Pembangkang Di Atas Undang-Undang, Belum Pun Jadi Kerajaan!!

PERLEMBAGAAN negara jelas menyatakan bahawa tidak ada siapa di kalangan rakyat negara ini berada di atas undang-undang, waima kerabat diraja sekalipun.  Ini pasti.

Tapi ada 2 perkembangan berkaitan membabitkan pemimpin parti pembangkang yang menunjukkan puak-puak kera ini berada di atas undang-undang, seakan tidak ada yang boleh menyentuh mereka.

Pertama, keengganan DAP menyerahkan laporan pemilihan CEC Disember lepas sehingga sekarang kepada Pendaftar Pertubuhan dan kedua tindakan pemimpin Pakatan menyelar Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar kerana menyaman Mat Sabu yang jelas memfitnahnya.



Rasanya penulis suka mulakan dengan yang kedua.

Dari segi undang-undang, Wan Ahmad mempunyai hak untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas Mat Sabu yang memfitnahnya terlibat dengan ‘Projek I/C’ di Sabah bersama-sama dengan mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Tun Ahmad.

Soal jawatan Wan Ahmad dalam SPR tu apa pulak kaitan sehingga dia tidak boleh menyaman Mat Sabu?  Ini logik mudah yang tak payah dipanjang-panjangkan pun.  Apatah lagi bila kera terbesar dalam pakatan pembangkang, Anwar Ibrahim sendiri dikenali sebagai Raja Saman Berpilih.

Agak-agak lawyer dia boleh pusing, dia saman, agak-agak lawyer dia tak boleh pusing, dia tak saman.  Video berzina dengan pelacur, sampai sekarang Anwar tak saman Datuk Eskay Abdullah, dan itu baru satu contoh.

Siapa di antara kera yang lain berani panggil Anwar samseng dan gesanya letak jawatan macam yang ditujukan kepada Wan Ahmad sekarang kerana menyaman Mat Sabu?  Oh ya, Mat Sabu pun ada saman orang lain jugak, apa Mat Sabu juga samseng?

Yang penulis tahu, anggota SPR tidak boleh menyertai parti politik sahaja, peruntukan undang-undang dibawah Akta Pilihanraya  yang menyebut Wan Ahmad tidak boleh menyaman orang yang memfitnahnya?

Selesai satu masalah.

Yang DAP ni pulak, apa liat sangat nak serah laporan  pemilihan kepada pihak RoS?  Semua parti dan pertubuhan boleh serah laporan ikut time, kena dengan DAP, macam ada keistimewaan lain.  Dan jangan lupa, inilah dia parti yang promote ketelusan dan keterbukaan, sehingga jadi dasar kerajaan negeri dimana dia memerintah.

Kononnyalah.  Dan sekarang baru kita tau, semua tu wayang saja, rupanya  DAP pun putar alam dan kong kali kong juga.  Kira undi tak sampai 2,00 perwakilan pun fail, calon kalah boleh menang, calon menang boleh kalah (konon sistem komputer salah), apa najis nak cakap pasal ketelusan?

Penulis gesa RoS ambil tindakan segera, batalkan pendaftaran parti anak beranak ini, biar depa bertanding calon Bebas.

Sekurang-kurangnya Bebas tu ada juga lambang yang boleh diguna dalam pilihanraya, banding dengan Pakatan Rakyat yang tak tahu hujung pangkal.  Tapi bila tanya kera-kera, kau sokong sapa, Pakatan Rakyat, pilihanraya nanti pangkah siapa, PAS!!!!

Bodoh, macam mana kera-kera boleh hidup dalam penipuan terang-terangan pun penulis tak faham.    Padanlah kalah memanjang.

Tapi yang paling membimbangkan penulis, semua ini berlaku ketika puak-puak ini masih belum membentuk kerajaan persekutuan.  Gamaknya kalau dah bentu (penulis sebut kalau), mau setiap undang-undang yang dirangka akan beri kelebihan kepada puak-puak ini sahaja.

Apalah rupanya negara kita pada waktu itu nanti?  Jadi, tolaklah kera-kera ini sebelum negara kita jahanam.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

34 thoughts on “Pembangkang Di Atas Undang-Undang, Belum Pun Jadi Kerajaan!!

  • February 15, 2013 at 10:33 PM
    Permalink

    Manusia perlu sentiasa di tegur malah dihukum bagi memastikan satu2 undang2 diikut. Walau pun peraturan atau undang2 yg dikuatkuasa itu bukan utk faedah org lain tetapi utk kebaikan individu itu sendiri, manusia perlu dihukum. Memang aneh bunyinya tapi itulah hakikatnya.

    Sebagai contoh pemandu disaman kerana tidak memakai seat belt. Penunggang disaman kerana tidak memakai helmet.Kebaikan itu bukan boleh dipindah kepada org lain tetapi semata2 utk diri sendiri. Ini resmi manusia.

    Maka bagi memastikan puak yg rasa diri mereka mengatasi segala perundangan, ambil tindakan tegas berlandaskan undang2 yg telah termaktub, kenapa terlalu sukar utk melaksanakan ketegasan ini diatas basis undang2 sedia ada, sama saperti memakai selt belt dan helmet.

    Reply
  • February 15, 2013 at 10:45 PM
    Permalink

    Sebagai keluaran terbaru, beliau itu setelah rasa mustahil untuk melantik dirinya jadi org nombor satu negara, dia suruh orang lain lantik dia jadi Huguan Siou dalam masyarakat kadazan walau dia tahu hanya seorang dlm satu masa yg boleh diiktiraf utuk gelaran yg jika tersalah sebut jadi ‘igauan sial’.

    Dia pernah praktik stunt yg sama dlm peristiwa kurang lucu 16Sept. Dia dakwa DYMM Agong sudah restu perlantikan nya jadi PM. Apa yg dia perlu MP kerajaan dirasuahkan bagi berpaling tadah. Tiada org siuman akan buat kerja semacam ini sebenarnya, tapi dia sanggup sampai ketahap yg tak terjangkau oleh otak manusia dlm keadaan sedar.

    Begitulah betapa duniawinya org berkenaan. Ditolak adat, diketepi adab. Dibuang takdir, dibaling ketentuan Ilahi .. didahulukan nafsu buas tanpa rasa segan silu jauh sekali rasa bersalah.

    Kita kurang pelik pada kesanggupan org itu. Tapi kita tetap heran terhadap manusia yg sentiasa berdiri dibelakangnya. Ini tabiat manusia yg suka ditipu. Sama macam peraduan gores & menang dimana perserta memang rela ditipu. Kita tidak terlalu salahkan org yg menipu, tapi jijik dgn yg rela ditipu.

    Reply
  • February 15, 2013 at 10:50 PM
    Permalink

    Apa akan jadi dgn masyarakat kita 5 tahun, 10 tahun dari sekarang agak merunsingkan jika terlalu diteliti.

    Dgn satu puak yang paling islam antara yg islam sentiasa mencemar islam itu sendiri. Berserta puak yg mendahulukan nafsu utk berkuasa sehingga sanggup bakar jambatan. Musnah apa saja dalam misi do or die.

    Ini terlalu bahaya sebenarnya.

    Reply
    • February 16, 2013 at 10:30 PM
      Permalink

      Alamak Boss…. baca aje sampai ke posting yg ke3 ni, saya dah mula rasa mual bila bayangkan keadaan kiranya mereka ni memerintah. Na’uzubillah…

      Reply
  • February 15, 2013 at 11:02 PM
    Permalink

    Percaya atau tidak .jika puak sebelah tembok dajal baca artikel ini pasti melenting seperti kera berak cair..

    Reply
  • February 15, 2013 at 11:03 PM
    Permalink

    Seharusnya PM kita boleh ditafsirkan sebagai lebam biru, berbenjol2 badan beliau. Beliau dibelasah kiri kanan atas bawah. Tun M dizaman beliau malah hingga sekarang teruk dibelasah, tapi Tun M tidak separah cederanya dibanding dgn DS Najib.

    Dgn cerita C4 nya yg dikaitkan dgn perempuan mongolia, lepas satu, satu.

    Berbagai warna, berbagai musik dimainkan. Penembak rambang itu semua seolah2 tiada rasa segan silu atau malu jauh sekali rasa takut malah mereka terlalu seronok memainkan musik lagu yg sama berulang2.

    Kita semua terdiam dalam kejemuan yg terlalu2 dgn lagu sama bertahun lamanya.

    Allah saja yg maha tahu sebenarnya.

    Reply
  • February 15, 2013 at 11:25 PM
    Permalink

    pas dan harakah bukan pejuang islam tapi pas dan harakah pejuang berita tipu dan fitnah.pilihanraya umum 13 musim haji salah satu contoh penipuan dan fitnah tbesar pas dan harakah.cilako pas/harakah.

    Reply
    • February 16, 2013 at 4:11 PM
      Permalink

      Beli Harakah ibarat beri sumbangan duit anda utk runtuhkan Islam dan Negara.

      Berita dalam Harakah tiada lagi nilai laporan berakal waras, jauh sekali manusia yg bertuhankan Allah.

      Kerja editornya ialah buat provokasi, fitnah, tipu belit, dan memaksimumkan permusuhan sesama Islam di tahap paling tinggi, tinggal sedikit shj lg utk smpai kpd pergaduhan yg boleh tumpah darah jika org UMNO ni jenis melenting dgn laporan kotor Harakah.

      Saya pn tk pasti bagaimana rupa paras puak2 dlm Harakah ini. bagaimana mereka bersolat tp luar dr Solat mereka begitu jahat dlm perilaku politik. Islam letak di manakah dl perjuangan mereka?

      Reply
  • February 15, 2013 at 11:34 PM
    Permalink

    Realitinya ini lah yang dilakukan oleh pihak PR ni..
    1. Diatas kebebasan bersuara mereka menganggap semua yang dilakukan mereka dihalalkan dan tidak boleh dibantah serta diambil tindakan walaupun ianya satu pembohongan dan fitnah.
    2. Mereka mengatakan mereka mengamalkan sistem domokrasi dan kebebasan tetapi mereka juga yang menghalang media perdana daripada menyiarkan sebarang berita mengenai mereka..contohnya media perdana tidak dibenarkan memasuki sidang Dun di Penang.
    3. Puak PR ni tidak pernah untuk menghormati undang-undang pada anggpan mereka hanya mereka sahaja yang betul sehinggakan undang2 di negara luar pun mereka tak hormati contoh tengok sahaja mereka membuat onar dengan perhimpunan bersih diArab saudi menyebabkan kerajaan arab saudi bertindak tidak membenarkan penambahan koata jemaaah haji malaysia untuk menunaikan haji tidak saperti lazim nya..bila keadaan ini terjadi puak2 celaka ini menyalahkan kerajaan malaysia pula.
    4. Tengok la bagaimana samsengnya mereka dijalanan dengan membuat provokasi dan menjadi umpama saekor haiwan sewaktu mereka melakukan demontrasi saperti Bersih..tetapi jangkaan mereka tersilah sewaktu bersih 3.0 pada Jan lalu. pada anggapan mereka kerajaan tidak akan meluluskan permohonan mereka untuk menjadikan stadium merdeka sebagai tempat himpunan dan mereka boleh terus kecuh dijalanan tetapi..disebabkan kerajaan memberikan kebenaran penggunaan stadium..bersih 3.0 menjadi hambar..walaupun jangkaan awal akan bermula jam 2.00pm – 5.00pm tetapi menjelang jam 3.00pm ..beruk2 ni dah berduyung-duyung keluar daripada stadium disebabkan terlalu bosan asyik dok dengar kelentong hadi dan nuar brahi.

    Reply
  • February 15, 2013 at 11:45 PM
    Permalink

    pakatan haram tak bertamadun.pakatan haram mana ada undang undang…lelaki,bini orang,depan belakang,sume depa bedal.

    Reply
    • February 16, 2013 at 10:47 PM
      Permalink

      Sebenarnya itulah ‘tamaddun dan undang2’ yg diperkenalkan. Kata2 & kehendak Boss2 Depa adalah undang2 yg tidak bertulis. Hinggakan hak aku, hak aku…hak engkau, hak aku. Sebab tu Boss2 depa tu boleh ‘bedal’ pengikut2 yg bebal.

      Reply
  • February 15, 2013 at 11:48 PM
    Permalink

    Dalam Pakatan Haram ,apabila mereka yang lakukan semuanya boleh,namun begitu undang-undang tetap undang-undang,teringat pula kisah PAS dulu-dulu yang mana sebelum itu PAS belum lagi ada wanita jadi pemimpin.pimpinan PAS bukan mainlagi kata pimpinan umno tidak ikut kata nabi,jahil dan sebagainya,alasan lebai-lebai mereka wanita suaranya adalah aurat,sudah tentu pemimpin wanita akan berucap dalam majlis yang dihadiri oleh lelaki,kini PAS juga sudah ada wanita sebagai pemimpin,Apakah pemimpin wanita dalam PAS bisu,kih kih kih,,hampeh..saman orang boleh..orang lain tak boleh saman puaknya pula..hampehhhh…

    Reply
    • February 16, 2013 at 6:35 AM
      Permalink

      lagi teruk apa yg pas buat ttg wanita ialah …bagi wanita kapir yg makan babi tak samak tangan , masuk dlm masjid dan pegang mimbar masjid ….pastikan lepas pru13 tiada lagi juak2 pas dlm masjid , abu jahal pun tak buat cam tu masa nabi hidup !

      Reply
      • February 16, 2013 at 4:15 PM
        Permalink

        Pencacai PAS tkkan pergi imarahkan suatu Surau atau Masjid kalau mereka tkdpt sesuatu untung politik. Jika mereka mula rajin ke suatu Surau/Masjid tunggulah perlahan2 mereka akan cuba tarik masuk Ostad2 PAS mereka utk rosakkan suasana masjid dan solat jemaah dgn acuansesatPAS!!

        Reply
        • February 16, 2013 at 11:00 PM
          Permalink

          Kalau takda AJK dari puak PAS.. masjid/surau sunyi macam kubur, takda kelas pengajian kerana semua ustaz hanya tabur fitnah dan menghukum walaupun ustaz tersebut hanya menyampaikan firman Allah dan sunah rasul. AJK umno hanya tau besarkan dan cantikkan masjid. Fizikal masyaAllah, tapi spiritualnya lemah. Itu kebanyakannya… ada juga AJK umno yg. bagus.

          Reply
          • February 17, 2013 at 12:37 AM
            Permalink

            Kalau tak ada masjid dan surau…kekal lah ostad2 penabur fitnah dari pembangkang ni di bawah tarpan bila melakukan kegiatan mereka. Tidak wujudlah kes2 pencemaran masjid dan surau. Tetapi ada juga AJK Pas yg baik…selagi mana dia tidak membuka mulut untuk berpolitik…

          • February 17, 2013 at 5:14 AM
            Permalink

            hang dok ceruk to’ kong ke bujuk,, puak pas mana boleh campur dengan orang lain..semua orang kafir hanya pas jer yang isle..

            di negeri yang ditadbir oleh BN, puak pas tak jejak masjid BN pon, kecuali solat jumaat jer. mereka dok makan tdo kat surau yang dibuat, hasil dari penipuan ke taas rakyat. mana yang terlepas jadi ajk masjid, kerjanya hanya untuk politik pas..pecah dan perintah, menghasut kareah masjid dengan bantuan penceramah pas yang laparkan duit. kerjanya siang malam berceramah dengan mengata orang..fitnah dan tipu muslihat menghentam kerajaan. segala kerajaan buat, semuanya tak kena belaka. tapi berkawan dengan babi boleh kena pulak..memang celako. ore kg sumer dah taw..punoh ambo…

          • February 18, 2013 at 2:50 AM
            Permalink

            kesian selain menipu dan memfitnah orang PAS ni hanya tahu duduk terkangkang makan gaji buta , AJK Masjid pun berebut dan bergaduh pasal nak elaun .. lepas tu buat fitnah dan menipu .. tgk sahaja bujuk contohnya , kita dah nampak mereka ni kononnya lebih Islam daripada orang lain !!!

    • February 16, 2013 at 10:57 PM
      Permalink

      Hang tau dak siapa calon wanita pertama d tanah melayu dan parti mana?
      P baca sejarah dulu…

      Reply
      • February 17, 2013 at 12:40 AM
        Permalink

        Yg kita tahu… sumber & buku2 yg hang baca tu dari KOLEKSI YG AMAT LAIN dari kami ni… rasanya takpayah cerita/bincang lah pasal sejarah dan perkara2 seumpama..

        Reply
      • February 17, 2013 at 1:22 AM
        Permalink

        YANG AKU TAHU DULU WANITA KELANTAN TAK BOLEH SERTAI TILAWAH QURAN. NIKNAJIS KATA SUARA WANITA AURAT. SEKARANG DAH OK DAH, BOLEH JOIN TILAWAH QURAN. MUNGKIN NIKNAJIS DAPAT WAHYU DARI GOD….KAHKAHKAH. SENANG2 HUKUM AGAMA DIPERMAINKAN.

        Reply
      • February 17, 2013 at 4:39 PM
        Permalink

        Toksah dok kira sejarah lah bujuk, yang haram tetap haram, yang halal tetap halal, bukan kira siapa dulu. Dok kira dgn putar belit puak hang…. ooo siapa dulu yg buat berdosa, yang buat kemudian tak berdosa? hang ni pakai agama apa bujuk?

        Reply
      • February 18, 2013 at 2:53 AM
        Permalink

        Dulu tilawah al quran tak boleh sebab suara wanita aurat kata nik ajis .. tapi halal apabila perempuan melalak , terlolong-lolong dan memekik-memekak demi parti PAS .. hahahaha kelakar laa kau ni bujuk

        Reply
  • February 16, 2013 at 6:37 AM
    Permalink

    itu tandanya pembangkang akan terlingkup dalam PRU13..sebab punya la takut nak kalah..lom apa apa lagi dah tuduh orang macam macam..

    depa ni penuh dengan slogan je..tapi hamPAS SAMPAH je belaka janji depa..

    contoh: Selangor sendiri kene saman dengan rakyat sendiri pasai tak tunai janji..

    DAP dulu pun sibok salahkan SPR..tapi CEC mereka pun mengira pun tak betul…wakakakaka..cam ni nak perintah negara..lingkup la alamatnya..

    Reply
    • February 16, 2013 at 8:54 AM
      Permalink

      dulang paku serpih ngata orang dia yg lebih teruk,kotor,busuk.itulah DAP,PKR,PAS.

      Reply
      • February 16, 2013 at 2:28 PM
        Permalink

        Memanglah… Dalang Api Perkauman yg Penipu, Kelentong Rakyat kerana menjadi Pengamal Ajaran Sesat…. Ttuuiihh!

        Reply
    • February 16, 2013 at 9:45 AM
      Permalink

      dulang paku serpih ngata org,mereka yg lebih busuk,jahat,zalim,kotor.itulah PKR,PAS,DAP cilako.

      Reply
  • February 16, 2013 at 9:21 AM
    Permalink

    – belum pun jadi kerajaan persekutuan tapi tingkah laku dah nampak zalim
    – kalau jadi kerajaan confirm sebuah kerajaan yg zalim

    Reply
  • February 16, 2013 at 1:31 PM
    Permalink

    Mat Sabu punya otak sama macam pencacai PAS jee aku tengok , IQ rendah !!!

    Reply
    • February 16, 2013 at 4:20 PM
      Permalink

      IQ mereka ‘tinggi’ utk jd anjing penjilat DAP.. IQ mereka ‘tinggi’ dgn taksub tnpa belah bagi.. kalau Bai’ah ceraikan bini pun mereka boleh buat, habis IQ lah tu! JAHIL dan SESAT!

      Reply
      • February 16, 2013 at 10:54 PM
        Permalink

        Yaa…sampai boleh buat bai’ah tahap jamban, itu tahap mental yg IQiok. Yg cerdik dan keluar dari belenggu depa tu dah sampai tahap mental IQuit.

        Reply
  • February 16, 2013 at 4:21 PM
    Permalink

    Secukup rasa dah yang dikatakan Pakatan Rakyat. Satu pihak mahu sesuka hati main jantan tino. Ikut suka hati nak meludah dalam lobang ekzos. yang satu lagi parti,lupa daratan yang depa tuh dulunya hanya “mendarat” di tanah melayu nih.bagi betis nak paha..walau pun paha amoinya amat di sukai oleh parti yang satu lagi. Lagi satu parti apa pun tak tau, kononnya parti pilihan Allah, pada hal nama Allah pun di boleh bagi orang bukan islam lain main ikut suka. yang nih parti “mintak sedekah” dari zaman mula ditubuhkan sampai laaa ke zaman nak dikuburkan dok masih mintak sedekah. kali ini minta sedekah dari parti yang sah-sah tak sehelai bulu roma pun suka kat depa..hahaha..Ada yang kata parti ini tak ubah macam The Three Stoges..parti cap longkang.

    Reply
    • February 17, 2013 at 1:00 AM
      Permalink

      KAHKAHKAH…SELEPAT JATUH KAT MUKA DEPA…KAHKAHKAH

      Reply
  • February 16, 2013 at 8:01 PM
    Permalink

    kalau mereka perintah, mereka akan jadi diktator paling hebat . skrg pun di negeri jajahan mereka byk benda buat ikut suka mak bapak mereka.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.