      Maaf Lj…off topic…
      Sebagai orang lelaki…sebenarnya saya tidak faham kenapa kaum wanita agak sedikit ‘bodoh’ dalam hal ni…mengapa kaum wanita mudah menyerang madu mereka atau rival mereka (tak kiralah gf atau apa)…sedangkan yang dah tentu gatal adalah suami mereka…(kalau perempuan muda goda…suami tak layan…tak jadi hal)..kepada wanita2 ni nak habaq mai…jgn serang perempuan lain tuu…depa tak salah…yg salah laki hangpa…orang lelaki memang sifat biologynya gatal…dah itu kesukaan kami…samada boleh lawan nafsu atau tidak…itu citer lain…bukan salah rival hangpa…so…bini2 semua…jgn serang madu hangpa..pi pakat sama madu hangpa…pi serang laki hangpa…hehehe

      Reply
      • March 13, 2013 at 4:46 pm
        Permalink

        Ini selingan jer…pesanan dari penaja…hehe

        Reply
      • March 13, 2013 at 5:06 pm
        Permalink

        saya tak ! saya tak !…hehe

        Tak payah serang madu..pi bincang elok-elok cara nak duduk serumah, suruh hubby tambah bilik lagi satu ! aman ! kat syurga nanti bawa payung emas ooooo..

        Reply
        • March 13, 2013 at 8:27 pm
          Permalink

          bincang elok2 tu Kak Jijah dah biasa buat…aku nak tengok sangat adegan Bang Non kena serang dengan Kak Jijah…hehe

          Reply
        • March 14, 2013 at 8:25 am
          Permalink

          kalau pompuan tak pa bro…yg ni jantan

          Reply
          • March 14, 2013 at 10:58 am
            Permalink

            Bayangkan Kak Jijah menjerit menyerang jantan.

            “Dasar jantan kabaret, tak cukup betina kat dunia ni kau nak kebas laki aku pulak…” jerit Kak Jijah terhadap “madu”nya.

          • March 14, 2013 at 5:59 pm
            Permalink

            ” Madunya” menyerang balik..” kau yang tak guna, tak pandai jaga laki, dah la tu dah monopouse pulak, patut lah laki hang tiap-tiap malam mai cari aku ”

            hahahahhahhha..

  • March 13, 2013 at 4:47 pm
    Permalink

    Eh, Eh, mestilah Kak Wan cemburu. Kak Wan bertindak mengikut pengalaman. Kak Wan terlalu besar pengalamannya. Kak Wan insan terianiya. Mereka tahu, anak dia tahu, rakyat tahu, dubnjia poun tahu.

    Nak bukti apa lagi. Air tertinggal dlm badan orang lain. Bukan bukti ke ? Keengganan bersumpah, bukan bukti ke, keengganan memberi keterngan dari kandang orang salah yg memerlukan pesalah bersumpah, bukan bukti bersalah ke.?

    Takkan tak boleh nilai kot.

    Reply
  • March 13, 2013 at 5:13 pm
    Permalink

    Kak jijah jelous sebab la ni dia dah tak boleh kemut keliling kut..

    Reply
  • March 13, 2013 at 5:17 pm
    Permalink

    Pada manusia yang consiencenya clear, setelah enggan itu enggan ini , dia kan serahkan pada orang lain untuk buat penilaian seterusnya tanpa perlu buat pengakuan terbuka.

    Sumpah Saiful ” saya bersumpah bahawa saya telah di… oleh….

    Kenapa tak ada sumpah balas Anwar yang berbunyi ” saya bersumpah saya tidak… Itu semua khianat semata”

    Tanpa ini sama dengan ” saya mengaku bersalah me…..

    Reply
  • March 13, 2013 at 9:14 pm
    Permalink

    Apa la hang fareez, mak lampir tak ngaku pun hang setiausaha politik dia, hang yang terheggeh-heggeh, macam mana mak lampir kata hang dah berhenti pada 2011, dan hang pulak kata hang masih lagi pegang jawatan tu ??

    Hang dengan mak lampir sama IQ Zero.

    Reply
  • March 14, 2013 at 8:23 am
    Permalink

    Aku rasa the least penyokong PAS boleh buat adalah tidak memangkah anwar ibrahim di kawasan beliau bertanding… Boleh Hj Hadi jadi PM kalau Pakatan menang nanti…

    Banyak sangat tingkah laku anwar yang tak melayakkan beliau diangkat menjadi Perdana Menteri.. sangat bahaya orang sebegini dibiarkan utk memimpin Malaysia.. I am 4 all voting for kepimpinan ulama.

    Reply
  • March 14, 2013 at 9:41 am
    Permalink

    The least penyokong PAS boleh lakukan adalah tidak memangkah Anwar Ibrahim di kawasan beliau bertanding…. Mudahlah sedikit laluan Hj Hadi untuk diangkat menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan menang PRU13 nanti..

    Terlalu banyak kenyataan dan tingkah laku Anwar Ibrahim yang tidak melayakkan beliau diangkat menjadi PM… dan amat bahaya serta berisiko tinggi sekiranya beliau dibiarkan memimpin Malaysia..

    Bukankah penyokong PAS mahukan kepimpinan ulama…? Biarkanlah Hj Hadi dengan sikapnya yang terlalu merendah diri… Ambillah iktibar kisah Saidina Abu Bakar.. walaupun beliau menolak dan mencadangkan orang lain..akhirnya sahabat serta umat Islam tetap mahukan beliau juga utk menjadi khalifah pada waktu itu..

    Persetankan DAP yg mahukan Anwar… cuba ditanya..kenapa DAP mahukan Anwar lebih dari Hj Hadi..? Tak kanlah tiada udang disebalik batu..?

    Apa cara sekalipun..Anwar Ibrahim tidak boleh dan tidak layak untuk dibiarkan memimpin Malaysia.

    Reply
  • March 14, 2013 at 5:20 pm
    Permalink

    Jangan main tuduh2 tau..kang mek Esah ngan bujuk kata tak boleh kena ada 4 saksi..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *