1.6 Juta Rakyat Diancam Berbulan Gangguan Bekalan Air: Khalid Punca Malapetaka?

Share


Saya amat terkejut apabila sumber memberitahu tentang satu malapetaka besar berhubung masalah air bakal menimpa hampir 1.6 juta rakyat di Selangor dan sekitar Lembah Klang pada bila-bila masa dari sekarang.

Sumber itu memberitahu bahawa keadaan bumbung di sebuah kolam takungan air di Loji Rawatan Air Sungai Langat sedang berada di dalam keadaan kritikal sedang menunggu masa untuk roboh dan rebah ke bumi.

Sekiranya ini berlaku, dijangka insiden gangguan bekalan air akan berulang di Selangor sekali lagi dan kali ini ia dikatakan akan berlarutan selama berbulan-bulan lamanya. Bayangkan sebuah loji takungan air yang runtuh menyembah bumi, apa yang jadi?

Kenyataan sumber itu juga telah disahkan melalui tinjauan media ke kolam takungan air berkenaan dan secara mata kasar, keadaan fizikalnya dilihat sangat menyedihkan dan mampu membuat rakyat resah gelisah.

Pun begitu, masih ada lagi pihak yang prihatin yang datang memohon pada Kerajaan Negeri pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid “Gagap”, untuk membaikpulih bumbung yang sudah uzur ditelan dek zaman itu…

Bukan sekali syarikat itu memohon, malah sebanyak tiga kali permohonan dibuat. Malah lebih menarik, syarikat itu menawarkan khidmat baikpulih bumbung itu secara PERCUMA tanpa satu sen pun sumbangan dari pihak Kerajaan Pakatan Haram Selangor…

Namun mungkin kerana “bodoh sombong”, degil, berlagak bijak, nak tunjuk kuasa dan bebal semacam, Menteri Besar Selangor itu dengan bongkak menolak permohonan itu, seolah-olah dia mampu jadi “superman” yang bisa menahan bumbung itu dari roboh!

Begitulah sikap Khalid kepada rakyat Selangor dan Lembah Klang. Dia sanggup membiarkan bumbung kolam takungan air itu runtuh menghempap rakyat sendiri, asalkan kepentingan politik dan hatinya puas…

Apakah Menteri Besar itu lupa bahawa rakyat itulah yang memberikan undi pada Pakatan Haram sehingga dia berpeluang untuk duduk di kerusi empuk di Pejabat Menteri Besar Selangor itu?

Demi hatinya yang berajakan politik, Khalid sanggup menggadai kualiti kehidupan dan sanggup menafikan hak rakyat yang terancam gangguan bekalan air selama berbulan-bulan.

Ketika rakyat diancam malapetaka gangguan bekalan air itu, SYABAS datang menghulur bantuan. Niatnya baik untuk menolong dan dengan rendah diri memohon untuk membantu. Bukan SYABAS minta duit Khalid, malah syarikat itu ikhlas menolong secara percuma…

Itupun Khalid nak sekat? Itupun Khalid enggan? Itupun Khalid tak benarkan? Menteri Besar jenis apakah yang menolak pihak yang datang secara sukarela untuk membantu kehidupan rakyatnya?

Sudahlah sebelum ini Khalid menyekat permohonan modal (Capex) syarikat itu untuk menyelenggara dan menggantikan peralatan operasi saliran air di Selangor, khidmat percuma syarikat itu pun Khalid nak sekat juga?

Malah tanpa rasa malu, Khalid dan para pemimpin PKR baru-baru ini berburuk sangka terhadap SYABAS dan Kerajaan Pusat apabila sumber memberitahu perincian mesyuarat parti itu baru-baru ini menuduh kerajaan BN dan syarikat konsesi air itu akan mensabotaj mereka pada PRU ke-13 nanti.

Padahal jika dirujuk dari rekod krisis air yang melanda Selangor, Kerajaan Pusat dan SYABAS sering memberi komitmen dan bertungkus lumus memastikan rakyat Selangor mendapat bekalan air bersih setiap hari.

Kerajaan Pusat baru-baru ini memperuntukkan sebanyak RM120 juta kepada rakyat negeri itu bagi memastikan mereka terus mendapat bekalan air setelah menyedari Khalid dan kerajaan pimpinannya gagal membantu rakyat yang sedang menderita akibat masalah air.

SYABAS pula berusaha meminjam lori tangki dari negeri-negeri jiran bagi membantunya menyalurkan bekalan air ketika pam air rosak di rumah pam Wangsa Maju tempohari.

Sedangkan ketika itu Khalid dan konco-konconya sedang sebok berceramah mahu menstruktur semula industri air Selangor dan memburuk-burukkan SYABAS. Khalid tak habis-habis mencadangkan itu dan ini, kaji itu dan ini, tanpa sebarang tindakan untuk mengatasi masalah rakyat…

Dan kini, 1.6 juta rakyat Selangor dan Lembah Klang sekali lagi berdepan dengan ancaman gangguan bekalan air “berskala besar”.

Saya yakin, jika runtuh bumbung kolam takungan air di Sungai Langat itu, Kerajaan Pakatan Rakyat akan turut runtuh di Selangor dan Khalid “Gagap” sudah tentu rakyat akan menuding jari padanya sebagai punca kejatuhan rejim Anwar di Lembah Klang…



72 thoughts on “1.6 Juta Rakyat Diancam Berbulan Gangguan Bekalan Air: Khalid Punca Malapetaka?

  • February 21, 2013 at 11:27 am
    Permalink

    Takpa, Selangor akan dapatkan air dari Kelantan. Kan mereka semua sepakat.

    “Kita semua sepakat, di kampung hai Pening Lalat” – Filem Ahmad Albab.

    Reply
    • February 21, 2013 at 12:21 pm
      Permalink

      Eh Malaysia kasi air kat Singapore dgn harga yg amat murah tu sepakat ker..???

      Reply
      • February 21, 2013 at 1:30 pm
        Permalink

        boleh tak hang buat homework sikit sebelum keluarkan perbandingan macam ni , hang tak kerat kote ka moo ?

        Reply
      • February 21, 2013 at 2:59 pm
        Permalink

        Murah pun dapat jugak hasil, Penang dapat air dari Kedah free jer, walaupun kerajaan PAS kedah, dah berapa kali hantar notis kat guan eng…dia buat bodoh jer, makin penat cikgu azizan kita.

        Reply
      • February 21, 2013 at 7:18 pm
        Permalink

        orang cina kata mooodoh punya olang!
        nak cer psl air SINGAPOK tu aku rasa sangat menyedihkan tentang kepandaian sumber pihak PR ni…

        Reply
      • February 22, 2013 at 8:36 pm
        Permalink

        ini bukan masalah harga air moo…ini masalah xde air…ko paham x…???ke nk minum air longkang bru ko paham….kah kah kah…

        Reply
  • February 21, 2013 at 11:36 am
    Permalink

    rakyat selangor pakat ramai2 nyanyi lagu oh bangau..

    bangau: oh katak oh katak kenapa tak panggil hujan

    katak: oh bangau oh bangau macam mana aku nak panggil nanti ular telan aku

    wakaka

    Reply
  • February 21, 2013 at 12:16 pm
    Permalink

    Sebab nak kaya kan Syabas, dan BN perlu dana untuk election, yg menanggung ialah rakyat Selangor.

    Reply
    • February 21, 2013 at 1:51 pm
      Permalink

      kalau di kedah dan kelantan depa tebang balak utk dpt juta2 masuk poket pemimpin depa, di sgor khalid jual aset2 PKNS sbb sgor tak byk hutan. sgor byk hutan batu so apa lagi si gagap ni jual je lah aset2 tu. ikut tuan penasihat rm1…..25%….kahkahkah

      Reply
      • February 21, 2013 at 3:15 pm
        Permalink

        Zaman UMNO dulu tak tebang balak kah??? FYI, zaman PR hasil per hectak balak jauh lebih tinggi. Apa berlaku zaman umno tu?? cube cerita sikit???

        Reply
        • February 21, 2013 at 4:06 pm
          Permalink

          memang la tebang, tapi hangpa hutan simpan kekal pun hangpa sapu licin. yang tinggal rumput ngan paku pakis je….hasil pun tinggi lah…kahkahkah. Zaman UMNO tebang balak macam hangpa ke??? kalau ya tang mana, habaq mai sat, aku tak pernah dgq dan lihat pun macam kat kelantan dan kedah la ni. hangpa duk kata BN korup dan zalim tapi bila time hangpa perintah lebih teruk korup dan zalim dr BN….tang mana yg hangpa kata hangpa baguih kalau semua nak compare ngan BN. bila timbul kes tebang balak hangpa kata BN dulu pun buat gak. Timbul kes bg tanah kat cina hangpa kata dulu BN pun bagi gak. Bila kes moral hangpa kata BN pun ada video lucah gak. Habis tu mana yg baguih nya hangpa??? BO LA WEI KENCING RAKYAT….Mooo….Mooonafik.

          Reply
        • February 21, 2013 at 7:26 pm
          Permalink

          PR kata nak tutup kilang todi bila menang kat SELANGOR… so sampai sekarang pun tak tutup!.. so kalau cukai dari kilang todi tu di kutip tiap taun dan baiki bumbung tu kan selesai…. kalau kira cara bodoh tahap si AL-JUBURI RM 1 tu kira laa.

          Reply
          • February 22, 2013 at 12:31 am
            Permalink

            tol sg nyior kat penang sampai la tak mansuh pun…kencing je kuat.

          • February 22, 2013 at 8:39 am
            Permalink

            Mereka nak tutup kilang todi tapi secara berperingkat2. Dah masuk 2013 peringkat awal pun tak buat lagi. Keh keh keh…

    • February 21, 2013 at 2:39 pm
      Permalink

      Pakatan lagi teruk, balak semua dh tebang tapi x cukup2 lagi.
      Tu yg setiap kali ceramah pas ada tabung PRU katanya, pada hal masuk poket sendiri.
      Tabung memali pn diaorang kebas. lagi sedih.
      kalau nk lagi banyak derma, paggil artis buat ceramah, lagi banyak dapat.
      Hampeh…

      Reply
      • February 21, 2013 at 4:16 pm
        Permalink

        Kalau masuk poket sendiri, SPRM tak nak siasat dan ambik tdkn kah??

        Reply
        • February 21, 2013 at 4:30 pm
          Permalink

          duit derma masa ceramah aku tak pernah dgr pun PAS istihar kat ahli2 PAS….brp byk ye mooo sejak dr zaman dulu???

          Reply
          • February 21, 2013 at 9:44 pm
            Permalink

            hang ahli UMNO macamana nak dengar, ahli PAS tau la.

          • February 21, 2013 at 11:52 pm
            Permalink

            hehe…apa yang hang tau bujuk ?? duit tin milo ? ahli PAS pun dok berontak sana sini…kedah dah jadi haru biru.

            Bujuk…si tua kutuk tu kata siapa yang terima BR1M tu macam haiwan !! hehe…dia tak sedar dia tu siapa ??

          • February 22, 2013 at 12:13 am
            Permalink

            pemimpin PAS yang suruh kutip derma tin milo tu lagi sial….bapak segala bapak haiwan….bapak setan.

        • February 22, 2013 at 1:39 am
          Permalink

          kalau dah lembu bila SPRM buat keje die ckp SPRM org BN pulak

          Reply
  • February 21, 2013 at 12:36 pm
    Permalink

    woii moon lembu ko ni tau ke apa topik diatas..apa kena mengena syabas dengan dana pilihanraya untuk BN..lain laa sekarang ni setiap malam ada ceramah puak ko diserata ceruk rantau dibumi ini..tujuan nya hanya untuk mengutip dana untuk isi perut pemimpin ko dan juga dana untuk pilihanraya..

    Reply
    • February 21, 2013 at 1:32 pm
      Permalink

      yg tu kecik je …ada lagi busat dari yahudi , bung nuar tak release lagi kut , kalau kalah at least nuar ada duit untuk hidup di argintina sampai mampuih !

      Reply
      • February 21, 2013 at 3:17 pm
        Permalink

        Tapi kami tap bayar APCO RM76 juta yer…

        Reply
        • February 21, 2013 at 7:20 pm
          Permalink

          korang tak bayar tapi terima duit dari yahudi…lagi bahaya

          Reply
      • February 21, 2013 at 9:43 pm
        Permalink

        kalau Anwar nak lari, lepas tunM pecat dia dah keluar negara. Tapi dia jenis BERANI kerana BENAR.

        Reply
        • February 22, 2013 at 12:05 am
          Permalink

          Dia nak lari pi mana ??? sapa yang nak terima dia ?? ada ka hang dengar negara mana yang nak terima dia ??

          Reply
          • February 22, 2013 at 6:53 pm
            Permalink

            Banyak negara offer dia jadi penasihat ekonomi masa tu… dia ada anugerah menteri keuwangan terbaik dulu. Tak macam tunM..

          • February 22, 2013 at 7:51 pm
            Permalink

            hahahahahah…negara mana yang offer dia jadi penasihat ekonomi ?? hang tok sah temberang la bujuk !!

            hang bagi sat satu negara yang panggil dia jadi penasihat ekonomi…aku nak check tengok !!

          • February 22, 2013 at 8:46 pm
            Permalink

            last last jadi penasihat ekonomi selangor yg bergaji terendah di dunia ..rm seringgit kah kah kah

          • February 23, 2013 at 1:13 am
            Permalink

            bujuk , kau ni tak habis-habis nak menipu jee , negara mana ni bujuk , negara dua alam ?? haha

        • February 22, 2013 at 12:57 am
          Permalink

          lari kat kedutaan turki pun mencirit-cirit , inikan nak lari luar negara kakakaka

          Reply
        • February 22, 2013 at 1:43 am
          Permalink

          bukan berani kerana benar tapi berani kerana dendam, dan al-juburi menggunakan macai2 jubuk seperti hang utk menjadi lasykar2 yg menjunjung punggungnya ke putrajaya, berani taik kucing, soalan wartawan pun kuncup pelir die nak jawab

          Reply
        • February 22, 2013 at 8:41 am
          Permalink

          Lari?? Baru dengar Saiful buat report dah mencicit lari ke kedutaan Turki. Paranoid dah mamat sorang tu.

          Reply
        • February 22, 2013 at 10:41 pm
          Permalink

          Berani sangat-sangat…sampai pi ke kedutaan Turki…hehehe

          Reply
    • February 21, 2013 at 3:16 pm
      Permalink

      Anak lenggong..

      sebab hang tak tau apa la hang sokong umnoooo.

      hang dok kat kg, tak tau apa yg dibuat oleh Pemimpin2 BN/UMNO.

      Reply
      • February 21, 2013 at 4:17 pm
        Permalink

        hang ingat ni zaman jepun ke???? skrg zaman IT la ngok….semua maklumat di hujung jari je walau pun duk kat kampung…tongong. Kalau hang duk bandar nape time nuar balun cinadol hang tak ikut nuar???? org kpg semua dah tau nuar balun cinadol tp dia tak ngaku je. Puak2 cai mcm hang je tak leh terima kenyataan bhw pemimpin PR takdak moral….kahkahkah….mooo….mooonafik.

        Reply
        • February 21, 2013 at 5:08 pm
          Permalink

          Maklumat di hujung jari pun kalau tak paham sepatah habuk..buuat per??

          Reply
          • February 21, 2013 at 6:00 pm
            Permalink

            hang ingat org lain bodo tongong mcm hang ke mooo lembu moonafik???

          • February 21, 2013 at 7:22 pm
            Permalink

            ramai org lain faham hang sorang je tak faham…badigol lah lu , otak kecik

          • February 21, 2013 at 7:30 pm
            Permalink

            macam bandar sangat la ko ni.. pasal air SINGAPOK tu pun tak tau kunun banda sangat la ko tu… moooooodoh punya olang!

          • February 22, 2013 at 8:43 am
            Permalink

            Pegi dahh Mooh, hang pun tak faham apa2. Baca dan telan bulat2 je. Aku mintak hang bagitau kesan dilution of interest kepada warga Felda pun hang tak cerita lagi sampai sekarang. Korporat hape ke bendanya tu, keparat adalah.

          • February 22, 2013 at 10:51 pm
            Permalink

            Moo ni dia rasa…dia sorang jer tahu apa yg Umno buat….dan dia fikir kita tak tahu apa yg Umno dan PAS juga telah buat….dua2 pun tak sempurna…tapi kalau nak dibandingkan antara keduanya…sendiri mahu ingatlaa…bercakap biarlah ada pandangan jauh…bukan pandangan dekat…bercakap juga kena guna minda yg terbuka dan hati yg tidak malap serta tertutp…contohnya ialah…Allah akan ampunkan dosa seseorang ummat walaupun dosa setinggi langit jika ummat itu bertaubat…kalau kita fikir….tinggi melangit….kenapa tuhan nak ampunkan…tetapi kerana ilmu ALlah lebih luas..tak terjangkau di akal kita…jadi bila Allah dah beri mandat kepada BN sehingga tahap ni…cuba duduk diam2 dan fikir…cuba jangan banyak sangat buruk sangka…cuba jgn buruk sangka kepada qadha dan qadar Allah…boleh tak…tak susah kannn….

      • February 22, 2013 at 1:47 am
        Permalink

        tapi lembu, org kg tau ape yg dibuat oleh kepala2 takuk hamPAS, elaun ajk majid potong katenye fisabilillah tapi penceramah dapat ribu2

        Reply
  • February 21, 2013 at 4:50 pm
    Permalink

    Ha’a dok kampong kepala hotak ko..kalau setakat ko tu makan garam dulu laa sebab masa zaman reformasi dulu aku selalu gak kena kejar dik polis dikampung baru..ko masa tu masih dok telanjang bogel lagi laa hingus meleleh main kesat ngan tangan jee..dah baru setahun jangung idup dah nak tunjuk pandai sedangkan ko tu bangang cam lembu.

    Reply
    • February 21, 2013 at 4:57 pm
      Permalink

      contoh pengikut nuar jubo yang dah insaf dan dah kembali kepangkal jalan…alhamdulillah. sesungguh kebenaran akan terserlah akhirnya. Mooo…Mooonafik bila lagi nak insaf…bertaubat lah.

      Reply
      • February 21, 2013 at 5:07 pm
        Permalink

        Tapi lagi byk yg dulunya pengikut Tun M yg kini dah insaf…

        Reply
        • February 21, 2013 at 7:13 pm
          Permalink

          pengikut TunM yg berpaling tadah dgn menyokong nuar jubo sbb nuar jubo memberi byk habuan. Last2 kembali kepangkal jalan…hang bila nak berpatah balik mooo…mooo….mooonafik….gagap cam khalid…kahkahkah.

          Reply
          • February 22, 2013 at 12:01 am
            Permalink

            hangpa suruh mooo patah balik pi mana ?? join BJP ke dia nak join parti congress ke ?

            Parti pilihan tanah air dia.

          • February 22, 2013 at 12:21 am
            Permalink

            kahkahkah….kalau mooo…mooo..mooonafik nak patah balik india pun lagi bagus, kurang satu pencacai perosak negara. tapi kalau patah balik sokong BN pun dah kira OK. ye lah pasal Tunku dulu dah trima tuk nenek mooo so kira halal je la….kahkahkah. Kalau tak nak sokong BN pun takpe, duk diam2 je. Jgn duk jadi pengkhianat agama dan negara dah….kahkahkah

        • February 22, 2013 at 1:49 am
          Permalink

          pengikut TunM yg insaf mane satu tu? yang mengaku dapat ‘wahyu’ dari Allah tu ke?

          Reply
    • February 21, 2013 at 5:07 pm
      Permalink

      Anak Lenggong..pandainya ko….

      Cerita aku sikit kes PKFZ tu….since ko kata ko dah hidup lama….

      Kalau hidup lama tapi bodo piang buat ape…???

      Reply
      • February 21, 2013 at 5:09 pm
        Permalink

        Cerita sikit kes Put Option Halim Saad RM3 bil, yg akhirnya dia tak payah bayar tu…

        Reply
        • February 21, 2013 at 7:24 pm
          Permalink

          kalau hang tak tau dok diam2 la

          Reply
        • February 21, 2013 at 7:43 pm
          Permalink

          Kalau depa tak mau cerita hang cerita la sat. Aku orang kg tak dak hujung jari

          Reply
          • February 22, 2013 at 12:01 am
            Permalink

            hehe..sat lagi dia lari la tu..

        • February 22, 2013 at 8:45 am
          Permalink

          Aku pun nak tau jugak. Cerita la kat sini Mooh. Kami bukan orang korporat. Make sure sumber sahih ye Mooh.

          Reply
  • February 21, 2013 at 6:47 pm
    Permalink

    Kau orang jangan lah tekan Khalid Ibrahim nanti tergagap pula,aku percaya antara kelambatan urusan penyelesaian masalah air Selangor adalah punca tekanan yang hebat lalu tergagaplah urusan itu.

    Reply
  • February 21, 2013 at 9:38 pm
    Permalink

    Kalau BENAR dan YAKIN sangat MALAPETAKA akan menimpa s’gor sebab air tak cukup… kita CABAR la k’jaan pusat NASIHATkan SYABAS lepaskan urusan air pada k’jaan PR. Ada berani….?
    Lepas ni kalau apa terjadi boleh terus salahkan PR dan 5 tahun lagi BN boleh rampas S’gor semula…

    Reply
    • February 21, 2013 at 11:31 pm
      Permalink

      kahkahkah….apa tujuan kjaan sgor nak ambik alih urusan air….supaya senang nak cekau duit….macam kes Talam…tak gitu???

      Reply
      • February 22, 2013 at 1:04 am
        Permalink

        macam kes Talam dan juga macam kes ambil alih sampah daripada alam flora hahahaha

        last-last sampah bertimbun tahu curi duit jee

        Reply
    • February 21, 2013 at 11:54 pm
      Permalink

      Hang nak cabar kerajaan ???????? udah-udah la tu bujuk…siannn

      Reply
    • February 22, 2013 at 1:02 am
      Permalink

      ni bangang apa kejadahnya sibujuk ni , nak bagi air pulak kat kerajaan DAPigs selangor ??? kakakakaka

      Sedangkan pemgurusan sampah yang diambil alih Selangor pun dah huru hara selangor dibuatnya .. dasar nak menipu laa tu macam lori sampah yang dibeli selangor padahal cap ayam jee TAPI mahal nak mampus

      Reply
    • February 22, 2013 at 10:35 am
      Permalink

      wei…TPM dah bagi kebenaran la wei ..nak ambik alih ambik la , yg jadi masalah bila selangir nak beli dengan dgn harga murah, sapa nak jual bodo!

      Reply
    • February 22, 2013 at 6:50 pm
      Permalink

      tin kosong… bila cabar tak berani pulak.

      Reply
      • February 22, 2013 at 8:24 pm
        Permalink

        hehe…hang nak cabar kerajaan, hang pi la kat parlimen ke…depan rumah najib ke…office najib kat putrajaya ke..

        hang meroyan kat sini…ada kami kesah ?

        Reply
        • February 22, 2013 at 8:58 pm
          Permalink

          bujuk hang pun mana pernah terima cabaran jangan melalak ler

          Reply
      • February 23, 2013 at 1:17 am
        Permalink

        sapa yang gila nak dengar cabaran manusia bahlol macam kau bujuk !!! cabar nak kasi ambil alih air , memang bodoh laa sebab Pakatan ni mana fikir pasal RAKYAT mereka fikir [asal nak kebas duit .. jadinya macam kes ambil alih alam flora keje tak jalan sampah terus bertimbun , tapi beli lori yang dah expired sampai berjuta

        Reply
  • February 22, 2013 at 12:28 am
    Permalink

    dah nak bubar dun tiba2 khalid gagap nak beli air selangor plak…..duit nak cari mana, ke nak spau duit kerajaan negeri sebelum kalah pru nanti

    Reply
  • February 22, 2013 at 10:06 am
    Permalink

    Moohyideeeeen says:

    Anak Lenggong..pandainya ko….

    Cerita aku sikit kes PKFZ tu….since ko kata ko dah hidup lama….

    Kalau hidup lama tapi bodo piang buat ape…???

    5:07 PM on February 21, 2013

    Moon lembu dan bujuk dah lama aku dok suruh korang bagi draf pindaan hudud PAS yang kalian dok hebuh ..sampai sekarang takde pun..setakat cakap dengar dan bergelak di tepi longkang dalam ceramah tak payah laa..pemimpin dipentas kata kita ak buat hukum hudud..semua ngangguk cam burung belatuk..lepas tu asyik dok terima SMS dari kalangan melayu PAS kata mari berjihad..masing2 pun dengan gah kata nak berjihad tapi apa makna jihad sebenar pun tak tau..

    Reply
  • February 22, 2013 at 9:37 pm
    Permalink

    Pasal air,,jangan risau,dah selesaipun,hangpa semua tak faham..kan beberapa hari lepas banjir didearah tadbiran Pakatan Rakayat Selangor,itu menandakan berlaku lebihan air sejak MB selangor bersetuju menggunakan apa tu? bommmmbran ke? susah nak sebut sampai gagap-gagap nih.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *