RCI Sabah … Anwar PANIK GILER … Mahathir SENYUM KAMBING

Anwar lupa, kebanyakan saksi masih hidup dan boleh terangkan bagaimana pejabat Timbalan Perdana Menteri tahun 1991 MONITOR isu kebanjiran pendatang haram Sabah secara mingguan.



Anwar silap lagi. Silap memilih strategi isu kerakyatan Sabah untuk menganyang Barisan Nasional.

Anwar kembali melompat dan risau isu Suruhanjaya Diraja (RCI) ini lebih banyak menuding jari ke arahnya. Bukan ke arah Tun Dr Mahathir.

Tangan Anwar tidak bersih sebenarnya daripada isu RCI dan kebanjiran pendatang haram di Sabah.

Golongan muda barangkali tidak tahu satu unit khas yang ditubuhkan di bawah pejabat Ketua Menteri Sabah ditubuh tahun 1991 untuk memantau kebanjiran pendatang haram di Sabah.

Apakah satu kebetulan apabila Anwar menang besar pemilihan Timbalan Presiden UMNO tahun 1993? Dan kebanyakan majoriti undi kemenangan datangnya dari Sabah.

Apakah tidak ada kaitan antara kebanjiran pendatang haram dengan pencalonan terbanyak Anwar sewaktu bertanding Timbalan Presiden?

Anwar panik … Anwar mahu cuci tangan secepat mungkin.

Tapi Anwar lupa, kebanyakan saksi masih hidup dan boleh terangkan bagaimana pejabat Timbalan Perdana Menteri ketika itu MONITOR isu kebanjiran pendatang haram Sabah secara mingguan.

HarrisSalleh
Bekas Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Harris Salleh … Takkan Anwar Ibrahim Tak ingat


Rasanya, susah untuk Anwar nak spin isu ini.

Satu-satunya jalan keluar Anwar adalah menyalahkan Tun Dr Mahathir … 

Anwar dengan rela hati menawarkan diri untuk MONITOR kebanjiran pendatang haram di Sabah. Tanpa pengetahuan Tun Dr Mahathir, Anwar ada agenda sendiri.

Ramai juga kalangan pimpinan PKR yang risau – RCI ini akan check-mate Anwar, bukannya Tun Dr Mahathir.

Khabarnya juga Tun Dr Mahathir belum dipanggil sebagai saksi bagi RCI.

“Bila mereka menjadi warga negara, sama ada mereka sokong Umno, BN atau siapa sahaja, itu hak mereka. “Ia adalah fakta bahawa bukan semua mereka menjadi penyokong BN,” katanya. Beliau bahkan turut mengatakan kesediaannya untuk menjadi saksi kepada Suruhanjaya Diraja tersebut jika keterangan beliau diperlukan. “Jika mereka minta saya hadir, saya akan pergi” ujarnya. – AGENDADAILY, 17 Januari 2013



Pun begitu, salah seorang otai bidang kewartawanan ini juga cukup menggerunkan Anwar sewaktu beliau bergelar Timbalan Presiden UMNO.

Apatah lagi jika dipanggil menjadi saksi bagi RCI Sabah.

SHOULD we be curious that Parti Keadilan Rakyat’s deputy president, Mohd Azmin Ali, is so worried about the so-called attempts to implicate his boss, (Datuk Seri) Anwar Ibrahim, in the Sabah immigrant issue or is there something more than meets the eye?

After all, the Royal Commission of Inquiry (RCI) had just started its work.

Or is there something intimate that he knows about Anwar’s alleged involvement in the Sabah’s immigrant issue that many young Malaysians are not aware of?

In the case of Sabah politics, in which the immigrants play a major socio-economic and political role, Anwar was for many years its key handler. Because he was one of the most trusted and ambitious allies of then Prime Minister, (Tun) Dr Mahathir ‘the Wizard’ Mohamad , he got to handle not only Sabah politics but also money that went with it – government as well as party money.

Being the young leader most closely identified with Dr Mahathir, Anwar was in the thick of all things important and strategic – things that earned him juicy political dividends. Let us not pretend. – A KADIR JASIN, 19 JANUARI 2013



Mati Anwar … Mati Anwar kali ini …

 

http://mediawangsamaju.blogspot.com/2013/01/rci-sabah-anwar-panik-giler-mahathir.html

4 thoughts on “RCI Sabah … Anwar PANIK GILER … Mahathir SENYUM KAMBING

  • January 21, 2013 at 10:20 PM
    Permalink

    Moo….

    Pesanan saya, dah tanya Anwar Ibrahim belum???

    Hehehe

    Reply
    • January 30, 2013 at 7:32 PM
      Permalink

      Anwar tau moo …dia yg buat kerja kotor tu masa jadi no 2. Tun M je yg tak tau masa tu pasal percayakan sangat Anwar.
      Orang kalau suka main belakang, dalam semua perkara dia akan main belakang!!! Janji nafsu dia termakbul dan dia syokkk!!!
      KU je yg ?????? ..pasal kau belum lahir lagi kot!!!

      Reply
  • January 30, 2013 at 4:18 PM
    Permalink

    Mampos lah Anwar…mampos lah Nik Ajis mulut busuk mcm bangkai tu dan mampos semua puak Pas, Dap dan Pkr..

    Reply
  • February 1, 2013 at 4:18 PM
    Permalink

    Itu sebab azmin jadi kaya raya

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.