Nik Aziz Jangan Permain Islam Di Sebalik Jubah Politik!

Share


Saya amat tertarik untuk bidasan komen Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat terhadap para Mufti di negara ini supaya “tidak bermain politik di dalam jubah mufti” untuk kepentingan pihak tertentu.

Saya menjangkakan bahawa kenyataan itu ditujukan khas kepada Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Wan Zahidi Wan Teh yang menggesa Presiden PAS, Abdul Hadi menarik balik amanat yang mengkafirkan UMNO pada tahun 1981.

Mufti Perak dan Wilayah Persekutuan itu menggesa agar Hadi menarik balik “fatwa”nya yang dipercayai masih lagi menjadi pegangan para “penganut agama PAS” di seluruh negara kerana Presiden PAS itu masih belum lagi menarik balik tuduhan itu hingga kini.

Sedap sungguh mulut Nik Aziz nak memfitnah Mufti-Mufti berkenaan. Kononnya Hj Hadi mempunyai ilmu yang setaraf dengan Mufti-Mufti tersebut sehingga layak mengkafirkan orang Islam lain, begitu?

Saya ingin bertanya kepada Mursyidul Am PAS, apa yang dia akan rasa sekiranya UMNO menuduh PAS sebagai kafir? Apa yang dia nak kata? “Celako..celako..celako”? Dia rasa nak maki hamun UMNO atau mana-mana pihak yang berkata begitu?

Sebaliknya, UMNO yang dituduh kafir oleh PAS tidak cepat melatah dan untuk berlaku adil, UMNO merujuk kepada para Mufti yang bersifat bebas politik, diiktiraf dan bercakap berdasarkan fakta dan ketinggian ilmu Islam yang mereka miliki.

Jadi, apa salahnya jika Mufti-Mufti berkenaan mengeluarkan pandangan mereka dan menggesa agar Presiden PAS untuk menarik balik tuduhan tidak bertanggungjawab terhadap saudara seagama itu?

Lagipun, kedua sahibussamahah itu awal-awal lagi sudah memberi kenyataan bahawa pandangan mereka sama sekali tidak berpaksikan kepada kepentingan politik mana-mana pihak dan saya percaya mereka bercakap berdasarkan ilmu yang mereka miliki.

Sekiranya Nik Aziz berpendapat ilmu Hj Hadi setaraf dengan ilmu yang dimiliki Mufti-Mufti berkenaan, ini bermakna mereka masing-masing layak untuk mengutarakan pandangan masing-masing.

Jadi, mengapa Nik Aziz perlu bersikap berat sebelah dengan menyokong fatwa Hj Hadi dan tidak dapat menerima pandangan dari Mufti-Mufti berkenaan.

Jika mahu dilihat dari sudut kepentingan politik, kenyataan Hadi langsung tidak boleh digunapakai kerana dia sememangnya ahli politik yang akan berfatwa mengikut selera fahaman politiknya berbanding Mufti-Mufti yang lebih mementingkan kepentingan Islam!

Nik Aziz sepatutnya mencermin diri sendiri sebelum bertindak mengecam para Mufti yang ikhlas memberi pandangan mereka mengenai senario umat Islam di negara ini.

Mursyidul Am PAS itu sepatutnya tidak mempermain-mainkan Islam di dalam jubah politiknya!

Apa yang dilakukan selama hayatnya itu sangat ketara menunjukkan bahawa dirinya hanya mempergunakan Islam sebalik jubah politik yang bersifat duniawi sehingga menyebabkan berlakunya pepecahan di kalangan umat Islam di negara ini.

Malah dalam skop yang lebih kecil, Nik Aziz kini dikatakan punca pepecahan di dalam PAS sendiri di mana golongan pro-ulama di dalam parti itu telah bertindak “mufaraqah” menjarakkan diri dari kepimpinan parti itu yang kini lebih sekular dari DAP!

Kem di dalam PAS bukan hanya terbelah dua, malah dikatakan telah hancur lebur terbahagi kepada beberapa kem yang menyokong beberapa ideologi. PAS musnah kerana fatwa-fatwa seorang ahli politik tua yang berselindung di sebalik jubah orang Arab!

Nik Aziz adalah contoh terbaik ulama di akhir zaman. Bila ditegur rakan-rakan ulama lain, dia akan menghentam ulama-ulama yang menegurnya walaupun seisi dunia tahu betapa songsangnya fatwa-fatwa yang dia keluarkan selama dia berkuasa di dalam PAS.

Kalau betul pun tidak bersetuju dengan pandangan Mufti-Mufti berkenaan, apa salahnya jika dia menganjurkan “syura” bagi berbahas mengenai khilaf pendapat sesama umat Islam? Atau Nik Aziz sedar ilmunya cetek untuk berdepan dengan para Mufti?

Sebelum menutup mata, saya berharap dia akan bertaubat dan meminta maaf kepada seluruh umat Islam di negara ini, terutama saudara seagama yang pernah dia zalimi. InsyaAllah…


39 thoughts on “Nik Aziz Jangan Permain Islam Di Sebalik Jubah Politik!

  • December 19, 2012 at 5:15 pm
    Permalink

    Bermain dengan Islam Islam di sebalik jubah politik. Terbaik.

    Orang macam ni yang kita nak harapkan memimpin negara? Tidak boleh ditegur, tidak boleh dikritik, mungkir janji, zalim pada rakyat sendiri.

    Reply
  • December 19, 2012 at 5:46 pm
    Permalink

    Mamat bekas cikgu kemas ni…ada hati nak kritik para mufti. Dia tak sedar diri dia tu siapa.

    Pelopor ajaran karut marut dari India !!

    Reply
    • December 20, 2012 at 3:44 am
      Permalink

      setuju ,,sebabtu nik aziz suka cakap putor belit mengalahkan keling mabok todi. kalau zaman nabi dulu bapak munafiq ni dah lama putus kepalanya kena pancung..

      Reply
  • December 19, 2012 at 6:11 pm
    Permalink

    Bro nicky aziz ni lagak ngan mercedes, konon alim ular mak macam Pu**m*k wa tengok sama dia. Tak ubah ular dalam semak aje de! Ingin tanya sama dia , berapa banyak dah beliau mengimamkan sembahyang hajat ? Ada satu kah di makbul olih Allah?. Sebalik nya parti Pas dan beliau serta keluarga beliau sendiri yang kena balik. Tak habis ngan rasuah tanah, rasuah balak, rasuah gi haji, rasuah menantu, yang terbaru rasuah tanah Ngeh dan Ngor bersabit negeri Perak, apa ndak lagi wahai lebai penipu, wali selipar jepun? Konon nak tegakkan saloon rambut , rumah jalang bersepah kat rumah dia pun, bersebelahan ngan pejabat lagi tu,tak mampu nak di hapuskan. Tokong Buddha yang lebih megah nya daripada mana mana masjid di Kelantan tersengam indah siap ngan murshitdol hampas merasmikan nya lagi. Apa ni lebai haprak? You want respect earned it lah bro dont demand from others , kita ahli UMNO bukan dunngu punya orang. Dulu bolih lah, segala lu cakap bohong , sekarang ularmak pun kaki pembohong sapa mau percaya. Dalam rumah sendiri pun lintang pukang nak perberbetul rumah orang, malu lah sama lu sendiri.

    Reply
    • December 19, 2012 at 8:45 pm
      Permalink

      Sabar bro…sabar…kita cuba lah berbaik sangka aja…kalau betul bagai dikata…Allah itu maha besar…maha mengetahui…setiap kebaikan akan dibalas kebaikan…begitu juga sebaliknya…..

      Reply
    • December 20, 2012 at 6:57 am
      Permalink

      Sudah lama tak dengar komen dari MOTS. Ada sihat ka?

      Reply
  • December 19, 2012 at 7:45 pm
    Permalink

    Sebenarnya Nik Aziz tak tahu kot…Fatwa kafir mengkafirkan org BN nie….

    Majlis Agama Islam dan Istiadat Melayu Kelantan dan Pejabat Mufti Kerajaan Kelantan sejak tahun 1981, dua minggu selepas Amanat Hadi di sebarkan..

    mengambil keputusan bahawa :-

    “SETELAH MEMBAHAS MENGENAI PERKARA-PERKARA TERSEBUT DENGAN BERALASAN KEPADA KITAB-KITAB TAFSIR DAN KITAB-KITAB TAUHID KARANGAN ULAMA’ YANG MUKTABAR,MAKA DENGAN SEBULAT SUARA JAMAAH ULAMA’ MEMBUAT KEPUTUSAN BAHAWA KELAPAN-LAPAN PERKARA YANG TERSEBUT ADALAH TIDAK BENAR DAN BERTENTANGAN DENGAN AJARAN ISLAM,SERTA SANGAT MENDATANGKAN BAHAYA TERHADAP AQIDAH ISLAMIAH DAN PERPADUAN ORANG-ORANG ISLAM”

    http://tilikpikir.blogspot.com/2012/12/maik-keputusan-jemaah-ulama-kelantan.html?showComment=1355916641280#c85813108780915246

    Reply
  • December 19, 2012 at 7:50 pm
    Permalink

    Bg sy Nik Aziz Nik Mat ni ialah SYAITAN BERTOPENG MANUSIA.. Jubah Munafiknya itu menipu ribuan manusia dgn wajah Islamik.. padahal syaitan besar dlm jiwanya!

    -Full stop-

    Reply
  • December 19, 2012 at 8:06 pm
    Permalink

    yang menyanjung nik ajis tu ialah mereka yang TERDESAK nak masuk SYURGA dengan jalan pintas!!

    Reply
  • December 19, 2012 at 8:30 pm
    Permalink

    Sebut Nik Ajis kita bayangkan mulut celupar, merapu dan putar belit. Sepatutnya tidak begini kerana beliau diikhtiraf sebagai seorang guru oleh pengikutnya sehingga bergelar tOK GuRu.

    Kita lihat seolah2 Nik Ajis akan menolak apa saja yang elok . SElagi yang elok itu datang dari puak yang dianggap musuh.

    SEgala2 yang datang dari old man ini terlalu mengelirukan dan penuh putar belit. Apa tidak, jika dia samakan Umno dengan kafir kerana umno dikatakan bersekongkol dgn kafir. Dia berpelok dgn kafir tak pulak ada issue sama ditimbulkan oleh sesiapa.

    Umno menolak Islam, dakwanya. Kita tak faham macamana andaian ini boleh timbul. Kerana hudud? atau kerana apa? Jika hudud dijadikan tafsiran, kita jugak tahu hudud hanyalah lakunan PAs kerana issue ini sudah disepakatkan pada 2009 sesama mereka , iaini hudud hanya lakunan atau acahan untuk faedah politik.

    Dengan dalil sedemikian kita pelik dan heran betapa old man ini tidak takut mati kerana tidak takut berdosa. Berdusta pasti besar dosanya.

    Reply
  • December 19, 2012 at 8:36 pm
    Permalink

    “Saya amat tertarik untuk bidasan komen Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat terhadap para Mufti di negara ini supaya “tidak bermain politik di dalam jubah mufti” untuk kepentingan pihak tertentu.”

    Alhamdulillah 1 lagi kesan doa “hancurkan umno” yang dah balik ke PAS. Bukankah hadi awang cakap kafir kalau kata agama suku politik suku? Ni yg tuk guru cakap jangan main politik dalam jubah mufti bukankah boleh dikategorikan di atas? Ataupun hanya kalau sokong PAS saja boleh “gabungkan politik dan agama” tapi tak boleh kalau kritik PAS?

    Reply
  • December 19, 2012 at 9:19 pm
    Permalink

    Tak payah belajar tinggi pun sudah memadai untuk memahami kata2 dusta nik aziz, haji hadi dan ramai ustaz2 songsang

    Reply
  • December 20, 2012 at 2:08 am
    Permalink

    Isu ni… baik korang tengok debat olok2 yg. UMNO buat. Jelas d situ debat olok2 pun umno kalah. Pengerusi debat (Dato Hamid Othman) perkenalkan Ust.Nakhaei dan Ust.Ghazali sebagai bekas ahli PAS yg. bertanggungjawab menggubal prinsip dan perlembagaan PAS. Makna kata kalau PAS tu salah… orang ni lah yg. jadikan PAS salah. Malah ketika berbahas… mereka sendiri mengaku perbuatan mereka itu bersalahan dengan ayat Quran dan hadis yg. mereka baca dalam membela PAS. Semua hujah2 pihak umno masa debat tersebut juga dapat d patahkan dengan jelas dan tuntas berhubung isu semasa yg. jadi perbincagan. Malah Ust.Ghazali juga menyatakan pemimpin PAS sememangnya layak bergelar ulamak berdasarkan merit pelajaran BA dan MA dalam bidang agama d Azhar yg. d iktiraf dunia. Malah beliau bertanya pula, siapakah ulamak UMNO yg. memimpin parti? Apakah mereka lebih layak dan lebih d hormati ilmu dan akhlaknya berbanding ulama2 PAS yg. terusan mengajar ilmu agama walaupun telah berkuasa.

    Reply
    • December 20, 2012 at 2:18 am
      Permalink

      debat apanya,

      Majlis Agama Islam dan Istiadat Melayu Kelantan dan Pejabat Mufti Kerajaan Kelantan..pun dah keluar kenyataan
      Amanat Hadi

      BERTENTANGAN DENGAN AJARAN ISLAM

      Reply
    • December 20, 2012 at 11:06 am
      Permalink

      Ceramah, debat, ceramah, debat, ceramah, debat….tanah 30 juta bagi free kat cina DAP !!

      Reply
    • December 20, 2012 at 12:42 pm
      Permalink

      hah hah!! bujuk, siapa yang menentu menang dan kalah berdebat? pencacai pr mcm hang kata pas menang, tapi org lain kata umno menang… jadi simpanlah cakp2 longkang hang tu..

      Reply
    • December 20, 2012 at 4:17 pm
      Permalink

      tak habis-habis nak tunjuk kebodohan sendiri si bujuk ni , ada ke hukum hakam kau jelaskan melalui debat .. dan siapa hakimnya pemimpin PAS yang jual agama tu ?? atau penyokong PAS yang serupa monyet ???

      Pasal amanat bodoh si hadi ni laa terjadinya tragdei memali , baik kau tolong balu memali yang telah dihina oleh orang PAS tu sebab pemimpin semua dah balun duit balu-balu dan anak-anak yatim memali demi perut mereka sendiri

      Reply
      • December 20, 2012 at 10:07 pm
        Permalink

        Hakim yg. adil iaitu Al-Quran dan Sunah. Dalam Quran Allah sebut jika kamu berbantah2 maka kembalilah kepada Al-Quran.

        Reply
        • December 20, 2012 at 10:52 pm
          Permalink

          itu kau tak perlu cakap , semua orang kat sini tahu .. ada ke hukum kafir orng kau buat melalui debat yang mempunyai kepentingan politik .. itu gilerr namanya .. tgk macam Majlis Agama Islam dan Istiadat Melayu Kelantan dan Pejabat Mufti Kerajaan Kelantan , itu baru betul TAK perlu nak hujah politik seumpama menjual agama, ulama macam nilaa yang patut kita hormat

          Reply
          • December 21, 2012 at 4:34 pm
            Permalink

            Kencing lah banyak2 Bujuk ngok oii.. khabaran dari parti sesat + munafik PAS LAKNATULLAH ni kena tolak dan buang jauh2..

  • December 20, 2012 at 7:16 am
    Permalink

    Assalam. Hakikatnya ulama itu sebenarnya tidak boleh berpolitik. Tujuan disitu ialah supaya tidak berlaku buyers atau pilih kasih dalam menentukan sesuatu isu dsbgnya. Ulama itu sebaik2 tempatnya ialah sebagai pakar rujuk. Kalau dia kata mufti itu tidak boleh berpolitik maka dengan sendirinya dia juga tidak boleh berpolitik. Isunya dalam hal ini ialah bab hukum, tidak ada kena mengena dengan politik. Kalau mufti tu nak bercakap pasal politik dah lama dah dia berdegar2 pasal politik ni. Tapi kita tidak dengar pun walau sekali mufti tu bercakap hal-hal politik. Kita tak ada dengar pun mufti tu kata Lynas OK, Scorpine itu fitnah, dan lain-lain lagi. Waima semasa perlantikan isu mufti Perak pun beliau sendiri tidak politikan. Apa yg sering diperkatakan adalah perpaduan ummah, akidah dan hukum.

    Reply
    • December 20, 2012 at 10:10 pm
      Permalink

      Nabi tunjuk contoh jadi pemimpin negara Islam (politik la tu). Adakah contoh yg. lebih baik dari yg. rasulullah bawak???
      Ia d ikuti pula oleh Abu Bakar, Umar, Osman dan Ali. Mereka ni Ulamak bukan.. dan sahabat Nabi yg. ALIM. Apakah kamu nak menafikannya???

      Reply
      • December 20, 2012 at 11:08 pm
        Permalink

        apa yang cuba nak sampaikan ni bujuk .. kau tak baca ke netul2 tulisan Brother_Borak , bagi aku mufti tak cakap pasal Lynas dan Scorpene tu mereka tak pasti sebab nanti akan mendatangkan fitnah. Dan mufti lebih senang bercakap mengenai perpaduan inilah contoh pemimpin dan ulamak sebenar !!!

        Nabi dan ulamak lain ada ke buat fitnah bujuk?? macam isu scorpene tu yang tak boleh selam hahahaha buat isu fitnah pasal Lynas , sampai ahli PAs yang nyata kebenaran pasal Lynas pun kena maki dengan pemimpin PAS dan totok mereka , ini ke cara Politik yg mengikut Islam oleh PAS ? menyembunyikan kebenaran ?? dan juga menipu mengenai Audit Negara konon mereka lebih bagus dalam meatdbir .. ini ke cara Politik PAS? dengan menipu dan buat fitnah … Nabi dan ulama terdahulu tak buat macamni !!!

        Politik sebenarnya takde masalah , tapi menyebarkan fitnah dan penipuan tu yang jadi masalah , dan cuba bercakap dengan benda yang mereka sendiri taktahu macam tuduhan , Malaysia berdagang dengan Israel .. akhirnya apa yang keluar daipada mulut orang politik macam PAS ni , semuanya adalah fitnah !!! kerana sibuk berpolitik dan tidak mencari perkara sebenar !!!

        Reply
        • December 20, 2012 at 11:48 pm
          Permalink

          Terima kasih Gambus. Tak apa. Bagi dia faham kita dakwah dialah. Rebana ada, Rebana? Ada sultan maka adanya sultanah. Ada Gambus mesti ada Rebana.

          Reply
          • December 21, 2012 at 3:28 am
            Permalink

            totok PAS bujuk ni antara kaki fitnah nombor satu kat sini bercerita mengenai agama tapi ternyata dia ni hanya binatang sahaja .

            Dia dah berapa kali kena bongkar setiap penipuan dia – menipu kenyataan Tun M untuk fitnah DS Rosmah , orang macam bujuk ni mmg hina lepas tu sebar fitnah lagi

            Saudara kalau lihat dia bercerita pasal agama usah percaya sedangkan fitnah adalah amalan dia sebagaimana pemimpin PAS , hanya org bodoh macam bujuk ni sahaja yang percaya mengenai Audit Negara pasal kedah tu daripada mulut pemimpin PAS yang jelas fasik dan menipu !!!

            Mereka ni tak henti-henti membuat fitnah dan bujuk serta totok PAS yang lain menyambung fitnah mengenai Malaysia berdagang dengan Israel , inilah betapa gila ularmak PAS yang begitu gilerr dengan kuasa dan duit dan lihat sahaja totok PAS seperti bujuk .. tiada penyesalan pun dengan fitnan dia mmg binatang punya manusia ni !!!

            Hanya sebab nak menyokong tindakan penakut PAS dalam isu Saloon dia sanggup tuduh Kelantan takde Saloon muslim/perempuan bila dah kena maki hamun baru terhegeh-hegeh kata ada , silap-silap kelantan pun 2 tahun sekali je jejak

            Sebab nak jatuhkan maruah UMNO , si bujuk ni fitnah tuduh Rais Yatim bagi sponsor kepada namawee untuk buat filem ..

            Sampai hari ni kita boleh lihat sikap penipu dan fitnah bujuk .. yang jelas fasik dan hina malah tiada maaf untuk fitnah dia , lagi sebar fitnah adalah si fasik bujuk ni

        • December 21, 2012 at 2:36 am
          Permalink

          Yg. salah… tetap salah, tapi kata ULAMAK tak boleh BERPOLITIK memang kenyataan yg. salah kerana Nabi adalah contoh ikutan terbaik bahawa orang yg. paling kenal Allah jadi pemerintah dan bukan pengikut. Iklas la… hang boleh terima ka PM tak tau najis MUGHALAZAH? habis macamana nak tahu cara bernyucikan najis mughalazah kalau najis tersebut pun dia tak tahu. Ini level budak tadika PASTI punya soalan tau tak?

          Reply
          • December 21, 2012 at 3:16 am
            Permalink

            Ada Nabi amalkan fitnah bujuk??? ada Nabi amalkan penipuan Bujuk??

            kau tak payah nak ambik zaman Nabi sedangkan PAS sendiri melacurkan agama , mengamalkan penipuan seperti yang dilakukan dalam kes kedah mengenai Audit Negara sehinggakan orang macam kau mati-mati percaya . adakah dengan pemfitnah dan penipu dengan perkara begitu kau nak bandingkan bujuk.

            Apakah hukum menipu dan memfitnah bujuk?? kau sendiri kata fasik dan org begini tak boleh dipercayai .. tapi yang pasti kau melakukan fitnah dan menipu sehingga hari ini kau takpernah menyesal dan mintak maaf pun !! Sebab inilah cara POLITIK oleh PAS !!! Jadi kau jangan samakan pelacur agama PAS dengan zaman Nabi !

            Kau ni mmg celaka , berapa kali kau dah lari pasal namawee dapat sponsor daripada Rais yatim tu ?? inilah contoh sikap menipu dan memfitnah kau .. dasar manusia fasik !!!

          • December 22, 2012 at 12:23 am
            Permalink

            Contoh terbaik umat ISLAM ialah Nabi kita dan sahabat baginda. Hang tak bagi ambik contoh nabi.. hang nak ambik contoh sapa??? TunM? Apakah dia d jamin syurga untuk ambik dia sebagai contoh?
            Penipu dan pemfitnah memang fasik malah lebih bahaya dari mata pedang… seperti hang menuduh Abby cukur kening sedangkan Abby tunjukkan kening dia nipis macam kenang mak dia.
            Tapi biasala… orang umno fitnah tak dosa.

      • December 20, 2012 at 11:46 pm
        Permalink

        Assalam. Politik zaman nabi dan sahabat2 berbeza dengan politik ulama sekarang. Jauh panggang dari api. Ibarat bumi dan langit. Politik mereka mengajak manusia kepada Allah. Lebih dakwah daripada kempen. Politik bawaan ulama sekarang lebih kepada Putrajaya berbanding kepada Allah. Lebih2 lagi dengan status kita sebagai umat akhir zaman ini maklum sahajalah. Sahabat2 sendiri tak yakin dengan kita kerana itu didalam bab solat nabi minta dikurangkan daripada 55 waktu kepada 5 waktu sahaja. Wallahualam.

        Reply
        • December 21, 2012 at 2:45 am
          Permalink

          Al ULAMAK warasutun Anbia, ulamak pewaris nabi. Hang kata ulamak lebih cintakan kuasa dari agama? Kalau dakwaan hang betul… baik TGHA bawak PAS masuk BN dah tentu Menteri Agama dapat kat dia, buat apa susah2 lawan umno ceeramah siang malam sedarkan rakyat tentang Islam?
          Ni lagi satu.. hang kalau tak tau baik jagan cerita. Allah wajibkan umat muhammad 50 waktu, Nabi terima tampa bantah… tapi waktu turun dari baginda jumpa nabi Musa yg. minta baginda minta Allah kurangkan kerana umat musa yg. lebih gagah takmampu buat. Berulang-alik baginda jumpa Allah hingga baginda malu untuk jumpa Allah lagi bila Allah wajibkan 5 waktu. Walaupun begitu… pahala yg. d terima umat muhammad tetap 50 waktu kerana ia d gandakan 10x.
          Ini cerita Israk&mikraj nabi..

          Reply
          • December 21, 2012 at 3:19 am
            Permalink

            Bujuk oo bujuk makin bangang aku tgk kau ni .. kau ingat hadi awang tu nak jawatan agama kaa?? dia nak jadi PM … Pemimpin PAS ni mmg dah sah gila kuasa dan duit sampai nak jual agama dan mempermainkan hukum Allah !!!

            ni si celaka kau nak tipu lagi buat cearamah konon sedarkan Islam kepala hotak kau , PAS hari-hari buat fitnah dan menipu .. dasar penipu punya kaki fitnah si bujuk ni

          • December 21, 2012 at 10:47 pm
            Permalink

            Dlm PAS bukan ulamak tp syaitan2 ULAR. Mereka lebih tamak mencintai jawatan dunia, melebihi jawatan Menteri.. Mereka mahukan jawatan MUTLAK dan berkuasa tanpa sekatan..

            Nafsu pemimpin PAS sgt buat dh ckup liar. Hanay jubah dan ketayap mereka berjaya membodohkan manusia2 mcm ko Bujuk.

            Lahirlah manusia2 yg jahat jiwanya spt pencacai2 PAS. Tidak pun mengerti soal Islam,jauh skali mahu membangkitkan Islam.. bila sudah berkuasa lain pula hala mereka.. dgn 1001 alasan.. segala syariat mula dilondehkan..

            Akhlak dibuang jauh2.. HALA HARAM berubah2 mengikut hari dan lidah si tua kutuk dan ketua2 syaitan berjubah dlm PAS..

            Usah cemarkan Institusi Ulama’ dgn perilaku anjing penjilat dlm PAS.

            Pemimpin PAS dijajah jiwa mereka oleh penyakit- HUBBUDDUNYA wa KAROHIYAL MAUTTT…

            sbb tu Tok Pekong Ajis tu melekat gila kuasa jawatan smpai meleret2 usia.. Tun M sudah 10 Tahun bersara tp si tua penipu tu masih belum tunai janjinya..

          • December 22, 2012 at 12:17 am
            Permalink

            Zaman Jahiliyah dulu… Nabi d tawarkan segala tuntutan nafsu, harta, kuasa dan wanita asalkan Nabi tinggalkan dakwah Islamiah. Tapi Nabi jawab kalau d letakkan matahari sebelah tangan kanan dan bulan sebelah kiri aku takkan tinggalkan dakwah Islam ini. Dan turunlah surah Al-Kafirun…
            TGHA kata dia hanya nak jadi Nelayan dan bukan PM. Tapi tugas dia memimpin umat sehingga Islam berkuasa, sama seperti Nabi jugak. Hari ini aku YAKIN jika UMNO tawarkan TGHA jadi PM tapi tak boleh laksanakan hudud, tak boleh hukum orang murtad, tak boleh haramkan lgbt, pasti TGHA tolak tawaran tersebut.

  • December 20, 2012 at 10:07 am
    Permalink

    Kenyataan Nik Aziz itu sendiri menunjukan bahawa ‘ulamak’ PAS adalah ulamak politik yang mengamalkan perinsip matlamat menghalalkan cara. Amanat Hadi Awang itu sendiri bertujuan politik tidak lebih dari itu. Cuma yang Hadi Awang tidak nampak semasa mengeluarkan amanat itu ialah kesan jangka panjang yang akan terjadi kepada umat Islam khasnya keatas penyokong taksub PAS sendiri. UMNO tidak rugi apa2 dari segi politik sebaliknya mendapat ‘keuntungan’ secara tidak langsung. UMNO telah membuktikan bahawa Islam UMNO jauh lebih baik dari Islam PAS. UMNO sentiasa konsistan dalam soal mempertahankan Aqidah Islam. Sebaliknya PAS boleh berkompromi sehingga ahlinya sendiri yang kuat mempertahankan Islam telah ‘tendang’ dari PAS hanya kerana PAS mahu mempertahankan kerjasama dengan kafir harbi iaitu DAP.

    Amanat Hadi Awang adalah fitnah PAS keatas UMNO yang hari ini telah dikembalikan kepada PAS ketika Hadi Awang sebagai Presiden PAS. Ini boleh dibuktikan melalui sabda Rasulullah SAW yang bermaksud : AKAN DATANG SATU ZAMAN DIMANA ISLAM TIDAK TINGGAL HANYA PADA NAMANYA SAHAJA. AL-QURAN TIDAK TINGGAL HANYA PADA AYAT DAN HURUFNYA SAHAJA. MASJID MEREKA INDAH TETAPI JAUH DARI PETUNJUK. ULAMAK2 MEREKA ADALAH MANUSIA PALING JAHAT DIKALANGAN MANUSIA DIMUKA BUMI INI. DARI MULUT ULAMAK2 INI AKAN KELUAR FITNAH JAHAT DAN KEPADA MEREKA (FITNAH) INI AKAN DIKEMBALIKAN’

    Asas amanat Hadi Awang untuk mengkafirkan UMNO ialah kerana UMNO bekerjasama dengan MCA dan MIC ( Kafir zimmi). Hari ini Hadi Awang telah membawa PAS ‘berlindung’ dibawah DAP melaluli ‘kerjasama’. Bezanya UMNO adalah parti dominan dalam Barisan Nasional sedangkan PAS adalah parti kuda tunggangan DAP. Banyak contoh2 yang menunjukan PAS adalah parti pak turut yang sentiasa menurut ‘titah perintah’ DAP. Jika nak dianalisa satu persatu tentunya terlalu panjang. PAS dipercayai akan terus mengikut telunjuk DAP.

    Jadi tidak hairanlah kalau Ulamk2 politik PAS termasuk Nik Aziz akan terus mengeluarkan kenyataan2 kurang bijak kerana mereka sebenarnya tidak ada kredibiliti dan amat lemah sehingga sanggup menjadi ‘khadam’ kepada kafir harbi DAP. Wallahualam.

    Reply
    • December 20, 2012 at 10:12 pm
      Permalink

      Macam tak sama je dengan amanat yg. TGHA cakap…

      Reply
    • December 21, 2012 at 3:30 am
      Permalink

      itulah orang PAS saudara ,mereka ni mmg pelacur agama .. hari ini haram esok benda tu jadi halal sebab PAS ada kepentingan .

      Reply
  • December 20, 2012 at 11:44 am
    Permalink

    fitnah mlampau…kerana politik, agama dprgadaikan…dan cai2 nya plak msih mnyokong stiap kta2 dusta dri pmimpin yg nyanyok tu…subhanallah…alhamdulillah..
    masyaallah…allahuakbar…blasannya pasti akan dterima…mmprmainkan agama demi kpntingan diri adalah sesuatu yg sgt xdpat dterima…bertaubatla

    Reply
  • December 20, 2012 at 2:56 pm
    Permalink

    Sebab itu…janganlah kita melampau di dalam agama…kerana Allah itu tidak suka orang yang melampau…terlampau…

    Reply
  • December 20, 2012 at 5:48 pm
    Permalink

    Mari Baca Ini Cerita:
    Bukti Pelacuran Terus Pesat di Kota Bharu : Ops Johnson II

    Ternyata sebelum Februari 2011, ramai diantara kita tidak pernah dengar bahawa terdapat pelacuran di Mekah. Tetapi apabila blog ini mendedahkan aktiviti pelacuran di Kelantan, ramai penyokong tegar PAS yang mahu menutup malu memberitahu kita bahawa terdapat pelacuran di Mekah. Yang pasti, tidak ramai umat Islam ke Mekah mengambil kesempatan meninjau aktiviti pelacuran di sana.

    Minggu lepas, agen Johnson dan saya kembali ke Kota Bharu untuk membuat tinjauan susulan terhadap aktiviti pelacuran di bandar itu setelah pendedahan kami memaksa Majlis Perbandaran Kota Bharu – Bandar Raya Islam bertindak menyerbu sarang pelacuran di sana. Daripada sumber-sumber risikan kami, tindakan MPKB-BRI yang melepas batuk ditangga itu tidak membawa apa-apa kesan terhadap aktiviti pelacuran di Kota Bharu.

    Sumber risikan kami juga melaporkan aktiviti tersebut masih bergiat aktif di lokasi yang sama. Video di bawah adalah bukti yang kami perolehi sendiri hasil Ops Johnson II yang telah menunjukkan kesahihan sumber yang kami terima.

    Kami dapati aktiviti pelacuran di Jalan Hamzah dan Kampung Limau Manis, yang hanya 400 meter dari Pejabat Menteri Besar Kelantan terus aktif. Aktiviti di situ bermula seawal jam 7.30 malam dan reda menjelang jam sepuluh malam sepanjang 3 hari tinjauan kami.
    Operasi kami juga mendapati tindakan MPKB-BRI dan ceramah politik pimpinan PAS setiap malam berserta kempen-kempen ‘Islamik’ PAS Kelantan sebelum ini ternyata tidak berkesan sama sekali. Menerusi temubual dengan ‘bapak ayam’ di situ ternyata mereka tidak terancam langsung. Bahkan aktiviti pelacuran itu terus dibuat secara terbuka.
    Pelanggan mempunyai pilihan sama ada untuk menempah pelacur-pelacur yang berdiri di tepi barisan kedai Jalan Hamzah atau masuk ke kawasan perumahan Limau Manis di mana sekumpulan pelacur lagi sedia menanti pelanggan di hadapan kawasan perumahan di situ. Atau anda juga boleh terus memasuki sebuah lorong kecil dan terus ke sebuah rumah kayu yang terletak kira-kira 100 meter dari kawasan perumahan.

    Pelacur yang dilanggan dengan harga RM60 untuk ‘satu shot’ ditepi jalan itu akan mengiring anda ke rumah kayu itu dimana terdapat beberapa buah bilik. Memandangkan di dalam operasi yang lalu Agen Johnson sudah masuk ke rumah tersebut, maka kali ini kami menggunakan taktik lain bagi mengesahkan sumber risikan yang kami terima.

    Kami bertanya sekiranya pelacur itu boleh di hantar ke mana-mana hotel di sekitar Kota Bharu. Ternyata perkhidmatan itu juga disediakan dengan harga RM150 ‘satu shot’. Pelacur itu akan dihantar dan seorang lelaki akan memastikan bahawa perkhidmatan yang mereka tawarkan itu berjalan lancar tanpa gangguan dengan berkawal di premis yang anda arah agar pelacur itu dihantar.
    Apa guna penyokong-penyokong PAS membandingkan aktiviti pelacuran di Kuala Lumpur yang di bawah pentadbiran Kerajaan Pusat dan aktiviti pelacuran di Pulau Pinang dan Selangor yang dibawah Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat? Tidakkah mereka sedar peratusan penduduk Islam di Kelantan dan di Kuala Lumpur dan di negeri-negeri tersebut jauh sekali bezanya. Bandar-bandar tersebut juga tidak berstatus Bandar Raya Islam dan tidak diperintah oleh ulama’ PAS dan Ahli Majlis Perbandarannya dipenuhi mereka berkopiah haji?

    Namun begitu, setiap minggu kita sentiasa dimaklumkan bahawa aktiviti-aktiviti membanteras aktiviti maksiat berjalan pesat di negeri-negeri tersebut tetapi tidak sepesat mana di Kelantan.

    Apa guna Dewan Pemuda PAS terpekik terlolong setiap kali ada artis Barat dijemput membuat konsert di Malaysia? Apakah lebih baik mereka menjaga dulu aktiviti kemaksiatan yang tidak terkawal di negeri yang telah diperintah oleh Mursyidul Am mereka selama lebih 20 tahun.

    Tidaklah perlu mereka mengatakan pelacuran adalah profession tertua dan Nabi Muhammad S.A.W pun gagal menghapuskannya kerana kalau itu alasan mereka, saya yakin seorang pelacur yang bertudung yang kami temui di Kota Baru itu akan mampu menjawab, ‘kubur mu hok mu, kubur aku hok aku, mu duli apa!’

    Dan saat itu, pelacur itu jauh lebih mulia dari mereka yang hipokrit di dalam PAS. Setidak-tidaknya, pelacur itu hanya menggadaikan tubuh mereka untuk sesuap nasi, bukan menggadai Agama Islam untuk dapat konsesi balak, menambah bilangan isteri dan membeli kereta Mercedes.

    Sumber :Kickdefella.net

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *