DAP Akan Terus Chauvinis Dan Tidak Demokratik Bersama “Dinasti Lim”

Share


Agak menarik mendengar tentang khabar angin yang sedang bertiup kencang di kalangan para perwakilan DAP yang menyertai Kongres Kebangsaan DAP ke-16 yang mengatakan wujudnya konspirasi pihak tertentu untuk menyingkirkan Presidennya, Karpal Singh.

Kononnya, kumpulan yang cuba menyingkirkan Karpal dari dilantik di dalam sebahagian dari Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) itu diketuai oleh seorang wanita yang giat bertemu ramai pemimpin DAP di seluruh negara bagi menggulingkan Presiden mereka.

Bagaimanapun, usaha menggulingkan Karpal dari jawatan nombor satu DAP itu dijangka tidak berjaya memandangkan Presiden DAP itu memiliki personaliti yang amat kuat sekali terutamanya prinsipnya yang menolak perlaksanaan hukum hudud secara total.

Itulah “keistimewaan” Karpal Singh dan kerana prinsip itulah dia dijangka bakal dikekalkan sebagai Presiden “boneka” DAP sekurang-kurangnya untuk sepenggal lagi, khususnya sebagai persediaan “menjajah” Putrajaya.

Lebih menarik, bekas Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim juga bersetuju bahawa Karpal akan kekal sebagai pemimpin nombor satu DAP dan akan terus menjadi “boneka” sepertinya dulu.

Tunku Abdul Aziz yang berpengalaman di dalam kepimpinan DAP berkata, selain dilihat sebagai individu yang diperalatkan untuk meneruskan dasar menolak hukum hudud, Karpal tidak lebih untuk dijadikan alat untuk menarik golongan Sikh dan India untuk kekal menyokong DAP.

Padahal, bekas Naib Presiden DAP menegaskan bahawa bekas partinya itu adalah sebuah parti yang berasaskan sifat chauvinis dan tidak demokratik sama sekali!

Jelaslah di sini bahawa DAP hanyalah bermain wayang. Kononnya sebuah parti yang disertai oleh pelbagai komposisi kaum, padahal mereka sebenarnya hipokrit dalam perjuangan serta dipercayai dikuasai sepenuhnya oleh “Dinasti Lim”.

Sebuah parti yang memperjuangkan kesamarataan hak dan tidak menghormati ketetapan perlembagaan ini sebenarnya tidak lebih dari hanya membawa perjuangan “abang besar” mereka, PAP, di Singapura.

Tapi, takkanlah mereka akan mengaku bahawa mereka membawa agenda “merepublikkan” Malaysia seperti Singapura, bukan?

Rakyat Pulau Pinang mempunyai pengalaman berharga yang “tidak akan dapat dilupakan seumur hidup” apabila mereka dipimpin oleh salah seorang ahli “Dinasti Lim” dimana dasar PAP begitu subur dilaksanakan di Pulau Mutiara itu.

Lihatlah bagaimana “little Napolean” itu mendera bangsa Melayu, kaum India dan kaum Cina yang tidak menyokong Pakatan Haram di Pulau Pinang, habis dihalau dan dinafikan hak mereka di sana.

Keburukan pemerintahan “Dinasti Lim” di Pulau Pinang bukan saja diperkatakan oleh bangsa Melayu dan India, malah Melayu PAS, PKR dan kaum Cina di negeri itu juga ramai yang sudah menyumpah-nyumpah Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Rasanya, hanya orang lama seperti Tunku Aziz saja yang faham dan sudah betul-betul “masak” dengan DAP serta perjuangan sebenar parti itu yang jelas menafikan segala ciri-ciri demokrasi serta merugikan Melayu dan Islam di negara ini.

Sebab itulah ramai penyokong akar umbi PAS yang menolak persahabatan parti mereka dengan DAP. Tapi apakan daya, Nik Aziz nak sangat tengok PAS membentuk Kerajaan Pusat. Mungkin pada Nik Aziz, biar tergadai Islam dan Melayu, asalkan PAS dapat kuasa…

Tak payah cakaplah tentang PKR. Ketua Umumnya tak habis-habis mimpi nak jadi Perdana Menteri. Gadai isteri, anak-anak dan sahabat handai pun dia sanggup!

Dan akhirnya, DAP yang dapat kuasa…Anda rela?



22 thoughts on “DAP Akan Terus Chauvinis Dan Tidak Demokratik Bersama “Dinasti Lim”

  • December 16, 2012 at 10:13 am
    Permalink

    Nak angkat muka-muka cina tu jadi mastermind percaturan pemerintahan negara ??

    Over my dead body !!

    Reply
  • December 16, 2012 at 10:51 am
    Permalink

    Semenjak bila pula umno ni parti berbilang kaum??? Dah nama pun “UNITED MALAY….”

    Reply
    • December 16, 2012 at 11:19 am
      Permalink

      Hang buat-buat macam baru sampai malaysia jer moooo ?? ke hang memang baru mendarat kat pantai Tg Keling ??

      Reply
      • December 16, 2012 at 12:23 pm
        Permalink

        Ex Ketua Melayu UMNO bukan keling ka?? ketua Pemuda? Ketua Wanita?

        Reply
        • December 16, 2012 at 1:12 pm
          Permalink

          Keling adalah orang India yang beragama Islam…depa tu keling ke moooo ??

          Mungkin ada darah campuran dalam keturunan…alaaaa moooo macam hang la jugak….so selain drp hang mengaku hang bumiputera, hang mangaku hang keling ke melayu ???

          Reply
    • December 16, 2012 at 4:00 pm
      Permalink

      untuk menjadikan parti berbilang kaum UMNO berkerjasam dgn parti lain di bawah BN …UMNO mmg parti melayu …

      Reply
    • December 17, 2012 at 8:30 am
      Permalink

      Asal ahli umno mereka rangkum jadi melayu walaupun cara hidup macam hindu dan kristian….

      Reply
      • December 17, 2012 at 9:15 am
        Permalink

        Berdua-duaan dengan bini orang dalam bilik hotel, dalam keretapi..cara hidup apa bujuk ?

        Nak jadi ahli PAS, kena jadi munafikun sebelum di luluskan keahlian…betul ke bujuk ??

        Reply
        • December 18, 2012 at 3:26 pm
          Permalink

          dakwalah kalau cukup semua bukti.. kan UMNO paling berkuasa dalam negara sekarang? buat apa sebar fitnah kalau ada kuasa nak ubah?

          Reply
  • December 16, 2012 at 12:00 pm
    Permalink

    Kesemua Melayu didalam DaP atau yang sedang berkira utk mendampingi DaP mahu pun yang secara terpaksa tinggalkan DaP adalah manusia kecewa yang penuh dengan dendam kesumat, rasa geram, marah dan hampa atas satu hal lalu dizaman silam mereka sendiri.

    Tiada Melayu yang aleh2 melamar masok DaP atas dasar mencari satu platform yang suci, kuat lagi benar utk memulakan sebuah perjuangan ditanahair kita Msia ini. Kerana DaP parti chauvinist yang berjuang utk kaum kafir didlm cita2 mereka menukar Msia menjadi sebuah negara seiras Spore. DaP bakal menidakkan hak Melayu bangsa pribumi disini dan bakal menyingkir kewujudan raja2 Melayu disamping mengkafirkan semua Islam di negara ini. Itulah DaP dulu, kini dan selamanya.

    Melayu bersama mereka adalah Melayu yang tak sedar diri dgn merelakan diri mereka diperguna.

    Melayu jenis ini seharusnya berhenti jadi Melayu dgn menyambung semula kulit lancau mereka yang dipotong melalui plastic surgery dan anda boleh convert jadi apa saya yang anda semua mahu, asalkan bukan digelar Melayu yang beragama Islam.

    Reply
    • December 16, 2012 at 4:02 pm
      Permalink

      melayu yg kecewa suatu ketika dulu dgn BN dan UMNO, tapi mereka tak sedar mereka akan ‘lebih’ kecewa bila menyokong DAP, tak percaya tanya org kampung buah pala

      Reply
      • December 17, 2012 at 8:28 am
        Permalink

        itu bukan penempatan India ke?
        Patut2 la…. nak tipu pun.

        Reply
        • December 17, 2012 at 9:21 am
          Permalink

          Kampung buah pala, sungai nibung, seagate…apa bezanya bujuk ? non chinese sedang di asak….

          Orang macam hang sokong DAP..aku tak hairan bujuk, Munafikun memang mencari jalan untuk sabotaj ummah, tapi sorry yea bujuk…kami tak kan benarkan ianya berlaku.

          Reply
          • December 17, 2012 at 12:22 pm
            Permalink

            Penaiga melayu d tempat aku pun kena roboh gerai jugak masa BN perintah dulu.. takda pulak pemuda umno kecoh.

          • December 17, 2012 at 3:28 pm
            Permalink

            Kenapa di roboh bujuk ? kerajaan saja suka-suka ke ? or hang saja yang buat cerita ?

          • December 18, 2012 at 3:24 pm
            Permalink

            Alasan sama la… halang lalu lintas, takda lesen dan seumpamanya. P la negeri2 BN perintah sekarang takda langsung ka gerai2 tak berlesen kena roboh?

  • December 16, 2012 at 1:09 pm
    Permalink

    ckp coo cincai tu pun boleh percaya…..anyway fact is fact termasuklah fakta dato seri anwar ibrahim adalah mp dan seorang menteri permatang sejak 1982 dan juga ketua pemuda umno…Pada tahun 1987, anwar adalah Naib Presiden UMNO dan sebagai Menteri Kewangan pada 1991. Pada 1993 Anwar adalah timbalan perdana menteri….

    kalau nak salahkan BN x bina 33,795 rumah kos rendah antar 1976 dan 1991 org yg paling tanggungjawab adalah rakyat penang menteri pusat…..siapa org itu dia adalah ketua kalian skang…main cincai je…

    Reply
  • December 16, 2012 at 1:17 pm
    Permalink

    Mana hang dengar kerajaan hanya bina 5,400 unit jer rumah di Pulau Pinang moooo ?

    Perumahan rifle range jer easily ada 3000 unit, tanjung tokong, bayan baru, bayan lepas, teluk kumbar, balik pulau….beribu-ribu lagi, tu tak termasuk di sebelah tanah besar…common la mooo, nak menipu pun agak-agak laaaa..

    Ni hang baca harakah lagi niiiii…….ke hang kena tipu dengan DAP ? apa laaa hang ni mooo…senang sangat orang pergunakan hang, tapi aku tak hairan…antara elemen yang menjadikan hang cai, ialah hang tak guna otak, logik jauh sekali.

    Reply
    • December 16, 2012 at 4:31 pm
      Permalink

      nak heran apa nya …bagi depa ..bohong dan fitnah mendapat ‘pahala’ lagipun mmg cam tu figure mereka ..kalau PR punya di ‘kuasa dua’ kan jumlah …kalau dari UMNO akan di’squareroot’ kan jumlahnya

      Reply
  • December 16, 2012 at 6:10 pm
    Permalink

    Assalam. Telah sampai masanya Melayu itu mesti bersatu. melayu itu akan menjadi kuat jika mereka bersatu. DAPig ni memang tengah tunggu masa sahaja. Lebih2 lagi dengan adanya si Kitol tu maka kerja mereka menjadi mudah. Ingatlah ketika kejadian 13hb. Mei 1969 dimana Melayu telah diancam oleh org DAPig ni. Itulah apa yg berlaku diPulau Pinang sekarang. Konsep pecah dan perintah telah dilakukan bagi melemahkan Melayu spt apa yg dilakukan di Singapura-pura. Kita, Melayu tidak mempunyai apa2 lagi. Kita tidak lagi mempunyai harta kerana harta org2 Melayu telah terjual kepada org2 makan babi ini kerana usaha2 untuk mencapai kemerdekaan bagi menampung kos pemergian pemimpin Melayu ke London pergi dan balik bagi tujuan kemerdekaan. Kita hanya tinggal kuasa sahaja. Kuasa yang akan menentukan bangsa, agama dan adat resam. Tetapi itu pun pemakan babi ini ingin merampasnya. Selain dari kuasa kita juga ada doa sebagai senjata. Tetapi apakan daya doa ini telah disalah gunakan untuk menghancurkan sesama kita Melayu dan agama Islam. Ingatlah bala Tuhan itu akan sampai jika kita berpecah belah. Kembalilah bersatu Melayu, kita berlawan digelanggang, diluar gelanggang kita kembalilah bersatu bekerja kuat untuk pertahankan agama kita dari dipermainkan dan dihina oleh pemakan babi ini. Jangan dibiarkan Kristian menguasai negara kita. Islam itu adalah segala-galanya. Kuat Melayu maka kuatlah Islamnya, kuat Islam maka kuatlah Melayunya. Melayu dan Islam tidak dapat dipisahkan. Mereka umpama aur dan tebing. Pemakan babi ini harus dilemahkan. Kita seru kepada semua Melayu, bantu dan sokonglah ekonomi bangsa kita. Wassalam.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *