Nik Aziz Bertanding PRU ke-13: Satu “Bonus” Untuk Kita..!

Share


Sebagai seorang yang menyokong semangat demokrasi di negara ini, saya sangat mengalu-alukan kehendak Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat untuk terus bertanding pada Pilihanraya Umum ke-13 yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Bukan apa, saya rasa sungguh teruja untuk menyaksikan seorang lelaki yang sudah berumur lebih kurang 82 tahun bertanding pada pilihanraya kali ini.

Sekiranya dia menang bertanding, maka dia akan sekali lagi dilantik menjadi wakil rakyat di kawasan yang diwakilinya. Jika rakyat di kawasannya berjumlah 30,000 orang, maka dia akan diamanahkan untuk menjaga kebajikan puluhan ribu rakyat di kawasan tersebut.

Cuma apa yang saya khuatirkan, mampukah Nik Aziz yang selalu keluar masuk hospital, pernah muntah darah, dimasukkan ke ICU dan mempunyai masalah kesihatan yang tidak menentu itu berkhidmat kepada rakyat?

Kalau pejabatnya pun terpaksa dipindahkan dari tingkat atas ke tingkat bawah kerana tak mampu naik turun tangga, apakah itu petanda Mursyidul Am itu masih punya tenaga untuk memberi khidmat terbaik kepada masyarakat yang diwakilinya?

Tak mengapalah. Mungkin dia fikir dia masih mampu. Lagipun kalau umurnya tak panjang, dia akan menyebabkan kerajaan terpaksa mengeluarkan perbelanjaan untuk mengadakan Pilihanraya Kecil pula di kawasan yang dia wakili.

Kerana dia, duit rakyat jugak yang akan dihabiskan nanti…

Nik Aziz layak bertanding dan tolonglah jangan marah jika dia tetap berdegil untuk bertanding menjadi ADUN atau Ahli Parlimen nanti. Larat atau tidak, itu soal kedua. Tentang amanah dan tanggungjawab pula, pandai-pandailah dia jawab dalam kubur nanti.

Namun saya yakin, Nik Aziz kini bukan lagi “aset” bagi PAS. Malah, rata-rata golongan muda terpelajar yang menyokong dan mendokong parti “bulan purnama” itu sebetulnya mahu dia berundur segera dan digantikan dengan Timbalannya, Datuk Dr. Harun Din. Itu bukan rahsia.

Lagipun, ramai akar umbi PAS di seluruh negara sudah “letih” dan “bosan” dengan fatwa-fatwa Nik Aziz yang semakin hari semakin menjahanamkan parti itu sama ada dari dalam atau di luar parti.

Misalnya, kedegilan Nik Aziz yang bermati-matian mahu berkawan dengan “syaitan-syaitan politik” mendapat tentangan hebat di kalangan golongan muda PAS yang melihat “persahabatan syaitan” itu sebagai “gabungan bawa rebah”.

Apatah lagi mereka dimalukan di khalayak masyarakat Malaysia apabila perjuangan menubuhkan negara Islam dan perlaksanaan hukum hudud terpaksa dilupakan hanya kerana tunduk kepada kehendak kedua “syaitan” tersebut.

Jangan fikir saya menulis kosong dan janganlah terkejut jika anda terjumpa dengan ramai ahli PAS yang malu untuk mengaku mereka ahli parti itu!

Maklumlah, dulu mereka tuduh UMNO kafir kerana berkongsi kuasa dengan MCA dan MIC, kini mereka terpaksa menjilat kembali ludah mereka hanya disebabkan oleh seorang yang bernama Nik Aziz Nik Mat!

Silalah bertandinglah wahai Nik Aziz. Kalau ada umur pada PRU ke-14, bertandinglah lagi. Kononnya dia memberi alasan bertanding demi untuk “melawan pihak yang menentang Islam”.

Padahal, dia sendiri berpeluk sakan dengan pihak yang terang-terangan menentang Islam dan hukum hakamnya. Manakala satu pihak yang dipeluknya itu pula begitu menyokong rejim Zionis Yahudi Israel membunuh saudara-saudara seagama kita di Palestin!

UMNO menentang Islam? Kalau benar UMNO menentang Islam, sudah pasti Islam sudah lenyap pada tahun 1960 lagi. Tapi amat menghairankan apabila Islam tetap maju berkembang, malah menjadi contoh ke seantaro dunia! Mungkin Nik Aziz “buta” barangkali, kan?



38 thoughts on “Nik Aziz Bertanding PRU ke-13: Satu “Bonus” Untuk Kita..!

    • December 23, 2012 at 8:30 am
      Permalink

      Umur 82…Dunia remaja baru nak bermula!!

      Reply
  • December 22, 2012 at 2:00 am
    Permalink

    Si tua kutuk tu bertanding bukan pasal nak berbakti pada rakyat, tapi untuk penuhkan Tin2 Milo dia…dari muda sampai dah nak reput badan pun tak abih2 nak menipu??…bertanding lah, lg sedap aku balun hari2 si keldai tua tu…

    Reply
    • December 22, 2012 at 9:26 am
      Permalink

      Ko balun le lg bnyk penghinaan yg ko buat pd tgna lg bnyk la yg simpati pd tuan guru dan lg bnyk yg akan undi pas silakan silakan jd cai umno tp tak pernah buat kajian apa isu yg untung/rugikan umno…bodoh punya penyokong umno ini la yg d katakan sokong bawa rebah ni

      Reply
      • December 22, 2012 at 10:15 am
        Permalink

        Sokong bawa rebah ?? hehe…hang mengata kat nik ajis ke ?…tarik tongkat dia, alamat rebah ke bumi la si tua tu ! kan ? kan ?

        Reply
      • December 22, 2012 at 1:05 pm
        Permalink

        bks – fakta la ni menujukkan bertambah ramai yg menyampah dgn si tua kutuk pendeta hang tu….” hari ni Dr. Mahathir letak jawate, esok ambo letak jawate “….besaq punya munafik si tua kutuk tu…

        Reply
        • December 22, 2012 at 3:19 pm
          Permalink

          dasar kaki menipu nik ajis ni mmg sah munafik dan fasik , lagi satu tak boleh mentadbir tapi nak mentadbir kerana gila jawatan , kuasa dan duit menunjukkan nik ajis ni seorang yang tak bertanggungjawab

          Reply
      • December 22, 2012 at 4:35 pm
        Permalink

        jangan buat andaian yang bukan-bukan… yang tak senonoh tetap tak senonoh. dulu dia gak yang nasihati TUN. M supaya sedar-sedar lah yg usia makin tua , tp sekarang dia lak yang melebih-lebih… dulu dia doa matilah TUN.M tapi yang banyak sakit sekarang ni dia lak, dari situ kita dah nampak siapa auta ngan yg tak auta!
        yang menyokong dia lak aku sarankan supaya kaji sapa itu nik ajes tu!

        Reply
      • December 23, 2012 at 2:09 pm
        Permalink

        Yang simpati dgn orang tua tu orang2 mcm bks umnu je. Hehehe… hidup kitorang ni bukan berkiblatkan nik aziz bro. Cai2 macam korang je yang dok puja2 orang tua tu. Air basuh kaki dia pun korang sanggup buat air penawar.

        Reply
        • December 24, 2012 at 11:10 am
          Permalink

          aku rase si bks ni adalah org yg sama lah dgn moo & mm…sape jeee patern bodoh nya…satu acuan kot

          Reply
  • December 22, 2012 at 2:47 am
    Permalink

    Takda sapa yg nak melarang Kaldai Tua ni nak bertanding….Bertandinglah dan jadi lah MB K’tan samapi ke Liang Lahad…yg pasti rugi orng K’tan gak…Napa???? SENDIRI FIKIRLAH klau ada HOTAK lahh..Cakap pon tak guna….

    Reply
  • December 22, 2012 at 3:57 am
    Permalink

    dalam hal ni puak pr ada 2 penyakit major

    penyakit 1. ketandusan calon yang boleh menang buktinya ada yg tibai tanding sampai 2 kusi mp & dun afdalnya depa di beri title calon poligami politik

    penyakit 2. calon glamor serta tamak reta donia buktinya walaupun tua lagi sakit nak mampus malah ada yang oku tetap mau di spelek jadi calon kerna duit serta glamor punya pasai

    itu penyakit major puak pr dalam soal calon belum lagi diambil kira soal penyakit pr dalam lain2 hal

    muehhhhahahahahahaha

    Reply
  • December 22, 2012 at 3:58 am
    Permalink

    Keldai Tua Ajis ni xsedar yg dia sudah mabuk dunia, ckpnya penuh dgn riak nista, 10 tahun Tun M telah tinggalkan Keldai Tua ini yg bohong dgn janjinya utk letak jawatan. Tun M yg penuh warna warni jasa sudah lama bersara, tp si tua kutuk yg masih trcari jasanya tidak reti bahasa yg dia sudah xpired.. Xmampu berjasa lg, muka xmalu…

    Reply
  • December 22, 2012 at 4:04 am
    Permalink

    pencacai PAS lngsung tk kesiankan keldai tua nie, dgn sengaja biarkan si tua ini ‘seronok’ dgn penjilatan mereka, ketaatan palsu pdnya yg akhirnya merosakkan si tua itu kmbali krn masih jd kepala wpun tk releven lg wpun utk jd imam masjid,.. Merepek, merapu, syok sndiri dgn dirinya… Kasihan Ajis…kaumnya sndiri yg melingkupkannya…

    Reply
  • December 22, 2012 at 7:11 am
    Permalink

    Asyik sungguh Nik Ajis mengejar dunia. Sedap dan tinggi nikmatnya terlahir dari kuasa yang dia dapat dari kerusi empok dia sekarang.

    SEcara mudah utk difikirkan apa yang seharusnya orang tua ini ingin kejar lagi. Dia sudah bertonggok disitu melebihi 2 abad dan seharusnya merasa setelah sekian lama disitu dia perlu berehat dari ‘perlumbaan tikus’ ini. Atau pun perlumbaan tikus duniawi ini sebenarnya ukhrawi bagi nya?.

    Jika demikian Nik Ajis harus keluarkan statsnya sendiri berapa kafir telah Nik Ajis islamkan dalam satu hari ? Berapa murtad berjaya Nik Ajis pujuk dan tarik mereka semula ke Islam tiap hari?

    Itu pandangan kita. Kita fikir Nik Ajis sudah perlu berundur. Tetapi bukan demikian halnya dlm politik. POlitik banyak matlamatnya. Politik adalah sentiasa menggali dan menimbusnya kembali. Nik Ajis banyak gali dan perlu masa utk menimbusnya kembali.

    Kalau tidak utk apa dia kekal jadi tokong disitu?

    Reply
  • December 22, 2012 at 7:51 am
    Permalink

    Menarik jugak jika singkapkan kembali cerita lama yg sedang hangat di perkisahkan muttakhir ini.

    Hadi beri amanat pada tahun ’85 bahawa Umno itu kafir. Segala2 yg datang dari Umno adalah kafir maka jgn berimamkan org Umno, jgn makan sembelih org Umno, jgn kahwin dgn org Umno, syahid jika mati bertumbuk dgn org Umno . Lalu ibrahim Libya bersama pengikutnya yang mati selepas bunuh 4 anggota polis pun ditanam bersama pakaian penuh darah tanpa dimandikan.

    Ini semua kerana Umno tidak mengikut syariaat Islam. Umno tidak memasokkan cara pemerintahan islam dlm perlembagaan. Umno bersengkongkol dgn kafir. maka Umno jatuh kafir.

    Tup.. 2011, Hadi (org yang sama) menukar Pas jadi parti kebajikan kerana dakwanya perjuangan utk islam sebenarnya tak ada dalam AlQur’an.

    BEsar sungguh Putar belit Hadi. Besar sungguh pendustaan Hadi terhadap orang Islam kerana 2 kenyataan tersebut.

    Penting sungguh kuasa pada manusia. Penting sungguh putrajaya pada Nik Ajis dan Hadi.

    Kerana kepentingan itu habis semua digadai mereka. Adakah mereka masih bersyahadah cara kita. Adakah syahadah mereka cara asal tidak dirobah?. Wallahu alam.

    Reply
  • December 22, 2012 at 7:55 am
    Permalink

    Maka atas semua hal itu, bersamalah kita pastikan, kita kembumikan mereka bersama keyatap/serban mereka, jubah puteh mereka kedalam satu satu liang lahad di PRU 13 nanti.

    Tiada penyesalan harus timbul selepas itu, kerana mereka jelas manusia laknatullah….. Wallahu alam.

    Reply
  • December 22, 2012 at 9:19 am
    Permalink

    Haha komen nak hilangkan rasa takut la tu pergi la tengok program yg d hadiri oleh t g nik aziz ramai ke tak yg dtg mykemut jng la bg maklumat salah kpd umno nnt gigit jari kah kah

    Reply
    • December 22, 2012 at 10:13 am
      Permalink

      Si tua kutuk tu nak bertanding lagi ?? masuk keluar,masuk keluar hospital tu pun ada hati nak bertanding lagi ??

      Anyway bagus jugak…orang tua ni dah jadi liabaliti untuk PAS, makin banyak dia buka mulut…makin dia di tertawakan rakyaat….makin ramai yang menjauhkan diri dari PAS.

      Reply
    • December 22, 2012 at 1:09 pm
      Permalink

      bks – usahkan manusia, semut pun tak takut dgn si tua kutuk kedaung tu…semut2 pun tak sabaq nak urung si tua kutuk bila dia padam nanti….mintak2 si tua tu jgn tarik diri pulak???….bonus besar utk BN kalau dia terus bertanding…..

      Reply
    • December 22, 2012 at 3:21 pm
      Permalink

      takut ?? sedangkan nik ajis sendiri kena hujan sikit terus jadi tak betul?? kenapa perlu takut dengan golongan penipu dan pemfitnah macam ni!!!

      Reply
    • December 22, 2012 at 4:26 pm
      Permalink

      @bks umnu… dengar baik-baik.
      Pertama, sebenarnya si Ajis pojaan hati kau ni dah mengidap ‘alzheimer’. Kedua tenaganya amat kurang tapi nafsu bukan main kuat lagi. Ketiga, rumah dah kata pi… kubur dah kata mai… Keempat, inilah akibatnya bila hanya pandai menyuruh Tun M berhenti dan letak jawatan. Petunjuk dari Allah swt. Sendiri mau ingatlah Pok Nick oi!!!. Tapi tak mengapalah… itu HAK dia untuk bertanding. Malaysia is a democratic country. We must respect his decision. Setuju dengan penulis. Satu ‘bonus’ buat BN. Dia dah bagi bola tanggung untuk kita ‘smash’ si tua ni semahu-mahu kita. Tanpa disedari Pok Nicky telah meletakkan harga dirinya serendah-rendahnya dan menghina dirinya sendiri. Allah Maha Mengetahui.

      Reply
    • December 22, 2012 at 10:56 pm
      Permalink

      UMNO kata tak takut.. tapi saban hari mengutuk TGNA.

      Reply
      • December 23, 2012 at 12:00 am
        Permalink

        bkn takut bujuk oiii…tapi meluat…takut dgn meluat pun tak tau nk beza…patut la jd pembangkang seumur hidup…

        Reply
      • December 23, 2012 at 11:08 am
        Permalink

        Kalau Tun M masih jadi PM…aku rasa lagi teruk dia kena kutuk dengan hang….dan penyokong PR…tapi ni sebb TGNA…jadi korang terpaksa telan dan defend sepanjang masa….sometimes…kita kena fair bila membuat perbandingan dan penilaian…orang bukannya mengutuk TGNA…dia antara figure yang dihormati…tetapi ada kala…kita perlu tahu bila nak berundur..when the game is over…its over lah…jangan kita mengelat nak sambung juga…itu pendapat aku laaa…aku tak anti sangat dengan TGNA ni…tapi aku rasa dia dah tua sangat…carilah pelapis…bukan tak da yang bagus2 dalam PAS tu…kalau dia tetap tak mahu bagi laluan pada orang lain…ia seolah olah kelihatan takbur…seolah2 hanya dia jer bagus…orang lain tak bagus….itulah perumpamaannya….

        Reply
      • December 23, 2012 at 2:14 pm
        Permalink

        PR pun hari2 mengutuk Najib. Tak dapat Najib, Rosmah pulak jadi bahan. Yang pasti kami tak membahankan orang rumah Nik Aziz.

        Reply
      • December 23, 2012 at 3:09 pm
        Permalink

        Orang UMNO bukan mengutuk tp sebenarnya kasihan melihat Pok Nik yg senja telah terkena penyakit ‘Hubbu-Dunya’. Tidakkah ada orang yg sudi menasihati Pok Nik supaya bersara. Mengikut sejarah, selepas zaman Rasulullah s.a.w tidak ada pemimpin Islam yg menjadi Khalifah pada usia 80an. Dalam usia tua serba-serbi adalah lemah. Memiliki jasmani dan pemikiran yg Lemah bukanlah sifat pemimpin.

        Reply
  • December 22, 2012 at 11:42 am
    Permalink

    cai umno saje yg ketawa.pi tengokla kuliah pagi jumaat..org umno pun ramai yg dtg hehe

    Reply
    • December 22, 2012 at 11:57 am
      Permalink

      Bukan takat kuliah jer…perasmian kuih buddha pun…ramai yang datang, termasuk lah nik ajis !!

      hmmmm…sat aku pikir nak ketawa ke idak…hehe

      Reply
      • December 22, 2012 at 1:16 pm
        Permalink

        si tua tu hirup kuah maggi pun khadam2 ramai yg berkerumun…dh mcm tengok berok sarkas buat lawak jea….taksub bingai sungguh puak2 khawarij ni…

        Reply
  • December 22, 2012 at 3:46 pm
    Permalink

    KESIHAN DATO FAUZI NI..HAJAT DIHATI UNTUK MENDAMPINGI PAS UNTUK PEMBELAJARAN SYIAR ISLAM TETAPI BILA DAH MASUK LUBUK..BARU DIA TAU APA YANG SEBENAR NYA ADA DIDALAM PAS..NASIB BAIK LA DIA CEPAT SEDAR DAN KEMBALI KEPANGKAL JALAN.

    Setelah 7 bulan menyertai PAS, akhirnya Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman melahirkan rasa kecewa menyertai PAS. Borang keahlian menyertai PAS telah diserahkan pada 21 Mei 2012 di Taman Kota Wira, Ulu Sepetang Taiping.

    Borang keahlian diserahkan sendiri oleh Datuk Fauzi Shaari kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang disaksikan oleh Mohamad Sabu, Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Hussain dan Ketua Penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty.

    Pada hari ini mengejutkan apabila Datuk Fauzi melahirkan rasa kesal menyertai PAS kerana disuruh berbaiah untuk tidak meninggalkan PAS.
    “Kalau saya tahu begini keadaan PAS taubat saya tidak akan menyertainya. Masuk PAS umpama masuk parti DAP. Belum apa-apa saya disuruh bersumpah baiah cerai isteri talak 3 jika saya tinggalkan PAS”

    Semasa menyerahkan borang keahlian PAS, beliau menerangkan bahawa niatnya menyertai Pas bukan untuk menjadi calon atau mempunyai jawatan tertentu, tetapi sekadar mahu membantu PAS ke arah kerja-kerja Islam yang dibawa PAS. Namun kini semuanya seakan-akan bertentangan dengan apa yang dikehendaki oleh Datuk Fauzi.

    “Takkan saya hendak menyertai DAP, saya melihat Pas lebih konsisten dalam perjuangan yang membuatkan saya memilih parti Islam itu. Saya memilih politik kerana berniat untuk berbakti dalam Islam selepas pencen ini, Pas adalah lebih syumul.”

    “Sekurang-kurangnya, saya boleh memberikan pendedahan kepada Pas apa sebenarnya yang berlaku dalam polis, ada juga kebaikan, tetapi tidak nampak, sekurang-kurangnya akan menjernihkan tafsiran masyarakat kepada polis,”

    Melihat kepada kenyataan-kenyataan Datuk Fauzi sebelum ini menampakkan bahawa beliau menolak DAP dan ingin memperbaiki PAS daripada dalam, namun sebaliknya berlaku kerana diminta berbaiah cerai talak 3.

    1. Lihat lah bohongang daripada simusang berjanggut Nik Aziz Nik Mat November 2009,

    Menteri besar Kelantan berkata isu itu (Baiah Cerai Talak 3) sengaja ditimbulkan oleh pihak tertentu di kalangan orang Islam sendiri yang dengki terhadap perjuangan PAS yang mula diterima oleh masyarakat umum.
    “Sebenarnya PAS ini telah didengki oleh orang Islam sendiri, oleh kerana parti ini berkembang akhir-akhir ini maka golongan sekular ini berusaha juga dan mencari juga jalan yang boleh menggugat kedudukan PAS.
    “Di Kelantan, isu bai’ah ini tak timbul langsung,” katanya kepada pemberita di Kota Bharu hari ini, mengulas isu yang ditimbulkan oleh anggota parlimen Shah Alam, Khalid Samad baru-baru ini.

    2. Pembohongan daripada siperut gendut Presiden PAS Abdul Hadi Awang,
    “Tak payah (siasatan), tidak ada (bai’ah), benda tu tidak ada, ia sudah selesai, sudah habis,” jawabnya ringkas ketika ditanya pemberita di lobi Parlimen.
    Abdul Hadi berkata, perkara itu hanya dibangkitkan oleh media dan bukannya anggota PAS.
    Kini Datuk Fauzi menimbulkan kembali Baiah yang disangkal oleh 2 pemimpin tertinggi PAS mengenai Baiah cerai talak 3 isteri jika meninggalkan PAS, adakah semudah itu untuk mengugurkan talak 3 terhadap isteri untuk kepentingan politik? Oleh yang demikian selama ini 2 pemimpin tertinggi PAS ini hanya berbohong sahaja mengenai Baiah cerai talak 3 ini yang sememangnya wujud dalam PAS.
    “Setiap kalian adalah pemimpin dan setiap pemimpin akan dimintai pertanggungjawabannya. Seorang suami adalah pemimpin bagi keluarganya. Seorang istri adalah pemimpin bagi rumah tangga suaminya dan juga anak-anaknya.” (HR Bukhari dan Muslim)
    Allah sudah memerintahkan kaum suami untuk menjaga keluarganya agar selalu berada di jalan yang lurus, menghindari jalan menuju neraka. Allah berfirman :
    ”Wahai orang-orang yang beriman, jagalah dirimu dan keluargamu dari api neraka….”(at-Tahrim: 6)

    Reply
  • December 22, 2012 at 4:15 pm
    Permalink

    biar syaitan tua ni bertanding lagi, dia bukan saja aset kpd pakatan malah menjadi punching bag utk BN

    Reply
  • December 23, 2012 at 2:03 am
    Permalink

    nk aziz kalau bersara semua pekong busuk nya akan didedahkan oleh rakyat kelantan. sebab itu dia nak bertanding lagi supaya menang jadi mb kelantan seumur hidup. selagi dia pegang jawatan mb semua pekong dia dibalut kemas oleh sprm kelantan. kalau boleh dia suke mati sebagai mb kelantan. bila dah mati apa rakyat maki pon tak dengar. azab kubur itu urusan nik aziz dengan tuhan. hadi boroi pon tak boleh tolong dengan amanat dia. kalau ambo kalah tanding pru13 pulok memang celako celako celako punoh doh..mapoh ambo.

    Reply
  • December 23, 2012 at 2:06 pm
    Permalink

    Nik Aziz kini bukan lagi “aset” bagi PAS – Secara peribadi aku tidak setuju dengan ayat ni. Dia masih jadi aset untuk menjana duit tabung PAS. Wajahnya ada terpampang menjadi sticker kereta, motor dan kipas. Selipar jepunnya masih menjadi pujaan pengikutnya. Tongkatnya masih laku untuk dilelong.

    Reply
  • December 23, 2012 at 2:59 pm
    Permalink

    kalau Nik Aziz kalah dlm PRU 13 ni , aku rasa kurang sebulan Nik Aziz akan pergi….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *