Campur Tangan Misuari Bukti Penglibatan Anwar?

TAK semena-mena, Barisan Nasional Pembebasan Moro (MNLF) mengeluarkan ancaman untuk menghantar pasukan tenteranya ke Lahad Datu, sekiranya pasukan keselamatan Malaysia menyerbu kumpulan yang mendakwa Tentera Kesultanan Sulu yang menceroboh sebuah kawasan kampung di Sabah 3 minggu lepas.

Bagi yang rapat dengan perkembangan politik semasa, pasti sedar bahawa nama Anwar memang sudah mula dikaitkan sebaik berita pencerobohan kumpulan bersenjata ini meletus.  Kebetulan atau apa, hari mereka masuk ke Lahad Datu adalah hari sama Anwar dianugerahkan dengan gelaan ‘Huguan Siou’ oleh PKR Ranau.

Tapi selain dari itu, sukar nak mengaitkan Anwar dengan insiden tersebut.  Maklum sajalah Anwar, video terang-terang muka dia sedang berzina pun dia tak mengaku lagi.

Bagaimanapun, setelah MNLF yang dipimpin Nur Misuari mengeluarkan ancaman di atas, bukti penglibatan Anwar dalam insiden pencerobohan ini semakin jelas.  Apatah lagi disebutkan Anwar ada berjumpa dengan Misuari  lebih kurang 4 bulan lepas.  Selain dari itu, Anwar menghantar beberapa utusan, dipercayai untuk merancang apa yang kita lihat hari ini berlaku di Lahad Datu.

Seolah-olah terasa sendiri, Anwar beberapa hari lepas tampil dengan kenyataan akhbar menafikan penglibatannya dalam insiden tersebut seperti yang dinyatakan oleh beberapa media antarabangsa dan Filipina seperti Reuters dan Manila Time.

Macam biasa, Anwar tuduh UMNO pulak yang jadi dalang.  Eh, dia punya taik, UMNO pulak yang kena tuduh?  Bebal!!

Setelah kita tahu perkara ini (penglibatan Anwar), penulis ingin mencadangkan kepada kerajaan supaya tidak ikut dengan kehendak Anwar yang mahukan pertumpahan darah berlaku.  Teruskan dengan kepungan sehingga puak-puak dalam kampung itu kelaparan dan kebuluran.

Kalau dapat tahu sumber makanan apa yang mereka dapat untuk bertahan, racunkan saja tumbuhan tersebut, biar pengsan, sakit perut  dan sebagainya.  Nanti dia keluar sendirilah tu.

Berbanding kalau pasukan tentera serang, nanti akan jadi isu politik dan kemanusian yang hebat kerana kelompok ini macam Anwar juga, cakap degar-degar nak bertahanlah, berjuang sampai matilah dan sebagainya, tapi dok hantar orang tua, wanita dan kanak-kanak, selain senjata yang ketinggalan zaman dan uzur.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

36 thoughts on “Campur Tangan Misuari Bukti Penglibatan Anwar?

  • February 27, 2013 at 3:21 PM
    Permalink

    anwar saja nak bg kerajaan tertekan dgn kejadian tu sebab pru dah dekat. saya rasa elok lepaskan gas bagi pengsan kesemua penceroboh tu, ikat elok2, bg dekat tentera filipina bawa balik.

    Reply
    • February 28, 2013 at 8:32 AM
      Permalink

      Tangkap semua mereka, hantar ke Gaza bantu puak Palestin…!

      Reply
    • February 28, 2013 at 1:06 PM
      Permalink

      Tangkap siapa bagi IC kepada warga asing, menyebabkan penduduk sabah boleh diikhtiraf sebagai penduduk paling aktif melahirkan anak (data banci)

      Reply
  • February 27, 2013 at 3:33 PM
    Permalink

    So kalau najib jumpak Obama pulak macam mana?? Tun M tulis surat mesra kat Ehud Mubarak pulak??

    Reply
    • February 27, 2013 at 4:36 PM
      Permalink

      Ehud Mubarak? Tu nama Arab ke nama Yahudi tu Mooh. Bangunlah bro, dah senja dah ni.

      Reply
      • February 27, 2013 at 4:59 PM
        Permalink

        Ehud mubarak tu adalah anak luar nikah ehud barak dan hosni mubarak, mak yang sama, jadi tak tau nak boh nama siapa…jadilah ehud mubarak, ehud mubarak ni pulak adalah abang menakan moooo…hehe

        Reply
        • February 27, 2013 at 7:48 PM
          Permalink

          hihihi nak tulis , kononnya tau tapi tak tau …woi moo kalau takat baca harakah tu ilmu hang mcm cikgu skolah tadika ..ajar A B C ( ambik kata hadi kat cikgu Non )

          Reply
        • February 27, 2013 at 8:45 PM
          Permalink

          Jgn lps ni meroyan ckp ehud mubarak obama sudah la,psl ehud n then ehud mubarak tak cukup jahat lg utk difitnah dgn umno.

          Reply
    • February 27, 2013 at 11:54 PM
      Permalink

      ko bodoh diam2 jelah..nanti nuar ceroboh jubo ko pun ko akan kata najip yang liwat ko…

      Reply
  • February 27, 2013 at 3:33 PM
    Permalink

    boleh tahan jugak nwar ni ye…power tak de tp teringin pulak misuari nak buat kawan….kenapa erk?

    Reply
    • February 27, 2013 at 4:37 PM
      Permalink

      Power memang dia takde mek, tapi nafsu besar tu. Mek jaga2 dengan jantan sundal tu.

      Reply
      • February 27, 2013 at 5:03 PM
        Permalink

        Hush apa pulak dia tak ada power ?? kalau dia suruh cai PAS guling-guling atas jalan…nescaya berguling-guling la cai PAS di atas jalan.

        Power dia kat cai PAS je laaaaa….

        Reply
        • February 27, 2013 at 7:54 PM
          Permalink

          ada satu lagi power dia …pantang tengok boy jambu dan chick !

          Reply
  • February 27, 2013 at 5:22 PM
    Permalink

    memang nuar tu power mek esah ooii..ko bebaik sikit jangan sampai tersingkap kain..kan depan belakang nuar tala..

    Reply
  • February 27, 2013 at 6:18 PM
    Permalink

    Setuju juga dgn cadangan meneruskan kepungan dan menyekat bekalan dr memasuki kawasan itu. Utk melemahkan mereka dr segi fizikal dan juga mental dan mengelakkan ia menjadi krisis ketenteraan dgn negara lain.

    Reply
  • February 27, 2013 at 6:48 PM
    Permalink

    Dalam banyak hal Anwar buat kerja stail yahudi. Yahudi walau dlm bilangan yg kecik tapi tetap mampu menguasai dunia. Apabila kuasai US, istilahnya kuasai seluruh dunia kerana US itu World…

    Dimana ada yahudi disitu ada peperangan. Baik perang yg disertai mereka sendiri dan jugak perang proxi. Perang proxi yahudi berlaku diserata dunia, ada yg sedang berjalan dan ada yg sudah selesai pastinya dgn kemusnahan yg besar.

    Cara yahudi memerangi apache ialah dgn menyamar menjadi apache. Dgn berpakaian apache penyamar menyerang satu penempatan yg menyebabkan ramai yg terbunuh. Kerana pembunuh dilihat berpakaian apache maka apache dituduh menyerang dan membunuh. Apa yg berlaku selepas itu penempatan apache diserang, dihalau dan dibunuh sedangkan apache sendiri tak sedar apa yg telah berlaku.

    Modus operandi yg serupa digunakan dlm incident 911 yg dimayshurkan dgn bangganya bahawa juruterbang islam telah merempoh WTC & pentagon dan meruntuhkannya. Dunia walau pun sedar betapa mustahilnya meruntuhkan bangunan WTC dgn sekadar rempohan dipuncak menara, tetapi dipaksa utuk mempercayai. Incident 911 mewajarkan afghan diserang, Osama ben laden diburu dan dibunuh sebagaimana WMD mewajarkan Iraq diserang dan presidentnya digantong sampai mati.

    Anwar berkemampuan melakukan yg sama walau dlm skala yg berbeza. Jadi teori diatas tidak berbunyi terlalu mustahil kerana kebarangkaliannya tetap ada.

    Reply
  • February 27, 2013 at 6:50 PM
    Permalink

    Ya Allah…ya tuhanku kau selamatkanlah tanahair Ku yg tercinta ini dpd kejahatan anasir anasir dari luar maupun dari dalam. Berikanlah kemenangan kpd umno/ban untuk terus menerajui pemerintahan di

    Reply
  • February 27, 2013 at 7:21 PM
    Permalink

    Bab spin anuwar memang pandai. Kote dia yg terjulur siap masuk cina doll pun dia boleh kata Nik Aziz punya. Betui ka moook

    Reply
  • February 27, 2013 at 8:21 PM
    Permalink

    Misuari,MNLF,Anwar,TDM adalah lebih arif dengan apa yang sedang berlaku dilahat datu .Saya tidak mahu mengulas panjang didalam soal ini anmun apa yang saya ingin katakan filipina sedang menanguk diair keruh kerana perjanjian bangsa moro yang lalu berjaya memaksa filipina akur .Negara kita harus tidak atau menurunkan tahap risikan .
    Perkara yang sama juga tidak mustahil akan berlaku diselatan thai ia itu polo/
    wasalam

    Reply
  • February 28, 2013 at 7:34 AM
    Permalink

    betul tu..pasai tu aljuburi tak senang hati tengok ni..jadi dia ajak setan setan dia buat kacau…

    Reply
    • March 1, 2013 at 11:14 PM
      Permalink

      anuwar dah nak jadi sejarah.

      Reply
  • February 28, 2013 at 12:13 PM
    Permalink

    Siapa PM M’sia sekarang ni?
    Kenapa PR/Anwar yg. kena tanggung masalah negara. Kalau tak mampu nak jaga keselamatan dan kedaulatan negara letak jawatan… jangan asyik tuding jari pada orang lain yg. takda kuasa. Setau aku Nur Maisuri ni pun bukan ada kuasa pun d MORO tu… dulu zaman TunM dulu ye la dia jadi gabenor d sana. Aku cadang Najib mintak tunM uruskan la isu ni kalau tak mampu. Takpun panggil Ust.Nasya bantu…. Najib memang tak mampu nak selesai sendiri. Dasar luar Najib ‘out’.

    Reply
    • February 28, 2013 at 12:48 PM
      Permalink

      Masa bila Najib tuding jari pada Anwar? Apa pasal hang terasa pulak. Apa kena mengena Tun M pulak. Apasal tak mintak keramat hidup kat kelantan tu je tolong selesaikan.

      Reply
      • February 28, 2013 at 4:27 PM
        Permalink

        Agensi berita Reuters pada 14 Feb melaporkan kenyataan seorang pegawai tentera filipina yang menyatakan askar sultan sulu di jemput ke Sabah oleh pondan tua PKR, dan menjanjikan autonomi pada mereka jika pakatan haram memerintah Malaysia.

        Reply
      • February 28, 2013 at 9:37 PM
        Permalink

        bujuk sebenarnya taktau cerita pun main sondol macam babi kalau bercakap .. orang munafik mmg macam ni

        Reply
        • March 1, 2013 at 3:32 AM
          Permalink

          dia punya style sondol babi pun respect..

          Reply
      • March 2, 2013 at 11:54 PM
        Permalink

        hahaha… Najib tak tuding jari, tapi Utusan dan mykmu yg. jadi anjingan Najib yg. buat tuduhan. TunM kan ke penasihat Najib dan k’jaan. Semua perkara dia nak kecoh… suruh bertanding takut. Siapa keramat hidup tu..?

        Reply
    • February 28, 2013 at 4:25 PM
      Permalink

      PM malaysia adalah najib . Anwar dan PR adalah perosak dan petualang dan menjadi petualang dinegara sendiri demi mencapai cita cita busuk peminpin tertentu .Kalau ingin menjadi pemerintah tunjukan sikap sayangkan negara dan berpolitik dengan bijaksana jangan buat janji bohong dan menipu sepanjang masa .Negara barat memuji Malaysia ….Ramai orang orang disana mengatakan Anwar perosak aka jonah

      Reply
    • March 1, 2013 at 3:28 AM
      Permalink

      woi bujuk laknatullah…Kepala hotak hang Aljubs kena tanggung masalah negara…kerja dia buat masalah untuk merosakkan negara…kecelakaan hang dgn Aljubs takde berbezaan langsung…

      Reply
      • March 1, 2013 at 7:16 PM
        Permalink

        Bujuk mana pikir keselamatan negara sbb itu dulu dia sokong Mat Sabu julang Mat Indera Komunis sbg pejuang.

        Puak2 Toghut PAS Laknat ni mmg bangsa tk boleh pakai.. mereka akan jd Munafik.. akan join musuh utk jatuhkan org lain!

        Malaysia cuba berikan diplomasi kepada pemberontak itu atas dasar mereka Islam, mereka ceroboh masuk bukan senang2 nk kawal perairan negara yg sgt luas. At least pihak keselamatan sudah berjaya ketatkan pergerakan mereka.

        Jika kita serang terus.. siaplah nnt berok2 dan anjing2 PR spt Tian Chua akan ckp ini sandirwara UMNO!

        Reply
    • March 1, 2013 at 11:12 PM
      Permalink

      Betul jugak kalau minta Tun M bantu uruskan hal ini. Kalau nak suruh anuwar, suruh dia layan pelacur jer. Bab tu anuwar tak payah diajar

      Reply
    • March 2, 2013 at 10:46 AM
      Permalink

      tah apa2 komen bujuk ni serupa macam komen nik ajis je tak matang langsung

      Reply
  • February 28, 2013 at 2:37 PM
    Permalink

    Masalah pencerobohan Kedaulatan negara sepatutnya kerajaan hantar unit amal pas selesaikan sejak dari awal.

    Ni tidak ,dibiarkan unit amal melelh air liur nak mati syahid dimedan tempur.

    Bagi pihak penceroboh pula,mereka kena bersyukur kerana yang diceroboh adalah negara Malaysia.

    Cuba ceroboh negara lain..lama dah kojol,yang laku nanti batu nisan.

    Reply
    • March 2, 2013 at 11:58 PM
      Permalink

      Aku rasa kalau hantar Unit amal tak sampai 1 minggu dah selesai.. tak perlu tumpah darah, unit amal bagi tarbiah je.. tentu orang sulu balik, hihihi.

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.