GAMIS: Budak Hingusan Tunjuk Belang “Hijau”…

Share


Nampaknya Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) sudah menunjukkan belang mereka apabila Timbalannya, Eikhwan Ali berterus-terang menunjukkan sikap anti-kerajaan pertubuhan mahasiswa itu dengan menghentam UMNO dengan keras.

Eikhwan dalam kenyataannya kepada media baru-baru ini menyatakan bahawa UMNO mesti ditolak pada PRU ke-13 bagi memastikan Malaysia untuk terus aman, makmur, mendahulukan rakyat, mengutamakan pencapaian, sejahtera dan berkebajikan.

Paling “menarik”, budak hingusan itu menegaskan bahawa  UMNO tidak berkeupayaan langsung menyelesaikan isu-isu berbangkit  termasuk kebejatan sosial yang berpunca daripada hiburan melampau dan pergaulan bebas.

Sebenarnya, saya tertanya-tanya dari mana budak mentah ini mendapat idea untuk menghentam UMNO dengan menggunakan platform sebuah pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) yang sepatutnya bebas politik.

Mungkin budak ini belajar dari PAS, PKR atau Chegu Bard yang menjadi tulang belakang SMM?

Sebagai seorang mahasiswa, saya melihat Eikhwan sebagai seorang budak yang sangat mentah, “naif” dan begitu mudah terpengaruh dengan doktrin omongan kosong yang selama ini dipropagandakan oleh Pakatan Haram.

Apa yang budak mentah ini tahu tentang pentadbiran, kuasa dan pengurusan sesebuah kerajaan yang mentadbir sebuah negara yang memiliki sekitar 27 juta orang rakyat?

Selama lebih 50 tahu UMNO dan BN mentabdir negara memegang kuasa tampuk pemerintahan, apakah Malaysia ini tidak cukup aman dan makmur?

Apakah Eikhwan melihat negara ini huru-hara dan sering berlaku kekecohan seperti yang berlaku di negara-negara bergolak seperti Myanmar, Palestin, Mesir, Syiria, Tunisia dan lain-lain negara dunia lain?

Kalau ada huru-hara sekalipun, segalanya berpunca dari propaganda Pakatan Haram yang dia sanjung-sanjung sehingga menyebabkan ramai rakyat merungut tidak berpuas hati dan mengganggu ketentaraman awam.

Kalau benarpun, ada perlaksanaan dasar yang punya sedikit masalah, tidakkah pihak yang didewa-dewakan Eikhwan itu menggunakan saluran yang aman dan lebih wajar berbanding menghuru-harakan keadaan?

Bila menyebut “mendahulukan rakyat, mengutamakan pencapaian, sejahtera dan berkebajikan”, tidakkah GAMIS melihat betapa UMNO/BN mendahulukan rakyat dengan pelbagai bantuan dan dasar-dasar yang memberi “joran dan umpan” berbanding memberikan “ikan”.

Apakah GAMIS “buta” untuk menilai dasar dan transformasi politik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang mementingkan prestasi serta KPI setiap kementerian di dalam kerajaan?

Dan apakah dia fikir Malaysia ini tidak sejahtera dan tidak mementingkan kebajikan rakyatnya?

Saya yakin, jika Kerajaan UMNO/BN tidak sejahtera dan tidak mementingkan kebajikan rakyat, jangankan Eikhwan, seluruh ahli GAMIS sendiri pun tidak akan berpeluang untuk masuk universiti dengan pelbagai subsidi pelajaran dan keistimewaan!

Pada saya, GAMIS sebenarnya sudah memulakan “perang” terhadap UMNO/BN secara terbuka walaupun Kerajaan UMNO/BN selama ini kerap “memberi muka” kepada pertubuhan yang dipercayai didalangi oleh budak-budak hingusan PAS.

Oleh kerana “geruh” yang GAMIS cari, rasanya kita ada “ubat mujarab” untuk mengubat keceluparan mahasiswa-mahasiswa “malas berfikir” ini. Mungkin mereka tidak sedar bahawa Pro-M kalah teruk pada Pilihanraya Kampus baru-baru ini..kan?


72 thoughts on “GAMIS: Budak Hingusan Tunjuk Belang “Hijau”…

  • December 18, 2012 at 1:35 pm
    Permalink

    Bebudak universiti dah pakat-pakat tolak depa ni semua…kalah di hampir semua pusat pengajian tinggi. So kesimpulannya depa tak punya sokongan.

    Bila tak ada sokongan mula la riuh rendah…nak buat ramai, modus operandi macam bershit dan lynas..tu pun tak ada sambutan.

    Reply
    • December 19, 2012 at 2:26 am
      Permalink

      budak universiti sekarang bukan nya bijak.. sebab itu mudah ditipu dan memang suke kena tipu hidup2 termasuk pensyarahnya sekali.. budak kelantan dah memang tolak tepi awal2..

      Reply
  • December 18, 2012 at 1:58 pm
    Permalink

    Saya minta pihak GAMIS memperbetulkan situasi berikut:

    “Semasa hari raya atau majlis kenduri, terutama di kampung, saya lihat kebanyakkan ‘pakcik’ dan ‘makcik’ bercakap mengenai perjuangan PAS dan hukum Islam yang harus ditegakkan di bumi Malaysia.

    Saya sangat bersetuju dengan perkara ini.

    Saya melihat perkara ini, InsyaAllah boleh dilakukan di bumi Malaysia.

    Apa yang menyedihkan ialah, mereka bercakap mengenai perjuangan PAS dan soal hukum Islam, hukum hudud, tetapi ramai kalangan mereka membiarkan anak-anak, atau saudara mara tidak menepati hukum dan ajaran Islam.

    Bagaimana?
    Bertudung hanya apabila keluar rumah, hubungan muhrim dan bukan muhrim tidak menepati seperti dihendaki Islam, kepercayaan dan mengikuti adat-adat yang sama sekali tiada dalam Islam bahkan dihukumkan makruh dalam Islam, persekitaran rumah yang kotor sedangkan Islam mengajar ke arah kebersihan dan kekemasan.

    Dan apa lebih menyedihkan ialah anak-anak tidak diberikan atau dibentuk mengikut acuan sebenar iaitu kurang diberi perhatian dalam aspek pengajaran.

    Akibatnya dari banyak yang saya perhatikan ialah ibu bapa sibuk berpolitik, tetapi anak-anak dibiarkan.

    Perkara ini sangat menyedihkan saya.

    Jangan menyalahkan mana-mana pihak sebab untuk memperbaiki orang lain, di pihak kita perlu diperbaiki terlebih dahulu.

    Akhir kata, saya harap perkara ini mendapat perhatian sewajarnya dari pihak GAMIS untuk kebaikan umat Islam di Malaysia.

    Perkara pertama dalam Al-Quran ialah berkaitan ilmu (Iqra).

    Sekian, Wasalam

    Reply
    • December 18, 2012 at 2:34 pm
      Permalink

      benar tu… perbaiki diri, keluarga kemudian baru yg. lain. Sebab tu orang yg. tak mampu nak tadbir keluarga tak layak nak tadbir negara. Kalau isteri tak tutup aurat dan boleh peluk siapa saja yg. dia suka, pun tak mampu d tegur, macamana nak tadbir 27juta rakyat m’sia.

      Reply
      • December 18, 2012 at 4:31 pm
        Permalink

        Dah tadbir dah bujuk…aman jer, Allah rahmati pulak, tanpa huru hara, tanpa bencana alam yang teruk, senang untuk kita orang Islam beribadat tanpa ada kekangan….cuma kat Penang jer, azan subuh tak dibenarkan berkumandang dengan kuat, so kita kena set jam la nak bangun solat subuh…itu jer.

        Pasal isteri pulak…tak ada kena mengena dengan negara….alaaa macam pemimpin parti yang konon islamic…kawin 3/4 bini lepas tu tak bagi nafkah…sampai penat hamballah tu naik turun mahkamah syariah minta hak, boleh pulak jadi pemimpin !!

        bujuk..bujuk…niat jahat hang selalu terdedah tanpa hang sangka !! hehe

        Reply
        • December 18, 2012 at 10:03 pm
          Permalink

          Kalau hukum Allah d tolak dengan jelas.. janganlah tak malu kata dapat rahmat Allah. Apakah singapura yg. tak pernah d timpa malapetaka yg. besar tu dapat rahmat Allah juga ke? Apakah LKY dan Lee Hsen Long tu dapat rahmat Allah juga ke?
          Jangan mengarut la…

          Reply
          • December 18, 2012 at 10:48 pm
            Permalink

            Ahak ! Bujuk bercakap pasal hukum Allah, sampah kotoran kat markas PAS pun hangpa tak terurus, ada hati nak cakap pasal hukum Allah.

            Geli aku dengar…eeeeeee !!

      • December 18, 2012 at 4:37 pm
        Permalink

        membalun bini kawan dlm keretapi kira sekali tak bujuk?

        Reply
        • December 18, 2012 at 9:27 pm
          Permalink

          oooo…yang tu tak boleh kira, nik ajis dah bagi syafaat dia, case closed.

          Selepas laporan di buat oleh suami wanita tu ( mamat ni jugak adalah orang kuat PAS ) nik ajis suruh dia balik dulu…esok bila dia pi jumpa nik ajis, si tua tu kata tuhan dah maafkan bekas adun PAS kawasan utara Perak.

          Ntah tuhan mana yang bercakap dengan nik ajis aku pun tak tahu….PAS ada 3000 tuhan…hehe

          Suami perempuan tu pulak….baru tersedar, dulu hidup mati dia dengan PAS..la ni dia selalu buat ceramah mengutuk PAS, bagi aku…padan muka hang.

          Reply
      • December 18, 2012 at 4:59 pm
        Permalink

        kaki fitnah totok PAs macam bujuk kalau bercakap , mulut penuh taik .

        Reply
      • December 18, 2012 at 8:10 pm
        Permalink

        balun perempuan cina lepas pungkok jantan pun ditoron , anak sendiri pun nak bagi melayu muslim bebas pilih agama …lagi teruk !….diri sendiri pun tak mampu nak kawal apetah lagi anak …lagi tak mampu nak tadbir negara ….bukan takat nak tadbir 28 juta rakyat …status punaisehat ekonomi selangor pun menyebabkan air jadi makin “halus”.

        Reply
    • December 18, 2012 at 2:54 pm
      Permalink

      Memang saya sokong. Kalau dah diri sendiri pun banyak masalah moral i.e liwat, salah guna kuasa, berzina sampai keluar video, menipu, macammana nak ajar anak2 dan isteri supaya jadi orang yang baik. Anak sendiri pun tak dapat diajar supaya jangan menyokong murtad. Masalahnya orang ni ada hajat pulak nak jadi PM pada 27 juta rakyat Malaysia. Kerajaan dah bagi peluang selama 6 tahun untuk dia perbaiki diri tapi apakan daya, tok guru pun gagal mengekang budaya songsangnya.

      Reply
      • December 18, 2012 at 3:06 pm
        Permalink

        Betul tu…sendiri moral rendah sana sini mcm mana nak tadbir negara ni….lepas tu suka minta pertolongan orang luar untuk mencapai matlamat sendiri…kesian tengok pencacai2 pr ni….

        Reply
      • December 18, 2012 at 3:20 pm
        Permalink

        Ko nampak ka liwat tu??? Ko pasti 100%? Ko nak jawab dpn allah azza wajalla esok?
        BN menipun dalam pengundian dgn:
        i. Pengundi Hantu
        ii. Pengundi Pos
        iii. Mat Indon/Bangla dapat IC
        iv Persempadan semula
        v Kawal Media Perdana

        Reply
        • December 18, 2012 at 3:23 pm
          Permalink

          Mooo demo nampak tak peristiwa tu? Yang mooo lembu tgk tu videa besi ke cctv? Kalu no role izzah anak anugerah tu kata murtad OK, mooo lembu PERCAYA tak? kekeke

          Reply
          • December 18, 2012 at 4:17 pm
            Permalink

            Mooo… lembu. ada otak tak tau pikir. Kesian kat Mooo….

        • December 18, 2012 at 4:31 pm
          Permalink

          semua yang lembu ni cakap semuanya sangkaan dan tiada kebenaran, tapi nak suruh kita pasti kat pemimpin dia… dasar pendokong kaum nabi lut lah katakan….

          Reply
        • December 18, 2012 at 4:32 pm
          Permalink

          Selalunya yang teruk menderita kalah…tak dapat menerima kekalahan.

          Reply
        • December 18, 2012 at 5:02 pm
          Permalink

          Zuraidah yang indon tu pun dapat ic , kasi halau laa moo , kawal media hahaha padan muka kaki penipu macam Pakatan DAPigs sapa nak bagi dasar hancing punya manusia sedangkan dalam negeri mereka pun media kena control hahaha

          yang pasti moo lembu kau sendiri tak pasti 100% , aku percaya anwar liwat saiful daripada sumpah yang dibuat secara betul mengikut Islam , anwar ada berani ke??

          Reply
          • December 18, 2012 at 8:13 pm
            Permalink

            UMNO tak pernah boikot suratkhabar …

          • December 18, 2012 at 9:33 pm
            Permalink

            Zuraidah tu depa tak mau halau nanti ghungi maa… Mak Lampir bau masam tu macam permata bagi PR tau ?..kalo Minah Indonesia lain leh la depa halau kot keghana tak nak nilai pada puak puak depa tu…hamlau sungguh depa nih…!!!

        • December 18, 2012 at 5:39 pm
          Permalink

          soalan mooo kena kt btg idung sendiri,.minta moo bwk mat indon/bangla yg dpt ic tu,..klau dah lama menetap dan kwin plak dgn org sini mmg layak pun apply warga negara,..mooo lembu faham ka undang2 imigresen???

          Reply
        • December 18, 2012 at 9:24 pm
          Permalink

          Bukti kan ke semua fakta yang dok bentang kan tu Moooo….jangan dok sembang jerrr sampai bebuih ayaq lioq di tepi bibir…!!!

          Reply
        • December 19, 2012 at 12:45 am
          Permalink

          Mooh, kalau bini hang kena rogol, lepas tu hakim tanya hang “Ko nampak ke bini ko kena rogol” hang rasa hakim tu kena penendang tak?

          Isu yang kau bangkitkan

          i. Pengundi Hantu – TARAK BUKTI
          ii. Pengundi Pos – TARAK BUKTI
          iii. Mat Indon/Bangla dapat IC – TARAK BUKTI
          iv Persempadan semula – NO KOMEN
          v Kawal Media Perdana – KORANG BUKAN BACA DAN TENGOK MEDIA PERDANA PUN.

          Reply
        • December 20, 2012 at 6:27 am
          Permalink

          Peguam dia kata ada BERLAKU LIWAT. Pengakuan sebenar dari peguam dia. Peguam dia ni jugalah yang heboh dalam parlimen kata dia liwat. Nak buat macam mana. Lagi satu 5 perkara yg ditulis tu awak ada nampak k dengan mata awak sendiri?

          Reply
      • December 18, 2012 at 10:07 pm
        Permalink

        Logiknya kalau Anwar ni GAY masa d sg.buluh mesti ramai banduan yg. mengadu. Tapi dia d bebaskan awal sebab berkelakuan baik….

        Reply
        • December 18, 2012 at 10:47 pm
          Permalink

          bujuk oo bujuk akibat terlalu banyak fitnah sampai tepu otak kau rupanya , kau menyalak macam anjing macam tahu segalanya … anwar lepak dalam penjara yang macamana pun kau tak tau rupanya .. hahahaha

          Reply
          • December 18, 2012 at 10:50 pm
            Permalink

            Kalau ada banduan yang mengadu…cai macam hang percaya ke bujuk ??

          • December 18, 2012 at 11:13 pm
            Permalink

            hihihi itu satu contoh klasik juga saudara … si bujuk yang selalu lempar fitnah ni mana percaya kepada kebenaran dia percaya tokong-tokong PAS sahaja , sampai buat fitnah kat audit negara .

            Sama juga dalam perkara jel anwar ni , ikut cakap bujuk , dia ni serba hebat dan tahu TAPI dia taktahu anwar duduk jel camana hahaha dasar tolol nak tunjuk hebat !!!

        • December 19, 2012 at 12:47 am
          Permalink

          Bujuk masih tidak dapat menerima kenyataan yang Bung Nuar ini bukan GAY, tetapi bisexual. Depan dengan belakang sama je.

          Reply
          • December 19, 2012 at 4:04 pm
            Permalink

            Bukan susah sangat…suruh jer Bujuk pergi jumpa Bung Nuar…goda2 sikit…test tengok…hahahaahaha

          • December 19, 2012 at 5:58 pm
            Permalink

            hehe…jangan lupa bawak karipap 2/3 biji…teh tarik sebungkus.

        • December 19, 2012 at 8:18 am
          Permalink

          anuar jenis high class gay… penjara penuh penjahat , badan pun banyak virus . Kalau ada banduan buat aduan pun nanti hangpa kata UMNO punya konspirasi …bodo

          Reply
          • December 19, 2012 at 1:58 pm
            Permalink

            Kalau Anwar nak membalun pun tentu dia pakai kondom. Kat mana nak mintak kondom, takkan nak mintak Wan Azizah bawakkan, mau biru muka Kak Jijah. Nak mintak kat warder seganlah, apa alasan nak bagi. Takkan nak beronani nak pakai kondom jugak.

        • December 19, 2012 at 6:34 pm
          Permalink

          bacalahlah sendiri posting korang.. dan nilaikan, apakah korang jenis hamba Allah atau laknatullah.

          Reply
          • December 19, 2012 at 8:24 pm
            Permalink

            Alahai…merajuk nampak Bujuk…janganlah macam tu bro…kita kat sini…nak komen suka2 jer…jangan lah emo…hehe

          • December 19, 2012 at 9:35 pm
            Permalink

            betul apa bujuk , kau yang ungkitkan pasal kenapa anwar tak sodom banduan lain ..lepas tu kau nak merengek macam budak-budak .. Kau ni percaya ke kepada Allah dan takut dengan balasanNya .. sedangkan aku tgk kau memfitnah penuh galak dan menipu demi keuntungan politik …

            maaflah aku cakap macam ni , tapi aku pelik laa sudah terbukti segala fitnah kau siap bukti kukuh lagi aku berikan kau tak pernah mengaku dan minta maaf pun .

          • December 19, 2012 at 11:28 pm
            Permalink

            bukan merajuk… tapi korang fikir sendirilah. Kalau tidak suruh anak2 korang baca tulisan korang… kalau anak2 korang kata ayah hamba Allah yg. baik, teruskan. Kalau sebaliknya… fikir-fikirkan.

  • December 18, 2012 at 3:22 pm
    Permalink

    Betul tu BUJUK…ambo sokong kecek demo. Kena betulkan diri sendiri dahulu supaya kita elak dari bersikap MUNAFIK atau FASIK…lebih2 lagi kita dahulukan agama bukan sengaja mengkafirkan sesama muslim…apakah ilmu yang ada itu membawa kita ke NERAKA?

    Reply
    • December 18, 2012 at 4:22 pm
      Permalink

      Kalau dah jelas buat kerja2 MUNAFIQ dan KUFUR hang kata Islam pun salah jugak tau. Contohnya ikut hindu raya Thaipusam.. sah2 salah, kita ringankan kata raikan kawan2. Pun salah jugak…

      Reply
      • December 18, 2012 at 4:33 pm
        Permalink

        macam aljub yang dok menari dan raikan upacara hindu tu kan bujuk? tak boleh… salah tu kan bujuk?. hari tu siap ditanda merah kat dahi lagi… parah tu bujuk kannn?

        Reply
          • December 19, 2012 at 12:40 am
            Permalink

            Masih lagi nak anak Hindu celup tu jadi PM?

          • December 19, 2012 at 6:32 pm
            Permalink

            Berbanding Najib yg. ada patung sebelah deva murugan ka? d batu cave tu… lebih teruk lagi. Orang PAS sebolehnya nak TGHA jadi PM.

          • December 19, 2012 at 8:27 pm
            Permalink

            Kalau dah memang rezeki PR nak menang…usahkan orang PAS Bujuk….kami pun pakat2 pilih wakil PAS jadi PM…takkan nak amik si Bung Nuar tu…tak sanggupppp…tak tau ler kalau orang PAS sanggup….

          • December 19, 2012 at 11:26 pm
            Permalink

            Bagus2… kalau korang semua nak PAS jadi PM PRU13 semua kena undi PAS. Bila kerusi PAS paling banyak… dah takda halangan PAS ambil kerusi PM. Tapi kalau cakap d mulut, d hati lain… tak boleh buat apa2, semua Allah punya kuasa.. kita boleh ber do’a ja.

      • December 18, 2012 at 4:34 pm
        Permalink

        hehe…kesian kat nik ajis dan anwar, dok tak duduk cai sendiri yang kutuk depa.

        Hang dah tersedar dari lamunan ke bujuk ?

        Reply
        • December 18, 2012 at 9:58 pm
          Permalink

          Hukman Allah tak kenal orang, Rasulullah sebut jika Fatimah mencuri, pasti aku potong tangannya.

          Reply
          • December 18, 2012 at 10:51 pm
            Permalink

            Kalau nik ajis buat fitnah ???

          • December 18, 2012 at 11:15 pm
            Permalink

            Mmg hukuman Allah tak kenal orang .. tapi demi politik dan kuasa serta duit , nik ajis siap boleh ampunkan penzina iaitu ahli agama PAS yang berzina dalam keretapi ..

          • December 19, 2012 at 12:38 am
            Permalink

            takda kalau2… buat salah dosa, nak hapus dosa taubat. Sesama manusia kena mintak maaf..
            Jadi siapa yg. banyak ngutuk, hina, fitnah d mykmu sedar2 diri, sebelum mati maintak maaf…

          • December 19, 2012 at 1:52 am
            Permalink

            bujuk kau fitnah kata Malaysia berdagang dengan Israel ada minta maaf?? kau fitnah kenyataan Tun pasal DS Rosmah aritu ada minta maaf?? kau fitnah kata Rais Yatim UMNO support perbelanjaan filem namawee ada kau minta maaf? . Dengan aku satu hal dengan orang lain yang kau buat fitnah tu pun satu hal lagi hahahaha

            tu yang aku ingat sekarang , mehh kawan-kawan kita ingatkan bujuk si kaki fitnah nombor satu di Mykmu ini

          • December 19, 2012 at 1:59 am
            Permalink

            bujuk lagi satu pasal audit negara mengenai pembalakan di Kedah , kau siap sebut nama sorang Datuk .. sebenarnya bujuk , keluasan tanah pembalakan adalah fitnah dan penipuan PAS dan harakah malah turut diputar belit oleh Azizan .. Audit Negara menyebut keluasan berkali ganda lebih besar kawasan … fitnah dan penipuan ni pun dengan mudahnya kantoi ..

            Ada kau nak mintak maaf ke bujuk?? atau masih percaya cakap penipu dan pemfitnah PAS tu semua .. aku tunggu kau bujuk !!!

          • December 19, 2012 at 12:16 pm
            Permalink

            Bujuk tak perlu minta maaf….janji pangkah PAS !!

            Itu lah kefahaman mereka.

          • December 19, 2012 at 6:29 pm
            Permalink

            Sebab aku tulis dalam mykmu.. aku mintak maaf pada sapa2 yg. rasa aku fitnah d mykmu. Tapi aku yakin aku tak fitnah sapa2..
            Kalau ada mintak individu yg. aku fitnah timbulkan diri… aku sedia.

          • December 19, 2012 at 9:04 pm
            Permalink

            bujuk oo bujuk tetap tak mengaku kau fitnah dan menyebarkan fitnah .. apakah fitnah kau terhadap kenyataan Tun mengenai DS Rosmah tu tak betul !!! Sedangkan terang lagi bersuluh kau memutar belit kenyataan Tun untuk kau mmfitnah DS Rosmah ..

            sama juga mengeai Audit Negara , benda senang jee kau check je itupun jika kebenaran yang kau cari.. tapi kau tetap sebarkan penipuan .

            begitu juga dalam isu Malaysia berdagang dengan israel , hanya sebab kerana kapal berlabuh di pelabuhan israel kau dan totok PAS semua terus lempar fitnah , inikah yang kononnya memperjuangkan Islam ? Sedangkan hanya melalui pelabuhan Israel sahaja segala bantuan dan komoditi boleh sampai ke Palestine.

            Sama juga kes Saloon kat Kelantan , kau bukan main kata takde saloon Muslim atau perempuan .. bila dah kena maki hamun dengan aku terus je tetiba mengaku ada , inilah politik sial oleh totop PAS macam kau , jenis manusia yang penuh dengan taik dalam diri mereka tapi mahu berlagak bercerita mengenai agama !!! pemfitnah

            Lepas tu kau fitnah umno dan rais yatim dengan nada bongkak dan takbur serta memperli ahli umno lain yang kononnya UMNO dan Rais Yatim sponsor filem namawee .. sedangkan ini tidak berlaku dan satu fitnah oleh totok PAS macam kau !!!

            Apa yang kau nak larii lagi ??? Aku tak mintak kau pergi bunuh diri , apa yang penting ialah minta maaf dan sedar kesilapan kau , inilah cara Islam .. rendah diri .. tapi tgk cara kau mintak maaf lepas tu masih tak mengaku lempar fitnah .. gilerrr !!!

          • December 19, 2012 at 11:23 pm
            Permalink

            Malas aku layan.. 3/4 ni.

      • December 18, 2012 at 5:08 pm
        Permalink

        anwar menari kau buat tak nampak yee bujuk , siap dapat nandek kat dahi lagi .. macamana tu bujuk , gerenti orang macam kau yang suka menjual agama dan pelacur agama akan mengharuskan perbuatan anwar hahahaha

        Reply
        • December 18, 2012 at 9:59 pm
          Permalink

          Aku tak pernah kata tindakan tersebut betul… check semula post aku dalam isu tersebut.

          Reply
          • December 18, 2012 at 11:17 pm
            Permalink

            aku tak pernah kau kata ia tindakan betul , kau melalak pasal orang lain tapi diri sendiri bergelumang dengan taik !!!

          • December 19, 2012 at 12:35 am
            Permalink

            aku kata sapa???
            Hang jangan duk buat leceh… aku sebut sambut thaipusam kufur, tak kira siapa.

          • December 19, 2012 at 8:23 am
            Permalink

            kalau dah tau “si Anu” tu kufur , buat apa pi sokong ? baghal betul

          • December 19, 2012 at 6:23 pm
            Permalink

            Kita ni manusia… pasti ada buat salah, hari tu dia kufur tak semestinya sepanjang hayat dia kufur. Aku yakin TGNA dan TGHA tau dan akan nasihatkan dia.. tapi kalau tiap2 tahun dia sambut thaipusam, aku tak boleh terima. Lagipunaku bukan sokong dia, aku sokong PAS. TGNA dan TGHA tak pernah buat camtu…
            Macam hang jugak, hang sokong UMNO(Najib), bukan sokong Chua Soi SEKs kan. Kalau hang kata aku sokong PAS sama aku sokong Anwar, maknanya hang sokong Najib samalah hang sokong CSL… boleh camtu?

        • December 19, 2012 at 9:28 pm
          Permalink

          bujuk oo bujuk makin bangang pulak kau ni , Anwar kan bakal PM korang hahahaha Chua Soi Lek pulak bukannya PM atau bakal PM TAPI dia gentlemen dah minta maaf kepada ahli keluarga , penyokong dan semua …

          dibandingkan dengan kau yang kuat memfitnah dan tak pernah minta maaf sekalipun , menunjukkan chua soi lek ni lebih elok dari kau laa bujuk yang hanya pandai menipu dan memfitnah !!!

          Reply
      • December 18, 2012 at 8:15 pm
        Permalink

        bujuk …mudah lupa ..aka nyanyuk !

        Reply
  • December 18, 2012 at 5:30 pm
    Permalink

    bila aku baca totok PAS gamis ni bercakap , serupa tak pakai otak !!! PAS yang pernah mengggelar Selangor Darul Maksiat pun tak dapat hapuskan kelab malam malah yang menariknya pusat urut bercambah dengan pesatnya . Hassan Ali dibuang kerana membongkar laporan kerajaan Selangor yang memfitnah JAIS dalam isu murtad ..

    Kalau bercerita mendahulukan rakyat pulak , mmg takde yang ada habis semua cukai naik .. Kerajaan Pakatan DApigs Selangor ni siap boleh marah dan hamun rakyat lagi tu yang tuntut janji ..

    Tapi nak buat camana totok PAS kat sini pun apatah lagi yang dalam Gamis memang guna kepala lutut kalau bercakap

    Reply
    • December 18, 2012 at 5:35 pm
      Permalink

      Ye ker??? Ikut Data yg dikeluarkan TV3 ke??

      Reply
      • December 18, 2012 at 5:43 pm
        Permalink

        erk tv3 ada keluarkan data ke bodo ??? senang cite laa moo mehh laa datang ke taman kosas dan pandan indah kekekeke tu baru 2 taman belum masuk selayang tu laaaagii hebat . seperti totok PAS gamis kata

        “tidak berkeupayaan langsung menyelesaikan isu-isu berbangkit termasuk kebejatan sosial yang berpunca daripada hiburan melampau dan pergaulan bebas.”

        hahahaha baik dia tanya negeri yang PAS ada kuasa , itupun kalau berani laa siap-siap kena tendang macam Hassan Ali hahaha

        Reply
        • December 18, 2012 at 8:17 pm
          Permalink

          eh moo tengok TV3 rupanya …la baguih..baguih , Moo jangan lupa pangkah BN masa PRU13 nanti nooo..

          Reply
      • December 18, 2012 at 9:28 pm
        Permalink

        Ya ia lah… kena ikut data dari tv3 tu semua nya FAKTA soheh. Bukan nya data dari Harakah semua nya AUTA jerrrr…!!!

        Reply
  • December 19, 2012 at 1:05 am
    Permalink

    Saya memang berkawan dengan bebudak GAMIS ni masa kat U dulu. Pelik gak, diorg salahkan kebejatan sosial sebab ‘UMNO tak berjaya kawal hiburan’ (masa tu ada SureHeboh kat TV, tahun 2005). Smua hiburan kat kolej dia kutuk, memang dia ‘panas’. Tapi dia suka nasyid berunsurkan cinta macam In-team, chewahh

    Apa kaitannya parti melayu dengan hiburan? Hiburan dipilih oleh orang awam yang mempunyai cita-rasa sendiri. Dengan cita rasa inilah syarikat media memberikan pengisian. Bukan semua orang suka dangdut,kpop…ada yang suka nasyid, rock dll. To’Ki (Apo nak dikato?) pun pernah nyanyi atas pentas konsert yang disponsor PAS, apa macam?

    Lawak gila lah kalau saya jumpa dia balik, saya nak tunjuk video Anwar Berahim menari joget. ha…ha….ha…

    Reply
  • December 20, 2012 at 1:02 am
    Permalink

    sewelnye org umno ni..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *